Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant ebatı ve km sapma ilişkisi
slowmotion
14-08-2009, 16:11
2 aynı model ve marka araç;
birisi orjinal ebat lastik-jant kullanıyor(örneğin 14").diğeriyse 19"jant kullanıyor.
19" de yanak incedir ebat aynıdır diye düşünmeyin.kesinlikle büyük olduğunu varsayıyoruz.
şimdi bu varsayımdan hareketle stock olan araç 100 km/s giderken diğer araç yanına geldiğinde onun km si ne durumda olur?
a)değişme olmaz 100km/s olur.
b)100 ve üstünü gösterir
c)100 ve altını gösterir
d)farklı devirler çevirirler hız aynı olur
e)diğer ;)
:rolleyes:
Bende çok merak ediyorum bu sorunun cevabını.Sanırım jant ebatı büyüdükçe km/h azalıyor.Cevap c) şıkkı olduğu görüşündeyim. :)Kesin net bir bilgim yok tabikide..
Km saatinin bilgiyi nerden okudugunada bagli!!! Lakin lastiklerden okuyoosaa lastigin cevresi jantla birlikte orjinali ile ayniysa 19" falan farketmez ayni gosterir!! Diger durumlarda hata olcaktik illaki, buyuk capla az gostermesi lazim!!!
slowmotion
14-08-2009, 17:05
benim bildiğim kadarıyla diferansiyel yada şanzımana bağlı km halatı.km ler aynı olur ama devirleri farklı olur diyenlerde var.kafam karışık :S
Bildiğim kadarı ile yorum yapmak istiyor,doğrusunu öğrenmek üzere 207rc arkadaşmızın sormuş olduğu sorunun cevabını bilen kişilerden bekliyorum.Örneğin; orjinal jantlı bir honda civic ve orjinal ebatlarından büyük bir janta sahip diğer bir honda civic.2 araç 100 km ile ilerletilirse...Jantları orjinal ebatlarından büyük olan honda civic devasal farklar olmasada önde olacaktır.
Km ve devirler aynı oluyor biz K vtec ile denerken bende 14" saç jant vardı K'da 17" enkei jant ancak o devirini bitirene kadar ben vites değiştirmeyi bitirmiş oluyordum.
Yani iki araçta aynı devirde basıyor ama bir tanesi daha hızlı deviri bitiriyor.
gorulen surat tamamen lastık cevresıne baglı.
ebad dustukce gordugun surat artar.
performans ıse ebaddan cok agırlıga baglı.
cok cok hafıf bır 15-16 14 sactan cok daha ıyı etkıler performansı ama ben hıcbır 19un 14 sac kadar perfoya etkısı olacagını dusunmuyorum.
sorunun cevabı: 19 olan az gosterır. mısal en yakın oranda gosterırsek kı cok sacma oluyor arada 5ınc oldugu ıcın:
205 65 14 bır lastık-jant kombınasyonundan 205 35 19 a gecersen %0.6 fark olur yanı sen 100le gıderken 19 jantlı olan 99.4 gosterır :icon_tup:
Çok teşşekürler vermiş olduğun bilgiler için..:)
misal le değil ebatlarla anlaşılabilecek bir durum
lastik hesaplama programları mevcut kadrandaki sapmayı hesaplayabiliyor..
kadran sapması lastiğin çevresi ile alakalıdır yani çevresini değiştirmedikten sonra farklı ebatlar ile kadranda sapma olmaz ama buna karşılık perf ve yakıt kaybı olabilir..
gorulen surat tamamen lastık cevresıne baglı.
ebad dustukce gordugun surat artar.
performans ıse ebaddan cok agırlıga baglı.
cok cok hafıf bır 15-16 14 sactan cok daha ıyı etkıler performansı ama ben hıcbır 19un 14 sac kadar perfoya etkısı olacagını dusunmuyorum.
sorunun cevabı: 19 olan az gosterır. mısal en yakın oranda gosterırsek kı cok sacma oluyor arada 5ınc oldugu ıcın:
205 65 14 bır lastık-jant kombınasyonundan 205 35 19 a gecersen %0.6 fark olur yanı sen 100le gıderken 19 jantlı olan 99.4 gosterır :icon_tup:
ne ağırlığı yaw ? çoğu jant lastik kombinasyounun ağırlığı birbirine yakındır adi jantlar kullanılmadıkça sana 19inç magnezyum jant bulalım çap ayno olsun saç jantla bak bakalım performans nasıl?
motorun ürettiği moment var bu momenti tekerlek yarıçapına bölersen otomobili itme kuvvetini bulursun çap küçük olursa itme kuvveti farklı olur aynı şanzıman oranında ulaşılan son hız düşük olur çap büyüdükçe ulaşılabilecek son hız artar ama itme kuvveti azalar hızın artması çevresinin artmasıdır
Km saatinin bilgiyi nerden okudugunada bagli!!! Lakin lastiklerden okuyoosaa lastigin cevresi jantla birlikte orjinali ile ayniysa 19" falan farketmez ayni gosterir!! Diger durumlarda hata olcaktik illaki, buyuk capla az gostermesi lazim!!!
ne ünlemi bunlar yaw kime garezin var?
ya böyle bi durum varmı hakkaten aynı araçla falan denemedim ama, bendede kaç kişiyle konuştuysak benim arabam daha düşük gösteriyo hızı.. mesela gidiyoruz arkdaşla adam arkamda kalıyo, sonra konuşuyoruz bana diyoki 180 e çıktım uzun süre o hızda ilerledim ben bu adamın önünde gidiyorum baya bi mesafe farkla ama ben 180 e çıkmadım bile 170-180 arası gidiyorum.. önde olduğum için benim hızımın daha fazla olması gerekirken nasıl daha az gösteriyo anlamıyorum.. aynı şekilde başka bi araçla daha oldu bu, hep benim arabam diğerlerine göre hızlıda olsa daha düşük görünüyo.. bumudur sebebi acaba? bende bunlar bastıkları hızı abartıyolar heralde diye düşünüyodum ama bikaç kişide hep aynı olay oldu :D
Ahmet_28
14-08-2009, 20:08
orjinal jantlı araç 100 km hızda iken büyük jant kullanan aracın hızı 100 km üzerinde olur ;)
Emir_b16a
14-08-2009, 21:26
lastiin yuwarlanma çapı hesabı falan wardı ama nası yapılıodu unuttum ordan başka bi hesaplamasıda wardı onuda unuttum :D çok unutmuşum :D bilen warsa yazabilirmi yaw
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
iş görür belki
bıraz realıst olsan? 19 magnezyum kac tane jant var tr de?
olan jantlardan bahsedıyorum. aradakı 5 ınc farkı kapatmak ıcın 19un bayag bı hafıf olması lazım sonucta 15x6 ıse 19x9 felan olucak normal olarak ve agırlık farkı cok olucak
var var istersen kolay bile bulabilrsin:)
sana şunu demek istiyorum ağırlığın etkisi illaki var ama asıl etkenlerden biriside çekme kuvvetinin değişmesi çap nedeniyle sana bunu anlatmaya çalıştım
var var istersen kolay bile bulabilrsin:)
sana şunu demek istiyorum ağırlığın etkisi illaki var ama asıl etkenlerden biriside çekme kuvvetinin değişmesi çap nedeniyle sana bunu anlatmaya çalıştım
yani aynı ağırlıkta 14" ve 15" jantlara sahip iki arabadan 14" li olan daha hızlı ivmelenir değil mi? ;)
lastiin yuwarlanma çapı hesabı falan wardı ama nası yapılıodu unuttum ordan başka bi hesaplamasıda wardı onuda unuttum :D çok unutmuşum :D bilen warsa yazabilirmi yaw
185/65/14
tabanın %65i yanaktır, 14x25,4 dersen jant çapını bulursun ikiye bölüp yanakla toplarsan yarı çapını bulursun
yani 185mmx0,65+(7x25,4) dersen yarıçapı mm olarak bulursun
Emir_b16a
14-08-2009, 21:32
yani aynı ağırlıkta 14" ve 15" jantlara sahip iki arabadan 14" li olan daha hızlı ivmelenir değil mi? ;)
onunda sürtünme kat sayısıyla alakası war zannedersem yanlışım yoksa :)
aynı taban genişliğinde aynı ağırlıkta kabul edersek çapı küçük olan ikiside aynı otomobil üzerinde olursa eğer, düşük çaplı olan daha çabuk hızlanır
peki konu dışında olacak ama; taksicilerin taksimetrede daha fazla para yazması için küçük ebatlı jant taktıkları iddiası doğru mudur?
taksimetrenin nasıl çalıştığını nereden okuduğunu bilmiyorum ama tekerlek çapıyla alakalı ise kalibrasyonu olabilir bir ihtimal
:icon_tup: helal valla.. bunu da dusunmusler. adam 50 yanaktan 45 e dusse bıle ne kadar farkeder. cıdden helal..
taksımetre km ye gore hesaplanıyor dıye bılıyorum her 100m de bır felan :rolleyes:
tamam ama işte nasıl yapıyor şanzımana göre vs yapıyorsa belki olmayabilr ama lastik giriyorsa işin içine dediğin doğru
:icon_tup: helal valla.. bunu da dusunmusler. adam 50 yanaktan 45 e dusse bıle ne kadar farkeder. cıdden helal..
taksımetre km ye gore hesaplanıyor dıye bılıyorum her 100m de bır felan :rolleyes:
tamam doğru km ye göre taksimetre yazıyor. küçük ebatlı lastikle de 10 km lik yol 11 km gidilmiş gibi görünüyor..
tam arayıpta cevabını bulamadığım soru :D
B.Aktepe
15-08-2009, 08:59
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=31206
istediğin ebatları girerek orjinal ile sonraki değişimi karşılaştırabilirsin. 100 km/h hızlanmasınında değişimini göreblirsin.
bunun hesabı var çapı aynı oldugu sürece sapma olmuyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.