Orijinalini görmek için tıklayınız : motor revizyonu ve değişecek parçalar
blackyakuza
13-06-2009, 11:50
piston-sekman+kol+yataklar ile revizyonu yapılacak bir d16a9'da ilk günkü performans ve sorunsuzluğu sağlamak için başka hangi parçaların değişmesininönerirsiniz. örnek olarak, 250.000 km yüksek devir çevirmiş bu motorun subap yayları oem veya aftermarket yenileriyle değişmesi bir fayda sağlar mı veya sensörler, enjektörler vs. şimdiden teşekkürler (konu daha önce açıldıysa ilgili yere taşınmasını rica ederim)
Öncelikle extra performansa yönelik aftermarket parçaları seçmeni tavsiye ederim. Özelikle piston,
Motor rektifiyesini yapacak yer önemli.
Kapak temizlenmeli subap yuvaları kontrol edilip uygun subaplar ile değiştirmeli. Performansa yönelik kapak yapılacak isebir markanın örneğin skunk2 subap,yay,şapka,egzantrik kullanılmalı. Kapakta değişiklik olmayacak ise rektifiyede subapları değiştirmen faydalı olur yerli yan sanayi subaplarıda kullanabilirsin örneğin sübsan.
Blok için ise .25 .50 büyüklükte piston alıp silindirleri honlatıp kullanabilirsin. Yeni alınacak malzemeler ise
Piston,Kapak contası,Komple contalar,Kol ve ana yatak,Yağ pompası,Enjektör,Buji,Yüksek basınçlı benzin pompası orjinale göre daha çok basınç yaptığından benzin pompası rahat çalışır.
Bu şekilde motoru fabrikadan çıktığından 5 ila 20 hp arası attırırsın.
Tabi egzantrikli kapak toplayacak ise header,filtre beyin vs.vs. performance parçaları gerekir.
blackyakuza
13-06-2009, 12:19
teşekkürler bilgiler için, peki yeni egzantrik takmazsak subap yayları değişmek egrekir mi veya enjektörlerin, pompanın vs. bunlar özelliğini yitirmiş midir. (ekstra performans istemiyor isek) illaki test edilmeleri gerekir ama bu testleri hangi atelye hakkıyla yapar ?
boosted_pug
13-06-2009, 12:33
motor açıldıktan sonra rektefiyeci ölçücek malzemeleri krank kol piston gömlekler bunlar ölçülücek aşınma ve yüksek ısı emaresi aranıcak daha sonra mesela gömlek çizik yada krank eğilmiş bunlar değişicek honda olduğu için parça sıkıntın hiç yok sana kalmış ister yerli topla ister orj honda topla ister aftermarket topla ben olsam kaliteli parçalarla toplardım yerliden uzak dururdum piston yataklar kollar gömlekler değiştirirsin block guard almanı tavsiye ederim kapak da ise yine löçülür bakılır bişi yoksa değiştirmeye gerek yok ama ben rahatsız olurum illaki değişsin dersen muhakkak daha ii olucaktır düşünsene 250.000 km boyunca dakikada 6000 kere sıkışıp bırakılıyo nekadar aşınmasana mutlaka zarar görmüştür değiştirmekde bence fayda war yay şapka sübap egzantrik
yağ pompası, devir daim, komple conta takımı, eğer yaylar görevini yapamıyorsa subap yayları retainer vs, guide ölçümü aşınma varsa yani guide, subap ölçümü yamukluk vs uygun değilse değişim,segmanlar, yataklar, enjektorlerini kontrol ettir sorun varmı yokmu ayrıca yakıt pompan vs eskisi gibi çalışmıyorsa onuda değiştirebilirsin
yay vs aftermarket alsan iyi olur
8.000rpm
15-06-2009, 14:02
yüksek performans odaklı bir iyileştirme değil de , farbrikasyon sıhhatine getirmek için yapılacak bir müdahale olacak sanırım...
yakıt , yağ ve su pompası kabiliyetleri test edilip sorun varsa yenilenmesi çok iyi olur...
subap yayları , standarttan yüksek devir çevireceksen eğer , pistonların sübapları yakalamaması için yapılan bir değişim olarak bakabiliriz... değişecekse orjinalleri ile değiştirmek yeterli olacaktır , performans odaklı yaylar gerekmeyebilir...
krank,gömlek,yatak,piston kontrol edilecek muhakkak...
zaten açmışken segmanlar değişecek..
yataklarda sorun varsa orjinal yatak tavsiye edilir...
ama en önemlisi , bütün bu işlerde işçilik kalitesi ve ölçümlerde hassasiyet mutlak şarttır..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.