PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 206 1.6 16v egzantrik



depresif
10-06-2009, 14:08
merhaba arkadaşlar;

2001 model 1.6 16v 206 aracım var. aracı ilk aldığımda paşada dynoya çıktım daha hiç ellemeden araç 112.7hp çıktı. araç üzerinde açık filtre vardı.

daha sonra kendim 1-2 birşey ekledim bunun üzerine.
- kat iptal
- kutu içi kn
- nanocharger



araştırmalarım sonucunda 206 nın egzantrik derecesi stock 230' vts ve gti ların ise 240. vts egzantriklerinin bana uyduğunu ancak cam'ın ufak bi yere sürtmesinden ötürü traşlama yapılması gerektini duydum.

sormak istediğim vts egzantrikilerini takarsam kapaktaki traşlamanın aracıma zararı olurmu? vts egzantriği ayarlı kasnak ve timing ile üstüne hafif volan ve 14-60 ayna çaksam bunun bana getirisi ne olur? yorumlarınızı almak isterim.

OmerRS
10-06-2009, 14:14
Olur tabi ki. ben olsam araca bu şekilde biner ve daha ilerisi için daha yüksek bir modele geçerdim. 206 gti ya da 206 rc gibi mesela.

punto_multijet
10-06-2009, 14:19
alakasız gibi olcakta. bu nanochargerın getirisi nedir?

onursoytam
10-06-2009, 14:20
bencede daha fazla uğraşma VTS veya GTI modellerini geliştir daha eğlenceli olacaktır

Burak İ
10-06-2009, 14:38
Atmosferik VTS çok rahat 30 hp alırsın.( egzantrik . header , düz boru , chip , filtre ) Tadından yenmez. VTS al daha sağlıklı rahat olur.

izo
10-06-2009, 16:11
alla alla adam size bu uygulamayi yapabilir miyim diye sormus, arabami deistreyim mi dememis. burasi bir modifiye sitesi bence boyle umut kirici konusmalara gerek yok. konuya gelince benden daha bilgilier vardir kesinlikler forumda, serkan 2.5 vectrasina 3.0 omega egzantrikleri takti diye biliyorum ve ciddi guc aldi bunun sonunda. silindir traslama konusu nedir ne degildir bilmiyorum.

Sierra Rs
10-06-2009, 17:46
127hp 170nm çok basarılı iyi güc almıssın yapılanlara göre :) vts degilde cadde tipi ekzantrik remap ve kısa ile cok cok farklı olacaktır ;)

depresif
10-06-2009, 19:03
ben zaten vts istiyordum ancak aile baskısı ***** bunu alabildik. konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum. ben 1-2 motorcuya sordum zararı olmaz dediler. ancak burda daha bilgili olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.

depresif
10-06-2009, 19:04
alakasız gibi olcakta. bu nanochargerın getirisi nedir?
tam olarak getirisini bilmiyorum ancak toplamda yaptıklarım ve dyno verileri yazdığım şekilde.

cem06
10-06-2009, 19:10
egzantrik ustunde bence oynama yapma. eger takacaksan pt 50 veya 51 tak daha saglıklı ve verimli olur...

VeNoM_35
10-06-2009, 19:36
pistonlarınız aynımı acaba? aynıysa sürtmemesi lazım? bence traşlatmadan iyi araştır.

dragstar
10-06-2009, 19:59
127hp 170nm çok basarılı iyi güc almıssın yapılanlara göre :) vts degilde cadde tipi ekzantrik remap ve kısa ile cok cok farklı olacaktır ;)

bencede çok başarılı;)


Atmosferik VTS çok rahat 30 hp alırsın.( egzantrik . header , düz boru , chip , filtre ) Tadından yenmez. VTS al daha sağlıklı rahat olur.

header hariç katılıyorum

yiit
10-06-2009, 20:04
savaş abi yapacaksa bunu bize sorman mantıksız bende c2 vts ime pt52 taktım deyiyordu hallettik 15bin kmdir maşallah sorunsuz kullanıyorum kapağınıda pistonlarınıda rahatça işletebilirsin

Demir
10-06-2009, 22:06
Sizinki 230' /232' Kardeşim..(Emme/Egsoz)
Uyguladığın işlemler nazarında torktaki farkın bu boyutlara gelmemesi gerekir..Burda bir terslik var..Haberin olsun....Yanlış anlama düşüncemi telakki ediyorum..
Osman'andan bilgi aldın mı bu hususta.?Hayırlı günler....

SONE-R
10-06-2009, 22:09
merhaba arkadaşlar;

2001 model 1.6 16v 206 aracım var. aracı ilk aldığımda paşada dynoya çıktım daha hiç ellemeden araç 112.7hp çıktı. araç üzerinde açık filtre vardı.

daha sonra kendim 1-2 birşey ekledim bunun üzerine.
- kat iptal
- kutu içi kn
- nanocharger
araç bunların ardından 122.4 hp geldi.


açık hava filtre sonrası kutu içine dönüyorsun kat iptali ve nanoş ile 10 bg güç alıyosun. bana inandırıcı gelmedi bu rakam.. sen hissettin mi 112 ve 122 arasındaki farkı?

depresif
11-06-2009, 00:33
savaş abi yapacaksa bunu bize sorman mantıksız bende c2 vts ime pt52 taktım deyiyordu hallettik 15bin kmdir maşallah sorunsuz kullanıyorum kapağınıda pistonlarınıda rahatça işletebilirsin
tüm bunları paşada araştırdım. ordaki tüm arkadaşların bilgisinden azda olsun kuşkum yok. işlem yaptırcaksam orda yaptıracağım zaten.

Sizinki 230' /232' Kardeşim..(Emme/Egsoz)
Uyguladığın işlemler nazarında torktaki farkın bu boyutlara gelmemesi gerekir..Burda bir terslik var..Haberin olsun....Yanlış anlama düşüncemi telakki ediyorum..
Osman'andan bilgi aldın mı bu hususta.?Hayırlı günler....
hayır osmandan bilgi almadım. ne gibi bir terslik olabilir torkun fazla olmasında?

açık hava filtre sonrası kutu içine dönüyorsun kat iptali ve nanoş ile 10 bg güç alıyosun. bana inandırıcı gelmedi bu rakam.. sen hissettin mi 112 ve 122 arasındaki farkı?
fazlasıyla hissettim. dyno verilerini tarattırmama gerek yoktur umarım?

levent
11-06-2009, 01:28
bu değerler katsayı hatalı Paşaoğlu spec dimi bu arada? yani 1.40 a bölüm 1.36 yla çarpmak lazım sendeki dyno çıktılarında yazan gücü..

Bana da tork fazla geldi, bu nanocharger ın işi falan olmasın tork artışı ciddi çünkü std ı 148-150 civarı bi araç için.

SONE-R
11-06-2009, 07:08
fazlasıyla hissettim. dyno verilerini tarattırmama gerek yoktur umarım?

taratmana gerek yok, dyno da yazıyor diye illaki doğru olacak diye bir kural yok ;)

depresif
11-06-2009, 11:33
bu değerler katsayı hatalı Paşaoğlu spec dimi bu arada? yani 1.40 a bölüm 1.36 yla çarpmak lazım sendeki dyno çıktılarında yazan gücü..

Bana da tork fazla geldi, bu nanocharger ın işi falan olmasın tork artışı ciddi çünkü std ı 148-150 civarı bi araç için.
katsayıları hatalı zaten onu biliyorum ancak benin anlatmak istediğim size 112 ile 122 arasındaki 10hplik fark. esas sormak istediğim buda değil zaten ilk mesajda sormak istediğim başka birşey :) (dynolar paşada ölçülmüştür)

nightkids_han
11-06-2009, 16:08
taratmana gerek yok, dyno da yazıyor diye illaki doğru olacak diye bir kural yok ;)

hiç sorma senin araba filtre headers egzosla 18 hp mi ne wermişti yanlış hatırlamıyorsam

Schumi
13-06-2009, 01:28
Eski aracımı bu şekilde satın almıştım. 206 1.6 16v. 106 gti egzantirikleri ve 106 gti ayarlı kasnakları. Supersprint header. Supersprint son susturucu. Berbat bir açık hava filtresi. Mantar timing. ve Mantar yazılım vardı üstünde. Birde kısa şanzıman. 133 hp olarak almıştım ben. Ama timingde sıkıntı vardı. Araç arada bir rolantide sarsıntı yapıyordu. Başka bir ustaya tekrar timing yaptırdım. Sarsıntı gitti. 135 hp aldım daha sonra. Daha fazla kurcalamadım. Aracın üstündeki egzantirikleri sattım. Bu arada egzantirikleri sökene kadar 106 gti için düşük dereceli egzantirik olarak biliyordum. Söktüğümde gördümki orjinal 106 gti oem egzantirikleri. Taktığımız 206'nın kapağında hiçbir işlem yapmadan direk taktık. Daha sonra triger koparması sonucu bir 307 sahibi arkadaşım kapağının içini sıfırlıyordu. Kanına girip 106 egzantirik ve kasnak taktırdım. Onda hiç taşlamadan egzantirik direk takıldı. Bence egzantrik düşünmelisin. PT52 takmak sorun olur ancak. Bu arada Header bizimki ile aynı bloğa sahip 106 üstünde işe yaramıyor ancak bizim aracın header'ı 106 ile aynı değil. Kötü bir tasarım. O yüzden kaliteli bir header bulabilirsen uygulayabilirsin.

depresif
14-06-2009, 12:33
yanlış anlamıysam direk uyuyormu 206 ya 106gti egzantrikleri. ben kime sorduysam işlem yapılması gerekiyor dediler.

citiay
14-06-2009, 15:18
106 egzantirk uyar yapılması gereken işlemler neymiş soyledilermi acaba

MyDream
14-06-2009, 15:55
2004 quciksilver sahibiyim ve kendi aracmla uğraşırken bununla ilgilide bilen arkadaşlarla görüşmüştüm 106 gtı ın parçalarının bire bir olduğunu söylüyorlardı bilmiyorum kodlar aynı sanırım quicksilverla senin bahsettiğin aracın iyi bir araştır bencede aynı olması gerekiyor diye bliyorum bende.

depresif
14-06-2009, 21:13
2004 quciksilver sahibiyim ve kendi aracmla uğraşırken bununla ilgilide bilen arkadaşlarla görüşmüştüm 106 gtı ın parçalarının bire bir olduğunu söylüyorlardı bilmiyorum kodlar aynı sanırım quicksilverla senin bahsettiğin aracın iyi bir araştır bencede aynı olması gerekiyor diye bliyorum bende.
evet tamamen aynı motor quickle. 106gti parçaları direk uyuyorsa deneyeceğim

106 egzantirk uyar yapılması gereken işlemler neymiş soyledilermi acaba
kam bir yere sürtüyormuş sürttüğü yer traşlanıyormuş bana öle sölediler.

Sierra Rs
15-06-2009, 08:14
kam bir yere sürtüyormuş sürttüğü yer traşlanıyormuş bana öle sölediler.

sürtse sürtse subap kapağına sürter kapağı icerden traslıyorlardır belki..

citiay
15-06-2009, 14:22
uğraşma gel ben veriyim denersin olursa senin olurlar

yiit
15-06-2009, 14:43
istiosan 5000 km lik oem c2 vts eksantrikleride verebilirim sana tertemiz duruolar :)

M U R A T
15-06-2009, 15:08
sürtse sürtse subap kapağına sürter kapağı icerden traslıyorlardır belki..

pistona sürter ama onu da üstten oyarak hallediyolar..

Sierra Rs
15-06-2009, 15:10
ekzantrik pistona sürtemezki belki camlardan ötürü subaplar daha cok kapanır subaplar degebilir bilemiyorum.

OmerRS
15-06-2009, 15:26
kapağın yan kısmına sürter daha yüksek liftli olduğundan orayı aldırıp rahatlıkla takılabilir. herhangi bir mekaniketkisi de olmaz motora.

ayrıca c2 vts egzantrikleri mantıklı duruyor:)

cem06
15-06-2009, 18:00
307ye takan vardı. surtmeden dolayı yaklasık 1mm traslamıslar...

depresif
15-06-2009, 18:01
istiosan 5000 km lik oem c2 vts eksantrikleride verebilirim sana tertemiz duruolar :)
özel mesaj attım size.

307ye takan vardı. surtmeden dolayı yaklasık 1mm traslamıslar...
bir sorun yaratmış mı?

depresif
15-06-2009, 18:07
bu arada c2 vts egzantrikleri kaç derecedir?

cem06
15-06-2009, 18:16
özel mesaj attım size.

bir sorun yaratmış mı?

suanki durumunu bilmiyorum ama egz. traslanmadan once yurumuyordu arac.
bence hic ugrasma 2. el pt50 pt51 ara...

depresif
15-06-2009, 18:22
suanki durumunu bilmiyorum ama egz. traslanmadan once yurumuyordu arac.
bence hic ugrasma 2. el pt50 pt51 ara...
bizim araçlara göre malesef direk uyan yok diye biliyorum. pt40 var bildiğim oda 266 derece. 2. el bulunmasıda imkansız gibi bulunsa bile 1 lira istiyorlar.

Schumi
15-06-2009, 18:45
PT50 takmak daha zor. Bence OEM egzantirik dene derim. C2VTS egzantirik takan duymadım ama olması lazım bence. C2VTS'in orjinal derecesini öğrenirsek verim konusunda fikir sahibi oluruz.

yiit
16-06-2009, 14:15
http://i122.photobucket.com/albums/o273/yiitatilla/CIMG0852.jpg

http://i122.photobucket.com/albums/o273/yiitatilla/CIMG0858.jpg

http://i122.photobucket.com/albums/o273/yiitatilla/CIMG0859.jpg

kasnaklar sana yaramaz eksantrikleri iyice öğrenelim savaş abiyede sor tu5jp4s kapağından çıkma eksantrikler uyyomu die

M U R A T
16-06-2009, 16:28
ekzantrik pistona sürtemezki belki camlardan ötürü subaplar daha cok kapanır subaplar degebilir bilemiyorum.

egzantrik değmez tabi egzantrik nedeniyle supap sürtüyo..

Demir
16-06-2009, 16:32
Yiğit C2 VTS'lerinde stock 240' mı?

yiit
16-06-2009, 16:37
Yiğit C2 VTS'lerinde stock 240' mı?

abicm araştırıyorum bulup yazarım buraya aynı olmayabilir kapak kodları farklı ama bakalım

Demir
16-06-2009, 16:39
OK..Sağol...

yiit
17-06-2009, 01:55
http://www.c2sportsclub.com/ForumsPro/viewtopic/p=143734.html#143734

böyle bi topic açtım ama tam olarak yazan olmadı daha.

cem06
17-06-2009, 02:20
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=tr&js=n&u=http%3A%2F%2Ftw.myblog.yahoo.com%2Fbighead-notebook%2Farticle%3Fmid%3D1227%26amp%3Bsc%3D1&sl=auto&tl=en&history_state0=

soyle bi site buldum ama ne kadar işe yarar....


http://img199.imageshack.us/img199/2747/camshaft.th.jpg (http://img199.imageshack.us/i/camshaft.jpg/)

Schumi
20-06-2009, 14:16
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=tr&js=n&u=http%3A%2F%2Ftw.myblog.yahoo.com%2Fbighead-notebook%2Farticle%3Fmid%3D1227%26amp%3Bsc%3D1&sl=auto&tl=en&history_state0=

soyle bi site buldum ama ne kadar işe yarar....


http://img199.imageshack.us/img199/2747/camshaft.th.jpg (http://img199.imageshack.us/i/camshaft.jpg/)

Sende ayarlı kasnak takmışsın. :) Memnumusun.

cem06
20-06-2009, 19:39
Sende ayarlı kasnak takmışsın. :) Memnumusun.

suanlık iyi memnunum ama stock egz. bi fark olmadı acıkcası :)

Schumi
20-06-2009, 22:34
Timing i güzel usta yaparsa birde yazılım varsa üst devirler çok güzel oluyor. Sen 106 egzantrikleride al. :)

depresif
23-06-2009, 13:21
arkadaşlar gti egzantrikleri için yay ve şapkaların değişimine ihtiyaç var mıdır?

Schumi
24-06-2009, 00:36
Gerek yok. Yay şapka orjinal kullanabilirsin.

woondem
25-06-2009, 01:47
Gerek yok. Yay şapka orjinal kullanabilirsin.

pardon ama neye kıme gore gerek yok. kentcam ın sıtesı orjınal 106 gti egzantırıgının esdegerı gıbı olan pt47 ıcın yay sapka gerekıyor dıyorda. zaten parca numarasına bakacak olursanız 206 16.16v ve 106 gti yay sapkası farklı gozukuyor.

Schumi
27-06-2009, 01:51
2.5 sene 40.000 km 106 gti egzantrikli 206 1.6 16v araç sürdüm. Orjinal yay şapka vardı. Hiçbir sorun yaşamadım. Gerek olduğunuda halen daha düşünmüyorum.

cem06
01-07-2009, 18:55
guncelleyelim yiit ogrenebildinmi vtsin egz. derecesini???

depresif
28-09-2009, 22:00
tekrar güncelliyim konuyu 2 soruyla :)

106gti egzantriği taktığımda benzin hava karışımında çok büyük sıkıntı yaratırmı? remap şart olurmu?

ayrıca 106gti ve saxolara uyumlu 14-60 kısalar bana uyarmı? sizde stock bir 206da ne kullanmayalım. araç 6500 çeviriyor.

depresif
29-09-2009, 19:37
yokmu yardımcı olacak? :)

cem06
29-09-2009, 20:16
tekrar güncelliyim konuyu 2 soruyla :)

106gti egzantriği taktığımda benzin hava karışımında çok büyük sıkıntı yaratırmı? remap şart olurmu?

ayrıca 106gti ve saxolara uyumlu 14-60 kısalar bana uyarmı? sizde stock bir 206da ne kullanmayalım. araç 6500 çeviriyor.


1.afrde sorun olmaz ama timing+remap sart.
2.uyar.

106arts
25-02-2011, 00:23
arkadaslar bu konuyu bastan sona defalarca okudum ama tekrar sormak ıstıyorum
bende 1.6 16v 206 var ve 106 gti orjınal egzantrıkleri ve kasnakları almak üzereyım
sıkıntı yaşarmıyım işlemsiz bir şekılde egzantrık ve kasnakları kullanabılırmıyım ve farkı hissedebılırmıyım ??

106arts
25-02-2011, 15:40
bilen yokmudur

Schumi
25-02-2011, 23:08
Al tak kullan ;) nokta

106arts
26-02-2011, 08:26
Al tak kullan ;) nokta



sana güveniyorum :):)

boosted_pug
27-02-2011, 03:07
benim arabamda senin arabandaki kapağın aynısından war tu5jp4 egzantrik kasnak yay şapka itici 106 gti ın orjinal olanı yani tu5j4 sıkıntısız hiç bi işlem gerekmeden oluyo hatta bu konuyu okudukdan sonra kendimle çeliştim bugün kontrol ettim alla alla biyere sürttüde benimmi haberim olmadı die :D

106arts
27-02-2011, 15:21
egzantrık ve kasnakları degıssem farkedermıyım farkı yoksa farkedememmı

boosted_pug
27-02-2011, 17:28
yay şapkada yaparsan iyibi timing artı safc ile baya farkedersin

106arts
27-02-2011, 21:15
yay şapkada yaparsan iyibi timing artı safc ile baya farkedersin


o kadar giremem ya ben bugun fıltre yaptırdım yarında duz boru cektırcem birde egzantrıkler son olarak

Schumi
28-02-2011, 19:58
Sen hala alıp taktırmadın mı ? :) Yay şapkaya hiç gerek yok. Ama kasnak ve egzantrik ile fark edersin.

106arts
01-03-2011, 20:23
dun filtre kitini taktırdım bugünde duz boruyu cektırdım
sırada egzantrıkler sonrada yazılım