PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : vtı header sonrası tavsiyeleriniz



R_Kaptan
11-06-2009, 12:09
arkadaşlar vtı araca headerstan sonra kaç mm boru çapı kullanarak verim alabiliriz ve ayrıca yakıt nederecede artar?

Erol
11-06-2009, 12:26
piston egzantirk girmeyeceksen 51mm. düz boru işini bayaca görür. egzantirk piston gireceksen 60 m. sonada otto olur vs...

SONE-R
11-06-2009, 12:29
piston egzantirk girmeyeceksen 51mm. düz boru işini bayaca görür. egzantirk piston gireceksen 60 m. sonada otto olur vs...

+1. hatta orjinalini bulabilirsen Super Sprint ara boru mükemmeldir.. :icon_tup:

8.000rpm
16-06-2009, 08:29
usta vti ' cılar en uygun ve "kanun" olan cevapları vermişler...
:D
yakıt konusu ise tamamen senin sağ ayağına bağlı...
yani "vti yakmaz , şöför yakar" diyebiliriz bu noktada...
:D

SİNANN007
16-06-2009, 08:49
aynen 51 lık boru en iisi yakıtı cok etkılemıo vtece kadar normal yakar sonrasını zaten düşünemıyo ınsan yakarsa yaksın dıyon:)

8.000rpm
16-06-2009, 09:04
aynen 51 lık boru en iisi yakıtı cok etkılemıo vtece kadar normal yakar sonrasını zaten düşünemıyo ınsan yakarsa yaksın dıyon:)

sen diyosan doğrudur sinanım... :D

hsyn_çvk
16-06-2009, 09:09
+1. hatta orjinalini bulabilirsen Super Sprint ara boru mükemmeldir.. :icon_tup:
bende mevcut sonerim ;) 51 mm ara boru ss,ss magnum birebir vti son susturucu :D

Agent
16-06-2009, 09:12
51 ve SS arabayı tutuyor bence. O aplıkasyonu kullandım..

Suan Megan Header 60 lık duz boru ve DC son var, üstler harika altlarda yeterlı. Kaldıkı vti zaten ust devır aracı.

hsyn_çvk
16-06-2009, 09:29
valla bende v2 var dc 4-1 header var ss 51 lik araboru var ss magnum son susturucu var acaip memnunum ve daha hiç bi vtec benı gecemedi ;) ama aslında bır 60 lık ara borulu ve daha açık bi son susturuculu bı vtecle denersek (ki daha önce denemişliğimiz var ama olsun :icon_tup: ) bidaha deneyerek en doğru sonucu anlarız ;) hatta 19 temmuzda bunun için en güzel gün ve zaman olucak orda tr'nin her ilinden vtecler olucak ve herkesler aracını denemiş ve görmüş olucak :icon_tup:

Agent
16-06-2009, 09:33
Istanbula yolun duserse denerız bakarız.
Hıc bır vti derken hangı vti larla denedığını merak ettım?

8.000rpm
16-06-2009, 09:33
uygulama 1 : dc 4-1 / 51.-mm ara boru / ss magnum
uygulama 2 : dc 4-1 / 60.-mm ara boru / hks hi-power , dc sports , otto

en popüler uygulamalar bunlar...

Agent
16-06-2009, 09:38
Bu aralar Megan Racing DC den daha pupuler ve gercekten guzel performans verıyor.

51 ve SS daha cok 1-2-3 alt devır için güzel ama 60 lık ve HKS,DC tarzı bir egzoz üst devirlerde coşturuyor vti ı.

MiaMi
16-06-2009, 09:44
Ne egsozmu :) :) :) söyle söyliyeyim düz boruda hiçbiri fark etmiyor. Araçta piston egzantirik yok ise 48~60 mm arası istediğin boruyu tak araban aynı gidiyor. Denenmiştir sadece ses ufak çapta çırlar büyük çapta daha toklaşır o kadar.

Şuan arabamda 51mm Dc 4-1 Header- 51mm Boru - 51mm Bilsan marka sanırım orta susturucu , sonrasında 48 mm kıvrımlı podsuz boru ve sonra 60 lık megan racing carbon egsoz. Böyle saçma bir egsoz sistemi gördünüzmü.

ama araba nasıl gidiyor bakın
http://videos.streetfire.net/video/Rolling-Night-STANBUL_689113.htm

Ben arabamda
Komple 51 lik
Komple 60 lık sistem kullandım orta susturucu olmadan hiçbir fark yok hatta orta susturucu takılı iken biraz altlar canlanıyor üstlerde yine fark yok.

Yani arabada egzantrik piston yok ise ne yapsanız olur.

Cimmeria
16-06-2009, 09:47
uygulama 1 : dc 4-1 / 51.-mm ara boru / ss magnum
uygulama 2 : dc 4-1 / 60.-mm ara boru / hks hi-power , dc sports , otto

en popüler uygulamalar bunlar...

ben birinci uygulama kategorisindeyim :) ss ara borumda var afferim dimi bana :P

8.000rpm
16-06-2009, 09:48
ben birinci uygulama kategorisindeyim :) ss ara borumda var afferim dimi bana :P

afferim sana :D

8.000rpm
16-06-2009, 09:49
Ne egsozmu :) :) :) söyle söyliyeyim düz boruda hiçbiri fark etmiyor. Araçta piston egzantirik yok ise 48~60 mm arası istediğin boruyu tak araban aynı gidiyor. Denenmiştir sadece ses ufak çapta çırlar büyük çapta daha toklaşır o kadar.

Şuan arabamda 51mm Dc 4-1 Header- 51mm Boru - 51mm Bilsan marka sanırım orta susturucu , sonrasında 48 mm kıvrımlı podsuz boru ve sonra 60 lık megan racing carbon egsoz. Böyle saçma bir egsoz sistemi gördünüzmü.

ama araba nasıl gidiyor bakın
http://videos.streetfire.net/video/Rolling-Night-STANBUL_689113.htm

Ben arabamda
Komple 51 lik
Komple 60 lık sistem kullandım orta susturucu olmadan hiçbir fark yok hatta orta susturucu takılı iken biraz altlar canlanıyor üstlerde yine fark yok.

Yani arabada egzantrik piston yok ise ne yapsanız olur.

egzoz işine senin kadar kafa patlatan (ve de cüzdan tabii ki) başka biri olamaz kanka...
duayenimsin :):)

Agent
16-06-2009, 09:53
Vti da egzoz borusu HB lerde arka lastiğin orda tam taşıcının ustunden gecerek U şeklini alıyor. Benım bır sonrakı projem bu sistemin dışında birşey yapıp egzoza o kıvrımı vermeden çıkarmak. Sanırım bu şekilde egzozda hiç kıvrım olmayacak ve sıkışmayacak üst devirlerde biraz daha canlanacak diye düşünüyorum.

Ayrıca benım arabamda 51 den 60 a geçtiğinde üst devirlerde ciddi değişim olmuştu..

tool
16-06-2009, 09:56
2 inch header ile 60lik egzozun hicbir espirisi yok ama :)

8.000rpm
16-06-2009, 09:59
aynen , 60lık boru olacaksa headers 2,5 olacak o şart :)

MiaMi
16-06-2009, 10:08
2 inch header ile 60lik egzozun hicbir espirisi yok ama :)

60 lık takılmasının tek nedeni bilenler için sanırım daha tok ses vermesidir. 2" headerdan sonra 51 lik fena çırlıyor 60 lık daha tok ses çıkartıyor.

MiaMi
16-06-2009, 10:09
egzoz işine senin kadar kafa patlatan (ve de cüzdan tabii ki) başka biri olamaz kanka...
duayenimsin :):)

Evet kanka biraz abarttım ama şimdi komple cat-back yapıp bırakıyorum. Ebay spec.

MiaMi
16-06-2009, 10:13
Bu arada
60 lık Otto Replika 50 tl
51 lik SuperSprint Type R 250-300 tl arası
60 lık Magnaflow 200-300 tl arası
60 lık Megan Racing Carbon 300-350 tl arası

Bu egsozları kullandım en çok hoşuma giden sesi otto replika egsoz verdi megan racing 'i almasaydım ottoyu kullanacaktım.

Egsoza para vermez sadece ses tonuna para vermektir.Benim görüşüm artık egsoz değiştirmek sadece alışkanlık olduğu içindir.

Cimmeria
16-06-2009, 10:19
60 lık takılmasının tek nedeni bilenler için sanırım daha tok ses vermesidir. 2" headerdan sonra 51 lik fena çırlıyor 60 lık daha tok ses çıkartıyor.

ben o cırlama sesini çok seviyorum değişik geliyor bana

SONE-R
16-06-2009, 10:20
ben o cırlama sesini çok seviyorum değişik geliyor bana

hele tünelden geçerken müthiş oluyordu vtec açılırken... hey gidi VTC 42 hey :D :D

hsyn_çvk
16-06-2009, 10:21
Istanbula yolun duserse denerız bakarız.
Hıc bır vti derken hangı vti larla denedığını merak ettım?
tabi kardeşim zevkle deneriz ;) benim için geçmek geçilmek gbi bi olay yok yada ne hırs nede ego sahibiyim herkesle denerim ki evo x ile denemişliğimde var yani :hahaha: ama mutlaka seninlede denemek isterim zaten murat (sword) ve burak (eh vtec) kardeşlerimizede sözümüz var :icon_tup: eğlenceli olan her organizasyonda pozitif herkesle deneriz tabi bu sınıfta sende varsın kardeşim :icon_tup:

mur_84
16-06-2009, 11:40
1.6 ies sahibiyim 4-2-1 megan racing headers+catback kullanıyorum çok memnunum..;)

Erol
16-06-2009, 12:28
hele tünelden geçerken müthiş oluyordu vtec açılırken... hey gidi VTC 42 hey :D :D

vur kafanı taşlara şimdi..:)


bu arada herkez yazmış sistemini benimde 2,5 inç headrs + 60 lık komple orta dail + ss type-r için magnum ( bu yakında buddy club 60 lık olacak)

SONE-R
16-06-2009, 12:35
vur kafanı taşlara şimdi..:)

yaw yine şimdikini satıp başka araba alma kaşıntım tuttu.. acaba mk2 saxo VTS mi alsam napsam? :) :) :icon_tup:

Erol
16-06-2009, 12:36
hayırlısı ama hondacıdan fransızcı olmaz :D sana honda vtec şarkısını armagan ediyorum..:))))

SONE-R
16-06-2009, 12:38
olur olur.. GTi ları seviyorum... hem bol bol VTi geçerim fena mı olur :D :D :p

Erol
16-06-2009, 12:41
hahahahayyyyy...:)

R_Kaptan
16-06-2009, 21:51
usta vti ' cılar en uygun ve "kanun" olan cevapları vermişler...
:D
yakıt konusu ise tamamen senin sağ ayağına bağlı...
yani "vti yakmaz , şöför yakar" diyebiliriz bu noktada...
:D

teşekkürler arkadaslar bilgileriniz için 51 lık ara boru yaptırdım sonda otto var ses bayabi çoğaldı fakat performans perfect, header spoon.
slencer'ı taktığım halde ses fena cırlıyoo,sizin tavsiyeniz ne olur son susturucuyu değiştirsem,tşkrlrr

MiaMi
16-06-2009, 21:54
60 lık boru ve carbon veya büyük kazanlı 60 lık bir egsoz yapmadığın sürece o çırlamayı düz boruda geçiremezsin.

R_Kaptan
16-06-2009, 22:08
60 lık boru ve carbon veya büyük kazanlı 60 lık bir egsoz yapmadığın sürece o çırlamayı düz boruda geçiremezsin.

60 lık hks mı yoksa dc mı nealsak daha ii olur

MiaMi
16-06-2009, 22:12
60 lık otto carbon en hesaplısı. Egsoza para verme ben anladım ama geç oldu.

R_Kaptan
16-06-2009, 22:20
60 lık otto carbon en hesaplısı. Egsoza para verme ben anladım ama geç oldu.

kardesım zaten otto 60 lık kullanıyorum ses fazla ve cırrlamada var ama vtec acınca fenaa bişey oluyo bilgilerin için sağol ottoyla devam

MiaMi
16-06-2009, 22:30
Otto carbonmu kullandığın yoksa krom olandanmı.

R_Kaptan
16-06-2009, 22:46
krom olandan..

Agent
17-06-2009, 16:22
tabi kardeşim zevkle deneriz ;) benim için geçmek geçilmek gbi bi olay yok yada ne hırs nede ego sahibiyim herkesle denerim ki evo x ile denemişliğimde var yani :hahaha: ama mutlaka seninlede denemek isterim zaten murat (sword) ve burak (eh vtec) kardeşlerimizede sözümüz var :icon_tup: eğlenceli olan her organizasyonda pozitif herkesle deneriz tabi bu sınıfta sende varsın kardeşim :icon_tup:

Eywallah tabiki deneriz,

Bugune kadar denemek isteyipte hayır dediğim kimse yok. Kısalıylada denedım, beyınlıylede, contalıylada. TypeRlada denedim, S2000 lede. İnş görüşür tanışır deneme şansımız olur.

senna
18-06-2009, 23:42
sohbetinizi burda yapmayın

thermotec
01-07-2009, 22:17
Selam downpipe ve headers'ı wrap ile sararsan hem motoru sıcaktan hemde tork kaybını önlersin

senna
01-07-2009, 22:32
Selam downpipe ve headers'ı wrap ile sararsan hem motoru sıcaktan hemde tork kaybını önlersin


reklam yapmayın