merruse
22-06-2009, 09:34
Şimcik. Benim arabanın pistonlarından birisi 1 ay kadar önce nirvanaya ulaştı. Motoru indirdik. Üçüncü piston erimişti. Süpaplarda falan eğilme yoktu. Pistonu eriyen silindirin süpapları yanmıştı sadece. Düpedüz detonasyon vardı arabada.. Aradık taradık, komple motor bulamadık. Yarım motorda bulamadık. Otosan (kendilerini buradanda saygı ve sevgi ile anıyorum) piston, sekman falan getirmiyor bu araba için. Yarım motor alman lazım. E tamam alalım? E o da stokta yok. Ne zaman gelir? 3 hafta.. Oldu canım.. Bloğu rektifiyeciye gönderdik, gömlek çakıldı, dışarıdan yetkisiz bir yedek parçacıdan orjinal piston sekman süpap takımı alıp hepsini komple değiştirttim. Motor hararet falan yapmadığı ve kapakta bozulma falanda olmadığı için taşlamaya falan gerek kalmadı. Şimcik. Buraya kadar olan kısmı hikaye kısmı idi.. Açıkcası kafamdaki düşük devirlerden başlayıp geniş devir bandında 200 nm tork verebilen 120-130 hp arası güç üretebilen bir makineye sahip olmak.
Sonuçta nasılsa arabanın bekareti bozuldu. Bende diyorumki hazır başlamışken buna ufacık bir turbo takayım. Şöyle çıtırdan 0.3 bar falan basıp torkunu birazcık arttırayım. Standart CR zaten 11:1. Intercooler'ım falan var. E cumartesi günü ufacık bir turboda satın aldım ( KKK KP35). Amacım güç falan almak değil. Gerekirse atmosferik hali gibi 125 hp falan olsun ama torku 200 nm olsun (atmosferikte 160 nm) Diyeceksinizki 40 nm için kasmaya değermi? Bence değer. Zira bu araba ile nikah kıymaya karar verdim. E ne de olsa motorun bekaretini ben bozdum. Ortalıkta bırakmak delikanlılığa sığmaz. :) E madem uzun süreli bir beraberliğe adımda atacağız o zaman daha keyifli bir makine olsun bari. Motor atmosferikte 160 nm veriyor ama 4100 devirde veriyor. Benim amacım 1500-2000 devir arası maksimum 200 nm tork alıp uzunca bir devir bandında bu torkta devam edebilmek. Amacım daha hızlı gitmek değil 1600 kg olan arabayı şehiriçinde daha rahat ilerleyebilir ve ara hızlanmalarda yüksek devire çıkmadanda yürütebilir yapmak. Dolayısı ile 125 hp nin üzerine çıkmak bana birşey ifade etmiyor. Yüksek devir çevirmesi falanda gerekmiyor. Zaten mevcut hali 7 bin devir çeviriyor ki bence bu bile çok fazla.Bana turbo 5 bin devire kadar tork üretse yeterde artar bile.
Şimcik;
- ECU yu iptal edemem. Stok ECU her şartta çalışmalı. Zira üzerinde TCS ESP cart curt bir sürü güvenlik için gerekli olduğuna inandığım donanımın kontrolü var. Onları kaybetmek istemiyorum. E beşinci enjektör takmaya kalkarsamda bunlar nirvanaya ulaşacak. Dolayısı ile Piggy-back'ten başka seçenek kalmıyor önümde. Ancak web te gördüğüm kadarı ile birçok insan stock ECU mappingleri ile CR bile değiştirmeden direk yürütüyorlar arabayı. Bu konuda kim ne düşünüyor?
- 0.25-03 bar basmak için CR düşürmem gerekirmi sizce? 1 mm conta kestirirsem 9.9 a düşüyor. Piyasada 8.5 CR oranlı forged pistonlar var. O pek mantıklı gelmiyor bana. Zira CR çok düşecek bu seferde basıncı arttırmam gerekecek derken ufacık turbo hedefinden sapacağım büyütünca piston kollarını değiştirmem gerekecek ot kıl yün tüğ. Internallere o kadar çok girmek istemiyorum açıkcası. Zira yukarıda da yazdığım gibi hedefim dragger yada sprinter olmaktan ziyade efendi efendi ama rahat ve keyifli bir sürüş elde etmek.
- Bu basınçlar için yakıt pompasına ihtiyacım olurmu? yoksa mevcut pompa yeterli gelirmi?
- LPG bir seçenek gibi duruyor hala önümde. Şu an rodajda olacağı için LPG yi söktüm. Ancak ***** zaten LPG de piggy back var. LPG 104 oktan olduğu için avans konusunda da fazla sıkıntı yaşamam. E mapping konusu zaten benim için dert değil. Dolayısı ile bu da bir seçenek olarak karşımda duruyor.
- Manifolt yapımında çok fazla sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Motorun arkası düğün salonu gibi birşey. Şu an arabada paralel iki katalitik konvertör var. 1 ve 4 bir tanesine 2 ve 3 diğerine giriyor. Bu operasyondan sonra daha büyük olan bir tane ile değiştireceğim. Sensörlerde karşı karşıya bakarlar artık.
- Şunu gözden geçirmeyi unutma diyecek biri varsa ya şimdi konuşsun yada sonsuza dek sussun.
Not: Bu işleri üç beş günde falan değil 6 aylık bir zaman diliminde sindire sindire yapmak niyetindeyim. Acelem yok, tamamen keyfi bir uygulama olacak. Kafamdaki şey, gerekli tüm parçaları satın alıp/ürettikten sonra montajını yapmak.
Not2: Bilmeyenler için araba 2008 mondeo 1.6 ti-vct benzinli.
Not3: Motor swap benim için bir seçenek değil. Aks falan filan uğraşamam. Güvenlikle ilgili donanımıda yukarıda da yazdığım gibi kaybetmek istemiyorum.
Sonuçta nasılsa arabanın bekareti bozuldu. Bende diyorumki hazır başlamışken buna ufacık bir turbo takayım. Şöyle çıtırdan 0.3 bar falan basıp torkunu birazcık arttırayım. Standart CR zaten 11:1. Intercooler'ım falan var. E cumartesi günü ufacık bir turboda satın aldım ( KKK KP35). Amacım güç falan almak değil. Gerekirse atmosferik hali gibi 125 hp falan olsun ama torku 200 nm olsun (atmosferikte 160 nm) Diyeceksinizki 40 nm için kasmaya değermi? Bence değer. Zira bu araba ile nikah kıymaya karar verdim. E ne de olsa motorun bekaretini ben bozdum. Ortalıkta bırakmak delikanlılığa sığmaz. :) E madem uzun süreli bir beraberliğe adımda atacağız o zaman daha keyifli bir makine olsun bari. Motor atmosferikte 160 nm veriyor ama 4100 devirde veriyor. Benim amacım 1500-2000 devir arası maksimum 200 nm tork alıp uzunca bir devir bandında bu torkta devam edebilmek. Amacım daha hızlı gitmek değil 1600 kg olan arabayı şehiriçinde daha rahat ilerleyebilir ve ara hızlanmalarda yüksek devire çıkmadanda yürütebilir yapmak. Dolayısı ile 125 hp nin üzerine çıkmak bana birşey ifade etmiyor. Yüksek devir çevirmesi falanda gerekmiyor. Zaten mevcut hali 7 bin devir çeviriyor ki bence bu bile çok fazla.Bana turbo 5 bin devire kadar tork üretse yeterde artar bile.
Şimcik;
- ECU yu iptal edemem. Stok ECU her şartta çalışmalı. Zira üzerinde TCS ESP cart curt bir sürü güvenlik için gerekli olduğuna inandığım donanımın kontrolü var. Onları kaybetmek istemiyorum. E beşinci enjektör takmaya kalkarsamda bunlar nirvanaya ulaşacak. Dolayısı ile Piggy-back'ten başka seçenek kalmıyor önümde. Ancak web te gördüğüm kadarı ile birçok insan stock ECU mappingleri ile CR bile değiştirmeden direk yürütüyorlar arabayı. Bu konuda kim ne düşünüyor?
- 0.25-03 bar basmak için CR düşürmem gerekirmi sizce? 1 mm conta kestirirsem 9.9 a düşüyor. Piyasada 8.5 CR oranlı forged pistonlar var. O pek mantıklı gelmiyor bana. Zira CR çok düşecek bu seferde basıncı arttırmam gerekecek derken ufacık turbo hedefinden sapacağım büyütünca piston kollarını değiştirmem gerekecek ot kıl yün tüğ. Internallere o kadar çok girmek istemiyorum açıkcası. Zira yukarıda da yazdığım gibi hedefim dragger yada sprinter olmaktan ziyade efendi efendi ama rahat ve keyifli bir sürüş elde etmek.
- Bu basınçlar için yakıt pompasına ihtiyacım olurmu? yoksa mevcut pompa yeterli gelirmi?
- LPG bir seçenek gibi duruyor hala önümde. Şu an rodajda olacağı için LPG yi söktüm. Ancak ***** zaten LPG de piggy back var. LPG 104 oktan olduğu için avans konusunda da fazla sıkıntı yaşamam. E mapping konusu zaten benim için dert değil. Dolayısı ile bu da bir seçenek olarak karşımda duruyor.
- Manifolt yapımında çok fazla sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Motorun arkası düğün salonu gibi birşey. Şu an arabada paralel iki katalitik konvertör var. 1 ve 4 bir tanesine 2 ve 3 diğerine giriyor. Bu operasyondan sonra daha büyük olan bir tane ile değiştireceğim. Sensörlerde karşı karşıya bakarlar artık.
- Şunu gözden geçirmeyi unutma diyecek biri varsa ya şimdi konuşsun yada sonsuza dek sussun.
Not: Bu işleri üç beş günde falan değil 6 aylık bir zaman diliminde sindire sindire yapmak niyetindeyim. Acelem yok, tamamen keyfi bir uygulama olacak. Kafamdaki şey, gerekli tüm parçaları satın alıp/ürettikten sonra montajını yapmak.
Not2: Bilmeyenler için araba 2008 mondeo 1.6 ti-vct benzinli.
Not3: Motor swap benim için bir seçenek değil. Aks falan filan uğraşamam. Güvenlikle ilgili donanımıda yukarıda da yazdığım gibi kaybetmek istemiyorum.