PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kesilme ve devir takılma problemi



KMR2-GT
27-06-2009, 14:58
efsanevi kesilme problemimiz son sürat devam edıyor arkadaşlar.

olay şu tekrar anlatim. zamansız olmakla bırlıkte (4ay yapıyor 1 ay yapmıyor 2 gun yapıyor 5 gun yapmıyor gıbı)
yaklasık 2500 devır cıvarında gıderken araba benzın bıtmıs gıbı aniden kesılıp yavaşlamaya başlıyor.bazn bu anlık bazen 10sn bazen sert bazen bellı belırsız.sert yaptıgında yanda oturan resmen cama ucuyor o derece dıım.o kesılme anında gaza basıp cekıorum %10 cıvarında tepkı olmauor anca yarısına kadar basınca araba kendıne gelıyor teklıyerek.

boş vıteste mesela 2000 devırde tutmaya calısıyorum devır saatıı rolantı ve 2000 devır arası ınıp ınıp kalkıyor.gazı bırakıyorum rolantı normal.aslında aynı durum vıtesteyken oluor. devır ınmeye yeltenıor o yuzden kesılıyor araba

ayrıca arabada sankı 2ayrı sorun var gıbı

arabayı hraketlendırorum devır 1500e geldıgı anda kesılıor.yavaslıyorum bı daha yapıyorum sankı 1500e kesıcı koymuş gıbı gene kesılıyor.

ve bunu yarım deponun altına ındıgı anda yapıyor.bıde dun fark ettıgım bısı var cukura dustum gecen gun dustugum anda yaptı anlık.

devır takılma olayıda

meslea basıorum 8000lere kadar vıtesı bosa laıyorum devır 4000lerde 5000lerde takılı kalıor yavas yavas ınıyor.boş vıteste bassamda aynı
ben yaptıklarımı yazım sizde aklınza gelen bısı varsa fıkır verın lutfen.

-benzın pompası degıstı
-bujıler degıstı bujı kabloları kontrol edıldı
-yakıt yolları temızlendı
-o2 sensoru degıstı
-emme manıfold conastından fazla hava alıyordu oda degıstı ve emme temızlendı
-ıac( rolantı valfı ) 2 defa temızlendı
-gaz kelebegı 3 defa sokulup temızlendı
-6 7 defa makınaya baglandı butun sensorler tek tek kontrol edıldı tps açısı düzeltildi
-disbritör komple dagıldı bastan toplandı

toonch
27-06-2009, 15:05
neredeyse tahmin yürüteceğim herşeyi değiştirmişsin. krank açı sensörü olabilir mi ki? yada kapakta çatlak

BAHADIR24
27-06-2009, 15:05
kamer Allah yardımcın olsun benimkide kafasına göre takılıyor 2k d\d takılı kalıyor arada evlere şenlik:D
birde anlamadığım var bir sorun KS de ama deli gibide yürüyor ilginç:confused:

SULTANOGLU
27-06-2009, 15:21
kamer bu problemin aynısı benim astra yapıyordu son çeyrekte. problem benzin pompasıydı değişti düzeldi ama sende onu değiştirmişin.

bahsettiğiklerinin aynısıydı benim problemlerim.

aniden yüklenince almaz, yüksek devire çıkınca keser düşer düşebildiğince devir, sonra birden alır eder, yokuş çıkmaz, sola dönerken yapar vs.....

KMR2-GT
27-06-2009, 15:27
neredeyse tahmin yürüteceğim herşeyi değiştirmişsin. krank açı sensörü olabilir mi ki? yada kapakta çatlak
valla sensorlerın hepsıne baktılar kardeş.ole catlak fln olsa yag atar bı yerleden sanırım

kamer Allah yardımcın olsun benimkide kafasına göre takılıyor 2k d\d takılı kalıyor arada evlere şenlik:D
birde anlamadığım var bir sorun KS de ama deli gibide yürüyor ilginç:confused:
sneınkı ayrı bı dunya zaten kanser eder adamı:D ulan ellenmemıs araba nasıl ole sorunları var ılgınc

kamer bu problemin aynısı benim astra yapıyordu son çeyrekte. problem benzin pompasıydı değişti düzeldi ama sende onu değiştirmişin.

bahsettiğiklerinin aynısıydı benim problemlerim.

aniden yüklenince almaz, yüksek devire çıkınca keser düşer düşebildiğince devir, sonra birden alır eder, yokuş çıkmaz, sola dönerken yapar vs.....

hondada 2 defa kontrol ettıler ama pompayı saglam dedıler kardeş:(

Mechanix
27-06-2009, 15:29
Direk olarak söyliyebilirim ki sorun %90 elektrik tesisatından kaynaklanıyor.

senna
27-06-2009, 15:42
cam sensoru ve krank sensorunede baksana bir

KMR2-GT
27-06-2009, 15:45
Direk olarak söyliyebilirim ki sorun %90 elektrik tesisatından kaynaklanıyor.
bende ole dusunuyorum ama benzın yarım deponun altına ındıgı anda yapıyor,
ve duzensız bı arıza.5ay yapmadı gene yapacagı tuttu.

cam sensoru ve krank sensorunede baksana bir
trıger degısıcek hondaya gıdıcem, solerım bakarlar onlarada

KMR2-GT
27-06-2009, 15:46
ayrcıca gaza basıp bıraktıgımda rolantı cok dusuor son cızgıye kadar.

fatiii
27-06-2009, 18:46
benim sorunlarımda buna benzer araba istanbula gidiyor.benimki artı olarak rolantide inanılmaz zenginde çalısıyor :(

sportinger
27-06-2009, 18:57
enjektötlerin degiştimi veya temizlendimi...

Rstmania
27-06-2009, 19:10
TPS açısı değil de gönderdiği sinyali bir kontrol ettirmeyi denesene. Arada kesiklik yapıyor olabilir.Tabi bunun yanında krank ve cam sensörleride yapıyor olabilir.


Ama eğer serviste yapabiliyorlarsa ve araçta sonradan yapılan bir beyin işlemi yoksa yazılımı bir tazelet istersen.

overblack
27-06-2009, 19:37
benim eski eg civicte de benzer problem vardı.arabayı alttan vurmuştum benzin yarım deponun altına düşünce kesiklik yapıyordu zaman zaman.ama gidip baktırmadım öylece sattım.

TünayK
27-06-2009, 19:57
tesisat gozden gecsın bence...

E0041
27-06-2009, 20:46
aynı problem benim aracımdada vardı devrin düşmesi kapaklanması gibi sorunu tps sensörde buldum arıza ışığı yakmıyordu tps sensörün arada kesintisi çıktı herşeyi denemişsin tps sensörünün soketini cıkartıp öyle dene derim arıza ısıgın yanar ama sorun tps ise devir düşme problemlerini yapmaz soketi cıkarttıgın halde yinede yapıyorsa işin zor gerçekten kolay gelsin

B.Aktepe
27-06-2009, 21:23
yaklasık 2500 devır cıvarında gıderken araba benzın bıtmıs gıbı aniden kesılıp yavaşlamaya başlıyor.bazn bu anlık bazen 10sn bazen sert bazen bellı belırsız.sert yaptıgında yanda oturan resmen cama ucuyor o derece dıım.o kesılme anında gaza basıp cekıorum %10 cıvarında tepkı olmauor anca yarısına kadar basınca araba kendıne gelıyor teklıyerek.


elektrik tesisatından kaynaklanıyor olma ihtimali çok yüksek, aynı problem nıfta 2005 te motor kırmama sebep oldu. tam 2500 devirde resmen arabayı önden başka araca vurmuş gibi tepki veriyordu. neden kaynaklandığını çözemeden akabininde motor kırdığım için arızayı çözemedim fakat sonradan b18c1 getirmiştim onu taktıktan sonra vuruntu sensoru arızası veriyordu araba devamlı elektrik tesisatından kaynaklandığı ortaya çıktı. kısacası elektrik tesisatını gözden geçir acil olarak.

stlegal
27-06-2009, 22:00
tps değiş hiç düşünme hemde bu hafta 2 tane vteceğe aynı sorundan değiştim

Serhat Y.
27-06-2009, 22:18
elektrik tesisatında bir problem var bencede aküye giden kablolarda yada direkt olarak aküde bir problem olabilir. aynı sorun eski aracımda bendede vardı sonunda akü şase yaptı kutup başları kaputu delip cıkacaktı nerdeyse öyle patladı yani sonunda.

KMR2-GT
29-06-2009, 08:35
aynı problem benim aracımdada vardı devrin düşmesi kapaklanması gibi sorunu tps sensörde buldum arıza ışığı yakmıyordu tps sensörün arada kesintisi çıktı herşeyi denemişsin tps sensörünün soketini cıkartıp öyle dene derim arıza ısıgın yanar ama sorun tps ise devir düşme problemlerini yapmaz soketi cıkarttıgın halde yinede yapıyorsa işin zor gerçekten kolay gelsin
valla cok uzun bı sure bende tps dedım ama servıs tps saglam dedı.voltajını fln öçltüler açısını ayarladılar.ama bılemıyorum bı tane vtec bulup butun parçaları tek tek denemem lazım:(

elektrik tesisatından kaynaklanıyor olma ihtimali çok yüksek, aynı problem nıfta 2005 te motor kırmama sebep oldu. tam 2500 devirde resmen arabayı önden başka araca vurmuş gibi tepki veriyordu. neden kaynaklandığını çözemeden akabininde motor kırdığım için arızayı çözemedim fakat sonradan b18c1 getirmiştim onu taktıktan sonra vuruntu sensoru arızası veriyordu araba devamlı elektrik tesisatından kaynaklandığı ortaya çıktı. kısacası elektrik tesisatını gözden geçir acil olarak.
tesisatta bı graıplık oldugundan emınım bende.rolantıde durmuyor yerınde habıre oynuyor

tps değiş hiç düşünme hemde bu hafta 2 tane vteceğe aynı sorundan değiştim
cıkma mı taktınız abi omni fln mı.olmazsa bı arkadsınkını takıp deneyım ya.emın olmadan almayım

elektrik tesisatında bir problem var bencede aküye giden kablolarda yada direkt olarak aküde bir problem olabilir. aynı sorun eski aracımda bendede vardı sonunda akü şase yaptı kutup başları kaputu delip cıkacaktı nerdeyse öyle patladı yani sonunda.
valla ben arabayı alalım tam 1 sene oldu ,aldıgım gunden berı var,aküyü degıstım ama malesef devam edıyor:(
gıtmedııgım servıs , usta kalmadı bulamadılar napıcam bılmıorum

stlegal
29-06-2009, 08:37
omni taktık elinde olan varsa iste tak

KMR2-GT
30-06-2009, 12:33
sorun gaz kelebegımıs arkadaslar.ama dedıgım gıbı 2 ayrı arıza var.gaz kelebgı takılı kalıyor.bı arkadasınkıyle degıstık benımkı duzeldı ondada aynı sorun oldu
mecbur herseyıyle yenısı lazım.

buyuk capta alırsak skunk2 nun fln fazla hava cektıgı ıcın sorun olur mu acaba

nightkids_han
30-06-2009, 19:19
safc ,vafc tarzı 1 alet gerekebilir...

KMR2-GT
30-06-2009, 21:21
var vafc2 suanda

stlegal
30-06-2009, 21:49
sorun gaz kelebegımıs arkadaslar.ama dedıgım gıbı 2 ayrı arıza var.gaz kelebgı takılı kalıyor.bı arkadasınkıyle degıstık benımkı duzeldı ondada aynı sorun oldu
mecbur herseyıyle yenısı lazım.

buyuk capta alırsak skunk2 nun fln fazla hava cektıgı ıcın sorun olur mu acaba

orjinalle yoluna devam et ;)

akın
01-07-2009, 20:51
selam klimayı açtığında aracın durumu ne? yani yapsa yapsa bogaz kelebeği kapalı iken araca rolanti motoru hükmedebilir ama kapaklanması benim aracımda da vardı rolanti motoru cıktmıştı.giderken çük kendi kendine gaz verdirtip aracı fakirde kalıyordu ve kapanıyordu biraz gazlayım rolanti düşmüyordu 2500civarı kalıyordu stop et git 30dk sora gel düzeliyorsdü ama tekrar gazla boşa at,kendikendine başlıyordu rolanti yükselmeye 3000rpm ye kadar geliyordu.rolanti motoru sökp temizledikten sora sorun falan kalmadı.bosta devir yüksek kalıyorsa bence, ya rolanti motoru yada emme biryerden hava alıyor.ama yarım depodan sora da olması ilginc.enjektorleri de sokup baktırsanız belki de ondandır ama acaba wideband takıp arac vakirdemi yoksa zengindemi kapanıyor ve gaz yemiyor bakmak lazım bence once wideband tak derim sorunu ordan daha rahat çözeriz. çünkü benzin yolunda mı problem var yoksa sensorlerdemi ordan daha rahat goruruz bence.Bu arada inşallah biran önce bulunur.