PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec2 Piston Yardım Acil



despe
20-07-2009, 10:37
Arkadaşlar vtec2 ye egzantrik vs. koyucaz bunun için motoru açıcaz zaten ve bu yüzden hazır açmışken sıkıştırmayı arttırmak için piston koymak istiyoruz. ama hangi pistonu hangi arabanın hangi motor kodunun pistonu nu kullanacağımız hakkında kulaktan dolma bilgiler haricinde bilgimiz yok açıkçası. bu konuda yardımlarınızı bekliyoruz teşekkürler.

serda-R
22-07-2009, 07:42
si yada crx pistonu olabilirmi ?türkiyede bulması kolay olması açısından....tabiki teknik olarak nedir ne değildir mümkünmüdür bilmiyorum....ama şu yüksek sıkıştırmalı pistona bende kafayı fena taktım.... :)


bu arada emre şu emme manifoldu için bi değişim projesi varmı crower stage 2 uygulanacak vtec2 için....????

despe
22-07-2009, 07:47
emmenin portlarında bi değşiklik olabilir serdar ama tam kesin değil. emmenin kendisi değişmeyecek ama.

Erol
22-07-2009, 08:09
egzantirk koyacaksınız motor açılmışken diyorsun ama egzantrikler için üst koruma kapagının açılması yeterli yani motoru komple açmaya gerel yok ama illaki piston işi kafana yattıysa ebaydan araştırıver sanırsam motor kodunuz d16 ile başlayan piston kit lerine bakabilirsin.

mmustu
22-07-2009, 08:11
işi bile arkadaşlar daha teknik olarak söyleyebilir ama biz d serisine 1,5 ex pistonu koyduk tepeli 12+cr oldu

despe
22-07-2009, 08:18
egzantirk koyacaksınız motor açılmışken diyorsun ama egzantrikler için üst koruma kapagının açılması yeterli yani motoru komple açmaya gerel yok ama illaki piston işi kafana yattıysa ebaydan araştırıver sanırsam motor kodunuz d16 ile başlayan piston kit lerine bakabilirsin.

yağlama ile ilgili sıkıntıları giderebilmek için açıcaz :) o yüzden açmışken pistonda koymak istiyoruz

despe
22-07-2009, 08:20
işi bile arkadaşlar daha teknik olarak söyleyebilir ama biz d serisine 1,5 ex pistonu koyduk tepeli 12+cr oldu


işte bizede o teknik cevap lazım :) yani uygulaması yapılmamış hiç ne uyar ne uymaz bilmiyoruz ki 12+cr az değil :D ehehe

B.Aktepe
22-07-2009, 19:16
motor blok numaran tam olarak nedir?

despe
22-07-2009, 19:18
d16v1 ve d16w7 tr de bu ikisi var. yurt dışında d17a2 egzantrik ve strok farklı

SONE-R
22-07-2009, 19:26
P29 / PM7 pistonları ;)

daredevil
22-07-2009, 22:57
olmuyor sakın takma:D

bladerk
22-07-2009, 23:14
P29 / PM7 pistonları ;)

p2m iyidir onların modasi geçti biraz 11.83 cr yeterli

SONE-R
23-07-2009, 09:50
P2M-00 (US D16Y5) den mi bahsediyosun? eğer bunu söylüyorsan CR bununla 9.24 e düşüyor...

sen krank'ı seçerken D17 seçeneğini seçmişsin ama bizim araba D16 ;) stroke uzun değil.. 75 e 90 mm :) yani P2M olmaz...

http://i26.tinypic.com/swu1xh.jpg

bladerk
23-07-2009, 10:37
10 yıllık calculatorden bu kadar oluyodur tamam o zaman biz yüksek cr için v1 pistonu takalım ya hepsini geçtim resimlere bi bak yazdığına hiç inanacak mısın


soldaki pm3K ortadaki p29/pm7 sağdaki de p2m

resimleri zoomla stroklara bi bak ne görüyosun

pm3K ile p29 arasındaki 2.7 mm lik strok farkını senin hesap makinesi pek hesaplıyamıyo sanırım güncelleyin

ayrıca si crx zc kullanıcıları da bu resmi iyi incelesin hani zcye yüksek cr piston yok ya p bakımdan aynı calculator öyle diyo ama bi d15b bloka p29 takınca 1mm altda kalıyo kenardan ama pm3k takınca 1.7 mm yukarı çıkıyo resimleri mevcut ama bulamadım bunda blok yapıları da rol oynuyo

http://img33.imageshack.us/img33/6181/photo0025q.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/5716/photo0026c.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/4611/photo0027s.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/9417/photo0028z.jpg

SONE-R
23-07-2009, 10:41
peki madem calculator hatalı sen 11.83 ü nereden buldun? bunu da anlatırsan sevinirim...

bladerk
23-07-2009, 10:44
peki madem claculator hatalı sen 11.83 ü nereden buldun bunu da anlatırsan sevinirim... aynı yerden senin gibi bakıp güldükten sonra bi de d17 şeklinde deneyerek

bu şekilde çok daha mantıklı geldi :) yine tam sonuç çıkartmasa da yakın değer veriyo
ayrıca söyleyim o calculatörle hesaplayıp bişey yaptığımda o sıkıştırmayı hiç yakalayamadım :D ama yakın değer çıkıyo

bladerk
23-07-2009, 10:46
heleki bazı hesaplamalarda tam bi rezillik o şeyin 14cr hesapladığı şey bakıyosunki 11.5

SONE-R
23-07-2009, 10:50
aynı yerden senin gibi bakıp güldükten sonra bi de d17 şeklinde deneyerek

bu şekilde çok daha mantıklı geldi :) yine tam sonuç çıkartmasa da yakın değer veriyo
ayrıca söyleyim o calculatörle hesaplayıp bişey yaptığımda o sıkıştırmayı hiç yakalayamadım :D ama yakın değer çıkıyo

D17 ile deneyip bulduğun sonucu burda D16 için yazman olmaz.. hatalı sonuçtur o. senin p2m pistonu ile calculatorde yazan p2m-00 pistonu belki aynı değildir.. araştırmak lazım..
calculatoru beğemiyorsan yenisini/gelişmişini sen yapabilirsin ;)

bladerk
23-07-2009, 10:55
bu calculatorün bazen faydasını görmüyo değiliz ama sen 11.8 değil 9.24 diyosun ben de güldüm o rakam imkansız böyle durumlarda yani calculatorun zıçtığı yerde kendi elimdeki bilgileri kullanırım ben calculatorun hatalı olduğunu belirtiyorum güvendiğim dal ise hep burda hesapladığımdan biraz daha yakın çıkması ve parçaları tanımam daha önce yaptığım denemeler fazlası değil şu an benim verdiğim bilgi yakın ama senin verdiğin değer hatalı çıkıyo 11.8 yerine 12 ya da 11.5 çıkarsa sıkıntı olmaz ama 9.24 imkansızdır 134mm kolla belki ben cidden gülüp sen inanıyo musun dedim bazen saçmalıyo bu kadar basit ayrıca baştan yazmaya ihtiyacım yok aram yeterince iyi

B.Aktepe
23-07-2009, 10:58
Pistonlarda kod aynı olup usdm jdm eudm farkediyor,mesela itr p73 usdm piston ile itr p73 jdm pistonları farklıdır. büyük ihtimalle, p2m pistonu içinde aynı şey söz konusudur. sıkıştırma oranı programında bir terslik olacağını sanmıyorum, sonuçta hesap standart motorlara göre doğru çıkıyor. blok boyu, deck height, piston kompresyon yüksekliğini doğruluna emin olduktan sonra hesap doğru.

bladerk
23-07-2009, 11:04
Pistonlarda kod aynı olup usdm jdm eudm farkediyor,mesela itr p73 usdm piston ile itr p73 jdm pistonları farklıdır. büyük ihtimalle, p2m pistonu içinde aynı şey söz konusudur. sıkıştırma oranı programında bir terslik olacağını sanmıyorum, sonuçta hesap standart motorlara göre doğru çıkıyor. blok boyu, deck height, piston kompresyon yüksekliğini doğruluna emin olduktan sonra hesap doğru.

kesinlikle doğru bu şeyde bazen ciddi sıkıntılar yaşanıyo hesaplarken bi de blok boyları emin değilim ama sanki trdeki i es d16y4 yani p2e blok sanki z6lardan uzun ama emin değilim calculatordeki piston uymayabilir mantıklı geliyo yan yana ölçtüm çünkü aynı sıkıntıdan dolayı bi de trde d17 krank hiç yok d17yle kollar aynı ama yine d15blerin 137mm kollarındaki geyiği yaşıyoruz aslında hesaplayamıyoruz burdan

B.Aktepe
23-07-2009, 11:08
en sağlıklısı, bütün ölçülerin doğruluğunu ölçüp görmek programa girip skıştırmayı hesaplamak. bilgilerde yanlışlık olabiliyor.

MeJo
23-07-2009, 14:55
kanka kolay gelsn :)

DC2-R
20-08-2009, 14:55
Ben tam olarak hangi motoru kullanacağını anlamadım ama.. d16/17 blok kullanılacaksa 90mm stroke mu yoksa 94.4mm stoke lu kranklardan hangisini kullanıldığına dikkat edin. Her 2crank da 137mm rod kullanıyor.. Eger 90mm ise p29/pm7 lar ile 11.5-11.8 arası bir sıkıştırma elde edersiniz .. Tabi ben kapağı 35.80 cc den kullandm..

despe
01-02-2010, 18:46
bu konuya bi güncel çekelim :D

crank : d16
head : d17a2
piston : P29 / PM7 (ZC)
Connecting Rod : d16-d17
Headgasket Thickness : d17a2

bu bilgilere göre 12.06 cr oluyor sıkıştırma

bu calculator ün doğruluğu nedir ?

bladerk
01-02-2010, 23:44
yanlıştır o öyle hesaplanmaz d17 piston alakasız bişey ki d16 kol krankla d17blokta aynı noktada durmuyolar

despe
02-02-2010, 07:26
yanlıştır o öyle hesaplanmaz d17 piston alakasız bişey ki d16 kol krankla d17blokta aynı noktada durmuyolar

peki tam net cevap için hangi bilgilere ihtiyaç va erkut ?

yani biz bu arabaların sıkıştırmasını arttıramayacakmıyız ?

DENON
02-02-2010, 08:06
blok u taşlatırız ancak bırcet sıkıstırmayı arttırmak için :D :D ahush

despe
02-02-2010, 08:07
de get olum yaw :D bulun çıkma bi kapak hazır kapakçı kankamızda var altından girip üstünden çıkalım :D

DENON
02-02-2010, 08:10
bizim kapaklarla oynasan oynasan 0.5 mm onarsın bırcet kapak sökulunce sende gördün sübaplar kapak yüzeyne cok yakın yanı taslatmak falan bızım sıkıstırmaya care değil ince conta lazım ama bızımkıler zaten ince oldugu için oda bişi vermez allah kahretsınkı aile arabasını yürütmeye calısıyoruz :D :D

DENON
02-02-2010, 08:13
ben sana söölim bırcet bız bu arabalara üfletmessek en fazla stage4 de 140 hp olur daha da bişi olmaz :D :D

bladerk
02-02-2010, 08:57
peki tam net cevap için hangi bilgilere ihtiyaç va erkut ?

yani biz bu arabaların sıkıştırmasını arttıramayacakmıyız ?

http://img641.imageshack.us/img641/8218/d16vpiston.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/2581/d16vpm7piston.jpg

kaç cr lazım :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 09:21
erkut piston yüksekliklerine bakarak tahmin yürütmen bence yanlış kardeşim..
çünkü P2M pistonu 2.70 Dish (çukur) ölçüsüne sahip, oysa PDN pistonu 2.50 Dome (tepe) ölçüsüne sahip.
P2M pistonlu D16Y5 in CR si 9.4, PDN pistonlu D16B5 CR si ise 12.5.. sen P2M pistonunu hiç D16V1 e taktın mı? :)

CR li piston Dome ölçülü pistondur bence.. Dish'li piston takarsan CR düşer..

http://www.knology.net/~jediklc/specs.htm

SONE-R
02-02-2010, 09:34
http://www.carcraft.com/techarticles/calculate_compression_ratio/index.html

buradan alıntıdır..

What Is Compression Ratio?
There are five factors that affect compression ratio: cylinder swept volume, clearance volume, piston dome or dish, head-gasket volume, and chamber volume.

Piston Dome

Note that clearance volume does not take into account any pop-up domes or sunken-in dishes on the head of the piston. These configurations also increase or decrease volume in the combustion chamber and affect the compression ratio. The manufacturer's catalog will list the displacement in cubic centimeters of the dishes or domes on the piston, but we've found that it's not consistent whether they express the cc's of a dish as a positive or a negative number. For the purposes of calculating compression, we prefer to view the cc's of a dish as a positive number because a dish adds volume to the cylinder (and reduces the compression ratio); a dome is a negative number because it subtracts volume from the cylinder (and increases the compression ratio).


bu konuda sonuçlanmıştır.. ;) Dish'li piston CR yi düşürür, Dome'lu piston ise arttırır..

despe
02-02-2010, 09:35
çöznün şu işi hadi yaw :D

SONE-R
02-02-2010, 09:35
çözdük emre kardeş :D

bladerk
02-02-2010, 09:37
basit cvp vericem evet taktım
piston hangi motorda + hangi kapakta kaç cr veriyo bence biraz daha bakın araman gereken piston kodu PMIG / pm2 kapak çeşitleri de önemli o zaman p29 u da d17 ye takalım 9.5 cr çıksın gibi bişey oluyo bi önceki sayfada çukur dediğin piston duruyo yüksek crın yanında sen bu piston çukur diyosun halen parçaya bi bak pnd mi şimdi yüksek cr verecek :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 09:39
valla erkut pistonların hesabını yapan yanlış yapmış o zaman.. P2M pistonu 2,7 dish e sahip.. senin p2m diye gösterdiğin fake'tir :D :D

artı kendi gösterdiğin fotoya dikkat et.. P2M in çukuru çok dipte yani hacim büyüyor kardeşim nasılş görmezsin....

http://img232.imageshack.us/img232/5716/photo0026c.jpg

bladerk
02-02-2010, 09:42
çözdük emre kardeş :D

oldu çözmüşsün dome tak diş takma savaşma seviş :hahaha:

bazı bloklar aynı değil ben bu pistonu motora oturmuyo diye tornada yüzeyini aldıran kasaplar gördüm

yaaa hepsini geçtim 2 piston yanyana duruyo sen resme bakıyosun ev alma dome al kampanyası yapıyosun yok böyle bi düşünce tarzı pinlerden geçtikleri noktaya bak eğer pimler aynı olmasa diğer pistonlar aşşağı düşer :hahaha:

bladerk
02-02-2010, 09:44
o piston 1 mm yukardan başlıyo yüzeyi tıraşla görmezsin o çukuru ve de yine 1 mm yukarda kalır

SONE-R
02-02-2010, 09:44
yaw ortadaki nin toplam boş bıraktığı hacim daha az sağdaki p2m e göre... daha az hacim de daha çok CR demek değil mi?

despe
02-02-2010, 09:45
peki erkut pm2 pistonlarıyla d16v1 de cr nereye çıkıyor ? 11,5 lara falan mı ?

SONE-R
02-02-2010, 09:47
http://www.carcraft.com/techarticles/calculate_compression_ratio/index.html

buradan alıntıdır..

What Is Compression Ratio?
There are five factors that affect compression ratio: cylinder swept volume, clearance volume, piston dome or dish, head-gasket volume, and chamber volume.

Piston Dome

Note that clearance volume does not take into account any pop-up domes or sunken-in dishes on the head of the piston. These configurations also increase or decrease volume in the combustion chamber and affect the compression ratio. The manufacturer's catalog will list the displacement in cubic centimeters of the dishes or domes on the piston, but we've found that it's not consistent whether they express the cc's of a dish as a positive or a negative number. For the purposes of calculating compression, we prefer to view the cc's of a dish as a positive number because a dish adds volume to the cylinder (and reduces the compression ratio); a dome is a negative number because it subtracts volume from the cylinder (and increases the compression ratio).


bu konuda sonuçlanmıştır.. ;) Dish'li piston CR yi düşürür, Dome'lu piston ise arttırır..

burda yazılanlara yorumun nedir erkut? :) hatalı mı bu teknik bilgiler?

despe
02-02-2010, 09:47
abi erkutun demek isteidği p29/pm7 pistonu p2m den 1 mm daha yüksek onu söylemek istiyor heralde ve kapağa değdiğini söylüyor yani ben öyle anladım :D

bladerk
02-02-2010, 09:47
abi gözünü seviyim nasıl bi hesap anlayışın var ç.tesi gel pistonları yanımıza alalım gidelim şirzat ustayla beraber ölçelim ben de kurtuluyum senin 5500 de dome biter diş başlar muhabbetinden :hahaha:

mmustu
02-02-2010, 09:50
84 mm 325 pistonunun tepesinden 2,5 mm alınınca 325 in sıkıştırma 8,5 lara düşüyo bitek bunu biliyorum :D :D

bladerk
02-02-2010, 09:50
yaa abi bak ordaki bilgide bi sıkıntı yok sıkıntı şu p29 si a takınca 9.5 oluyo i es e takınca 12.6 sen sadece poiston olarak düşünüyosun evet pm2 kendi motorunda düşük cr ve sen de biliyosdsn aynı piston özgürün 1.5 sohc vtecde takılı ve 12.5 un üzerinde değer veriyo

SONE-R
02-02-2010, 09:54
burda p2m için 2,7 dişşşşş :D yazıyor.. ben p2m yerine pdn veya p29 takardım.. ;)

http://img525.imageshack.us/img525/8909/piston.jpg (http://img525.imageshack.us/i/piston.jpg/)

bladerk
02-02-2010, 09:58
offfff offff yarım yamalak bi liste ve ben pm2 dedikçe P2M nin değerleriyle bana gelen bi insan abi allah rızası için pnd yi bi tak da al cevabını ya da o egzantirikle bi p29 tak daha çok gülebilirim duruma :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 10:02
There are five factors that affect compression ratio: cylinder swept volume, clearance volume, piston dome or dish, head-gasket volume, and chamber volume.

erkut p2m taktın da yukarıdaki hangi faktörleri etkiledi de CR arttı? Clearance volume azaldıkça CR artar, Piston dome ise CR artar, chamber volume azalırsa CR artar.. Senin P2M hangi faktörleri etkiledi? Fiziksel mekanik bilgilerle de dalga geçeceksen artık yazacak bişey yok...

onursoytam
02-02-2010, 10:02
Suzuki Vitara tepeli piston olabilir mi :)

bladerk
02-02-2010, 10:06
There are five factors that affect compression ratio: cylinder swept volume, clearance volume, piston dome or dish, head-gasket volume, and chamber volume.

erkut p2m taktın da yukarıdaki hangi faktörleri etkiledi de CR arttı? Clearance volume azaldıkça CR artar, Piston dome ise CR artar, chamber volume azalırsa CR artar.. Senin P2M hangi faktörleri etkiledi? Fiziksel mekanik bilgilerle de dalga geçeceksen artık yazacak bişey yok...
fizikselmekanik bilgiler mi waiting..... geliyo

despe
02-02-2010, 10:08
abi biriniz p2m den biriniz pm2 den bahsediyonuz :D

SONE-R
02-02-2010, 10:09
abi biriniz p2m den biriniz pm2 den bahsediyonuz :D

evet ikimiz de şaşırmışız farkında değiliz... erkut 2.sayfada pm2 diye bir piston bulmuş bana P2m diye gösteriyo :hahaha: :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 10:10
senin fotodaki p2m değilmiş yaw :D :D PM2 ymiş... pm2 nin özellikleri yok bende :D :D

SONE-R
02-02-2010, 10:11
soldaki pm3K ortadaki p29/pm7 sağdaki de p2m
http://img33.imageshack.us/img33/6181/photo0025q.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/5716/photo0026c.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/4611/photo0027s.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/9417/photo0028z.jpg

boşu boşuna tartıştık :D :D

SONE-R
02-02-2010, 10:13
p2m iyidir onların modasi geçti biraz 11.83 cr yeterli

:D :D :D bak burda da p2m demişsin yanlışlıkla.. aslında iikimizde doğru şeyleri söylemişiz :D

despe
02-02-2010, 10:14
abi ikinizinde bilgileri doğru ama ikinizde farklı pistonlardan bahsediyonuz yaw :D

ama erkut üstteki posta demiş pm2 dedikçe P2M diyon diye abi :D

SONE-R
02-02-2010, 10:16
abi ikinizinde bilgileri doğru ama ikinizde farklı pistonlardan bahsediyonuz yaw :D

ama erkut üstteki posta demiş pm2 dedikçe P2M diyon diye abi :D

lan kafa mı kaldı bende :D :D pmler 2ler birbirine girdi :D :D
bilgiler de fotolar da doğru... bilgilerin çakışması oldu sadece :D

bladerk
02-02-2010, 10:17
abi ben de onu diyorum ama anlatamadım pm2 nin kocaman kubbesini görüyosun ama p2m nin değerleriyle bu düşük cr veriyo diyosun bu arada hesapladım piston değerlerini vermiycem sana sadece tek cevabım var 11.3 cr vtec 2 pm2 piston oem conta nasıl çııakrttın sorusuna da asla cvp vermiycem bundan sonrasına sadece iddiaya girerim

SONE-R
02-02-2010, 10:18
abi ben de onu diyorum ama anlatamadım pm2 nin kocaman kubbesini görüyosun ama p2m nin değerleriyle bu düşük cr veriyo diyosun bu arada hesapladım piston değerlerini vermiycem sana sadece tek cevabım var 11.3 cr vtec 2 pm2 piston oem conta nasıl çııakrttın sorusuna da asla cvp vermiycem bundan sonrasına sadece iddiaya girerim

canım kardeşim tamam sen de haklısın ben de.. ben P2M ile olmaz dedim ki doğru.. sen PM2 ile olur dedin bu da doğru... :) P2M ile PM2 karıştı... ;) yoksa PM2 de dish li bir pistondur kesin...

bladerk
02-02-2010, 10:20
daha kol değerleri var sıkıntılı yoksa sana b16b kolu cbr 1000 rr pistonla tahmin edemiyeceğin cr çıkartırım :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 10:22
lan emre şu piston mevzusunu çıkarttın ortaya.. kafam ağrıdı.. 1 saattir hatalı pistonu savunup duruyorum :D :D

despe
02-02-2010, 10:22
abi ben de onu diyorum ama anlatamadım pm2 nin kocaman kubbesini görüyosun ama p2m nin değerleriyle bu düşük cr veriyo diyosun bu arada hesapladım piston değerlerini vermiycem sana sadece tek cevabım var 11.3 cr vtec 2 pm2 piston oem conta nasıl çııakrttın sorusuna da asla cvp vermiycem bundan sonrasına sadece iddiaya girerim

ozaman demekki pm2 ile 11.3 cr elde ediyoruz. ankara yolu göründü sanki :D

SONE-R
02-02-2010, 10:24
daha kol değerleri var sıkıntılı yoksa sana b16b kolu cbr 1000 rr pistonla tahmin edemiyeceğin cr çıkartırım :hahaha:

piston, sonra belki iES emmesi yeter bana.. bu arada 0.5mm overbore sübap buldum e-bayden.. supsan ve güneş sübapları uymuyormuş onu öğrendim... D serisinin daha çok gideri var yani :)

bladerk
02-02-2010, 10:24
abi ben sana başından beri onu diyorum işte pistonun resmine bak neresi çukur diye bi de ekliyorum bu piston 1 mm yukardan başlıyo bi de diye sen not düşüyüm pnd pistonu takarsan hayallerin suya düşer dome dish değil piston yüksekliği de önemli yani kola pimi takıncaki değer blok yüzeyinde durduğu yer Comp Height bu değer 30,5 olunca senin 29.5 lar yine suya düşüyo bilgin doğru ancak eksik bunu demeye çalışıyorum

SONE-R
02-02-2010, 10:25
ozaman demekki pm2 ile 11.3 cr elde ediyoruz. ankara yolu göründü sanki :D

PDN veya P29 sürtmez ise daha fazla CR alırsın.. :)

bladerk
02-02-2010, 10:25
piston, sonra belki iES emmesi yeter bana.. bu arada 0.5mm overbore sübap buldum e-bayden.. supsan ve güneş sübapları uymuyormuş onu öğrendim... D serisinin daha çok gideri var yani :)

biri o motoru daraltırmış portlardan kurtarır da emme kelebek piston kısmına da el atarsa o araç çok can yakacak

SONE-R
02-02-2010, 10:26
abi ben sana başından beri onu diyorum işte pistonun resmine bak neresi çukur diye bi de ekliyorum bu piston 1 mm yukardan başlıyo bi de diye sen not düşüyüm pnd pistonu takarsan hayallerin suya düşer dome dish değil piston yüksekliği de önemli yani kola pimi takıncaki değer blok yüzeyinde durduğu yer Comp Height bu değer 30,5 olunca senin 29.5 lar yine suya düşüyo bilgin doğru ancak eksik bunu demeye çalışıyorum

comp. height azaldıkça CR artmaz mı? :soru:

despe
02-02-2010, 10:29
erkut pm gönderdim sana :)

bladerk
02-02-2010, 10:31
comp. height azaldıkça CR artmaz mı? :soru:

neden sana slm versem cr düşüyo :hahaha:

SONE-R
02-02-2010, 10:33
neden sana slm versem cr düşüyo :hahaha:

bi arıza ışığımı söndüremedin len sus :D :hahaha:

bladerk
02-02-2010, 10:36
bi arıza ışığımı söndüremedin len sus :D :hahaha:

yeni lpgciler bi taktik bulmuş arıza ışığını yağ ya da akü lambasına bağlayıp araç teslim ediyolarmış :hahaha::hahaha::hahaha:

overblack
02-02-2010, 10:37
yıldonun pistonlarımı değişecek?

SONE-R
02-02-2010, 10:39
yeni lpgciler bi taktik bulmuş arıza ışığını yağ ya da akü lambasına bağlayıp araç teslim ediyolarmış :hahaha::hahaha::hahaha:

alıştım artık o güzel sarı lambanın yanmasına :D bi zararı yok nasılsa :)
PM2 ler yaren'de kaç para? :D bak artık yanlış yazmadım P2M diye.. bana gidip P2M satıyolarmış :D :D

bladerk
02-02-2010, 10:41
puhaha sana özel p2m getirtelim :) piston segman 200 gibi bişeydir tahmini

SONE-R
02-02-2010, 10:41
P2M takıp alayınızı geçecem :D :D :D

despe
02-02-2010, 10:45
yıldonun pistonlarımı değişecek?

ben bızıklıyom abi :D

despe
02-02-2010, 10:46
alıştım artık o güzel sarı lambanın yanmasına :D bi zararı yok nasılsa :)
PM2 ler yaren'de kaç para? :D bak artık yanlış yazmadım P2M diye.. bana gidip P2M satıyolarmış :D :D

ahha abi çzöüm kolay :D kadranı söküp arıza ışığın olduğu yere bi lektrik bandı ahsuahs tamam işrte :D

SONE-R
02-02-2010, 10:48
yıldonun pistonlarımı değişecek?


ben bızıklıyom abi :D

Kerem, emre beni geçmek için çareler arıyor :D :D :hahaha:

despe
02-02-2010, 10:49
ahah stage1 egzantriğe bakar abi seni geçmem bide yeni bi debriyaja ahah :D

despe
02-02-2010, 10:52
yada yeni bi debriyajla çok canını sıkabilirim arabandan soğuyabilirsin :D

SONE-R
02-02-2010, 10:53
yada yeni bi debriyajla çok canını sıkabilirim arabandan soğuyabilirsin :D

senin için yakında bir 60-180 denemesi videosu çekecem.. onu izleyip hedefini belirlersin :D :D

despe
02-02-2010, 10:55
senin için yakında bir 60-180 denemesi videosu çekecem.. onu izleyip hedefini belirlersin :D :D

ahah mümkünse düz yol olsun abi :D

SONE-R
02-02-2010, 10:56
ahah mümkünse düz yol olsun abi :D

şşşttt çaktırma :D hafif eğimli olacak, çıtırdan da fos basacam :hahaha:

despe
02-02-2010, 10:58
:D 10 krktr

akif52
15-03-2013, 14:01
peki bu pm2 pistonu hangi aracın pistonu hangi araçlardan çıkıyor yoksa öze üretim mi honda için.