Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek viteste güçten kayıp
BlackStone
18-08-2009, 20:04
Beyler soru şöyle; aynı marka/model 2 aracımızla rolling deniyoruz. 2 ve 3.viteste yan yana giden araçlar 4. vites'e geçildiğinde, A aracı B'den rahat bir şekilde sıyrılarak arayı açıyor. Sizce B aracının 4.viteste güç kaybı yaşamasının sebepleri neler olabilir? Tşkler.
NOT : B aracının şanzımanı indirildi kontrol edildi ancak şanzımanda hiçbir kayıp yok. Enjektörler söküldü test edildi ancak son derece iyi durumdalar. Bunları göz ardı ediniz.
VeNoM_35
18-08-2009, 20:12
modifiye varmı, varsa aynı parçalarmı var? yoksa genel yorgunluk bile etki edebilir motora, aynı güçte olma koşulu yok.
BlackStone
18-08-2009, 20:12
araçlar nedi,r ?
Araçlar Bravo HGT.
NOT 1 : B aracının şanzımanı indirildi kontrol edildi ancak şanzımanda hiçbir kayıp yok. Enjektörler söküldü test edildi ancak son derece iyi durumdalar. Bunları göz ardı ediniz.
NOT 2 : B aracının varyatörü ve benzin pompası yeni değişti.
BlackStone
18-08-2009, 20:14
modifiye varmı, varsa aynı parçalarmı var? yoksa genel yorgunluk bile etki edebilir motora, aynı güçte olma koşulu yok.
İkisinde de yazılım var. Yazılım aynı kişi tarafından, aynı yerde atıldı. All Car Racing.
debrıyaj kotu durumdaysa yuksek hızda baya kastırır
artı 4 5 te gerı kalması ust devırproblemını gosterıyor.. yağ bı ıhtımal eskıyse.. baska fıltre ve egsoz sıstemı aklıma baska bısı gelmedı..
Ahmet_28
18-08-2009, 20:21
stock diyende kesin bişey vardır:)
BlackStone
18-08-2009, 20:24
debrıyaj kotu durumdaysa yuksek hızda baya kastırır
artı 4 5 te gerı kalması ust devırproblemını gosterıyor.. yağ bı ıhtımal eskıyse.. baska fıltre ve egsoz sıstemı aklıma baska bısı gelmedı..
İkisinde debriyaj set olarak orjinal Valeo ve yeni değişti. Yağ orjinal yağı ve henüz 1000km de. Egzoz sistemleri farklı. Birinde düz boru var. Diğeri orjinal. Düz boru olan B aracı. Ayrıca MAF sensöründen şüpheleniyoruz. MAF sensöründen olabilme ihtimali nedir?
hgtde duz boru tarzı sıstemlerın gucten caldıgını benden ıyı bılıosunuzdur.. dıer aractakı sısteme donmenızı onerırım.... ben maftan oldugunu dusunmuorm nedense olsa bastan bellı ederdı herhalde..
BlackStone
18-08-2009, 20:35
hgtde duz boru tarzı sıstemlerın gucten caldıgını benden ıyı bılıosunuzdur.. dıer aractakı sısteme donmenızı onerırım.... ben maftan oldugunu dusunmuorm nedense olsa bastan bellı ederdı herhalde..
Orjinal boru varken de durum aynıydı. Egzoz sisteminin ters tepki vermesi mk2 yani 154'lük HGT'lerde olan bir durum.
Cimmeria
18-08-2009, 20:37
araçlardaki diğer modlar neler ? birebir aynı mı diğer specler ?
BlackStone
18-08-2009, 20:38
araçlardaki diğer modlar neler ? birebir aynı mı diğer specler ?
Filtre ve kat iptali var ayrıca ikisinde de. Filtre markaları aynı Simota.
Araçlar Bravo HGT.
NOT 1 : B aracının şanzımanı indirildi kontrol edildi ancak şanzımanda hiçbir kayıp yok. Enjektörler söküldü test edildi ancak son derece iyi durumdalar. Bunları göz ardı ediniz.
NOT 2 : B aracının varyatörü ve benzin pompası yeni değişti.
2 tip hgt war die biliyorum 147 155 hp olarak üretimleride farklı diye biliyorum
ama herşeyi aynı ise motor jant ebadı ağırlık elbet motorda bir sıkıntı wardır yuke binince ortaya çıkan bi düşüklük
BlackStone
18-08-2009, 20:44
2 tip hgt war die biliyorum 147 155 hp olarak üretimleride farklı diye biliyorum
ama herşeyi aynı ise motor jant ebadı ağırlık elbet motorda bir sıkıntı wardır yuke binince ortaya çıkan bi düşüklük
Evet araçlar 147'lik yani mk1. A aracı dyno da 160hp veriyor. B aracı 153.6hp. Ölçüm değişik zamanlarda ama aynı dyno üzerinde yapıldı.
BlackStone
18-08-2009, 20:47
motorda bir sıkıntı wardır yuke binince ortaya çıkan bi düşüklük
Yani siz kompresör kaçağı mı diyorsunuz?
Cimmeria
18-08-2009, 21:04
araçları kullananlar arasında kilo farkı var mı ? araçların genel kilosu yakın mı ?
çünkü genel modlara baktıktan sonra dynıda çıkan beygirler sanki biraz düşük gibi geldi bana, b aracı ile a aracı arasında aşağı yukarı 10 beygir var, kilo farkı da varsa o bile etken olabilir
tabi kilo farkı 4. viteste çok rahat ayırmaya birebir sebep değildir ama etkili olabilir diye düşünüyorum
BlackStone
18-08-2009, 21:07
araçları kullananlar arasında kilo farkı var mı ? araçların genel kilosu yakın mı ?
çünkü genel modlara baktıktan sonra dynıda çıkan beygirler sanki biraz düşük gibi geldi bana, b aracı ile a aracı arasında aşağı yukarı 10 beygir var, kilo farkı da varsa o bile etken olabilir
tabi kilo farkı 4. viteste çok rahat ayırmaya birebir sebep değildir ama etkili olabilir diye düşünüyorum
Kilolar aynı aşağı yukarı. Ama dediğiniz gibi 4.viteste bariz ayırmanın sebebi bu değil :)
o zaman tek bı cevap kalıor :D hgt var hgt war :D
BlackStone
18-08-2009, 21:20
o zaman tek bı cevap kalıor :D hgt var hgt war :D
işte olay HGT değil dostum. Bu olay iki VTI vb. başka araçlar arasında da olabilirdi. Sıkıntılı olan araçtaki sorunu bulmaya çalışıyoruz. Mutlaka bir yerde bir sıkıntı vardır.
Rstmania
18-08-2009, 21:26
Bence en güzeli kompresyon testine sokmak. Olması gereken değerleri bulup bunları bir ölçtürmek. Dyno grafiğini karşılaştırmak da fayda var. güç eğrileri arasındaki duruma bakıp yorum yapmak biraz daha uygun olur düşüncesindeyim.
Bunun dışında aracın yakıt basıncı önemli. Yüksek devirlerinde pompa, regülatör yada herhangi bir durumdan dolayı düşüyor olabilir.
Mustafa Birsesli
18-08-2009, 21:54
o zaman tek bı cevap kalıor :D hgt var hgt war :D
hemen çamur yapın adam sorunum var çözelim diyor ;)
VeNoM_35
18-08-2009, 22:18
hemen çamur yapın adam sorunum var çözelim diyor ;)
abi haftasonu kuşadası spec:):)
buarada kompresyon testi bence de mantıklı, sonuçta şuanki modları aynı olsa da, şimdiye kadar nasıl bakıldı, nasıl kullanıldı onlar da önemli.
BlackStone
18-08-2009, 22:27
abi haftasonu kuşadası spec:):)
buarada kompresyon testi bence de mantıklı, sonuçta şuanki modları aynı olsa da, şimdiye kadar nasıl bakıldı, nasıl kullanıldı onlar da önemli.
Mustafa abi sağolsun sponsorluk yapıp, kompresyon testini üstlendi bakalım yarın ne çıkacak :confused:
VeNoM_35
18-08-2009, 22:34
Mustafa abi sağolsun sponsorluk yapıp, kompresyon testini üstlendi bakalım yarın ne çıkacak :confused:
kompresyon testi sonucuna ve dyno grafiklerine göre daha iyi yorum yapabiliriz sanırım.
mafi temizleyin
kompresyon ve kaçak testi yapın ne çıkıcak bakalım
5 vitese atıldığında sonuç değişiyormu ? A aracı ile B aracı arasındaki fark giderek açılıyormu ?
BlackStone
18-08-2009, 22:43
mafi temizleyin
kompresyon ve kaçak testi yapın ne çıkıcak bakalım
Tamam şef :icon_tup:
BlackStone
18-08-2009, 22:45
5 vitese atıldığında sonuç değişiyormu ? A aracı ile B aracı arasındaki fark giderek açılıyormu ?
A aracındaki mahruti sorunu sebebiyle 5.vites denenmiyor. Sadece 4. vitesin sonuna kadar deneniyor. Bu arada zorlanırsa 4.vites sonuna kadar 4-5 boy fark açılıyor. Ama sadece 4.viteste. 2 ve 3. viteslerde yan yana gidiyor iki araç.
Mustafa Birsesli
19-08-2009, 08:40
mafi temizleyin
kompresyon ve kaçak testi yapın ne çıkıcak bakalım
bugün yapacagız kanka :D
Cimmeria
19-08-2009, 09:11
4. vites başına kadar aynı gidip 4 viteste 5 boy fark oluyorsa çok enteresan gerçekten çünkü b aracı gitmiyor demektir :) Çok şaşırdım ne kadar çok fark oluyormuş
Yiğit Ş.
19-08-2009, 09:13
Belki diğer araç iyi gitmeye başlamıştır :D
her iki aracta 3 te 7200 devir ve 150 de mi vites atıyor ??
Evet bu hgt de 4 te gidiş problemi bariz gözleniyor. 4 ekadar problem yok. Ancak 4 tede diğeri kadar hızı görüyor. Burada etken olarak lastik ölçüsü belki fark ediyor olabilir. Kompresyonda farklılık olsa 2-3 tede yan yana gidemesler pek.
Rstmania
19-08-2009, 09:42
İyi de bu jantlar 2-3. vites aynı da 4 viteste mi farklı oluyor? Yoksa bilmediğim bir şey mi var?
punto_multijet
19-08-2009, 09:45
A aracı konusuyor :D
3te aynı devirde vites değiştirme dahil tum olasıkları kendi aramızda gorusmustuk Tuncayla benimde aklıma debriyaj geldi fakat 2 aracımızda da asagı yukarı aynı zamanda değişti. hatta bende debriyaj cakıldı o sekilde yapıldı. buarada 2-3 tamolarak yanyana değilde 2 nerdese yanyana 3ten itibaren yavas yavas ayrılmaya baslıyor ve 4te dahada acılıyor bunu yazmam diğer aracı kotulemek değil yanlıs anlasılma olmasın ki aracın sahibi yanlıs anlamaz zaten diğer arkadaslar için bu dip notu yazdım. amacımız sorunun nerden olabilecegini bulmak. buarada benim aracta varyatorde ufak bir sorun mevcut ona ragmn durum bu sekilde. son oalrakta bir arkadas 5tede durum aynı mı demiş fakat benden onceki sahibi ne mantıkla değiştirdise orjinalde 0.945 olan 5. vitesi 0.815 ile değiştirmiş ondan dolayı 4 bitince devam etmiyoruz.
KA®ANLIK
19-08-2009, 09:55
Buji kablosuyla ilgili bir sıkıntı yaşıyor olabilir misiniz ?
Yüksek süratte istenilen ateşleme yapılamıyor olabilir mi ?
Buji kablolarını ölçtürdünüz mü iki araçta da ?
Yani siz kompresör kaçağı mı diyorsunuz?
bence bir baktırın masraflı biişlem değil
punto_multijet
19-08-2009, 10:01
Buji kablosuyla ilgili bir sıkıntı yaşıyor olabilir misiniz ?
Yüksek süratte istenilen ateşleme yapılamıyor olabilir mi ?
Buji kablolarını ölçtürdünüz mü iki araçta da ?
Her silindirde ayrı atesleme bobini oldugundan buji kablosu
Rstmania
19-08-2009, 10:06
Bişey dicem ya sürücüleri değiştirip denesenize bir de..
punto_multijet
19-08-2009, 10:11
Bişey dicem ya sürücüleri değiştirip denesenize bir de..
hoop yasıyon mu olum sen? msnde yoksun
Rstmania
19-08-2009, 10:15
Yaşamak denirse evet... Yoğunluk var bu aralar bayrama kadar böyle...
Havuz problemine dönmüş A araç B araç vs...
O zmn ben şöyle bir hesap yaptım
Güçler:
A=160.9
B=153.8
Boy farkı = güç(A-B)/hgt boyu*
Not: rollinde type r vtec cart curt olduunda * tır boyu alınabilir
Boy farkı = güç(A-B)*rollingde geçme katsayısı
gercek hgt boyu = 4.03m
4 boy*gercek hgt boyu = 7*rollingde geçme katsayısı
rollingde geçme katsayısı = 0.55
Sonuç: Rollinglerde araçlar arasındaki 1 hp lik fark 0.55mlik bir fark oluşturmaktadır...
İzzet hangi kitaptan aldıysan bi de referans gösterseydin ya çok bilimsel olmuş :)
Ahmet_28
19-08-2009, 10:33
gerçekten enterasan.pilotajdan olamaz sonuçta dyno verisi var araçlarda her şey eşit
klima standartmı hgt lerde ağırlık araçların ağırlıkları eşitmi?
punto_multijet
19-08-2009, 10:41
gerçekten enterasan.pilotajdan olamaz sonuçta dyno verisi var araçlarda her şey eşit
klima standartmı hgt lerde ağırlık araçların ağırlıkları eşitmi?
klima standart. araclarda eşit sayılır benim arac biraz daha agır (spor koltuk normal koltuk farkı soforler arası kg farkı vb) diye dusunuyorum ama onunla ilgili oldugunu sanmıyorum.
Rstmania
19-08-2009, 10:45
gerçekten enterasan.pilotajdan olamaz sonuçta dyno verisi var araçlarda her şey eşit
klima standartmı hgt lerde ağırlık araçların ağırlıkları eşitmi?
Dyno sonuçları varda ben pek dynoya güvenmiyor maalesef . Ondan dedim bir de şöför değiştirin.. Hem belkide fark kapanır yada açılır ona göre daha objektif bir yorum yapılabilir.
çok ilginç bir yaklaşım olacak o kadarda etkilermi bilmem ama sorunlu diye düşünülen araçta body kit vs varmı?
Havuz problemine dönmüş A araç B araç vs...
O zmn ben şöyle bir hesap yaptım
Güçler:
A=160.9
B=153.8
Boy farkı = güç(A-B)/hgt boyu*
Not: rollinde type r vtec cart curt olduunda * tır boyu alınabilir
Boy farkı = güç(A-B)*rollingde geçme katsayısı
gercek hgt boyu = 4.03m
4 boy*gercek hgt boyu = 7*rollingde geçme katsayısı
rollingde geçme katsayısı = 0.55
Sonuç: Rollinglerde araçlar arasındaki 1 hp lik fark 0.55mlik bir fark oluşturmaktadır...
ne ıctın sen:D:D:hahaha:
3 bgkabaca 1 boy atar bnce ama 7 bg daha fazla fark edıosa bılemıorum.. yere verılen gucler nasıl dynoda dıer aracın aktarması daha ıyı olabılır artık aklıma o gelıo..
Beyler soru şöyle; aynı marka/model 2 aracımızla rolling deniyoruz. 2 ve 3.viteste yan yana giden araçlar 4. vites'e geçildiğinde, A aracı B'den rahat bir şekilde sıyrılarak arayı açıyor. Sizce B aracının 4.viteste güç kaybı yaşamasının sebepleri neler olabilir? Tşkler.
NOT : B aracının şanzımanı indirildi kontrol edildi ancak şanzımanda hiçbir kayıp yok. Enjektörler söküldü test edildi ancak son derece iyi durumdalar. Bunları göz ardı ediniz.
çoğu 106 gti lar birbirini 4 de ayırmaya başlar işte bunun sebebi sıkıştırmadır...siz o 2 aracı aynı dynoya sokun kesinlikle hp ve tork u farkl cıkcaktır..tam güç 4.viteste hissedilir...hızlı giden aracın gücü daha fazladır....mesela 11.1 psi skıştırması olan bi 106 10.6 sıkıştırması olan bi 106 yı 4.viteste gecıyo...geriye kalan herşeyi şanzumanından kılosuna kadar aynı...
punto_multijet
19-08-2009, 12:31
çok ilginç bir yaklaşım olacak o kadarda etkilermi bilmem ama sorunlu diye düşünülen araçta body kit vs varmı?
dısta tek fark spoiler. bende orjinal var diğer aracta farklı bir spoiler var
BlackStone
19-08-2009, 20:19
B aracı konuşuyor :D
Kaan'cım açıklamalar için teşekkürler kesinlikle yanlış anlama felan söz konusu değil. Amacımız sorunu çözebilmek.
Evet beyler, bugün Mustafa abi sponsorluğunda kompresör testimizi yaptık ve sonuç, kompresyon oranları oldukça iyi ve silindirler arası kompresyon değeri birbirine oldukça yakın. 1-5. silindirlerde 180 2-3-4. silindirlerde de 175 çıktı değerler. Yani sorunumuz sıkıştırmayla ilgili de değil.
Buji kablosu diyen arkadaş olmuş. HGT de buji kablosu yok. Her silindir için ayrı ateşleme bobini var. Ağırlık diyen olmuş. Kaan'ın dediği gibi benim araç 5-10kg daha hafiftir ***** bende spor koltuklar var. Body kit diyen olmuş. Ön tampon tasarımları bire bir aynı hatta benim tampon daha pürüzsüz kaan'ın dediğine göre. Lastik ve jant diyen olmuş. Jantlar kaan'da orjinal bende KM diye bir marka. Jantların ağırlıklarını bilmiyoruz ama jant boyutu ve lastik ölçüleri aynı. 195/55/15 standart HGT.
Yiğit Ş.
19-08-2009, 20:23
Çok enteresan :D
Rstmania
19-08-2009, 21:17
Kompresyon değerlerin iyi de bir de kaanınkiyle karşılaştırmak lazım. Yada aracın orjinal verisiyle.
BlackStone
19-08-2009, 21:29
Kompresyon değerlerin iyi de bir de kaanınkiyle karşılaştırmak lazım. Yada aracın orjinal verisiyle.
Kaan değerleri servis yetkilisine sormuş gayet iyi hatta yüksek çıkmış arabada kapak taşlama mı var diye sormuşlar
Kaan değerleri servis yetkilisine sormuş gayet iyi hatta yüksek çıkmış arabada kapak taşlama mı var diye sormuşlar
iste sorunuzun cevabi :D
BlackStone
19-08-2009, 21:49
iste sorunuzun cevabi :D
Nasıl yani :soru:
Nasıl yani :soru:
diger aracin sikistirmasindan dolayi fark oluyor
BlackStone
19-08-2009, 21:58
diger aracin sikistirmasindan dolayi fark oluyor
Diğer aracın sıkıştırmasını bilmiyoruzki. Siz karıştırdınız sanırım. Yukarıdaki yorum benim aracın kompresyonu için.
Diğer aracın sıkıştırmasını bilmiyoruzki. Siz karıştırdınız sanırım. Yukarıdaki yorum benim aracın kompresyonu için.
pardon ben doger arac icin kapakmi tasli diye sormuslar sandim :)
BlackStone
19-08-2009, 22:03
pardon ben doger arac icin kapakmi tasli diye sormuslar sandim :)
Anladım sorun değil ;) Ama halen derdimize derman bulamadık. Yok mu fikri olan? Denemediğimiz bir tek maf sensörü kaldı sanırım.
tekere kac verdın dynoda ?
BlackStone
19-08-2009, 22:47
tekere kac verdın dynoda ?
Cümle biraz düşük olmuş ama anladığım kadarıyla dyno da tekerlek gücü ne verdi diye soruyorsunuz. 137 HP
BlackStone
20-08-2009, 00:03
Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım :D:D:D
punto_multijet
20-08-2009, 08:22
Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım :D:D:D
bu hafta zor guzkuyor walla. İşlerin yogunlugundan eşimi zor goruyom ondan pek zaman ayıramam sanırım bu hafta.
Cimmeria
20-08-2009, 08:25
neymiş acaba merak ettim bende :)
Sierra Rs
20-08-2009, 08:35
sorun neymiş?
Cimmeria
22-08-2009, 11:03
bir gelişme oldu mu ?
merak ettim cidden sorun nedir :D
BlackStone
22-08-2009, 21:14
Bakmadığımız tek unsurun debimetre ve aracın hava emiş/filtre sistemi olduğunu düşünerek sorunu debimetreye yorduk. Ancak ne ben debimetreye bakabildim ne de kaan müsait olabildi. Sanırım gelecek hafta içerisinde deneme şansımız olacak. Bunun haricinde başka fikri olan varsa buyrun lütfen..
Sierra Rs
23-08-2009, 12:55
debimetreleri takas edip öyle denersiniz belli olur.
ERkut 205
23-08-2009, 18:43
Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.
Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;
Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..
100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.
Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;
Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..
100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
sıkıştırma vs tekerlekteki gücü etkiler derken? zaten gücü etkileyecek zaten onları vermişlerki bu konuda çok alakası yok ölçümlerde çıkan sonuç eğer servis verilerinden farklı değilse
AFR nin 12.5 olacağı diye bir kayde yok otomobile göre değişecektir, orijinal motor üzerine konuşuyorsak zaten servis datalarından bu kolayca bulunabilir.
kompresyon değerinin universali olmaz taktığın egzantriğe derecelendirilmesine göre bir kaç faktöre göre değişir ki zaten her motorun kompresyon değeri farklıdır bunun genellemesi yapılmaz
2jz toplanıyor egzantrik koyuluyor yüksek lift ve dereceye sahip 120 130larda çıkıyor şimdi köftemi bu motor?
ayrıca bir bar 14.7 psidır
evet semihin dedigi gibi verilen sayilar referans kabul edilmesin her aracin, hatta motorun ustundeki malzemelere gore cikarmasi gereken deger farklidir. Bu bilgileri referans almamak lazim. cogu turbo arabada 4g63,ej207,ej257,2jz,rb26 vs vs 150 psi ust limittir;) hatta yaris makinelerinde, cok yuksek oktanli yakit kullanilmiyorsa bu deger tercih edilmez, cok daha dusukleri kullanilir. 12.5 de cok genel bir soylem olmus, hicbir afr degeri referans olarak kabul edilmez. 11.5 de yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir veya 13.5 yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir o tarz bir genelleme yanlis olur.
bence sizin sorununuz buyuk ihtimal maf veya baski balatadan kaynaklaniyor.
yeni rolling sonucunu merakla bekliyoruz
BlackStone
24-08-2009, 00:01
yeni rolling sonucunu merakla bekliyoruz
İnşallah :)) bakarsınız videolu olur :icon_tup:
korhan abiyle senna iyi söylemiş dogru söylemişte bizim bahsettıgımız konu bu diil konu 2 aracın arasındaki kompressor farkı tabiki dediin speclerdeki araın 120 130 cıkması kofte oldugu manasına gelmez ...ama bu 2 araçta stok sayılır vede çıkması gereken deger bellidir fabrka cıkışı 200 cıkması gerekıyosa 180 cıkmışsa demekki kaçırma var dier araba muhtemelen daha yuksek cıkcaktır tabi sadece bu olamaz..
bnce siz aynı kompressor saatiyle aynı yerde bi olcturun eger onlarda birbirine çok eş değer cıkıyosa sorunu debriyajda arayın veya benzın pompası olabilir veya o yeni bakımdan cıkmış bujjılerı filtreler herşeyi yenidir snnki uzun zmndır duruyodur yani belli olmas bakmak lazım...tabikide soforlukte de olabilir :) bide arabaları deiştirin öyle deneyin
ERkut 205
24-08-2009, 10:55
sıkıştırma vs tekerlekteki gücü etkiler derken? zaten gücü etkileyecek zaten onları vermişlerki bu konuda çok alakası yok ölçümlerde çıkan sonuç eğer servis verilerinden farklı değilse
AFR nin 12.5 olacağı diye bir kayde yok otomobile göre değişecektir, orijinal motor üzerine konuşuyorsak zaten servis datalarından bu kolayca bulunabilir.
kompresyon değerinin universali olmaz taktığın egzantriğe derecelendirilmesine göre bir kaç faktöre göre değişir ki zaten her motorun kompresyon değeri farklıdır bunun genellemesi yapılmaz
2jz toplanıyor egzantrik koyuluyor yüksek lift ve dereceye sahip 120 130larda çıkıyor şimdi köftemi bu motor?
ayrıca bir bar 14.7 psidır
Benim yazdığım değer.Bahsettiğin 2jz motorlar için verilmiş bir değer değildir.Zaten öyle olsa 2jz swap yapılan gene sizin sitenizdeki konu başlığı altına yazardım yazıcaklarımda burdakiler ile aynı olmazdı...
2jz motorun bulunduğu karoser bir nevi yarış arabasıdır.Ve buradaki HGT lerin karşılaştırmasıyla bir bağlantı göremiyorum...
Konunun durumu itibariyle en alt düzey spor otomobillerden bahsediyoruz.Arkadaşlarda yanlış anlamasınlar bizim arabalarımızda öyle.Yarış için üretilmedi altımızdaki makinelerin motor güçleri.
Bu oran Atmosferik arabalarda 1/9 ile 1/11 arasında değişirken, turbo arabalarda ise 1/8 ile 1/9 civarındadır..
A.F.R Değerinede gelince elbette bu 12.5 değeri sabit bir değer değildir.Ama konuştuğumuz arabalar için bu değeri dyno üstünde gördüğünüzde mevcut motor gücü ney ise aktarması gereken kadarını tekere ileticektir.Yani bu emisyon değerini daha fakir yada daha zengine getirmek teker gücünü attırmak yerine düşürmektedir.
İllaki 12,5 değildir.12,5 Bir referans değeridir (+ ve -)' lerinde teker hp si max. yakalanır...
Bunuda zaten bu arabalarda yazmamın sebebi ise araçlarda ciddi hard bir atmosferik gücün olmamayışıdır...
Yoksa şuan bizde mi16 + stroker kit takılı bir makine 12.5 değerlerinde avans vurmakta.Yeterli olan mevcut yazılım yetersiz gelmekte.Ve bunun içinde piggy back ile gideriyoruz.Bu makineninde sıkıştırması 1/12 lerde.Elbette böyle bir arabada 12,5 A.F.R değerinden bahsetmek yanlış olur.
Şu bar konusunada okadar takılmıyalım.Her kaynakta farklı birşey yazıyor. 14,5 siz 14,7 demişsiniz ben 14.123 demişim.:)
Burdaki sorun çözülsünde biz yeterki psi bar konusunda bir orta noktaya varırız....
Arkadaşlar yardım istemişler bildiğimiz kadarını aktardık.Ne kadar yanlış doğru arkadaşlarımızın değerlendirmesine bırakıyorum.
Umarım işlerine yarar...
edit:Bold karakter kullanma!!
arkadaşlar benimde çalıştığım şirkette 2tane aynı araçtan var ikiside clio 2008 aynı gün trafiğe çıktı biri 67.000 km de diğeri 81.000 km de km si düşük olanı kullanan kişi çok kılçık pimpirikli ruh hastasının teki diğerinide ben kullanıyorum.bu km uzun yolda yapıldı pek şehir içi yok.iki aracıda devamlı kullanıyorum km si düşük olan araç 160-170 km hız geçmiyor hemde yokuş aşağı.diğeri düz yolda 180 görüyor hemde banamısın demeden. burda araçların rodajını belirtmek istedim rodajı ve arabanın sağır kalmamasıda çok önemli.şöför farkıda var tabiki.
Benim yazdığım değer.Bahsettiğin 2jz motorlar için verilmiş bir değer değildir.Zaten öyle olsa 2jz swap yapılan gene sizin sitenizdeki konu başlığı altına yazardım yazıcaklarımda burdakiler ile aynı olmazdı...
2jz motorun bulunduğu karoser bir nevi yarış arabasıdır.Ve buradaki HGT lerin karşılaştırmasıyla bir bağlantı göremiyorum...
Konunun durumu itibariyle en alt düzey spor otomobillerden bahsediyoruz.Arkadaşlarda yanlış anlamasınlar bizim arabalarımızda öyle.Yarış için üretilmedi altımızdaki makinelerin motor güçleri.
Bu oran Atmosferik arabalarda 1/9 ile 1/11 arasında değişirken, turbo arabalarda ise 1/8 ile 1/9 civarındadır..
A.F.R Değerinede gelince elbette bu 12.5 değeri sabit bir değer değildir.Ama konuştuğumuz arabalar için bu değeri dyno üstünde gördüğünüzde mevcut motor gücü ney ise aktarması gereken kadarını tekere ileticektir.Yani bu emisyon değerini daha fakir yada daha zengine getirmek teker gücünü attırmak yerine düşürmektedir.
İllaki 12,5 değildir.12,5 Bir referans değeridir (+ ve -)' lerinde teker hp si max. yakalanır...
Bunuda zaten bu arabalarda yazmamın sebebi ise araçlarda ciddi hard bir atmosferik gücün olmamayışıdır...
Yoksa şuan bizde mi16 + stroker kit takılı bir makine 12.5 değerlerinde avans vurmakta.Yeterli olan mevcut yazılım yetersiz gelmekte.Ve bunun içinde piggy back ile gideriyoruz.Bu makineninde sıkıştırması 1/12 lerde.Elbette böyle bir arabada 12,5 A.F.R değerinden bahsetmek yanlış olur.
Şu bar konusunada okadar takılmıyalım.Her kaynakta farklı birşey yazıyor. 14,5 siz 14,7 demişsiniz ben 14.123 demişim.:)
Burdaki sorun çözülsünde biz yeterki psi bar konusunda bir orta noktaya varırız....
Arkadaşlar yardım istemişler bildiğimiz kadarını aktardık.Ne kadar yanlış doğru arkadaşlarımızın değerlendirmesine bırakıyorum.
Umarım işlerine yarar...
yukarıda ne yazmışsın ? universal değerler demişsin o ne demek? universal demişsin sonra köfte vs bişeyler yazmışsın
1 bar 14.7 psidır kaynaktan farketmez farkediyorsa yanlış kaynaktır.
Yoksa şuan bizde mi16 + stroker kit takılı bir makine 12.5 değerlerinde avans vurmakta.Yeterli olan mevcut yazılım yetersiz gelmekte.Ve bunun içinde piggy back ile gideriyoruz.Bu makineninde sıkıştırması 1/12 lerde.Elbette böyle bir arabada 12,5 A.F.R değerinden bahsetmek yanlış olur.
yazilim degilde yakit sorununuz vardir belki?_
100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
[/B]
Şimdi şu altta gördügün araç gayette güzel atmosferikte kendi kategorisinde en iyi diyebilcegim bi araç gayette güzel gider daha dün ölçtüm ama senin çizelgene göre kötünün iyisinden biraz yuksek cokta kafam karıştı bi yardımcı olabilirmiyiz köfte kategorisine girmeyelim sonra :)
http://i27.tinypic.com/vo9451.png
ERkut 205
24-08-2009, 17:11
yazilim degilde yakit sorununuz vardir belki?_
Tam hatırlıyamıyorum takılan pompanın değerini.Ama 6 bar civarlarındaydı.Ayriyetten gene ayarlı regülatör takılı.Öncelikle std enjektörleriyle 3 barda 200 cc işeme fazlasıyla yetersiz geldi.
Şuan için 350 cc enjektöler geldi.Bunlar ile tekrardan denenicek...İticiler mekaniğe çevrildi mekanik iticiye uyumlu dereceli egz. lerde bu sırada takılacak...
Piggy 'in bunların hepsinden üstesinden gelip sorunu çözceğini düşündüğümüzden genel anlamda sorunu kaldırmak istedik.
İlerde tekrar hacim daha da büyütülebilir yada turboya dönülebilir...Sağolasın....;)
ERkut 205
24-08-2009, 17:18
Şimdi şu altta gördügün araç gayette güzel atmosferikte kendi kategorisinde en iyi diyebilcegim bi araç gayette güzel gider daha dün ölçtüm ama senin çizelgene göre kötünün iyisinden biraz yuksek cokta kafam karıştı bi yardımcı olabilirmiyiz köfte kategorisine girmeyelim sonra :)
http://i27.tinypic.com/vo9451.png
Araba iyi gidebilir.Zaten ben 180 psi larda kompresyon basıncı olan bir araba kötü gider demedim.
Fabirkasyon değer 200 psi dır.Bunun vti side 106 sıda bahsettiğim sıkıştırma aralığındaki makinelerde bu böyledir.
Belirli kullanım süresinden sonra bu değer 190 psi lara geriler...
Aracın km si kaçta bilemiyeceğim ona göre bu değerler değişir...
0 yapıldıysada motor şuan gerekli fabrikasyon çıkışındaki kompresyon basıncını veremiyor demektir.Bunun konuşulup tartışılcak bir kısmı yok...
Sorun benim arabam yada benim buraya yazdığım değerler değil.
Sorun buradaki arkadaşların neticeye ulaşması...Benim yazdıklarıma değinerek konuları farklı yerlere çekmenin kimseye bir getirisi yok...
Ayrıca ben buraya kimsenin yaptığı yoruma alıntı yaparaktan girmedim.Varsa buradaki arkadaşların sorunlarına derman fikir düşünce vs... yazalım yoksada konulardan polemik yaratmıyalım...
İyi forumlar arkadaşlar...
edit:Kullanma Bold!!!
B.Aktepe
24-08-2009, 17:19
erkut bold yazmakla ısrarcı mısın? 1 kere yazdığında uyardım? biz bold karakter kullanıyor muyuz?
VeNoM_35
24-08-2009, 17:23
adamın tarzı var:D
buarada bu kompresyon değerleri motorun sıkıştırmasına göre mi oluyor?
ERkut 205
24-08-2009, 17:24
Demi aynen :D
Uyardığın için sağol.Alışkanlık olmuş.Bir dahakine olmaz ;):)
Şimdi şu altta gördügün araç gayette güzel atmosferikte kendi kategorisinde en iyi diyebilcegim bi araç gayette güzel gider daha dün ölçtüm ama senin çizelgene göre kötünün iyisinden biraz yuksek cokta kafam karıştı bi yardımcı olabilirmiyiz köfte kategorisine girmeyelim sonra :)
http://i27.tinypic.com/vo9451.png
vlla bu araba iyiymiş :D ne bu sıkıştırmalı piston mu var
Araba iyi gidebilir.Zaten ben 180 psi larda kompresyon basıncı olan bir araba kötü gider demedim.
Fabirkasyon değer 200 psi dır.Bunun vti side 106 sıda bahsettiğim sıkıştırma aralığındaki makinelerde bu böyledir.
Belirli kullanım süresinden sonra bu değer 190 psi lara geriler...
Aracın km si kaçta bilemiyeceğim ona göre bu değerler değişir...
0 yapıldıysada motor şuan gerekli fabrikasyon çıkışındaki kompresyon basıncını veremiyor demektir.Bunun konuşulup tartışılcak bir kısmı yok...
Sorun benim arabam yada benim buraya yazdığım değerler değil.
Sorun buradaki arkadaşların neticeye ulaşması...Benim yazdıklarıma değinerek konuları farklı yerlere çekmenin kimseye bir getirisi yok...
Ayrıca ben buraya kimsenin yaptığı yoruma alıntı yaparaktan girmedim.Varsa buradaki arkadaşların sorunlarına derman fikir düşünce vs... yazalım yoksada konulardan polemik yaratmıyalım...
İyi forumlar arkadaşlar...
edit:Kullanma Bold!!!
ARKADAŞIM saxo vts 106 gti bunlarda 10.8 dir orjinal sıkıştırma 200 falan deildir 200 dediin sıkıştırma orjinalden olsa ben type r geçerim o arabayla bnm 11.1 4.göz ise 11.6 cıkardı millet gidişine şaşırırdı yani snn dedıın gibi 14 olsa ah
ERkut 205
28-08-2009, 09:53
ARKADAŞIM saxo vts 106 gti bunlarda 10.8 dir orjinal sıkıştırma 200 falan deildir 200 dediin sıkıştırma orjinalden olsa ben type r geçerim o arabayla bnm 11.1 4.göz ise 11.6 cıkardı millet gidişine şaşırırdı yani snn dedıın gibi 14 olsa ah
Pm atıyorum konuyu dağıtmıyalım daha fazla :)
Cimmeria
28-08-2009, 21:01
noldu acaba durum :)
vtecturbo
28-08-2009, 21:23
bazı araclarda (nissan da benzer bı sıstem var) bazı viteslerde dıslıye baglı bır sensor var yanı ornegın 3 e attıgında sensor ecu ya sınyal yollayıp ecunun avans ve benzın harıtasını degıstırmesını saglıyor.eger sızın araclarda da bu tarz bı sıstem varsa sorun bu bahsettıgım sensorden kaynaklanıyor olabılır.tabı bu sadece bır varsayım.
CeM öZeR
30-08-2009, 10:11
Bence hava debimetrede sorun olsa bu performans farkı yüksek hızlardan ziyade düşük hızlarda daha çok kendini belli eder gibime geliyor.Tabi yinede denemekte fayda var.Bakalım inşallah sorun çözülür. :)
punto_multijet
31-08-2009, 08:07
bazı araclarda (nissan da benzer bı sıstem var) bazı viteslerde dıslıye baglı bır sensor var yanı ornegın 3 e attıgında sensor ecu ya sınyal yollayıp ecunun avans ve benzın harıtasını degıstırmesını saglıyor.eger sızın araclarda da bu tarz bı sıstem varsa sorun bu bahsettıgım sensorden kaynaklanıyor olabılır.tabı bu sadece bır varsayım.
o sekilde bir sensor yok hgtlerde
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.