Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce Bu Setup Sonucu Ne Olur?
sadece tahminlerinizi almak istedim.206 gti üstüne aşşağıdaki kurulumu yaparsak sizce getirisi ne olur?tahminen hangi güçler çıkar?
- 71mm 206rc Gaz Kelebeği.
- 206rc Emme Manifoldu.
- Kent Cams PT60(258/260) Egzantrik
- Ayarlı Kasnak - Timing
- MegaSquirt II Ecu
- 12.5:1 Forget Piston
- 2.2cc Enjektör
- 206rc Egzoz Manifoldu (headers)
- 15x64 Ayna+Mahruti
- 60mm Komple Cat-Back Düz Boru.
- Isotta Blueboy Son Susturucu.
- Cold Air Intake Kit.
- Bosch Platinum 4 Buji.
ecik bücük aksesuarlar...
sizce getirisi ne seviyede olur?Hangi araçlara kafa tutabilir.yoksa boşa mı uğraşmış oluruz?
bu arada şu an kurulum için ecu ve piston eksik.
ayrıcaş sat rc al, yada turbo yap yönünde önerilerde bulunmazsanız sevinirim.amacım atmosverikte ortaya ne çıkacağını üç aşşa beş yukarı tahmin etmeye çalışmak.
bu setupun aynısı yada acaip yakını kisscool diye bi 206 da uygulanmıstı streetfire da kisscool diye arat
http://videos.streetfire.net/video/La-206s16-kisscool-runs_205533.htm
hatta arama sonucunun linki ;
http://videos.streetfire.net/videos/search.aspx?p=1&w=3&o=5&c=All&t=kisscool
onu biliyorum da, o araçla aynı olan bir tek manifold.headers.ne egzantrik dereceleri aynı ne beyinş ne kısa şanzıman oranı vs...
B.Aktepe
20-06-2009, 21:19
sadece tahminlerinizi almak istedim.206 gti üstüne aşşağıdaki kurulumu yaparsak sizce getirisi ne olur?tahminen hangi güçler çıkar?
- 71mm 206rc Gaz Kelebeği.
- 206rc Emme Manifoldu.
- Kent Cams PT60(258/260) Egzantrik
- Ayarlı Kasnak - Timing
- MegaSquirt II Ecu
- 12.5:1 Forget Piston
- 2.2cc Enjektör
- 206rc Egzoz Manifoldu (headers)
- 15x64 Ayna+Mahruti
- 60mm Komple Cat-Back Düz Boru.
- Isotta Blueboy Son Susturucu.
- Cold Air Intake Kit.
- Bosch Platinum 4 Buji.
ecik bücük aksesuarlar...
sizce getirisi ne seviyede olur?Hangi araçlara kafa tutabilir.yoksa boşa mı uğraşmış oluruz?
bu arada şu an kurulum için ecu ve piston eksik.
ayrıcaş sat rc al, yada turbo yap yönünde önerilerde bulunmazsanız sevinirim.amacım atmosverikte ortaya ne çıkacağını üç aşşa beş yukarı tahmin etmeye çalışmak.
orjinal gaz kelebeği ölçülerin nedir? plate ölçüsü nedir? dış ölçü değil.
12.5 sıkıştırma günlük kullanım için uygun bir sıkıştırma oranı değil 11.5 sıkıştırma piston tercih etmelisin.
2.2cc enjektor derken, 2200cc arabanın enjektoru demek istedin herhalde?enjektor cc lerini karşılaştırıp kullanabilrsin aynı enjektorde çıkabilir arabanda.
bosch buji yerine kendi arabanın orjinal buji kodu ne ise 1 soğuğunu alman yeterli olacaktır.egzantrikle beraber supap yayları,supap şapkaları da alman gerekicek. ayarlı kasnak zaten egzantrik aldığın için almak zorundasın, sente için.
206 için güzel bir setup rolanti biraz problemli olabilir ama tatmin edici güzel güçler alırsın diye tahmin ediyorum.
SifirinciMurat
20-06-2009, 21:26
senin arabanda ayarlı kasnak yok mu ki zaten standart?
175 beygir civarı olabilir gibi bu liste ile ama bence 206 ile bu kadar uğraşmaya değmez, satıp en basitinden clio rs alsan daha zahmetsiz olur. fotoğrafındaki arabanın aynısından vardı bende, ben sattım kurtuldum :)
şuayip görsün yazar.206 konusunda bayagı bilgiye sahip kendisi
boosted_pug
20-06-2009, 21:44
kanka megasquirt takıcaksın zaten bence throttle body kullan zaten yüksek sıkıştırma ve dereceli kullanıcaksın ateşlemeyi ellemeyi unutma msd kullanırsan ii olur son olarak 17'' jant kullanıcaksan 77-17 kısa da kullanabilirsin son hızın 205 - 210 km gibi olur
hehe şuayp in yorumunu saymıyorum ben :)
kasnak konusunda arabada yoktu aldık ayarlısını.
dediğim gibi bu listenin sadece ecu ve piston kısmı şu an eksik.diğerleri ok.
kanka megasquirt takıcaksın zaten bence throttle body kullan zaten yüksek sıkıştırma ve dereceli kullanıcaksın ateşlemeyi ellemeyi unutma msd kullanırsan ii olur son olarak 17'' jant kullanıcaksan 77-17 kısa da kullanabilirsin son hızın 205 - 210 km gibi olur
ateşlemeye bi güzellik düşünüyorum. throttle body ilerleyen zamanda belki.bütçe elvermiyor şu an.kısada 15x64 son hız 212 oluyor.yeterli sanırım?
orjinal gaz kelebeği ölçülerin nedir? plate ölçüsü nedir? dış ölçü değil.
12.5 sıkıştırma günlük kullanım için uygun bir sıkıştırma oranı değil 11.5 sıkıştırma piston tercih etmelisin.
2.2cc enjektor derken, 2200cc arabanın enjektoru demek istedin herhalde?enjektor cc lerini karşılaştırıp kullanabilrsin aynı enjektorde çıkabilir arabanda.
bosch buji yerine kendi arabanın orjinal buji kodu ne ise 1 soğuğunu alman yeterli olacaktır.egzantrikle beraber supap yayları,supap şapkaları da alman gerekicek. ayarlı kasnak zaten egzantrik aldığın için almak zorundasın, sente için.
206 için güzel bir setup rolanti biraz problemli olabilir ama tatmin edici güzel güçler alırsın diye tahmin ediyorum.
orjinin ölçüyü net bilmiyorum ama dağla gibi fark var :)
11.5 konusunu dikkate alıp inceleyeceğim.
2.2 derken evt 2200 cc enjektör var elimde.değerlendirmek istemiştim? orjini 2.0cc.
buji elimde olduu için terch etmiştim.
supap ve yaylar şartmı?
ayarlı kasnak mevcut.listedekilerden elimde sadece beyin ve piston yok.
videodaki son acceleration testte güzel yürüo makine
orjinal gaz kelebeği ölçülerin nedir? plate ölçüsü nedir? dış ölçü değil.egzantrikle beraber supap yayları,supap şapkaları da alman gerekicek. ayarlı kasnak zaten egzantrik aldığın için almak zorundasın, sente için.
Egzantrik derecesi çok yüksek değil. Hatta orjinal sitesinde yazılım şart değil yazıyo :) O yüzden yay şapka ihtiyacı yok. Kelebeklerin iç çaplarını kesin bilmiyorum ama çok bariz fark var RC ve GTI kelebekleri arasında. Bu arada ayarlı kasnaklar zaten egzantrikler ile beraber alındı ve takıldı araca.
senin arabanda ayarlı kasnak yok mu ki zaten standart?
175 beygir civarı olabilir gibi bu liste ile ama bence 206 ile bu kadar uğraşmaya değmez, satıp en basitinden clio rs alsan daha zahmetsiz olur. fotoğrafındaki arabanın aynısından vardı bende, ben sattım kurtuldum :)
99 ve 2000 modellerde ayarlı kasnak geliyo. Bu araç 2001. O yüzden 99 model ayarlı kasnağını aldık ve taktık geçen sene. Uğraşmaya değip değmeyeci kişisel bir görüş. Gerçi bende Clio RS al dedim ama tipini beğenmiyo. Bende içini beğenmiyorum. Sat demek basit çözüm.
şuayip görsün yazar.206 konusunda bayagı bilgiye sahip kendisi
Kanka. Murat zaten çocukluk arkadaşım benim. Kardeşim hatta. Zaten ona bu kadar parçayı kim aldırdı sanıyorsun. Onun kafası basmaz ki bu işlere. Arkasında ben varım merak etme. Bakma yazıyo buralarda :p
hehe şuayp in yorumunu saymıyorum ben :)
kasnak konusunda arabada yoktu aldık ayarlısını.
dediğim gibi bu listenin sadece ecu ve piston kısmı şu an eksik.diğerleri ok.
Yorumu saymıyormuş. Dürzü seni. Bu arada elinde olan parçaları yukarıda işaretle. Milllet hepsini alıcaksın sanıcak. Alıncakların çoğunu aldık zaten.
videodaki son acceleration testte güzel yürüo makine
Evet fena gitmiyo gibi. Bakalım bizimki nasıl olucak.
B.Aktepe
20-06-2009, 22:27
Egzantrik derecesi çok yüksek değil. Hatta orjinal sitesinde yazılım şart değil yazıyo :) O yüzden yay şapka ihtiyacı yok. Kelebeklerin iç çaplarını kesin bilmiyorum ama çok bariz fark var RC ve GTI kelebekleri arasında. Bu arada ayarlı kasnaklar zaten egzantrikler ile beraber alındı ve takıldı araca.
e peki böyle bir egzantrik için 12.5 sıkıştırma niye düşünülüyor? ben egzantrikleri incelemedim sitesinde genel olarak yay ve şapka ihtiyacı olacağı içi yazdım.
gaz kelebeğinin gereğinden büyük olması avantajdan çok dezavantaj olacaktır. b16a2 için örnek verirsem 160hp için 60mm plate ölçüsü kullanılırken 1.8lt 200hp için sadece 62mm plate ölçüsü yeterli görülmüş honda tarafından. öyle bir egzantrikle gaz kelebeği modifikasyonuda gereksiz kalabilir.
e peki böyle bir egzantrik için 12.5 sıkıştırma niye düşünülüyor? ben egzantrikleri incelemedim sitesinde genel olarak yay ve şapka ihtiyacı olacağı içi yazdım.
gaz kelebeğinin gereğinden büyük olması avantajdan çok dezavantaj olacaktır. b16a2 için örnek verirsem 160hp için 60mm plate ölçüsü kullanılırken 1.8lt 200hp için sadece 62mm plate ölçüsü yeterli görülmüş honda tarafından. öyle bir egzantrikle gaz kelebeği modifikasyonuda gereksiz kalabilir.
Ben zaten söylüyorum egzantrik değişmesi lazım. Zaten 12.5 piston ve beyin hariç herşey var elimizde. Pistona girince egzantrikte o zaman değişecek. Bu arada 206 GTI ve RC motorları aynı blok üstüne farklı sıkıştırma egzantrik emme ve eksoz manifoldlu halleri. O yüzden kullandığımız emme ve üzerindeki gaz kelebeği sorun teşkil etmez. Çok fark var derken GTI'ınki çok saçma salak bişi olduğu için ufak. Yoksa RC'ninki hayvani büyük değil.
ahanda aradaki fark :) bu kelebek aynı zamanda vts ve 106 gurubunda da kulanılıyor.
http://img190.imageshack.us/img190/8234/clipboard031.jpg
açıkcası ben egzantrik değişimine pek sıcak bakmıyorum :)
tender06
21-06-2009, 09:46
ahanda aradaki fark :) bu kelebek aynı zamanda vts ve 106 gurubunda da kulanılıyor.
http://img190.imageshack.us/img190/8234/clipboard031.jpg
açıkcası ben egzantrik değişimine pek sıcak bakmıyorum :)
muyat bu kelebek 106 ya uyuyormu uyuyorsa bu kelebek neyin kelebeği ?
büyük olandan bahsediyorsun snırım.tabiki uymuyor.hatta alakaları yok :)
sağdakinden bahsediyorsan o 206 gti kelebeği.çap bakımından 106 grubu 1.6 ile aynı çap ve mekanizmadalar.
bence egzantirikler yumuşak kalacak, yay şapka daha agresif egzantirik ve devir isterdim ben olsam. piston seçiminde cr: 12.5 dışında olanak bulamadım ben. genelde pist ve ralli arabalarını düşünülerek üretiliyor sanırım. rc pistonlarıyla o kapakta sıkıştırma kaç olur acaba? ya da custom piston yaptırıp 3 ay peşinde koşarsınız benim gibi. diğer bi öneri ince conta. ateşleme için birşey yapmaya gerek var mı bilmiyorum. yanlış bilmiyorsam cop var gtilarda rc lerdeki gibi
ben yapamadım arabamı atmosferik içimde kaldı, siz yapın seyredelim
boosted_pug
21-06-2009, 10:56
ahanda aradaki fark :) bu kelebek aynı zamanda vts ve 106 gurubunda da kulanılıyor.
http://img190.imageshack.us/img190/8234/clipboard031.jpg
açıkcası ben egzantrik değişimine pek sıcak bakmıyorum :)
en sağda hortum ağzı war 106 nınkinde öle bişi yok üzerinde ama benziyo baya
bence egzantirikler yumuşak kalacak, yay şapka daha agresif egzantirik ve devir isterdim ben olsam. piston seçiminde cr: 12.5 dışında olanak bulamadım ben. genelde pist ve ralli arabalarını düşünülerek üretiliyor sanırım. rc pistonlarıyla o kapakta sıkıştırma kaç olur acaba? ya da custom piston yaptırıp 3 ay peşinde koşarsınız benim gibi. diğer bi öneri ince conta. ateşleme için birşey yapmaya gerek var mı bilmiyorum. yanlış bilmiyorsam cop var gtilarda rc lerdeki gibi
ben yapamadım arabamı atmosferik içimde kaldı, siz yapın seyredelim
ms planı pstondan bir adım önde şu an.yani önce ms, en son pston işi yapılacak.duruma göre 270 üzeri egzantrik koyabiliriz.piston konusunda bende seçenek bulamadığım için 12.5 e yöneldim.rc piston konusunda bi bigm yok ama değeceğini sanmıyorum?conta konusunda biraz araştırdık ama askıda kaldı.en güzeli pistonla kesim çözüm benc.ateşleme en son iş.yapcak bişe kalmayınca onun gibi şeylerle uraşcaz artık :)
kısmetse bitiricez mustafa.yardımın olmasa zor idi işimiz ama :)
en sağda hortum ağzı war 106 nınkinde öle bişi yok üzerinde ama benziyo baya
evt.çok benziyor.ben ölçü konusunda demiştim aynısı die.1.6 motorla aynı boğaz kullanılmış 2.0 için.ama başka bi 2.0 da oldukça büyük bi boğaz kullanılmış.
VeNoM_35
21-06-2009, 13:33
egzantrik olarak imkan varsa biraz daha agesif olan bir takım tavsiye ederim. yine orj yaylarla fln kullanılabilecek bir ürün vardır belki. 12.5 sıkıştırma ise bence fazla, orjinali kaç buarada?
bu satıp şunu al ifadesinden artık vazgeçelim.
o zaman Hepimiz satıp ferrari alalım bu forum kapansın
bence eksantrikleri yükseltin yay şapka koyup devir çevirmek isteyen bi makine yapın pistonuda koyun boğazıda büyütmeyin tamamdır savaş abide timing ini yapsın oh mis sağlıklı sağlıklı yürüsün
edit. rc manifoldunu satın aldıysanız takın tabi :)
o egzantrıkle bi iş olmaz ztn:)
streetfıredakı elemandan ne kulllandıgını ogrenmek lazım.. sanırsam 195 hp almıstı(pıstonsuz) cok guzelde kısası var elemanın makıne deli gidiyor..
206gtı ın ust devirde yurumemesının nedenı ztn o kucuk kelebek ve dandık emme manıfoldu..:) rcnın supaplarda buyuk sanırsam ama o kdr ugrasmazsınız sanırım..
8000e kdr ındırıo elemanın araba dolu dolu mis...
pistonsuz 195 hp mi eğer gerçekten öyleyse emme eksantrik ve beyinle o güç iyiymiş ama pistonsuz zor gibi
106 gti'ın kelebeği bu
http://img35.imageshack.us/img35/1020/dsc04087g.jpg
egzantrik olarak imkan varsa biraz daha agesif olan bir takım tavsiye ederim. yine orj yaylarla fln kullanılabilecek bir ürün vardır belki. 12.5 sıkıştırma ise bence fazla, orjinali kaç buarada?
10.8:1 diye biliyrum.rc ise 11.0:1.
ercuz
bu satıp şunu al ifadesinden artık vazgeçelim.
o zaman Hepimiz satıp ferrari alalım bu forum kapansın
aynen :)
yiit
bence eksantrikleri yükseltin yay şapka koyup devir çevirmek isteyen bi makine yapın pistonuda koyun boğazıda büyütmeyin tamamdır savaş abide timing ini yapsın oh mis sağlıklı sağlıklı yürüsün
edit. rc manifoldunu satın aldıysanız takın tabi
boğaz ve manifold büyümden hiçbirşey olmayacağına eminim.sanki araç gitmesin diye zenle yapılmış bir hamle.
M3CSL
o egzantrıkle bi iş olmaz ztn
streetfıredakı elemandan ne kulllandıgını ogrenmek lazım.. sanırsam 195 hp almıstı(pıstonsuz) cok guzelde kısası var elemanın makıne deli gidiyor..
206gtı ın ust devirde yurumemesının nedenı ztn o kucuk kelebek ve dandık emme manıfoldu.. rcnın supaplarda buyuk sanırsam ama o kdr ugrasmazsınız sanırım..
8000e kdr ındırıo elemanın araba dolu dolu mis...
278 derecelerde bişe kullanmıştı o eleman.kısası da partnerden çıkma idi.ve çok çıtır bişeydi.17x72 gibi bişeydi.bizimniyetiminz olan 15x64 oldukça farklı.
yiit pistonsuz 195 hp mi eğer gerçekten öyleyse emme eksantrik ve beyinle o güç iyiymiş ama pistonsuz zor gibi
pstonsuz ve beyinsiz 190 ları görüyorlar.ama sorası için şart.
106 gti'ın kelebeği bu
http://img35.imageshack.us/img35/1020/dsc04087g.jpg
gti ile aynı aşşa yukarı.
17 77 o elemanınkı 4:52,sızınkı 4.26 sanırım cadde ıcın 4.26 uygun dıerı pskopatlar ıcın:D:D
bıde guzel bı fıltre sıstemı kullanmak lazım.. genıscene:)
ön
http://img20.imageshack.us/img20/7112/dsc04087b.jpg
arka
http://img20.imageshack.us/img20/5336/dsc04092i.jpg
bende malzemelerimi aldım gaz kelebeğini büyültüyorum 2 seçeneğim var soldaki malzemeyi flanş yapıp gaz kelebeğini hiç bozmıcam yeni manifolda direk takıcam.2 seçenek en ağır basanı yeni gaz kelebeği yapılacak arkası 61mm olup önce könikmi deniyor öle gelicek malzemeleri aldım zaten manifold geldimi 2. seçenek için cnc yolları 1. seçenek için abim saolsun:) fotoları bilgileri paylaşırım.
http://img20.imageshack.us/img20/204/dsc04094u.jpg
gokı kolay gelsın sana:)
bıde eleman 278 kullanmıs ama markası ne, lıftı kaçkı?
gtida orjınal gucu vermesı motorun saglıklı olması baya onemlı benımkı zamanında en ıyıgıdenlerdedı dandık fıltreyle 153 motor ve 201 tork vermıstı sadece chıple,
catcams'in 293/285 lift 10.5mm filandı öyle bir egzantiriği vardı, yay şpka itici filan baya ucuza geliyodu aslında. rc içindi ama gti a da vardır illaki
VeNoM_35
21-06-2009, 16:53
278 varsa yada o civarda güzel olur, 270 altı için değiştirmeye değmez böyle bir projede. 10.8 sıkıştırmadan da 11e çıkmak da değmez yaptığın masrafa. 11.5 civarı ideal bence B. aktepe arkadaşın dediği gibi.
ne araştırdım o egzantirikle kısa şanzıman işlerini ama bir türlü yapamadım :)
ama 4.27 kısa iidir savaş abi le ortak fikrimiz buydu :)
bu yeterlı gorunuo aslında
catcamsın
277 / 270°
11.00 / 10.25mm lıft
O.E.M. yay sapka ıle kullanılan max deger..
emme lıfti olarak gayet iyi..
200 hp lere çıkarsak 4.26 kısa yeterli bence de.4.529 abartı olur gibi.
bıde eleman 278 kullanmıs ama markası ne, lıftı kaçkı?,
278 e 9.8 lif kullanmış.
278 varsa yada o civarda güzel olur, 270 altı için değiştirmeye değmez böyle bir projede. 10.8 sıkıştırmadan da 11e çıkmak da değmez yaptığın masrafa. 11.5 civarı ideal bence B. aktepe arkadaşın dediği gibi.
ayen.piston kousunda ise seçenek yok.tek seçenek 12.seçim nedeni bu.
bu yeterlı gorunuo aslında
catcamsın
277 / 270°
11.00 / 10.25mm lıft
O.E.M. yay sapka ıle kullanılan max deger..
emme lıfti olarak gayet iyi..
bunardan dediğin gibi 277 oem olabilir.
http://img81.imageshack.us/img81/5641/camb.gif
ooo eleman 9.8 lıft kullandıysa 11 emme lıftı ıle ucar makıne ust devır canavarı olur lıft daha onemlı bu ıste .. 200 kolayca yakalanır gibi..
yannız catcams ile görüştük ve bunu kullanabilmek için pistonda oynama gerektiğini söylediler....
yannız catcams ile görüştük ve bunu kullanabilmek için pistonda oynama gerektiğini söylediler....
wössner CR:12.5lar kurtarıyormuş, biz de onları sormuştuk ok demişlerdi
bu dediklerine yakın bir gti hazırlanmıştı, ama program olmadıgı için verimli olmadı.
plug & play o donemde yoktu, tesisat ıvır zıvır yapılamadı, cip de olmadı.
ama şimdi pnp var :)
wössner CR:12.5lar kurtarıyormuş, biz de onları sormuştuk ok demişlerdi
aynen.2-2.5 mm kurtrıyormuş.oun 11.5 gibi bir oranlısını yaptırıp almak sanırım olayı çözecek.
yapıp deneyeceğiz.bakalım ne olacak....
nightkids_han
03-07-2009, 21:30
videodaki 206 , 205 GTİ ile roll yapıyor geçiliyor ,
bu 205 GTİ hakkaten efsanae yaw :D
aynen.2-2.5 mm kurtrıyormuş.oun 11.5 gibi bir oranlısını yaptırıp almak sanırım olayı çözecek.
yapıp deneyeceğiz.bakalım ne olacak....
jantların avatardkındenmı yoksa rc o jantlarla arabanın yerınden kalkması zor gorunuo yalnız:D
vıdeodakı 205 cok ılgınc alet ama rslerle ıyı oynamıs:D
jantların avatardkındenmı yoksa rc o jantlarla arabanın yerınden kalkması zor gorunuo yalnız:D
vıdeodakı 205 cok ılgınc alet ama rslerle ıyı oynamıs:D
aynen rc jantları.amadenemelerde kullandığım orjin ebatlardaki 15 sac jantlarım da devamlı el altında :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.