Orijinalini görmek için tıklayınız : iES emme manifoldu D16V1 e uyar mı?
D16Y4 motor kodlu Civic iES lerin emme manifoldu, 2002-2006 Civic D16V1 lere uyar mı? Aşağıdaki fotoğraf ingiltereden bir D16V1 kodlu Civicten çekilmiş. Bu emme manifoldu iES manifolduna çok benziyor. Emme manifoldu sonrası başka hangi parçaları değiştirmemiz gerekir?
http://i276.photobucket.com/albums/kk23/kadras/IMG_0515.jpg
1,6 ies manifoltu değil bu abi.
edit: ies manifoltu daha geniş oluyor.
iES manifoldunu uyduramaz mıyız bizim motora?
çünkü bizim emme man. çok kötü opeldekiler gibi :D
ies emmesi
http://img15.imageshack.us/img15/9887/11102008014.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=11102008014.jpg)
sohc emmesi
http://img15.imageshack.us/img15/1072/grnt020r.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=grnt020r.jpg)
gerçi iES emmesini taktıktan sonra motor fakire düşmez mi? safc vs bişey kullanmak farz olacak o zaman da değil mi? :)
valla bende çok merak ediyorum. adamlar neleri uyduruyorlar. bizim arabaların emmeleri plastik :D
gerçi iES emmesini taktıktan sonra motor fakire düşmez mi? safc vs bişey kullanmak farz olacak o zaman da değil mi? :)
dediğin gibi fakire kalırsın safc işini görür:icon_tup:
Ahmetfikri
10-06-2009, 15:06
özgür abi alakasız olcak ama muhafazayı neyle yaptınız
özgür peki emme sonrası gaz kelebeği de değişmeli mi?
özgür abi alakasız olcak ama muhafazayı neyle yaptınız
muhafaza derken anlamadım neyi kast ettiğini
özgür peki emme sonrası gaz kelebeği de değişmeli mi?
vtec kelebeği koyabilirsin abi ama benimkisi orjinal duruyor biraz işlem gerekiyormuş henuz o işe bulaşmadım
biraz zor zannedersem. arkadaşın muhafaza dediği filtre etrafındaki yalıtım heralde.
özgür sorularla seni sıkıyorsam kusura bakma; peki debiryaj olarak hangi marka debriyaj kullandın, hafif volan taktın mı?
ies emmesi
http://img15.imageshack.us/img15/9887/11102008014.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=11102008014.jpg)
abi hiç fotojenik çıkmıyorum fotolarda :D ilk resimde gösterilen emme si yede benzemiyo ies kesinlikle değil özgür senden söktüğümüz orjinal emme ye benziyor
abi hiç fotojenik çıkmıyorum fotolarda :D ilk resimde gösterilen emme si yede benzemiyo ies kesinlikle değil özgür senden söktüğümüz orjinal emme ye benziyor
siz de İES emmesini mi taktınız? o zaman İES emmesi fotoğrafta gösterdiğim emmeden de daha iyi değil mi?
biraz zor zannedersem. arkadaşın muhafaza dediği filtre etrafındaki yalıtım heralde.
hmm pardon..onu stp yaptı.. eskiden komur sobalarının arkalarına koyulurdu yalıtım için o malzeme ismini hatırlayamadım.:)
özgür sorularla seni sıkıyorsam kusura bakma; peki debiryaj olarak hangi marka debriyaj kullandın, hafif volan taktın mı?
estafurullah:)
bir ara stage 3 vardı abartı idi değiştirim bronz var suanda çakma:D
f1 hafif volan var f1 stage 3 debriyajla takım almıstım.
siz de İES emmesini mi taktınız? o zaman İES emmesi fotoğrafta gösterdiğim emmeden de daha iyi değil mi?
evet ies emmesi taktık. zc emmeside takabilirsin ama biraz işlem (delik açma vs) işleri gerekiyormus biz ies tercih ettik sorunsuz oluyor.
sohc emmesi dar ies tombul bayağı fark var.
siz de İES emmesini mi taktınız? o zaman İES emmesi fotoğrafta gösterdiğim emmeden de daha iyi değil mi?
valla abi özgürün araba zaten fotofaki biz taktık kendi ellerimle yerleştirdim :D uyması koşulu ile kesinlikle daha iyi resimdekinin orjinalinden ne farkı varki :icon_tup:
oyma işlemi değilde araya flanşla olur mu acaba :beuj:
evet ies emmesi taktık. zc emmeside takabilirsin ama biraz işlem (delik açma vs) işleri gerekiyormus biz ies tercih ettik sorunsuz oluyor.
sohc emmesi dar ies tombul bayağı fark var.
yaw ben bu hondaya ne deyim şimdi :D adamlar kasıtlı arabanın gerçek gücünü kısıp kısıp piyasaya sürüyorlar.. oem header incecik, emme berbat, egzantrik derecesi keza, ecu yazılımı da öyle :) :)
yaw ben bu hondaya ne deyim şimdi :D adamlar kasıtlı arabanın gerçek gücünü kısıp kısıp piyasaya sürüyorlar.. oem header çük gibi, emme berbat, egzantrik derecesi keza, ecu yazılımı da öyle :) :)
honda hayat onda:D
despe-Emre; haydi birer tane çıkma iES emmesi alıyoruz. irfanım hurdacım yetiş :D
:D araştıralım bi abi bakalım. valla benim yerim olsa indirecem motoru komple :D
VTi ları geçebilen bir N/A Vtec2 yapmak hayal değil.. ama para lazım :)
VTi ları geçebilen bir N/A Vtec2 yapmak hayal değil.. ama para lazım :)
abi yanlış kelime bu konu şimdi karışır vtı geçilirmi hiç ya kimin haddine vtı geçmek :hehe:
abi yanlış kelime bu konu şimdi karışır vtı geçilirmi hiç ya kimin haddine vtı geçmek :hehe:
VTi benim eski arabam onu geçersem darılmaz küsmez bana :D :hahaha:
ama VTi ın egzantrik takmaması lazım yoksa olmaz :D
evet yok mu bizi aydınlatacak zihni sinir bi insan :D
bende bi ara shunk2 intake manifolda takmıştım kafayı....hatta yanlış hatırlamıyorsam autopartswarehouse bi mail atmıştım....d16v1 lere uydurabilirmiyiz diye sormuştum olumsuz yanıt almıştım maalesef....ya bi yerde bu d16v1 lerin emme manifoldunun plastik olmasının performans açısından daha iyi olduğunu okumuştum....o makaleyi bulayım bi eklerim....
farzı misal sonerin dediği gibi d16v1 lere ies yada daha uygun bi emme manifoldu koyduk diyelim....o zaman şu d16v1 lerin emme manifoldunun plastik olması nedeniyle supercharger olmuyor tabusunu yıkmış olurmuyuz ? yada tersten gidersek d17 veya varsa ingilterde yada başka bir yerde şu bizim d16v1 leri supercharger yapanların manifold sorununu nasıl çözdüğünden hareketlede bu sıkıntı giderilebilir mi ?
tabi bide o dediğimde yani o makalede ies ile vtec2 karşılaştırmasında vtec2 lerin vites kutukarının yanında plastik emme manifoldu kullanılmasından kaynaklanan performans artıışının fabrika verilerine yansıdığına açıkça değinilmiş....bu duruma ne dersiniz.... ????
Serdar dediklerini yapsak bile bize Aem EMS gibi işletim sistemi şart oğlu şart.. rev limiti yükseltmek şart.. stage 2 egzantrik takıp 8000 çevirebiliriz...
8000 çevirince yağ pompası şart :D yağlama problemi oluşur d serisinin hastalığı :D 7000 den sonrası
plastik manifold bir çok toyota da mevcut, daha performanslı olduğunu ben de duymuştum.
ama bizim manifoldun çıkışı yönü yukarıya yani kaputa bakıyor.. bence VTi ve iES teki gibi yana baksa daha iyi olurdu...
nightkids_han
10-06-2009, 15:53
ies emme'leri ile ne kadar fark war vtec2'lerin ?
hacim olarak felan ?
D16Y4 motor kodlu Civic iES lerin emme manifoldu, 2002-2006 Civic D16V1 lere uyar mı? Aşağıdaki fotoğraf ingiltereden bir D16V1 kodlu Civicten çekilmiş. Bu emme manifoldu iES manifolduna çok benziyor. Emme manifoldu sonrası başka hangi parçaları değiştirmemiz gerekir?
http://i276.photobucket.com/albums/kk23/kadras/IMG_0515.jpg
ya şimdi dikkatimi çekti şu resimde sol üst köşede görünen blowoff mu ?
evet aga. araba zaten turbolu. konunun linki burada
http://www.civic-ep2.co.uk/smf/index.php/topic,4488.0.html
ya şimdi dikkatimi çekti şu resimde sol üst köşede görünen blowoff mu ?
evet doğrudur.. bu araba turbo... biz sadece emmesiyle ilgilendiğimiz için :D :D
yaw adamlar okadar soru sormuşlar bi tanesi dememişki kardeşim bu emmeyi nasıl uydurdun buna ? demekki çok olağan şey bunlar.... :)
aynen soner abi ben sana onu sor dicektim konuda bende gevurca yok :D onun için attım ben sana o linki arada kaynadı gitti :D
gerçi pek iç açıcı bi site gibi gelmedi bana senin pistonlara kimse cevap verememiş.
emme manifoldu ile kazanilcak bisey yok;
reflash sart!
waw havada yüksek skıkıştırmalı pistondan çıkan gaz kokusu geliyor.....ehuehuehehuehuehuehehuhuehuehu :) ;)
emme manifoldu ile kazanilcak bisey yok;
reflash sart!
reflash şart ama nasıl.....bi ecu olsun diyoruz onada yanıt yok....özgün hks ficon ıs dedi gerisi yok...kim yapacak bu reflashi ????? :(
gerçi pek iç açıcı bi site gibi gelmedi bana senin pistonlara kimse cevap verememiş.
aynen öyle. forumun hali içler acısı.. üstüne ölü toprağı serilmiş.. :D
emme manifoldu ile kazanilcak bisey yok;
reflash sart!
başkanım reflash ne kine :D aem ems alsak olma mı :)
reflash şart ama nasıl.....bi ecu olsun diyoruz onada yanıt yok....özgün hks ficon ıs dedi gerisi yok...kim yapacak bu reflashi ????? :(
arabanin kalbine mudahele etmeden getiri degil bazen negatif etki alinir. mertcan b16ya skunk2 emme taktigi zaman anlatsin nasil guc kaybetmis alt devirde :)
ben sohcta yazılım + emme +10 hp almıştım
arabanin kalbine mudahele etmeden getiri degil bazen negatif etki alinir. mertcan b16ya skunk2 emme taktigi zaman anlatsin nasil guc kaybetmis alt devirde :)
başkanım haklısın zaten özgüre yazmıştım üstteki iletilerde, fakire düşeriz safc gerekir değil mi diye ;)
peki şu D16V1 lerin kalbinden geçen yolu bulsak üstat.....turbolu d16v1 lerde bile araçlar orjinal devrinde ve benim bilip gördüğümde yazılım olarak sadece safc2 var....belki güce göre ihtiyaç , belki fayda / maliyet kısır döngüsü ama sonuç olarak farklı bi uygulama yok....soner oldukça kurcalıyor...d16v1 ingiltere harici yabancı ülke olarak nerelerde var acaba ?????sonuç olarak D16V1 kapalı kutu.... :(
Zamanında bendede vardı kesicide gezdim durdum merakla bekliyorum, güzel şeyler oluyorsa beyaz LS alıp yaparım tekrar ;)
d16v1 d17a2 bunlar birbirinin aynı motorlar egzantrik farkı var aralarında. d16v1 diye kısıtlamamak lazım aslında d17 nin beynine yapılan bi müdahele d16v1 e de yapılabilir.
şöyle bişey buldum :D
http://d-series.org/forums/engine-building/99217-d17-block-d16-head-can-done.html
d16v1 d17a2 bunlar birbirinin aynı motorlar egzantrik farkı var aralarında. d16v1 diye kısıtlamamak lazım aslında d17 nin beynine yapılan bi müdahele d16v1 e de yapılabilir.
+1. d17a2 nin hacim farkı strok uzunluğundan geliyor. D17A2 için stage 1,2,3 crower egzantrik, debriyaj, volan, piston, aem ems (veya kpro) bir çok mod parçası mevcut...
takılabilir tabiki ama bi ara flanş gerekir vti gaz kelebeği de takılır sonra bi güzel fakire düşülür :) vafc gerekecek en az bu arada bluebox bağlayan da vardı o kasaya ignition kontrol varsa eğer vafcye gerek olmaz onlar uydurmuşsa sen de uydurursun hatta daha fazla uğraşır daha güzelini de yaparsın i es emmesi cidden fark eder yan yana çekmiştim sizim emme zaten 1.4 gibi bişey takmalısın onu o kadar kanına girdim :D http://img268.imageshack.us/img268/2609/imgp2493.jpg
ben de seni bekliyordum D-Lover dostum :D nerde kaldın.. :)
edit: safc şart diyosun ;) mutlaka keşke almışken aem ems alabilsek
http://img268.imageshack.us/img268/2609/imgp2493.jpg
iEs emmesi balina gibi tombik maşallah :D :D
ben de seni bekliyordum D-Lover dostum :D nerde kaldın.. :)
hehe adımız çıktı :D sıkıntı olmaz yarene gidip contalar arası farkı gör sonra suzukaya göster önce ben anlamam diycek :D inanma :hahaha:
bir de orjinal D17A2 civic EX 1. vites dişlisi taksak diye düşündük... EX lerin 1 leri %10 daha uzun... 1. viteste yapılan rolling denemelerinde %10 daha çok hız yapılarak 2. vites daha üst devirden yakalanır..
bir de orjinal D17A2 civic EX 1. vites dişlisi taksak diye düşündük... EX lerin 1 leri %10 daha uzun... 1. viteste yapılan rolling denemelerinde %10 daha çok hız yapılarak 2. vites daha üst devirden yakalanır..
çözdün iyice olayı sen bu ara ;) d17krank ne zaman istiyoz :D
çözdün iyice olayı sen bu ara ;) d17krank ne zaman istiyoz :D
çözdükte morukladık iyice be dostum :) millet çoluk çocukla uğraşırken ben arabayla zaman öldürüyorum :)
ben devralcam abi :D 5 i uzatmayıda unutma abi top speed. stage2 den sonra lazım olcak vti la denemeye :D
hayde tt bi el atın şu konuya :D
bu linkteki emme neyin emmesi bilen var mı acep d17 blok d16 kapak emme ne emmesi acaba ?
http://d-series.org/forums/engine-building/99217-d17-block-d16-head-can-done.html
d16z6 kapak mı takasın var onun size bi faydası yok ki
d16z6 kapak mı takasın var onun size bi faydası yok ki
+1. bizim kapak değiştirmeye ihtiyacımız yok. stage 2 veya 3 egzantriği sorunsuz kullansak yeter :icon_tup:
d16z6 kapak mı takasın var onun size bi faydası yok ki
yok kapak değilde emmeyi merak ettim ben :D
overblack
10-06-2009, 23:50
yok kapak değilde emmeyi merak ettim ben :D
ne o ses içine işledi galiba sarmışsın bu işe emre ;)
yok abi biz işin performans kısmının peşinde koşuyoruz :) stage2 egzantrik yay+şapka güzel bi emme+safc veya vafc :) piston olayınıda çözersek tamadır bu iş
yok abi biz işin performans kısmının peşinde koşuyoruz :) stage2 egzantrik yay+şapka güzel bi emme+safc veya vafc :) piston olayınıda çözersek tamadır bu iş
stage2 ile safv-vafc olmazzzz... beyin şart....
devirmi çevircez abi :D
heralde emre... sen 8000 rpm lik egzantrik alacaksın ve 6700 rpm de kesicide kalacaksın :)
hondata kpro yolu gözüktü desenize.....hondata kpro + stage 2 (8.000 rpm) + yüksek sıkıştırmalı piston + yay-şapka + emme manifoldu = new vtec2 N/A spec
racing3000
11-06-2009, 11:58
valla sonuna kadar arkanızdayım ve ben de varım, ama maliyetler ve bu işi kimler yapacak kısmına ne diyosunuz? ies emmesini flanşla nasıl yapacazpeki? k pro ya da aem ems fiyatlarını bilen var mı aranızda
http://www.dezod.com/pd_aem_standalone_emskseries.cfm
1200 dolarcık :D :D
http://www.dezod.com/pd_aem_standalone_emskseries.cfm
1200 dolarcık :D :D bende bi tane i es emme ile aynı flanş var manifoldu kendim yaparım diye çizmiştik sonra uğraşmadım onla deneme yapabilirsin
k pro uymuyoki
http://www.hondata.com/kpro.html
Honda Civic
2001-2005 Civic (DX, LX, HX & EX Manual transmission only D17 engine )
2002-2005 Civic Si (PNF ECU)
2003-2004 Japanese Civic Type R (PRD ECU)
2002-2005 Civic Type R (Euro) (PRA ECU)
Price Description
$500 Upgrade cost for existing Hondata reflash (ECU must be sent to Hondata or authorized installer).
$995 Retail price (ECU must be sent to Hondata or authorized installer).
$1595 K-Pro with new Honda PRB ECU based off US RSX-S
$180 Hondata specific D17 cam gear for those who already have a K-Pro
$1175 D17 K-Pro installed in a customer supplied donor ECU with Hondata cam gear
racing3000
11-06-2009, 12:18
hks vpro ve aem ems arasında tercihiniz ne olur peki
hks vpro ve aem ems arasında tercihiniz ne olur peki
Dr. Ecu aem ems daha iyi diye belirtmişti.... :icon_tup:
http://www.hondata.com/kpro.html
Honda Civic
2001-2005 Civic (DX, LX, HX & EX Manual transmission only D17 engine )
2002-2005 Civic Si (PNF ECU)
2003-2004 Japanese Civic Type R (PRD ECU)
2002-2005 Civic Type R (Euro) (PRA ECU)
Price Description
$500 Upgrade cost for existing Hondata reflash (ECU must be sent to Hondata or authorized installer).
$995 Retail price (ECU must be sent to Hondata or authorized installer).
$1595 K-Pro with new Honda PRB ECU based off US RSX-S
$180 Hondata specific D17 cam gear for those who already have a K-Pro
$1175 D17 K-Pro installed in a customer supplied donor ECU with Hondata cam gear
hangisi senin ecu :)
D17 ecu sü ile aynıdır kanımca, açıp bakmadım ama...
malesef değiller o yüzden uymuyo demiştim
ama hondata türkiyedeki D16V1 den bihaber.. bence uyar ama denemek için 1200 dolar lazım :D
racing3000
11-06-2009, 12:53
abi aman boşver ems bizi keser ya. bu arada sanırım ben aranızda en acil ihtiyaç duyanım çünkü fakire düştüğümü düşünüyorum. 5000 - 6700 arasında tapa gazda araba hiddetleniyor tamam, ama farkettiğim bişey var. o an gazdan ayağımı birden bire değil yavaş ya da sakin diyim (çok yavaş olmasa da hissediyorum) araç bi an fırlıyor . demekki fakire düşüyorum dedim kendi kendime. ecum ilaç istiyor ilaç. şu ems leri toplu alsak olmaz mı ki
wideband bul bir dostundan üst devirlerdeki afr oranını kontrol edin...
nightkids_han
11-06-2009, 13:02
bu yazılan parçaların maliyeti turboyu yakalicak gibi en iyisi sizin için turbo bence
i love N/A :D abi k-pro almaktansa ems almak daha mantıklı. d17 ecularıyla farklı olucağını sanmıyorum motorlar aynı çünkü neredeyse. illaki yazılımda faklılıklar vardır. ama yapı olarak aynıdır.
racing3000
11-06-2009, 14:40
bu arada ies lerin emme manifoldunu ikinci el temin edebileceğimiz yerler nerelerdir, fiyat ne civarda, araştırmasını yapan oldu mu
foruma üye olan Myth06 nickli İrfan arkadaşımız sana yardımcı olur...
racing3000
11-06-2009, 14:42
wideband bul bir dostundan üst devirlerdeki afr oranını kontrol edin...
aklıma geldi ama mersinde çevremde hiç kimsede wideband yok malesef
racing3000
11-06-2009, 14:44
foruma üye olan Myth06 nickli İrfan arkadaşımız sana yardımcı olur...
anladım, yalnız tek başıma hareket etmek istemiyorum. bu işi en sağlıklı yolunun ortak ve optimum bi kararla belirleneceğini düşünüyorum. iyi bir araştırma sonucu yani.
racing3000
11-06-2009, 19:34
beyler şu manifold işini bi sonuca bağlayalım Allah aşkına, ağzımıza bal çalındı bi kere gidelim sonuna kadar, sonra da özgün hocam ems falan bişeler yapar elbet bize :)
standart egzantriklerden kurtulun..
jdmpoint
13-06-2009, 23:53
vtec2 de 16y8 sohc vtec emmesi kullanılıyor ama kapaga işlem gerekiyor safc le ayarla kurtulunabiliyor...gaz kelebegini büyütmek daha faydalı olur tabi ama asırıya kacmadan cünkü 50mm gaz kelebegi vardı yanlıs hatırlamıyorsam hanımmeller bisküvi kadar :D
si ve i es ciler 54-55mm kelebeklerinizi v1 cilere satın vti tb takın yardım edin şu adamlara bi yav :D
VteC_MaNiaC
14-06-2009, 00:06
si ve i es ciler 54-55mm kelebeklerinizi v1 cilere satın vti tb takın yardım edin şu adamlara bi yav :D
abi ben kemaldeki gaz kelebeğini takayım mı yani ? :)
abi ben kemaldeki gaz kelebeğini takayım mı yani ? :)
(kemal görmesin :D) çaktırma durduğun hata ;) sendekini de v1 cilere var onlar da biraz iacv sorunu ile uğraşsın :D
racing3000
14-06-2009, 15:51
bladerk arkadaşım gözünü sevim biraz daha açık anlat ne yapmamız gerektiğini :) , ies emme manifoldu sorunsuz bir şekilde bizim vtec 2 lere olurmu yani. iacv sorunu nedir o halde????
honda parçalarını çoğu birbirine uyar ama sorunlar da çıkartır tabi hepsinin bi çözümü yok değil bi i es manifold plate var manifold yaparım diye kestirmiştim bi tane de d16v1 contası bulursam emme kısmının nasıl yapılacağını görürüz ama onla bitmiyo iş önemli olan gaz kelebeği rolanti valfi gibi kısımların uyması belki soner bey dener görürüz :D nasıl uyduğunu ya da nelerin sıkıntı yaratacağını
racing3000
14-06-2009, 16:05
o zaman bekleyip görmek en mantıklısı, keşke Soner hocamla aynı şehirde olsaydık
Soner abiniz deneme tahtası mı len :D :D :D
racing3000
14-06-2009, 18:38
:D abi inan ki aynı şehirde olsak kesinlikle seni yalnız bırakmam, bu ara acaip kaşıntım var zaten
Soner abiniz deneme tahtası mı len :D :D :D
deneyiver öncülük et gençlere noğolacah yaa
:D
güncelleyim konuyu ilermeyi düşünenlere faydası olsun
http://videos.streetfire.net/video/new-modification_690497.htm
araya plate girilmemiş sadece kapakdaki manifold saplamalarını söküp uyan vidalara 10luk atmış bazıları boş kalmış sanırım yakıt rayı olarak nissan sentra 1.8 inkini kullanmışlar regülatör de haliyle değişmiş enjektörler sanırım aynı bazı kabloları uzatmış 1.4 e takıldığında olduğu gibi bi de iat yi intake borusuna çekecek sanırım iacv yi de stock kelebekle kullanacak gibi gayet basit görünüyo yani canı isteyen yapabilir
http://img191.imageshack.us/img191/9303/d16v1y4intakebolt.jpg
http://user.streetfire.net/profile/JOS3.htm
bence bu profili iyi inceleyin uğraşmaya değip değmediği konusunda fikir verebilir az çok hatta yarısı kadar yürütseniz yeter :D:D:D
herif kafayı kırmış yaw :D yalınayak geziniyo horozlar falan ötüyo ahaha
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.