Orijinalini görmek için tıklayınız : Bunları Biliyor Muydunuz?
Arkadaşlar istiyorum ki herkes burada otomobil modifiyesi ile alakalı bildiği ufak tirikleri akılcı yöntemleri bilinmeyenleri yazsın. Bu sayede bu işle uğraşan insanlar herşeye baştan başlayıp amerikayı yeniden keşfetmek zorunda kalmasın. Ben başlayayım:
Ford 1.6 zetec motorunun sadece piston değişimi ile 1.8 ya da 2.0 a yükseltilebileceğini
2.8/2.9 Scorpio ya da Sierranızın explorer v6 motorunun krank ve pistonları ile 4 litre olabileceğini
Taunus 2.0 motoruna Cosworth 16v kapağın direk uyduğunu
Fiesta ST ye 2.3 duratec gaz kelebeğinin 23 saniyede takılabileceği ve çok yararlı olacağını
1.6 Rs turbo nuzun daha yüksek hacim için zetec blok u ile kullanılabileceğini
Vw ABF motorundan daha fazla hacim çıkarmanın neredeyse imkansız olduğunu
Metal emme manifoldlu fiat 16v 1.6 motorlarının plastik emmeye sahip motorların krank ve kolları ile 1.8 litre hacme çıkabildiğini
biliyor muydunuz...
Aklıma geldikçe eklerim:)
k4m e f4r gaz kelebegi kolayca monte edilebiliyor...
k4m kollari renault 9 ve renault gt 5 turbo ile ayni...
K4m renault motoruna 2.0 clio rs krankı takmanın kötü bir fikir olduğunu
Clio 172 lerin emme manifoldlarındaki darboğazı işleyerek 8-13 beygir arası alabileceğinizi
biliyor muydunuz
Fiesta ST ye 2.3 duratec gaz kelebeğinin 23 saniyede takılabileceği ve çok yararlı olacağını
Fark nasıl? sen yapmışsındır herhalde?
Fark nasıl? sen yapmışsındır herhalde?
Hoş oldu daha tepkili ve ilerdeki modifiyeler için kısıtlamaları ortadan kaldırıyor.
Farklı ise orjinali kaç mm? 2.3'ünki kaç mm?
Farklı ise orjinali kaç mm? 2.3'ünki kaç mm?
55 e 60 mm
sadece pıston degısımı ıle 400 cc hacmı nasıl alıyor 1.6 zetec? orjınalı kac mm takılacakların mm sı nedır? pıstonların teknık ozellıklerındekı farklılıklar ne
Teşekkür ederim, sağol :)
Bu arada ABF için çeşitli sıkıştırmalarda hacim arttıran kitler var ancak 40cc 50cc... ABA ve 9a larda falan 2100cc ler de olabiliyor...
ekmek bulamayan pasta yesin sozunun yanlis oldugunu biliyormuydunuz?
sadece pıston degısımı ıle 400 cc hacmı nasıl alıyor 1.6 zetec? orjınalı kac mm takılacakların mm sı nedır? pıstonların teknık ozellıklerındekı farklılıklar ne
76 79 84
1.6 dan 1.8 e 1.8 den 2.0 a çok rahat çıkılabilir hatta 1.6 dan 2.0 a turbo falan yapılmayacaksa tabi.
stroklar komple aynı çünkü.
Teşekkür ederim, sağol :)
Bu arada ABF için çeşitli sıkıştırmalarda hacim arttıran kitler var ancak 40cc 50cc... ABA ve 9a larda falan 2100cc ler de olabiliyor...
rica ederim.
evet abf lerde 2080 cc alınabiliyor ancak bikaç mm fazla stroklu tdi krankı ve birz büyük pistonlar lazım o da gereksiz masraf gibi.
Metal emme manifoltlu (86.4*67.4) Plastık manıfoltlu (80.5*67.4) ıkısınınde strokları aynı ıken nasıl hacım degısıyor :? Kolların degısımı sonucu .?
Metal emme manifoltlu (86.4*67.4) Plastık manıfoltlu (80.5*67.4) ıkısınınde strokları aynı ıken nasıl hacım degısıyor :? Kolların degısımı sonucu .?
plastik olanın stroku 78.
LE-Jetroniklerde beyinin bir pinine + vererek birkaç derece avans verilebileceğini de biliyormuydunuz :)
ekmek bulamayan pasta yesin sozunun yanlis oldugunu biliyormuydunuz?
Aslına bakarsan o söz söylenmiştir..Fakat yanlış anlaşılmıştır..O dönemde ekmek bulamayan Fransa'lılar ne kadar zor durumda olduklarını belirtmek için ekmek bulamıyoruz demişlerdir..Marie Antoinette ise halkını rahatlatmak ve Fransa'nın o kadar da kötü durumda olmadığını belirtmek için Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler demiştir..Yani ekmeğimiz olmayabilir ama hala pastalarımız vardır..
Copy-past değil alınteri :) :p
evo X ile czt'in beyni 90% aynıdır.
K4m renault motoruna 2.0 clio rs krankı takmanın kötü bir fikir olduğunu
Clio 172 lerin emme manifoldlarındaki darboğazı işleyerek 8-13 beygir arası alabileceğinizi
biliyor muydunuz
O güçleri doğru yazılımla desteklemeden de alamayacağınızı da biliyormuydunuz :)
Clio RS' lerin beyinlerinin aracınızı kullanım tarzınıza göre ateşlemeyi kalibre ettiğini biliyor muydunuz? Yani rollde veya draglarda kalkıştan önce Clio RS' iniz ile 3 defa 2000rpm' den cut-off 'a sokmadan redline' a kadar gelerek ayağınızı gazdan çekip aracın kendi kendine tekrar 2000rpm' e düşmesini sağlayarak ateşlemesini kalibre ettiğini ve daha performanslı gittiğini biliyor muydunuz :)
Clio RS' lere yaptığınız yazılımın gerçek etkisini yaklaşık 300km sonra gösterdiğini biliyor muydunuz :) Yazılımın ilk atıldığı zaman ile ortalama 300km sonrası arasında performans olarak ortalama 3 boy oynuyor :)
Son olarak Flash S' lerin debriyaj setinin Clio RS' lere birebir uyduğunu biliyor muydunuz :)
paylaşımlar yahşii devam devam küçükk dipnot ların içinde büyük bilgiler yatıyooo..;)
Clio RS' lerin beyinlerinin aracınızı kullanım tarzınıza göre ateşlemeyi kalibre ettiğini biliyor muydunuz? Yani rollde veya draglarda kalkıştan önce Clio RS' iniz ile 3 defa 2000rpm' den cut-off 'a sokmadan redline' a kadar gelerek ayağınızı gazdan çekip aracın kendi kendine tekrar 2000rpm' e düşmesini sağlayarak ateşlemesini kalibre ettiğini ve daha performanslı gittiğini biliyor muydunuz :)
Clio RS' lere yaptığınız yazılımın gerçek etkisini yaklaşık 300km sonra gösterdiğini biliyor muydunuz :) Yazılımın ilk atıldığı zaman ile ortalama 300km sonrası arasında performans olarak ortalama 3 boy oynuyor :)
Son olarak Flash S' lerin debriyaj setinin Clio RS' lere birebir uyduğunu biliyor muydunuz :)
Bütün sırlarımızı döktünya helal olsun sana :eek: Flash ile termostatımız da aynı :D
Clio RS inizi turbolamak istiyorsanız vw grubunun standart turbo piston ve kolları cuk diye oturur 400hp destekler :rolleyes:
Yiğit Ş.
16-07-2009, 14:44
Süper konu tebrik ederim :)
Birazdan kardeşime araba kullanmayı öğreticem. Garanti 80 defa stop edicez :D ne zararı olur bilmiyorum öğretin lutfen :p
Future_King
17-07-2009, 11:14
Gereksiz gibi gözükebilir ama yinede yazayım.Dün akşam öğrendimki ;
Normal Vw Golf 5 in ön logo su Golf GTİ inkinden büyük.GTİ in logosu daha ufak.
106 gti devamlı kopan motor kulaklarına 306 gti motor kulağı yapılabiliyor ince bir işçilikle ve kopma olayı ortadan kalkıyor..
Aslına bakarsan o söz söylenmiştir..Fakat yanlış anlaşılmıştır..O dönemde ekmek bulamayan Fransa'lılar ne kadar zor durumda olduklarını belirtmek için ekmek bulamıyoruz demişlerdir..Marie Antoinette ise halkını rahatlatmak ve Fransa'nın o kadar da kötü durumda olmadığını belirtmek için Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler demiştir..Yani ekmeğimiz olmayabilir ama hala pastalarımız vardır..
Copy-past değil alınteri :) :p
aslinda orda ceviri hatasi var;
ekmek isteyene iyisini verin gibi bir ceviri olmasi lazim aslinda. jean jacques rousseau bu ifadeyi 1740'ta duydugunu soyler, uydurma oldugu gozukuyor.
brioche kelimesi gecer orjinalinde zaten oda pasta masta degil ;)
http://www.cadi.com.tr/uploads/userfiles/84/Image/marie_antoinette_400x531.jpg
Bmw lerdeki m50 2000cc motorların hacimlerinin 3000cc ye kadar çıkabildiğini yani 330 a döndüğünü biliyormuydunuz . Yani 320i alıp istediğiniz an 3 litre bir araca sahip olabilirsiniz blokları aynı çünkü. Fazlaca ayrıntıya girmedim :D
ulasstoprak
17-07-2009, 11:51
golf mk2 lere passat 1,8 turbo motorunun cuk die oldugunu...
turkerrr
17-07-2009, 11:55
Bmw lerdeki m50 2000cc motorların hacimlerinin 3000cc ye kadar çıkabildiğini yani 330 a döndüğünü biliyormuydunuz . Yani 320i alıp istediğiniz an 3 litre bir araca sahip olabilirsiniz blokları aynı çünkü. Fazlaca ayrıntıya girmedim :D
fena bilgi vergi avantajı takdire şayan :D
nightkids_han
17-07-2009, 12:03
güsel konu olmuş :D
sıkıştırma oranı C segmentinde en düşük olan aracın megane 3 dci 15.3 olduğu ve kullanımda diğer dizellere nazaran fark edilir derecede kullanıcıyı daha az yorduğunu biliyor muydunuz?
323 lere ve 328lere m50 325 manıfoldunun dırek oldugunu ve 17 ıla 20 hp arasında guc verdıgını bılıyormuydunuz..
vectra 2.5 un kolaylıkla 3.0 hacme yukseltıldıgını bılıyormuydunuz..
suprolla
17-07-2009, 12:55
tsport ve celica motorlarını 1.8 amerikan corolla krankıyla toplayınca 2.0 230hp olduğunu
Opel X25xe X30xe ve Y32se kodlu motorların bloklarının aynı oldugunu, inlet yaparak 32000cc ye kadar çıkabileceginizi..
Opel f25 şanzumanların Ford mondeo 2.0 da kullanınlan şanzumanlarla birebir aynı oldugunu..
Opel vectra A 2.0 8v volantının diger 2.016v motorların volantına göre 5 kg daha hafif oldugunu (flywheel için )
Opel ve Saab motorlarının kod numaraları degişik olsada parça numaralarınn aynı oldugunu ve birbirine bire bir uydugunu.
Opel 2.5 v6 nın direksiyon pompasının Reno master ile aynı oldugunu.
Bilmenizdede fayda var.
323 lere ve 328lere m50 325 manıfoldunun dırek oldugunu ve 17 ıla 20 hp arasında guc verdıgını bılıyormuydunuz..
vectra 2.5 un kolaylıkla 3.0 hacme yukseltıldıgını bılıyormuydunuz..
323 ü bildik seko :D karekteristiği değişiyor aracın...:icon_tup:
Opel f25 şanzumanların Ford mondeo 2.0 da kullanınlan şanzumanlarla birebir aynı oldugunu..
Bahsi geçen şanzıman 2.5 opellerdeki ise 2.0 mondeo ile değil 2.5 v6 mondeo ile aynı.
aslinda orda ceviri hatasi var;
ekmek isteyene iyisini verin gibi bir ceviri olmasi lazim aslinda. jean jacques rousseau bu ifadeyi 1740'ta duydugunu soyler, uydurma oldugu gozukuyor.
brioche kelimesi gecer orjinalinde zaten oda pasta masta degil ;)
Hmm anladım..Ben de internetten araştırdığım kadar biliyorum tabi ki.. :)
omer_rs ın 100 mılyon tl sı olsa bıle sadece ford marka araclar alacagını bılıyor muydunuz?:)
dragon07
17-07-2009, 14:23
CRV aks kovanlarının civic vti lara birebir oldugunu...ve daha saglam oldugunu
b20 bloga vti üst kapagı takınca +200 oldugunu bilmeyen varmı? :D
CRV aks kovanlarının civic vti lara birebir oldugunu...ve daha saglam oldugunu
b20 bloga vti üst kapagı takınca +200 oldugunu bilmeyen varmı? :D
:D:D:D iyi bilgi
::ZaFeR::
17-07-2009, 15:08
CRV aks kovanlarının civic vti lara birebir oldugunu...ve daha saglam oldugunu
b20 bloga vti üst kapagı takınca +200 oldugunu bilmeyen varmı? :D
Savaş Usta bunu Tuning Türkiyede yazmıştı.:)
h.guroglu
17-07-2009, 15:16
bmw m20 motorların 2.8 hacme sadece üst kapak ve grank değiştirilerek ulaşıldığını
bmw m10 motorlarını termostatının murat 124 le birebir aynı olduğunu
bmw m10 motorların kulaklarının murat 131 kulaklarıyla birebir aynı olduğunu biliyormuydunuz
omer_rs ın 100 mılyon tl sı olsa bıle sadece ford marka araclar alacagını bılıyor muydunuz?:)
:D :D :hehe::hehe::hehe: :D hadhusadhuahudahu cok iiyiydi yuahaudashudauh
Seat LEON'ların bazı serilerinde şanzumanlarının sadece 6000km dayandığını biliyorum, belirli motor ve şasi kodlarındaki araçlar için.
OFFTOPİC: Mükemmel konu tebrik ederim
porsche diye bi$ey oldugunu biliyomusunuz araba yapmaktan sogursunuz kimin strogu kime uyyo kimin palasi kime surtuyo nereyi trim ediyoruz ne kadar overbore ediliyo gibi luzumlu luzumsuz bilgilerimizin ne kadar gereksiz oldugunu anlarsiniz 2010 butun 911'ler semi dry sump 2 kapakta 4 yag pompasi birde karterde pompa var. kapaktakiler duruma gore calisiyo basinc duruma gore ayarlaniyo ve tum pompalar gerektigi kadar calisiyo her silindire ayri knock control(dikkat silindir bankine demiyorum 6 silindirin 6sinda da ayri ayri knock control) ve individual ignition timing durumu var kapaklar anliycaniz dilde soyleyim vtec hem egsantrik kaydiriyoruz hemde 2 step lift durumu soz konusu pdk diye bi $anziman ve kar$iliginda cift agirlikli volantla 0-100 akselerasyonda manuel $anzimanla pdk arasinda 0.5sn var ve ***** bu aralikta 1 vites atiyosunuz yani vites arasi yok diyebilirim arabanin kafasi hic inmiyo herneyse daha milyon tane detay var saymakla bitmez yaptiklari $asiyi suspansiyonu konu$maya ba$larsak ferrari dedigin arabayi 2 parca yapip 4 civatayla birbirine baglar porschede $anzimani ve makineyi $asiyle traversin arasina alip $asi diye kullanir zaten ondan once $asi tek parcadir ve ala$im oglu ala$imdir kimya bilginiz(benimde) yetmez herneyse 2010da neler yapilabildigi hakkinda bi fikir versin size :)
e36 3.20 nin pistonuyla şahinin pistonunun aynı olduğunu
porsche diye bi$ey oldugunu biliyomusunuz araba yapmaktan sogursunuz kimin strogu kime uyyo kimin palasi kime surtuyo nereyi trim ediyoruz ne kadar overbore ediliyo gibi luzumlu luzumsuz bilgilerimizin ne kadar gereksiz oldugunu anlarsiniz 2010 butun 911'ler semi dry sump 2 kapakta 4 yag pompasi birde karterde pompa var. kapaktakiler duruma gore calisiyo basinc duruma gore ayarlaniyo ve tum pompalar gerektigi kadar calisiyo her silindire ayri knock control(dikkat silindir bankine demiyorum 6 silindirin 6sinda da ayri ayri knock control) ve individual ignition timing durumu var kapaklar anliycaniz dilde soyleyim vtec hem egsantrik kaydiriyoruz hemde 2 step lift durumu soz konusu pdk diye bi $anziman ve kar$iliginda cift agirlikli volantla 0-100 akselerasyonda manuel $anzimanla pdk arasinda 0.5sn var ve ***** bu aralikta 1 vites atiyosunuz yani vites arasi yok diyebilirim arabanin kafasi hic inmiyo herneyse daha milyon tane detay var saymakla bitmez yaptiklari $asiyi suspansiyonu konu$maya ba$larsak ferrari dedigin arabayi 2 parca yapip 4 civatayla birbirine baglar porschede $anzimani ve makineyi $asiyle traversin arasina alip $asi diye kullanir zaten ondan once $asi tek parcadir ve ala$im oglu ala$imdir kimya bilginiz(benimde) yetmez herneyse 2010da neler yapilabildigi hakkinda bi fikir versin size :)
http://www.psikiyatr.com/
sonunda biri beni anladi tesekkur ederim
para piyasaları dersinde hissettim kendini kıyıda köşede dolarınız var sanırsam
125 hp olan swift sportun dynoda daha fazla güç verdiğini??
emretorlak
20-07-2009, 19:23
porsche diye bi$ey oldugunu biliyomusunuz araba yapmaktan sogursunuz kimin strogu kime uyyo kimin palasi kime surtuyo nereyi trim ediyoruz ne kadar overbore ediliyo gibi luzumlu luzumsuz bilgilerimizin ne kadar gereksiz oldugunu anlarsiniz 2010 butun 911'ler semi dry sump 2 kapakta 4 yag pompasi birde karterde pompa var. kapaktakiler duruma gore calisiyo basinc duruma gore ayarlaniyo ve tum pompalar gerektigi kadar calisiyo her silindire ayri knock control(dikkat silindir bankine demiyorum 6 silindirin 6sinda da ayri ayri knock control) ve individual ignition timing durumu var kapaklar anliycaniz dilde soyleyim vtec hem egsantrik kaydiriyoruz hemde 2 step lift durumu soz konusu pdk diye bi $anziman ve kar$iliginda cift agirlikli volantla 0-100 akselerasyonda manuel $anzimanla pdk arasinda 0.5sn var ve ***** bu aralikta 1 vites atiyosunuz yani vites arasi yok diyebilirim arabanin kafasi hic inmiyo herneyse daha milyon tane detay var saymakla bitmez yaptiklari $asiyi suspansiyonu konu$maya ba$larsak ferrari dedigin arabayi 2 parca yapip 4 civatayla birbirine baglar porschede $anzimani ve makineyi $asiyle traversin arasina alip $asi diye kullanir zaten ondan once $asi tek parcadir ve ala$im oglu ala$imdir kimya bilginiz(benimde) yetmez herneyse 2010da neler yapilabildigi hakkinda bi fikir versin size :)
Güzel Türkçe'mizde imla kurallarının ve noktalama işaretlerinin kullanıldığını biliyor muydunuz?
dragon07
20-07-2009, 20:07
ya porşenin fiyatının ne kadar oldugunu :D zaten alıcak paramız olsa burdaki herkezin kermit yeşili gt3 RS alıcagını :D
golf mk2 lere passat 1,8 turbo motorunun cuk die oldugunu...
Passat motoru diklemesine durur dolayısı ile Passat şanzımanı kullanılamaz. Onu MK2'ye uydurmak için motoru yan çevirmek lazımdır. Eğer Passat şanzımanı da kullanmak isterseniz kullanamazsınız. Debriyaj hidroliği için Golf pedal sistemini ve vites seçicisini de geçirmeniz lazımdır.
Bu da benden; Golf 4 ve eski A3'lerin motorları aynıdır. Ve çoğu VVT'lidir. Çoğu Passat da bu bulunmamaktadır. Ve Golf 4'lerden K03 Sport Turbo çıkar :cool:.
323 lere ve 328lere m50 325 manıfoldunun dırek oldugunu ve 17 ıla 20 hp arasında guc verdıgını bılıyormuydunuz..
vectra 2.5 un kolaylıkla 3.0 hacme yukseltıldıgını bılıyormuydunuz..
Eğer istenirse MV6'nın direk geçirilebildiğini :D
323 lere ve 328lere m50 325 manıfoldunun dırek oldugunu ve 17 ıla 20 hp arasında guc verdıgını bılıyormuydunuz..
vectra 2.5 un kolaylıkla 3.0 hacme yukseltıldıgını bılıyormuydunuz..
burdaki 323 ten kastımız m20 b23 müdür yani e30 323 ?
VteC_MaNiaC
20-07-2009, 23:48
http://www.psikiyatr.com/
+10000000000
burdaki 323 ten kastımız m20 b23 müdür yani e30 323 ?
hayir 96 -2000 arasinda kullanilan 2.5 170lik makine..
kingpinin son yazdigiyla ugrasmanin hic gerek olmadigini :D
iconic arkadas tebrikler super yazi...
astra sfi gsi in 2.0 291hp alabildigini..
porsche diye bi$ey oldugunu biliyomusunuz araba yapmaktan sogursunuz kimin strogu kime uyyo kimin palasi kime surtuyo nereyi trim ediyoruz ne kadar overbore ediliyo gibi luzumlu luzumsuz bilgilerimizin ne kadar gereksiz oldugunu anlarsiniz 2010 butun 911'ler semi dry sump 2 kapakta 4 yag pompasi birde karterde pompa var. kapaktakiler duruma gore calisiyo basinc duruma gore ayarlaniyo ve tum pompalar gerektigi kadar calisiyo her silindire ayri knock control(dikkat silindir bankine demiyorum 6 silindirin 6sinda da ayri ayri knock control) ve individual ignition timing durumu var kapaklar anliycaniz dilde soyleyim vtec hem egsantrik kaydiriyoruz hemde 2 step lift durumu soz konusu pdk diye bi $anziman ve kar$iliginda cift agirlikli volantla 0-100 akselerasyonda manuel $anzimanla pdk arasinda 0.5sn var ve ***** bu aralikta 1 vites atiyosunuz yani vites arasi yok diyebilirim arabanin kafasi hic inmiyo herneyse daha milyon tane detay var saymakla bitmez yaptiklari $asiyi suspansiyonu konu$maya ba$larsak ferrari dedigin arabayi 2 parca yapip 4 civatayla birbirine baglar porschede $anzimani ve makineyi $asiyle traversin arasina alip $asi diye kullanir zaten ondan once $asi tek parcadir ve ala$im oglu ala$imdir kimya bilginiz(benimde) yetmez herneyse 2010da neler yapilabildigi hakkinda bi fikir versin size :)
çok konuşmuşsun bir o kadarda boş konuşmuşsun çoğu teknoloıji diğer otomobillerdede kullanılyor fazla fanatik olma tavsiye ederim
birde öyle kjonuşmuşsunki sanki beraber almanyada toplamışsınız gibi konuşmuşsun egzantrik vs dediğin şeyin belki daha gelişmişini honda yada başka markalar kullanıyor zaten i-vtec vs vs
e36 3.20 nin pistonuyla şahinin pistonunun aynı olduğunu
e36 320 pistonu 79.5mm şahin 84.5mm dir
m40 318 e ve m20 325 e şahin pistonu takılabilir.
s14 ile m10un aynı bloka sahip olduğu blok haricinde krank kapak piston kol ve bilimum yani tüm malzemeler :) değiştirilerek 90hplik e21 316dan (yada 88 öncesi e30un) 200hp elde edilebilineceğini
us spec e36 m3ün motorunun aslında vanossuz 3 litrelik m50 motor olduğunu us spec üst kapakla m50b25 blok üzerine toplanarak 240hp olabileceğini
m50b25 monifoltla 328den 10-17hp arası güç alınabileceğini.Ayrıca s50 motorada takılabileceği vede throttle body ye ayar tutturulamama derdinden kurtulacağınızı
e30 325in tds yada eta krankı ve 86.5 pistonla 3.0lt ye çıkarılacağını.aynı şekil 320nin 84.5la 2.7lt ye çıkarılacağını
m50-m52-m54 motorların 3lt krank kapak pistonla 3ltye kadar çıkarılabileceğini biliyormuydunuz
şahin pistonuyla bmw toplamak :)
porsche diye bi$ey oldugunu biliyomusunuz araba yapmaktan sogursunuz kimin strogu kime uyyo kimin palasi kime surtuyo nereyi trim ediyoruz ne kadar overbore ediliyo gibi luzumlu luzumsuz bilgilerimizin ne kadar gereksiz oldugunu anlarsiniz 2010 butun 911'ler semi dry sump 2 kapakta 4 yag pompasi birde karterde pompa var. kapaktakiler duruma gore calisiyo basinc duruma gore ayarlaniyo ve tum pompalar gerektigi kadar calisiyo her silindire ayri knock control(dikkat silindir bankine demiyorum 6 silindirin 6sinda da ayri ayri knock control) ve individual ignition timing durumu var kapaklar anliycaniz dilde soyleyim vtec hem egsantrik kaydiriyoruz hemde 2 step lift durumu soz konusu pdk diye bi $anziman ve kar$iliginda cift agirlikli volantla 0-100 akselerasyonda manuel $anzimanla pdk arasinda 0.5sn var ve ***** bu aralikta 1 vites atiyosunuz yani vites arasi yok diyebilirim arabanin kafasi hic inmiyo herneyse daha milyon tane detay var saymakla bitmez yaptiklari $asiyi suspansiyonu konu$maya ba$larsak ferrari dedigin arabayi 2 parca yapip 4 civatayla birbirine baglar porschede $anzimani ve makineyi $asiyle traversin arasina alip $asi diye kullanir zaten ondan once $asi tek parcadir ve ala$im oglu ala$imdir kimya bilginiz(benimde) yetmez herneyse 2010da neler yapilabildigi hakkinda bi fikir versin size :)
2005 senesinde forumun ilk banlananı , RPS13 nickli bi üye vardı sen o olabilirmisin ? :)
::ZaFeR::
21-07-2009, 02:29
Yazılanları ben bile anlamadım.İngilizce Öğretmenliğinde okumama rağmen :D Başka bir dil sanırım :)
team_k20
21-07-2009, 02:37
306 gti ya lancia pistonu forget otesi gibi oluyo :)
omer_rs ın 100 mılyon tl sı olsa bıle sadece ford marka araclar alacagını bılıyor muydunuz?:)
hatırladıgım kadarı ile mondeo alıyodu:D
vw grubu tdi motorlar hakkında boyle guzel bılgıler bılen varmı? cok makbule gecer :)
şahin pistonuyla bmw toplamak :)
2.7 modifiyeli denilen e30ların %40ında şahin pistonu var :)
arkadaşlar sadece mekanik sistemle kol piston v.s kombinasyonu ile güç almak mümkündür ama bunu enjektör beyin gaz kelebeği hatta manifold ile desteklemek gerekir yoksa denilen güçler almak imkansız olur.
320i yi 328i yaptın iç hacim 2.8 litreye çıktı ama emme manifoldu 2.0 olmaz:))))
cem evet o benim
senna yeni moderator oldun herhalde hayirli ugurlu olsun(forumun adeti "ma$allah") artik bu forumda sirtin yere gelmez hic merak etme geli$ine rova$ata $eklinde yazilar yazabilirsin. eskidende senin gibi moderator oldugu icin cok sevinenler vardi.
porshceyle hondayi herhangi bi yonden kiyaslama sacmaligina gecmislerinden ba$larsan sanirim daha net olur kafanda belirecek goruntu.
imla problemine deginen arkadasa cevap vereyim daha anlamli bi konu...
benim imlayla alakali bi problemim var kabul ediyorum memleket ve dil sevginizi anliyorum ama ben turkiyede turkce okudugum derslerde x w q gibi harfler gordum bunlar alfabemizde olmayan harfler, bunlari gectim kutlenin fizikte m ile sembolize edilmesinin sebebi ingilizcesinin mass olmasi oz kutle density(d) diye gider bunlar...sonuc turkiyede turkce bisey yok bende turkce varda imlasi olmayinca mi sorun oluyo anlayabiliyosaniz sorun yok bence olsaydi iyiydi ama uzgunum olamamis.umarim ilerde olur.
Passat motoru diklemesine durur dolayısı ile Passat şanzımanı kullanılamaz. Onu MK2'ye uydurmak için motoru yan çevirmek lazımdır. Eğer Passat şanzımanı da kullanmak isterseniz kullanamazsınız. Debriyaj hidroliği için Golf pedal sistemini ve vites seçicisini de geçirmeniz lazımdır.
Bu da benden; Golf 4 ve eski A3'lerin motorları aynıdır. Ve çoğu VVT'lidir. Çoğu Passat da bu bulunmamaktadır. Ve Golf 4'lerden K03 Sport Turbo çıkar :cool:.
ekleme olsun, ilk (2000 - 2001 e kadar üretilen)1.8t lerde vvt yok :) agu, aeb, apu, aph, awd vs. vvt siz, vvt olanlar daha sonrakiler.. (bam,aum,amk,aww,awp,awv,auq vs.) üst kapağa girildiğinde zaten vvt iptal etmek icin eski 1.8t lerin non-vvt gergisi takılır
iconic yazdıklarınla konumuzun ne alakası var ?
Sence ben veya bizler senin yazdıklarını bilmiyor olma ihtimalimizmi yokta yazıyorsun ?
Bu arada sende memleket ve dil sevgisi yok galiba yazdıklarından böyle anlasılıyor ne dersin ?
Bahsi geçen şanzıman 2.5 opellerdeki ise 2.0 mondeo ile değil 2.5 v6 mondeo ile aynı.
Hayır 2.0 mondeo ile aynı tercübe ile sabit.
Eğer istenirse MV6'nın direk geçirilebildiğini :D
Benim yaptıgım gibi :D
kingpinin son yazdigiyla ugrasmanin hic gerek olmadigini :D
iconic arkadas tebrikler super yazi...
astra sfi gsi in 2.0 291hp alabildigini..
Hacim herzaman iyidir;)
Agustosta dyno verisini görebiliriz ;)
Benim yaptıgım gibi :D
Vay vay vay... :D:icon_tup: Güzel hayırlısı olsun...
kingpinin son yazdigiyla ugrasmanin hic gerek olmadigini :D
Niye ki? Güzel oluyor :D
For iconic; :icon_wack
206rclerin orjinal benzin kütüğüne b16ların enjektörleri cuk diye oturmaktadır.
206rclere partner ve 2.0hdi psa grubu araçların debriyaj balataları uymaktadır
rclerin orjinal son susturucuları 12kgdir, değişimiyle baya hafifletme sağlanabilir
cem evet o benim
senna yeni moderator oldun herhalde hayirli ugurlu olsun(forumun adeti "ma$allah") artik bu forumda sirtin yere gelmez hic merak etme geli$ine rova$ata $eklinde yazilar yazabilirsin. eskidende senin gibi moderator oldugu icin cok sevinenler vardi.
porshceyle hondayi herhangi bi yonden kiyaslama sacmaligina gecmislerinden ba$larsan sanirim daha net olur kafanda belirecek goruntu.
imla problemine deginen arkadasa cevap vereyim daha anlamli bi konu...
benim imlayla alakali bi problemim var kabul ediyorum memleket ve dil sevginizi anliyorum ama ben turkiyede turkce okudugum derslerde x w q gibi harfler gordum bunlar alfabemizde olmayan harfler, bunlari gectim kutlenin fizikte m ile sembolize edilmesinin sebebi ingilizcesinin mass olmasi oz kutle density(d) diye gider bunlar...sonuc turkiyede turkce bisey yok bende turkce varda imlasi olmayinca mi sorun oluyo anlayabiliyosaniz sorun yok bence olsaydi iyiydi ama uzgunum olamamis.umarim ilerde olur.
çok sevindim evet türki cumhuriyetler yavru vatan kıbrısta her sene mod olduğum günü kutlamalar eşliğinde kutluyoruz bu senede kutlamalara gelirsen sevinirim
sen asıl çoğu şeyin maliyet olduğunu yazdığın otomobilin fiyatının nerde olduğunu ve üzerinde neler olduğunu iyi idrak et bence hondayla porshceyi kıyaslamadım yazdığım şeyde bunu belirttim öyle bir yazmışsınki sanki başka kimse kullanmıyor o teknolojileri
nerde neye bakıcam bakmıcam beni ilgilendirir
Serencebey
22-07-2009, 16:03
imla problemine deginen arkadasa cevap vereyim daha anlamli bi konu...
benim imlayla alakali bi problemim var kabul ediyorum memleket ve dil sevginizi anliyorum ama ben turkiyede turkce okudugum derslerde x w q gibi harfler gordum bunlar alfabemizde olmayan harfler, bunlari gectim kutlenin fizikte m ile sembolize edilmesinin sebebi ingilizcesinin mass olmasi oz kutle density(d) diye gider bunlar...sonuc turkiyede turkce bisey yok bende turkce varda imlasi olmayinca mi sorun oluyo anlayabiliyosaniz sorun yok bence olsaydi iyiydi ama uzgunum olamamis.umarim ilerde olur.
İkoncan, bu kullandıgın terimlerin tamamı SI Unit'tir yani International System of Unit. Bunların yanında aldıgın meyva sebzeyide kilo ile alma o zaman onlarda bizim degil sen o zaman ceki kantar okka dirhem falan kullan. Senın kadar kafası karısmısını bulmak hakıkaten zor.
Bilmiyorsan eger, Turkiye Osmanli Devletinin ardından, padisahlıgın bitirilmesi sonucu dogmus bir Ulkedir. Turk milleti Kıtalara hukmetmis osmanlinin torunlarıdır. Osmanlı devleti himayesinde bir cok dil, ırk, din ve insan barındırmıstır. Bu sebeple Turkce'miz cok zengin bir dildir ve diger dillerden dilimize eklenmiş bir cok sozcuk mevcuttur.
96-2000 ieslerin beyinden 2 enjector çıkışı olduğu miletin obd1e dönerken kafayı yediği buraya kadar 2 kablo çıkan kablo nasıl 4 kablo enjectorler gittiği :D
Serencebey
22-07-2009, 16:10
90-91 yılları arasındakı hondaların %99un un sılecek ve far kolları bırbırıne uymaktadır :)
306 gti ya lancia pistonu forget otesi gibi oluyo :)
ve 200 sx pistonuda ;)
suzuki swift gtı ların kronik hastalığı olan ve bulması zor pahası ağır olan yağ iteceklerinin marealarla aynı olduğunu :D
şahin pistonuyla bmw toplamak :)
valla sen onun tam şehrinde yaşıyosun sorunsuz böle bmw toplayan çok arkadaşımız var ankarada:)
Bmw lerdeki m50 2000cc motorların hacimlerinin 3000cc ye kadar çıkabildiğini yani 330 a döndüğünü biliyormuydunuz . Yani 320i alıp istediğiniz an 3 litre bir araca sahip olabilirsiniz blokları aynı çünkü. Fazlaca ayrıntıya girmedim :D
veya atmosferik olarak m44-m42 motorlarin 300+hp cikabildiklerini benzer sekillerde :)
aslinda bmw motorlari cok verimli ama pek yaygin diil 2 elin parmaklarini gecmez NA projeler :o
vtecturbo
22-07-2009, 17:27
honda accordlarda bulunan f18-f20-f22-f23 kodlu honda motorlarında bulunan tum manuel şanzımanların tr ye sadece otomatık gelen 97-99 h22 doch vtec motorlu prelude lere tam olarak uydugunu fakat sanzıman oranlarının uzun oldugunu.....ve yıne s2000 volantının h ve f serısı manuel sanzımanlarınkı ıle aynı oldugunu..
İkoncan, bu kullandıgın terimlerin tamamı SI Unit'tir yani International System of Unit. Bunların yanında aldıgın meyva sebzeyide kilo ile alma o zaman onlarda bizim degil sen o zaman ceki kantar okka dirhem falan kullan. Senın kadar kafası karısmısını bulmak hakıkaten zor.
Bilmiyorsan eger, Turkiye Osmanli Devletinin ardından, padisahlıgın bitirilmesi sonucu dogmus bir Ulkedir. Turk milleti Kıtalara hukmetmis osmanlinin torunlarıdır. Osmanlı devleti himayesinde bir cok dil, ırk, din ve insan barındırmıstır. Bu sebeple Turkce'miz cok zengin bir dildir ve diger dillerden dilimize eklenmiş bir cok sozcuk mevcuttur.
bu bilgiler cok turkiyeye naaptin lise1den univ 4e mi gectin?
ben bisey bilmem bos konusurum cok $ukur..
Vtec-SEDAN
22-07-2009, 19:21
iconic :
http://img.dmry.net/blog/01/kumda_kaleler_09.jpg
çok sevindim evet türki cumhuriyetler yavru vatan kıbrısta her sene mod olduğum günü kutlamalar eşliğinde kutluyoruz bu senede kutlamalara gelirsen sevinirim
sen asıl çoğu şeyin maliyet olduğunu yazdığın otomobilin fiyatının nerde olduğunu ve üzerinde neler olduğunu iyi idrak et bence hondayla porshceyi kıyaslamadım yazdığım şeyde bunu belirttim öyle bir yazmışsınki sanki başka kimse kullanmıyor o teknolojileri
nerde neye bakıcam bakmıcam beni ilgilendirir
......:heyoo:
özffgür neden dewamli taşak halindesin ?
Serencebey
22-07-2009, 21:04
bu bilgiler cok turkiyeye naaptin lise1den univ 4e mi gectin?
ben bisey bilmem bos konusurum cok $ukur..
Bos bos konusmakta uzerine yok emin ol. Insani sinir etmekte birebirsin. Ucuz ve basit...
Ben lise 1 den universite 4 e gectım bune ilk okul cocugu gibi lafmı sokucaksın.
Burak Mehmet
22-07-2009, 21:08
genel bölüm olduğu için burada yayınlayabileceğimi düşünüyorum..
App plakanın adının needen geldiği (gereksiz bilgi)
Delinin biri kuyuya taşı atar kırk akıllı çıkaramaz ya hani Ben de bu aralar APP plakanın yasallığını araştırırken aynen böyle bir durum gördüğüm için paylaşayım istedim. Bir forumdan Sefa Çelik isimli bir hayırseverin yazdıklarından alıntıdır :
''Anlaşılan APP plakanın ne olduğunu açıklamak bana kaldı
2 sene yurt dışında yaşamış ve orada Nissan Primera ve daha sonra Peugeot 406'ya sahip olmuş birisi olarak anlattıklarımın doğruluğuna güvenebilirsiniz.
Konuya teğet geçtiği için şu ön bilgiyi vermek isterim. Yurtdışında sıfır araba alındığında o ülkenin trafiği aracın plakasını belirler ve ruhsatı alan kişi üzerine çıkarır. Bizde de olduğu gibi her ülkenin kendisine has plaka sistemi vardır (mesela bizde 34 AB 1234). Benim yaşadığım ülkede araba el değişince plaka değişmiyordu. Çünkü orada plakalar şehiri değil model yılını belirtiyor. Örneğin sıfır bir arabaya bir plaka tahsis edildi. araç 20 sene sonra hurdaya çıktı ve bu süre içinde 8 el değiştirdi. İşte bu 8 el değiştirmede ülkenin hangi şehrinden birisi tarafından alınmış olursa olsun ve hurdaya çıkıncaya kadar (mesela 20 sene boyunca) plakası hiç değişmez. Tabiki ülkemizde de olduğu gibi plakada şehir belirtilen yurtdışındaki diğer ülkelerde plaka değişiyor. Fakat ülkenin plaka sistemi haricindeki, mesela isim yazılı plakaları nasıl alıyorlar?
Konumuza biraz yaklaştık sayılır Yaşadığım ülkede normal plaka sistemi şöyleydi. 2 harf, bitişiğinde 2 rakam, ayrı olarak 3 harf. Örneğin MJ54 PRN. Fakat trafikte ülke sisteminin dışında şöyle plakalar gördüm. T4 RIK (tarık) ve YA51 N (yasin). Türk oldukları nasılda belli değil mi? Ülke sisteminin dışına nasıl çıktılar? Özel harf rakam kombinasyonlarını nasıl aldılar?
Şimdi gelelim APP plakaya, yani namı diğer PLATE APP ye. Satın alınan bir aracın plakasını özel harfler topluluğu ile değiştirmek isteyen kişi önce bir başvuru formu "application form" doldurur. Ve doldurulan bu plaka başvuru formu ile gerekli müracaatlar yapılır. Bu başvuru formuna PLATE APPLİCATION yada kısaca PLATE APP denir. İngilizce bilenler app nin aslında application (başvuru) demek olduğunu bilirler.
T4 RIK plakasının sahibi ile şöyle bir konuşma yaptığınızı farzedin. "Yaa birader, plakada konuşuyo haaa. Takmışın App plakayı, havanı atıyon!"
Bu plakalar özel başvuru sonucunda alındığı için de isimleri APP PLATE olarak kalmıştır. APP plaka olarak ta Türkçemize girmiştir. Aslında mesela "34 Ali Kasımpaşalı 001" türü plakalar APP tanımına uyar fakat o tarz plakalar özel plaka olarak çoktan isimlendirilmişlerdir. Bu sebeple APP plaka türkçemizde gerçek manasını kaybederek güzel ve dolgun yazılı, aracı hoş gösteren plakalara söylenir olmuştur.''
Alıntıdır...
Antalyalogy
22-07-2009, 21:36
genel bölüm olduğu için burada yayınlayabileceğimi düşünüyorum..
App plakanın adının needen geldiği (gereksiz bilgi)
Delinin biri kuyuya taşı atar kırk akıllı çıkaramaz ya hani Ben de bu aralar APP plakanın yasallığını araştırırken aynen böyle bir durum gördüğüm için paylaşayım istedim. Bir forumdan Sefa Çelik isimli bir hayırseverin yazdıklarından alıntıdır :
''Anlaşılan APP plakanın ne olduğunu açıklamak bana kaldı
2 sene yurt dışında yaşamış ve orada Nissan Primera ve daha sonra Peugeot 406'ya sahip olmuş birisi olarak anlattıklarımın doğruluğuna güvenebilirsiniz.
Konuya teğet geçtiği için şu ön bilgiyi vermek isterim. Yurtdışında sıfır araba alındığında o ülkenin trafiği aracın plakasını belirler ve ruhsatı alan kişi üzerine çıkarır. Bizde de olduğu gibi her ülkenin kendisine has plaka sistemi vardır (mesela bizde 34 AB 1234). Benim yaşadığım ülkede araba el değişince plaka değişmiyordu. Çünkü orada plakalar şehiri değil model yılını belirtiyor. Örneğin sıfır bir arabaya bir plaka tahsis edildi. araç 20 sene sonra hurdaya çıktı ve bu süre içinde 8 el değiştirdi. İşte bu 8 el değiştirmede ülkenin hangi şehrinden birisi tarafından alınmış olursa olsun ve hurdaya çıkıncaya kadar (mesela 20 sene boyunca) plakası hiç değişmez. Tabiki ülkemizde de olduğu gibi plakada şehir belirtilen yurtdışındaki diğer ülkelerde plaka değişiyor. Fakat ülkenin plaka sistemi haricindeki, mesela isim yazılı plakaları nasıl alıyorlar?
Konumuza biraz yaklaştık sayılır Yaşadığım ülkede normal plaka sistemi şöyleydi. 2 harf, bitişiğinde 2 rakam, ayrı olarak 3 harf. Örneğin MJ54 PRN. Fakat trafikte ülke sisteminin dışında şöyle plakalar gördüm. T4 RIK (tarık) ve YA51 N (yasin). Türk oldukları nasılda belli değil mi? Ülke sisteminin dışına nasıl çıktılar? Özel harf rakam kombinasyonlarını nasıl aldılar?
Şimdi gelelim APP plakaya, yani namı diğer PLATE APP ye. Satın alınan bir aracın plakasını özel harfler topluluğu ile değiştirmek isteyen kişi önce bir başvuru formu "application form" doldurur. Ve doldurulan bu plaka başvuru formu ile gerekli müracaatlar yapılır. Bu başvuru formuna PLATE APPLİCATION yada kısaca PLATE APP denir. İngilizce bilenler app nin aslında application (başvuru) demek olduğunu bilirler.
T4 RIK plakasının sahibi ile şöyle bir konuşma yaptığınızı farzedin. "Yaa birader, plakada konuşuyo haaa. Takmışın App plakayı, havanı atıyon!"
Bu plakalar özel başvuru sonucunda alındığı için de isimleri APP PLATE olarak kalmıştır. APP plaka olarak ta Türkçemize girmiştir. Aslında mesela "34 Ali Kasımpaşalı 001" türü plakalar APP tanımına uyar fakat o tarz plakalar özel plaka olarak çoktan isimlendirilmişlerdir. Bu sebeple APP plaka türkçemizde gerçek manasını kaybederek güzel ve dolgun yazılı, aracı hoş gösteren plakalara söylenir olmuştur.''
Alıntıdır...
Faydalı bilgiler...:icon_tup:
inanilmaz derecede eglenceli heryer ogreten adamlarla dolu bende bayilirim biseyler ogrenmeye bilgi payla$iyoruz :)
ALPER-VNS
23-07-2009, 01:14
2.7 modifiyeli denilen e30ların %40ında şahin pistonu var :)
son zamanlarda opel pistonuna döndü herkes sıkıştırma falan bişiler oluyomuş ben anlamıyorum :D
chiplenemez die bilinen obd2b honda beyinlerinin aslında chiplenebildiğini fakat boş eprom 400$ olduğu ve 128 bacaklı bir epromu yazabilecek delikanlının tuning işlerine prim vermeyeceği için dünyada yapılmış örneği olmadığını biliyormuydunuz???
topu topu bukadar mı hepsi :)
egeturbo
30-07-2009, 22:50
garrett gt 15 egzoz sekmanının mhi td04 ün egzoz sekmanı ile aynı olduğunu
suzuki f8b motorlarının f6a turbo ile aynı egzoz manifold flanşları yani f61 turbo manifidonu direk f8bye takıldığını biliyormuydunuz
cem evet o benim
senna yeni moderator oldun herhalde hayirli ugurlu olsun(forumun adeti "ma$allah") artik bu forumda sirtin yere gelmez hic merak etme geli$ine rova$ata $eklinde yazilar yazabilirsin. eskidende senin gibi moderator oldugu icin cok sevinenler vardi.
porshceyle hondayi herhangi bi yonden kiyaslama sacmaligina gecmislerinden ba$larsan sanirim daha net olur kafanda belirecek goruntu.
imla problemine deginen arkadasa cevap vereyim daha anlamli bi konu...
benim imlayla alakali bi problemim var kabul ediyorum memleket ve dil sevginizi anliyorum ama ben turkiyede turkce okudugum derslerde x w q gibi harfler gordum bunlar alfabemizde olmayan harfler, bunlari gectim kutlenin fizikte m ile sembolize edilmesinin sebebi ingilizcesinin mass olmasi oz kutle density(d) diye gider bunlar...sonuc turkiyede turkce bisey yok bende turkce varda imlasi olmayinca mi sorun oluyo anlayabiliyosaniz sorun yok bence olsaydi iyiydi ama uzgunum olamamis.umarim ilerde olur.
sevgili user . tamam faydalı bilgiler verdin , veriyorsun kabul ama yoruluyorum okurken depresif panik ataklar geçirdim o porş konusnda neden benim yok dercesine saatlerde dimam durdu böyle .... bilmiyorum anlatabildimdi :)
hondaların arka cam sileceklerinin birebir megan hb lerdekinden oldugnu biliyormuydunuz . bende bilmiyordum kovboy reşit ten ögrendim hahah
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
KSK-VTEC
30-07-2009, 23:40
chiplenemez die bilinen obd2b honda beyinlerinin aslında chiplenebildiğini fakat boş eprom 400$ olduğu ve 128 bacaklı bir epromu yazabilecek delikanlının tuning işlerine prim vermeyeceği için dünyada yapılmış örneği olmadığını biliyormuydunuz???
bahsettiğin örnek 2003 senesinde tr vardı 2 sene ben kullandım sonra hilmilere sattım oda bi başkasına yani var tabi japonyada yapıldı oda ayrı bi konu:D
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
vala tebrik ediyorum.okurken biran hiç bitmesin istedim.:icon_tup:
serencebey burak'ın dediği şekilde toyotalarında sinyal ve silecek kolları 88-97 arasındaki yıllarda özellikle olmak üzere birbirine birebir olarak uyar :)
benim aslında pug düşmanı ama 106 sevdalısı oldugumu biliyormuydunuz :D
sabri_si
31-07-2009, 16:31
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
müthişsin abi :)
Vay vay vay... :D:icon_tup: Güzel hayırlısı olsun...
Niye ki? Güzel oluyor :D
For iconic; :icon_wack
komple mv6 atmaya gerek yok anlamında dedım ben:)
328e m50 manıfold chıp s52 egzantrıklerle 250hpnın ustune cıkabıldıgını bılıyormuydunuz..
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
abi sen kitap yaz ne sen ugraş nede biz ugraşalm :D:D bide bisi rulez :p
abi sen kitap yaz ne sen ugraş nede biz ugraşalm :D:D bide bisi rulez :p hehe kısa notlar iyidir bişiy tak bakalım gidecek mi :D
Subaru :
2.0 lt Subaru sti forged krankı sadece ufak bir işlemle 2.0 gc8 bloklarına takılabilir
2.5 lt ej25 bloğuna 2.0 kapakları sorunsuz takılabilir.
2.5 lt high flow cosworth yağ pompası 2.0 bloklara direkt takılır.
Wrx'lerdeki thumble valfler iptal edilerek yüksek basınçta sorunsuzluk elde edilebilir.
Wrx'lere sti enjektör , sti intercooler ve sti turbo (vf35) ile 300+ hp sorunsuzca alınabilir
Sti baskı ve balatası ufacık bir işlemle Wrx ve GT'lere takılabilir
Sti intercooleri Gt ve WRX'lere takılır. Gt (gc8) ufak bir işlem gerekir.
Alfa Romeo :
2.5 v6 makinesi 3.7 litre hacime kadar stroklanabilir.
166 lardaki 2.5 v6 makinesi ile 3.0 v6 makinelerinin otomatik şanzımanları aynıdır.
166 lardaki 2.5 v6 yazılımı ile 156 2.5 v6 yazılımı farklıdır. 166'ların yazılımları kasa ağırlığınndan dolayı düşük devirde ateşlemeyi avansa çeker.
2.5 v6 makineyi krank ve kapak değişimi ile 3.0 v6 yapabilirsiniz.
2.5 v6 makinesi üzerindeki emme runnerlarını 3.0 v6 emme runnerları ile değiştirirseniz 10 hp alırsınız.
2.5 v6 makinesi ve 3.0 v6 makinesi üzerindeki emiş silencer'ini iptal edip , taa farın arkasındaki maf sensörünü kelebeğin 5 cm önüne aldığınızda response hızlanır, emiş sesi artar. Rivayete göre 5 hp burdan gelir. (maf'dan geçen havanın sıcaklığı değişmeyeceği için, normalde far arkasında iat 35 okunurken, emişe girene kadar 45 dereceye ısınır , ama maf emişe ne kadar yakın olursa maf'ın okuduğu ısı ve içeri giren ısı aynı olur)
Alfa Romeo 155 q4 ve Lancia Delta İntegrale ve Lancia Theme Turbo i.e'nin makineleri aynıdır, lancia thema bosch jetronik ile yürür , q4 ve integrale Marelli iaw ile yürürler.
Alfa 75 Turbo ile Efsane twin charged Lancia Delta s4'ün blok ve pistonları aynıdır, kol ve yatak değişimi ile twin charged uygulama basıncını kaldıracak duruma gelir.
Alfa 166 2.5 v6 , Alfa 156 2.5 v6 için Ecu kalibrasyonu :
Bosch me2.1 kullanan Alfa 2.5 v6 24v makinelerde kutup başı çıkarıldıktan sonra boğaz kelebeğinin kalibrasyonu kaybolur.
Araba devirlenmekte sorun yaşar , 4000 devirin altında hiç yürümez , inanılmaz fazla yakar.
Semptomları genellikle MAF ile aynıdır ama ecu reset ve kalibrasyonu denenerek MAF mı bozuk yoksa kalibre mi olmamış anlaşılır.
Ayrıca LTFT'yi de düzenlemek için düzenli aralıklarda 2.5 v6 24v DBW (Drive by wire) makinelerde bu işi yapmak lazım.
1- Akü kutup başlarını sökün , + ve - uçları birbirine değdirin tam reset olsun. (aküyü sökmeden teyp radio code'unuzun elinizde olduğuna emin olun :) )
2- Kontak kapalı iken kutup başlarını takın.
3- Kontağı açın , gaza basmadan , hiçbir elektrik aksamını çalıştırmadan 90 saniye bekleyin.
4- 90 saniye dolduğu anda kontağı kapatın 90 saniye daha bekleyin.
5- 2. 90 saniye dolduktan sonra kontağı açın. tüm ışıkların sönmesini bekleyin (ecu - enjektör vs. vs.) ve aracı gaza basmadan çalıştırın.
6- Normalde 90 derece sıcaklığa gelene kadar veyahut 10 dakika hiç gaza basmadan aracı durduğu yerde boşta çalıştırın.
7- Süre dolduktan sonra motoru kapatın, sonra yeniden çalıştırın.
Hayırlı uğurlu olsun, aracınızın gidişinin iyileştiğini, yakıtınızın düştüğünü göreceksiniz. Yaklaşık 1500 km boyunca ECU long term fuel trim'i oturtacaktır, bundan sonra bir daha ki resete kadar bu ltft ile gidersiniz.
Bir de kötü benzin alırsanız ve motorunuz knock görüp ecu bunu algılarsa ateşlemeyi rötara alır , ateşlemeyi yeniden normal hale almak için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
Erkut sen manyaksın bunu biliyor muydunuz? Kafayı honda makinesi ile bozmuşsun. Sana H şeklide apartman yapmak lazım :p:p:p
Erkut sen manyaksın bunu biliyor muydunuz? Kafayı honda makinesi ile bozmuşsun. Sana H şeklide apartman yapmak lazım :p:p:p
diyene de bak döktürmüş kendi :hahaha: alfa cad. 156.ncı sk. 33/ gc8 ej25 apt. di sizin adres di mi :hahaha:
adamlar gözümün önünde 13 14 sec yapıyo N/A sohc 1.5 1.6yla asvalt dedik yakıt dedik demekki başka şeyler var diye araştırdım azıcık abartmış gibi görünüyo olabilirim ama bazılarına göre çok geriyim halen
Opel Z20LET turbo motorun ECU sunun gariban Z12XE motorun aynı olduğunu çıkma alıp westgate için çok az modifikasyonla + Z20LET mapları flashlanarak direk kullanılabildiğini
C20LET turbo opel motor unda SFI C20XE emme egzantriği kullanarak ve ciddi bir timing ayarıyla dinamik sıkıştırmanın değiştirilip sanki düşük kompresyonlu pistonlar takılmış gibi sonuçlar alındığını
Dede C20LET motorun 750 + hp ye 2,0lt hacimde ulaşabildiğini
Torun Z20LET in silindir kapak contasının dede C20LET e iyi geldiğini
Z20LET in alt yapısının Z20LEH ten görece zayıf olduğunu
C20LET pistonları kullanılarak silvertop 1,8 ford motorunun 2100cc ye çıktığını
kompresyonunda 7 li değerlere düştüğünü
Skoda favorit/forman/felicia 1,3 motorun Fabia 1,4 68hp motorun aynısı olduğu uzun stroklu krank ve daha uzun piston kollarının kullanıldığını biliyormusunuz.
Kanka sen geriysen biz napalim:)
güzel bilgiler paylaşım için ve emek için teşekkürler.
Benim Arabamın 100-200 Km/h Hızlanma Değerinin ∞ sn Oldugunu biliyormuydunuz? :hahaha: Driftbox ile olcmek lazım dbn atmak lazım buraya
(200 yapmıyor cünki düzde)
Brodway pistonlarını, fairway pistonlarınla değiştirince 1,6 olduğunu...
1.6 twinspark'a 2.0 twinspark baskı balatası takılınca tekerleğe aktarına güçün hissedilir şekilde arttığını. Ve nedeni bilinmez 2.0 selespeed debriyaj balatasının tutunma yüzeyi manuel 2.0 debriyaj balatasından daha az olduğunu eminim burada bilen yoktur =))
::ZaFeR::
26-08-2009, 12:36
ee bi güncel diyelim... : )
eski bmw lerın akışmetrelerinin elektronık akışmetre ile değişip arızanın sıfıra ındıgını ve gaz tepkısınız asırı artıp beygırınde 3-10 hp yukseldıgını :)
M3 lerin akslarının 1200 € oldugunu ve almanyadan 300 ytl ye getırıp sadece ask kafalarının değiştini :=)
e30 325 lere opel pıstonu dızel grankı ve 320 kolu takarak 2998cc oldugunu :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.