Orijinalini görmek için tıklayınız : Citroen C4 turbo basıncı problemi
Aracıma nikah tazelemek adına 6 ay kadar önce chip tuning uygulaması yaptırma düşüncesi ile olay başladı. Tabi uygulama yapıldıktan sonra alt devirlerin daha canlı olması ve Ankara'da doğru ölçüm yapan dyno olmadığı düşüncesi ile 1 ay kadar öncesine hiç ölçüm yaptırmadım. Ancak stock iken daha önce denediğim bir arkadaşımla tekrar denediğimde geçemediğimi görünce dynoya girmek şart oldu dynoya ilk Erkaya'da girdiğimde 99 HP çıktı. Daha yeni olduğundan kalibrasyonunun aha iyi olduğunu düşündüğüm başka bir yerde tekrar ölçürdüğümde de 108,8HP çıktı. Ancak dyno çıktılarında da görüneceği gibi araç max. gücünü 2600-2800 d/dk arasında alması ve sonrasında yığılması canımı sıktı. Ayrıca Eğer grafik aynı şekilde devam etse vadedildiği gibi 130-140 HP arası bir değeri görecek gibi gözüküyor. İlk önce yazılımdan şüphelendim ancak turbo basıncında ikinci bir seçenek?! Sorun wasgate i kontrol eden elektrovana mıdır yoksa turbo mudur? Servis daha önce bir defa turbo yüksek basınç arızası verdiğinde öncelikle elektrovanayı değiştiririz olmazsa turbo değişimi şart diyor. Ancak tamamen deneme yanılma yöntemi ile çözüm yaklaşımları hoşuma gitmedi. Sonrasında da zaten o arızayı bir daha vermedi :( Sizce sorun yazılımda mı yoksa turboda mı?
yorumları kolaylaştırmak adına dyno çıktılarını ekliyorum. Cevaplar için şimdiden teşekkürler
http://img40.imageshack.us/img40/7766/oto2.tif (http://img40.imageshack.us/i/oto2.tif/)http://img40.imageshack.us/img40/oto2.tif/1/w1653.png (http://g.imageshack.us/img40/oto2.tif/1/)
http://img40.imageshack.us/img40/9616/erkaya1.tif (http://img40.imageshack.us/i/erkaya1.tif/)http://img40.imageshack.us/img40/erkaya1.tif/1/w1653.png (http://g.imageshack.us/img40/erkaya1.tif/1/)
Orjinal yazılımı yükletip tekrar dyno'ya çıkmanı öneririm.
C4'ler dynoda sıkıntı yapıyor gücü gibi gidiyor ancak dyno'da alakasız rakamlar çıkarıyor diye duymuştum beyin farklı moda alıyordu sanırım ole 1 garipliği wardı ama sende 1 sorun war belli kullanımdada eksiklik war diyorusun ...
depresif
19-07-2009, 10:52
eğer bi sıkıntı olsaydı kesinlikle araç kendini safe mode a alırdı bnde aynı sorunları yasamıstım ve otoyolda 140-130 la giderken araç kendini birden safe mode a aldı ve 110 dan yukarı milim oynamadı ibre o yüzden dediğin elemanda sorun olsa belli edio kendini ve turboyuda bozuyo zaten bi süre kullandıktan sonra
Kacak sesı mevcut mu arabada dıkkat ettınız mı hc ? Basınc borularını kontrol edebılırsınız bu gıbı durumda
depresif
19-07-2009, 11:05
evet onlarıda mutlaka kontrol et turbodan çıkan intercooler a giren ve coolerdan çıkan esnek borular var çatlama yapabilio onlar
gambit49
19-07-2009, 11:55
yazılım varsa aracda 130 140 arası bisey gelmesi lazimdi gucde 3400de barız yıgılma yapıo araba o yuzdende guc dusuk geliyo bende benzer bi sorun olmustu arac kalibrasyon ayari yapılınca duzelmıstı aracin ustundeki yazılımı sıfırlayip tekrardan attirmanizda yarar olacak eger oda cozum olmazsa turbo degisecek gibi duruyo
Boruları kontrol etmiştim. Onlarda bir sorun yok.
Ayrıca yazılımı tekrar yükleme işini de yaptık ama değişen bir şey olmadı. Orjinal yazılımı yükleme işini de galiba önümüzdeki hafta yaptıracağım. Ancak dynolara da çok güvenmediğimden şu an da siteye üye 307 yada C4 sahibi arkadaş varsa deneyerek görmeyi daha çok isterim.
Bence önce boost saati bağla, sana herşeyi soylucek.
egeturbo
20-07-2009, 00:05
turbo basıncı ile ilgili bi sorun varsa turbonn wastgatesini kontrol et ama kendin et servis onları düz tip zannedip turbo arızalı diyor.
Turbonun wastgatesinin hortumunu cıkar ince 2 -3 mm kalınlığında bir hortum.Sende o kalınlıkta bi hortum tak oraya sonra hortumu ağzınla em.Ve dilinde sıkıştır yani dilini emdir.Baktın emmiyor.Bi turbocudan 2.el al tak.Bu 1.6 larda kronik bi probleme dönüştü
Bence önce boost saati bağla, sana herşeyi soylucek.
Bağlayacaktık ama olmuyor. :(
turbo basıncı ile ilgili bi sorun varsa turbonn wastgatesini kontrol et ama kendin et servis onları düz tip zannedip turbo arızalı diyor.
Turbonun wastgatesinin hortumunu cıkar ince 2 -3 mm kalınlığında bir hortum.Sende o kalınlıkta bi hortum tak oraya sonra hortumu ağzınla em.Ve dilinde sıkıştır yani dilini emdir.Baktın emmiyor.Bi turbocudan 2.el al tak.Bu 1.6 larda kronik bi probleme dönüştü
2.el olarak elektro vanayı mı alayım?
egeturbo
20-07-2009, 01:30
hayır bu elektronik değil mekank bir parça
Bu resimdeki turbo senin aracının birebir turbosu eğer 110luk ise Kırmızı ile işaretlediğim yer bahsettiğim parça olan wastgate.Mavi ile işaretlediğim ucada oraya hortumu cıkart ve tak.Yada gaza bastırarak hareket edip etmediğini kontrol edin
http://img24.imageshack.us/img24/5730/38721.jpg (http://img24.imageshack.us/i/38721.jpg/)
keyifli forumlar
egeturbo
20-07-2009, 01:31
Bağlayacaktık ama olmuyor. :(
Dizel olduğu için wastgate izin vermiyor emişli .Onun yerine dizellerde bildiğim kadarı ile cooler borusundan sonra delik açıp ortan t horum çekiyorlar.Ama ne kadar doğrudur bilemem
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Öğleden sonra bir bakacağım.
Bugün lexia cihazını bağlayıp teste çıktık ve herhangi bir basınç problemi ya da elektrovana da bir terslik olmadığını gördük :soru:
aracına daha iyi bir yazılım yaptırmanı tavsiye ederim. eger aracında bir problem olmamasına karsın (ki olsa arıza lambası yakarsın) std aynı araca geciliyorsan yazılımsal bir sıkıntı vardır. daha profesyonel kişilerle gorusmeni tavsiye ederim.
yazılım problemi gibi sanki orijinaline dön bencede
Yorumlarınız için sağolun arkadaşlar, galiba standart yazılıma döneceğiz gibi gözüküyor.
Araç önce stock yazılıma dönmek için serviste Fransa'dan (uzaktan kodlama) kodlandı. Daha sonra tekrar remap yapıldı. Şu an da eskisine göre hissedilebilir bir artış var. Ancak kötü dyno deneyimlerim yüzünden tekrar dynoya İst.e gidene kadar düşünmüyorum.
Aracımı denemek için C4,307 veya olmazsa Focus arıyorum. Denemek isteyen arkadaş var mı acaba? Olmazsa 2.0 TDI'da olabilir. :)
Bu arada mümkünse konunun modlar tarafından dizel başlığına alınmasını talep ediyorum. Heyecanla açarken yanlış açmışız :o
zaten araç kendini limpe çekiyosa yazılımda muhakkak bir sorun var demektir.
bu arada duman ne durumda?
Tam gaz durumunda biraz duman var sanki ama kara tren spec değil :D
Çok gizli :D
:)
Yazılımdan kaynaklanan bir problemdir..Çünkü c4 stock'ken bile güzel değerler veren bir araç..Yazılımdan sonra aynı değerlerde kalması hatta düşmesi kötü olmuş..Yazılımı stock'a çevirip ,remap yapmak en mantıklısı.
Ankaradan yeni döndüm Kemerdeyim :) Daha önce okusaydım denerdik.Eğer sıkıntı varsa yazılımla ilgili birine yönlendirebilirim değerler gayet tatmin edici çıkar :)
Ankaraya ne zaman döneceksin?
Ankaradan yeni döndüm Kemerdeyim :) Daha önce okusaydım denerdik.Eğer sıkıntı varsa yazılımla ilgili birine yönlendirebilirim değerler gayet tatmin edici çıkar :)
Sizin değerleriniz nedir tam olarak ?
Ankaraya ne zaman döneceksin?
Ankaraya ekim gibi dönerim, Kemerde işyerim var çalışıyorum.Eğer isterseniz dediğim arkadaşıma yönlendirebilirim en azından bir bakar fikir sahibi olursunuz..
valla bir C4 bulamadık ya koskoca Ankara'da o da bizim şansımız ne diyelim artık :)
standart neden ölçmüyorsunuz onu anlamadım ben.
standart derken? zaten stock araçla denemek istiyorum.
stock ölçtür, sonra chipli ölçtür, eğer chipli daha azsa paranı geri iste bir de bu adam bu işi beceremiyor diye her yerde ifşa et:)
daha önce 3 defa dynoya girdim. Nasıl ölçtüklerini gördüm. Hatta son seferdekinde dynoyu ölçen adam chipde yapıyordu. Kendinde yaptırmadım diye artık kıl mı oldu nedir. Dyno sonuçları düşük çıktığında adamın ağzı kulaklarına fiyonk olmuş bir şekilde indi arabadan. Neyse ben ordan çıkarken arabayı bir çalıştırdım. Klima açık!!!
O yüzden güvenemiyorum.
Geçmiş olsun dostum merak ettim doğrusu hangi mapperlarmış bunlar. Umarım tekrar yaşamazsın böyle şeyleri. Tavsiyem profesyonellerle çalışman.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.