PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5,vites dişli



mad_max1978
15-06-2009, 21:56
arkadaslar benim 106 gti da şu an 13/61 ayna mahruti var ancak son hız 190 larda bitiyo 7800 devirde birde uzun yol çok sıkıntılı bu şekilde.ben 5. vites dişli oranını uzatmak istiyorum ama oranın kaç olması gerektiğini bulamadım.yardımcı olursanız çok sevinirim.

Demir
14-07-2009, 20:51
Epey kısa oran Diferansiyel dişlisi takmışsın arkadaşım....Saxo VTR veya 106 XS 5.vites dişlisi kısmen seni rahatlatır (0.767) .Standart (0.850).
Ankarada çıkmacıları bir etüt et..

mad_max1978
16-07-2009, 12:32
peki demir bey 106 xs in dişlisini taktığım zaman 5. viteste yığılma olurmu yoksa araba rahat rahat devirlenmeye devam edermi?merak ettiğim konu bu birde.tşk ederim yardımlarınız için

Sierra Rs
16-07-2009, 12:36
e tabi ki abi uzun 5. disliyi takınca biraz devir aşagıda kalıcak biraz yıgılma olur eskisine nazaran.

mad_max1978
16-07-2009, 12:37
napalım katlanacaz artık o zaman.gülü seven dikenine katlanır hesabı

Sierra Rs
16-07-2009, 12:38
bana kalırsa ayna mahrutiyi biraz daha uzun taksan daha iyi olur abi vardır kesin ara secenek :)

serhat306
16-07-2009, 12:38
bence hıcc elleme oyle kalsın ama demır abıde aynı oranı kullnıyordu o kesın denemıstır xs ınkını bulabılırsın cıkmacılarda...

mad_max1978
16-07-2009, 12:39
o zaman 13/61 i satıp 14/60 almam lazım.ama oda orijinaline yakın diyorlar.13/59 alsak onunda zannetmiyom benimkinden aşşağı kalır yanı oldugunu

mad_max1978
16-07-2009, 12:41
bence hıcc elleme oyle kalsın ama demır abıde aynı oranı kullnıyordu o kesın denemıstır xs ınkını bulabılırsın cıkmacılarda...

zaten demir beyin msjlarını devamlı takip ederim.kendileri öyle diyosa kesin vardır bir bildikleri.acaba dişlinin sıfırını alsak kaç liradır

Demir
17-07-2009, 20:17
Evet yığılma olasılığı mümkün..Diferansiyel dişli oranı bütün vites oranlarını etkiliyor..
13/59 veya 14/60 daha makbüldür...Kullanım tarzı ve beklentilerine göre...
Ama illa 13/61 kullanacağım diyorsan dediğimi istersen tatbik edebilirsin...
Serhat bende kısa ayna mahruti yok..Bilakis uzun var...

Hazır konusu varken aşağıdaki verileride yazmam faydalı olacaktır...Hayırlı günler...


Saxo-106

954 cc -1124 cc
1.= 3.417
2.= 1.180
3.= 1.276
4.= 1.026
5.= 0.767
geri = 2.500
Diferansiyel = 4.286

1360 cc
1. = 3.636
2. = 1.950
3. = 1.276
4. = 1.026
5. = 0.767
geri = 2.500
Diferansiyel ==3.765

1587 cc (8V)
1. = 3.417
2. = 1.810
3. = 1.276
4. = 1.026
5. = 0.767
geri = 2.500
Diferansiyel = 3.765

1587 cc (16V)
1. = 3.417
2. = 1.950
3. = 1.360
4. = 1.050
5. = 0.850
geri = 2.500
Diferansiyel = 3.938

MA5 vites kutusu için uygulanabilen bazı ayna mahruti örnekleri;

18/62 == 3,444
17/61 == 3,588
17/64 == 3,764
16/51 == 3,812
16/63 == 3,937
16/65 == 4,062
15/64 == 4,266
14/60 == 4,285
13/59 == 4,538
13/61 == 4,692
13/62 == 4,769
13/64 == 4,923
13/68 == 5,230
12/68 == 5,666

mad_max1978
17-07-2009, 22:59
tşk ederim demir bey ilgi ve alakanız için.yığılma olasılığı varsa en iyisi ben hiç ellemiyim.

boosted_pug
24-07-2009, 22:18
yığılma felan olcağını sanmam zaten orj orandan baya kısa bi maruti kullanıyosun normal miş gibi devam eder bence

mad_max1978
25-07-2009, 19:50
[QUOTE=boosted_pug;779104]yığılma felan olcağını sanmam zaten orj orandan baya kısa bi maruti kullanıyosun normal miş gibi devam eder bence[/QU

ustamada sordum 5.vites dişlisini değiştirmek öyle zaman alacak bişey değil dedi.deneme yanılma yapacaz artık hurdacıların yolu gözüktü bize.

gökan
25-07-2009, 19:59
saxo 1.4 unkı uyarsa onuda sor:)bır ustada kalma bırkaç kişiye danıs:)

XSi
18-08-2009, 09:29
paşaoğlunda ayna mahruti ile birlikte 5 ci vitesi de değiştiriyordu savaş usta..

Ben öle bi 106 kullanmıştım, ikinci köprüden ataşehir yönüne doğru giderken 230 u görmüştüm göstergede, hemde oldukça rahat bi şekilde.. Standart diyebileceğim modifiyeler dışında bişey yoktu (filtre eksoz) hatta motor bile hafiften yağ yakıyordu düşünün artık..

Ama o arabadaki ayna mahruti ve sondişli oranı nedir bilmiyorum..

06mad98
01-09-2009, 03:02
Epey kısa oran Diferansiyel dişlisi takmışsın arkadaşım....Saxo VTR veya 106 XS 5.vites dişlisi kısmen seni rahatlatır (0.767) .Standart (0.850).
Ankarada çıkmacıları bir etüt et..

demir abinin dediği en mantıklısı uzun 5.vites dişlisi takmak 14/60 ayna mahrutidede durum aynı oda kısa ve 5 uzatılırsa o vıteste benzın yakısıda baya dusuyo uzun yolda

06mad98
01-09-2009, 03:05
yıldız sanayi sitesine parça için bakman lazım ama sakın kısa sanzumanı uzatacam deme arabam saxo vtr yada 106 xs de 5 te sorun var de yoksa fıyatı abartıyolar bilgin olsun :)

road runner
17-09-2009, 22:14
yıgılma olmaz merak etme benım arkadasımda oyle kullanıyor....13.61 ve saxo vtr 5.vıtes dıslısı........5.vıtes 3000 devır 90 yapıyor....satndartta 100 yapıyordu....son hızda 225 de bitiyor...ama yıgılma falan yok.....en mantıklı cozum bu...

aLperTunga
17-01-2010, 22:59
yıgılma olmaz merak etme benım arkadasımda oyle kullanıyor....13.61 ve saxo vtr 5.vıtes dıslısı........5.vıtes 3000 devır 90 yapıyor....satndartta 100 yapıyordu....son hızda 225 de bitiyor...ama yıgılma falan yok.....en mantıklı cozum bu...

hocam peki kac rpm de 225 yapıyor yani arabada chip varmı ve varsa kaçlık chip?

mcitir
18-01-2010, 16:15
Chip 7800 rpm...

ibrahim
18-01-2010, 23:28
satılık kısa varsa hemen alıcıyım :)

burock
18-01-2010, 23:29
Akın ne yaptın dişli olayını ayrıca konileri taktırdınmı ilk izlenimlerin nasıl

mad_max1978
19-01-2010, 15:40
konileri taktırdım burak.çok güzel oldu valla bi iki virajda zorladım araba çizgisinden en ufak çıkmıyo.dişli için citroen servisindeki bi abiye sordum vtr dişlisi varmış elinde ondan alıp taktırmayı düşünüyom.