Orijinalini görmek için tıklayınız : 200sx hakkında herşey..
seymansarac
07-08-2009, 19:05
herkeze selam..
200sx hakkında ayrıntılı teknik verileri (orjinal lastik ebatları-depo kapasitesi-yakıt değerleri-motor verileri vs..)
Bakım hakkında ( hangi yağı sever-kaç km'de hangi bakımlar gerekir) sanırım triger kayışı yok zincirli..
nelere dikkat etmek gerekir.
İzmit'te başka s14 yok ve anlayanda yok malesef, teknik yardımlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum..
200sxle alakalı konular mevcut arama yaparsanızb ulabilrsiniz daha ayrıntılı soru sorarsanız daha iyi yardımcı olabilrz
dikkat edilebilecek şeylerin başında nvcs turbosu iticileri gibi elemanları geliyor başta iyi bir ustanın bakması daha mantıklı oalcaktır
seymansarac
07-08-2009, 19:19
200sxle alakalı konular mevcut arama yaparsanızb ulabilrsiniz daha ayrıntılı soru sorarsanız daha iyi yardımcı olabilrz
dikkat edilebilecek şeylerin başında nvcs turbosu iticileri gibi elemanları geliyor başta iyi bir ustanın bakması daha mantıklı oalcaktır
hangi markanın hangi yağını kullanmalıyım en başta bu?
usta sıkıntısı en büyük problemim nereye götürsem biz bu arabalara bakmıyoruz diyolar..
hangi markanın hangi yağını kullanmalıyım en başta bu?
usta sıkıntısı en büyük problemim nereye götürsem biz bu arabalara bakmıyoruz diyolar..
mobil 1 castrol kullanabilrsin uygun olan özellikteki
İzmit'te bulman zor İstanbul'a getirsen daha iyi olabilir senin için
killererkan
07-08-2009, 19:31
başlıyorum..
sr20det motor kodu (20 iki litre anlamında ,D çift egzantrik ,E bilmiyorum ,T tek turbo)
1998 cc 4 silindir 16valf, üstten çift egzantrikli, evet zincir tahrikli. sıkıştırması 8,5 ,1998 cc 86x86
kpakda ,blokda aluminyum , kompakt ve hafif bir motor denilebilir.
ateşleme sırası 1-3-4-2 klasik olarak.
orjinal jantlar 16inç (5x114,5) 205-55-16
motor yaklaşık 4 litre yağ alır (3,8 yanlış hatırlamıyosam)
2buçuk litre şanzıman yağ alır, deposu 65 litredir
kilitli diferansiyeli vardır, arkadan itiştir, güzeldir.. 2500 devirler gibi orjinal garret t28 turbosu dolar.. 5.vitesde 3000 devirde 115 km civarı bi hız yapar, uzun bi şansımana sahiptir denilebilir.. sağlıklı bi makina kadranın sonu olan 260ları görür.(hız iyi bişey değil)
hmm.. başka neler yazılabilir?
orjinal trbo basıncı 0,7 bardır. 7200-7300 devir cibvarlarında kesici devreye girer.
bu yazdıkalrım standart bi aracın olanları-olması gerekenleri..
killererkan
07-08-2009, 19:33
bende de 95 sx var.. ben yağ olarak 10-60 tam sentetik mobil1 kullanıyorum , Motul de çok iyi. ama 10-60tam sentetikler en pahalı yağlardandır (4 litresi 10-120 liralar civarı)
10000 km de bir değiştiriyorum ben, fabrikanın tavsiyesini bilmiyorum..
daha yazacağım
seymansarac
07-08-2009, 19:42
bende de 95 sx var.. ben yağ olarak 10-60 tam sentetik mobil1 kullanıyorum , Motul de çok iyi. ama 10-60tam sentetikler en pahalı yağlardandır (4 litresi 10-120 liralar civarı)
10000 km de bir değiştiriyorum ben, fabrikanın tavsiyesini bilmiyorum..
daha yazacağım
evet benim de aracım 2500 devirde 100 km/h yapıyordu normal o zaman.
yakıt olarak nekadar yakıyor km'de benim şamandırmam arızalı olduğu için hesaplıyamadım daha..
seymansarac
07-08-2009, 19:44
mobil 1 castrol kullanabilrsin uygun olan özellikteki
İzmit'te bulman zor İstanbul'a getirsen daha iyi olabilir senin için
evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..
evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..
Paşaoğlu'nu öneririm
killererkan
07-08-2009, 19:46
standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin :D
spesifik soruların varsa yaz lütfen
seymansarac
07-08-2009, 19:47
Paşaoğlu'nu öneririm
ewet siteden bir kaç kişi daha aynı adresi verdi. bütçe ayarlamasından sonra ilk durak paşaoğlu o zaman..
killererkan
07-08-2009, 19:49
evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..
bence bOV a para harcama henüz.. dur bakalım önce bi arabanın durumunu-kondisyonunu öğren , sonra keyfe keder seylere para harca bence.
uzun yolda sakin kullanımda 1,6 larla neredeyse aynı yakıyor dersem lütfen şaşırma ;)
servis için Senna'ya katılıyorum
seymansarac
07-08-2009, 19:55
standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin :D
spesifik soruların varsa yaz lütfen
*parça olarak bu krom hava boruları ve intercooler ilk etapta almak istiyorum. kit olarak satılıyormu bulamadım varsa link atarmısın?
*ve orjinal manifolduna daha buyuk hangı turbo takılabiliyor? link..
benim aracımın motoru şu an için gayet sağlıklı tek sorunu motor belli bir süre ısınınca arada boşa atınca stop ediyor, hava akış sensörüyle alakalı bir sorun olabileceğini sölediler.. onu temizleticem en yakın sürede, onun dışında motorun performansı harika.
seymansarac
07-08-2009, 19:57
bence bOV a para harcama henüz.. dur bakalım önce bi arabanın durumunu-kondisyonunu öğren , sonra keyfe keder seylere para harca bence.
uzun yolda sakin kullanımda 1,6 larla neredeyse aynı yakıyor dersem lütfen şaşırma ;)
servis için Senna'ya katılıyorum
bunu duymak gerçekten güzeldi..yazın burdan antalya'ya servet yakar diyodum içimden.. :D
bov açılımı nedir?
stage 1 walbro benzın pompası suğuk buji 3'' komple egsoz açıl filtre (egr iptali 95-96s14) basıncı 0,9 gibi ayarla 260hpcivarı olur
egt boost saati ve bov da alabilirsin ayrıca
bunu duymak gerçekten güzeldi..yazın burdan antalya'ya servet yakar diyodum içimden.. :D
bov açılımı nedir?
blow off valve
sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
stage 2 motor bakımlı ise 1,1 bar ,bıg FMIC, piggy back yada stand alone , wideband yağ sıcaklık ve hararet göstegeleri drift yapacaksan kaynak dif.
stage 3 piston kol koymuşken pompalar yataklar :) , big turbo , top mount guzel bir manifold diye uzar gider:)
seymansarac
07-08-2009, 20:13
sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
devir çeviremiyormu?..
hondanın bilimum modellerini kullanan biri olarak bence gayet iyi devir çeviriyo ama ne demek istedin anlamadım..
seymansarac
07-08-2009, 20:14
stage 2 motor bakımlı ise 1,1 bar ,bıg FMIC, piggy back yada stand alone , wideband yağ sıcaklık ve hararet göstegeleri drift yapacaksan kaynak dif.
stage 3 piston kol koymuşken pompalar yataklar :) , big turbo , top mount guzel bir manifold diye uzar gider:)
kaç bara kadar orjinal pistonlarıyla kullanılabilir..?
risk alırsın stock basınc ustu uzun muddet kullanma 0,9 da kullan pistonsuz max
seymansarac
07-08-2009, 20:22
risk alırsın stock basınc ustu uzun muddet kullanma 0,9 da kullan pistonsuz max
0.9 anladım teşekkürler.. pistonlar baya bir tuzlu onadan sordum. ama tabi kol çıkardıkmı fatura daha bi tuzlu olur. riske girmeye gerek yok:D
sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
kusura bakmayın ama yanlış yazdıklarınız. devir çevirmesine gerekte yok çok aslında ama isterse devirde çevirir.
devir çevirmiyo diye düşünüyosun ama benim orjinal iticilerle sadece stopper var 7800 devir çeviriyo ve 4. vites 245 gibi hızlara ulaşıyo yeterli degilmi. Mekanik iticilerle 8000 üstü çevirebilir tabi gerekliyse.
devir çevirmiyo diye düşünüyosun ama benim orjinal iticilerle sadece stopper var 7800 devir çeviriyo ve 4. vites 245 gibi hızlara ulaşıyo yeterli degilmi. Mekanik iticilerle 8000 üstü çevirebilir tabi gerekliyse.
+200sx bizde aynen arm stoppers 7800rpm problemsiz kullanıyoruz.
seymansarac
07-08-2009, 22:09
turbonun bu yanı güzel zaten alt devirde işi bitiriyor..
sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
bi boşa doluya yazmayın ya ne çevirdiği an kırılacak ?
her motoru düzgün şekilde toplarsan uygun malzemeleri kullanırsan iş yapar sr20nin amacı belli ona göre devir koymuşlar ona göre devir bandını ayarlamışlar o senin hidrolik itici dediğin elemanlarla 13bin çevirenler var araştırıp bi yaz
noktaların ve ünlemlerin bitirdi ayrıca beni
bi boşa doluya yazmayın ya ne çevirdiği an kırılacak ?
her motoru düzgün şekilde toplarsan uygun malzemeleri kullanırsan iş yapar sr20nin amacı belli ona göre devir koymuşlar ona göre devir bandını ayarlamışlar o senin hidrolik itici dediğin elemanlarla 13bin çevirenler var araştırıp bi yaz
noktaların ve ünlemlerin bitirdi ayrıca beni
pardon ama piyasada hem devir cevirip hemde yuruyen bi sr20det ornegi gosterirmisiniz?
kimin bos kimin dolu konustugunuda bilmeden yorumlama istersen,20 kere sokup taktıgım motordan bahsediyorum ve idda ediyorum hem beygir alıp hemde devir ceviren bi sr20det olamaz..ben kendi aracımla cok ugrastım sonunda anladımkı sadece bosa masraf onun yerine bir rb20det koydum ve gayette memnunum..
ayrıca full doldurdugum osmanın aracı(kendim yaptım) devir cevirdigi an itici horozlarını kırıyor..bütün devir ceviren araclara bak horoz yoktur sevgili kardesim.
killererkan
15-08-2009, 08:12
06TVR71 dostum , devir çevirme derken kaç bin devirden bahsediyosun ??
bende 260egzantrik var, stoper var, mekanik itici de var tomei.. ama ben zaten orjinal kesiciyi kaldırmadım , gerek duymuyorum..
amaç 9000 çevirmek mi?
bide osmanın aracı hangi araçtır?
pardon ama piyasada hem devir cevirip hemde yuruyen bi sr20det ornegi gosterirmisiniz?
kimin bos kimin dolu konustugunuda bilmeden yorumlama istersen,20 kere sokup taktıgım motordan bahsediyorum ve idda ediyorum hem beygir alıp hemde devir ceviren bi sr20det olamaz..ben kendi aracımla cok ugrastım sonunda anladımkı sadece bosa masraf onun yerine bir rb20det koydum ve gayette memnunum..
ayrıca full doldurdugum osmanın aracı(kendim yaptım) devir cevirdigi an itici horozlarını kırıyor..bütün devir ceviren araclara bak horoz yoktur sevgili kardesim.
Türkiye'de yoksa ben napıyım
hidrolik lifterla 13bin çeviren var shepperd racing olarak bir arattır yada buschur racing bunlar 4g63 illa sr20 istiyorsan devir çeviren mark mazurowski yada junun 98 yılında 400mde yaptığı zamana bak
98de 8.8s geçmiş uygun boşluk vs için ayar yapılmazsa illa kıracaktır lifterla devir çevirenler var Türkiye'dede
sen sr20det le ne kadar çevirmek istiyosun. Bence önemli olan amaç. Türkiyede yok demişşin hem güç alan hem devir çeviren. Benim aracım 7800 devir çeviriyo ve 450- 500 arası bişey ölçmedik tam bişey söyliyemem.
http://videos.streetfire.net/video/200-sx-acceleration_700011.htm
bisey yazmaya gerek yok senna ve gokhan. Bilen biliyo. Duzgun malzeme ve iscilikle neler ortaya cıktıgını. Olcume gelince sr20det dyno dynamics cıktım mevcut. 415.3hp. Dynamics vamag a gore %8-%9 daha dusuk olcer! Dedgm gibi sr ın devr cevrmesine gerek yok. İstersede cevirir!
sen sr20det le ne kadar çevirmek istiyosun. Bence önemli olan amaç. Türkiyede yok demişşin hem güç alan hem devir çeviren. Benim aracım 7800 devir çeviriyo ve 450- 500 arası bişey ölçmedik tam bişey söyliyemem.
http://videos.streetfire.net/video/200-sx-acceleration_700011.htm
benim yüksek devir dediğim sanırım arkadaş 10bin üstü kast ediyor Türkiye'de yok dediğim bu:) yoksa tabiki uygun malzemeli çok sağlıklı sr20ler var zaten
06TVR71 dostum , devir çevirme derken kaç bin devirden bahsediyosun ??
bende 260egzantrik var, stoper var, mekanik itici de var tomei.. ama ben zaten orjinal kesiciyi kaldırmadım , gerek duymuyorum..
amaç 9000 çevirmek mi?
bide osmanın aracı hangi araçtır?
devir cevirmek derken tabiki orjinal devirden bahsedilmiyor 9k ve üstünden bahsediliyor sanırım..
fifty osman,turuncu siyah olan..
Shadow_Dancer
15-08-2009, 21:45
sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
Tamam da zaten arabanın derdi çevirmek degil ki zaten; dönmek ;)
killererkan
16-08-2009, 15:59
devir cevirmek derken tabiki orjinal devirden bahsedilmiyor 9k ve üstünden bahsediliyor sanırım..
fifty osman,turuncu siyah olan..
ankaradaki önü s15 olan diiimi???
TolgaEsentepe
16-08-2009, 23:52
ankaradaki önü s15 olan diiimi???
evet o araç
türkiyede 9-10 ütü dönen kac tane araba var acaba. Ozaman bütün markala kötü. 8 bin üstü belki ama abartmayın. 7800 200 sx in orjinal devri degil bunda da yanılmayalım zaten arkadaşın dedigi rakır kırma olayı 7300 üstü oluyo.
ben 06TVR71
kardeş senin 450 beygirlik makinan ile bnm 200 beygirlik s14a 200sx im ile bi deneme yapalım ankaraya yolun düşerse beklerim gel bi misafirim ol 200beygirlik makinam ile neler yapabileceğimi sana gösteriyim.
sonuçta devir çevirmek değil bundan önceki arabam 1.6 toyota corolla 6500 çeviriyor oda 230 beygir olup çok 500hp araçları olan arkadaşları susturdum.
VteC_MaNiaC
31-08-2009, 12:34
ben 06TVR71
kardeş senin 450 beygirlik makinan ile bnm 200 beygirlik s14a 200sx im ile bi deneme yapalım ankaraya yolun düşerse beklerim gel bi misafirim ol 200beygirlik makinam ile neler yapabileceğimi sana gösteriyim.
sonuçta devir çevirmek değil bundan önceki arabam 1.6 toyota corolla 6500 çeviriyor oda 230 beygir olup çok 500hp araçları olan arkadaşları susturdum.
turbo muydu ?
Mechanix
31-08-2009, 13:33
Mustafam sen geçerim dersen geçersin :) geçerim demen yeter :)
Hızlı esiks sensin olm , ama olsun bende imanlı eskiksim.
mmustu , sende yayan gel.Maç yapalım tek kale, atan kazanır.
Rolling yapan 200SX istiyorum ben harbiden ya.Murat abi sen denemelere gitsene.Evde oturma .
Hızlı esiks sensin olm , ama olsun bende imanlı eskiksim.
mmustu , sende yayan gel.Maç yapalım tek kale, atan kazanır.
Rolling yapan 200SX istiyorum ben harbiden ya.Murat abi sen denemelere gitsene.Evde oturma .
Yav İmanlı esiksim benim,ben her hafta içi ~2500 km yapıyorum eve geliyorum arabayı özlüyorum deli gibi yemek sonra yatak :) rolling nerdeee:)
ama geçen görkemle bi gazladık kıçlarımız birbirine vuruyordu 3 te :)
eee yok mu video hani nerde şu hızlanmayı görelim bi :)
ya senle polemik yapıcak degilim ama ben video mu koydum sende bir koyda görelim ben her akşam çıkıyorum gazlıyorum arkaradanda mz4 lü arkadaş gördü herkesi bir tutma sana yalanda söylicek degilim. Benim aracımıda herkes bilir öyle bol kepçe sallamama gerek yok.
06 TVR arkadaşa
birde o videoda ben 3. vites başlıyorum 4 sonu o hızla bırakıyorum sende yapta görelim bir 3- 4 kaç görceksin
kardes haklısın suan vıd cekemıyom cunku arabamın motoru ısletıyom eksozu fılan gecıcı olarak susturdum cok sıkıyor eksoz muane motor ısleıyım soz sana kardes hemen cekıyım gonderıyım eger sen her aksam gzlıyorsan sorun vermıyorsa motorun helal olsun derım sız bu işi cozmusunuz derım benım s14a nın motoru rb20det r32 stock ben her dakka gzlıyom suan haric yakın zamaanda gonderecem vıdyo ok
Kardeş istanbulda tanıdıgım bizi tanıyan kim varsa sorabilirsin ama benim arabam stock degil. Bu arada rolling yapan s14a görmek isteyenler rollinglere gelmesi gerekiyo daha gecen hafta karşıdaydık. Herkes rolling sever sevmez oda başka bir konu.
olmuyo buraya atarlı giderli yazysnz sonra video yok. Gokhanin ve bizim sx en hızlı 2 arac. Yigidi oldurun ama hakkını verin. Gokhanın aracı gayet iyi blyrm bi ton parca ve emek var keza bizdede. Bu tarz yazmayı sevmem ama zorunda bırakysnz! Selametler kardes!
Abi boşver biz reklam yapmıyoruz ondaan böyle atar tutar yapyolar icraat yok. Herkesin arabası kendine güzel. Bu konuda amacından sapmış zaten 200 sx hakkında bişeyler ögrenmekten çıkmış. Senin aracınada maşallah abi ciddi para ve emek harcanmış nadir sxlerden.
seymansarac
02-10-2009, 02:22
tartışma bitmiş sonunda.. =)
Hızlı esiks sensin olm , ama olsun bende imanlı eskiksim.
mmustu , sende yayan gel.Maç yapalım tek kale, atan kazanır.
Rolling yapan 200SX istiyorum ben harbiden ya.Murat abi sen denemelere gitsene.Evde oturma .
yaw konuyu bi kaç kere okudum da hiç mesaj yazmamışım :D ama adım geçmiş yinede :D o zamandan belliymiş sx çi olacağım :D
başlıyorum..
sr20det motor kodu (20 iki litre anlamında ,D çift egzantrik ,E bilmiyorum ,T tek turbo)
1998 cc 4 silindir 16valf, üstten çift egzantrikli, evet zincir tahrikli. sıkıştırması 8,5 ,1998 cc 86x86
kpakda ,blokda aluminyum , kompakt ve hafif bir motor denilebilir.
ateşleme sırası 1-3-4-2 klasik olarak.
orjinal jantlar 16inç (5x114,5) 205-55-16
motor yaklaşık 4 litre yağ alır (3,8 yanlış hatırlamıyosam)
2buçuk litre şanzıman yağ alır, deposu 65 litredir
kilitli diferansiyeli vardır, arkadan itiştir, güzeldir.. 2500 devirler gibi orjinal garret t28 turbosu dolar.. 5.vitesde 3000 devirde 115 km civarı bi hız yapar, uzun bi şansımana sahiptir denilebilir.. sağlıklı bi makina kadranın sonu olan 260ları görür.(hız iyi bişey değil)
hmm.. başka neler yazılabilir?
orjinal trbo basıncı 0,7 bardır. 7200-7300 devir cibvarlarında kesici devreye girer.
bu yazdıkalrım standart bi aracın olanları-olması gerekenleri..
standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin :D
spesifik soruların varsa yaz lütfen
işte bu bilgiler çok güzel oldu :icon_tup:
byesilaraz
06-01-2015, 04:24
stage 1 walbro benzın pompası suğuk buji 3'' komple egsoz açıl filtre (egr iptali 95-96s14) basıncı 0,9 gibi ayarla 260hpcivarı olur
egt boost saati ve bov da alabilirsin ayrıca
Basıncı 0.9 üzerine çıkarmak istesek ca18det için hangi ecu kullanılır birde bu benzin pompasının 3-4 çeşidi var 255 litrelik olanı var 400 litrelik olanı var. 255 litre için 400 hp ye kadar destek var. Aracın orjinali kaç litredir. Regülatörle birlikte 400 litrelik kullanılması mümkünmü ya da 4oo litrelik pompaya gerek varmıdır. Ve bu yükseltmeye 600cc enj yeterli olurmu...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.