Orijinalini görmek için tıklayınız : e36 3.20 ve e46 3.20 teknik özellikler
racing3000
14-06-2009, 16:42
arkadaşlar bmw e 36 ve e 46 kasaların 3.20 modellerine ait doğru teknik verilere ulaşamadık. bilen varsa yardımcı olabilirmi. teşekkürler.
Eray Yümsel
14-06-2009, 16:43
e36 larda kendi içinde ayrılı istersen model olarakta belirtirsen daha detaylı yardımcı oluruz. yanı e36 98 model 320 nin motoruyla e46 da aynı gibi
racing3000
14-06-2009, 16:46
e 36 98 model 3.20 , e 46 da 2001 ya da 2002 model 3.20 olması lazım
Eray Yümsel
14-06-2009, 17:03
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N42#N42B20
acıklayarak yazcaktımda biraz araştırdım böle bişey buldum anlamanda daha yararlı olur.
ben özet geçicek olursam
98 model 320 6 silindir 150hp
200+ ler ise 4 silindir 143hp
[edit] N42B20
The N42B20 is a larger 2.0 L (1995 cc) version. It produces 105 kW (143 hp) and 200 N·m (148 ft·lbf) with the same Bosch DME ME9.2 fuel injection. It has twin balance shafts.
Applications:
racing3000
14-06-2009, 17:06
teşekkür ederim dediğiniz gibi 98 e 36 ve 2001 e46 hemen hemen aynı sanırım.
Eray Yümsel
14-06-2009, 17:07
2001 ler aynı yanlız dediğim gibi 4 silindirliler arasında dağlar kadar fark var. sonucta biri 6 biri 4 :D
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N42#N42B20
acıklayarak yazcaktımda biraz araştırdım böle bişey buldum anlamanda daha yararlı olur.
ben özet geçicek olursam
98 model 320 6 silindir 150hp
200+ ler ise 4 silindir 143hp
[edit] N42B20
The N42B20 is a larger 2.0 L (1995 cc) version. It produces 105 kW (143 hp) and 200 N·m (148 ft·lbf) with the same Bosch DME ME9.2 fuel injection. It has twin balance shafts.
Applications:
2000-2001'ler de 6 silindir degil mi Eray? 2002'de makyajlandi E46lar..
racing3000
14-06-2009, 17:18
ben de şaşırdım şimdi. 2001 ve 2002 e 46 ları da sıralı 6 diye biliyorum, 4 silindir ve 140 ya da 143 olan ise 3.18 is diye biliyorum. emin olmamakla birlikte tabi.
racing3000
14-06-2009, 17:20
bir de asıl merak ettiğim her iki sıralı 6 nın da 0-100 km verileri. özellikle e 46 3.20 için bir yerde 8.9 sn, başka bir yerde 9.9 sn buldum. bu yüzden de konuyu açtım haliyle :)
Hayırdır inşallah v2.0 :D
Eray Yümsel
14-06-2009, 17:52
2000-2001'ler de 6 silindir degil mi Eray? 2002'de makyajlandi E46lar..
karışık 2001 de başlamış 4 silindire geçiş. aynı 90 senesınde e30 varken e36da olması gibi
Eray Yümsel
14-06-2009, 17:53
ben de şaşırdım şimdi. 2001 ve 2002 e 46 ları da sıralı 6 diye biliyorum, 4 silindir ve 140 ya da 143 olan ise 3.18 is diye biliyorum. emin olmamakla birlikte tabi.
2001 de 6 silindirde var 4 te 2002 de sadece 4 var. 318 ve 320 ler 4 silindir yani
ultimatespecs.com`dan detayli bilgi alabilirsin.
racing3000
14-06-2009, 17:59
Hayırdır inşallah v2.0 :D
vahahaaa hah aha :D :D aslan üstadım kardeşim benim, ne güzel süpriz böyle. yaw hiç sorma, özel bi durumumuz var haftaya cumartesi :D :D
Sierra Rs
14-06-2009, 18:01
e36 3.20i
Compression ratio 11.00:1
Fuel system Bo DME 3.1 fuel inj.
Maximum power
(DIN) 152.1 PS (150.0 bhp) (111.9 kW)
@ 5900 rpm
Specific output 75.3 bhp/litre
1.23 bhp/cu in
Maximum torque
(DIN) 190.0 Nm (140 ft·lb) (19.4 kgm)
@ 4200 rpm
0-100 km :10sn
buda e46 3.20i 6cyl olan 2.2lt
maximum power 172.4 PS (170.0 bhp) (126.8 kW)
@ 6250 rpm
Specific output 78.3 bhp/litre
1.28 bhp/cu in
Maximum torque 210.0 Nm (155 ft·lb) (21.4 kgm)
@ 3500 rpm
bmep 1215.5 kPa (176.3 psi)
Specific torque 96.73 Nm/litre
0-100 km:8.2sn
e36ların 0-100 9.9 sn 214 son surat
e46 manuel tam bılmıorum oda benzerdır bakmak lazım sıteye:D onun son suratıdaha ıyıydı aerodan dolayı..
2002 320ler 2.2 170hp,
323ler 200o sonu uretım bıttı 325 oldu 192hp, o sıralar baya degıstı 328 uretımı bıttı fılan 330a gecıldı:D
Eray Yümsel
14-06-2009, 18:04
ultimatespecs.com`dan detayli bilgi alabilirsin.
bu sitede açıklayıcı bilgi yok copy paste style 2001 - 2005 6 silindir vermiş falan filan bende bi döküman vardıda onu bulamıyorum bulsam koycam
BMW E46 320i
(2001 - 2005)
Engine : I 6
Engine Code : 22 6S 1
Fuel : Petrol
Fuel System : MPI - Siemens MS43
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 2171 cm3
Bore x Stroke : 80.0 x 72.0 mm
Type : 24 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 10.8
Output : 170 cv (125 kW) @ 6250 rpm
Torque : 210 Nm (154 lb.ft) @ 3500 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 272.0 cm
Length : 447.0 cm
Width : 174.0 cm
Height : 142.0 cm
Cx : -
Front Brakes : Vented Discs (286 mm)
Rear Brakes : Vented Discs (276 mm)
Front Tyres : 205/55 R16
Rear Tyres : 205/55 R16
Kerb Weight : 1370 kg
Weight/Output Ratio : 8.05 kg/cv
Front Suspension : Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar
Rear Suspension : Multilink. Coil springs. anti-roll bar
Top Speed : 226 km/h (140 Mph)
0 to 100 km/h : 8.2 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : - s
Fuel Consumption* : 6.9L / -L / 12.2L / 8.9L (26 mpg)
Range : 707 km
Fuel Tank : 63 L
Trunk : 440 L
CO2 emissions : 213 g/Km
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N42#N42B20
acıklayarak yazcaktımda biraz araştırdım böle bişey buldum anlamanda daha yararlı olur.
ben özet geçicek olursam
98 model 320 6 silindir 150hp
200+ ler ise 4 silindir 143hp
[edit] N42B20
The N42B20 is a larger 2.0 L (1995 cc) version. It produces 105 kW (143 hp) and 200 N·m (148 ft·lbf) with the same Bosch DME ME9.2 fuel injection. It has twin balance shafts.
Applications:2001-2003 E46 318i/318Ci/318ti
bu kısmı atlamışsın abi, 2.0 143 bg 4 silindirler 318 serisinde mevcut e46 da, e36 da da 318is te bu motor var diye biliyorum.
320 serisi e36 da 150hp sıralı 6, e46 da 2.2 lt 170hp sıralı 6 motora sahip ;)
racing3000
14-06-2009, 18:16
ultimatespecs.com`dan detayli bilgi alabilirsin.
hemen bakıyorum
Eray Yümsel
14-06-2009, 18:19
318is teki motor m42 burda bahsi geçen n42 :D
racing3000
14-06-2009, 18:22
2002 3.20 e 46 da 2.2 lt 170 hp 8.2sn teknik verilere sahip olan motordan başka motor seçeneği mevcutmuydu peki?
2002 3.20 e 46 da 2.2 lt 170 hp 8.2sn teknik verilere sahip olan motordan başka motor seçeneği mevcutmuydu peki?
benım bıldıgım yok, 318ler 2.0 143luktu 2001 sorası sanırım,
2004 2005te 2.0 150lıge gectıler 320de
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=125466
racing3000
14-06-2009, 18:33
2002 ve 2003 ler 170 hp, 2004 ve 2005 150 hp. bu detayları hep atlamışız o halde. yalnız bu linkte 98 model 3.20 için 2.2 lt ve 168 hp yazıyor :beuj:
yanlıs yazmıslardır;):)2004te 170 olmalı bu arada e90 150hpdır..2005
barışbazan
14-06-2009, 19:27
E 46 kasa 1998-2001 150 lik de var 170 likte(2001 in ilk dönemlerinde 2.2 lt oldu)
E 46 kasa 2001-2005 arasında 318i 2.0 lt 143 beygir , 320 2.2 lt 170 beygir oldu
E 36 318is ler(coupe) 140 beygir,
E 36 320 ler ise yazıldığı gibi 150 beygir
silindir konusuna gelince bildiğim kadarıyla 320 ler(e 90 hariç) 6 silindirdir.
:)
E 46 kasa 1998-2001 150 lik de var 170 likte(2001 in ilk dönemlerinde 2.2 lt oldu)
E 46 kasa 2001-2005 arasında 318i 2.0 lt 143 beygir , 320 2.2 lt 170 beygir oldu
E 36 318is ler(coupe) 140 beygir,
E 36 320 ler ise yazıldığı gibi 150 beygir
silindir konusuna gelince bildiğim kadarıyla 320 ler(e 90 hariç) 6 silindirdir.
:)
e36 320'lerin hepsinin 150 hp oldugundan emin misin :soru:
is'lerde sadece coupe diil sedanlarda 140 hp,m44 ve m42 olarak 96-sonrasi ve 96 oncesi geldi.96 oncesindeki 1796 cc,96 ve sonrasi 1896cc ve vanos'lu
barışbazan
14-06-2009, 22:53
E 36 larda bildiğim kadarıyla 320 ler 150 ama yanlış da olabilir.
318is 318i 318ti lerde 140 beygir olduğunu da biliorm genelde coupeler ağırlıkla oldğu için coupe örneğini verdim:):)
http://www.cars-cat.com/cars/bmw/3-serie
barışbazan
14-06-2009, 23:02
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E36
E 36 larda bildiğim kadarıyla 320 ler 150 ama yanlış da olabilir.
318is 318i 318ti lerde 140 beygir olduğunu da biliorm genelde coupeler ağırlıkla oldğu için coupe örneğini verdim:):)
http://www.cars-cat.com/cars/bmw/3-serie
ben 93 ve civari modeller 150 degildi diye hatirliyorum,en azindan TR'de...ariyorum ama henuz bulamadim
e36 kasa tüm 320ler 150hp. M50b20 m50b20tu(vanoslu olanlar) 95 sonuna kadar üretildi(95 m52lerde var ama)+bularda 260km/h kadran var 96 sonrası 240km/h.sonra m52b20ler çıktı alüminyum blok oldu.e36 320lerde bu motorlar kullanıdı hepside 150hp.e46da ise m52b20 98 de kullanıldı 99 sonu m52b20tu lar çıktı (çift vanoslu) 2001 sonunda 2002 başında m54b22 ler kullanıldı bunlarda 170hp. e90 320ler harici eski 320lerin hepsi 6 silindir (ilk e21lerde m10 2ltlikler vardı onlar bide 4 silindir)
m42 m44 318isler (318tilerde de aynı motor var) 4silindir. 140hp 1.9lt e36da. e46 318lerin 2002 ve sonrası N kodlu olan motoru 143 2.0lt 4silindir.
e36 kasa tüm 320ler 150hp. M50b20 m50b20tu(vanoslu olanlar) 95 ortasına kadar üretildi.sonra m52b20ler çıktı alüminyum blok oldu.e36 320lerde bu motorlar kullanıdı hepside 150hp.e46da ise m52b20 98 de kullanıldı 99 sonu m52b20tu lar çıktı (çift vanoslu) 2001 sonunda 2002 başında m54b22 ler kullanıldı bunlarda 170hp. e90 320ler harici eski 320lerin hepsi 6 silindir (ilk e21lerde m10 2ltlikler vardı onlar bide 4 silindir)
m42 m44 318isler 4silinidir. 140hp 1.9lt e36da. e46 318lerin 2002 ve sonrası N kodlu olan motoru 143 2.0lt 4silindir.
tesekkurler yanlis hatirliyomusum demekki :icon_tup: e46 kasalarda kullanilan 170lik 2.2ydi degilmi?
tesekkurler yanlis hatirliyomusum demekki :icon_tup: e46 kasalarda kullanilan 170lik 2.2ydi degilmi?
evet makyajlı e46 kasa 320ler 2.2 170hp en saçma bmw versiyonu bence ülkemiz için 2.0-2.5 arası vergi ödüyosun 325 ile aynı yakıtı yakıyosun ama 170hp kullanıyosun bence makyajlı 320 almak yerine 325 almak çok daha mantıklı 192hp 325ler.22hp az değil sonuç olarak zaten kasada ağır :icon_tup:
evet makyajlı e46 kasa 320ler 2.2 170hp en saçma bmw versiyonu bence ülkemiz için 2.0-2.5 arası vergi ödüyosun 325 ile aynı yakıtı yakıyosun ama 170hp kullanıyosun bence makyajlı 320 almak yerine 325 almak çok daha mantıklı 192hp 325ler.22hp az değil sonuç olarak zaten kasada ağır :icon_tup:
son zamanlarda sacmaliklarina alistik artik once turbo motor sonrasinda 6 silindir m makina uretilmemesi,iscilik kalitesinin dususu vs. vs. tarzinda...yakinda bobrekleride iptal ederlerse pek sasirmicam :Deli:
Serkan.S
15-06-2009, 12:17
Hepsini birbirine karıştırmışsınız bu ne ya, ne biçim bmwcisiniz. :) Genel olarak staskan'ın dediği doğru ülkemiz koşullarında en mantıklı seçenek makyajlı 318 yani 2002 sonrası; e36 için ise, zaten 328 kadar yakan 320 yerine 328 almak.:)
son zamanlarda sacmaliklarina alistik artik once turbo motor sonrasinda 6 silindir m makina uretilmemesi,iscilik kalitesinin dususu vs. vs. tarzinda...yakinda bobrekleride iptal ederlerse pek sasirmicam :Deli:
e9x oldu bmw iyice mındar oldu katılıyorum dediklerine :icon_tup: ama 335 biturbo motoru 10numara e36da olmasını isterdim açıkcası manuel şanzumanla beraber :)
vahahaaa hah aha :D :D aslan üstadım kardeşim benim, ne güzel süpriz böyle. yaw hiç sorma, özel bi durumumuz var haftaya cumartesi :D :D
Anladım ben onu gibi :D Haydi hayırlısı :icon_tup:
racing3000
15-06-2009, 19:51
sonuçları haber ederim ben sana kardeşim
bozbirik
15-06-2009, 19:58
2001 de 6 silindirde var 4 te 2002 de sadece 4 var. 318 ve 320 ler 4 silindir yani
E90 a kadar tüm 320ler sıralı 6 silindir,e90 da 4 silindire geçtiler..
ayrıca e36 320i--150 hp (91-98 yılları)
e46 320i--150 hp (98-2002 sanırım)
e46 320i 2.2motor-170 bg (makyajlı kasa)
bozbirik
15-06-2009, 20:00
yanlıs yazmıslardır;):)2004te 170 olmalı bu arada e90 150hpdır..2005
e90 320i 156 bg dir..
valla ben beygirleri motorları o kadar koduyla falan iyi bilmiyorum ama düz vites 96 yada 97 bi 320 e46 99 00 01 320 leri hep geciyo...verilere o kadar aldanma derim e36 320 hep daha performanslı..
şahsen bende şu an bi 320 ci var tam bir eşşek bundan öncede 4 kapı vardı oda tam bir eşşekti,düzü otomatiği farketmiyo düzü biraz daha iyi tabi ama genede e36 kadar deil.e 36 yla kıyaslanmaz bile..
e90 320i 156 bg dir..
CARFOLIODAN BAKMISTIM Ama 156ya dusuruldugunude bılıodum kafam karısmıs:D yurtdısında 170lık burda 156..
valla ben beygirleri motorları o kadar koduyla falan iyi bilmiyorum ama düz vites 96 yada 97 bi 320 e46 99 00 01 320 leri hep geciyo...verilere o kadar aldanma derim e36 320 hep daha performanslı..
şahsen bende şu an bi 320 ci var tam bir eşşek bundan öncede 4 kapı vardı oda tam bir eşşekti,düzü otomatiği farketmiyo düzü biraz daha iyi tabi ama genede e36 kadar deil.e 36 yla kıyaslanmaz bile..
agırlıklar arasında cok öle ahım sahım fark yok, performans farklılıgı dedıgın gıbı genel olarak tıpronıc manuel farkıdnan gelıyor, bırde e46ların aerodınamıgı daha ıyı..
bırde ılave son 325ler 3.0 218lık.. 2.5 kalktı 3.0 oldu.. trda hıc alınmaz gelıosa eger:D
bozbirik
16-06-2009, 00:59
e36 3.20i vs e46 3.20i iki araçta manuel,stock ve sıkıntısı olmayan ciğerli araçlar..
kalkışta yarım boy,rollingte 3 boy açtım..
Tayfun-E30
16-06-2009, 01:05
son zamanlarda sacmaliklarina alistik artik once turbo motor sonrasinda 6 silindir m makina uretilmemesi,iscilik kalitesinin dususu vs. vs. tarzinda...yakinda bobrekleride iptal ederlerse pek sasirmicam :Deli:
turbo motor eskidende vardı bmwyi bmw yaptı belkide, o segmentteki arabaya 8 silindir bmwden başka kim sokuyor? saçmalik değil bence...
turbo motor eskidende vardı bmwyi bmw yaptı belkide, o segmentteki arabaya 8 silindir bmwden başka kim sokuyor? saçmalik değil bence...
benim icin bmw diyince atmosferik 6 silindirli motor aklima geliyor ilk olarak,senin icin dizelde gelebilir 8 silindirde sana kalmis:)...simdi tutup fi tarihindeki cogunlugu seri uretime bile girmemis motorlar icin tartisamicam,o segmentteki arabaya 8 silindir motorlari gormek istiyorsan amerika'da uretilen araclara bakabilirsin.her markanin bi karakteri vardir benim gozumde,mesela hondanin 4 silindir yuksek devir ceviren motorlari,subarunun boxer turbo motorlari veya rx serisindeki rotary'ler gibi...
senin icin mantiklidir daha keyiflidir ama test surusu yapmis biri olarak beni tatmin etmedi..konuda bu degil zaten arkadasin konusunu pert etmeyelim :heyoo:
Buyrunuz sorularınızın cevabı...;)
hangi yıl, hangi model kaç hp... cart curt vs.
http://www.bmwheaven.com/component/option,com_bkbsearch/Itemid,9/func,bkbengines/
:icon_tup:
benim icin bmw diyince atmosferik 6 silindirli motor aklima geliyor ilk olarak,senin icin dizelde gelebilir 8 silindirde sana kalmis:)...simdi tutup fi tarihindeki cogunlugu seri uretime bile girmemis motorlar icin tartisamicam,o segmentteki arabaya 8 silindir motorlari gormek istiyorsan amerika'da uretilen araclara bakabilirsin.her markanin bi karakteri vardir benim gozumde,mesela hondanin 4 silindir yuksek devir ceviren motorlari,subarunun boxer turbo motorlari veya rx serisindeki rotary'ler gibi...
senin icin mantiklidir daha keyiflidir ama test surusu yapmis biri olarak beni tatmin etmedi..konuda bu degil zaten arkadasin konusunu pert etmeyelim :heyoo:
Koskoca BMW'ye karakter öğretmek sana, bana kalmamış, beğenmiyorsan müşteri portföyüne girmessin... :heyoo: Kimin ne isteyip ne malı arabaya bineceğine de sen, ben karar vermicez...:icon_tup:
Koskoca BMW'ye karakter öğretmek sana, bana kalmamış, beğenmiyorsan müşteri portföyüne girmessin... :heyoo: Kimin ne isteyip ne malı arabaya bineceğine de sen, ben karar vermicez...:icon_tup:
bi markayi sevmek demek,koru korune zayif yanlarini gormeden KOSKOCA BMW diyerek tapmak pek akillica degil :) benim dedigim sey sadece "nerdee o eski bmw'ler" dedirtecek yada bana eski modelleri araticak degisikliklere gidilmesi.sen begeniyorsundur ne ala ne guzel :) ben begenmiyorum :) fikrime yakin dusunen cok insan varki bmw kullanicilari artik baska markalara yonelir oldu ve yurtdisindaki forumlarda benzeri seyler yazilir cizilir oldu...
su anda 0km olan 6 serisi haric hicbir bmw'yi almam.bana gore cizgisinden cok sapti...
benim dusuncem bu,sana gore bmw mukemmellesmistir 10 numarayken 11 numara olmustur o zaten beni baglamaz hatta ne mutlu sana ki sevdigin marka istedigin tarza geciyor :icon_tup:
tekrar soyluyorum arkadasin konusunda s.dik yaristirmaya gerek yok,bmw'yi sevdigini ve bilgili oldugunu zaten biliyorum,nickinden bile yeterince anlasiliyor :)
Koskoca BMW, Koskoca VW, Koskoca Honda, Bunlar büyük camiyalar, büyük üreticiler...O sebeple yazdım... Ben, BMW'yi çok severim, çok okurum, çok dinlerim, çok araştırırım, buldummu binerim, affetmem...Ama kesinlikle fanatik değilim. Alman otomobillerinin fanatiğiyim :)
V8 motor BMW'nin en az 20 yıldır bandında üretilen bir motor tipi, Emin olunki en az amerikalılar kadarda iyi yapıyorlar bu işi... Muhtemelen motorları da daha yüksek teknoloji ürünüdür.
Günümüz teknolojisi otomobilleri çok elektrnik kıldı, ve daha da elektronik olacaklar, alışmak lazım. Evet saçmalıyor, yada nerede o eski BMW ler dedirtiyor, ama bu işi en az diğer markalar kadar yapıyor... BMW Turbo konusunda da en az diğerleri kadar engin tecrübeye sahip bir firmadır...
Bende renk vereyim...
Gerçek M3 ler 4 silindirli olur.
Arkadaşın konusuda hiç olmasın, ben 20 üzeri model almasını öneririm eğer müşteri olarak düşünüyorlarsa, teknik veriler ztn verilmiş...
6 silindir olsun z sesi olsun :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.