PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kısa şanzıman oranları



deniz_
13-07-2009, 10:57
aracıma kısa şanzıman düşünüyorum ama seçenek çok bendede bilgi yok:D 13:59-13:61-14:60 ın oranları nedir 106 da hangisi daha verimli olur son sürat ne olur yardımcı olursanız sevinirim

Göki,ZD
13-07-2009, 11:24
http://img9.imageshack.us/img9/457/getattachmentaspxaay.jpg

deniz_
13-07-2009, 11:29
teşekkürler

tunceR
13-07-2009, 11:31
13/61 en kısası sonra 13/59 sonra 14/60

eğer aracını yukluceksen 14/60 tavsiye ederim..

sadece kısa chıp felan dersen 13/61

CliOkaN
13-07-2009, 11:54
sadece ayna mahruti değişince hepsi aynı oranda değişmiyor mu ?

Tabloda örneğin 19/75 3. viteste 14/60 tan uzun gözükürken 5. viteste son hızda daha kısa gözüküyor ? Komple şanzıman oranları sanırım bunlar..

Cimmeria
13-07-2009, 12:49
106 gti 13/71 takarsa 267 km hızmı yapabiliyor ?

burak10
15-07-2009, 01:51
106 gti 13/71 takarsa 267 km hızmı yapabiliyor ?

motor gücü yeterse niye olmasın?

Dookan
15-07-2009, 02:02
öncelikle şanzumanın dişli seti 2.vitese göre 39 mu yoksa 38 mi bunu bı bilmen gerekir...38 dişli 307 dişlisidir...snden onceki sahibi ziraa o şanzuman kırıldıysa 38 dişli (yani daha ucuz peugeot 307 de çıkan ) dişli seti takmış olabilir...gti ın orjınal 39 dişli seti pahalıdır..39 dişli seti 38 den daha kısadır... bu son süratte 7 8 km/h fark eder..bu nedenle sen arabanı ne derece kısaltmak ıstedıgıne baglıdır... 2 de 100 yapsın 39 dıslım var dıosan 14.60...2 de 90 yapsın 39 dişlim var dıyosan 13.59 2 de 90 dan bile dusuk yapsın uzunda ne giderse gitsin dert deil dıosan 13.61 bunların dışındaki ayna mahrutilerin pek bi önemi bence yoktur...butun 106 lardan çıkanlar bunlardır...orjinal olarak da 16.63 cıkar o da gerçekten uzun bi şanzumandır...ama dişli seriin 38 ise 14.60 uzun kalır orjınal 16.63 den pek bi farkı olmaz bu nedenle önce onu ogrenmen gerekir eger 38 dişliyse 13.61 deil se 14.60 takman seni uzundada kısadada tatmin edecektir...bilmem açıklamam sana yardımcı oldumu :)

deniz_
15-07-2009, 09:05
öncelikle şanzumanın dişli seti 2.vitese göre 39 mu yoksa 38 mi bunu bı bilmen gerekir...38 dişli 307 dişlisidir...snden onceki sahibi ziraa o şanzuman kırıldıysa 38 dişli (yani daha ucuz peugeot 307 de çıkan ) dişli seti takmış olabilir...gti ın orjınal 39 dişli seti pahalıdır..39 dişli seti 38 den daha kısadır... bu son süratte 7 8 km/h fark eder..bu nedenle sen arabanı ne derece kısaltmak ıstedıgıne baglıdır... 2 de 100 yapsın 39 dıslım var dıosan 14.60...2 de 90 yapsın 39 dişlim var dıyosan 13.59 2 de 90 dan bile dusuk yapsın uzunda ne giderse gitsin dert deil dıosan 13.61 bunların dışındaki ayna mahrutilerin pek bi önemi bence yoktur...butun 106 lardan çıkanlar bunlardır...orjinal olarak da 16.63 cıkar o da gerçekten uzun bi şanzumandır...ama dişli seriin 38 ise 14.60 uzun kalır orjınal 16.63 den pek bi farkı olmaz bu nedenle önce onu ogrenmen gerekir eger 38 dişliyse 13.61 deil se 14.60 takman seni uzundada kısadada tatmin edecektir...bilmem açıklamam sana yardımcı oldumu :)

fazlasıyla yardımcı oldu teşekkürler

boosted_pug
15-07-2009, 21:47
................................

arsenikli
19-11-2013, 21:35
şuan tablo ile aracımı karşılaştırdım 17 / 61 çıkıyo sonuçlar bu mümkünmüdür

CRUEL
19-11-2013, 22:24
şuan tablo ile aracımı karşılaştırdım 17 / 61 çıkıyo sonuçlar bu mümkünmüdür

106 gti da orjinalde 16/63 çıkıyor diye bliyorum.
ayna mahruti değişmiş yada kadranında sapma vardır.

arsenikli
19-11-2013, 22:25
106 gti da orjinalde 16/63 çıkıyor diye bliyorum.
ayna mahruti değişmiş yada kadranında sapma vardır.

peki iyi bişeymi kötü bişeymi ben onu çözemedim

CRUEL
19-11-2013, 22:35
peki iyi bişeymi kötü bişeymi ben onu çözemedim

ne açıdan baktığına bağlı iyi yada kötü olması.
uzunsa şanzumanın, yavaş kalırsın biraz ama uzunda yakıt ekonomisi sağlar.
ne kadar kısa o kadar seri bide bu yönü var.

arsenikli
19-11-2013, 22:48
teşekkür ederim bilgi için

Demir
20-11-2013, 19:42
Neye göre 17/61 kanısına vardın Bartu..?

TaGo
20-11-2013, 20:24
atmo güzel yüklü araç için en ideali 14-60 sanırım

arsenikli
20-11-2013, 20:28
Neye göre 17/61 kanısına vardın Bartu..?

tabloyu aracımla kıyasladım yani şöyleki 2. vites 2 bin devir 3 bin devir 4 bin devir 3. vites 2bin devir 3 bin devir 4bin devir bu şekilde denedim ve sonuçlar 17 / 61 ile aynı çıkıyor

Demir
21-11-2013, 21:09
d/dk-Km olayını baz aldın?
Kadran yanılma payını unutma...
17/61 çok uzun bir ayna mahruti oranı.
Atmosferik araçta standart kesiciye bile girmek çok zordur...
Bir tatbik et bakalım...
Olmadı 2. vites te temiz 110-115 km/s görmen lazım...[Stock ECU]
Kemal güzel noktalarına değinmiş..[Kadran hatası veya ayna mahruti değişim]
Ayrıca devirlenme aktrasyon hızın çok düşer....

ggtoker
04-04-2020, 21:46
Konu hort.....

Kisa sanziman oranlarinin oldugu bi tablo vardi... Bi turlu bulamadim yardimci olursaniz sevinirim