PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha'dan yeni bi teknoloji..ama ben anlayamadım



killererkan
20-06-2009, 22:27
Okuduğum motosiklet dergilerinde 2009 yılının en iyi superbike'ı olarak Yamaha seçiliyo hep..
kesin şase, viraj dengesi, tork güç konularında her kes öve öve bitiremiyor, ve olay hep yeni big bang denen motora bağlanıyor
şu videoyu buldum..

http://www.youtube.com/watch?v=UvTXMtTTKQw&feature=related

crossplane crankshaft adını verdikleri farklı bi krank kullanıyorlar. farklı bir ateşleme de var ama tam olarak konuya hakim bi arkadaş olayı basit bi şekilde açıklayabilir mi?

ayrıca 2 silindirli ducatiler gibi tok bi ses çıkartıyo ama sonuçta sıralı 4 silindir..ilginç

teknik arkadaşlar.. lütfen konuya bi el atın..

senna
21-06-2009, 20:45
krankın ataletinden kaynaklanan tork ile yanma işi sonucu kaynaklanan tork arasında daha iyi bir adaptasyon sağlamışlar kısaca bu abi ateşleme farklı olabilir ama asıl olay krankın hareketleri ile yanma işini daha iyi şekilde adapte etmişler olay bu aslında krankın ağırlığından kaynaklanan problemleri biraz daha aza indirmişler

OmerRS
21-06-2009, 21:26
bir krankın açısal ivmesi sürekli olarak değişiyorsa bu sürekli olarak enerji soğuruyor demektir.

yani şöyle düşünürsek, sabit hızlan yaniivmesiz dönen bir krank hiç enerji soğurmaz. bu bir kaykayın sürekli olarak aynı hızla gitmesi gibidir. hiç enerji soğurmaz.

ancak bir krankta sürekli olarak hızı değişen ivmeli bir hareket vardır bu da bir kaykayın sürekli olarak dalgalar halinde ivmelenip sonra ters ivme ile yavaşlaması gibidir. yan, kaykayın üstüdneki çocuk ayağı ile yeri itip bir ivme yakalar ve hızını yükseltir ancak sonradan ayağını çektiği anda tekrar ileridoğru ayağınıalmak için hareket ettirir buda kaykayın hareketine ters yönde ivme oluşturur ve kaykay yavaşlar. sürekli hızlaıp sürekli yavaşlayan bir hareket oluşur bunuda ancak daha yüksek bir kütleli kaykay ile azaltabilirsiniz. bu hareketin keskinliğini azaltır yani daha az hızlanıp daha az yavaşlar. bu da kranktaki dengeleyici ağırlıklardır:)

yamahanın burada yaptığı kaykaycı çocuğun yarısı büyüklükte ikitane çocuk bulup adımlarını sırayla atmalarını sağlamaktır. yani bir çocuk adımınıatıp kaykayı hızladırırken diğeri ayağını arkadan geriye çekerek yavaşlatıyor ama bu ivmeler birbirlerini absorbe edip daha düz bir hız eğrisi elde ediyolar.

bu sistem tek silidnir sayısına sahip motorları andırıyor. örneğin 5 silindirliler ve v10lar. 5 silindirde 1 silindir tepede biri en altta iken diğer 3 ü orta pozisyonda oluyor.

yavuz364
21-06-2009, 22:58
evet ,arkadaşlar yeteri kadar açılamışlar, teşekkürler, yinede anlamayanlar için; V6 veya 6nın katları mesela V12 gibi motorların en dengeli olmalarını sağlayan şey, krank açılarının en stabil güç üretimine uygun olmasıdır, motorun 1 tur dönmesinde bütün patlamalar eşit aralıklara dağılmıştır ve düz motorlara göre 1 patlama esnasında sadece 1 piston patlar..
yamahanın yaptığı da aynen V6 taktiği, yani pistonları 90 derece aralıklarına dağıtarak 1 turudaki patlamaları eşit aralıklara dağıtıp "omerRS" arkadaşızın açıkladığı değişken atalet olayını bi nebze daha ileriye taşımışlar :) ancak ben bunu yeni bir teknoloji veya buluş olarak görmüyorum, çünkü bu yöntemin daha iyi olduğu apaçık ortadaydı, diğer sistemi kullananları neden diğer sistemi kullandıkları hakkında sorgulamak daha mantıklı :)

VWci
22-06-2009, 07:27
Yamaha'nın 2009 R1'inde kullandığı ve MotoGP'deki motorlarında da uygulamaya devam ettiği Crossplana krank teknolojisindeki en önemli nokta güç max. güç değil var olan güçün binincinin kontrol edebileceği en rahat biçimde arka tekerleğe iletmek.
Rossi bu sistemin özellikle viraj çıkışlarında daha rahat gaz açmalarını sağladığını ifade ediyordu.