Eriador
10-10-2006, 19:58
Gelmiş geçmiş tartışmasız en iyi en büyük F1 pilotu
1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 ! Yıllarının dünya şampiyonu ... malesef büyük bi şanssızlık sonucu 2006 da son yarışa 10 puan geride giriyor 2 puan önde girmek warken ...
Formula 1 tarihinin en başarılı pilotu Michael Schumacher, ilk F1yarışına 1991 yılında Jordan ile çıktı. 90’lı yılların ortalarında Benetton ile iki kez dünya şampiyonu olduktan sonra 1996’da Ferrari’ye katıldı ve 2000 yılından itibaren üstüste beş kez sürücüler klasmanında zirveyi kimseye kaptırmadı. 2004'te 18 yarışın 13’ünü kazanırken sadece bir grand-prix’de finiş göremedi.
Kariyer :
Michael kariyerine 1987'de Formula Konig serisinde başladı. Domine ettiği bu sezonun ardından şampiyon olarak Formula Ford'a geçti. Avrupa Şampiyonası'nda Mika Salo'nun ardından ikinci olan Schumi, Almanya Serileri'nde dördüncü oldu. 1989 yılında Almanya Formula 3 serisine katıldı. Bu seride üçüncü sırayı alırken ikinci sırayı bir puanla kaçırdı. 1990'da aynı seriyi domine eden Schumi beş yarışta galip geldi, ayrıca Fiji ve Macau'da yapılan uluslararası yarışlarda birinci oldu.
Mercedes Junior Team ile Mexico City de yarış kazandı. 1991'de aynı takımla Autopolis'te zafer kazandı. Ayrıca Formula 3000'de ilk kez yarıştı. 1991'de esas önemli olan, F1'e ilk adımını atmasıydı. İlk yarışında Jordan adına Belçika'da piste çıktı. Yedinci sıradan başladığı yarışın ilk turunda teknik sorunlar nedeni ile yarış dışı kaldı. Ardından Benetton'a geçiş yaptı.
1992'de Sekiz defa podyumda yer almayı başardı. İlk GP galibiyetini Belçika GP'sinde elde eden Schumi sezonu 53 puanla üçüncü sırada tamamladı. 1993'te Benetton adına yarışmaya devam eden Michael, Portekiz GP'sinde süper bir performans gösterirken sezonu dördüncü sırada bitirdi.
1994'te Michael hızı ile GP dünyasını şaşırttı. Senna ile mücadeleye girişti. Senna'nın ölümünün ardından Micahel yenilmez görünüyordu ancak F1 çevrelerinde Benetton'un kurallara aykırı davrandığına dair iddialar dolaşıyordu. Benetton tüm cezalar ve diskalifiyeler ile mücadele etti ve sonunda Michael Adelaide GP'sinde tartışmalı bir kazanın ardından Damon Hill'in 1 puan önünde şampiyon oldu.
Dokuz zafer kazandığı 1995 yılında ikinci şampiyonluğunu kazanan Michael 1996 yılında Ferrari'ye geçti. Bu sezonda üç galibiyet kazandığı Ferrari, pek güven vermemişti. 1997'de Monaco, Fransa, Kanada, Belçika ve Japonya'da birincilikler alan Michael son yarış olan Jerez GP'sine Jacques Villeneuve'ün 1 puan önünde gitmeyi başardı. MS ve JV arasında yaşanan kaza ile sezon bir defa daha tartışmalı şekilde son buldu. Villenevue yarışı birincilik ile bitirip şampiyon olurken, Michael'in şampiyonadaki puanları FIA tarafından silindi.
1998'de Ferrari ve Michael McLarenlerin başlangıçtaki üstünlüğüne sonuna kadar direndi. Michael 6 yarış kazandığı sezonun son yarışında lastiği patlayınca üçüncü şampiyonluk hayalleri suya düştü.
1999 sezonu Michael için pek iyi başlamadı. İlk yarışta yaşadığı sorunların ardından şampiyona liderliğini ele geçirdi. Ferrari adına şampiyon olma hedefine yaklaşıyordu ancak İngiltere GP'sinin ilk turunda yaşadığı kaza sonunda her iki bacağını da kırdı ve sezonu evinden takip etmek zorunda kaldı. Sezonun son iki yarışında geri dönüp takım arkadaşı Eddie Irvine'ın şampiyon olmasına yardım etmeye çalıştı ancak Mika pilotlar şampiyonluğunu kazanırken Ferrari 1983'ten sonra ilk defa markalar şampiyonluğunu kazandı.
2000 yılında Irvine'ın jaguar'a geçmesi ile birlikte Barrichello, Michael'in yeni partneri oldu ve kuşkusuz bu sezon Michael'in kariyerindeki en iyi sezondu.
Sezonun ilk üç yarışında galip gelen Michael durdurulamaz bir görüntü çizdi. Sezon ortasına doğru McLaren atağa geçti ancak Michael sondan ikinci yarış olan Japonya GP'sinde üçüncü şampiyonluğunu ilan etti. Bu şampiyonluk ile Ferrari'nin 21 yıllık pilotlar şampiyonluğu özlemine son verdi. Son yarış olan Malezya GP'sinde ise markalar şampiyonluğu Ferrari'nin oldu.
2001 yılı Ferrari ve Michael'in baştan sona üstün olduğu bir yıldı. 17 yarıştan oluşan sezonun bitimine 4 yarış kala Macaristan'da şampiyonluğunu ilan eden Michael, birçok rekorlar kırdı.
2002 yılının 11. yarışında gelen şampiyonluk Fangio'nun 5 şampiyonluk rekorunu egale ettiği anlamına geliyordu. Ancak takım emirleri bu galibiyete gölge düşürdü. Rubens galibiyeti Michael'a hediye ederken taraftarlar Ferrari ve Schumi'ye tepkilerini podyum seramonisinde gösterdiler.
2003 yılında şampiyonluk mücadelesi Michael, Kimi ve Juan Pablo arasında geçti. Şampiyonluk düğümü Amerika GP'sinde Michael'in zaferi ile çözüldü.
2004'te Schumi sezonu tekrar domine etmeye başladı. ilk 13 yarışın 12'sini kazanan Alman pilot yedinci şampiyonluğuna rahatlıkla ulaştı.
2005 yılı Micheal için maalesef çok da iyi geçmedi..Şampiyon pilot 5 sene süren şampiyonluk serisini Renault pilotu Fernando Alonso'ya kaptırdı.Micheal Ferrari'de kariyerinin en kötü sezonlarından birini yaşadı.
2006 DAHA BİTMEDİ !
1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 ! Yıllarının dünya şampiyonu ... malesef büyük bi şanssızlık sonucu 2006 da son yarışa 10 puan geride giriyor 2 puan önde girmek warken ...
Formula 1 tarihinin en başarılı pilotu Michael Schumacher, ilk F1yarışına 1991 yılında Jordan ile çıktı. 90’lı yılların ortalarında Benetton ile iki kez dünya şampiyonu olduktan sonra 1996’da Ferrari’ye katıldı ve 2000 yılından itibaren üstüste beş kez sürücüler klasmanında zirveyi kimseye kaptırmadı. 2004'te 18 yarışın 13’ünü kazanırken sadece bir grand-prix’de finiş göremedi.
Kariyer :
Michael kariyerine 1987'de Formula Konig serisinde başladı. Domine ettiği bu sezonun ardından şampiyon olarak Formula Ford'a geçti. Avrupa Şampiyonası'nda Mika Salo'nun ardından ikinci olan Schumi, Almanya Serileri'nde dördüncü oldu. 1989 yılında Almanya Formula 3 serisine katıldı. Bu seride üçüncü sırayı alırken ikinci sırayı bir puanla kaçırdı. 1990'da aynı seriyi domine eden Schumi beş yarışta galip geldi, ayrıca Fiji ve Macau'da yapılan uluslararası yarışlarda birinci oldu.
Mercedes Junior Team ile Mexico City de yarış kazandı. 1991'de aynı takımla Autopolis'te zafer kazandı. Ayrıca Formula 3000'de ilk kez yarıştı. 1991'de esas önemli olan, F1'e ilk adımını atmasıydı. İlk yarışında Jordan adına Belçika'da piste çıktı. Yedinci sıradan başladığı yarışın ilk turunda teknik sorunlar nedeni ile yarış dışı kaldı. Ardından Benetton'a geçiş yaptı.
1992'de Sekiz defa podyumda yer almayı başardı. İlk GP galibiyetini Belçika GP'sinde elde eden Schumi sezonu 53 puanla üçüncü sırada tamamladı. 1993'te Benetton adına yarışmaya devam eden Michael, Portekiz GP'sinde süper bir performans gösterirken sezonu dördüncü sırada bitirdi.
1994'te Michael hızı ile GP dünyasını şaşırttı. Senna ile mücadeleye girişti. Senna'nın ölümünün ardından Micahel yenilmez görünüyordu ancak F1 çevrelerinde Benetton'un kurallara aykırı davrandığına dair iddialar dolaşıyordu. Benetton tüm cezalar ve diskalifiyeler ile mücadele etti ve sonunda Michael Adelaide GP'sinde tartışmalı bir kazanın ardından Damon Hill'in 1 puan önünde şampiyon oldu.
Dokuz zafer kazandığı 1995 yılında ikinci şampiyonluğunu kazanan Michael 1996 yılında Ferrari'ye geçti. Bu sezonda üç galibiyet kazandığı Ferrari, pek güven vermemişti. 1997'de Monaco, Fransa, Kanada, Belçika ve Japonya'da birincilikler alan Michael son yarış olan Jerez GP'sine Jacques Villeneuve'ün 1 puan önünde gitmeyi başardı. MS ve JV arasında yaşanan kaza ile sezon bir defa daha tartışmalı şekilde son buldu. Villenevue yarışı birincilik ile bitirip şampiyon olurken, Michael'in şampiyonadaki puanları FIA tarafından silindi.
1998'de Ferrari ve Michael McLarenlerin başlangıçtaki üstünlüğüne sonuna kadar direndi. Michael 6 yarış kazandığı sezonun son yarışında lastiği patlayınca üçüncü şampiyonluk hayalleri suya düştü.
1999 sezonu Michael için pek iyi başlamadı. İlk yarışta yaşadığı sorunların ardından şampiyona liderliğini ele geçirdi. Ferrari adına şampiyon olma hedefine yaklaşıyordu ancak İngiltere GP'sinin ilk turunda yaşadığı kaza sonunda her iki bacağını da kırdı ve sezonu evinden takip etmek zorunda kaldı. Sezonun son iki yarışında geri dönüp takım arkadaşı Eddie Irvine'ın şampiyon olmasına yardım etmeye çalıştı ancak Mika pilotlar şampiyonluğunu kazanırken Ferrari 1983'ten sonra ilk defa markalar şampiyonluğunu kazandı.
2000 yılında Irvine'ın jaguar'a geçmesi ile birlikte Barrichello, Michael'in yeni partneri oldu ve kuşkusuz bu sezon Michael'in kariyerindeki en iyi sezondu.
Sezonun ilk üç yarışında galip gelen Michael durdurulamaz bir görüntü çizdi. Sezon ortasına doğru McLaren atağa geçti ancak Michael sondan ikinci yarış olan Japonya GP'sinde üçüncü şampiyonluğunu ilan etti. Bu şampiyonluk ile Ferrari'nin 21 yıllık pilotlar şampiyonluğu özlemine son verdi. Son yarış olan Malezya GP'sinde ise markalar şampiyonluğu Ferrari'nin oldu.
2001 yılı Ferrari ve Michael'in baştan sona üstün olduğu bir yıldı. 17 yarıştan oluşan sezonun bitimine 4 yarış kala Macaristan'da şampiyonluğunu ilan eden Michael, birçok rekorlar kırdı.
2002 yılının 11. yarışında gelen şampiyonluk Fangio'nun 5 şampiyonluk rekorunu egale ettiği anlamına geliyordu. Ancak takım emirleri bu galibiyete gölge düşürdü. Rubens galibiyeti Michael'a hediye ederken taraftarlar Ferrari ve Schumi'ye tepkilerini podyum seramonisinde gösterdiler.
2003 yılında şampiyonluk mücadelesi Michael, Kimi ve Juan Pablo arasında geçti. Şampiyonluk düğümü Amerika GP'sinde Michael'in zaferi ile çözüldü.
2004'te Schumi sezonu tekrar domine etmeye başladı. ilk 13 yarışın 12'sini kazanan Alman pilot yedinci şampiyonluğuna rahatlıkla ulaştı.
2005 yılı Micheal için maalesef çok da iyi geçmedi..Şampiyon pilot 5 sene süren şampiyonluk serisini Renault pilotu Fernando Alonso'ya kaptırdı.Micheal Ferrari'de kariyerinin en kötü sezonlarından birini yaşadı.
2006 DAHA BİTMEDİ !