Orijinalini görmek için tıklayınız : ___mk5 tsi___
GökhanÖzkan
24-07-2009, 00:32
arkadaşlar 2008 golf tsi 140 hp aracım war..37 000kmde..
aracımda kendımce uyguladgım bı kac bısı war fakat yeni we werimli olabilecek performans adına bişiler yapmayı planlıorum.. yardımcı olursanız sewinirim..
Güzel bir yazılım, egsoz, filtre ve kesinlikle 97 Oktan benzin. 100 oktan sizin araçta baya bir farkettiriyor fakat artık yok. :(
Daha tecrübeli arkadaşlar bir kaç bir şey yazarlar fazladan...
GökhanÖzkan
24-07-2009, 01:02
yorum için teşekkür ederim...
maliyeti we yapılacak olan parça markaları hakkında bilgi alırsam yawaştan yapmak istiorum...
Vmax remap, eğer istersen HKS bov, egsoz(marka olarak bilmiyorum ama Milltek'te falan kesin vardır egsozun), HKS mantar en küçüğünden olabilir ama çokda şart değil...
Filtre, komple eksoz, ve yazılım... Yazılım olarakta hazır yazılım değil, Kingpin gibi remap öneririm... Başlangıç için ideal bunlar...
Eksoz için örnek: Keyfine göre başka marka yada el yapımı birşeyde kullanabilirsin...
http://www.supersprint.com/USP00vwgol113.asp
Gibi, gibi...başlangıç için bilindik şeyler aslında...
GökhanÖzkan
24-07-2009, 10:25
su an aracımda orta susturucu ıptal we son susturucu war..
hks bov, we ıyı bı marka olmasada mantar fıltre war...fıltreden once 160hp pasaoglu dynom wardı..
sözde vw serwisinde yazılım yapılmıştı fakat 160 hp olarak paşaoğlunda görünce bu 20 hp nin nerden geldiğine anlam weremedim..
GökhanÖzkan
24-07-2009, 11:03
egzoz sistemi olarak bu cok dıkkatımı cektı tsi ne kadar werimli olur ki acaba???
http://i0907.hizliresim.com/2009/7/24/2037.jpg (http://urlal.com/bn)
Turbo da en iyi egsoz "no exhaust" :D demişler doğru söylemişler... :D
GökhanÖzkan
24-07-2009, 19:14
bu egzoz için olumsuz dıosun yani:))
nightkids_han
24-07-2009, 22:52
ses olayıda sorun tabi fakat ,
iyi bir egzoscu ile konuşup yaptırmak lazım
orj. egzos çapına göre kaçlık egzos olabilir düşünmek lazım
yazılım olarak araştırırsan işini güzel yapan kişiler mevcut
filtre olarak kutu içi öneririm
birde tsi motorlarda kaliteli yakıt oktanı bol yakıtla kullanırsan çok keyifli performansı olur aracının...
GökhanÖzkan
25-07-2009, 00:12
ses olayı derken resımdekı sıstemın seslı olacagını soyluyorsun sanırım ama zaten su an epey sesı war..remus falan takan tsi dan cok daha seslı...
aldıgımdan berı 95 oktan kullanıodum bundan sora asla kullanmam:)
iyi bir ustaya yapılmış egzoz, üzerine hava filtresi, ve uygn yazılım işini görür çok abartmaya gerek yok bence
GökhanÖzkan
25-07-2009, 12:16
bu yapılanlarla sorunsuz 210 hp alınıyormuş zaten bu da 1400cc bı motor oldukca ıyı b deger..:):)
Future_King
26-07-2009, 03:49
walla işin en zor kısmı yazılım şu anda...ben tr daki hiçbiryere güvenemiyorum malesef.
Revo istiyorum fakat onunda tr dist. yok şu anda.
Bu arada yazılımdan sonra muhakkkak Dump Valve i değiştir.Bir süre sonra yırtılıyor.
GökhanÖzkan
26-07-2009, 13:41
walla işin en zor kısmı yazılım şu anda...ben tr daki hiçbiryere güvenemiyorum malesef.
Revo istiyorum fakat onunda tr dist. yok şu anda.
Bu arada yazılımdan sonra muhakkkak Dump Valve i değiştir.Bir süre sonra yırtılıyor.
Dump Valve zaten kullanmıorum kı hks bov war ..
egzoz sistemı olarak koydugum resımle ılgılı kımse yorum yapmadı werımlı mı degılmı bı bılgı alsam ona göre bişiler uygulicam ama..
Future_King
26-07-2009, 13:48
daha once uygulayana rastlayamadım onun için egzoz hakkında bişi diyemiyecegim.
fakat verimli olan buldugum kadarı ile güzel bir son susturucu ile katalizorden sonrasını düz çekmekte fayda var.
son susturucu olarak belki GTİ susturucusu olabilr.
Ama senin yolladıgın resimde fena değil.Mutlaka faydalı oolacaktır.
GökhanÖzkan
26-07-2009, 13:53
su an bende normal bı susturucu war.. motordan son susturucuya kadar duz gelıo soradan kıwrlıp cıkıo epeyde dolanıyo..
o fotoraftakı sısteme sahıp r32 ile karsılastım yurt dısından gelmiş..
atmosferık oldugu ıcın bızımklerde werımlı olurmu dıye sordum ama malesef cok ılgılenen olmadı:)
zaten su an sadece yazılım kaldı.anlatılana göre 210 hp elde edılıomus ama ne kadar saglıklı dusundurucu:(
nightkids_han
26-07-2009, 18:02
210 mu ?
o kadar kapasite old. bilmiyordum
GökhanÖzkan
27-07-2009, 00:23
su an 210 hp yi abt chip tuning garanti edior..
ama ne kadar werimli bilen halen daha yokmu yaa..
Future_King
27-07-2009, 10:25
240 a kadar cıkan gt ler var. filtre yazılım ve egzoz ile...
Dump Valve zaten kullanmıorum kı hks bov war ..
egzoz sistemı olarak koydugum resımle ılgılı kımse yorum yapmadı werımlı mı degılmı bı bılgı alsam ona göre bişiler uygulicam ama..
dump valf tabi ki kullanıyosun..
http://img233.imageshack.us/img233/4716/tsiengine1124.jpg
yazılımdan sonra basıncın artacak, dv yırtılabilir..
oraya ne tür bişey uyuyor bilmiyorum ama benimkine mesela 2.0 tfsi valflerinin iç kısımları şak diye oturuyor.
eksozda paran varsa direk markaya git. yok diyosan 60 - 65mm sanayi işi de olur.
kat ı iptal etmesende güzel güçler alınıyor.
tek ihtiyacın iyi bir yazılım artı catback eksoz ve cold air.. hatta 207rc lerdeki gibi intercooler e bile ihtiyacın yok..
200 üstü çıkartırsın.
paşaoğlunun dynosu fazla çıkartıyor.
oraya sadece yapılan işlerin farkına bakmak için gir.
bizde 175 ken 190 veriyor..
GökhanÖzkan
27-07-2009, 11:32
dump valf tabi ki kullanıyosun..
http://img233.imageshack.us/img233/4716/tsiengine1124.jpg
yazılımdan sonra basıncın artacak, dv yırtılabilir..
oraya ne tür bişey uyuyor bilmiyorum ama benimkine mesela 2.0 tfsi valflerinin iç kısımları şak diye oturuyor.
eksozda paran varsa direk markaya git. yok diyosan 60 - 65mm sanayi işi de olur.
kat ı iptal etmesende güzel güçler alınıyor.
tek ihtiyacın iyi bir yazılım artı catback eksoz ve cold air.. hatta 207rc lerdeki gibi intercooler e bile ihtiyacın yok..
200 üstü çıkartırsın.
paşaoğlunun dynosu fazla çıkartıyor.
oraya sadece yapılan işlerin farkına bakmak için gir.
bizde 175 ken 190 veriyor..
benım bov takılırken d v ıcın farklı bısı yapıldı arza ısıgı yanmaması ıcın kendısı halen daha calısıo fakat işlewsel olarak degıl..
yanı bı newı ısık yakmasın dıye kandırıcı yaptık.. halen daha sorun yaparmı bılmıorum..
benım su an uzerındekı eksoz ıcın resımleme yapacagım ona gore sızlerde yardımcı olursunuz..
zaman ayırıp yorum yazdıgın ıcın cok tesekkur ederım..
GökhanÖzkan
27-07-2009, 11:34
240 a kadar cıkan gt ler var. filtre yazılım ve egzoz ile...
gt ile benım aracım arasında ne tur farklar war ki??
wakıt ayırıp ılgılendıgın ıcın cok tesekkur ederım..
benım bov takılırken d v ıcın farklı bısı yapıldı arza ısıgı yanmaması ıcın kendısı halen daha calısıo fakat işlewsel olarak degıl..
yanı bı newı ısık yakmasın dıye kandırıcı yaptık.. halen daha sorun yaparmı bılmıorum..
benım su an uzerındekı eksoz ıcın resımleme yapacagım ona gore sızlerde yardımcı olursunuz..
zaman ayırıp yorum yazdıgın ıcın cok tesekkur ederım..
ya bana sorarsan hks bov asla takmam. dv ye kör atma işlerine de asla girmem.
çuflatacam diye sistemi niye bozayım.
hks bovları sonradan turbo yapılan arabalara koyulmak üzere tasarlanmış şeyler.
bizim görevini fazlasıyla yerin getiren dv selonoidlerimiz var.
Future_King
27-07-2009, 16:31
gt ile benım aracım arasında ne tur farklar war ki??
wakıt ayırıp ılgılendıgın ıcın cok tesekkur ederım..
Rica ederim ne demek.
Yazılım dışında bi fark yok.
Ben var diye biliyordum fakat bi kaç kişi ısrar etti fark yok diye.araştırmaya vakit bulamadım onun için kabullendim:)
ya bana sorarsan hks bov asla takmam. dv ye kör atma işlerine de asla girmem.
çuflatacam diye sistemi niye bozayım.
hks bovları sonradan turbo yapılan arabalara koyulmak üzere tasarlanmış şeyler.
bizim görevini fazlasıyla yerin getiren dv selonoidlerimiz var.
kesinlikle katılıyorum.
Ayrıca bizim araçlarda Bildigim kadarı ile Blowoff gorevini zaten goren bir sistem var.
onun için zaten forge sadece daha fazla işlevsel ve ses alınsın diye Blowoff Adaptoru yaptı.
Kesinlikle boyle hassas motorlarda boyle işlemler pek hoş olmayan sonuçlar doğurabilir.
GökhanÖzkan
27-07-2009, 18:24
ya bana sorarsan hks bov asla takmam. dv ye kör atma işlerine de asla girmem.
çuflatacam diye sistemi niye bozayım.
hks bovları sonradan turbo yapılan arabalara koyulmak üzere tasarlanmış şeyler.
bizim görevini fazlasıyla yerin getiren dv selonoidlerimiz var.
walla o ses için bende daha 7000kmde kıydım arabama:)
işlewsel olarak bilemicem ama ben sesine bayılıyorum..
su an kafamda eksoz için ya resımdekı r32 sıstemını uygulıcam tek cıkıs olarak yada son suturucuyu değiştircem..
GökhanÖzkan
27-07-2009, 18:25
Rica ederim ne demek.
Yazılım dışında bi fark yok.
Ben var diye biliyordum fakat bi kaç kişi ısrar etti fark yok diye.araştırmaya vakit bulamadım onun için kabullendim:)
kesinlikle katılıyorum.
Ayrıca bizim araçlarda Bildigim kadarı ile Blowoff gorevini zaten goren bir sistem var.
onun için zaten forge sadece daha fazla işlevsel ve ses alınsın diye Blowoff Adaptoru yaptı.
Kesinlikle boyle hassas motorlarda boyle işlemler pek hoş olmayan sonuçlar doğurabilir.
cuflasın dıye boyle işlere girdim bnde sımdıye kadar allaha sukur bı sorunla karsılasmadım.
su eksozu çözeyim sora hemen yazılım:)
araçta bildiğim kadarı ile çift sensörlü katalitik konvertör var bu sorunu nasıl çözdünüz motordan düz boru ile son susturucuya geliyor demişsiniz ama ?
GökhanÖzkan
30-07-2009, 22:39
araçta bildiğim kadarı ile çift sensörlü katalitik konvertör var bu sorunu nasıl çözdünüz motordan düz boru ile son susturucuya geliyor demişsiniz ama ?
düzden kasttettıgım sey borular kıwrılmadan gelıo sora dolanmaya baslıyor..kat ıptalı yok yani aracımda..
yapabilseniz çok faydası olur ama çift sensör ü iptal edebilmek sıkıntı :) aynı dertten bendede var
GökhanÖzkan
31-07-2009, 12:51
yapabilseniz çok faydası olur ama çift sensör ü iptal edebilmek sıkıntı :) aynı dertten bendede var
arıza ışıgı yakıomuş yoksa bende gırıcem o ıse..:)
resmdeki egzoz sistemi R32 nin sanırım tsi a n kdr verimli olur kimbilir??
Future_King
03-08-2009, 14:20
arıza ışıgı yakıomuş yoksa bende gırıcem o ıse..:)
Lamda sensorunu yanıltma işleri var fakat benim ısınamadığım bir yöntem...
GökhanÖzkan
03-08-2009, 21:46
resmdeki egzoz sistemi R32 nin sanırım tsi a n kdr verimli olur kimbilir??
deneyen olmadıgı ıcın sanırım denıcem olmazsa deneyıp yanılcaz:))
farklı bı son susturucu da dusunuyorum bakalım nasip kısmet:)
GökhanÖzkan
03-08-2009, 21:47
Lamda sensorunu yanıltma işleri var fakat benim ısınamadığım bir yöntem...
walla bende sıcak bakmıorum bakalım cok gerk duyarsam yapcam ama sımdılık probem yok..
yanıltma işlemi çok basit ki niye ısınamayasınız?
orjinal sensör düzeneğine bişey yapılmıyor
deneyen olmadıgı ıcın sanırım denıcem olmazsa deneyıp yanılcaz:))
farklı bı son susturucu da dusunuyorum bakalım nasip kısmet:)
Gökhan o sistem sana gelmez, o sistem V motorlar için. Güç kaybı yaşarsın fazlasıyla daha fazla kayıtsız kalamadım :)
172 cıkmamısmıydı dyno ben öle hatırlıorm
172 cıkmamısmıydı dyno ben öle hatırlıorm
O bizim arkadaşın idi, Gökhan'ın 160civarı çıkmıştı
GökhanÖzkan
08-08-2009, 13:39
Gökhan o sistem sana gelmez, o sistem V motorlar için. Güç kaybı yaşarsın fazlasıyla daha fazla kayıtsız kalamadım :)
arastırıodum deneyen olmadıgı ıcınde ben olcaktım o kobay ıyı oldu:)
GökhanÖzkan
08-08-2009, 13:40
O bizim arkadaşın idi, Gökhan'ın 160civarı çıkmıştı
+ cuuuuuuuuuuf:)
Sen hiç parçalama kendini güzel bir shortram al emişini düzelt. Sonra iskender yapımı + milltek catback çıkma egzoz var onu tavsiye ederim sana ;)
yigittmr
22-08-2009, 02:57
Merhabalar baktım ki golf tsi mevzusu donmus bende elimden geldigince seni bilgilendiriyim istedim. Ben de bir golf 5 tsi (140) kullanıcısıyım ve aracımı modifiye etmeden once cok arastırıp ogrendım o yuzden bıldıgım, gordugum ve deneyıp yanıldıgım herseyi bu araba hakkında sana anlatıyım. Golf tsi lere en yuksek verim veren engine management ı abt yapıyor. Abt dunya capında bilinen guvenilir bir tuning firması. Distributorlugu suan pentaoto da. 1000 euro ya 210 hp ye sadece yazılım la cekılebılıryor tsi lar. Benım onerdigim firmada bu. Hava filtresi konusuna gelınce, tsi motorları cok hassas bu yuzden filtreyi secerken cok secici davranmak zorundasın. Simota golf tsi ler icin ozel carbon air intake/filtre cıkardı. Bu filtreyi sana onermemın sebebi bu motora takılabılecek en guvenli filtre olması. ***** aracımız cok elektronik oldugundan, hemen bazı errorler vermeye baslıyabılır baska bir filtreyle. Blow off sartmı? Eger engine management yapmadıysan(yazılım) kesinlikle gerek yok. Ama turbonun basıncı acıldıktan sonra kullanman gerektigini dusundugum bir parca. Tsi motorları 1.8 bar basınc basabılıyorlar, sonuc olarak aracın ıcıde komple forged bu yuzden cokta aracın turbosu harıc bı yerını yıpratmıyorsun. 1.8 gercekten hafife alınıcak bir basınc degıl. Tabi bu turbonun kucuk olmasından kaynaklanıyor bu kadar yuksek basınclara cıkılabılme durumu. 1.8 barı daha saglıklı bir sekılde tahliye etmen, ve gaza bastıgında turbonun gec kalmasını engellemen icin kullanılabılır.
Egzoz konusunda, daha oncede arkadasların bahsettigi gibi turbo aracta en iyi egzoz, olmayan egzozdur. Fakat tsi kullanıcısının boyle bir luksu yok. Katalıgı soktugunde arac ikaz ısıgı veriyor ve kendini korumaya alıyor. Boylece aracını o ısıgı sondurtsende tam kapasitede kullanamıyorsun. Egzoz icin tam 3 opsiyonun var;
1.) Katalıtıge dokunmadan cat-back ı dumduz cekersın 70 lık boruyla(custom egzoz)
2.) Milltek sport-cat and downpipe sistemini alırsın, ki bu sistem sadece tsi lar icin yapılmıs bir katalıtık ve hıcbır sekılde ısık yanmıyor. 200 cell lik bi katalıtık kullanılıyor. Bızım araclarımızda ki stock katalıtık 700 cell. bu ciddi rakamlarda hp kazandırır. Ben pasaoglunda stock katalıtıgımle (cat-back susturucular sokulmus haliyle) 156 hp, 240 nm tork aldım.95 oktan benzınle. bu katalıtık ve duz boruyla 165 hp ler kesinlikle hayal olmaz.
3.) British volkswagen cup ın parcaları var. Onlarda Tsi ların pist versiyonları ıcın ozel bir cat&downpipe yapmıslar. 100 cell lık kat kulanılıyor.
Genel bir hesap yaparsak aracına Abt yazılım +70hp
Milltek katalıtık ve downpipe +20hp
Simota karbon air intake soguk bi havada +5hp
Ve gercekten 97 oktan tsi de cok farkettırıyor +5hp
VW golf 1.4 tsi 240 hp ye kadar cıkabılıyor.
GökhanÖzkan
22-08-2009, 13:36
Merhabalar baktım ki golf tsi mevzusu donmus bende elimden geldigince seni bilgilendiriyim istedim. Ben de bir golf 5 tsi (140) kullanıcısıyım ve aracımı modifiye etmeden once cok arastırıp ogrendım o yuzden bıldıgım, gordugum ve deneyıp yanıldıgım herseyi bu araba hakkında sana anlatıyım. Golf tsi lere en yuksek verim veren engine management ı abt yapıyor. Abt dunya capında bilinen guvenilir bir tuning firması. Distributorlugu suan pentaoto da. 1000 euro ya 210 hp ye sadece yazılım la cekılebılıryor tsi lar. Benım onerdigim firmada bu. Hava filtresi konusuna gelınce, tsi motorları cok hassas bu yuzden filtreyi secerken cok secici davranmak zorundasın. Simota golf tsi ler icin ozel carbon air intake/filtre cıkardı. Bu filtreyi sana onermemın sebebi bu motora takılabılecek en guvenli filtre olması. ***** aracımız cok elektronik oldugundan, hemen bazı errorler vermeye baslıyabılır baska bir filtreyle. Blow off sartmı? Eger engine management yapmadıysan(yazılım) kesinlikle gerek yok. Ama turbonun basıncı acıldıktan sonra kullanman gerektigini dusundugum bir parca. Tsi motorları 1.8 bar basınc basabılıyorlar, sonuc olarak aracın ıcıde komple forged bu yuzden cokta aracın turbosu harıc bı yerını yıpratmıyorsun. 1.8 gercekten hafife alınıcak bir basınc degıl. Tabi bu turbonun kucuk olmasından kaynaklanıyor bu kadar yuksek basınclara cıkılabılme durumu. 1.8 barı daha saglıklı bir sekılde tahliye etmen, ve gaza bastıgında turbonun gec kalmasını engellemen icin kullanılabılır.
Egzoz konusunda, daha oncede arkadasların bahsettigi gibi turbo aracta en iyi egzoz, olmayan egzozdur. Fakat tsi kullanıcısının boyle bir luksu yok. Katalıgı soktugunde arac ikaz ısıgı veriyor ve kendini korumaya alıyor. Boylece aracını o ısıgı sondurtsende tam kapasitede kullanamıyorsun. Egzoz icin tam 3 opsiyonun var;
1.) Katalıtıge dokunmadan cat-back ı dumduz cekersın 70 lık boruyla(custom egzoz)
2.) Milltek sport-cat and downpipe sistemini alırsın, ki bu sistem sadece tsi lar icin yapılmıs bir katalıtık ve hıcbır sekılde ısık yanmıyor. 200 cell lik bi katalıtık kullanılıyor. Bızım araclarımızda ki stock katalıtık 700 cell. bu ciddi rakamlarda hp kazandırır. Ben pasaoglunda stock katalıtıgımle (cat-back susturucular sokulmus haliyle) 156 hp, 240 nm tork aldım.95 oktan benzınle. bu katalıtık ve duz boruyla 165 hp ler kesinlikle hayal olmaz.
3.) British volkswagen cup ın parcaları var. Onlarda Tsi ların pist versiyonları ıcın ozel bir cat&downpipe yapmıslar. 100 cell lık kat kulanılıyor.
Genel bir hesap yaparsak aracına Abt yazılım +70hp
Milltek katalıtık ve downpipe +20hp
Simota karbon air intake soguk bi havada +5hp
Ve gercekten 97 oktan tsi de cok farkettırıyor +5hp
VW golf 1.4 tsi 240 hp ye kadar cıkabılıyor.
ılgılendıgın we yorumun ıcın cok ama cok tesekkur ederimm...
su an aracımda 60lık boru cat back eksoz,soguk hawa alabılmesı ıcın aşağı uzattıgım mantar fıltre,hks yeni tip blow off war..
filtreden önce 95 oktan benzinle 160 hp 255nm aldım..
su an sadece yazılımım kaldı onu hallettıkten sora bakalım durum neyı gostercek..
bırde son susturucum ıyı bısı degıl onun yerıne otto,megan racıng,hks,dc sport vs... ne yapmalıyım kararsızım??
yigittimur
23-08-2009, 00:29
Eger aracın arka tamponunu kesip oraya aynen gt lerdeki gibi bi son susturucu takmak istiyorsan ona bisi diyemem. ama ben susturucu adetını en aza cekmek icin katalıtıkten sonra sadece bı susturucu kullanıyorum ve aracın tam ortasına denk gelıcek biryerden egzoz gazını asagı dogru tahliye edıyorum. Aracın egzozundan cıkıp yerde patlayan egzoz gazı gercekten muhtesem bı eko yapıyor. Kesinlikle tavsiye ederim
GökhanÖzkan
23-08-2009, 01:25
Eger aracın arka tamponunu kesip oraya aynen gt lerdeki gibi bi son susturucu takmak istiyorsan ona bisi diyemem. ama ben susturucu adetını en aza cekmek icin katalıtıkten sonra sadece bı susturucu kullanıyorum ve aracın tam ortasına denk gelıcek biryerden egzoz gazını asagı dogru tahliye edıyorum. Aracın egzozundan cıkıp yerde patlayan egzoz gazı gercekten muhtesem bı eko yapıyor. Kesinlikle tavsiye ederim
ben bu sekılde bı son susturucu kullanıyorum zaten ama eksozum cok ıyı degıl onun yerıne bı alternatıf dusunuorum..sesı we performansı ıyı olan..http://img90.imageshack.us/img90/8134/benznlk12.jpg (http://img90.imageshack.us/i/benznlk12.jpg/)
yigittmr
23-08-2009, 20:30
Acıkcası R32 tarzı arka tamponun tam ortasından cıkan 2 li egzos sistemi her ne kadar bızım kasamıza cok yakısıyor olsada sıstem kesinlikle guc kaybına sebep oluyor. Borular cok donarak geliyor ve bu egzozda hem rezonans yapıyor hemde egzoz bukum yaptıgı ıcın, bu bukumlere carpan gazbir nebzede olsa geri gidiyor(back pressure). Atmosferik olsaydı arabamız bu bızım icin bi kazan olurdu ama r32 sistemi fln susturucuları olan ve boruları dolanarak gelen sistemler. benim sana onerim katalıtıkten sonra dumduz bir boru cekmen ve arka susturucunda da kucuk bir tup boyutunda bir susturucu kullanarak cift yapısık cıkısı olmasını onerebılırım sana. Hem ses hemde goruntu acısından cok daha kaliteli olabılıcegını dusunuyorum...
GökhanÖzkan
23-08-2009, 20:40
Acıkcası R32 tarzı arka tamponun tam ortasından cıkan 2 li egzos sistemi her ne kadar bızım kasamıza cok yakısıyor olsada sıstem kesinlikle guc kaybına sebep oluyor. Borular cok donarak geliyor ve bu egzozda hem rezonans yapıyor hemde egzoz bukum yaptıgı ıcın, bu bukumlere carpan gazbir nebzede olsa geri gidiyor(back pressure). Atmosferik olsaydı arabamız bu bızım icin bi kazan olurdu ama r32 sistemi fln susturucuları olan ve boruları dolanarak gelen sistemler. benim sana onerim katalıtıkten sonra dumduz bir boru cekmen ve arka susturucunda da kucuk bir tup boyutunda bir susturucu kullanarak cift yapısık cıkısı olmasını onerebılırım sana. Hem ses hemde goruntu acısından cok daha kaliteli olabılıcegını dusunuyorum...
ben kucuk koydugum fotodan bahsedıodum o r32 ıcın kullanılanbı sıstem degıl kı anlayamadım o yuzden yazdıgınızı..
benım koydugum fotoda tek cıkıs we soldan cıkıo cattan sora 60lık boruyla bu susturucuya baglanıo...
yigittmr
28-08-2009, 23:37
yok hayır ben daha onceden yapılmıs egzos konusundaki yorumlara cevap olarak R32 sisteminden bahsetmistim orada.
Bu arada bu hafta abt nin 140hp den 210 hp ye cıkaran yazılımını yaptırmayı dusunuyorum, buraya butun degisimleri detaylı bi sekilde yazıcam..
Sana bi sorum olucak, air intake olarak simotanın tsi motorları icin cıkarttıgı carbon air intake sistemini almayı dusunuyorum fakat bu hks nin mantar hava filtreleri de aklıma yatıyor. Sen sanırım kullanıyordun, bi fark hissediyormusun? Verim alabildin mi filtreden?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.