Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.3 Toyota Yaris için performans tavsiyeleriniz??



gkhunk
24-06-2009, 23:49
Arkadaşlar selamlar,

Aracım 07 model Toyota Yaris. 1300 cc, dohc vvt-i, ancak bildiğim sadece emme valfini vvt-i control ediyor, dual vvt-i yeni çıkardılar.

Sıkıştırma : 11:1, 6000 rpm de 87 beygir, 4000 devirde de max 116 nm tork veriyor. Araçda 2 adet katalitik konvertor var, birisi headers üzerine monteli, headers stock çıkışı 30mm krom boru 4+1 olarak ilk catalitik konvertor e giriyor, sonra 2. katalitik var, ara borular 42mm, ortada tüp orta susturucu var. Arkada da yer sıkıntısından tek uydurabildiğim sanayi tipi bi susturucu var. Stock susturucu kazanı uzunluk 25cm, çap 20cm. Lastiklerim orjinalde 185x60x15” araç 1030 kg. Kutu içi K&N taktım ama motor ısındıkça sıcak hava alıyor, performanstan düşüyor. Emme manifoldum plastik. gaz kelebeği dijital çalışıyor.

Araca özel üretilmiş CAI, camshaft, piston set, intake manifold, headers, clutch, flywheel yok, bunlar ancak custom yapılacak. CAI için ancak 60mm giriş yapabiliyorum. Alt devirlerim biraz sıkıntılı, klasmanım olurda drag’ a girmek isterim, Rolling gibi bir uğraşım olmadı. Onun dışında normal takılıyorum.

Şimdi sizlere danışarak aracın speğini belirlemek istiyorum. Küçük çaplı modifikasyonlar ile neler yapılabilir, neleri önerirsiniz (egzoz boru çapları v.s.nos, turbo da buna dahil) forged bi ekipman üretilmediği için zaten çok bişi yapamayacağım, maksadım küçük çaplı düzenlemeler ile, biraz da hafiflersem iyi devirlenen bi aracım olsun istiyorum.

Schneider camshafts firması stock egzantriği gönderdiğinizde dereceli hale getiriyordu diye hatırlıyorum, CP pistons’dan da custom forged piston yaptırılabilir ama bunlar uçuk rakamlara oluyor tabiî ki.

Lastik boyutu, egzoz ve headers boru çapları, katalitik iptali, ecu?? filtre, v.s. yorumlarınızı bekliyorum, ona göre ekipmanları toplamaya başlayacağım.

Şimdiden teşekkürler.

http://www.toyodiy.com/parts/diag_2bP2iK.png
http://www.toyodiy.com/parts/diag_2bP2ih.png
http://www.toyodiy.com/parts/diag_2bP2iL.png
http://img134.imageshack.us/img134/8110/pa100054.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/535/pa120064.jpg
http://img170.imageshack.us/img170/3663/pa120075.jpg

levent
25-06-2009, 03:07
slm gökhun, cai yi custom yapıp sis farı yuvasından hava emdirebilirsen gayet soğuk çeker ısınma problemi minimuma iner, atmo yüklemek istersen 48mm düz boru öneririm , 2. kat ı iptal edebilirsin sanıyorum sensör kattan önce olması lazım fotodada öyleymiş şimdi baktım :)

turbo düşünürsen eğer, gt20 boyutlarında ufak bi turbo - güzel bi manifold, iyi bi ems ve mapping ile güzel-yeterli güçler çıkarabilirsin (140-150whp, 160-170hp gibi) stock olarakta aslında güzel bi sıkıştırma oranı mevcut araçta ;)

motor kodu ne aracının ona göre parça aranabilir, aslında 1.5 yarislerdeki motor olsa (2nzfe) trd nin supercharger ı , çeşitli turbo kitleri bulunabilmekte ona göre , ona uygun bolt on turbo kiti seninkine de uygulanabilir diye düşünüyorum. ufak tefek gayet zevkli bi araç olur. hafifletmeye ise stepne ile başla bagaj döşemelerini vs sökersin sonrada eğer istersen :) aşırı beslemeden sonra 195-55 yada 205-50r15 ölçülerinde lastik kombinasyonu kullanabilirsin jant boyutunda büyümeye gitmek istemezsen çünkü üstündekilerde oldukça güzel :)

daha çok yardımcı olmaya çalışırım biraz araştırma yapiim yrn itibariyle misafirlerimi yolcu edicem vaktim artıcak nette takılmak için fırsatım olcak :)

gkhunk
25-06-2009, 07:53
araç motor kodu 2sz-fe, fransa üretimi daihatsu yapımı motor, 1.5l için çok ekipman var ama toyota türkiyeye o motoru sokmamış. 2sz-fe için üretilmiş bolt-on hiçbirşey yok neredeyse. 1.5 olsa blitz supercharger falan da var.

evet 2. katalizörde sensör yok, manifoldun hemen çıkışında olanda sensör var,

turbo düşünmeyip atmosferikte ecu için neler yapılabilir? sanırım besleme için sadece enjektör uygulayabilirim.

levent
25-06-2009, 12:27
toyota türkiyeye ne sokuyor ki zaten :ofk:

basit olarak , safc - düz boru - cai uygulanabilir en uygun olanı bu olacaktır,
daha hard bişey düşünürsek egzantrik yaptırıp bi ems ve iyi bir ayar, komple egsoz - cai uygulanabilir.

araştıralım hem zaman geçsin hem bişeyler buldukça zevk alırız. :icon_tup:

gkhunk
25-06-2009, 12:32
toyota türkiyeye ne sokuyor ki zaten :ofk:

basit olarak , safc - düz boru - cai uygulanabilir en uygun olanı bu olacaktır,
daha hard bişey düşünürsek egzantrik yaptırıp bi ems ve iyi bir ayar, komple egsoz - cai uygulanabilir.

araştıralım hem zaman geçsin hem bişeyler buldukça zevk alırız. :icon_tup:

safc den kastin vvt-i geçme devirini aşağıya çekebildiğin cihaz mı?

power enterprise usa firmasının camcon diye bi cihazı var, vvt-i devrini ayarlıyorlar, aynı ayar honda v-tec motorlar için de mevcut.

http://www.powerenterpriseusa.net/products/electric/camcon/camcon.htm

gkhunk
25-06-2009, 12:35
http://www.powerenterpriseusa.net/products/electric/camcon/camcon_honda.html

bu da honda için olan.

nightkids_han
25-06-2009, 12:39
walla bence d4d alıp chip filtre egzos daha mantıklı olacaktır yaw he dizel sewmiyorsanız orası ayrı :D

gkhunk
25-06-2009, 12:40
walla bence d4d alıp chip filtre egzos daha mantıklı olacaktır yaw he dizel sewmiyorsanız orası ayrı :D

araç hediye, o yüzden bununla uğraşıyorum :)

levent
25-06-2009, 14:27
safc den kastin vvt-i geçme devirini aşağıya çekebildiğin cihaz mı?

power enterprise usa firmasının camcon diye bi cihazı var, vvt-i devrini ayarlıyorlar, aynı ayar honda v-tec motorlar için de mevcut.

http://www.powerenterpriseusa.net/products/electric/camcon/camcon.htm

safc ile belli devir aralıklarında map tarzı basit ayar yapmayı sağlıyan cihaz.

vvti controller iyi bi aygıt :)

gkhunk
25-06-2009, 17:23
hani ya, başka fikir vercek yok mu?

emresener
25-06-2009, 18:08
Levojum seni kutlamak geldi içimden. çok verimli bilgiler vermişsin gökhunjuğuma.. bde bana ucuz yay bulsan tam süper olcak:D:d:d


@ Gökhun araba çok iimiş ya. kazasız belasız.kırmızı yaris ilk defa görüorum çok güzelmiş

levent
25-06-2009, 19:08
arıyorum kanka :( ama fiyatlar hep uçuk :(

sülüman
25-06-2009, 20:34
http://www.zageturbo.com/pro/proshow.asp

istersen kitte yardımcı olurum

ClioSport
25-06-2009, 23:29
d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...

gkhunk
26-06-2009, 22:36
Levojum seni kutlamak geldi içimden. çok verimli bilgiler vermişsin gökhunjuğuma.. bde bana ucuz yay bulsan tam süper olcak:D:d:d


@ Gökhun araba çok iimiş ya. kazasız belasız.kırmızı yaris ilk defa görüorum çok güzelmiş

eyw Emre, saolasın. araba aslında turuncu :)

nightkids_han
28-06-2009, 19:40
d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...

bende öyle düşünüyorum ama hiç denemedim aracımla felan nerden bu kanıya wardın acaba denedinmi?

orhansah
28-06-2009, 19:47
d4d yarisler ne manyak gidiyomuş yahu...

gider gider, fena gider :p:D

Schumi
29-06-2009, 00:51
Hacim düşük ve kilosuda 1050 olduğu için ve zaten mevcut sıkıştırması 11 olduğu için atmosferik uğraşmak yerine aşırı besleme tavsiye ederim. Supercharge kitleri olması lazım bu araç için. Onları araştır bence.

levent
29-06-2009, 01:49
Hacim düşük ve kilosuda 1050 olduğu için ve zaten mevcut sıkıştırması 11 olduğu için atmosferik uğraşmak yerine aşırı besleme tavsiye ederim. Supercharge kitleri olması lazım bu araç için. Onları araştır bence.

1.5 ler için var Şuayb, 1.3 ler için pek bişey bulunamıyor ama custom bolt on bişeyler yapılabilir gt22 tarzı bi turboyla çokta zevkli olur güzel ayarla :)

gkhunk
29-06-2009, 08:01
öneriler için teşekkürler.

turbo besleme yapmak sanırım en ideali olacak. GT22 tipi turbolar mı uygundur boyut olarak?

gkhunk
30-06-2009, 23:05
http://www.zageturbo.com/pro/proshow.asp

istersen kitte yardımcı olurum

linkteki firma benim araca değil, 1500 motora göre bolt-on üretmiş. spec hazırlayayım, olmadı tek tek parçaları bakarım, teşekkürler.

levent
30-06-2009, 23:15
öneriler için teşekkürler.

turbo besleme yapmak sanırım en ideali olacak. GT22 tipi turbolar mı uygundur boyut olarak?

1.3 için orta devirlerde doldurucak ideal turbolardan birisi bence Gökhun , yada az daha büyük ama çabuk doldurucak bişeyler bakarız :D

32FT430
07-07-2009, 12:12
Levojum seni kutlamak geldi içimden. çok verimli bilgiler vermişsin gökhunjuğuma.. bde bana ucuz yay bulsan tam süper olcak:D:d:d


@ Gökhun araba çok iimiş ya. kazasız belasız.kırmızı yaris ilk defa görüorum çok güzelmiş

koni sarı seri amörtisörler 980 ytl zaten :D oda sadece amörtisörleri ^^

-batu-
07-07-2009, 12:18
Ebayi araştırdın mı acaba? Orda CAI, Cat-back falan vardı. Yaris TRD diye aratırsan bulabilisin bişeyler. Atmosferik olarak iyi araştırılırsa bence bir şeyler çıkar. Çünkü artık herşey yapılıyor. Port&Polish, Bored TB, CAI, Egzantirikler, subaplar, yaylar ve gaydıları. üstüne yazılım egzoz bujiler, topraklama, voltaj regulatörü. Araç M&M şazıman değilse LSD. Örneğin subap yayı nereden bulucam diyiceksin. sonuçta bu yay başka bir arabanın motorunda kullanılan yayla aynı. Yani adam yaris e parça üretmiyoda Daihatsu bilmemneye üretiyo ve buda senin subap yayının dayanıklısı oluyo. Komple Bolt on olarak değilde parça kodları ile araştırırsan daha çok şey bulucaksın. Eğer eski corollardan olsa her türlü yardım ederdim ama yeni yarislerin parça kodlarını bilmiyorum. yinede tekrar merak ettiğin bişey olursa yardım etmekten mutluluk duyarm.

gkhunk
07-07-2009, 12:23
Ebayi araştırdın mı acaba? Orda CAI, Cat-back falan vardı. Yaris TRD diye aratırsan bulabilisin bişeyler. Atmosferik olarak iyi araştırılırsa bence bir şeyler çıkar. Çünkü artık herşey yapılıyor. Port&Polish, Bored TB, CAI, Egzantirikler, subaplar, yaylar ve gaydıları. üstüne yazılım egzoz bujiler, topraklama, voltaj regulatörü. Araç M&M şazıman değilse LSD. Örneğin subap yayı nereden bulucam diyiceksin. sonuçta bu yay başka bir arabanın motorunda kullanılan yayla aynı. Yani adam yaris e parça üretmiyoda Daihatsu bilmemneye üretiyo ve buda senin subap yayının dayanıklısı oluyo. Komple Bolt on olarak değilde parça kodları ile araştırırsan daha çok şey bulucaksın. Eğer eski corollardan olsa her türlü yardım ederdim ama yeni yarislerin parça kodlarını bilmiyorum. yinede tekrar merak ettiğin bişey olursa yardım etmekten mutluluk duyarm.


bilgiler için teşekkürler,

ancak ebay i hergün kontrol ediyorum, araç için üretilen motor aksamı için birşey yok, kalan yürüyen aksam v.s. zaten uyumlu.

1.5l ile 1.3 l motorların difransiyelleri aynı mı bilmiyorum, belki cusco lsd benim araca da uyar.


benim aracın motoru scion xb ve eski kasa yarislerde var, bir de daihatsunun bir modelinde kullanılıyor, srion da sanırım.


egzantrik, subap v.s. bulabilseydim atmosferik takılmak niyetim vardı ama maalesef yok,

www.toyodiy.com dan tüm toyotanın parça kodları görünüyor, maalesef uyumluluğunu gördüğüm çıkmadı.

-batu-
07-07-2009, 22:03
Hmm anladım, egzantrikleri 750 dolar gibi bir fiyata türkiyede derecesini yükselten bir firma vardı. Ama tabi sonraki sorun subaplar. Birde Mutlaka stand-alone geçmek zorundasın.
Eğer turbo yapacaksan, 3SGTE veya 4aGZE gibi üstten intercooler düşünmez misin? Hem gaz kelebeğinin yeri hemde kaputun açısı oldkça uygun. Düşünsene havanın gideceği yol çok kısalacak. Turbo lag falan az olur baya.

gkhunk
08-07-2009, 07:50
Hmm anladım, egzantrikleri 750 dolar gibi bir fiyata türkiyede derecesini yükselten bir firma vardı. Ama tabi sonraki sorun subaplar. Birde Mutlaka stand-alone geçmek zorundasın.
Eğer turbo yapacaksan, 3SGTE veya 4aGZE gibi üstten intercooler düşünmez misin? Hem gaz kelebeğinin yeri hemde kaputun açısı oldkça uygun. Düşünsene havanın gideceği yol çok kısalacak. Turbo lag falan az olur baya.

intercooler için çok güzel bir örnek verdin, çünkü ön tamponun içindeki bar çok aşağıda, montaj için pek olanak yok, yeni tampon v.s. yaptırmak gerekiyordu, kaput altı çok iyi bir yer olur.

egzantrikleri derecesini yükselten yurtdışında da firmalar var, dereceli egzantrik takıldığında subap ve yayların değiştirme gereksinimi nedir peki ?

yine yurtdışında custom aluminyumdan emme manifoldu yapan gördüm, direk portlardan nos uygulaması da yapılmış,

bu custom emme manifoldunu yaparken başka bir aracın gaz kelebeğini de montajlasam nasıl olur? yanlız benim araçta gaz kelebeği elektronik, tel çekmiyor.

senna
08-07-2009, 20:07
üstten cooler olunca nasıl soğutacaksın onu? kaputa işlemmi yapıcaksın? muhtemelen tampon içnede sığar vertical cooler kullanılır

orhansah
08-07-2009, 20:47
yaris icin parca satan bir site var. Gugıla microimage toyota yaris yazarsanız bulabilirsiniz. Cepten girdiğim için bulamadım şimdi. Bir de forum var www.yarisworld.com diye. Oradan da faydalanabirsiniz.

gkhunk
09-07-2009, 08:40
üstten cooler olunca nasıl soğutacaksın onu? kaputa işlemmi yapıcaksın? muhtemelen tampon içnede sığar vertical cooler kullanılır

kaputa işlem yapmam gerekecek evet, tampon altına konunca hava girişi denk gelmiyor, ya tamponu keseceğim, ya da çok ince uzun bir cooler bulmam gerekecek.

gkhunk
09-07-2009, 08:41
yaris icin parca satan bir site var. Gugıla microimage toyota yaris yazarsanız bulabilirsiniz. Cepten girdiğim için bulamadım şimdi. Bir de forum var www.yarisworld.com diye. Oradan da faydalanabirsiniz.

yardım için teşekkürler, microimage firması yarisi turbo falan yaptı, ancak yaptıkları ve sattıkları tüm parçalar 1.5l için :) sanırım amerikada sadece 1.5l satıldı :)

yarisworld de 2-3 tane 1.3l motorlu yaris var, hepimiz sorguluyoruz ne var be yok diye zaten :)

orhansah
09-07-2009, 12:18
sürekli takipteyiz :)

senna
10-07-2009, 16:43
kaputa işlem yapmam gerekecek evet, tampon altına konunca hava girişi denk gelmiyor, ya tamponu keseceğim, ya da çok ince uzun bir cooler bulmam gerekecek.


ince uzun bulunabilir