PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EP3 header sonrası..tavsiyeler?



ayhan
08-06-2009, 15:15
Buddy club race spec header sonrası tavsiye edebiliceğiniz egsoz kombinasyonu nedir?
Belki kullandığım header ve araç ile tezat ancak aradığım şey alınabilecek minimum ses sorumun amacı bu esas, daha doğrusu gaza yüklenilmediğinde ve 2k-4k devir aralığında kafa ütülemiyecek, geri basınca neden olmıyacak bi sistem..
Tecrübe etmiş arkadaşların yorum ve fikirlerini bekliyorum
teşekkürler,

B.Aktepe
08-06-2009, 15:37
teşekkür ederim konuyu doğru yere açtığın için,
k serilerinde egsoz kombinasyonu olarak genelde yurtdışı forumlarında 3" egsoz sistemi ve 3" son susturucu tercih edilmekte.

tavsiye olarak 2.75" 70mm düz boru ve sona 3" son susturucu kullanabilirsin. kpo ile güzel bir ayar ile çok zevkli kullanım olacağını düşünüyorum.

TünayK
08-06-2009, 15:42
teşekkür ederim konuyu doğru yere açtığın için,
k serilerinde egsoz kombinasyonu olarak genelde yurtdışı forumlarında 3" egsoz sistemi ve 3" son susturucu tercih edilmekte.

tavsiye olarak 2.75" 70mm düz boru ve sona 3" son susturucu kullanabilirsin. kpo ile güzel bir ayar ile çok zevkli kullanım olacağını düşünüyorum.

bılal sen nıye 3in. e karsısın?(ben de olsam 3in. kullanmam ama benmkının teknık bı acıklaması yok senın tercıhının var mı?):)

SONE-R
08-06-2009, 15:44
70 mm bile bence soft modded bir CTR ye çok... 61mm ideal...

B.Aktepe
08-06-2009, 15:46
bılal sen nıye 3in. e karsısın?(ben de olsam 3in. kullanmam ama benmkının teknık bı acıklaması yok senın tercıhının var mı?):)

b serisinden kalma yahu benimkisi yeniye ayak uyduramadım:D atmosferik arabada o kadar freeflow bana çok mantıklı gelmiyor bir türlü, 2.0lt 240-250whp civarlarında atmosferik arabalarda bile 2.5" yeterli gelirken, 3." komple bana değişik geliyor:) yüksek viteslerde araba yavaşlar. gaz tepkimesi düşer gibi. miniks yazsın:D ama k serisi forumlarında hep 3" vardır adamların bildiği:rolleyes:

TünayK
08-06-2009, 15:49
b serisinden kalma yahu benimkisi yeniye ayak uyduramadım:D atmosferik arabada o kadar freeflow bana çok mantıklı gelmiyor bir türlü, 2.0lt 240-250whp civarlarında atmosferik arabalarda bile 2.5" yeterli gelirken, 3." komple bana değişik geliyor:) yüksek viteslerde araba yavaşlar. gaz tepkimesi düşer gibi. miniks yazsın:D ama k serisi forumlarında hep 3" vardır adamların bildiği:rolleyes:

bendede aynı mantık yalnız soyle bı olay var bende s2k forumlarını takıp edıyorum ordada en cok guc veren sıstemler hep 70mm tek cıkıs olanlar...60mmlerı az ses cıkarıyor dıye kullanıyorlar...bızde turkler olarak tum naarabalara 60mm yapalım seklımız olsun:)

Renç
08-06-2009, 15:58
Ayhan'ın Buddy Club almasının sebebi almışken iyisini almaktı.
yani sürekli roll'dü drag'tı yarış modunda dolaşan biri değil.

alt devirlerde kafa ütülemicek, back pressureyi düşürmücek kombinasyon istemesinin sebebide aracını günlük olarak kullanması ve sürüş konforundan feragat etmek istememesi.

araborunun çapını sizlerin tavsiyelerinizle kararlaştırıcaz ama benim son susturucu için tavsiyem freeflow olmayan bir model. varsın olsun 1-2hp kayıp ordan olsun:p;)

B.Aktepe
08-06-2009, 15:59
bendede aynı mantık yalnız soyle bı olay var bende s2k forumlarını takıp edıyorum ordada en cok guc veren sıstemler hep 70mm tek cıkıs olanlar...60mmlerı az ses cıkarıyor dıye kullanıyorlar...bızde turkler olarak tum naarabalara 60mm yapalım seklımız olsun:)

B serisinde vtec motorlarda 2.5" 250whp ye kadar kullanılıyor. kapak flow egzantrik lift vs ile ilgisi var tabi.

F20c-f22c lerden dediğin gibi tek çıkış komple 70mm tercih ediliyor.

K20-k24 lerde ise i-vtec sistemden dolayı 3" komple sistem kullanılıyor.

VeNoM_35
08-06-2009, 16:01
ben edonun egzozu tavsiye ederim(hks catback olması lazım), alt devirleri tam istediğin gibi kafa ütülemiyor, üstleri zaten biliyorsunuz:D

ayhan
08-06-2009, 16:03
Ayhan'ın Buddy Club almasının sebebi almışken iyisini almaktı.
yani sürekli roll'dü drag'tı yarış modunda dolaşan biri değil.

alt devirlerde kafa ütülemicek, back pressureyi düşürmücek kombinasyon istemesinin sebebide aracını günlük olarak kullanması ve sürüş konforundan feragat etmek istememesi.

araborunun çapını sizlerin tavsiyelerinizle kararlaştırıcaz ama benim son susturucu için tavsiyem freeflow olmayan bir model. varsın olsun 1-2hp kayıp ordan olsun:p;)

Saolasın Renç, hislerime aynen tercuman olmuşsun;)

Diğer arkadaşlarımada yorumları için teşekkürler..

ayhan
08-06-2009, 16:09
70 mm bile bence soft modded bir CTR ye çok... 61mm ideal...

banada çok gibi geliyo aslında..61mm idealdir heralde, özellikle ses açısından
çünkü yapıcağım en fazla cai/egsoz/ belki +Kpro olur

orcuns
08-06-2009, 16:15
61 ıle 76 arasında 3 bg oynuyo.

senna
08-06-2009, 16:16
2lt motoru var tabi 61 kullanan vardır memnun olan vs ama madem egzoz yapılacak 70mm olsun en az

B.Aktepe
08-06-2009, 16:20
http://i86.photobucket.com/albums/k83/soundinnovations/drob3inch.jpg

2.5"-3" egzoz sistemi testi.

The solid line is the 3", the dotted line is the 2.5" exhaust

ayhan
08-06-2009, 16:27
2.5"-3" egzoz sistemi testi.

The solid line is the 3", the dotted line is the 2.5" exhaust

şimdi bu verilerin sağlıklı olduğunu düşünerek benim ses istemediğim devirlerde müthiş bir beygir ve tork farkı var..bu devirlerde; gaza daha az basarak daha fazla güç alındığı düşünülerek 3" benim istediğm devirlerde çok daha sessiz olur sonucu çakarmı sizce??

senna
08-06-2009, 16:32
şimdi bu verilerin sağlıklı olduğunu düşünerek benim ses istemediğim devirlerde müthiş bir beygir ve tork farkı var..bu devirlerde; gaza daha az basarak daha fazla güç alındığı düşünülerek 3" benim istediğm devirlerde çok daha sessiz olur sonucu çakarmı sizce??

illa belirli miktar gaza basıcaksınız atıyorum 50 ile 3tegiderken 70 mm ilede 76 mm ilede aynı devri çeviriceksiniz şanzıman oranınız değişmeyecek ama çap arttığ içn performans öncelikli bir sistem ise gürültü daha fazla olacaktır

B.Aktepe
08-06-2009, 16:37
K20lerin zaten karakteristik olarak 3" koyduğunda yada 2.75" yaptığında çok sesli olacağını düşünmüyorum. sesten çok güç ve tork eğrisini ön planda tutarsan daha iyi olur.

_muhaRRem
08-06-2009, 18:08
70 lik ara borular kullanıyorum sondada 76 lık HKS var çok memnunum..5 egzost değiştim bu güne kadar typeR de en çok memnun kaldığım egzost HKS dir. tavsiye ederim.

orcuns
08-06-2009, 18:26
:icon_tup:hks t.carbon 76

R-13239
08-06-2009, 18:44
Roll , Drag yoksa işin içinde Mugen Twinloop'tur işin sonu.

Bu arada kafa ütüleme olayı kişiden kişiye değişir , benim en memnun kaldığım catback mugen twinloop , en sessiz egsoz setup'ı ise ortaya 2.5" düz boru sonda standard axle back.

ayhan
08-06-2009, 20:12
Arkadaşlar, mevcut sistemlerinizden memnunsunuz ok.fakat ses seviyesi olarak durum nedir?



Roll , Drag yoksa işin içinde Mugen Twinloop'tur işin sonu.

Bu arada kafa ütüleme olayı kişiden kişiye değişir , benim en memnun kaldığım catback mugen twinloop , en sessiz egsoz setup'ı ise ortaya 2.5" düz boru sonda standard axle back.

ses seviyesi nasıldı senin headerla kaan, mugen+düz boru?..performance olarakta ayrıca, iyi bi header ve düz boru ile sorun yaratıyomu sonda

Tolga-R
08-06-2009, 20:57
BCRH ın sonuna skunk2 megapower 70 mm iyi gider bana sorarsanız

R-13239
08-06-2009, 21:08
Arkadaşlar, mevcut sistemlerinizden memnunsunuz ok.fakat ses seviyesi olarak durum nedir?




ses seviyesi nasıldı senin headerla kaan, mugen+düz boru?..performance olarakta ayrıca, iyi bi header ve düz boru ile sorun yaratıyomu sonda

http://www.youtube.com/watch?v=3SHT8VNMTio&feature=channel_page

Ses olarak burda DCRH , aem V2 ve mugen twinloop var araçta.

Mugeni düz boru olarak kullanırsanız freeflow bi son susturucudan 2-3 hp eksik alırsınız , ses 60lık bir son susturucuyla yakın çıkar . Ona fikir vermesi açısından videomuz :

http://www.youtube.com/watch?v=zFtIvpWwJIU&feature=PlayList&p=4C78688AD2C4BF55&playnext=1&playnext_from=PL&index=57

Performansı orta boru mugen olursa 6-7hp düşük oluyor aracın. Ama alt devirlerde keyifli oluyor bu seferde...

Birde polisle problem yaşamıyorsun mugen twinloop ile.

edo typer
08-06-2009, 22:27
ayhan soledıgım gıbı senın yeınde olsam 76 hks son takarım..ıster 60 cek ıster 76 farketmez kazanı buyuk olduu ıcın ses az.egzos capı buyudukce gaz tepkısının azaldıgı bılınen bı gercektır fakat k serısınde bu ı tam tersı,helekı kpronun varsa egzos kombınasyonu ne kdr rahat olursa cam anglelerı o dr acabılıyorsunuz.76 duz boru bence en ıı secım.

cheers
09-06-2009, 15:11
Bende 3 tane egzoz değiştirdim.

Kpro yoksa HKS catback gayet güzel.Altlar sessız basıncada guzel bır sesı var kafa utulemıyor.

Şuanda da 70 lık boru ve 76 HKS carbon son kullanıyorum.Gayet de memnunum.

Kaan
09-06-2009, 16:18
hks 76 son bencede başarılı altlarda çok aşırı bi ses yok.orta susturucunu iptal etme vtec açmadığın sürece hiçte rahatsız edici değil.

MeeTHoT
09-06-2009, 18:10
arkadaşlar bende hazır burada konusu açılmışken sorayım dedim si aracımda 4-2-1 krom headers 51lik düz boru ortada küçük bi susturucu ve SS Magnum son susturucu var sizce nasıl ya da yapmam gereken bişey var mı

ayhan
09-06-2009, 20:03
fikirlerini esirgemeyen arkadaşlarıma teşekkürler...

HKS ve mugen var şuan sessizlik-performans bi arada sunan gibi..supersprintten bahseden olmamış tevsiye etmiomu kimse yoksa yaygın mı deil?

ayrıca bu bahsettiklerinizin hepsi custom + markalı son susturucular, sizce fayda-maliyet açısından catback almaya değermi k20 için greedy, apexi, buddyclub, hks gibi specific ürünler?

cheers
09-06-2009, 21:10
Mugen performans olarak duşunme sessızlık olarak ıyıdır.
apexi çok guzel egzoz ama ses olarak da bıraz fazla gıbı performansı da oldukça ıyıdır CTR de.
hks den ben gayet memnunum.cat back de çok ıyı beyın alana kadar catback ıle kullanabılırsın beyınden sonra 70 costum ve son gayet tatmın edecektır dıye düşünüyorum :)

BMK TypeR
04-07-2009, 12:20
ep3 typerın araboruları dıştan 45mm icten 42mm dır(stok) 76mm egsoz bence cok olur, yurtdısında genelde cogu arac stg2 stg3 egzantık var ve bazılarıda k24 ondan dolayı 70 76mm kullanıyolardır, bence k-pro heders caı araca 63mm egsoz yetıcektır,

_muhaRRem
04-07-2009, 12:55
Bende 3 tane egzoz değiştirdim.

Kpro yoksa HKS catback gayet güzel.Altlar sessız basıncada guzel bır sesı var kafa utulemıyor.

Şuanda da 70 lık boru ve 76 HKS carbon son kullanıyorum.Gayet de memnunum.

........ aynen :icon_tup:

M3CSL
04-07-2009, 13:19
ep3 typerın araboruları dıştan 45mm icten 42mm dır(stok) 76mm egsoz bence cok olur, yurtdısında genelde cogu arac stg2 stg3 egzantık var ve bazılarıda k24 ondan dolayı 70 76mm kullanıyolardır, bence k-pro heders caı araca 63mm egsoz yetıcektır,

bende bole dusunuyorm, alıncak bır 2 bg ıcın alt orta devır torkunu feda etmek ıstemem sahsen..

Ertan-R
04-07-2009, 14:33
bg typer in yeni sahibi emrah arkadaşımızda hks komple kiti vardı çok ta sessiz kullandım 600tl istiyordu.yada sukun2 70mm alabilirsiniz..

ayhan
04-07-2009, 21:05
BCRH + 60 lık boru + 76 lık Skunk2 olucak..Tüp daha büyük diye tercih ettim 76lığı, ses daha az olur düşüncesiyle.Daha taktırmadım bu hafta içi inşallah, ama bakalım ses çok abartılı bişey olursa farklı bişeyler denerim..Gerçi çoğu zaman silencerla kullanıcam, diğer markalardakini canlı görmedim ama aldığımdaki silencer bayağı büyük egsoz içine egsoz gibi bişey keser umarım bayağı sesi..
Herkese teşekkürler,

seko
10-08-2009, 21:04
sadece headers ve ara borular 63 mm ile ne alınabilir acaba ??

DC2-R
20-08-2009, 15:17
70 mm bile bence soft modded bir CTR ye çok... 61mm ideal...

61mm cok ufak.. standard 2inch çıkıyor zaten.. Buddy Club a 70mm yada 76mm olması lazım bence.. yoksa ne değeri kaldı buddy club ın..Sesi düzenlemek için araya kaliteli 1 spor susturucu olabilir.

!KO
07-09-2009, 06:37
HKS catback derim.

emrah type-r
07-09-2009, 10:38
beyın fılan yoksa hks cat back gusel...