Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 is ve 1.6 ies vites oran bilgileri!
by_BuRoCk
16-06-2009, 20:09
1.6 ies ile 1.4 is şanzıman farkı nedir? rakamsal olarak büyük bi far göremedim ben
aracıma 1.4 is şanzımanı takmayı düşünüyorum sizce nası olur ?
benim netten buldugum bilgiler aşagıdadır bulduklarımmı yanlış yoksa dogrusu bumu anlamadım?
Honda Civic 1.6 ies
Vites Oranları: 1-3.250, 2-1.909, 3-1.250, 4-0.909, 5-0.702, geri-3.153 Son Dişli: 4.058 :1
Honda Civic 1.4 is
Vites Oranları: 1-3.25, 2-1.91, 3-1.25, 4-0.91, 5-0.7, geri-3.15 Son Dişli: 4.06 :1
yazan değerler birbirinin yuvarlanmış halleri zaten, doğruysa aynı zaten 2sinin oranları bu bilgilere göre
Sierra Rs
16-06-2009, 20:18
evet sanzımanlar aynı görünüyor.
1.4iS değerleri bence hatalı. 1.4ün şanzımanı daha kısa diye biliyorum...
by_BuRoCk
16-06-2009, 20:19
yazan değerler birbirinin yuvarlanmış halleri zaten, doğruysa aynı zaten 2sinin oranları bu bilgilere göre
evet banada garip gelen o :S
yani ben bunları netten bi siteden buldum
başkada bulamadım
bakıyorum aynı bilgiler sadece küsüratları yuvarlanmış :S
kardeş senin bilgin dahilinde ise beni aydınlatırmısın ?
dragstar
16-06-2009, 20:20
aynı gibi gözüküyor
bladerk - dmaniac nerdesin :D :D help me ...
1.6 ies ile 1.4 is şanzıman farkı nedir? rakamsal olarak büyük bi far göremedim ben
aracıma 1.4 is şanzımanı takmayı düşünüyorum sizce nası olur ?
benim netten buldugum bilgiler aşagıdadır bulduklarımmı yanlış yoksa dogrusu bumu anlamadım?
Honda Civic 1.6 ies
Vites Oranları: 1-3.250, 2-1.909, 3-1.250, 4-0.909, 5-0.702, geri-3.153 Son Dişli: 4.058 :1
Honda Civic 1.4 is
Vites Oranları: 1-3.25, 2-1.91, 3-1.25, 4-0.91, 5-0.7, geri-3.15 Son Dişli: 4.06 :1
1.4ün verileri yanlıs aklımda yok ama arada ufak fark vardı.
aracına 1.4 sanzımanı takıp birsürü masraf yapmak yerine 4.785son dişli kullanman daha faydalı ve hesaplı olucaktır ;)
by_BuRoCk
16-06-2009, 20:27
bladerk - dmaniac nerdesin :D :D help me ...
help mee ;D
1.4ün verileri yanlıs aklımda yok ama arada ufak fark vardı.
aracına 1.4 sanzımanı takıp birsürü masraf yapmak yerine 4.785son dişli kullanman daha faydalı ve hesaplı olucaktır ;)
bu araba VTi değil.. iES dostum...
by_BuRoCk
16-06-2009, 20:30
1.4ün verileri yanlıs aklımda yok ama arada ufak fark vardı.
aracına 1.4 sanzımanı takıp birsürü masraf yapmak yerine 4.785son dişli kullanman daha faydalı ve hesaplı olucaktır ;)
kardeş bizim araba B serisi değil
sen VTi için kullanılan integra typeR dişlisini öneriyorsun
o bize değil VTi lara uyar
kardeş bizim araba B serisi değil
sen VTi için kullanılan integra typeR dişlisini öneriyorsun
o bize değil VTi lara uyar
sorry benm kafa gitmiş :o
evet 1.4un degerler yanlıs
by_BuRoCk
16-06-2009, 20:57
yanlış dien arkadaşlar dogrusunu yazabilrmi :S
burak dediğim gibi kimseden bir bilgi bulamazsak, bi tane 1.4iS bulur her viteste 3000 rpm deki hızlarına bakarız.. sonra vites oranlarını ben hesaplarım sana...
by_BuRoCk
16-06-2009, 21:18
evet kanki dedigin gibi yapcaz artık :D
ben her ikisini de kullandım uzun süre sanzuman aynı belki çok minik fark olabilir ama değiştirmenin faydası olmaz.. 4.90 kısa yapıyorsun daha iyi verim alıyorsun kardeşim..;)
Sierra Rs
16-06-2009, 21:36
Vites Oranları : 1-3.25, 2-1.91, 3-1.25, 4-0.91, 5-0.7, geri-3.15
Arabam com verileride aynı şekilde..
by_BuRoCk
16-06-2009, 22:56
ozaman 1.4 is şanzımanı bizim işimize yaramıycak :S
geldim geldim :confused: 1.4 sohc vtec in deneme sürüşleri anca bitti idare eder olmuş :D
hee yanlış yanış diyenler doğrusunu yazamazlar burak dedikleriyle kalırlar :hahaha:
maviler 1.4 kırmızı 1.5 yeşil 1.6 da çıkan sohc şanzuman oranları
ayrıca d serisi en kısa son dişli d13 de çıkan 4.40 en uzun dişli crx 3.888 en uzun 5 vites dişlisi 0.702 i es
bunlar haricinde d16 doch zc yani si crx v.s. oranları
CRX:..................Si:
1st: 3.250........ 3.250
2nd: 1.944........ 1.894
3rd: 1.346........ 1.259
4th: 1.033........ 0.937
5th: .878........ 0.771
final 3.888........ 4.250
lastik ölçüsünü 185/60/14 olarak baz alalım
HONDA Civic 1,4i S H/B 1997 970kg 1396cc 9,2/1 90hp 4,0600/1 3.25 1.91 1.25 0.91 0.7 ***
Engine speeds in top gear:-
40 KPH = 1077 RPM 50 KPH = 1346 KPM 60 KPH = 1615 RPM 80 KPH = 2153 RPM
100 KPH = 2691 RPM 110 KPH = 2961 RPM 130 KPH = 3499 RPM 160 KPH = 4306 RPM
Top Speed in 1 gear = 55.619 KPH
And changes into 2 gear at 4084 RPM dropping 2866 RPM
Top Speed in 2 gear = 94.639 KPH
And changes into 3 gear at 4548 RPM dropping 2402 RPM
Top Speed in 3 gear = 144.608 KPH
And changes into 4 gear at 5060 RPM dropping 1890 RPM
Top Speed in 4 gear = 198.638 KPH
And changes into 5 gear at 5346 RPM dropping 1604 RPM
Top Speed in 5 gear = 258.229 KPH
************************************************** *********
HONDA Civic 1,5 EX 1995 970kg 1493cc 9,2/1 91hp 4,2500/1 3.25 1.9 1.25 0.91 0.75 *** 16V
kesicisi yok 7000de yazdım
sedanEngine speeds in top gear:-
40 KPH = 1207 RPM 50 KPH = 1509 KPM 60 KPH = 1811 RPM 80 KPH = 2415 RPM
100 KPH = 3019 RPM 110 KPH = 3320 RPM 130 KPH = 3924 RPM 160 KPH = 4830 RPM
Top Speed in 1 gear = 53.514 KPH
And changes into 2 gear at 4092 RPM dropping 2908 RPM
Top Speed in 2 gear = 91.538 KPH
And changes into 3 gear at 4605 RPM dropping 2395 RPM
Top Speed in 3 gear = 139.137 KPH
And changes into 4 gear at 5096 RPM dropping 1904 RPM
Top Speed in 4 gear = 191.123 KPH
And changes into 5 gear at 5769 RPM dropping 1231 RPM
Top Speed in 5 gear = 231.895 KPH
HONDA Civic 1,6i ES 1999 1030kg 1590cc 9,4/1 120hp 4,0580/1 3.25 1.909 1.25 0.909 0.702 *** 16V sedan
Engine speeds in top gear:-
40 KPH = 1079 RPM 50 KPH = 1349 KPM 60 KPH = 1619 RPM 80 KPH = 2158 RPM
100 KPH = 2698 RPM 110 KPH = 2968 RPM 130 KPH = 3507 RPM 160 KPH = 4316 RPM
Top Speed in 1 gear = 57.648 KPH
And changes into 2 gear at 4229 RPM dropping 2971 RPM
Top Speed in 2 gear = 98.143 KPH
And changes into 3 gear at 4715 RPM dropping 2485 RPM
Top Speed in 3 gear = 149.884 KPH
And changes into 4 gear at 5236 RPM dropping 1964 RPM
Top Speed in 4 gear = 206.111 KPH
And changes into 5 gear at 5560 RPM dropping 1640 RPM
Top Speed in 5 gear = 266.887 KPH
grafikte nelerin fark edebileceğini görebilirsiniz 4.25 son dişlili ex şanzumanı sohc seri en kısası çıkıyor i es en uzunu
http://img40.imageshack.us/img40/9208/isexiesgearbox.jpg
i es in dişli oranları kısalacaksa boşverin hepsini 4.90 takın olsun bitsin her seferinde söylüyorum diğer şanzumanlara para harcamayın ne yaparsanız yapın o kadar fark etmeyecek
bu da bonus stock i es şanzuman 4.90 fd siyah grafik :cool:
http://img40.imageshack.us/img40/7694/isexiesies490finalgearb.jpg
D16inside
17-06-2009, 01:24
erkut abi yanlış görmüyorsam ies 4.90dan sonra grafikte 1 vitesden itibaren bi kısalma var son dişli hepsinimi etkiliyor?
erkut abi yanlış görmüyorsam ies 4.90dan sonra grafikte 1 vitesden itibaren bi kısalma var son dişli hepsinimi etkiliyor?
aynen öyle canım son dişliyi uzatırsan her dişli uzar kısaltırsan hepsi kısalır bu yüzden de i es e 4.90 takacaksan 3.058 1. vites dişlisi 1 de sarma derdini ortadan kaldırır yani son dişliyi kısaltıp 1 i uzatacaksın
son dişli kısaltıyosan 5 i de uzatmak iyidir ekonomi amaçlı ama i es de zaten uzun ötesi bi 5 var yani fd 4.90 + st1 - 3.058 gayet yürütmeye yeterli olur
D16inside
17-06-2009, 01:35
aynen öyle canım son dişliyi uzatırsan her dişli uzar kısaltırsan hepsi kısalır bu yüzden de i es e 4.90 takacaksan 3.058 1. vites dişlisi 1 de sarma derdini ortadan kaldırır yani son dişliyi kısaltıp 1 i uzatacaksın
son dişli kısaltıyosan 5 i de uzatmak iyidir ekonomi amaçlı ama i es de zaten uzun ötesi bi 5 var yani fd 4.90 + st1 - 3.058 gayet yürütmeye yeterli olur
harika abi ee o zaman 1200lira hakını veriyor. ;)
D16inside
17-06-2009, 01:37
gercekten abi bu kaynaklar süper sende olmasan d serinin kıymeti bilemiycez herşey için sagol.
heleki egzantiriğin ,çevirdiğin bandı destekliyosan çok çok hakkını veriyo
D16inside
17-06-2009, 01:44
heleki egzantiriğin ,çevirdiğin bandı destekliyosan çok çok hakkını veriyo
1. Dişli ne kulanmalıyız ne önerirsin.
4.90 takıyosan 3.058 uzun bir şart
D16inside
17-06-2009, 01:55
4.90 takıyosan 3.058 uzun bir şart http://www.specialprojectsms.com/index.php?categoryID=4 bu kampanyada berbaber satılıyo meslela
abi şu iş olursa ilk alacaklarım arasında emin ol inş. nasip olur.
erkut senin verdiğin 1.4iS şanzıman oranları da birebir 1.6iES ile aynı.. Mustafanın dediği gibi biri diğerinin yuvarlanmış hali.. en iyisi 1.4iS kullanıp bakmak...
by_BuRoCk
17-06-2009, 11:38
erkut bilgilendirme için tşkler kardeşim
çok güzel grefikler detaylar vermişsin
benim sormak istedigim bu 4.90 ve 3.083 maliyeti nedir?
nerden nası temin edilir
TR de bulabiliyormuyuz yoksa yurt dışınamı bakcaz??
erkut bilgilendirme için tşkler kardeşim
çok güzel grefikler detaylar vermişsin
benim sormak istedigim bu 4.90 ve 3.083 maliyeti nedir?
nerden nası temin edilir
TR de bulabiliyormuyuz yoksa yurt dışınamı bakcaz??
5 bitmiyor galiba bütün uğraş bunun için mi ;p
son sürat ne gördün senin arabayla?
by_BuRoCk
17-06-2009, 12:13
5 bitmiyor galiba bütün uğraş bunun için mi ;p
son sürat ne gördün senin arabayla?
5 le pek işim yok uzun kalsın :D
bana 2-3-4 lazım :D benim araba ile en son 225 falan gördüm polisi görünce çektim ayagımı gazdan frene bastım :D devamındada denemedim ama 230 u rahat görürüm die düşünüyorum.. aracımda headers ve cai var.
sen ne gördün kardeş arabanda son sürat
geçen burda videosunu yayınladım 1.6 ies top speed orda var 230-5 ası yol bitti önümde..
by_BuRoCk
17-06-2009, 13:26
hangisiydi link versene bakim bi
nightkids_han
17-06-2009, 13:53
1.4 ler 5. de 245 e felan max müsade ediyor , ies'ler 265-270e kadar aynı değil kesinlikle
1.4 ler 5. de 245 e felan max müsade ediyor , ies'ler 265-270e kadar aynı değil kesinlikle
yine hata yine hata.. be oğuzhan kardeşim biraz piş bilgi tecrübe kazan öyle yaz... vites oranları aynı ama 1.4 iS te lastik ebadı 1.6 ya göre daha küçük olduğu için son hızı daha düşük çıkıyor.. :heyoo: :icon13:
nightkids_han
17-06-2009, 14:18
yine hata yine hata.. be oğuzhan kardeşim biraz piş bilgi tecrübe kazan öyle yaz... vites oranları aynı ama 1.4 iS te lastik ebadı 1.6 ya göre daha küçük olduğu için son hızı daha düşük çıkıyor.. :heyoo: :icon13:
abi tamam haklısındır ama soner abi neden o zaman değiştirenler war hiç düşündünmü ? keyfi para harcamaz kimse ....
sadece şu olabilir trde üretilen 1.4lerde 4.25 son dişli çıkabilir bu da grafikdeli ex şanzumanı oranlarına denk gelir yani 4.25 final takmayla aynı sonuç olur yetmez 3 4 crx ister bi yerde kalır yine
hangisiydi link versene bakim bi
http://videos.streetfire.net/video/H...top_689116.htm
by_BuRoCk
17-06-2009, 16:51
link açılmıo kardeş :S
yanlış kopyalamışsın :confused:
by_BuRoCk
17-06-2009, 16:59
sadece şu olabilir trde üretilen 1.4lerde 4.25 son dişli çıkabilir bu da grafikdeli ex şanzumanı oranlarına denk gelir yani 4.25 final takmayla aynı sonuç olur yetmez 3 4 crx ister bi yerde kalır yine
peki kardeş ex şanzımanını komplemi takmakta fayda var yoksa
2-3-4 olarakmı takalım daha dogrusu ex dişlileri ies lere direk oluyormu ?
TR şartlarında halletmemiz için senin önerin nedir?
link açılmıo kardeş :S
yanlış kopyalamışsın :confused:
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=31670
peki kardeş ex şanzımanını komplemi takmakta fayda var yoksa
2-3-4 olarakmı takalım daha dogrusu ex dişlileri ies lere direk oluyormu ?
TR şartlarında halletmemiz için senin önerin nedir?
evet ex şanzumanı direk olur oranlar da fark eder 3 4 de crx olursa çok renkli olur şanzuman direk olsa da sadece son dişlisini de takabilirsin ex in 5 i falan daha kısa
by_BuRoCk
17-06-2009, 22:58
crx şanzımanı direk ies lere al tak oluyomu ?
hayır direk olmaz biraz uğraştırır crx son dişli 3.888 onu da taksan bu sefer si son dişlisiyle kısaltman lazım bu sefer 5 çok kısa kalacak onu uzatman lazım 1 yine kısa kalacak onu da diye gider ve bu masraflar sen nasıl hesaplıyosun bilemiyorum ama emin ol 4.90 la aynı paralara gelir bu işi yaparken tornalanması gereken yerler olacak falan tahminini çok aşar bu parçalar hava filtresi takmaya benzemiyo emin ol :) tek bi hata gearbox kissing :p
hayır direk olmaz biraz uğraştırır crx son dişli 3.888 onu da taksan bu sefer si son dişlisiyle kısaltman lazım bu sefer 5 çok kısa kalacak onu uzatman lazım 1 yine kısa kalacak onu da diye gider
yoo hiç gerek yok Erkut.. CRX dişlisi uzun mu da, CRX ler yürümezdi o zaman? komple crx şanzımanı ve 185/65 14 lastiklerle iES in tüm viteslerdeki hızları gayet düzgün çıkıyor.. yani direk plug&play olabilse iES in orjinal şanzımanından daha iyi.. :icon_tup:
telli sistem akslarda uyumsuzluk bi de vida yerleri geyiği var uğraşın bi isterseniz i es son dişli 4.0580 crx 3.888 si / ex 4.25 yani plug&play değil bi takmayı dene deneyin ne kadar plug&sıyır başardığında da azıcık bi fark gör olmasın
ex final 3 4 crx daha basit olur emin ol
by_BuRoCk
18-06-2009, 09:48
erkut bunların maliyeti ne olur kanki
ex final crx 3-4 ?
D16inside
19-06-2009, 04:02
800lirayı gecer sanırım burak 4.90 en mantıklısı bence.
çıkma parçaya rakam nedir söyleyemem ama 3 4 400 civarı 4.25de 450 falandı serkan rakamı tahmini yakalamış yani bunları uyumu iin yapman gereken emin ol daha fazla ama
by_BuRoCk
19-06-2009, 12:44
tşkler erkut gerçekten çok faydalı oldu söledikleri ;)
Erkutun nikini artık Dr.D diye değiştirmesi lazım :D :D :D
by_BuRoCk
19-06-2009, 14:22
Erkutun nikini artık Dr.D diye değiştirmesi lazım :D :D :D
:D :D :D :D :D
aynen öle kanka :D :D :D
DaRkNeSs-
20-06-2009, 14:03
crx i uzatmak istesek napçaz peki :D
top speed 5 kesicide 240 sanırım daha fazlasını istiyorum :D
crx i uzatmak istesek napçaz peki :D
top speed 5 kesicide 240 sanırım daha fazlasını istiyorum :D
al bitane STİ şanzuman tak gitsin ölümlü dünya 10 lira versen nolcak :D:D
crx i uzatmak istesek napçaz peki :D
top speed 5 kesicide 240 sanırım daha fazlasını istiyorum :D
i es le rexin 5leri değiştir :D
timucintt
21-06-2009, 13:23
Erkut abi ben yazmadan sen yazmışın gene :D :D :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.