PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 94 astra gsi hakkında bilgi



melih
02-08-2009, 20:33
Allah kısmet ederse hafta içi 94 model astra gsi alacaz.
Motor hakkında bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.


şimdiden herkeze tşkr.

TaGo
02-08-2009, 20:50
Ne gibi tavsiye??

152 hp, 195nm torku var. 0-100 8sn civarı. Atmosferik vede turbo olarakta önü oldukça açık bir potansyeli var. Daha ayrıntılı sorulara daha açık yanıt verilir :D

melih
02-08-2009, 20:56
Atmosferik olarak ne gibi işlenler yapabilir parça sıkıntı varmıdır? bunu gibi detaylar

bide birisinden duyduğum kadırıyla açık hava filtresi eksi sonuç veriyomuş bu araçlarda ?????

DogukanB
02-08-2009, 20:58
Hangi aracı alacaksınız? Temizini bulmak, lazım dikkat.:)

TaGo
02-08-2009, 20:59
Evet, mal gibi motor triger seti kapağının dibinde filtre kutusu var. Resmen kapaktan ateş atıo filtreye doğru. Ancak boru ile çamurluk arasına uzatma yapılabiliyor. Tonla dereceli egzantrik seçeneği var. Çiple filtreyle bile rahat rahat 12-13 hp ler alınabiliyor. Modifiye parçası oldukça bol yani. c20xe ninde normal gm parçaları gene hiçte pahalı değil.

melih
02-08-2009, 21:03
zaten şuan için fazlada gözümüz yok

büyük ihtimal motor el atacaz içimiz rahat etmesi için ne kdr temizi bulsanda illaki yıldan dolayı bişeleri vardır.

M3CSL
02-08-2009, 21:04
gucunu verse bıle baya ıı gıder ztn.. onemlı olan saglıklıolması..
chıptır egzantrık ıvır zıvır baya parcası var..

TaGo
02-08-2009, 21:05
Al al. Elimizde 4 çeşit çip var, değiştirip değiştirip kullnıoruz. sfi lar yürüsün, bi memnun oluyoruz.

melih
02-08-2009, 21:35
Al al. Elimizde 4 çeşit çip var, değiştirip değiştirip kullnıoruz. sfi lar yürüsün, bi memnun oluyoruz.


valla bizde yürümesi için elimizden geleni yapacaz iştee hayırısı ile bi alalım bakalım :icon_tup:

EMG
02-08-2009, 22:51
KM'sini dert etmeyin bakımlı olduğu sürece sıkıntı çıkarmaz. 2 GSI'ım oldu birini 245.000 km'de sattım şuan 265.000 km'de sıkıntısız yürüyor. Şuan ki arabam 237.000 km'de gayet sağlıklı yürüyor.

Açık filtre olayı ise şöyle; Standart filtresi motorla birleşik olduğu için kutuyu çıkarıp açık filtre koymak mantıksız. Hava alıcak biyere konursa bi zararı olmaz.

Parça sıkıntısı yaşamazsın. Önü açık bi motor.

Son olarak alacağınız arabayı çok iyi incelemenizi tavsiye ederim doğru düzgün 94 GSI kalmadı çünkü. Kolay gelsin.

Birde benim arabadan bir video koyayım nasıl gittiği hakkında fikriniz olsun. Araçta sadece yazılım var.

http://videos.streetfire.net/video/Opel-Astra-GSI-20-16V_639815.htm

nightkids_han
02-08-2009, 22:56
KM'sini dert etmeyin bakımlı olduğu sürece sıkıntı çıkarmaz. 2 GSI'ım oldu birini 245.000 km'de sattım şuan 265.000 km'de sıkıntısız yürüyor. Şuan ki arabam 237.000 km'de gayet sağlıklı yürüyor.

Açık filtre olayı ise şöyle; Standart filtresi motorla birleşik olduğu için kutuyu çıkarıp açık filtre koymak mantıksız. Hava alıcak biyere konursa bi zararı olmaz.

Parça sıkıntısı yaşamazsın. Önü açık bi motor.

Son olarak alacağınız arabayı çok iyi incelemenizi tavsiye ederim doğru düzgün 94 GSI kalmadı çünkü. Kolay gelsin.

ciddi km'ler yaw maşallah gsi'lara...
ama tabi kullanımlada ilgisi war değilmi?
sğrekli sıkıştırılarak kullanılsa o kdr dayanmaz

melih
02-08-2009, 23:01
KM'sini dert etmeyin bakımlı olduğu sürece sıkıntı çıkarmaz. 2 GSI'ım oldu birini 245.000 km'de sattım şuan 265.000 km'de sıkıntısız yürüyor. Şuan ki arabam 237.000 km'de gayet sağlıklı yürüyor.

Açık filtre olayı ise şöyle; Standart filtresi motorla birleşik olduğu için kutuyu çıkarıp açık filtre koymak mantıksız. Hava alıcak biyere konursa bi zararı olmaz.

Parça sıkıntısı yaşamazsın. Önü açık bi motor.

Son olarak alacağınız arabayı çok iyi incelemenizi tavsiye ederim doğru düzgün 94 GSI kalmadı çünkü. Kolay gelsin.

Birde benim arabadan bir video koyayım nasıl gittiği hakkında fikriniz olsun. Araçta sadece yazılım var.

http://videos.streetfire.net/video/Opel-Astra-GSI-20-16V_639815.htm



verdiğiniz bilgiler için tşkr. :icon_tup:

orc
02-08-2009, 23:16
hararet sorununa dikkat :)

erh
02-08-2009, 23:34
KM'sini dert etmeyin bakımlı olduğu sürece sıkıntı çıkarmaz. 2 GSI'ım oldu birini 245.000 km'de sattım şuan 265.000 km'de sıkıntısız yürüyor. Şuan ki arabam 237.000 km'de gayet sağlıklı yürüyor.

Açık filtre olayı ise şöyle; Standart filtresi motorla birleşik olduğu için kutuyu çıkarıp açık filtre koymak mantıksız. Hava alıcak biyere konursa bi zararı olmaz.

Parça sıkıntısı yaşamazsın. Önü açık bi motor.

Son olarak alacağınız arabayı çok iyi incelemenizi tavsiye ederim doğru düzgün 94 GSI kalmadı çünkü. Kolay gelsin.

Birde benim arabadan bir video koyayım nasıl gittiği hakkında fikriniz olsun. Araçta sadece yazılım var.

http://videos.streetfire.net/video/Opel-Astra-GSI-20-16V_639815.htm
verdigin bilgiler için tesekkurler emre bey :P arabada guzelmiş iyi gidiyo baya :D

EMG
02-08-2009, 23:41
verdigin bilgiler için tesekkurler emre bey :P arabada guzelmiş iyi gidiyo baya :D

Satiyim istiyosan:D

erh
03-08-2009, 00:08
Satiyim istiyosan:D

daha deil ilerde alcam geri :)

chiefkadir
03-08-2009, 20:04
Atmosferik olarak ne gibi işlenler yapabilir parça sıkıntı varmıdır? bunu gibi detaylar

bide birisinden duyduğum kadırıyla açık hava filtresi eksi sonuç veriyomuş bu araçlarda ?????Başlık olarak karşılaştırmalarda olması biraz garip olmuş ama :)

Gsi'a Atmo olarak yapılacak bisürü şey var,forged piston,egzantrik,chip,egsoz,filtre,kısa şanz.,büyük gaz kelebeği,lexmaul emme manifoltu,enjektör,headers,hafif volan,hafif krank,port polish vs.var yani ;)
Filtre olayına gelince stock veya az mod. açık filtre önerilmez,kutu içi green filtre iyidir ;)

EEE
03-08-2009, 20:16
Atmo olarak yaparsın ama cok ugrasırsın cıddı arabalarla yurumek ıcın ondan pek ıyı degıl atmosu ama gelgelelım let e cevırıp turbo yaparsan sende mutlusu olmaz

EMG
03-08-2009, 20:17
Atmosferik neden iyi değil onu merak ettim ben:)

Shadow_Dancer
03-08-2009, 20:46
sğrekli sıkıştırılarak kullanılsa o kdr dayanmaz

Sfi Gsi'ı geçiyorum hayatında kaç tane Opelin oldu? Böyle bi yorum yapmak için...

chiefkadir
03-08-2009, 21:00
ciddi km'ler yaw maşallah gsi'lara...
ama tabi kullanımlada ilgisi war değilmi?
sğrekli sıkıştırılarak kullanılsa o kdr dayanmazYaw bu mesajı görmedim,sürekli sıkıştırılarak kullanılsa o kdr dayanmaz ne demek ? neye göre sıkıştırıyonda dayanmıyo ? 6-7 sene C20XE kullandım birkez hararet yapmadı ,103 derecede fan açar bi *** olmaz.Bilmeden kesin yorumlarından biride bu:icon_tup:

Onno
03-08-2009, 21:05
gsi lar guzeldir ;) corsa gsi war atakanda (asenyurt) danisabilirsin, tecrubelidir eksi artilarini bilir. ayrica filtre kitinde çok hos bir ses veriyor.

chiefkadir
03-08-2009, 21:11
gsi lar guzeldir ;) corsa gsi war atakanda (asenyurt) danisabilirsin, tecrubelidir eksi artilarini bilir. ayrica filtre kitinde çok hos bir ses veriyor.astra gsi dan bahsediyo arkadaş:icon_tup:

Onno
03-08-2009, 21:12
astra gsi dan bahsediyo arkadaş:icon_tup:

:) genelde kronikleri benziyor o yuzden dedim ben ;)

Shadow_Dancer
03-08-2009, 21:12
Yaw bu mesajı görmedim,sürekli sıkıştırılarak kullanılsa o kdr dayanmaz ne demek ? neye göre sıkıştırıyonda dayanmıyo ? 6-7 sene C20XE kullandım birkez hararet yapmadı ,103 derecede fan açar bi *** olmaz.Bilmeden kesin yorumlarından biride bu:icon_tup:

Boş beleş konuşuyor abi işte..

melih
03-08-2009, 21:39
Başlık olarak karşılaştırmalarda olması biraz garip olmuş ama :)

Gsi'a Atmo olarak yapılacak bisürü şey var,forged piston,egzantrik,chip,egsoz,filtre,kısa şanz.,büyük gaz kelebeği,lexmaul emme manifoltu,enjektör,headers,hafif volan,hafif krank,port polish vs.var yani ;)
Filtre olayına gelince stock veya az mod. açık filtre önerilmez,kutu içi green filtre iyidir ;)

şuan için chip fitre düz araboru egsoz bide baskı balata değiştircez bakalım onuda eğer varsa bronz tarzı bişeler kullanmayı düşünüyoruz kısmetsee

EMG
03-08-2009, 21:42
Orjinal baskı balatası gayet yeterlidir. Sachs veya luk öneririm.

M3CSL
03-08-2009, 21:42
Atmosferik neden iyi değil onu merak ettim ben:)

bıraz ugrastırıoda ondan herhalde emre:)
soft yuklersen sorun yokda hard gırersen ugrasırsın..
gucunu verırse bence gıder ama ıste neyle denegıne baglı..:rolleyes:

chiefkadir
03-08-2009, 21:43
Filtreyi kutu içi yapın kesinlikle,chip konusunda yardımcı olurum,ara boruları 51lik olsun egsozuda bulabilirseniz supersprint magnum veya remus..Baskı balata illa yapacaksanız bronz yaprak çaktırın ama orj.işinizi görür:icon_tup:

melih
03-08-2009, 21:46
Filtreyi kutu içi yapın kesinlikle,chip konusunda yardımcı olurum,ara boruları 51lik olsun egsozuda bulabilirseniz supersprint magnum veya remus..Baskı balata illa yapacaksanız bronz yaprak çaktırın ama orj.işinizi görür:icon_tup:

51 ile üst devirleri öldürmezmiyiz??? 60 lık olarak düşünmüştüm ama

melih
03-08-2009, 21:48
chip konusunda görüşelim olmazsa abi

TaGo
03-08-2009, 21:48
Sen şefi dinle dostum. O nederse o valla opelde :D

chiefkadir
03-08-2009, 21:48
51 ile üst devirleri öldürmezmiyiz??? 60 lık olarak düşünmüştüm ama60 lık gebertir arabayı alt devir felan kalmaz,5.viteste bayılma yaşarsın araba gitmez... 51 lik iyidir..eğer dolduracaksan ilerde yaparsın 60 ı

EMG
03-08-2009, 21:49
Orjinali 51 değilmi zaten:)

chiefkadir
03-08-2009, 21:50
Orjinali 51 değilmi zaten:)45mi48 mi ne

chiefkadir
03-08-2009, 21:51
Sen şefi dinle dostum. O nederse o valla opelde :Destafurullah sadece c20xe de biraz uğraştık ..ne bilginler varda yazmazlar buraya:icon_tup:

EMG
03-08-2009, 21:51
2-3 egzozcuya gittim hepsi 51 dedi bana:beuj:

melih
03-08-2009, 21:54
hacim olarak ben 60 lık düşünmüştüm örnek 306 gtı hacım 2.0 ve 60 lık araborular ideal olduyo.
ama illaki bildiğiniz bişe varki 51 diyosunuz tavsiyenizi es geçmicez:icon_tup:

chiefkadir
03-08-2009, 21:54
2-3 egzozcuya gittim hepsi 51 dedi bana:beuj:yok emre orjinali 51 değil yinede biraz araştıralım:icon_tup:

chiefkadir
03-08-2009, 21:56
hacim olarak ben 60 lık düşünmüştüm örnek 306 gtı hacım 2.0 ve 60 lık araborular ideal olduyo.
ama illaki bildiğiniz bişe varki 51 diyosunuz tavsiyenizi es geçmicez:icon_tup:biz denedik bikaç kez büyük çap işe yaramıyo :) 7500-8000 çeviren araba olsa belki gerekir.zaten torkla yürür, enson emre-g nin gsi 141hp geldiğinde ankarada bisürü arabayı geçiyodu:icon_tup:

melih
03-08-2009, 21:58
biz denedik bikaç kez büyük çap işe yaramıyo :) 7500-8000 çeviren araba olsa belki gerekir.zaten torkla yürür, enson emre-g nin gsi 141hp geldiğinde ankarada bisürü arabayı geçiyodu:icon_tup:


hımm anladım bu iyi oldu bende 60 lık yaptırıp dewam edecektim :(

M3CSL
03-08-2009, 21:59
ara olcu bulunabılırse daha ıyı olur aslında:S..

chiefkadir
03-08-2009, 22:00
ben dolu gsi için 57 yaptım.. 53 felanda vardı imalatcısında..galvaniz kullanın ;)

TaGo
03-08-2009, 22:00
Şefim; bu hidrolik lifter muhabbeti yüzünden neden çok fazla devir çeviremediğimizi vede mekanik liftere geçiş aşamasınıda bi anlatsana be şiir gibi valla :D

chiefkadir
03-08-2009, 22:03
Hidrolik iyidir tago,mekaniğe geçişi araba değiştirerek yaptık :D

Up306Gti
03-08-2009, 22:05
Bence bi denemek lazım 60mm ara boruyu şuan üzerinden 51 varsa bu şekil kalsın kullandıkça üstlerin tıkandığını az çok anlarsın he tıkanma yoksa aynen devam edersin.

melih
03-08-2009, 22:15
Bence bi denemek lazım 60mm ara boruyu şuan üzerinden 51 varsa bu şekil kalsın kullandıkça üstlerin tıkandığını az çok anlarsın he tıkanma yoksa aynen devam edersin.


valla emre 51 denicez yapcak bişe yok :icon_tup:

M3CSL
03-08-2009, 22:18
bı yerden sora ztn yuksek derecelı egzatrıklrde pıstona deger pıstonda sart.. uzar gıder oleee lıste :) normal ayarında egztrık,hıdrolık ıtıcı devam.

chiefkadir
03-08-2009, 22:35
Bence bi denemek lazım 60mm ara boruyu şuan üzerinden 51 varsa bu şekil kalsın kullandıkça üstlerin tıkandığını az çok anlarsın he tıkanma yoksa aynen devam edersin.Araba stocksa 140hp lerde çıkar,ona 20-30 hp katarsan 60 lığı anca ister ;)

melih
03-08-2009, 22:45
Araba stocksa 140hp lerde çıkar,ona 20-30 hp katarsan 60 lığı anca ister ;)

abi 150 kusur değilmi orginali

chiefkadir
03-08-2009, 23:06
150 çıkmaz ;)

Sierra Rs
04-08-2009, 07:38
hayırlı olsun melih:)

egzost isini ne yaptn ben bile 100 hp arabama 60'lık çekicem bakalım ne olacak :p

elpadre
04-08-2009, 12:33
hangı gsi aldınız ?

Ultraleggera
04-08-2009, 13:52
GSİ iyidir 94 modeline 14 senedir biniyoruz Siz onu Üzmezseniz Oda sizi Üzmez ;) Hararete gelince Zaten 95 100 arası çalışır =)) Sıcağı seven bi motordur hararet 90 da sa korkun :D

elpadre
04-08-2009, 13:53
GSİ iyidir 94 modeline 14 senedir biniyoruz Siz onu Üzmezseniz Oda sizi Üzmez ;) Hararete gelince Zaten 95 100 arası çalışır =)) Sıcağı seven bi motordur hararet 90 da sa korkun :D


lkm derım tek gecerımm :)

ermaneray
04-08-2009, 14:02
60 lık kullanıyorum bir sorun yaşamıyorum hadi hayırlı olsun

elpadre
04-08-2009, 14:04
60 lık kullanıyorum bir sorun yaşamıyorum hadi hayırlı olsun

senın speclerın farklı bıze goree :) 132 ps :)

Alperen-B
04-08-2009, 15:21
51'lik forever :icon_tup: c20xe nin değerini bilin ona göre :)

KA®ANLIK
04-08-2009, 15:42
Şefim kadirim, naptın 45 veya 48 :}

Orjinali 51,
orjinalinde kalmanızı bende tavsiye ederim...

c20xe iyidir güzeldir.. EKONOMİKTİR :)
Açık hava filtresine hiç girmeyin en güzel kutu içi filtredir.

Monifold gaz kelebeği chip egzantrik ile çok çok zevkli bir makina olur ;)
baskı balatası 170-180hp lere kadar çok rahat götürür sizi... hiç kasmaya gerek yok ;)

ama alacağınız arabayı iyi araştırın, astarı yüzünden ve arkayüzünden pahalıya gelmesin :)

elpadre
04-08-2009, 15:44
Şefim kadirim, naptın 45 veya 48 :}

Orjinali 51,
orjinalinde kalmanızı bende tavsiye ederim...

c20xe iyidir güzeldir.. EKONOMİKTİR :)
Açık hava filtresine hiç girmeyin en güzel kutu içi filtredir.

Monifold gaz kelebeği chip egzantrik ile çok çok zevkli bir makina olur ;)
baskı balatası 170-180hp lere kadar çok rahat götürür sizi... hiç kasmaya gerek yok ;)

ama alacağınız arabayı iyi araştırın, astarı yüzünden ve arkayüzünden pahalıya gelmesin :)



adamımsın :)

KA®ANLIK
04-08-2009, 15:44
adamımsın :)

kadınımsın :D

elpadre
04-08-2009, 15:53
hade lennn eray sneın kocanmıs :)

KA®ANLIK
04-08-2009, 15:54
Erayın yüzünü görsem tamam diyeceğim de bırak yüzünü sanal olarak varlığını bile hissedemiyoruz :]

Konu Pij olmasın MSN diye birşey var hadi canım... :]

TaGo
04-08-2009, 15:59
Arkadaşlar bende tüm f şanzımanların oran tablosu var. Herkes f18 takıyor ama oranları f20 den uzun ne alaka biri bana açıklıyabilirmi??

EMG
04-08-2009, 16:01
Engin açıkla canem haşin f18ci:D

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:02
f18 ama hangi f18 :D

f18 var, f18 var...

TaGo
04-08-2009, 16:03
Gearbox* 1st* 2nd* 3rd* 4th* 5th* 6th* rev* FDR
================================================== ======
F10/F13* 3.55* 1.96* 1.3* 0.89* 0.71* * * * 3.31* 4.18
F16w* * * 3.55* 1.95* 1.28* 0.89* 0.71* * * * 3.33* 3.94
F16c* * * 3.55* 2.16* 1.48* 1.13* 0.89* * * * 3.33* 3.55
F18w* * * 3.58* 1.87* 1.23* 0.92* 0.74* * * * 3.33* 3.55
F18c* * * 3.58* 2.14* 1.48* 1.12* 0.89* * * * 3.33* 3.55
F20(3.55) 3.55* 2.16* 1.48* 1.13* 0.89* * * * 3.33* 3.55
F20(3.72) 3.55* 2.16* 1.48* 1.13* 0.89* * * * 3.33* 3.72
F23* * * 3.58* 2.02* 1.35* 0.98* 0.81* * * * 3.31* 3.84
F25* * * 3.38* 1.76* 1.12* 0.89* 0.77* * * * 3.17* 3.82
F28* * * 3.57* 2.16* 1.45* 1.1* 0.89* 0.74* 3.32* 3.72

elpadre
04-08-2009, 16:03
f18 cr varr :) genelde kadet gsi lerde cıkar

TaGo
04-08-2009, 16:04
Al seç burdan söle bana hangi f18 :D

Bana farketmez, varsa daha kısasıda makbul

elpadre
04-08-2009, 16:05
kısa olan her zaman makuldur

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:06
Gearbox* 1st* 2nd* 3rd* 4th* 5th* 6th* rev* FDR
================================================== ======
F18c* * * 3.58* 2.14* 1.48* 1.12* 0.89* * * * 3.33* 3.55
F20(3.55) 3.55* 2.16* 1.48* 1.13* 0.89* * * * 3.33* 3.55
F20(3.72) 3.55* 2.16* 1.48* 1.13* 0.89* * * * 3.33* 3.72



f18cr nin f20 den farkı yok diyorum inanmıyor kimse işte... :)

F18W lar zaten Vectra B lerde X20XEV lerde var, başarılı bi şanzıman değil zaten.
GSI cılar takacaksa f18 CR takmaları lazım, F20 ile bariz bi farkı yoktur...

EMG
04-08-2009, 16:07
Benim şanzuman güzel ya:)

TaGo
04-08-2009, 16:07
Tüh be farkı olaydı ii olurduı ama :D Hatta ben son dişli oranı 3.72 olsun bendeki die bile çok umut ettim ama umutlar hep boşa :D

elpadre
04-08-2009, 16:08
Benim şanzuman güzel ya:)

senın sanzuman ne f 20 mıı ?

EMG
04-08-2009, 16:08
senın sanzuman ne f 20 mıı ?

f20 evet ama ayna mahruti kısa sanırım

elpadre
04-08-2009, 16:09
sen gızlıden yapmısndır bırseyler :)

TaGo
04-08-2009, 16:10
Yok işte ayna mahruti oranı kısa olan bi 3.72 olan var. oda 3.55 den çokta kısa değil. Beyler napacaz ya bu vites oranları çok ama çok uzun. Birazda çipledinmi bitmek bilmio vites, yokmu şöle kısaltacak bi oran. Kilitli diffde güzel olur.

EMG
04-08-2009, 16:11
sen gızlıden yapmısndır bırseyler :)

Neyse o :)

elpadre
04-08-2009, 16:12
bencede klıt guzl olur hatta bır ara arastırdım 100 % buldum onuda caddede kullanamasın dedıler bana bende sogudum yanıı

elpadre
04-08-2009, 16:15
Neyse o :)



de get yapmıısndır bırseyler zaten arabanda ne varsa bende ıcındeyımm :)

TaGo
04-08-2009, 16:16
uygun dereceli kimde var peki. Mümkünse 278 den aşağı bir dereceli. Verim aralığıda 7000 devri pek geçmesin. ***** mekanik liftre tadilatı falan uğraşmayalım.

chiefkadir
04-08-2009, 16:18
Ben F16cr taktım çokta iyi oldu zaten tagonun koyduğu tablodan kısalığı belli olur.
egsoz çapına gelince enginim ben 48 diye hatırlıyorum onu bi araştırcam ;)

elpadre
04-08-2009, 16:19
ankarada emre dıye bır arkadas vardı onda olamsıı lazımm hatta turbo gsi yapmıslardı son zmanda bayagı ıyı yuruyorduu en yuklu atmosferık aracıda onlar yapmıslardır 12,5 cm pıston koymuslardı neden soktuler anlamadımm

turbogsi
04-08-2009, 16:21
ankarada emre dıye bır arkadas vardı onda olamsıı lazımm hatta turbo gsi yapmıslardı son zmanda bayagı ıyı yuruyorduu en yuklu atmosferık aracıda onlar yapmıslardır 12,5 cm pıston koymuslardı neden soktuler anlamadımm

en son yağ pompası ve krank kırıldığı için söküldü
xe parçaları mevcut düşünen olursa uygun fiyatlı vericem.

elpadre
04-08-2009, 16:25
anladımmm emre saglık olsun her ıste bır hayır vardır

ben yenı motor yapıcamm beklıyurmm sımdılık hazır para var ama ıs ıcın kullanıyurm kışa dogruu komple arabayıı yenıden toplucam kısaca herseyı 0 lıcamm sende egzantırıkler vardıı onlarıın derecelerını yazsan buraya ıstıyen olur mılletın ısı gorulur :)

turbogsi
04-08-2009, 16:26
278
285 mekanik profil
304/295 sbd mekanik profil 3 takım var sıfır gibiler düşünen gsi cı arkadaşlar olursa pm atsın :)

elpadre
04-08-2009, 16:28
elınde kalırsa ben kışa dogru motor yaparken alırm senden bakalım hersey kısmet :)

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:34
Ben F16cr taktım çokta iyi oldu zaten tagonun koyduğu tablodan kısalığı belli olur.
egsoz çapına gelince enginim ben 48 diye hatırlıyorum onu bi araştırcam ;)

araştır şefim,
ben 51 diye hatırlıyorum...

F20 veya F18CR bana uzun gelmiyor aslında, neden daha kısaltıp, topspeed i öldürüosunuz abi :] Drag için falan eyvallahta, normal kullanım için çok güzel şanzımanlar...

TaGo
04-08-2009, 16:39
60-100-160-200-?? Bu km lerde nereye gidecez dostum :D Rolling yapmaya gelmiyo valla. Top speed desen zaten son viteste devir bitirme şansın yok. Onun yerine şöle bi %20 kısalsa şanzıman yada diff oranı, dadından yinmez

chiefkadir
04-08-2009, 16:42
araştır şefim,
ben 51 diye hatırlıyorum...

F20 veya F18CR bana uzun gelmiyor aslında, neden daha kısaltıp, topspeed i öldürüosunuz abi :] Drag için falan eyvallahta, normal kullanım için çok güzel şanzımanlar...Valla ben hiç topspeed e kasmadım zaten pekte sevmem :)
Bizim 7300 lü chip ile F16cr de 233km/h gibi kesiyodu oda bana yetiyodu:icon_tup:

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:44
Valla ben hiç topspeed e kasmadım zaten pekte sevmem :)
Bizim 7300 lü chip ile F16cr de 233km/h gibi kesiyodu oda bana yetiyodu:icon_tup:

dorudur abi,
ne bileyim bana normal geliyor yani, yetiyor ama tabi daha iyi hızlanmak için kısa önemli tabi, ama normal kullanım için ideal...

Arada bi 250-260 lara doru gitmekte fena olmuyor ama abi heheheh :)

TaGo
04-08-2009, 16:46
dorudur abi,
ne bileyim bana normal geliyor yani, yetiyor ama tabi daha iyi hızlanmak için kısa önemli tabi, ama normal kullanım için ideal...

Arada bi 250-260 lara doru gitmekte fena olmuyor ama abi heheheh :)

Stock olarak demiorsun demi :O

Yoksa 250-260 lar hayal bizim için. Orjinal 233 olsun benim olsun valla. Şefim ne parçalıoduk bu F16CR için.

chiefkadir
04-08-2009, 16:48
Stock olarak demiorsun demi :O

Yoksa 250-260 lar hayal bizim için. Orjinal 233 olsun benim olsun valla. Şefim ne parçalıoduk bu F16CR için.Ben 2.0 8v kadett den söktüm:icon_tup:

EMG
04-08-2009, 16:48
Standart astra gsi için 250 zor değil:)

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:48
Stock olarak demiorsun demi :O

Yoksa 250-260 lar hayal bizim için. Orjinal 233 olsun benim olsun valla. Şefim ne parçalıoduk bu F16CR için.

valla stock olarak C20XE Astra GSI çokta güzel 250 yi görüyor, 260 ı görebileceğim ortam olmadı ne yazıkki :D... streetfire da videosu da vardır...
Kutu içi hava filtresi ile sadece...

kadran sapması falan diyenler olur diye baştan söliyim, 200 ile giderken reel hız 193 oluyor :] kadran sapmamda fazla yok :] %4 gibi birşey sapması...

Yani stock olarak rahat rahat görürsün o süratleri C20XE ile...

TaGo
04-08-2009, 16:49
115 hp olanlar bunlar sanırsam. Ok bu tipte aracı olan İzmir sınırlarından geçmesin, itinaylen şansıman sökülür :D Sonra bozuşmayalım.

chiefkadir
04-08-2009, 16:50
Bulabilirsen f18cr de işini görür ama ben kadett gsi da f18cr olduğunu düşünmüyorum:) Onunkide f20 olması lazım

KA®ANLIK
04-08-2009, 16:53
Bulabilirsen f18cr de işini görür ama ben kadett gsi da f18cr olduğunu düşünmüyorum:) Onunkide f20 olması lazım

abi ne kadar doğru bilmiyorum ama,
95 ve 96 SFI larda var F18CR şanzıman... Bendeki F18CR çünkü, birkaç arkadaş daha var 96 SFI ı olan onların ki de F18CR sanırım...

Doğruluğundan emin değilim ama.

TaGo
04-08-2009, 16:53
Bu arada beyler benim lastik ebatlarım halen 195-65-15. Göstergem çalışmadığı için açıkcası kaç gördüğümü önemsemiorum. Aracımda calibra ama sizinkiyle aynı motor ve şanzıman oranına sahip oılduğum için; kısacası bana hangi ölçüleri önerirsiniz. Bu arada ben önerdiğinizdende bi boy ufağı takıcam ***** amaç zaten tekerleği iice çabuk döndürmek :D

M3CSL
04-08-2009, 17:58
F20DE F18DE UZUN sayilir aslinda... cokta kotu deil ama.. f16cr yada dahada kisaltabilen secenekler mevcut..

195 50 15 iyidir orj 205 50 15 tarkancim:D gerci calibra 205 55 `15 die aklimda kalmis
205 50 guzl olur..


volani hafifletin cabuk devirlenin derim:)

ermaneray
04-08-2009, 18:11
senın speclerın farklı bıze goree :) 132 ps :)

artı kdv artı ötv :)

erh
04-08-2009, 18:42
Benim şanzuman güzel ya:)

sakın dokunma :)

Ultraleggera
04-08-2009, 23:42
GSİ ciler Resmen Show yapmışlar burda ya Maşallah :)

elpadre
04-08-2009, 23:47
GSİ ciler Resmen Show yapmışlar burda ya Maşallah :)

dur yaa daha eksıgımız var yanıı :)

VeNoM_35
04-08-2009, 23:57
3.72 güzel bence çok da kısa iyi olmaz bizimkiler zaten sonradan açılıyor uzunda harcayan specten:) 3.72 hangi arabadan çıkıyor onu bilen varmı peki? yada 3.82 bulsak ne güzel olur.

melih
05-08-2009, 00:10
valla iyiki bu konuyu açmışım baya fikir alış verişi oldu bende yeni gsi kullanıcısı olarak baya fikir sahibi oldum :)

Ultraleggera
05-08-2009, 00:16
aldığın GSİ nin Plakası Ne ?

melih
05-08-2009, 00:18
aldığın GSİ nin Plakası Ne ?


plaka değişiyo şuan bursadan alınma

Ultraleggera
05-08-2009, 00:20
plaka değişiyo şuan bursadan alınma

Hımm hayırlı olsun kardeşim ;) Bursada vardı 1 2 tane onlardan birimi acaba lacivert le beyaz vardı satılık hayırlısıla kazasız belasız sorunsuz binersin inş. ;)

melih
05-08-2009, 00:29
Hımm hayırlı olsun kardeşim ;) Bursada vardı 1 2 tane onlardan birimi acaba lacivert le beyaz vardı satılık hayırlısıla kazasız belasız sorunsuz binersin inş. ;)


laci. olan ;) eyvh kardeşim :icon_tup:

elpadre
05-08-2009, 09:32
hayılısıı olsunn

Alperen-B
05-08-2009, 14:18
Benim şanzuman güzel ya:)

emre senn şanzumanı gece gelip sökecem :D :rolleyes:

elpadre
05-08-2009, 14:23
emre senn şanzumanı gece gelip sökecem :D :rolleyes:

gece beraber sarılıp uyuyorlar :)

Alperen-B
05-08-2009, 14:25
sorun değil :D bi biber gazına bakar :D

elpadre
05-08-2009, 14:28
bıber gazımı anlama ama adam ustune yattıgı zaman sanzuman deyıl komple motoru saklar :)

EMG
05-08-2009, 14:31
f20 forever:D

http://i282.photobucket.com/albums/kk280/Emre-G/P1030110.jpg

Alperen-B
05-08-2009, 14:32
Gelde kafayı yeme senn şanzumanın benmkinden niye daha kısa. Adalet mi lan bu :ofk::Deli::D:D

elpadre
05-08-2009, 14:35
harbı emre bu adaletmıı ?

EMG
05-08-2009, 14:38
F20 vaar F20 var:D

elpadre
05-08-2009, 14:40
de get :D

Alperen-B
05-08-2009, 14:41
b16cr aranıyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :D

opeldostlar
05-08-2009, 14:57
arkadaşlar c20xe nin orgınal eksozları 48/51 dir bazı yerlerde daralır ve 48 liğe geçer boruyu takipte ise kısmii yerlerde ara borular 51 dir kadir doğrusunu yazmış std 51 direk gitmez c20xe de sebebide sıkıştırma artış vsvs bu sistem yapılırken orgınalıne sadık kalınmalı
araca sadece egzantriğe gerek kalmadan yazılım ve tymnk ayarı ile 175/180 psleri alabilirsiniz tabii direk hava filtresi ile
bazı arkadaşlar direk filtreyi beğenmeyip kutu içide önerseler oda iyide taktıkları yerin doğruluğu motorun ısıyı filtreye vermesi vsvs performansı düşürür bu açıdan direk filtreyi farklı yere uygularsanız en iyi değeri alırsınız
bu arada şanzumanda önemli astra gsı lerde 5 çeşit şanzuman seçenekleri var yada şanzumanla oynanıp değerlerine sadık kalınmışmı bunlar hep aracın gidişine etken
enjeksiyonlar pompa basıncı regülatör sisteminin bar basıncına kadar ölçülmeli ve buna göre mod işlemine girilmeli araçta kapak işleminden tutun sübaplara hattaa sübapların orgınal olmasına kadar bunlar ufak detaylar daha neler neler varda yazmakla bitmez astra gsi başka bi dünyadır ve bu aracı yapanlar kullananlar torkuna kadar efsane makıneyi bilenler hayatta vazgeçemezler ne adamlar tanırım en son sistem araçları var ama garajlarında kenarda 1 de astra gsi leri vardır tutkudur gsı ve ben 49 uncu astra gsı ımla rekora doğru gidiyorum sanırım bnm kadar astra alan satan yapan yoktur türkiyede sıra 50.de :) alım satım da dahil bu arabaya binen kolay kolay vazgeçmez sizede şimdiden hayırlı olsun diyelim bozamaz kıramaz üzülmezsin ve bu paralara alınacak en dolu ve hızlı arabadır
lafın kısası özü astra gsı forewer hele bide turbo yaparsan sen diil millet senden korksun
hayırlısı

opeldostlar
05-08-2009, 15:00
Yok işte ayna mahruti oranı kısa olan bi 3.72 olan var. oda 3.55 den çokta kısa değil. Beyler napacaz ya bu vites oranları çok ama çok uzun. Birazda çipledinmi bitmek bilmio vites, yokmu şöle kısaltacak bi oran. Kilitli diffde güzel olur.

99 lukmu 101 mi ? e kadetlerde çıkan f20 de diferansiel farkı aracın kalkış ve gidişine çok etken şanzuman deyip geçmemek lazım :)
90 354 341 :):) hehhee

opeldostlar
05-08-2009, 15:06
b16cr aranıyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :D

e arama verelimmmmm :):)

Alperen-B
05-08-2009, 16:43
f20 ile takas olur mu :D:D

by_tuning_058
05-08-2009, 16:59
astra olsun tasdan olsun

opeldostlar
05-08-2009, 17:51
takas olmazda bendede f20 bi dolu :)

TaGo
05-08-2009, 18:41
ver bi fiyat ozaman hacı :D

elpadre
05-08-2009, 18:46
arkadaşlar c20xe nin orgınal eksozları 48/51 dir bazı yerlerde daralır ve 48 liğe geçer boruyu takipte ise kısmii yerlerde ara borular 51 dir kadir doğrusunu yazmış std 51 direk gitmez c20xe de sebebide sıkıştırma artış vsvs bu sistem yapılırken orgınalıne sadık kalınmalı
araca sadece egzantriğe gerek kalmadan yazılım ve tymnk ayarı ile 175/180 psleri alabilirsiniz tabii direk hava filtresi ile
bazı arkadaşlar direk filtreyi beğenmeyip kutu içide önerseler oda iyide taktıkları yerin doğruluğu motorun ısıyı filtreye vermesi vsvs performansı düşürür bu açıdan direk filtreyi farklı yere uygularsanız en iyi değeri alırsınız
bu arada şanzumanda önemli astra gsı lerde 5 çeşit şanzuman seçenekleri var yada şanzumanla oynanıp değerlerine sadık kalınmışmı bunlar hep aracın gidişine etken
enjeksiyonlar pompa basıncı regülatör sisteminin bar basıncına kadar ölçülmeli ve buna göre mod işlemine girilmeli araçta kapak işleminden tutun sübaplara hattaa sübapların orgınal olmasına kadar bunlar ufak detaylar daha neler neler varda yazmakla bitmez astra gsi başka bi dünyadır ve bu aracı yapanlar kullananlar torkuna kadar efsane makıneyi bilenler hayatta vazgeçemezler ne adamlar tanırım en son sistem araçları var ama garajlarında kenarda 1 de astra gsi leri vardır tutkudur gsı ve ben 49 uncu astra gsı ımla rekora doğru gidiyorum sanırım bnm kadar astra alan satan yapan yoktur türkiyede sıra 50.de :) alım satım da dahil bu arabaya binen kolay kolay vazgeçmez sizede şimdiden hayırlı olsun diyelim bozamaz kıramaz üzülmezsin ve bu paralara alınacak en dolu ve hızlı arabadır
lafın kısası özü astra gsı forewer hele bide turbo yaparsan sen diil millet senden korksun
hayırlısı



bılenler nasıl cıkıyor ortayaaa yurube ustam kım tutar senıı :)
bu arada gorusemıyourz ayıp oluyor ama :)

melih
05-08-2009, 20:41
Bugun araçı teslim aldım direk hiç yol yapmadan motoru girdik maskat içimiz rahat olsun sonuçta yılların vermiş olduğu yorgunluk vardır.

bakalım 15 güne kdr hazır olcak Allahın izniyle hayırlısı ile binmek nasıp olur inşh.

EMG
05-08-2009, 20:50
Hadi hayırlısı, kolay gelsin:)

chiefkadir
05-08-2009, 20:58
arkadaşlar c20xe nin orgınal eksozları 48/51 dir bazı yerlerde daralır ve 48 liğe geçer boruyu takipte ise kısmii yerlerde ara borular 51 dir kadir doğrusunu yazmış std 51 direk gitmez c20xe de sebebide sıkıştırma artış vsvs bu sistem yapılırken orgınalıne sadık kalınmalı
araca sadece egzantriğe gerek kalmadan yazılım ve tymnk ayarı ile 175/180 psleri alabilirsiniz tabii direk hava filtresi ile
bazı arkadaşlar direk filtreyi beğenmeyip kutu içide önerseler oda iyide taktıkları yerin doğruluğu motorun ısıyı filtreye vermesi vsvs performansı düşürür bu açıdan direk filtreyi farklı yere uygularsanız en iyi değeri alırsınız
bu arada şanzumanda önemli astra gsı lerde 5 çeşit şanzuman seçenekleri var yada şanzumanla oynanıp değerlerine sadık kalınmışmı bunlar hep aracın gidişine etken
enjeksiyonlar pompa basıncı regülatör sisteminin bar basıncına kadar ölçülmeli ve buna göre mod işlemine girilmeli araçta kapak işleminden tutun sübaplara hattaa sübapların orgınal olmasına kadar bunlar ufak detaylar daha neler neler varda yazmakla bitmez astra gsi başka bi dünyadır ve bu aracı yapanlar kullananlar torkuna kadar efsane makıneyi bilenler hayatta vazgeçemezler ne adamlar tanırım en son sistem araçları var ama garajlarında kenarda 1 de astra gsi leri vardır tutkudur gsı ve ben 49 uncu astra gsı ımla rekora doğru gidiyorum sanırım bnm kadar astra alan satan yapan yoktur türkiyede sıra 50.de :) alım satım da dahil bu arabaya binen kolay kolay vazgeçmez sizede şimdiden hayırlı olsun diyelim bozamaz kıramaz üzülmezsin ve bu paralara alınacak en dolu ve hızlı arabadır
lafın kısası özü astra gsı forewer hele bide turbo yaparsan sen diil millet senden korksun
hayırlısıEgsoz dediğimiz gibi, Filtre konusundada senin dediğin gibi düzgün bir cai sistemi (çamurluğun içi kesilerek)yapılırsa kutuiçinden iyi olabilir ;)

melih
05-08-2009, 21:08
Hadi hayırlısı, kolay gelsin:)

eyvh kardeşim.:icon_tup:


Egsoz dediğimiz gibi, Filtre konusundada senin dediğin gibi düzgün bir cai sistemi (çamurluğun içi kesilerek)yapılırsa kutuiçinden iyi olabilir ;)


Egsoz aynen bazı yerleri 48 ila 51 arasında değişiyo kumpasla ölçtüm bugun :D fitre konuşsunda direk aklıma gelen abi jsv nin üniversal kitleri var onu kullanarak çamurlukun oraya indirebiliz sanırım bakalım denizcez görcez nasıl olsa 15 gün süremiz var:) motor yapılana kdr diğer eksikleri tamamlamak lazım

R.I.P
05-08-2009, 21:17
hayırlısı olsun aracın ilk halini bilmiyorum ama inş. elinizde 2.baharını yaşar :)

chiefkadir
05-08-2009, 21:23
eyvh kardeşim.:icon_tup:




Egsoz aynen bazı yerleri 48 ila 51 arasında değişiyo kumpasla ölçtüm bugun :D fitre konuşsunda direk aklıma gelen abi jsv nin üniversal kitleri var onu kullanarak çamurlukun oraya indirebiliz sanırım bakalım denizcez görcez nasıl olsa 15 gün süremiz var:) motor yapılana kdr diğer eksikleri tamamlamak lazımPiston değiştirceksen bi tavsiyem var ;)

melih
05-08-2009, 21:25
Piston değiştirceksen bi tavsiyem var ;)


şuan üst kapak söküldü yarında pistonlar sökülecek eğer bi sorun yoksa değiştirmicem abi ama en ufak bişe olsun değiştirim abi sonuçta uzun vadeli düşünüyorum


Tavsiyen nedir abi????

chiefkadir
05-08-2009, 21:33
şuan üst kapak söküldü yarında pistonlar sökülecek eğer bi sorun yoksa değiştirmicem abi ama en ufak bişe olsun değiştirim abi sonuçta uzun vadeli düşünüyorum


Tavsiyen nedir abi????Özelden yazacaktım ama piston satacak zannederler diye burdan yazam:D bmw m3 286 lık 4 tane piston:icon_tup:

melih
05-08-2009, 21:47
Özelden yazacaktım ama piston satacak zannederler diye burdan yazam:D bmw m3 286 lık 4 tane piston:icon_tup:


abi isteyen istediği gibi düşünsün :D

Sen yardımıcı oluyosun abi zamanında yaşadıklarını bizimile paylaşıyosun :icon_tup:

chiefkadir
05-08-2009, 21:57
Tamam sen 4 tane m3 pistonu sor, onlardada ölçü 86mm ..forget aramana gerek yok ..ben yapmadan arabayı satmıştık ama bi gsi a yaptık gayette iyi oldu ;)

TaGo
05-08-2009, 22:16
Şefim taksak ne etkisi olacak. Ok çap tutarda, sıkıştırmada değişiklik olacakmıki?? Bide ucuz bi pistonmuş gibi yazmışsın. Wössner ler zaten sıfır 800 tl :D

chiefkadir
05-08-2009, 22:31
sıkıştırma artıyo tago birazda hafif ve kalite metal :D
bmw çıkmacılarından temiz 4 tane ayarlanabilir. wöessner high comp. nerde 800 tl ? iyimiş.. o mahle olmasın ?

Up306Gti
05-08-2009, 22:33
eyvh kardeşim.:icon_tup:




Egsoz aynen bazı yerleri 48 ila 51 arasında değişiyo kumpasla ölçtüm bugun :D fitre konuşsunda direk aklıma gelen abi jsv nin üniversal kitleri var onu kullanarak çamurlukun oraya indirebiliz sanırım bakalım denizcez görcez nasıl olsa 15 gün süremiz var:) motor yapılana kdr diğer eksikleri tamamlamak lazım

eksoz boruları öle kalsın kanka. filtre kitinide 306spec yaparız aynen.

elpadre
05-08-2009, 23:10
sefım bekı bmw pıstonun sıkıstırması nedır ?

melih
05-08-2009, 23:51
eksoz boruları öle kalsın kanka. filtre kitinide 306spec yaparız aynen.

kanka kat ve orta susturucuları duruyo :D komple boru çekmek daha mantıklı

chiefkadir
05-08-2009, 23:53
sefım bekı bmw pıstonun sıkıstırması nedır ?bmw kapağında takılıyken 10,8 miş .
c20xe nin standartı 10,5

chiefkadir
05-08-2009, 23:54
kanka kat ve orta susturucuları duruyo :D komple boru çekmek daha mantıklı
sök at onları açılsın cigeri :) 51 lik çek ortaya bi katiptal susturucu at yeter:icon_tup:

VeNoM_35
05-08-2009, 23:59
bmw kapağında takılıyken 10,8 miş .
c20xe nin standartı 10,5

wikide c20xe standardı 10.8 olarak geçiyor?

Engine C20XE
No Of Cylinders 4
Configuration Inline/Straight
Displacement 1998 cc (121.88 cu in)
Bore (mm) 86.0
Stroke (mm) 86.0
Power 150 bhp (111.9 kW; 152.1 PS)/6000 rpm
Torque 196 N·m (145 lb·ft)/4800 rpm
Compression ratio 10.8:1
Engine management Bosch Motronic 2.5/Bosch Motronic 2.8
Idle speed rpm 800-900
Max rpm 6800
Firing order 1-3-4-2

http://en.wikipedia.org/wiki/C20XE

zaten aynı ölçüde olan pistonlar farklı sıkıştırma yapmaz sanırım?

melih
06-08-2009, 00:14
sök at onları açılsın cigeri :) 51 lik çek ortaya bi katiptal susturucu at yeter:icon_tup:

Hiç yoktan pot olmaz borularda iki parça kaynak olcak :icon_tup:

OmerRS
06-08-2009, 00:15
wikide c20xe standardı 10.8 olarak geçiyor?

Engine C20XE
No Of Cylinders 4
Configuration Inline/Straight
Displacement 1998 cc (121.88 cu in)
Bore (mm) 86.0
Stroke (mm) 86.0
Power 150 bhp (111.9 kW; 152.1 PS)/6000 rpm
Torque 196 N·m (145 lb·ft)/4800 rpm
Compression ratio 10.8:1
Engine management Bosch Motronic 2.5/Bosch Motronic 2.8
Idle speed rpm 800-900
Max rpm 6800
Firing order 1-3-4-2

http://en.wikipedia.org/wiki/C20XE

zaten aynı ölçüde olan pistonlar farklı sıkıştırma yapmaz sanırım?

krank ve kapak farklı ise farkeder sıkıştırma oranı.

VeNoM_35
06-08-2009, 00:21
krank ve kapak farklı ise farkeder sıkıştırma oranı.

sonuç olarak c20xe'ye s50b30 pistonu takınca sıkıştırma artmaz tam tersine çok az da olsa düşer?

c20xe: 86x86
s50b30: 86x85.8

daha kaliteli malzemeden yapılmıştır ve daha hafiftir onu bilemem ama normalde bir mantığı yok yani piston değiştirmenin bence.

OmerRS
06-08-2009, 00:38
sonuç olarak c20xe'ye s50b30 pistonu takınca sıkıştırma artmaz tam tersine çok az da olsa düşer?

c20xe: 86x86
s50b30: 86x85.8

daha kaliteli malzemeden yapılmıştır ve daha hafiftir onu bilemem ama normalde bir mantığı yok yani piston değiştirmenin bence.

o zaman bişey farketmeyecek gibi duruyor. hem strok hemde yanma odası hacmi aynı.

elpadre
06-08-2009, 07:58
merak ettıklerımız cıkıyor meydana tesekkur ederımm :)

KA®ANLIK
06-08-2009, 08:28
sök at onları açılsın cigeri :) 51 lik çek ortaya bi katiptal susturucu at yeter:icon_tup:

En güzeli Şefim,
zaten yalçın abi söylemiş gerçi 48 lik olarak nitelendirmiş fakat,

Aksine sistemin ara borularının çapı 51 , susturucu girişlerine yakın flanşlamalarla 48 likler var fakat ana sistem 51 mm.
Headers 'ı da ölçerseniz o da 51 mm. zaten.

Yani çok nadir giriş ve çıkışlarda 48mm var. Şimdi BOSAL'ın Web Sitesinden tüm egzost sistemine ulaştım, kendilerine de bir mail attım; cevap bekliyorum konu ile ilgili;

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_select_order_list.php?query_nr=20&sysnr=06008159

Onlardan da daha net bir cevap alır almaz buraya yazacağım ;)

Yalçın Abi bilir,
Hakan abimiz vardır bir tane biraz arızalıdır bu konularda 70.000km de bir SFI ı vardır, onla beraber 2 takım orta ve son susturucu getirtmiştik ara borularla birlikte BOSAL ın Belçikadaki fabrikasından, o boruların çapıda 51 mm dir ama Yalçın abinin dediği gibi nadiren Susturucu giriş ve çıkışlarında flanşlamalarda 48 lere düşebilmektedir... Bunu da 48 lik olarak değil 51 lik olarak nitelendirmek daha mantıklı :)

51 lik düz boru yapacaksanız ve Katalitik iptali de varsa güzel bir orta susturucu ve kaliteli bir son susturucu yapmanızı öneririm ;)

Tek susturucu ile ben bu işi hallediyim derseniz, dezavantajlı olursunuz gibi geliyor bana ben şahsen denemedim ama şefim denediyse daha iyi sonuç veriyorda olabilir ama ben katalitik yerine de bir susturucu koydum yani bende 3 susturucu var ; kat ın ordakini sökünce sanki araba daha fazla bağırıyor ama daha az gidiyor gibi bi his veriyor bana :D çok çatlak patlak bir ses çıkıyor aletten :)

O yüzden tek susturucu itici geliyor bana ama tabiki performansı ne yönde etkiler, kullananlardan öğrenmek daha iyi ;)

Bu arada Aracın km si nedir ?

Şimdiden kolay gelsin :)

KA®ANLIK
06-08-2009, 08:38
wikide c20xe standardı 10.8 olarak geçiyor?

Engine C20XE
No Of Cylinders 4
Configuration Inline/Straight
Displacement 1998 cc (121.88 cu in)
Bore (mm) 86.0
Stroke (mm) 86.0
Power 150 bhp (111.9 kW; 152.1 PS)/6000 rpm
Torque 196 N·m (145 lb·ft)/4800 rpm
Compression ratio 10.8:1
Engine management Bosch Motronic 2.5/Bosch Motronic 2.8
Idle speed rpm 800-900
Max rpm 6800
Firing order 1-3-4-2

http://en.wikipedia.org/wiki/C20XE

zaten aynı ölçüde olan pistonlar farklı sıkıştırma yapmaz sanırım?

Bende Haynes in kitabından baktım şimdi,
orda da benim hatırladığım gibi 10.5 gözüküyor...

http://img43.imageshack.us/img43/1556/c20xe.jpg

TIS 2000 den de baktım;
orda da 10.5 evet :)

http://img44.imageshack.us/img44/5978/c20xetis2000.jpg

serhat306
06-08-2009, 08:42
aracı dun gordum lıftte temız yorulmamıs bı arac aldın melıh kardesım gule gule bınmek nasıp olsun bıtırde deneyek lo:D

elpadre
06-08-2009, 08:43
m 2,5 sesı alıyordum ben vectra gt den :)

bu arada hans dedıkıı kesınlıkle kaynak la bırlestırme yapma dedı guc kaybı yasarsın dedı ben bunu golfte yasadımm almanyadan komple egsoz getırttıgımde sprellerınıde almıstım dırek kaynaksız ıs bıtıyor :)

by_hayali
06-08-2009, 09:43
Melihim hayırlı olsun bakalım inşallah istediğin gibi olur :)

VeNoM_35
06-08-2009, 11:23
Bende Haynes in kitabından baktım şimdi,
orda da benim hatırladığım gibi 10.5 gözüküyor...

http://img43.imageshack.us/img43/1556/c20xe.jpg

TIS 2000 den de baktım;
orda da 10.5 evet :)

http://img44.imageshack.us/img44/5978/c20xetis2000.jpg

haklısın bende şimdi manual'dan baktım 10.5 olarak geçiyor wiki'nin yanlış yazması ilginç:)

KA®ANLIK
06-08-2009, 11:34
haklısın bende şimdi manual'dan baktım 10.5 olarak geçiyor wiki'nin yanlış yazması ilginç:)

hayırsız wiki :)

elpadre
06-08-2009, 12:20
melihh resım cekmedınızmıı ?

Up306Gti
06-08-2009, 12:31
kanka kat ve orta susturucuları duruyo :D komple boru çekmek daha mantıklı

öyle kalsın derken çapını dedim katı ortayı salla gtsin.pot işinide dresklerle halledersin.

chiefkadir
06-08-2009, 13:14
wikide c20xe standardı 10.8 olarak geçiyor?

Engine C20XE
No Of Cylinders 4
Configuration Inline/Straight
Displacement 1998 cc (121.88 cu in)
Bore (mm) 86.0
Stroke (mm) 86.0
Power 150 bhp (111.9 kW; 152.1 PS)/6000 rpm
Torque 196 N·m (145 lb·ft)/4800 rpm
Compression ratio 10.8:1
Engine management Bosch Motronic 2.5/Bosch Motronic 2.8
Idle speed rpm 800-900
Max rpm 6800
Firing order 1-3-4-2

http://en.wikipedia.org/wiki/C20XE

zaten aynı ölçüde olan pistonlar farklı sıkıştırma yapmaz sanırım?Sıkıştırma 10,5 zaten diğer mesajlarda doğrulanmış, Aynı ölçüde pistonlar farklı sıkıştırma yapar ;) Turbo pistonuda aynı ölçüde olur ama içi oyuk olduğundan sıkıştırma düşüktür,bmw pistonuda tepesi sayesinde yapıyo o sıkıştırmayı :) biz denenmiş bişeyi öneriyoruz ,hariçten reçete yazmak yok yane yap şunu iyi gelir gibisinden:icon_tup:

KA®ANLIK
06-08-2009, 13:57
Sıkıştırma 10,5 zaten diğer mesajlarda doğrulanmış, Aynı ölçüde pistonlar farklı sıkıştırma yapar ;) Turbo pistonuda aynı ölçüde olur ama içi oyuk olduğundan sıkıştırma düşüktür,bmw pistonuda tepesi sayesinde yapıyo o sıkıştırmayı :) biz denenmiş bişeyi öneriyoruz ,hariçten reçete yazmak yok yane yap şunu iyi gelir gibisinden:icon_tup:


YAP İŞLET DEVRET diosun şef doru mu ? :D

elpadre
06-08-2009, 14:12
Seff biliyor isiniii:)

DogukanB
06-08-2009, 14:17
YAP İŞLET DEVRET diosun şef doru mu ? :D

Bu vatana en büyük hizmet.:D


Ben bu sözleri biyerden hatırlıyorum ama.:D

elpadre
06-08-2009, 14:19
Guzell sozlerrr

VeNoM_35
06-08-2009, 14:24
Sıkıştırma 10,5 zaten diğer mesajlarda doğrulanmış, Aynı ölçüde pistonlar farklı sıkıştırma yapar ;) Turbo pistonuda aynı ölçüde olur ama içi oyuk olduğundan sıkıştırma düşüktür,bmw pistonuda tepesi sayesinde yapıyo o sıkıştırmayı :) biz denenmiş bişeyi öneriyoruz ,hariçten reçete yazmak yok yane yap şunu iyi gelir gibisinden:icon_tup:

biliyorum senin nekadar uğraştığını, sadece bir yanlışlık olmasın diye yazıyım dedim onda da wiki ye aldandık:) sağa sola laf atmak deil amaç, opeller sağlıklı olsun yürüsün:)

APO
06-08-2009, 14:44
hayırlı olsun melih.. Allah kazasız belasız binmek nasip etsin...

elpadre
06-08-2009, 14:45
seff ısınıı bılıyorr yıllarca ugrasmıs tam destek verıyor :)

TaGo
06-08-2009, 15:57
Şefinde eklediği gibi pistonların çapı tutyor olabilir.Ancak piston et klınlığı, yada tepeli-düz yada oyuk olması direkt olarak kapakla arasındaki mesafeyi etkilediğinden sıkıştırma değişir.

Arkadaş bu arada ben kaçıorum MPOOWAA beni takip ediyor ya öle bi yapışmış yani :D

melih
06-08-2009, 23:38
aracı dun gordum lıftte temız yorulmamıs bı arac aldın melıh kardesım gule gule bınmek nasıp olsun bıtırde deneyek lo:D


tamam abi ilk senle deneriz:D nasıl olsa iki yan dükkandasın




Bu arada Aracın km si nedir ?

Şimdiden kolay gelsin :)

araçın km. 127 bin gözüküyo ama inandırıcı gelmei bana :) ama şuan benim gözümde sıfır km. motoru olcak.


Melihim hayırlı olsun bakalım inşallah istediğin gibi olur :)

eyvh. kardeşim artık şu teg i çıkarda görelim.



melihh resım cekmedınızmıı ?

araç hazır olmadığı için resim çekmedik ama en kısa zamanda sizlerle paylaşcam:icon_tup:

EMG
06-08-2009, 23:58
Bugün maslaktaydık gelip görseydik keşke:)

elpadre
07-08-2009, 08:55
merak edıyoruzz aracıı :)

Sierra Rs
07-08-2009, 14:50
Bugün maslaktaydık gelip görseydik keşke:)

sende mi :D

elpadre
07-08-2009, 22:54
emre hep gezıyorr :)

Sierra Rs
08-08-2009, 14:35
bugün 2 gibi bostancı sanayide laci sfi gördüm sizin arac bostancı sanayidemiydin bugün :)

melih
08-08-2009, 16:34
bugün 2 gibi bostancı sanayide laci sfi gördüm sizin arac bostancı sanayidemiydin bugün :)

yok kardeş şuan benim motor tamamen sökük 10 gün yollardan uzak şekilde kalacaz artık :D maslakta araç şuan

Sierra Rs
08-08-2009, 16:35
hmm anladım kardesim hayırlısı olsun:)

melih
08-08-2009, 16:37
eyvh.:icon_tup:

piston seğman ana ve kol yataklar gömlekler homlama sibop lastikleri yağ pompası vs. vs. baya parça değiştiriyoruz işte sağlıklı bi şekilde çıkacak Allah'ın izniyle.

elpadre
08-08-2009, 17:49
hadı bakalımmm ınsallah aracın ıstedıgın gıbı cıkar :)

melih
08-08-2009, 18:13
hadı bakalımmm ınsallah aracın ıstedıgın gıbı cıkar :)

elimizden geleni yapıyoruz :)

elpadre
09-08-2009, 00:14
loadıng demeye devam :)

deniz_serdar
11-11-2009, 14:19
yokmu gelişme

elpadre
11-11-2009, 14:38
denız kurcalama :D:D:D:D:D anladın sen onu