PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 Soru:Şanzıman-şaft konumu ve F20C-K20 Hakkında



initial-D
02-07-2009, 10:34
1-araçtaki konum olarak sırasıyla motor-şanzıman-şaft-diff olan 500 hp araç %20 kayıpla tekerde 400 hp veriyor diyelim.

aynı araçta konum motor-şaft-şanzıman-diff olduğunda kayıp yine %20 mi olur yoksa daha az veya fazlamı olur?

2-k20 swaplı cai+headers+kpro+ince contalı s2000 mi?

yoksa stock f20c s2000 mi daha iyi yürür sizce?:)

senna
02-07-2009, 10:50
1-

sıralama farklı olsada eğer elemanların uzunluğu teknolojisi çok farklı değilse birbirinden kayıplar birbirine benzer olacaktır mesela yeni gtrın şanzımanı arkada ordan transferden şaft çıkarak öne geliyor kayıpları yine %20 civarlarında ama yinede iki şaft var ilk başta motorun ürettiği toplam tork şanzımana uzun bir şaftla iletilyor buda bir kayıp oluşturacak belki arkaya yerleştirilmiş şanzımanın muhtemelen benzer elemanlarla toplanmış öne yerleştirilmiş şanzımana göre kaybı biraz daha fazla olacaktır kanımca

http://themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2008/04/r35-drivetrain_above.jpg

2-

f serisinin kapağı aslında k dan biraz daha iyi benzer işlemlerle sonuçlar alınabilir fakat zaten 240hp den başladığınz için belki atmosferik olarak ilerlemek biraz zor olabilir f20 üstündeyken k swaplemek illa yapılabilecek bişey belki dha iyi bile olabilir fakat harcanan paraya daha farklı şeyler yapılabilir fye

B.Aktepe
02-07-2009, 10:57
f20 üstündeyken k swaplemek illa yapılabilecek bişey belki dha iyi bile olabilir fakat harcanan paraya daha farklı şeyler yapılabilir fye

s2k ya k20 swaplamak mı mantıklı?

senna
02-07-2009, 10:57
s2k ya k20 swaplamak mı mantıklı?

değil işte yivrim:) yapılır tabi yapılamaz değil ama o paraya çok iyi şeyler yapılır fye:)

B.Aktepe
02-07-2009, 10:59
değil işte yivrim:) yapılır tabi yapılamaz değil ama o paraya çok iyi şeyler yapılır fye:)

hea ok:) ben yanlış anlamışım üstte :D msn gel yahu:D

OmerRS
02-07-2009, 11:13
şanzımanı arkada olan birsistemde kayıp biraz daha fazla olacaktır. çünkü şaftın hızı diğer sisteme göre oldukça fazla son viteslar hariç. çok aman aman bir fark olmaz çünkü günümüz şaftlarının eylemsizlikleri çok düşük.

diğer yandan ağır taşıtlarda da geçerli olan bir durum var siz şanzımanı tekereklerden hemen önce konumlandırırsanız daha ince daha hafif şaftlar koyabilirsiniz çünkü aktardığınız tork daha düşük olacaktır.

diğer soru da biraz kişisel ama bence f20c olsun isterdim daha kısa stroklu ve daha üst seviye bence. japonların yaptığı gibi f20 k20 melezi de olabilir:D

senna
02-07-2009, 11:14
şanzımanı arkada olan birsistemde kayıp biraz daha fazla olacaktır. çünkü şaftın hızı diğer sisteme göre oldukça fazla son viteslar hariç. çok aman aman bir fark olmaz çünkü günümüz şaftlarının eylemsizlikleri çok düşük.

diğer yandan ağır taşıtlarda da geçerli olan bir durum var siz şanzımanı tekereklerden hemen önce konumlandırırsanız daha ince daha hafif şaftlar koyabilirsiniz çünkü aktardığınız tork daha düşük olacaktır.

diğer soru da biraz kişisel ama bence f20c olsun isterdim daha kısa stroklu ve daha üst seviye bence. japonların yaptığı gibi f20 k20 melezi de olabilir:D


uzun kol f20:)

initial-D
02-07-2009, 11:43
f20c yerine k20 swap falan yapmıycaz zaten ya öle bişey anlaşılmasın:D

k20 daha yeni daha iyi modlandığı zaman torku daha iyi oluyor vs vs şeyler deniyorda onniçin merak ettim.