PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW 3.20 Si nedir? Nasıldır?



YALIM
03-08-2009, 09:18
3.20 Si hakkındaki görüşlerinizi almak isterim.
Bu araç sadece 2006 yılı için özel üretim mi, yoksa 2007-2008 modelleri falan da var mı? :rolleyes:

Eworen
03-08-2009, 09:43
bildiğim kadarıyla
hepsi m paket ve 18" m jantlarıyla geliyor tek paket halinde hepsi
dünyada 2600 adet üretildi ve hepsinin 2006 model olması gerekli
öte yandan TR deki 320i ler 156 hp iken si lar 173 hp..

MeJo
03-08-2009, 10:06
eet 173 hp olması lazım ve görünüşü normal bi 3.20 den cok daha güzel duruyor

orhansah
03-08-2009, 10:09
jantlarına bayılıyorum SI ların. sadece 2006 olsa gerek.

y@sin
03-08-2009, 10:24
Ve si ler manuel..

Renç
04-08-2009, 02:28
+Homologe;)
wtcc yarışlarındada 320si'ların gıdıklanmışları kullanılıyordu yanlış hatırlamıyorsam:)

tavsiye ederim Yalım abi

sulhi
04-08-2009, 03:20
Ve si ler manuel..

6 ileri...

Tuner
04-08-2009, 03:42
si ların üretim sebebi bmw nin WTCC yarışlarına katılabilmesi için en az 2000 adet aynı ayarda arç üretmesi gerekiyor örn: focus RC gerçekten iyi bir araç yanal G kuveti 2.0 lara çıkabiliyor TR de 6-7 adet var sanırım (max. 10 adet) temiz bulursan kaçırma şuana kadar gördüklerim siyah gri ve lacivet diğer 3.20 lerden farkı fazla motor gücü ve karbon fiber motor parçaları iyi amortisör var farkıl dış tasarım sadece 2006 yılında üretildiler (E90 çıkış yılı yanlış hatırlamıyorsam) .

SifirinciMurat
04-08-2009, 05:52
The 320si is a special homologation version, built in order to qualify the car for the FIA World Touring Car Championship (WTCC).[4] It was released in 2006 and limited to 2,600 units. The 320si uses a modified 4 cylinder engine (N45) different from the standard 320i (N46). Modifications include an increased redline to 7,300 rpm, a shortened stroke (by 2 mm), an increased bore (by 1 mm) and a higher compression ratio (11.0:1). The engine is mostly hand built and does not have Valvetronic, decreasing the number of moving parts. Acceleration from 0 to 100 km/h (62 mph) takes 8.1 seconds and acceleration in fourth gear from 80 km/h (50 mph) to 120 km/h (75 mph) takes 7.7 seconds compared with a standard 320i which achieves them in 9.0 and 9.1 seconds respectively. Fourth gear acceleration is comparable to that of the 325i which achieves the 80 to 120 km/h (50 to 75 mph) sprint in 7.5 seconds.

wikipedia

grkm
04-08-2009, 11:51
ek olarak düşük bir oranda da olsa kilitli difr. e sahip

ilke-R
04-08-2009, 12:31
bi arkadasım yeni aldı 3.20si yakıt konusunda bekledklernden az yaktığını söylemişti

Absinthé
04-08-2009, 12:32
Bildiğim kadarıyla normalden fazla devir çeviriyor ayrıca... :)

Edit: İngilizce yazıda belirtmiş zaten arkadaş.

YALIM
04-08-2009, 13:14
Eyvallah yorumlar için..
İzmir - Ege Servis'te bir tane sıfır km. var, karbon siyah renkte..
Gerçi 2006 yılından beri duruyor, satılmamış ama "sıfır"..
Durduğu yerde arabaya bi hal olmaz her halde, gidip bir bakacam.. :)
İkinci eli sıkıntılı olur bir nebze ama araba iyi durumdaysa öyle ya da böyle satılır diye düşünüyorum..
Gerçi WRX'i satana kadar göbeğim çatlamıştı ama..

ahmet3425
04-08-2009, 16:24
almanyada ilk ve son olarak 2005 yılında sınırlı sayıda uretilen turkiyede de cok ender rastlanabilecek sık ve guclu bir otomobil... iyi bir fiyata bence alınır...

tunch
07-08-2009, 11:37
cok zevkli bir secim olur ;)

YALIM
10-08-2009, 15:13
Çok zevkli bir seçim oldu bile zaten, aracı aldım.. :)

Çok da güzel bir fiyata aldım, tam rakamı buraya yazmak istemiyorum.. Alan da memnun, satan da..

Araba çok keyifli, "sıfır" olması ayrı bir zevk.. Aksesuar olarak da epey dolu bir araba, yeni premium donanımdaki standart 320'lerden pek bir eksiği yok.. Bunun yanında komple M trim bir araç, iç dış olarak..

Henüz kendimce bir rodaj yapıyorum, çok fazla gazlayamadım ancak 4000'den sonra konuşmaya başlayacak gibi duruyor, 7500 çeviriyor..

Kısacası keyifli bir araba, gayet memnun kaldım..

Daha iyileri sizlere inşallah.. :heyoo:

MKaya
10-08-2009, 16:34
hayırlı olsun kazasız belasız .......

orhansah
10-08-2009, 16:37
Allah kaza bela vermesin. fotolarını da bekleriz :)

Ertan-R
10-08-2009, 16:55
çok zevkli bir seçim oldu bile zaten, aracı aldım.. :)

çok da güzel bir fiyata aldım, tam rakamı buraya yazmak istemiyorum.. Alan da memnun, satan da..

Araba çok keyifli, "sıfır" olması ayrı bir zevk.. Aksesuar olarak da epey dolu bir araba, yeni premium donanımdaki standart 320'lerden pek bir eksiği yok.. Bunun yanında komple m trim bir araç, iç dış olarak..

Henüz kendimce bir rodaj yapıyorum, çok fazla gazlayamadım ancak 4000'den sonra konuşmaya başlayacak gibi duruyor, 7500 çeviriyor..

Kısacası keyifli bir araba, gayet memnun kaldım..

Daha iyileri sizlere inşallah.. :heyoo: bu arac için iki üç gün önce izmir ege servis ecevit bey yi aradık yeni sattık şimdi notore gidiyoruz dedi.hayırlı olsun krdşm gülü güle kullan çok güzel ve zevkli bir araç aldın:icon_tup:

BlackEmperor
10-08-2009, 17:10
resımlerı paylaşırsan sevınırız abi

elpadre
10-08-2009, 17:11
hayırlıs olsun allah kaza bela vermesın resımlerını beklıyurz :)

Shekil
10-08-2009, 17:21
hayirlisi olsun allah kaza bela vermesin..

ahmet3425
10-08-2009, 18:16
hayırlı ugurlu olsun en kısa zamanda aracın resimlerini gorebilmek isterim...

Ahmet Saraçoğlu
10-08-2009, 18:23
hayırlı olsun , allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin

bozbirik
10-08-2009, 19:45
Sadece 2006 modeli vardır,tr de 10-15 tane civarı var sanırım.7300 küsur devir çeviriyor,gidişi yol tutuşu gayet iyi ancak 4silindir :(

Mustafa Birsesli
10-08-2009, 19:56
aydın otobanında adamın biri yolda kalmıs durdum bakalım abı ne var dedım actık kaputu bı bakarsın karbon kevlar motor kapagı vs arkaya bı baktım 320si motorun heryeri yag içindeydi

YALIM
10-08-2009, 22:40
:)
Umarım benim başıma boyle birşey gelmez..
Motor kapağı komple karbon değil, karbonfiber kaplama bu arada...
Aracın sıfır olmasının güzel tarafı da şu, 2006 model araç 2011 Ağustos'a kadar garantiye girdi.. :D
Resimleri en kısa zamanda paylaşırım..
Teşekkürler iyi dilekleriniz için..

YALIM
10-08-2009, 22:41
bu arac için iki üç gün önce izmir ege servis ecevit bey yi aradık yeni sattık şimdi notore gidiyoruz dedi.hayırlı olsun krdşm gülü güle kullan çok güzel ve zevkli bir araç aldın:icon_tup:

Kısmet banaymış :)
Daha iyisi senin olur inşallah..

initial-D
11-08-2009, 00:17
hayırlı olsun çok güzel seçim.rengide beyazsa ölürüm yani:)

Antalyalogy
11-08-2009, 13:18
Hayırlı olsun.Resim alabliirmiyiz?

Onuralp
11-08-2009, 13:58
Çok yakın bir arkadaşımda var memnum gibi gibi. Benzindeki oktan sayısı ne kadar yüksekse o kadar iyi bu araç için. Gerçi bu ara sadece 97 oktan var ama :D. Araç iyi güzel hatta çok büyük farklar var ara 3.20i'ile aralarında fakat yakıyor, lastikleri pahalı :D gibi gibi şeyler sıralayabilirim. Sakın BMW servisindekilere inanmayın 97 oktan alıyoruz araç çok farklı bir hal alıyor zaten. Zaten BMW'in tavsiye ettiği de 97+.

Normal 3.20i'den farkları;
- Egsoz sistemi farklı M egsoz dediklerinden fabrika çıkışı var.
- Dış görünüm iç görünüm farklı. Tavan siyah faln fln.
- Komple M görünüm, jantlar dahil.
- Daha hafif.
- Engine start'da special edition yazıyor. :D
- Her araç numaralı. 2600 tane var.
- Şanzıman farklı, Getrag gibi bir şey. Difransiyel elektronik kilitli gibi bir şey.
- Kesici 7300D/D. -Wiki-
- Strok daha kısa 2mm kadar. -Wiki-
- Bore 1 mm daha fazla. -Wiki-
- Yüksek sıkıştırma 11.0:1. -Wiki-
- Valvetronic iptal edilmiş. -Wiki-
- Motorların hepsi elde yapılmış. -Wiki-
- Daha hafiftir. Ne kadar bilmiyorum bulursam koyarım buraya. 40kg'mış.
- Neredeyse hiç bir şey opsiyonel değil. Ama bazı arka ve ön tamponlarda plastik yerler karbon.
- Motordaki carbon fiber gerçektir ve sadece kapaktır. Bu gibi işlermlerle sadece motordan 10kg atılmıştır.
- Radyatör 3.25i radyatörü.
- Bujiler farklı ve TR'de yok. :D
- o2'lerde farklı. :D
- Araç daha basık ve 1.5cm daha aşağıda. Dolayısıyla amortisörlerde değişik.
.
.
.

Aklıma geldikçe eklerim :)

YALIM
11-08-2009, 15:37
Doğru, kapak karbon fibermiş evet, kaplama değil.

Ben VF34 ile 1.6 bar yürüyen bir WRX'den indim, performans olarak tabii ki onunla kıyaslamıyorum.. Ancak bu aracın kullanımı da bambaşka, her tarafına o kadar özenmişler ki içine oturduğunda havan değişiyor birden bire..:) Internette pekçok yerde "Baby M3" olarak geçiyor, tabii ki M3'ün yanına yaklaşamaz ama standart 320'den de çok uzakta...

Gayet agresif bir araba, yol tutuşu benim STi amortisörlü, TEIN yaylı, kule gergili 4 çeker WRX'imden çok çok daha iyi... Elektronikler devrede iken aracın arkasını koparmayı başaramadım henüz, elektronikleri kapatarak da denemedim açıkçası daha 330 km'deyim... :D

Arkalarda 255 lastik var, amortisörleri de oldukça "tweaked" amortisörler... Çok sağlam bir grip var arabada, fırsatınız olursa Fifth Gear'in şu videosunu izleyin:

http://www.youtube.com/watch?v=TrbtuCC3KnY

Motor sesi güzel, engine start dugmesinde bile "limited edition" yazması gülümsemenize sebep oluyor.. :)

Şanzıman oldukça başarılı, vites geçişleri baya kısa ve kemikli... Getrag değil ama vites oranları vb olarak yakın...

Standart 320'den sanıyorum 40-50 kg daha hafif, performans olarak 325i'leri geçtiğinden bahsediliyor.. Henüz denemedim, öyle bir kaygım da yok zaten.. ( O gunler WRX ile mazide ve gençlikte kaldı..) :)

Aynı rakamlara 2007-belki 2008 normal 320i sedan alabiliyordum, tiptronic vitesli... Ama içim elvermedi bir türlü, bunu görür görmez kanım kaynadı bir anda... "Ben daha henüz tiptronic bir sedan BMW kullanacak yaşa gelmedim be, hem de WRX'den inip" şeklinde bir düşünce beynimi yedi, en sonunda daha neyi düşünüyorsun, git al şu si'ı oldum... İyi ki de yapmışım, gayet keyifle kullanıyorum... Bu kararda "limited edition" bir arabayı "sıfır" olarak bulmamın da etkisi büyük oldu tabi..

Jantlar çok güzel.. :)

BMW konforu Subaru'dan sonra acaip iyi geldi.. :D Adaptif bi-xenon'lardan BMW professional deck + hifi muzik sistemine, elektrikli arka perdesinden katlanır aynalara, board computer'dan ota boka, her bir halt da var üstünde, konfor şokuna girdim bir anda..

Hayalimdeki araba E92 M3'tür ancak alabileceğim rakamlar içerisinde değildir şu an için.. Bu alet ile ufak da olsa o hissi ucundan kıyısından biraz yakalar gibi oldum...

Servis ve parça vs. konusunda bir sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum, Ege Servisin sahibi çok samimi arkadaşım, kafasına vura vura yaptırırım her bir haltı.. :)

Yine de temennimiz Allah kaza bela göstermesin, problem yaşatmasın inşallah...

Ege servis iki adet getirmiş bundan, biri Le Mans blue, biri de bu carbon black.. Ama araba siyah değil.. :D Çok koyu bir lacivert aslında, guneşte oldukça lacivertimsi, gölgede daha bi siyahımsı.. Sadece M serisinde olan bir renk olduğunu söylediler..

Diğer mavi olan sanıyorum Bursa'da.. sahibi de gayet mutlu mesut kullanıyormuş, araba da henüz tık dememiş 3 senedir...

Ben de kullandıkça eklerim buraya, resimleri de çekip en kısa zamanda koyacağım.. ;)

TaGo
11-08-2009, 15:45
Hocam sen ne yazdın öle yaaaauuww :D bak çok tepki alırsın. Yok bmw nin yol tutuşu benim subişten ii dedinmi burada seni taşlarlar :D hiç bakmazlar öncesinde subaru falan kullandığına.

Bu arada benim kayınpederimdede 2006 model STİ var. GC8 döneminden beri her 2 yılda bir sıfırlıo makineyi, bi son kasaya alışamadı pek. 1-2 defa bindirdi gazlıyor "senin bmw ler bunu yapabiliomu" falan dio :D kesinlikle o makaslar muhteşemde, iç mekan ne öle be abi ,:D şaka gibi. Çinliler yapmış sanki diorum bende ona kızıo

Bu arada subaru çok çok güzel makina, bmw de ayrı güzel makina. Ayrı klasmanlarda ikisininde beğenisi oldukça yüksek.

YALIM
11-08-2009, 15:56
Valla dostum, beni tanıyor musun bilmiyorum ama ben subaruimpreza.org'ta yöneticiyim (SWRT)... Kim taşlayacaksa buyursun taşlasın.. :D

Kendi 2005 WRX'im için konuşuyorum, standarda yakın amortisör sistemi ile subaru kafadan kayar, bunu herkes bilir...

Millet Öhlinslerin, Bilsteinlerin uzerinde geziyor WRX ve STi'lar ile... onlara lafımız yok..

Bu araba ne kafadan, ne kıçtan hiçbir yerden kaymadı henüz.. Elektronikleri kapatınca ne olur bilemiyorum tabi, ama açıkken yola yapışıyor resmen..

Subaru benim için her zaman subarudur ve özeldir... WRX'i de 2008 STi almak için sattım, ama o hatchback STi'ı da içim almadı bir türlü, her ne kadar mekanik olarak muhteşem bir alet olsa da... 36 yaşında hatchback araba kullanmak istemedim diyelim...

Duzgun tipli bir STi çıksın, yine gidip onu alacam... Bu BMW bir nevi 1-2 sene idare etsin arabası oldu benim için...

Fuji bu, habire kasa değiştirir, eninde sonunda benim seveceğim bir STi çıkarır 2011'de falan, o zaman alırız... Ama mevcut hatchback olmadı bana... Bunu da tüm bizim Subaru camiası biliyor.. ;)

Onuralp
11-08-2009, 15:59
Bende de Tanabe yaylı evo9 var ondan sert arkası 3.20si'ın :D
Hele arkadaki arabaya çok komik bir görüntü veriyor zıplarken. :D

Renç
19-08-2009, 04:21
Yalım abi çok sevindim, sen buraya EgeServis'te şöyle bir araba var dediğinden beri kanım kaynamıştı, aşkım depreşmişti...
Çok özel ve güzel bir araba aldın:icon_tup:

bizim yan otelde vardı geçen hafta bir tane, lacivert.. hergün tam karşıma park ediyodu terbiyesiz:D

halaa Çeşme'deysen görüşelim... geçen kırkahvesinde yan masadaymışsınız ama ablam söylediğinde çok geçti:)
Hayırlısı Olsun Tekrardan;)

Enes KAPOĞLU
09-05-2012, 11:29
2007 modelide mevcut

slowmotion
10-05-2012, 01:28
hort :D biraz konforsuzmuş bu si lar

redbaron
10-05-2012, 02:21
bi bunun için '2007 modelide mevcut' 3 senelik konu hortlatılmış.tuhaff çok tuhafff