Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : B16A2 problem



1.6 VTi
17-06-2009, 09:50
Kayıplardan selamlar :)

Şimdi problemimiz şöyle,
Aracıma motor yapıldı, mekanik olarak hiçbir problem yok. Yağ eksiltmiyor, biryerlerinden ses gelmiyor,...vs vs vs

O2 sensör,Knock sensor,Distribütör SIFIR...(evet biraz kılım) Bujiydi, filtrelerdi bahsetmiyorum bile tabiki...

Araçtaki parçalar:

B16B piston(10.8cr) + Mugen ince conta(sitesinde +0.4cr yazıyor) = ~11.2cr civarında bir sıkıştırma mevcut...

81mm B16B Pistonlar
Mugen İnce Silindir Contası
Port Polished kapak
XTD Stage 3 Baskı-Balata
XTD %50 Lighter Volan
DC 4-1 Ceramic Header (2")
Custom ShortRam + Aem Dryflow Air Filter
51mm Krom Ara Borular
VTi HB için bireber SS Magnum

Rodaj döneminde 5-6 kere yağ ve yağ filtresi değişimi yaptım(evet evet bayağı kılım)... KM olarak da 1800km civarında...

Araçtaki problem:

7000-8000rpm arasında araç kasılıyor, tam açılıp hızla indirmesi gereken aralık olan 7000-8000rpm aralığında araç devirlenmekte zorlanıyor ve çok az ve hissedilmesi çok güç olsada hafif bir vibrasyon oluyor... Ve açıkcası gitmesi gerektiği gibi gitmiyor... Bu kasılma sanki silencer takılmış gibi ya da egzoz tıkalıymış gibi bir his uyandırıyor, sanki sonra 35-40mm girişli bir egzoz var da aracın egzoz çıkışını zorluyor gibi kasılma ama tabiki egzoz sisteminde headerdan itibaren hiçbir problem yok... Sıkıştırma yüksek olduğu ve orjinal ECU(P2T) olduğu için mekanik olarak distribütörden avansı biraz kıstım, araç biraz daha rahatladı ama tabi çok ince ayar yapmayı beceremediğim için sorunu çözemedim...

Dediğim gibi mekanik olarak bir sorun bulamadım, araç yağ eksiltmiyor, kompresyonlar düzgün, yağın rengi ve vizkozitesi normal(2 parmak testi :D), o devir aralığına girmedikten sonra motorda hiçbir anormallik yok; gidişi,vtec açışı,...etc diğer herşey normal... Biraz yakıt yüksek ama onu da bu probleme bağlıyorum, problemi çözebilirsem o da düzelicektir kanımca...

NOT: Araca motor yapılmadan önceki setupı birebir aynı, sadece mugen ince conta yerine OEM conta kullanılıyordu ve hiçbir problem yoktu ve orjinal vti'lardan daha hızlıydı piston sebebiyle, motor yapma sebebim de 2. silindir yağ segmanım biraz kaçırıyordu(fazla değil 2000-2500km'de 750-900ml), amacım daha iyi olmasa da aynı performansı yakalamak...

Üstadlardan yardımlarını bekliyorum, herkese selamlar ve saygılar... :)

MiaMi
17-06-2009, 09:53
1. Sen nerdesin be adam yaşıyormusun.
2. Subap ayarlarını tekrar bir kontrol etmeni öneririm.

sportinger
17-06-2009, 09:57
nakardar rötar dasın birazın bi ölçüsü varmı, bende aynı sorunu yaşadım, direk ateşlemeyle alakalı...

sword
17-06-2009, 09:57
subap ayarı olabilir evt sıkıştırman yüksek yazılım ayarı gerekir

1.6 VTi
17-06-2009, 09:57
1-) Buna yaşamak denirse :)
2-) Subap ayarları 1 ay önce yapıldı :) (Hem de INCH olarak :P)

1.6 VTi
17-06-2009, 09:58
nakardar rötar dasın birazın bi ölçüsü varmı, bende aynı sorunu yaşadım, direk ateşlemeyle alakalı...

Daha önce 16'ya tabancayla sabitlediğimiz zamankinden 2-2.5mm rödarda, tahminimce 14 civarıdır +-0.5...

Sizin sorunu siz nasıl çözdünüz ?

MiaMi
17-06-2009, 10:00
Peki sorun yaşadığın devirler kesiciye yakın en yüksek destek gerektiren devirler

Ne verir bu desteği
Benzin pompası
Enjektörler
Benzin rayı
Benzin filtren

Veya emme tarafını kontrol ettinmi kelebek falan terse dönüyor olmasın.

1.6 VTi
17-06-2009, 10:01
subap ayarı olabilir evt sıkıştırman yüksek yazılım ayarı gerekir

Yakın zamanda inşallah Neptune,S300 ya da equivalent bir ECU alıcam zaten para ayarlamaya çalışıyorum ama sanırım önce sorunu çözmek daha sağlıklı olacaktır Murat'cım, dediğim gibi subap ayarları da yeni yapıldı Manual'daki inch değerleriyle...

1.6 VTi
17-06-2009, 10:03
Peki sorun yaşadığın devirler kesiciye yakın en yüksek destek gerektiren devirler

Ne verir bu desteği
Benzin pompası
Enjektörler
Benzin rayı
Benzin filtren

Veya emme tarafını kontrol ettinmi kelebek falan terse dönüyor olmasın.

Hepsinin kontrolü ve gerekli temizliği detaylı ve dikkatli şekilde motor yapılırken yapıldı, bunlardan olduğunu zannetmiyorum...

MiaMi
17-06-2009, 10:06
Ya canımı nasıl sıktın kanka biliyormusun. Dün akşam kayınperderde bi laf etti canım sıkıldı sen bu arabaya motor yap bak görürsün istediğin performansı alamayacaksın.

Nerden çıkarki bu lanet sorun. Hallet şunuda içime dert düşmesin.

Erol
17-06-2009, 10:07
ugur hatırlarsan benim eski vtec imde dyno sonucu görmüştük kii arac 7900 devirden sonra bir düşüklük yaşıyordu işin acıkcası hiç ellememiştim ama şavaş abi ile bir görüşmemdede dile getirmeden duramadım bana enjektörlerimden yapabilecegini söylemişti.

shumi
17-06-2009, 10:10
ihtimalen aynı problem gerçi senin araç kasılmıyordu erol ?? yanlışmı hatırlıyorum...:rolleyes:

Erol
17-06-2009, 10:12
evt kasılma yokdu bende öle hatırlıyorum sanki..

stlegal
17-06-2009, 10:17
bu sıralar sitede bunu yaşıyan çok var en az 4üncü konu aynı sorunu yaşıyan..ben ayarsızlıktan diorum bakmak lazım..ciddi bir şey değildir..

1.6 VTi
17-06-2009, 10:25
Ya canımı nasıl sıktın kanka biliyormusun. Dün akşam kayınperderde bi laf etti canım sıkıldı sen bu arabaya motor yap bak görürsün istediğin performansı alamayacaksın.

Nerden çıkarki bu lanet sorun. Hallet şunuda içime dert düşmesin.

Canını sıkma Tayfun'cum, önemli olan mekanik, geri kalan çözülür, Allah'a şükür mekaniğim çok düzgün oldu, içime sindi gerisi zamanla hallolur... Benimki her zamanki gibi bahtsız bedevi durumları, ben alıştım :)


ugur hatırlarsan benim eski vtec imde dyno sonucu görmüştük kii arac 7900 devirden sonra bir düşüklük yaşıyordu işin acıkcası hiç ellememiştim ama şavaş abi ile bir görüşmemdede dile getirmeden duramadım bana enjektörlerimden yapabilecegini söylemişti.

Evet o benim de aklıma geldi Erol ama onunla pek alakası yok kanımca, senin o dyno olayını biliyorum ve seninki kasılmıyordu, benimki bariz bir arıza, sanırım ateşleme olabilir...


bu sıralar sitede bunu yaşıyan çok var en az 4üncü konu aynı sorunu yaşıyan..ben ayarsızlıktan diorum bakmak lazım..ciddi bir şey değildir..

Bu da olabilir ama subap ayarları düzgün bir şekilde manual değerlerinde yapıldı, avans'ı 16'ya sabitledik, bir ara 18'di, şimdi ben rötara aldım, durum devam ediyor sanırım ayardan çok bir problem var, ateşleme bana da mantıklı geliyor ama distribütörü değiştirdim, bütün distribütör tesisatı kontrol edildi(ben de yakından inceledim) bütün kablolar düzgün, sanırım bir problem var ama bulup çözmek dert işte...

stlegal
17-06-2009, 10:27
distributor değiştim diosun onu sildik zaten ister inan ister inanma ama inan bobin ve ateşleme ünütesi değiştikten sonra inanılmaz fark ediyo araba bunlarıda değiştim diosun sübap ayarın nasıl yapıldı hangi değerlerde oda çok etkiler...

1.6 VTi
17-06-2009, 10:31
distributor değiştim diosun onu sildik zaten ister inan ister inanma ama inan bobin ve ateşleme ünütesi değiştikten sonra inanılmaz fark ediyo araba bunlarıda değiştim diosun sübap ayarın nasıl yapıldı hangi değerlerde oda çok etkiler...

Emme - 0.006"
Egzoz - 0.008"

yapıldı... Hatta başında durdum, sentilleri ben ayarladım ellerimle :)

stlegal
17-06-2009, 10:53
ayar kalıo artık zaten yapılması lazım ciddi bir şekilde düşün bence ayarına baktır..

B.Aktepe
17-06-2009, 11:33
distributoru değiştirdim derken ne marka aldın? oem mi kullandın ateşleme yedek parçalarını?
egzoz sistemini de b16b piston ince conta ile 2.5" liğe çıkarırsan üst devirlerde daha iyi olur.
sıkıştırma oranı hesaplarken çoğu yapılan hata, sadece piston piston tepe ölçüsü ve krank ölçüsüne bakılmasıdır. piston kompresyon yüksekliği, kapak yüzeyinden alınması, piston yüzeyi ile blok arası ölçüsüde vardır. b16b pistonu kendi bloğunda 77.4 krank ile 10.8 olan sıkıştırma b16a bloğunda aynı sıkıştırmayı vermez, çünkü stadandart b16a nın piston kompresyon yüksekliği 30.00mm iken, b16b pistonun kompresyon yüksekliği 30.73mm dir.

egzoz sisteminde yapacağın değişiklik büyük ihtimalle kasılmayı giderecektir.

ve cem inde dediğin gibi ayar büyük bir etken. kesinlikle işletim sistemi ile ayar yapılması iyi olur, wideband ile afr gözlenmesi gerekir.

sword
17-06-2009, 11:53
bilal yazılarının altına su sekilde imza koyman gerekiyor
marmara üniversitesi otomobil anatomisi anabilim dalı başkanı prof.dr bilal Aktepe :D

Erol
17-06-2009, 11:56
vikipedi gibi adamsın bee bilal :D

B.Aktepe
17-06-2009, 11:57
bilal yazılarının altına su sekilde imza koyman gerekiyor
marmara üniversitesi otomobil anatomisi anabilim dalı başkanı prof.dr bilal Aktepe :D

yok bari gerçeğini yazayım:)
Yıldız Teknik üniversitesi- Makine mühendisliği Otomotiv dalı mezunu diye:D

KMR2-GT
17-06-2009, 12:07
ama sanırım sadece 7000 8000 arası kesılıor araba 8000den sonra normalse egzos olamaz bence

senna
18-06-2009, 22:52
avans o devirlerde nasıl yazılımla müdahele edip bakmak laazım afr vs bence yeni motor için ayar gerekiyor

subap ayarı tamam ama egzantrik ayarı nasıl ayarlı kasnak vs bişey varmı sente atlama durumu yada ayarsızlık olabilirmi? subap yaylarını yenimi aldın yoksa daha önceden olanlarımı kullandın?


egzoz yapılırken sensor doğru yerine kondumu? wideband varsa bi izle derim afr ne durumda belki o devirlerde fakire kalabilyorda olabilir yada zengine

1.6 VTi
22-06-2009, 16:55
avans o devirlerde nasıl yazılımla müdahele edip bakmak laazım afr vs bence yeni motor için ayar gerekiyor

subap ayarı tamam ama egzantrik ayarı nasıl ayarlı kasnak vs bişey varmı sente atlama durumu yada ayarsızlık olabilirmi? subap yaylarını yenimi aldın yoksa daha önceden olanlarımı kullandın?


egzoz yapılırken sensor doğru yerine kondumu? wideband varsa bi izle derim afr ne durumda belki o devirlerde fakire kalabilyorda olabilir yada zengine

İşte para ayarlayıp wideband+ecu alıcam zaten ama araçta bence bunlardan farklı bir problem var, çünkü eski setup ile şuanki setup arasında sadece 0.4cr'lik bir fark var, ve eskiden 16derece avansla gram problem yoktu ve 0.4cr'lik fark da avansı biraz rötara alarak problemsiz kullanılabilir... Dediğim gibi bir problem var ama çözemiyorum nereden olduğunu...

Araçta ayarlı kasnak, aftermarket egzantrik falan yok, sentesi de düzgün...

Subap yaylarımı miniklerden çıkma olarak aldım(38.000km vti'dan çıkma dediler ben alırken ve miniklerin ne kadar sözlerinin eri olduğu ***** o yüzden güvenim tam), zaten eski yayları elimle sıkabilirken yenilerinin direnci çok daha fazlaydı yani bırak takmayı, elinde anlıyorsun farkı...

Bizde zaten 2. O2 sensörü olmadığı için ve orjinal sensör yeri DC header'ın üstünde geldiği için, sensoru doğru ya da yanlış takmak gibi bir durum söz konusu değil...

Sorun büyük bir ihtimalle elektronik bir problem ama bulmak problem işte...

Yeni önerilere, fikirlere açığım :)

B.Aktepe
22-06-2009, 17:04
kompresyonun 0.4 yükseldiğini nasıl ölçtünüz?

MiaMi
22-06-2009, 17:05
Benim avans ayarım 10 ölçüyor minikler biliyormusun 16 ya alınca araba kasıyor. ince conta var 0.4 mm buddy clup. Ya miniklerin makine yanlış ölçüyor yada toplayan usta bile bile 10 da bıraktı araba köpek gibi gidiyor biliyorsun onca yağ yakmasına rağmen. Arabayıda motor ustası bi arkadaşım söktü taktı.

tabanca 10 gösterirken serp dynoda 178 hp
tabanca 16 gösterirken serp dynoda 174 hp ölçtük.

1.6 VTi
22-06-2009, 17:07
kompresyonun 0.4 yükseldiğini nasıl ölçtünüz?

tabiki bilemeyiz, takribi olarak konuşuyorum, B16B piston(10.8cr) + mugen ince conta(sitesinde +0.4cr olarak belirtiliyor)... Kapağa ya da bloğa taşlama yapılmadı dolayısıyla aşağı yukarı +0.4cr olarak düşündüm...

1.6 VTi
22-06-2009, 17:09
Benim avans ayarım 10 ölçüyor minikler biliyormusun 16 ya alınca araba kasıyor. ince conta var 0.4 mm buddy clup. Ya miniklerin makine yanlış ölçüyor yada toplayan usta bile bile 10 da bıraktı araba köpek gibi gidiyor biliyorsun onca yağ yakmasına rağmen. Arabayıda motor ustası bi arkadaşım söktü taktı.

tabanca 10 gösterirken serp dynoda 178 hp
tabanca 16 gösterirken serp dynoda 174 hp ölçtük.

c.tesi otobanda bayağı bir yardırdım biraz rötara almak bile farketti olmadı biraz daha rötara alayım avansı ama çok kısınca da işte rölante'deki sesi değişiyor aracın fakat kurcalıyayım biraz daha olmadı...

B.Aktepe
22-06-2009, 17:09
tabiki bilemeyiz, takribi olarak konuşuyorum, B16B piston(10.8cr) + mugen ince conta(sitesinde +0.4cr olarak belirtiliyor)... Kapağa ya da bloğa taşlama yapılmadı dolayısıyla aşağı yukarı +0.4cr olarak düşündüm...

yazımı okudun mu peki? bir önceki sayfada yazdığımı?
b16b blokta sıkıştırma 10.8, fakat b16a2 bloğunda sıkıştırma 10.8 olmaz sadece krank ve piston ölçüsü ölçüt değildir sıkıştırmada.

1.6 VTi
22-06-2009, 17:11
yazımı okudun mu peki? bir önceki sayfada yazdığımı?
b16b blokta sıkıştırma 10.8, fakat b16a2 bloğunda sıkıştırma 10.8 olmaz sadece krank ve piston ölçüsü ölçüt değildir sıkıştırmada.

şimdi gördüm, kusura bakma (4 gündür ev taşımakla uğraşıyordum da kaçırmışım)...

Şöyle düşünelim o zaman, sıkıştırma her ne olursa olsun aracım b16a2 blok + b16b piston idi ve sorunsuzdu, buna ek olarak +0.4cr mugen ince conta kullanıldı diyelim daha doğru olur sanırım ?

tool
22-06-2009, 17:13
hesaplamak isteyen olur belki:
http://www.c-speedracing.com/howto/compcalc/compcalc.php

B.Aktepe
22-06-2009, 17:14
şimdi gördüm, kusura bakma (4 gündür ev taşımakla uğraşıyordum da kaçırmışım)...

Şöyle düşünelim o zaman, sıkıştırma her ne olursa olsun aracım b16a2 blok + b16b piston idi ve sorunsuzdu, buna ek olarak +0.4cr mugen ince conta kullanıldı diyelim daha doğru olur sanırım ?

sıkıştırma oranın fazla yükseldiği için avans vurma problemi yaşayabilirsin 97 oktan ile, güzel bir işletim sistemi ve wideband ile afr kontrolu şart egzoz sisteminide değiştir sıkıştırman 12 lere yakın çünkü.

B.Aktepe
22-06-2009, 17:16
hesaplamak isteyen olur belki:
http://www.c-speedracing.com/howto/compcalc/compcalc.php


bu hesaplama programı doğru değil eksik çünkü piston kompresyon yüksekliğini hesaba katmıyor. daha doğru bir hesaplama programı;

http://www.zealautowerks.com/bseries.html

1.6 VTi
22-06-2009, 17:19
sıkıştırma oranın fazla yükseldiği için avans vurma problemi yaşayabilirsin 97 oktan ile, güzel bir işletim sistemi ve wideband ile afr kontrolu şart egzoz sisteminide değiştir sıkıştırman 12 lere yakın çünkü.

bir ince contanın bu kadar farkedeceğini bilseydim takmazdım walla, daha önce hiçbir problemim yoktu çünkü :(

bir de yeni farkettim, araç olduğu yerde çalışıyor iken(motor sıcaklığı optimumda) sabit gazda(2500rpm'de 3500rpm'de falan denedim), devir 100-200rpm(kadrandan gördüğüm kadarıyla tabiki) aşağı yukarı dalgalanıyor...

B.Aktepe
22-06-2009, 17:29
bir ince contanın bu kadar farkedeceğini bilseydim takmazdım walla, daha önce hiçbir problemim yoktu çünkü :(

bir de yeni farkettim, araç olduğu yerde çalışıyor iken(motor sıcaklığı optimumda) sabit gazda(2500rpm'de 3500rpm'de falan denedim), devir 100-200rpm(kadrandan gördüğüm kadarıyla tabiki) aşağı yukarı dalgalanıyor...

Daha önce başıma gelmedi fakat tahminimce ayar ile ilgili bir konu olabilir. eğer imkanın var ise orjinal conta kullan pct pistonlar ile. ilerde egzantrik taktığında çünkü supap-piston mesafesi çok daralıyor supap yakalayabilir araban, fazla lift açacağı için.