Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 xs'e kısa+chıp yaptırsam değişen ne olur
arkadaslar 106 xs ım 97 model düz boru otto son susturucu ve pipercross filtre kiti var su anda 13.59 kısa ve chıp eklesem değişen ne olur aracımda 0-100 mesela ve ara hızlanmalar kısa+chıp bana maliyeti 600 civarı 600tl ye degecek bişeyler alabılırmıyım_?
Valla xs lerin normal halı bıle çok gusel yuruyo bu yaptığın işlemlerle güzel neticeler alabılırsın..
600 tl iyi rakam bence hertürlü harcanır oparçalar için
CanBasel
01-06-2009, 22:24
Çok daha çabuk hızlanırsın ve harcadıgın paraya değer. son süratinde chip ile +10km kadar artış olurken %5 daha kısa bi şanz. koyarsan son süratin sonuç olarak degişmez. Şehir içinde daha keyifli bi araban olur:)
bı arabanın 0-100 ü 9 saniye diyelım stock araba
sadece kısa koysan buna bu 9 sanıye azalırmı
CanBasel
01-06-2009, 23:34
Evet azalır. 0-100 km hızlanma olarak degilde mesela 0-400 metre hızlanması olarak düşünürsen yada 0-200 metre işte belli bi mesafe arasında. o zaman kesinlikle kısa şanzımanda daha çabuk geçersin ..
2 boy farkla gecemedıgın aracı bunları yaptıktan sonra gecebılırmı yani
CanBasel
02-06-2009, 12:19
ne zaman 2 boy? 100e geldiginizde mi? 400metrede mi? tam olarak nerde oldugunu bu farkın belirtirsen yardımcı olurum
Hırs kokusu alıyorum..2 boy geçilen birisini geçmek için mi yapılacak bu işlemler :)
Şaka bir yana..Arkadaşların da dediği gibi ksıa ve chip gerçekten farkeder...Hatta işlemleri uyguladıktan sonra ne kadar değiştiğine inanamayacaksın..Özellikle 13.59. ile..
120ye kadar öndeyım
3 vitesten sonra 1 boy 4viteste 2boy gecıyor
CanBasel
02-06-2009, 18:13
rakibine göre hafif ve gücü düşük olan bir arabaya sahipsin gibi geldi bana :) Şimdi 120ye kadar önde olma mesafen dahada artar 3.vitesten sonra 1 boy geçemez sen yarım boy önde olursun ama 4.viteste o yarım boy önde olabilir. sonuçta hızın arttıkça kısa şanzıman dezavantaj olacak.. 5.viteste öncekine göre daha hantal olacak araban (5.vitesten kastım 180de mesela.. 180le şu anda giderken gaza bastıgında kısayı taktıktan sonraki 180de gaza basman arasında şimdiki daha iyi olacak. ama tabi chiple desteklersen orası ayrı :) )
benım araba 4 viteste 180 dıyor 5e atıyorum cok yıgılıyor nerdeyse yemeyecek 5i bu soruna bi care olabılrmı bu kısa sanzuman
13/59 baya kısa bı oran cadde kullanımı ıcın en ıdeal oran 14/60 chıp ıse alt devırlerını guclendırır arabanın gaz tepkısını arttırır bunları yaparsan arabanın gıdısı farkedılır oranda artar ama gercek guç ıstıyorsan motor kapagını acman lazım 106 motor kapagını acınca yanı egzantrık sıkıstırma oranı yuksek pıstonlar ve bunu tamamlayan dıger motor parcalarıyla gercek guc verır kısa ve chıp sadece bır baslangıctır cokta artı gucler beklememek gerekır yoksa hayal kırıklıgı yaratır tabı yarısırken suren kısının becerısıde cok onemlı bır faktordur dogru zamanda dagru devırde ve cabuk vıres atmak gıbı
R_Kaptan
04-06-2009, 23:02
kısa ile çok keyifli bir sürüş ve hızlanma yakalarsın.600 tl ye bence hemen yaptır derim.onun keyfi başka
kolay olanları yaparak bişeyler elde etmek sımdıkı amacım ya bi egzantrık miline 1000tl dıyolar
13.59 ile cok sıkıntı cekermıyım uzun yolda yada araba hep bagırarakmı gider şehir içinde
birde şu anda benım arabanın son suratı 190-200 bu zaten fazla bi surat degıl bu oran dahada kısalırsa sıkıntı yaşarmıyım
Sefa_vts
05-06-2009, 12:57
orjinal mahruti oranını öğrensen?
13.63 müş orjınali
şöle yazım
1.vites 57 km
2. vites 100km
3.vites 140km,
4.vites 180km
son hızları bunlar 4. vitese kadar
Sefa_vts
05-06-2009, 14:26
Bi dakika? senin şanzumanın 13/59 dan da kısa? nasıl oluyor? oran olarak kısa ama verdiğin vites değerleri öyle değil.. tam öğrenmen lazım..
bılmıyorum ya nerden ögrencez son hızları bu ama
13/63 olmaz...Standart 106 GTİ-Saxo VTS'den daha uzun sizinki...
boosted_pug
07-06-2009, 07:31
saxo vts 106 gti grubundan 16/63 final drive çıkar 106 xs ve saxo vtr den 17/64 çıkar bu oran gti ınkinden daha uzun bi orandır araban devir çok çeviremediğinden daha uzun bi oranla daha az devirle daha hızlı gitmesi sağlanmıştır proshop da yapılan ec 306 plakalı arabada 17-64 war ve 260-280 leri görüyo arabası videosuda bi yerde olucaktı çok kısa bi şanzıman takarsan araban devir çeviremediğinden denediğin araba seni 3.4. viteslerde yine geçicektir bence yürüyenden önce motora el atmanı tavsiye ederim takacaksanda kısa şanzıman gti ın orjinal olanını 16-63 yada en kısa olarak 14-60 tak daha kısa bi şanzıman işini görmez sizin blok gti ın kiyle aynı ben senin yerinde olsam direk gti üst kapak alırım (arabandan vazgeçemediğini farzediyorum) gti beyin ve biraz elektrik işin war başka bi sıkıntısı yok tek fark sizin arabalarda under piston jet olmaması takdir ve karar sana kalmış
şimdi kafam karıştı
benım araba dev,r az cevırıyo dogru 6200de kesıyo ama chıple bunu uzatcam dıyorum o zaman sorun olurmu yıne
boosted_pug
07-06-2009, 15:48
devir çevirememekden kastım arabanın güç bandının buna müsait olmamasıdır 8v arabalar gücü alt devirden itibaren verirler üst devirlerde okadar ii değillerdir istersen 8000 lik kesici koy araba deviri biteremedikten sonra kesiciyi arttırmanın bi manası yok
biriniz diyo cok ii guzel olur
diğeriniz diyo bi işe yaramaz değişen bişey olmaz
:s :s :s
ulasoztas1
08-06-2009, 20:45
doğru diyor, üst devirleri çeviriyorsun 7bine kadar ama alt devirlerdeki torku veremiyor.
senın araba chıp warmı ulaş
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.