Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : civic coilover problemi



jdmperfect
28-07-2009, 23:50
eskiden arabamda fk 3.5 kullanıyordum ve guzel bı yol tutuşu vardı (orjınal amortisör)
şimdi markasını bılmıyorum ama coil over aldım ayarlı yay da diye biliriz :D
araba fazla basmama ragmen hatta çevremdeki arkadaşlardan en az yere basan ben olmama ragmen top gıbı sekıyo araba dıger arkadaşlardada aynı problem mevcut
acaba amortisörlerin milleri kısaltsam her hangi bir faydası olurmu yada arkalara (cunku arkalarda asıl problem arkada oturanların kafası tavana deyecekmiş gibi oluyo yuksek hızlarda ) orjınelde kesilmiş vb 3.5 yay mı koysam bi çaresi varmı bu işin yardım lutfen :(

gökan
28-07-2009, 23:53
bende coıl sprıngs kullanıyorum cok sekme yok bende :S

-aykt-
28-07-2009, 23:55
bende coıl sprıngs kullanıyorum cok sekme yok bende :S

Abi sen çok iyi niyetlisin, sana sekme yok gibi geliyor olmasın. :)

jdmperfect
29-07-2009, 00:09
bende coıl sprıngs kullanıyorum cok sekme yok bende :S

hine mi sen arkadaş yaaaa :D

yarın gorursun kafan tavana deydimi

gökan
29-07-2009, 00:52
bende öle bı sorun yok :)yalan borcumda yok gel yarın bin gör sen hangı yay sekme yapmıyor gostersene sekmeyen arabamı var hangı basık araba sekmıyor

gökan
29-07-2009, 00:54
120 ilede 170 ilede viraja girdim bı sıkıntı yok olursa sölerım

jdmperfect
29-07-2009, 01:08
sorumu tekralıyorum
acaba amortisörlerin milleri kısaltsam her hangi bir faydası olurmu yada arkalara (cunku arkalarda asıl problem arkada oturanların kafası tavana deyecekmiş gibi oluyo yuksek hızlarda ) orjınelde kesilmiş vb 3.5 yay mı koysam bi çaresi varmı bu işin yardım lutfen

speed
29-07-2009, 06:56
çaresi bir an önce o ayarlı yaylardan kurtulmak...size tekrar civicler için üretilmiş kısa ve spor yaylardan takmanızı öneririm...

Melih-Ö
29-07-2009, 08:58
aynen öyle olacak :) basık araçlar devamlı seker :) benim aracımda sekiyor ama beni rahatsız etmiyor :) kurtulmanın yolu spor yaya dönmek :)

imhotep
29-07-2009, 09:00
ya orjinal amortisorlerini serleştiriceksin veya konı alıcaksın baska çözumu yok..

olmadı kaldırıp atıcasksın yay takıcaksın :)

nitrO_Oxide
29-07-2009, 09:49
sekme var sekme var :D normlinde sekmesi güzel bnce ama bu yayla sekmesi gercekten işkence oluyor.
Amortisor sertleşincede sekme oluyor ama biraz daha duzgun oluyor aracın yol tutusu vs
Konili ve bu yay takılı hiç bi araca binmedim ondan yorum yapamıcam
Ama bu yay takılı olupta sekmeyen arabada gormedim :D

jdmperfect
29-07-2009, 14:45
ya orjinal amortisorlerini serleştiriceksin veya konı alıcaksın baska çözumu yok..

olmadı kaldırıp atıcasksın yay takıcaksın :)

peki orjınel amortisor sertleştirme işi nasıl oluyor yada sadece arkada fazla yaylanma var arkalara orjın kesılmıs yay mı koysam

metin
29-07-2009, 15:41
Ben kangooda eıbach yay kısaltılmıs amortısor kullanıyorum konfor acısından cok memnunum
yanlız amortısor kısaldıgında coıloverların manası kalmayacak yukseltemeyeceksin cunku
ama araban ıcın amortısor yay varken pıyasada bu islere gırmeye degmez derım

jdmperfect
29-07-2009, 18:51
careyı buldum gıbı arkalara spor yay koyacagım

imhotep
29-07-2009, 18:54
peki orjınel amortisor sertleştirme işi nasıl oluyor yada sadece arkada fazla yaylanma var arkalara orjın kesılmıs yay mı koysam

arka on farketmez araba sekiyorsa sekiyordur arkalara spor yay takıcan onleri napıcaksın viraja girdinmi hafiften yol bozuk olsa onu sekicek bu sefer

nam amortıroe gidiceksin maslakta amortısorlerını sertletiricek ben bu çarenin taraftarı değilim en temizi ya 4 tane spor yay alıcaksın yada konı ve coil sprıng

gökan
29-07-2009, 19:06
konı coıl sprıngs sanırım cok ıyı olur:)

jdmperfect
30-07-2009, 13:38
iide benım onler hiç sekmiyo desem yeri :)

ugur
30-07-2009, 13:52
sorumu tekralıyorum
acaba amortisörlerin milleri kısaltsam her hangi bir faydası olurmu yada arkalara (cunku arkalarda asıl problem arkada oturanların kafası tavana deyecekmiş gibi oluyo yuksek hızlarda ) orjınelde kesilmiş vb 3.5 yay mı koysam bi çaresi varmı bu işin yardım lutfen

çaresi sarı koni+tein yay araban rahat sn rahat mutlu mesut geçinirsiniz:)

sumunder
31-07-2009, 13:38
bendede coil yay var çok fena sekiyor koni ve yay alacağım. okadar sekiyoki midemiz bulanıyo:)

dark
06-08-2009, 01:19
bende sizler gibi sekmekten bıktığım için sürekli yayları taktırıp soktürdüğüm yere gititm ve çok makul bir fiyata orjinal yayları orj amortisörlerle kuleden indirerek kullanıyorum konfor orj den farksız diyebilirim yanlış anlaşılma olmasın ne yaylarım kesik nede ısıtma var. sadece amortisör kulelerim kısa hatta fikir vermesi açısından bi resim ekliyim basıklığı hakkında
not : civiclere uygulanırmı blmiyorum usta yaparken her araca olmuyor demişti.
http://img148.imageshack.us/img148/9362/sahibinden02.jpg (http://img148.imageshack.us/i/sahibinden02.jpg/)

Evrenoz
06-08-2009, 13:59
Sene 2009...

Kesilmiş yay veya kesme biçme nedir, yapmayın Allahınızı severseniz.


Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sol taraf yatarken sağ taraf havaya kalkar. Sağ amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



Bu tehlike bir yana,

Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı *****.


Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..



Yay ısıtma uygulamasındansa hiç bahsetmiyorum, suyunu aldıktan sonra tekrar ısıtılan metallerın kırılganlığının arttığı bilinen bir fizik kanunu.
http://www.caralem.com/forum/showthread.php?t=128

Ayrıca sekme de gayet normal. Kullanılan bu ekipmanda yayı alttan veya üstten bastırarak esneme katsayısını düşürüyorsunuz. Esneme bir diğer deyişle yaylanma ne kadar az olursa sekme de o kadar çok olur.

dark
06-08-2009, 15:22
konunun burdan buraya geliceğini tahmin etmiştim özellikle not düşmeme rağmen. Şunuda söyliyim yapan insan sanayideki ahmet mehmet değil kendisi zaten coilover ,yay, amortisör imalatı yapıyor.

ulasstoprak
06-08-2009, 15:55
Erkan senin yapacagın tek şey koni - 3,5 luk eibach yay hüseyin çevigin vtec te var bu combinasyon bi kere bin ne demek istedigimi anlayacaksın o yaylarıda acilen çıkar elinden can taşıyosun ...

ruudvan
06-08-2009, 16:43
bnde coıl sprıng kullanıorum orjınal amortısor megan racıng yay ve aparatı seklınde aracımı lastıklerın ustune 1 cm gelıcek sekılde alcalttıgımda konfor muthıs orjıanlden farksız bınen farkı anlıyamıyor 2cm daha dusurdum mu arka tarafta setten gecerken yada cukurlarda garıp sesler gelmeye baslıyor konfor azalıyor tamamen cokerttıgımde ıse seksek gıdıyorum .

gökan
06-08-2009, 16:57
iizmir buca yolunda gormelısın erkan benı sek sekerek :)

jdmperfect
06-08-2009, 22:39
valla gokhan arkamdan gelenler kenara cekılıyor bu arabaya ne oluyor boyle dıyerek tam bır basketbol topu edasıyla ılerlıyorum :)

gökan
06-08-2009, 22:42
valla gokhan arkamdan gelenler kenara cekılıyor bu arabaya ne oluyor boyle dıyerek tam bır basketbol topu edasıyla ılerlıyorum :)

hahahaah beni görme arkadan arkdaşlar görmüş kafa yukarıya degcek ne tehlıkelı iş yapıyoruz sökcem valla:)

Evrenoz
06-08-2009, 22:45
konunun burdan buraya geliceğini tahmin etmiştim özellikle not düşmeme rağmen. Şunuda söyliyim yapan insan sanayideki ahmet mehmet değil kendisi zaten coilover ,yay, amortisör imalatı yapıyor.

Merak ettim kim bu?

Namistain ise Ahmet, Mehmet değilse de Nizamettin'dir. :D

Hangi Ar-Ge çalışmalarının hangi şartlar ve araçlar altında yapıldığını, güvenilirlik belgelerinin hangilerinin sahip olduğu süs değil yapılan işin arkasında gerek teorik gerekse pratik olarak bir mühendislik bilgisinin, her tür koşul ve güvenlik testini, yıllarca ve çeşitli koşullarda/araçlarda gerçekleştirilmiş Ar-Ge'lerin varolduğunun kanıtır.

Ryhn
07-08-2009, 00:03
Valla o ebay de satılan Coilover denen ayarlı yaylardan bahsediyorsanı ben olsam hayatımı öle bişiye emanet etmezdim... Başka bir yay alıp o ayarlı aminyum vida sistemini kullanabilirsiniz sekme biraz azalıcaktır ama ben onu bile yamazdım.

gökan
07-08-2009, 10:14
kafama takılan bişi var su coıloverı sprıngsın yayını sadece cıkartıp yerıne o kısalıkta teın yada farklı bi yay oturmazmı ???*

imhotep
07-08-2009, 10:16
oturur neden oturmasın

dark
07-08-2009, 20:42
Merak ettim kim bu?

Namistain ise Ahmet, Mehmet değilse de Nizamettin'dir. :D

Hangi Ar-Ge çalışmalarının hangi şartlar ve araçlar altında yapıldığını, güvenilirlik belgelerinin hangilerinin sahip olduğu süs değil yapılan işin arkasında gerek teorik gerekse pratik olarak bir mühendislik bilgisinin, her tür koşul ve güvenlik testini, yıllarca ve çeşitli koşullarda/araçlarda gerçekleştirilmiş Ar-Ge'lerin varolduğunun kanıtır.

Yorum tercih size kalmış benim 2 passat aracım denemediğim kullanmadığım yay kalmadı fk,jr,hr,eibach ya dengesiz düşüyor yada zıplıyordu. Buyrun ne belgesi var diye soruyordunuz kendi sitelerinden uluslar arası belgeleri olduğunu görebilirsiniz.(http://www.namistain.com/) Yinede tatmin olmazsanız tercih size kalmış tabi :) Ben halimden ve aracımın konforundan memnunum.

seymansarac
07-08-2009, 20:47
Eibach pro cuk diye oturuyo civiclerde konforlu alçalma istiyorsan..

ruudvan
07-08-2009, 20:53
arac onden mı arakadan mı daha cok sekıyor pekı onden ?

jdmperfect
27-08-2009, 13:01
arkadan daha cok sekıyor elimde orjınal yay var onları kesıp bu ayarlı yayı cıkartıp arasına onu takmayı dusunuyorum bakalım nasıl olacak

imhotep
27-08-2009, 13:05
kesme sakın orj yayların içine edersin..git bir takım spor yay al 3,5 luk filan kıttekı yayları cıkar yerıne bunları tak.. yazık gunah orj yayların dursun

Ahmet K
27-08-2009, 17:44
yaklaşık 5000 km kadar coil spring kullandım şimdi tein yaylarımı çok arıyorum..tein yay ile aracım istediğim gibi alçalmamıştı ama yol tutuş düzgündü...şimdi eibach prokit ile coillerimi takas ettim araç yükseldi ama daha güvenli hale geri döndü..coil springlerin orjinal amortisörle kullanımı bence sağlıklı değil.

MacH
27-08-2009, 19:54
amortisor sertleştirme nasıl yapılıyor bi arkadaş daha sormuş ama cevap alamamış bilen biriniz açıklarsa mutlu oluruz :)

gökan
27-08-2009, 19:55
ve bende sorayım su tablayı gerıye alma işlemı nedır ne tur bı işlemdır bu..burda bır kısı orjın amar4tısoerlere tabla ındırıp kaldırma yapabılcegını söluyor budogrumudur

Tayfun-E30
27-08-2009, 20:15
ve bende sorayım su tablayı gerıye alma işlemı nedır ne tur bı işlemdır bu..burda bır kısı orjın amar4tısoerlere tabla ındırıp kaldırma yapabılcegını söluyor budogrumudur

yayın bastığı kısım amortisördeki tabla onu yukarı alıp milinide orantılı olarak kesip kısıltıp diş açıyolar...

aliyo
27-08-2009, 20:17
amortisör sertleştirme içindeki sıvının değiştirilmesidir..

tabla denilen şey yayın amortisöre oturuduğu yerdir tabla aşağı alınınca doğal olarak yayda aşağı iniyo araba düşüyo. nekadar sağlıklı orasını bilemem..

birde amortisör mili kısaltılıyor oda amorsiörün içinden geçen uzun demirin üstten kısaltılması, kısa yay takıldığında arada kalan boşluğun alınmasıdır yani sekmeyi önler..

gökan
27-08-2009, 20:37
alı bunları nerde yaptrabılırz.nrde coıl yayın kendı yaynı cıkarıp farklı eıcbah vogtland yayı takabılrmıyız

VteC_MaNiaC
28-08-2009, 00:59
alı bunları nerde yaptrabılırz.nrde coıl yayın kendı yaynı cıkarıp farklı eıcbah vogtland yayı takabılrmıyız

takarsın ... hiç sıkıntıda olmaz :)

aliyo
28-08-2009, 01:06
takarsın ama fazla inmez çünkü 3.5 lik 5 lik yaylar coil yaylarından baya uzun. onun için tablayıda aşşağı aldırman lazım

gökan
28-08-2009, 01:13
keserız spor yayı coıl yay gıbı kısalıgına getırebılırsek yapıcam bunu

VteC_MaNiaC
28-08-2009, 01:28
keserız spor yayı coıl yay gıbı kısalıgına getırebılırsek yapıcam bunu


fena sekersin moruk :)

ama spor yaya ayar aparatı takıp indirebilirsin bayada konforlu oluyo

gökan
28-08-2009, 01:34
okan yaptysan paylaş bakalım msnde bıraz kafam karıstı sekmekten sıkıldım:S

MacH
28-08-2009, 02:25
fena sekersin moruk :)

ama spor yaya ayar aparatı takıp indirebilirsin bayada konforlu oluyo


spor yaya ayar aparatı dediğiniz nedir uygulanışı nasıldır biraz açar mısınız ?

VteC_MaNiaC
28-08-2009, 02:52
okan yaptysan paylaş bakalım msnde bıraz kafam karıstı sekmekten sıkıldım:S


spor yaya ayar aparatı dediğiniz nedir uygulanışı nasıldır biraz açar mısınız ?

şu şekilde yapılıyor ... ayarlı yayların tepesindeki ayar şapkasını çıkartıp normal spor yayımızın üzerine takıyoruz ve gene aynen coilover yay mantığıyla sıkıyoruz ... yayların boyu uzun olduğu için yaylanma mesafelerini kısaltmış oluyoruz böylece konfor çok fazla kaybolmuyor...

coil yayda ise yaylar hem sert hem kısa olduğu için biraz daha sert oluyor ... ama daha rijit olduğu bir gerçek

rahmi
28-08-2009, 08:22
koni+coil yay kullansak ne kadar saglıklı olur...

M.A.D
28-08-2009, 09:01
leylek spec :cool: sekmek bize göre deil :hahaha:

ulasstoprak
28-08-2009, 09:33
Bu tarz çözümler aramayın bence biraz daha kasın coilover alın zaten söylediginiz işlemler ne kadar tutacak amortisörlere oynayacaksınız yay alacaksınız o yayı keseceksiniz coil aparatı alacaksınız gene herşeyiyle 600-700 übulur ..temiz 2, el coiloverlarde 1000-1200 arası ..

jdmperfect
28-08-2009, 17:22
en mantıklısı aliyo arkadaşımızın dedıği gibi amotisör millerini kısaltmak gel gokhn boyle yapalım

MacH
28-08-2009, 19:36
peki amortisör mili kısaltmak,tablayı aşağıya çekmek veya amortisor yağını değiştirmek araç sağlığı açısından bi sorun icraa eder mi ?
faydaları zararları ?

jdmperfect
31-08-2009, 22:42
en mantıklısı aliyo arkadaşımızın dedıği gibi amotisör millerini kısaltmak gel gokhn boyle yapalım

??????????????

gökan
31-08-2009, 22:44
??????????????

nebu erkan???

jdmperfect
01-09-2009, 15:54
Amortisor milleri olayı gokhan sen bulabıldınmı sekmeye care

jdmperfect
07-09-2009, 00:23
hala bulamadım şu sekmeye care gaza basamıyoz artık korkudan tın tın yok bunun bı caresı konı de alamıyos 600 lira en kotusu ayarlı takılmakda iyi istediğin zaman yuksel alçal acil yardım yoksa sonumuz kotu olacak :)))