Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yay basma hakkında



CRUEL
21-08-2009, 12:30
Arkadaşlar presle yay basılıyormuş(kesmeden) amortisör sertleştirme ile beraber yapıldığında eksileri varmıdır? varsa nedir? adını çok duyduğumz biyerle görüştm fiyatta uygun geldi işinin ehli insanlar fakat yol tutuşunu ispatlamş bir alfayı kaş yaparken gözünü çıkarmak istemiyorum bilgisi olan varsa bu konuda paylaşırsa sevinirim.
Ayrıca amortisöre 1 yıl garanti veriliyor.

elpadre
21-08-2009, 12:40
Presle yay basıldığını duymadım ama kesildiğini biliyorum yay kesmek sağlıklı değil aracın dengesi kayboluyor istem dısı kopmalar yasiyabilirsin

SekoLive
21-08-2009, 12:45
Arkadaşlar presle yay basılıyormuş(kesmeden) amortisör sertleştirme ile beraber yapıldığında eksileri varmıdır? varsa nedir? adını çok duyduğumz biyerle görüştm fiyatta uygun geldi işinin ehli insanlar fakat yol tutuşunu ispatlamş bir alfayı kaş yaparken gözünü çıkarmak istemiyorum bilgisi olan varsa bu konuda paylaşırsa sevinirim.


geçen sahibinden de gezinirken bir şahinin yayını gördüm dediğiniz gibi preslenmiş bayaağada basılmış araba ama yol tutarmı kaçarmı v.s. olurmu bi yorumum yok

CRUEL
21-08-2009, 12:47
Kesme yok arkadaşlar..
Evt çok güzel basılıyor ama işte uçarmı kaçarmı onu öğrenmek istedim.

Orhan
21-08-2009, 12:48
yay kesmekten pek bi farkı yok yaylar ısıtılıp preste sıkıştırılıyor sağlıklı olmadığı söyleniyor ben hiç denemedim. Yayın özelliği bozuluyormuş ben yaptırmazdım.

SOMEONESPECIAL
21-08-2009, 12:49
Yay basma işlemi de; yay kesme işlemi gibi pek sağlıklı değil...
Çünkü mühendisler tarafından ince ince matematiksel olarak
hesaplanıp üretilen yayı ne kesmek akıl karı ne de basmak.
Basma işlemi yayı ısıtarak ve manuel yapılıyor. Sonuçta bu
yay dediğimiz çelikten ve bu şekilde tüm özelliğini kaybeder.
Manuel olarakta 2 adet ya da 4 adet yayı nasıl basar aynı derecede :beuj:

Selman
21-08-2009, 12:50
evet ısıtılıp basılıyormuş. ama yayların dengesi bozuluyormuş birisi düşük birisi yüksek gibi şikayetler duymuştum.

Tunç
21-08-2009, 12:52
pres makinasıyla yapılıyormus wardır heralde bi ayarı aynı ölcüde

sMh
21-08-2009, 12:54
fiyat ne kadar ki?

ChtArdARSL
21-08-2009, 12:55
cok saglıksız bırsey yuksek suratlarrda kopmalar yasanıyor llah korusun

CRUEL
21-08-2009, 13:04
fiyat ne kadar ki?

4amortisör sertleştirilip kısaltılarak kısacası spor amortisör ve yay presle beraber 450lira.

yavuz364
21-08-2009, 13:06
eğer ısıtılarak yapılıyor ise ve işi gerçekten bilen birisi yapıyor ise orjinalinden daha sağlıklı olabilir. çelik baskı yapıldığı zaman deformasyona uğrar ancak ısıl işlem ile eski haline veya daha sert daha yumuşak v.b. istenilen hale getirilebilir.
araçlardaki yayların çok ta hesap gerektirdiği söylenemez.. gereken hesap 1 satır bile değil, sonuçta belli bir çelik esnemesi, çapı, dönme çapı var. 3 parametre.(tabi ki iyi firmalardaki fabrika çıkış yaylarından bahsetmiyorm, seri üretim herzaman çok daha fazla hesap gerektirir.)

Yay basma işlemi de; yay kesme işlemi gibi pek sağlıklı değil...
Çünkü mühendisler tarafından ince ince matematiksel olarak
hesaplanıp üretilen yayı ne kesmek akıl karı ne de basmak.
Basma işlemi yayı ısıtarak ve manuel yapılıyor. Sonuçta bu
yay dediğimiz çelikten ve bu şekilde tüm özelliğini kaybeder.
Manuel olarakta 2 adet ya da 4 adet yayı nasıl basar aynı derecede :beuj:

sMh
21-08-2009, 13:06
4amortisör sertleştirilip kısaltılarak kısacası spor amortisör ve yay presle beraber 450lira.

yay alman daha mantıklı ;)

suprolla
21-08-2009, 13:15
ısıtılan metal dertleşir ve direncini kaybeder diye biliyorum yani kırılma riski var çok extra yük altında hemde milimetresine kadar nasıl hepsini aynı sıkıştırcak ki???+ sertleştirilmiş amortisörle dahada sertleşçektir o...madem o kadar sertleiğe katlancan coilover almak daha mantıklı olur...biraz daha pahalı sadece :)

albatros
21-08-2009, 13:16
Bu işlemler oldukça rağbet gören fakat sağlıklı olmayan işlemlerdir.
Kesme , ısıtma olarak ikiye ayrılır.Kesme işlemi yayların hesaplanmış boyutlarını ve tasa basma çaplarını değiştirdiği için tavsiye edilmeyen bir yöntemdir.
Isıtarak presleme işleminde de normal formu değiştirilen yayın maruz kaldığı ısı ve baskı yayın yapıldığı hammaddeyi ( çelik ) etkiler ve burulma ve esneme katsayılarını düşürür.Diğer bir deyişle orjinal yaya göre direncini azaltır ve kırılganlaştırır.Bu yüzden butür uygulamaların yapılmamasında yarar vardır;)

yavuz364
21-08-2009, 14:24
arkadaşlar ısıtma var ısıtma var, metaller ısıtılırken eğer hızlı soğutma yapılırsa sertleşir, eğer soğutma işlemi yavaş yapılırsa, ve tekrardan düşük sıcaklıklarda tavlama yapılırsa, eski halinde daha yumuşak olucaktır, ve enerji absorbe edebilme kapasitesi yükselicektir.. daha sağlam olucaktır. ancak sertleştirme yapılan bir yay sağlamlığını yitirecektir. sertleşmesini istediğiniz helezonun yay çapını büyüterek sorunu çözebilirsiniz, bu da imkansıza yakın olduğu için yeni bir helezon almanız gerekiyor :)
ancak diyorsanız arabamın amortisörleri zaten sert, ben sadece yere yaklaşsın istiyorum, o zaman helezonları kestirmenin tasa bastığı yer haricinde hiçbir zararı yoktur... (normalde yumuşak olan helezonlarda kesme işlemi yapılırsa tümseklerde v.b. şeylerde arabanın altı sürtebilir yada max hareket mesafesindeki körüklere çok fazla çarpıp zarar verebilir..- düşük bi ihtimal)

M3CSL
21-08-2009, 14:40
ben yaptırmıstım 5 6 sene once, yayın bır kısmı bastırılıyor.. ısıtılıpta, memnundum ıyıoldu ama yay kadar olmuyo tabıkıde yayla bı okdar daha farketmıstı..

KMR2-GT
21-08-2009, 14:42
ısınan çelik suyunu kaybeder sertleşir ve kırılır sakat iş :)

Swift
21-08-2009, 16:20
yeni yay almak çok daha mantıklı

BlackEmperor
21-08-2009, 16:25
ısınan çelik suyunu kaybeder sertleşir ve kırılır sakat iş :)

ona su demeyelimde malzeme bilgisinden molekuler dizilim diyelim HSP Hegzagolan sıkı paket desem hatırlayanlar olacaktır :)

Onuralp
21-08-2009, 16:54
Yay almak çok daha mantıklı. Yay kesip ardından aks kesen çok dahi arkadaşlarımız var. :D

Evrenoz
21-08-2009, 17:27
Bu devirde hala bu tarz kesme-biçme işlemlerini uygulayacak derecede bilgisiz kişiler var mı?

XoR
21-08-2009, 17:44
Dünya üzerinden yapılabilecek en mantıksız iş.

Kesinlikle kesme veya ısıtarak yay'ın boyutunu değiştirme işlemi yapmayınız.

::ZaFeR::
21-08-2009, 18:36
Geçen gün evin önünde oturuken,yaylarının kesik olduğunu tahmin ettiğim bir R19 az kalsın bale yapacaktı gözümün önünde.Çok sakat hareketler bunlar diyorum...

serkan demir
21-08-2009, 19:39
diyelimki orjınal yaylarını ısıttırdın yada kestirdin ileride orjinale dönmek için tekrar para verip yay alman gerekecek. buda iki kere masraf olacak, yay bulman sorun olacak hadi kolay buldun, para vereceksin ısıtıp yada kesip kullandığın çıkan yaylarında 4.4lük işe yarayan yaylar olmayacak çöpe atacaksın..

CRUEL
21-08-2009, 20:04
Bu devirde hala bu tarz kesme-biçme işlemlerini uygulayacak derecede bilgisiz kişiler var mı?

herzaman seri üretim en iyisidir mantığıyla hareket eden sömürülmeye mahkum kişiler oldukca bu tür uygulamaları yapan kişilerde vardır;)
Ayrıca X marka bi yay montajı sonrası aracın bi tarafı aşşada bi tarafı yukarda durumunada şahit olmuştum..
Tabiki Eibach yaylarla koni amortisörleri takıp sürünmek en güzelidir lakin aşırı bir fark olmadıkdan sonra bu parçalara 3 katı para vermek saçma olucaktır diye düşünüyorum..

Mr.K
21-08-2009, 20:13
herzaman seri üretim en iyisidir mantığıyla hareket eden sömürülmeye mahkum kişiler oldukca bu tür uygulamaları yapan kişilerde vardır;)
Ayrıca X marka bi yay montajı sonrası aracın bi tarafı aşşada bi tarafı yukarda durumunada şahit olmuştum..
Tabiki Eibach yaylarla koni amortisörleri takıp sürünmek en güzelidir lakin aşırı bir fark olmadıkdan sonra bu parçalara 3 katı para vermek saçma olucaktır diye düşünüyorum..

bence sen kendine ban at

CRUEL
21-08-2009, 20:17
bence sen kendine ban at

neden?????

R.I.P
21-08-2009, 20:34
koskoca h&r koni vs. mühendisleri b.k yesin demek gibi bişey olur bence

depresif
21-08-2009, 21:39
önce bilip bilmeden konuşmaya gerek yok. bu işi yaptıranların konuşması daha mantıklı. arkadaşın bahsettiği yer nam sanırım maslak sanayide. benim 2 tane arkadaşım bu işlemi yaptırdı iki arkadaşımında aracına bindim ve gerçekten yol tutuş konusunda çok iddaalı olduklarını gördüm.

Mr.K
21-08-2009, 21:49
önce bilip bilmeden konuşmaya gerek yok. bu işi yaptıranların konuşması daha mantıklı. arkadaşın bahsettiği yer nam sanırım maslak sanayide. benim 2 tane arkadaşım bu işlemi yaptırdı iki arkadaşımında aracına bindim ve gerçekten yol tutuş konusunda çok iddaalı olduklarını gördüm.

tebrikler sana ve arkadaslarina o zmn..:bravo:

depresif
21-08-2009, 21:56
tebrikler sana ve arkadaslarina o zmn..:bravo:
sağol arkadaşım ;)

yavuz364
21-08-2009, 21:58
tamam dediğinize birşey demiyorm ancak onların mühendislerinin ne yaptıklarını az çok biliyorm..
herzaman için insanlar nasıl olduğunu bilmediği şeyleri çok zor sanarlar, ancak içine girdikleri zaman eski düşündükleri aklına gelip vay be bumuymuş derler, bundada biraz öyle , bende eskiden biraz böyle düşünürdüm ancak içine girdiğim zaman gördüm ki, hiç düşünüldüğü gibi değil..
kesme yada ısıtma işlemleri ile ilgili kimsenin kesin birşey söyleyemeyeceği açık bir gerçek, tamamen yapan kişiye ve malzemeye bağlı birşey.. ancak olmaz gibi birşeyi net olarak söylemek düz kafalılıktır, bir arkadaşın söylediği gibi "seri üretim en iyisidir mantığı ile sömürülmek" tir.. (kendi fikirlerimdir ve isteyenle istediği gibi tartışabilirim, mühendislik konusunda kendime güveniyorm ve fikirlerimi esirgemem )


koskoca h&r koni vs. mühendisleri b.k yesin demek gibi bişey olur bence

M3CSL
21-08-2009, 22:06
ben yaptırdım orjınalden ıyı dedıkya:) yayla bı okdr daha farkedıo ama dıreksıon tepkısı fılan cok ıyı olmustu...

supra
21-08-2009, 22:20
tamam dediğinize birşey demiyorm ancak onların mühendislerinin ne yaptıklarını az çok biliyorm..
herzaman için insanlar nasıl olduğunu bilmediği şeyleri çok zor sanarlar, ancak içine girdikleri zaman eski düşündükleri aklına gelip vay be bumuymuş derler, bundada biraz öyle , bende eskiden biraz böyle düşünürdüm ancak içine girdiğim zaman gördüm ki, hiç düşünüldüğü gibi değil..
kesme yada ısıtma işlemleri ile ilgili kimsenin kesin birşey söyleyemeyeceği açık bir gerçek, tamamen yapan kişiye ve malzemeye bağlı birşey.. ancak olmaz gibi birşeyi net olarak söylemek düz kafalılıktır, bir arkadaşın söylediği gibi "seri üretim en iyisidir mantığı ile sömürülmek" tir.. (kendi fikirlerimdir ve isteyenle istediği gibi tartışabilirim, mühendislik konusunda kendime güveniyorm ve fikirlerimi esirgemem )

bende mühendislerin neler yaptığını iyi biliyorum lab.larda dirsek çürüttüm dünyanın en sert ve mukavemeti olan parçaların testlerini gördüm bunların parametrelerini inceledim.bir bilene sordum.(bu konuda yüksek lisans veya doktora yapanlara)

sağdan soldan duyup öğrenmediğim kendi edindiğim bilgiler sonucunda ısıtma veya kesme kesinlikle orjinal yaylardan spirallarden sağlıklı değildir optimum sürüş dinamiklerini sağlamaz.koni eibachın zaten hiç ar ge merkezleri bunlara yatırım yapmıyorlar 2 satır işlem yapıyorlar.hatta yok arkaya çimento torbası atıp test yapıyorlar.

Tayfun-E30
21-08-2009, 22:28
kestirmen daha mantıklı... yanlız 450 milyon çok millet coil yapıyo o paraya bizim ustalar yapınca katil bilinçsiz oluyolar o coili yabancılar yapınca diy coil vauvv ouvv oluyo bu kısımlarıda çok enteresan bu işin...

Mr.K
21-08-2009, 22:36
kestirmen daha mantıklı... yanlız 450 milyon çok millet coil yapıyo o paraya bizim ustalar yapınca katil bilinçsiz oluyolar o coili yabancılar yapınca diy coil vauvv ouvv oluyo bu kısımlarıda çok enteresan bu işin...

eger elinde varsa dokuman,bizim ustalarimizin kullandigi parcalarin fotosu,birde y.disinda DIY olarak yapilan coillerin parcalari vs.. varsa koyarsan sevinirim.

Tayfun-E30
21-08-2009, 22:39
malesef yok şimdi ne yalan söleyeyim üşendimde bakmaya ama mesajında cevap gizli inanınca oluyomuş... kesmek biçmekte arabama göre yay vs yoksa gidiceğim alternatif çözümdür yani bu arkadaş ısıtıp pıstırıcana o paraya yay alsın bence mesela...

supra
21-08-2009, 22:58
tabiki tayfun-e30 senin dediğinde bir çözümdür ama sonra saxonun istanbulda o masum civic e vurduğu an gibi videolarını görme ihtimali daha bi artacaktır.bunca insan yapıyor diye körü körüne bu doğrudur demek aslında en büyük yanlıştır.

Tayfun-E30
21-08-2009, 23:16
en pahalı coilde olsa öyle basarsan sıkarsan arabayı çektinmi kopar yani... masum :d heueh civicte harbi bahtsız bedevi...

Tuner
21-08-2009, 23:34
şu konuyu tartışmaktan kimse sıkımadımı yahu.

ölmek istiyorsanız yaptırın arkadaşlar.

Evrenoz
21-08-2009, 23:39
herzaman seri üretim en iyisidir mantığıyla hareket eden sömürülmeye mahkum kişiler oldukca bu tür uygulamaları yapan kişilerde vardır;)
Ayrıca X marka bi yay montajı sonrası aracın bi tarafı aşşada bi tarafı yukarda durumunada şahit olmuştum..
Tabiki Eibach yaylarla koni amortisörleri takıp sürünmek en güzelidir lakin aşırı bir fark olmadıkdan sonra bu parçalara 3 katı para vermek saçma olucaktır diye düşünüyorum..

Ben aracımda can taşıyorum. Bu canı da sanayideki ali-velinin kasap bıçağına emanet edemem. Birşey yapacak isem yapacağım şeyde belirli testlerin, belirli AR-GE araştırmalarının yapılmış olmasını isterim.

Benim canım veya sevdiklerimin canı extradan vereceğim 200 TL'den daha kıymetli. Bedeli 200 liradan düşük olan varsa buyursun yaptırsın..

Bahsettiğin soruna gelince, fabrikasyon olarak hatalı üretim mal veya hatalı üretim kutuluma dünyanın her yerinde her malzemede mevcuttur. Böyle bir durum olduğunda kusurlu mal yenisi ile değiştirilir. Elbette bu işlemler yapılırken kusursuz işçilik ve araçta sorun olmaması gerekmektedir. On binlerce kişi bu bilinmiş, arkasında belli testler ve AR-GE çalışmaları olan X marka yayı takıp sorun yaşamazken 1 kişinin aracında böyle bir problem olması ve senin buna şahit olman asla ve asla ne markayı bağlar ne de teknolojiyi.


kestirmen daha mantıklı... yanlız 450 milyon çok millet coil yapıyo o paraya bizim ustalar yapınca katil bilinçsiz oluyolar o coili yabancılar yapınca diy coil vauvv ouvv oluyo bu kısımlarıda çok enteresan bu işin...

Yabancılar sanayide deneme-yanılma yöntemiyle iş yapmıyorlar. Ürettikleri her parçanın uyacağı araçlarda sayısız test ve AR-GE çalışmalarından sonra ürünü piyasaya sürüyorlar. Amortisörü kestim, yağını boşalttım, daha kalın yay koydum oldu sana amortisör sertleştirme mantığı bir Konide, Eibachta mevcut değil. Lâkin sanayideki Ali-Veli'nin üretimi bu şekilde. Yabancıların yaptığı DIY'lere karşı görüşüm ise Ali-Veliye karşı olan görüşümle eştir.

Kestirme için ise,

http://www.caralem.com/forum/showthread.php?t=128


Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sol taraf yatarken sağ taraf havaya kalkar. Sağ amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



Bu tehlike bir yana,

Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı *****.


Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..



Yay ısıtma uygulamasındansa hiç bahsetmiyorum, suyunu aldıktan sonra tekrar ısıtılan metallerın kırılganlığının arttığı bilinen bir fizik kanunu.

Ayrıca yıllar önce eski aracımda kesik yay uygulamasını 5-6 gün kadar kullandım. Bir daha düşman başına.... Viraja hızlı girildiğinde yolun yapısında olan engebelerin, yükseltilerin ve diğer yol kusurlarının aracı kontrolsüz olarak zıplatıp istenmeyen yol tutuş tepkilerine sebep olduğuna kendim şahit oldum.

Dookan
22-08-2009, 03:44
arkadaşlar yay ısıtma konusu kesme konusunda ben yazmadan duramıcam yine her zamanki gibi kesenede ısıtanada atılıp tuutlmuş ...


tamam kesinlikle iyi bişey deil zıplamada var ses de var tak tuk yapmada var herşey var ama bende şu an 2 tane araba var şahsıma ait biri hyundai accent 6.5 cm basık 17 jantlı amortisorlu falan yaklaşık 3 yıldır ustunde bunlar var yayını bulamadıgım için ısıttırdım hatta bı kısmınıkestırdım bı dunya işlemden geçti...ama arkadaşlar yok kırılır yok şu olur bu olur bunlar olmuyo hatta ses bıle gelmıyo hatta yalan yanlıs esnemeler bile yok yani kimse çoks aglıksız bu iş diyemez.....bnm 106 ım da 7cm pısıktı vede bir bakla kesilmiş gerisi ısıtılarak basılmıştı ama koni vardı ne yanlış zıplama ne kırılma ne ses hiç bieşy yine yoktu yani anlıcanız yıllardır ben bu 2 arabayda bınıyorum ve biri hala duruyo hiç bir şikayetim yok...canımı yolda bulmadım bilmemne bunlar boş kelimeler kimseye yay ısıtmadan bişey olmaz....paran yoksa once yayını ısıtıp basacksın ama gordugun herkese ısıttırmıcaksın bunu yoksa 5 lıralk iş adamlar bunu meslek haline getirmiş şu an 70 lıraya 4 yay basılıyo 1 saat içinde bunu yapan adama yaptırcaksın...ben geçen e92 bmw ısıttım yere bastırdım aha ankarada oturanlar varsa gelsın gorsun varmı bi yanlış bişi...5.40 bmw bastırdım gelsın o da duruyo varsa yanlışlık baksın...smdı yenı aldıgım 307 yıde bastırcam sonra gelin gorun varmı yanlışlık....yani bu kadar sallamaya gerek yok 50 tane araba yere bastım hele ki bunu ısıtan adam gunde 5 tane basıyo yere hiç birinde bi şikayet yok...ama tekrar dıyorum kesınlıkle amatör bişey ama goruntu için harika vede maddiyat...bnm 106 ım için çok orantılı basılmış harika diyenler bile oldu bnde 6cm yay var dıodum halbuki 7cm ayanlar amortisör oksijen kaynagı vardı :)

fatiii
22-08-2009, 06:27
ısıttırdıgım araclar listesini yazıyorum agırlıklarına gore sorun olabilecegini dusunebilirsiniz..

e39 540
e46 320
e46 320 ci
e36 320
e92 320d
mercedes e200 komp.
106 gti
saxo vts

hicbirinden bi sorun yasamadım.isin ehline yaptırırsanız ısıttırma isini kesinlikle ama kesinlikle hic bir problem yasmassınız size garanti verebilirim..konunun hepsini okumadım fakat gordugum kadarıyla dandik ustalara gidip yaptıranlar memnun kalmamıslar buda gayet dogal..

artı olarak yayları ısıttırıyosanız sokerek degil ustunde ısıttırın,zaten usta iyiyse ustunde ısıtır..ankarada islem yapmak isteyen varsada yardımcı olurum.memnun kalmassa ben kendım sıfır yay alıcam bu kadar eminim yani.

istem dısı sapıtmalar falan yazılmıs ama ole bisey soz konusu bile degil aracın viraj denge egilimi dahada iyilesiyor :)

fatiii
22-08-2009, 06:36
tabiki tayfun-e30 senin dediğinde bir çözümdür ama sonra saxonun istanbulda o masum civic e vurduğu an gibi videolarını görme ihtimali daha bi artacaktır.bunca insan yapıyor diye körü körüne bu doğrudur demek aslında en büyük yanlıştır.

komik bi yazı :)

saxonun arkada yaymı var ısıtılsın yada kesilsinde araba sapıtsın??bunu bile bilmeden yorum yapıosunuz.

Evrenoz
22-08-2009, 08:42
Sene 2009, halen yay pıstırma..

Devam edin arkadaşlar, Teknik ve Mühendislik çok size.

supra
22-08-2009, 09:54
komik bi yazı :)

saxonun arkada yaymı var ısıtılsın yada kesilsinde araba sapıtsın??bunu bile bilmeden yorum yapıosunuz.

makas mı var saxoda?kamyonet mi bu araç?

arkadaşlar bakın yanlış düşünüyorsunuz.yapmakta özgürsünüz elbette ama bunu doğruymuş gibi savunamazsınız.

nasıl ki deprem olduğunda suçu demirlere çimentoya atıyorsanız aynı türev maddeleri kullanan araçlarda da işleme gidip ucuza mal etme yoluna gidiyorsunuz.bunlar sağlıklı yöntemler değil bunca zaman kaza yapmamanız şansınızadır.o sarmallardaki etkileşimi dizilimi esnekliği ve mukavemeti değiştiriyorsunuz.slalom testlerini izleyin maximum süratle girmeye çalışırlar kopmadan işte mühendislik buradadır 2 satır denklem 2 bakla yay kesmekle olmaz bunlar.o 4 yayın üzerinde minimum 1 ton var siz arabanın moment parametrelerini değiştiriyorsunuz virajlarda.her zaman yay başına 250 kilo düşerse bir nebze normal karşılanabilir eşit sarmallarda kesmek eşit ısıtma süreleri ama viraj esnasında işler değişir.düşünün o kadar denge önemlidir ki sağ direksiyonlu araçlarda sıvı haznelerinin bile yerleri yine hesaplanarak konur.yolları belirli standartların altındaki ülkelere de hesaplanarak yerden daha yüksek olacak şekilde yay yerleştirilir.bırakın virajı düz yoldaki kasiste dahi karteri delme ihtimali bile yüksektir.

fatiii
22-08-2009, 11:21
makas mı var saxoda?kamyonet mi bu araç?

arkadaşlar bakın yanlış düşünüyorsunuz.yapmakta özgürsünüz elbette ama bunu doğruymuş gibi savunamazsınız.

nasıl ki deprem olduğunda suçu demirlere çimentoya atıyorsanız aynı türev maddeleri kullanan araçlarda da işleme gidip ucuza mal etme yoluna gidiyorsunuz.bunlar sağlıklı yöntemler değil bunca zaman kaza yapmamanız şansınızadır.o sarmallardaki etkileşimi dizilimi esnekliği ve mukavemeti değiştiriyorsunuz.slalom testlerini izleyin maximum süratle girmeye çalışırlar kopmadan işte mühendislik buradadır 2 satır denklem 2 bakla yay kesmekle olmaz bunlar.o 4 yayın üzerinde minimum 1 ton var siz arabanın moment parametrelerini değiştiriyorsunuz virajlarda.her zaman yay başına 250 kilo düşerse bir nebze normal karşılanabilir eşit sarmallarda kesmek eşit ısıtma süreleri ama viraj esnasında işler değişir.düşünün o kadar denge önemlidir ki sağ direksiyonlu araçlarda sıvı haznelerinin bile yerleri yine hesaplanarak konur.yolları belirli standartların altındaki ülkelere de hesaplanarak yerden daha yüksek olacak şekilde yay yerleştirilir.bırakın virajı düz yoldaki kasiste dahi karteri delme ihtimali bile yüksektir.


bilmiyosun hala konusuyosun :)

makas yok torsiyon var,önce bunları ögren sonra yorum yap arkadasım makasmı var yaymı var torsiyonmu var..

torsiyonda ısıtılmaz yada kesilmez orda orjinal torsiyon uzerınde vida yerleri vardır ordan ayarlanır:icon_tup:

fatiii
22-08-2009, 11:27
Sene 2009, halen yay pıstırma..

Devam edin arkadaşlar, Teknik ve Mühendislik çok size.

denedinmi?yada daha once bi arabanda bu sistem uygulandımı?

bence denemedin ve ole bi arac kullanmadında sadece dısardan 2 tane dandık ustaya gıtmıs arkadaslarının yaptıgı yorum uzerıne yazıyosun eger benim gibi guzel bi sekilde deneyip tecrübe etmis olsaydın yazmazdın..

paranız varsa tabiki gidin yay alın arkadaslar hic kuşkusuz o sekilde daha iyi olucaktır ama ısıtıncada olmuyomus,sorun oluyomus falan demeyin hicbisekilde sorun yok:icon_tup:

Evrenoz
22-08-2009, 11:54
denedinmi?yada daha once bi arabanda bu sistem uygulandımı?

bence denemedin ve ole bi arac kullanmadında sadece dısardan 2 tane dandık ustaya gıtmıs arkadaslarının yaptıgı yorum uzerıne yazıyosun eger benim gibi guzel bi sekilde deneyip tecrübe etmis olsaydın yazmazdın..

paranız varsa tabiki gidin yay alın arkadaslar hic kuşkusuz o sekilde daha iyi olucaktır ama ısıtıncada olmuyomus,sorun oluyomus falan demeyin hicbisekilde sorun yok:icon_tup:


Yay kesme işlemini denedim, önceki mesajımda mevcut. Allah için bana gelip burada yay kesme biçme kasaplığını savunma. Dünyanın her yerinde bu işi pro olarak yapanlar yanlış yapıyor da bir senin ustan mı doğruyu biliyor? Göz var, nizam var, matematik var, mühendislik var.

Suyunu almış bi metal tekrar ısıtıldığında kırılganlığı artar. Bu bilinen bir fizik kanunu, sende kırılmaması demek fizik kanununu yalanmaz. Bugüne kadar kırılmaması yarın kırılmayacağı anlamına gelmez. Örnek olarak suyu aldıktan sonra ısıtılmayan bir yay 2x basınca dayanıyor ise senin yayın bu 2x ten daha düşük bir basınca dayanır, dayanamadığı yerde kırılır. Birşey olmaz dediğine göre bu kuralı bilmiyorsun demektir. Madem bilmiyorsun git okulunu oku, öğren fizikle ilgili bu kuralı.

On3R
22-08-2009, 12:09
Amac arabayı park edıp ızleyıp foto cekmekse olumune ısıtın kesın dograyın:)

fatiii
22-08-2009, 12:16
Yay kesme işlemini denedim, önceki mesajımda mevcut. Allah için bana gelip burada yay kesme biçme kasaplığını savunma. Dünyanın her yerinde bu işi pro olarak yapanlar yanlış yapıyor da bir senin ustan mı doğruyu biliyor? Göz var, nizam var, matematik var, mühendislik var.

Suyunu almış bi metal tekrar ısıtıldığında kırılganlığı artar. Bu bilinen bir fizik kanunu, sende kırılmaması demek fizik kanununu yalanmaz. Bugüne kadar kırılmaması yarın kırılmayacağı anlamına gelmez. Örnek olarak suyu aldıktan sonra ısıtılmayan bir yay 2x basınca dayanıyor ise senin yayın bu 2x ten daha düşük bir basınca dayanır, dayanamadığı yerde kırılır. Birşey olmaz dediğine göre bu kuralı bilmiyorsun demektir. Madem bilmiyorsun git okulunu oku, öğren fizikle ilgili bu kuralı.

ben kitaplara göre hareket etmem uygulama yoluyla dogruyu yanlısı gorurum...senin göz nizam anlayısınıda bilmem uyguladım kullandım ve 1 2 aracta degil bi cok aracta uyguladım en ufak bi problemde yasamadım..

fatiii
22-08-2009, 12:17
Amac arabayı park edıp ızleyıp foto cekmekse olumune ısıtın kesın dograyın:)

onur sanki yabancıymıssın gibi yorum yazmışsında bizim aracların hangisinin park halinde sadece resminin cekildigini gordun?

yavuz364
22-08-2009, 13:03
madem bu kadar biliyordunuz, neden metallerin ısıtıldığında kırılganlığının nasıl azalacağını bilmiyorsunuz ?? (menevişleme, gerilme giderme v.b. ) menevişleme işleminde hem tokluk artar hemde yüzey sertliği artar, yani kırılganlık azalır.. kırılganlık toklukla eşdeğerdir..
eğer sertlik isteniyor ise tabii ki kırılganlık artabilir ancak ısıtıldığında kırılganlık artar demek yanlış olur.. ustaların ne tür bir uygulama yaptıklarını bilmiyorm, ama bu konuda çok fazla işi bilen usta olduğunu da sanmıyorm :)


Yay kesme işlemini denedim, önceki mesajımda mevcut. Allah için bana gelip burada yay kesme biçme kasaplığını savunma. Dünyanın her yerinde bu işi pro olarak yapanlar yanlış yapıyor da bir senin ustan mı doğruyu biliyor? Göz var, nizam var, matematik var, mühendislik var.

Suyunu almış bi metal tekrar ısıtıldığında kırılganlığı artar. Bu bilinen bir fizik kanunu, sende kırılmaması demek fizik kanununu yalanmaz. Bugüne kadar kırılmaması yarın kırılmayacağı anlamına gelmez. Örnek olarak suyu aldıktan sonra ısıtılmayan bir yay 2x basınca dayanıyor ise senin yayın bu 2x ten daha düşük bir basınca dayanır, dayanamadığı yerde kırılır. Birşey olmaz dediğine göre bu kuralı bilmiyorsun demektir. Madem bilmiyorsun git okulunu oku, öğren fizikle ilgili bu kuralı.

supra
22-08-2009, 13:45
arkadaşım torsiyon dediğin şeyin ne olduğunu tam olarak bilmiyorsun galiba.ben inşaat mühendisliği son sınıf öğrencisiyim(bundan farklı bir mana çıkarmayın lütfen).bunların hesaplamalarını yaptık yani.üzgünüm tam olarak türkçe karşılığını anlatamam sana ama ductility malleability brittle gibi terimleri bi incele.koca kalın inşaat demirlerinin erimesi kopması su tabir edilen şeylerin laboratuvarlarda testlerini yaptık.(ps: türkiyede okumuyorum güvenilir lab ortamları var yani) bunların üzerine o dandik saxonun ağırlığının yapacağı basıncın kaç katlarını gördüm.hala kesmekten ısıtmaktan mikrodalga fırına koymaktan kuzey kutbunda soğutmaktan bahsediyorsunuz.bunlar optimum değerlerde üretilen metallerdir öyle eline piknik tüpü alıp kulak memesi kıvamına gelene kadar ısıtılmakla yemek yapar gibi olmaz bu işler(ps2 : yeterince sanayilerde nasıl yapıldığını da gördüm ehli ustanın elinde de atıp tutan ustaların yanında da)

fatiii
22-08-2009, 13:59
arkadaşım torsiyon dediğin şeyin ne olduğunu tam olarak bilmiyorsun galiba.ben inşaat mühendisliği son sınıf öğrencisiyim(bundan farklı bir mana çıkarmayın lütfen).bunların hesaplamalarını yaptık yani.üzgünüm tam olarak türkçe karşılığını anlatamam sana ama ductility malleability brittle gibi terimleri bi incele.koca kalın inşaat demirlerinin erimesi kopması su tabir edilen şeylerin laboratuvarlarda testlerini yaptık.(ps: türkiyede okumuyorum güvenilir lab ortamları var yani) bunların üzerine o dandik saxonun ağırlığının yapacağı basıncın kaç katlarını gördüm.hala kesmekten ısıtmaktan mikrodalga fırına koymaktan kuzey kutbunda soğutmaktan bahsediyorsunuz.bunlar optimum değerlerde üretilen metallerdir öyle eline piknik tüpü alıp kulak memesi kıvamına gelene kadar ısıtılmakla yemek yapar gibi olmaz bu işler(ps2 : yeterince sanayilerde nasıl yapıldığını da gördüm ehli ustanın elinde de atıp tutan ustaların yanında da)

cok iyi bildiginden saxonun sapıtmasınıda ona baglamıstın pardon :)

bana burda demogoji yapma okul falan soyleyipte ne okursan oku ama saxonun arkasının daha torsiyon oldugunu bilmeden ısıtılmısta kesilmiste o yuzden sapıtmıs deme o zaman..ben bi ton araca yaptım memnunum siz daha once uygulama yapmamıssınız ama benden cok yorum yapıosunuz anlamadım gitti..

kısaca örnek vermis olursak siz dyno verisiyle araba yarıstırıyosunuz ben o arabaları yan yana getirip gazlıyarak yarıstırıyorum..sence hangisi kimin gecip kimin gecilecegi hakkında daha saglıklı bi bilgi verir?

neyse daha fazla uzatmıycam siz kitap okumussunuz o kadar,daha iyi bilirsiniz:icon_tup:

CRUEL
22-08-2009, 17:22
Yay kesme işlemini denedim, önceki mesajımda mevcut. Allah için bana gelip burada yay kesme biçme kasaplığını savunma. Dünyanın her yerinde bu işi pro olarak yapanlar yanlış yapıyor da bir senin ustan mı doğruyu biliyor? Göz var, nizam var, matematik var, mühendislik var.

Suyunu almış bi metal tekrar ısıtıldığında kırılganlığı artar. Bu bilinen bir fizik kanunu, sende kırılmaması demek fizik kanununu yalanmaz. Bugüne kadar kırılmaması yarın kırılmayacağı anlamına gelmez. Örnek olarak suyu aldıktan sonra ısıtılmayan bir yay 2x basınca dayanıyor ise senin yayın bu 2x ten daha düşük bir basınca dayanır, dayanamadığı yerde kırılır. Birşey olmaz dediğine göre bu kuralı bilmiyorsun demektir. Madem bilmiyorsun git okulunu oku, öğren fizikle ilgili bu kuralı.

hala yay kesme diyosun üstüne basarak belirttim yay kesme işleminden bahsetmiyoruz?? yay kesme işleminin doğruluğunu savunan yok? konu bastırma?
Ayrıca madde ne kadar sert olursa kırılganlığı artar.Orjinal bir vts yayı ile o araç için üretilmiş spor yayın kırılganlığı eşitmidir? spor yay daha çabuk kırılıcaktır.Fizik kuralı diyip duruyorsun bunu düşünemiyormusun yahu? Tabiki kırılganlığı artırcak kırılgan olmasa zaten sert olmaz?

Evrenoz
22-08-2009, 17:59
ben kitaplara göre hareket etmem uygulama yoluyla dogruyu yanlısı gorurum...senin göz nizam anlayısınıda bilmem uyguladım kullandım ve 1 2 aracta degil bi cok aracta uyguladım en ufak bi problemde yasamadım..

Kitapları yazan harfleri yan yana koyup kitap yazmıyor. Sayısz test ve AR-GE araştırmasından sonra o kitabı yazıyor. Sen kimsin ki sorun yaşamadın? Hangi firmanın hangi bölümünde çalışıyorsun? Hangi labaratuar ortamında hangi koşullarda hangi testleri yaptın ki bunun doğruluğunu savunuyorsun?

Dyno ve pist örneğini komik olmuş. Bizim savunduğumuz doğru dünyanın tüm pistlerinde, tüm parkurlarında kullanılan tüm araçlarda kullanılan bir doğru. Senin pıstırman hangi pistte hangi araçta kullanılıyor?



hala yay kesme diyosun üstüne basarak belirttim yay kesme işleminden bahsetmiyoruz?? yay kesme işleminin doğruluğunu savunan yok? konu bastırma?
Ayrıca madde ne kadar sert olursa kırılganlığı artar.Orjinal bir vts yayı ile o araç için üretilmiş spor yayın kırılganlığı eşitmidir? spor yay daha çabuk kırılıcaktır.Fizik kuralı diyip duruyorsun bunu düşünemiyormusun yahu? Tabiki kırılganlığı artırcak kırılgan olmasa zaten sert olmaz?

Saçmalığa gidiyor konu..

Sen diyorsunki standart xx yayı spor xx yayından daha dayanıklıdır öyle mi?

Vay be, standart koşullarından çok daha zor koşullar altında kullanılan pist araçlarının yayları 2 de 1 kırılıyor demekki.

Supra açıklamış bir alt mesajda neden spor yayın standarttan daha sağlam olduğunu.



Neyse uzatmıyorum daha fazla. Sene 2009 devam edin sizin deyiminizle "pıstırma" 'ya. Dünya yanlış biliyor bir siz 4-5 ustanın yanındaki sanayi pıstırmalı doğru biliyorsunuz.


Ne demiş atalarımız,

Etme cahil ile muhabbet fıttırsın, silme cam kırığıyla dübür yırttırırsın.

supra
22-08-2009, 18:01
saxo konusunda haklısın ben sadece misal verdim kopma ihtimali aracağından.hepinizin sonu saxo olur da demedim tüm saxolar yol tutmaz da demedim.bu arada inşallah da kimsenin sonu saxo gibi olmaz;)inşallah a dan b ye herkes güvenli bir şekilde gider ;)

cruel zaten ar ge nin amacı daha sert olup da kırılganlığının artmamasını sağlamaktır veya daha hafif olup da mukavemeti artırmaktır veya düşük basınçta maksimum verimi almaktır (en basiti alüminyum motor blokları şasiler, karbonfiber maddeler, tsi motor yada wankel motor gibi)spor yay daha çabuk kırılacaksa o zaman spor yay alanlar salakmı?yada yay ısıtma işlemini bulan kişi profesör filanmı?spor yayların kullanıldığı maddeler homojen yapıdadır her yanı aynı özellik gösterir her yerinde esneme katsayısı aynıdır ama sonradan ısıtılan metalin esneme katsayısı aynı olmaz homojen yapıda olmaz her gelen darbe sırasında yükü eşit olarak değil de kırılmaya meyilli tarafa yükleyecektir.

Absinthé
22-08-2009, 18:35
Techturkey gibi bir forumda yay ısıtmayı savunulması ironik... :)

Bende teknik olarak ısıtılan&soğutulan bır metalin karakteristik özelliğini kaybedeceğini düşünüyorum. Spor sert yayla kıyaslamanız ise çok saçma olmuş.

Yayları ısıtılmış ve alçaltılmış araca bindim ve kullandım arkadaşlar gayet takoz gibi...Tarafsız yorumlarımı yazıyorum.


İyi olanları söyleyim önce...

Çok ucuza mal olmuş ve Coil takılmış gibi sürüngen oluyor.güzel duruyor =)
Uygun marka model yay arama derdi yok.
50 - 60 km yı geçmediğim bi araba kullansam ekonomik olsun dıye yaptırabilirdim.

Ama.... Ucuz etin yahnisi modeli.....

1)Aşırı zıplıyor (Her ufak çukurda amortisör sistemi yokmuş gibi)
2)Tak tuk acayip sesler geliyor.
3)100 120 civarı giderken çok sekiyor ve rot-balansında ayar yapılarak giderilemeyen titreme sıkıntısı vardı.
4) İstesende eski haline ASLA çevirilemiyor. Kırılır :)


Bana hiç güven vermiyor. + Çok zorlandıgında ne tepki vereceği belli değil yerinden çıkacak gibi sesler geliyor :)


Ayrıca e92'nın yaylarını ısıttıran arkadaşa helal olsun dıyorum.
50.000 euro arabaya vermış ama 350 euro daha verip yay almıyor. Komedi. :rolleyes:

CRUEL
22-08-2009, 18:45
allahallaa ben spor yay hemen kırılırmı dedim? bi tarafınzdan element uydurmayın normal yaya göre kırılganlığı daha fazladır dedim ayrıca basılan yayda daha sağlamdırmı dedimde böle konuşuyorsunuz?
Spor yay kötüdür dandikdir demişim gibi konuşmayın yalandan laf olsun diye.. kırılganlıkdan bahsediyorsunuz bende her sert maddenin yumuşakdan daha kırılgan olduğunu anlatmaya çalışıyorum. he yumuşak çabuk kırılır diyen varsa buyursun..
2.kez tekrarlıyorum(ne kadar tekrarlasamda gene bilinen okunuyor ama) spor yay kötüdür basmak daha iyidir diye birşey sölemedim ama bir uygulamaya 3katı para vermekdense benzer kalitede diğer uygulamayı yapmak mantıklıdır. Olayın ciddi derecede problemli olmadığı anlatıldıkca spor yayın daha iyi olduğu söyleniyor? sanki spor yaydan iyidir demişiz gibi? spor yay %100 verim veriyorsa diğeri %80verim verir. Sizin söylediğinize bakılırsa eksi 80lere düşücektir diyorsunuz? çoook saçma konuşuyosunuz çok..
Bu forumda ne kadar bilgili insan varsa bi o kadarda takıntılı kişiler var ben diyorum aks o diyor fax...

CRUEL
22-08-2009, 18:48
Techturkey gibi bir forumda yay ısıtmayı savunulması ironik... :)

Bende teknik olarak ısıtılan&soğutulan bır metalin karakteristik özelliğini kaybedeceğini düşünüyorum. Spor sert yayla kıyaslamanız ise çok saçma olmuş.

Yayları ısıtılmış ve alçaltılmış araca bindim ve kullandım arkadaşlar gayet takoz gibi...Tarafsız yorumlarımı yazıyorum.


İyi olanları söyleyim önce...

Çok ucuza mal olmuş ve Coil takılmış gibi sürüngen oluyor.güzel duruyor =)
Uygun marka model yay arama derdi yok.
50 - 60 km yı geçmediğim bi araba kullansam ekonomik olsun dıye yaptırabilirdim.

Ama.... Ucuz etin yahnisi modeli.....

1)Aşırı zıplıyor (Her ufak çukurda amortisör sistemi yokmuş gibi)
2)Tak tuk acayip sesler geliyor.
3)100 120 civarı giderken çok sekiyor ve rot-balansında ayar yapılarak giderilemeyen titreme sıkıntısı vardı.
4) İstesende eski haline ASLA çevirilemiyor. Kırılır :)


Bana hiç güven vermiyor. + Çok zorlandıgında ne tepki vereceği belli değil yerinden çıkacak gibi sesler geliyor :)


Ayrıca e92'nın yaylarını ısıttıran arkadaşa helal olsun dıyorum.
50.000 euro arabaya vermış ama 350 euro daha verip yay almıyor. Komedi. :rolleyes:


Senin bindiğin araç sanırım mahalledeki tornacıda bastırmış yayları sesler fln:)
Ayrıca uygulamayı orjinal amortisörlerle uygulanırsa sıkıntı olucaktır tabiki..

fatiii
22-08-2009, 18:49
Kitapları yazan harfleri yan yana koyup kitap yazmıyor. Sayısz test ve AR-GE araştırmasından sonra o kitabı yazıyor. Sen kimsin ki sorun yaşamadın? Hangi firmanın hangi bölümünde çalışıyorsun? Hangi labaratuar ortamında hangi koşullarda hangi testleri yaptın ki bunun doğruluğunu savunuyorsun?

Dyno ve pist örneğini komik olmuş. Bizim savunduğumuz doğru dünyanın tüm pistlerinde, tüm parkurlarında kullanılan tüm araçlarda kullanılan bir doğru. Senin pıstırman hangi pistte hangi araçta kullanılıyor?



Saçmalığa gidiyor konu..

Sen diyorsunki standart xx yayı spor xx yayından daha dayanıklıdır öyle mi?

Vay be, standart koşullarından çok daha zor koşullar altında kullanılan pist araçlarının yayları 2 de 1 kırılıyor demekki.

Supra açıklamış bir alt mesajda neden spor yayın standarttan daha sağlam olduğunu.



Neyse uzatmıyorum daha fazla. Sene 2009 devam edin sizin deyiminizle "pıstırma" 'ya. Dünya yanlış biliyor bir siz 4-5 ustanın yanındaki sanayi pıstırmalı doğru biliyorsunuz.


Ne demiş atalarımız,

Etme cahil ile muhabbet fıttırsın, silme cam kırığıyla dübür yırttırırsın.


EVRENOZ kimsin bilmem ama bos bos konusma illa sorun yasamamak icin birimi olmak lazım?illa yayı ısıttırdım sorun yasamıyorum o kadar aracta demek icin eibach da muhendısmı olmam lazım..ben yay alma ısıttırmı diyorum?güzel bi ısıtma operasyonuyla sorun yasamassınız diyorum ona kalırsa benimde arabamda komple koni yay amortisör takımı var bi sende yok bu amortisorler yaylar bi sen bilmiyosun.cahil mahil bos bos konusma git once tecrube et sonra gel bana yorum yap.

sana inatla diyorumki sorun yasamıyosun bu kadar basit,sen neyin mücadelesini veriyosun?kırılacak olsa 540 ın yaylar kırılırdı o kadar yüke pısabilecegi kadar pıstırdım 1 yıl biz bindik sattık 1 yıldırda sattıgımız adam biniyor bi sikayet yok..bolu bulusmasına gelenler aracı gordu ne kadar pısık oldugunu vede otobanda son gaz ne kadar sorunsuz gittigini.

Absinthé
22-08-2009, 18:58
Senin bindiğin araç sanırım mahalledeki tornacıda bastırmış yayları sesler fln:)

Ayrıca uygulamayı orjinal amortisörlerle uygulanırsa sıkıntı olucaktır tabiki..

Konuyu komple inceledim de madem bu kadar bilgilisin neden bizden fikir rica ettin :) Ben deneyimlerimi yazdım. Tornacıdamı yapılmış pornocudamı bilemem :D



Arkadaşlar presle yay basılıyormuş(kesmeden) amortisör sertleştirme ile beraber yapıldığında eksileri varmıdır? varsa nedir? adını çok duyduğumz biyerle görüştm fiyatta uygun geldi işinin ehli insanlar fakat yol tutuşunu ispatlamş bir alfayı kaş yaparken gözünü çıkarmak istemiyorum bilgisi olan varsa bu konuda paylaşırsa sevinirim.
Ayrıca amortisöre 1 yıl garanti veriliyor.

fatiii
22-08-2009, 19:00
Konuyu komple inceledim de madem bu kadar bilgilisin neden bizden fikir rica ettin :) Ben deneyimlerimi yazdım. Tornacıdamı yapılmış pornocudamı bilemem :D

pornocu o pornocu kesin :D:D:D

CRUEL
22-08-2009, 19:06
Konuyu komple inceledim de madem bu kadar bilgilisin neden bizden fikir rica ettin :) Ben deneyimlerimi yazdım. Tornacıdamı yapılmış pornocudamı bilemem :D

bilgiliyim demiyorumki kaliteli biyerde yapılmş araca bindim bi sıkıntı göremedim diğer tecrübeli arkadaşlarn söylediğinede dayanarak kopcak gibi ses geliyor dediğin için dandik biyerde yapılmştr diye düşündüm? bu kanıya varmak için biraz mantık yeterli..

Tayfun-E30
22-08-2009, 19:34
yay bi takım spor yay 300 milyon zaten o parayıda veremiyen yüksek gezsin arabasına yay bulamayanlar için muhtelif çözümleri savundum kimse kusura bakmasın şahinin yayında arge yok mühendislik yok bildiğiniz akordiyon yayı gibi yay stock amortisöre 5 cm falan yay takıncada bazı araçlarda hiç hoş olmuyo dibi vura vura gezmek işmi yani bi uygulama yapılır sonucu zaten ortadadır...

elpadre
22-08-2009, 19:42
satalım eibach yay :):):)

CRUEL
22-08-2009, 19:42
olay yay tak daha mantıklı olayı değilki? arkadaşımın 2007 astrası var bende yaptırayım dedi sen yay tak kardeşim dedim? mesela benm durumum farklı? olay; bastırılmş yayla ilk virajda dereye uçarmıyız uçmazmıyız konusuydu fakat farklı şeylere döndü..

Mr.K
22-08-2009, 20:00
olay yay tak daha mantıklı olayı değilki? arkadaşımın 2007 astrası var bende yaptırayım dedi sen yay tak kardeşim dedim? mesela benm durumum farklı? olay; bastırılmş yayla ilk virajda dereye uçarmıyız uçmazmıyız konusuydu fakat farklı şeylere döndü..

dne ve gor o zmn ..delinin zoruna bak

Evrenoz
22-08-2009, 21:00
EVRENOZ kimsin bilmem ama bos bos konusma illa sorun yasamamak icin birimi olmak lazım?illa yayı ısıttırdım sorun yasamıyorum o kadar aracta demek icin eibach da muhendısmı olmam lazım..ben yay alma ısıttırmı diyorum?güzel bi ısıtma operasyonuyla sorun yasamassınız diyorum ona kalırsa benimde arabamda komple koni yay amortisör takımı var bi sende yok bu amortisorler yaylar bi sen bilmiyosun.cahil mahil bos bos konusma git once tecrube et sonra gel bana yorum yap.

sana inatla diyorumki sorun yasamıyosun bu kadar basit,sen neyin mücadelesini veriyosun?kırılacak olsa 540 ın yaylar kırılırdı o kadar yüke pısabilecegi kadar pıstırdım 1 yıl biz bindik sattık 1 yıldırda sattıgımız adam biniyor bi sikayet yok..bolu bulusmasına gelenler aracı gordu ne kadar pısık oldugunu vede otobanda son gaz ne kadar sorunsuz gittigini.


Uzatmayacaktım ama,

Sen eğer ki bu konuda test yapılan bir firmada değilsen şahsi testlerin hiçbir anlam ifade etmez. Bireysel deneyimlerden genele gidemezsin. Giderim al sana gittim diyorsan da bu safsatadan ibarettir. Ali 1 senedir kullanmış, veli 2 sene kullanmış.. Bırakın bu sanayici tarzı konuşmaları.

Bir tarafta bireysel testler diğer tarafta bırak kullandığın araç sayısını, gördüğün araçların sayısından daha fazla sayıda yapılmış mühendislik testleri...

Ben burada doğrunun ve bilimin mücadelesini veriyorum. Techturkey gibi bir forumda bu cahilce şeyleri doğru bilgi diye veremezsin. Herşeyin bir mühendisliği, hesabı, kitabı, AR-GE'si vardır ve Techturkey bunların bilgi diye barındığı bir sitedir.

Pıstıran takımının pıstırma safsataları burada "doğru bilgi" diye geçmez.

Boş konuşmaya gelince de ben bilgiyle konuşuyorum, pıstırma gibi ne idüğü belirsiz kelimeleri cehaletle birleştirerek konuşmuyorum. Keza tecrübe et demişsin, cehaleti tecrübe edecek kadar cahil değilim. Akıl var, mantık var, matematik var, mühendislik var, Ar-Ge var. Yaptığın akıl karı ve doğru bir iş olsaydı bir tane yarışta bir tane yarış aracı piste veya parkura senin tabirinle pıstırılmış olarak çıkardı. Onlar bilmiyor da bir sen mi bilmiyorsun, onlar yanlış da bir sen ve ustan mı doğru. Bu kadar insan böyle bir şeye yanaşmadığına göre aklın yolu bu insanların yaptığı. Senin pıstırmaların değil.

Emir_b16a
22-08-2009, 21:14
EVRENOZ kimsin bilmem ama bos bos konusma illa sorun yasamamak icin birimi olmak lazım?illa yayı ısıttırdım sorun yasamıyorum o kadar aracta demek icin eibach da muhendısmı olmam lazım..ben yay alma ısıttırmı diyorum?güzel bi ısıtma operasyonuyla sorun yasamassınız diyorum ona kalırsa benimde arabamda komple koni yay amortisör takımı var bi sende yok bu amortisorler yaylar bi sen bilmiyosun.cahil mahil bos bos konusma git once tecrube et sonra gel bana yorum yap.

sana inatla diyorumki sorun yasamıyosun bu kadar basit,sen neyin mücadelesini veriyosun?kırılacak olsa 540 ın yaylar kırılırdı o kadar yüke pısabilecegi kadar pıstırdım 1 yıl biz bindik sattık 1 yıldırda sattıgımız adam biniyor bi sikayet yok..bolu bulusmasına gelenler aracı gordu ne kadar pısık oldugunu vede otobanda son gaz ne kadar sorunsuz gittigini.



yazmiim yazmiim ddim ama dayanamadım k bakma


istisnalar kaideyi bozmaz die bi ata sözü wardır bilirsin belki ne demek istediğimi anlarsın

ewrenoz nickli arkadaşın ddiklerine kelimesi kelimesine katılıorum

firmaların işi gücü yok bunca test yapıp ar ge yaptıktan sonra piyasaya sürüyolar ürünleri,apttallar demekki orjinal yayları ısıttırıp başka renge boyayıp satmayı bilmiolar

hayatınla oynuyosun bi sorun yaşamadığın bi sorun yaşamıyacağın anlamına gelmez öle bi yerde kırılırki o yay bi daha toplayamazsın o arabayı kaçar gider altından allah korusun

bu işler bişey olmaz mantığıyla yürümez sna olmaz ona olur hiç belli olmaz canınızla oynamayın altınızdaki tenekeler oyuncak diil

depresif
22-08-2009, 21:23
yahu neyi tartışıyorsunuz hala. adamlar denemişler 10larca arabanın yaylarını bastırmışlar amortisörlerini sertleştirmişler buyrun gelin görün senelerdir kullanıyoruz diyorlar. o şekilde zaten sadece spor yayla basılamaz ancak coil ile mümkün o kadar alçaklık. coil yapmak yerine yay basmak yoluna gidiyorlar ve yaptıranlar iyi güvenilir bir yerde yaptırırlarsa sorun olacağını hiç zannetmiyorum. bende yayları sıkıştırılmış bir araca bindim ve gerçekten yol tutuş çok iyi. hiç bir şekilde salma yalpalama yok.

ogunozcan
22-08-2009, 21:50
way a.q ne konuymus yok mu ısıttırıp koca sıtede bınen ve olanları suraya yazacak kımseler.

mody
22-08-2009, 21:57
çekirge 1 sıçrar, 2 sıçrar 3te pırasa :D

ogunozcan
22-08-2009, 21:59
250 tl ye fk yay satıyolar ızmırde alın ordan ne ısıttrıcan ver 250 yı al yayı

depresif
22-08-2009, 22:06
250 tl ye fk yay satıyolar ızmırde alın ordan ne ısıttrıcan ver 250 yı al yayı
koca konudan bunu mu anladın sen? 5lik 6lık basabilceğin sınır var yetmiyor bi süre sonra. bende 5 lik yay var hiç yeterli gelmiyor bana.

ogunozcan
22-08-2009, 22:13
emın ol senden daha cok anlıyorum.

Emir_b16a
22-08-2009, 22:13
koca konudan bunu mu anladın sen? 5lik 6lık basabilceğin sınır var yetmiyor bi süre sonra. bende 5 lik yay var hiç yeterli gelmiyor bana.

standart amortisörlerle 3 cm altına inmek hem araba için hemde amortisörlerin sağlığı için çok zararlı heleki 5 6 cm ztn arabanın içine edio uzunvade de hbrin olsun 5 6 cm inicekse coil yada profesyonel markaların setlerini kullan hem daha güwenli hemde daha kaliteli 3 liraya 5 köfte diil modifiye

ogunozcan
22-08-2009, 22:24
QUOTE=Emir_b16a;828169]standart amortisörlerle 3 cm altına inmek hem araba için hemde amortisörlerin sağlığı için çok zararlı heleki 5 6 cm ztn arabanın içine edio uzunvade de hbrin olsun 5 6 cm inicekse coil yada profesyonel markaların setlerini kullan hem daha güwenli hemde daha kaliteli 3 liraya 5 köfte diil modifiye[/QUOTE]

:bravo::bravo::bravo::bravo:[

Mr.K
22-08-2009, 22:31
bu konu nie kitlenmio ki hala ? bebelerle eglence konusuna dondu hahaha apex sport kits,eibach springs out ! SAANAYiover(coiloverin sanayi versiyonu),sanayispring IN !

ogunozcan
22-08-2009, 22:32
bu konu nie kitlenmio ki hala ? bebelerle eglence konusuna dondu hahaha apex sport kits,eibach springs out ! SAANAYiover(coiloverin sanayi versiyonu),sanayispring IN !

puahahahaha:D

depresif
22-08-2009, 22:37
bu konu nie kitlenmio ki hala ? bebelerle eglence konusuna dondu hahaha apex sport kits,eibach springs out ! SAANAYiover(coiloverin sanayi versiyonu),sanayispring IN !
çok kasıyorsa seni yazma :) sen coilover alırsn biz yay basarız herkez bildiğini yapsın yorumunu yap çek git gerisi biraz ağır kaçar yol almak lazım ;) hayatın coil lerle gelmiş gibi yazmıyor musun bide öldürüosun beni gülmekten :D

Emir_b16a
22-08-2009, 22:41
çok kasıyorsa seni yazma :) sen coilover alırsn biz yay basarız herkez bildiğini yapsın yorumunu yap çek git gerisi biraz ağır kaçar yol almak lazım ;) hayatın coil lerle gelmiş gibi yazmıyor musun bide öldürüosun beni gülmekten :D

nie saldırı pozisyonuna geçtin şimdi anlat faydalarını bilelim ;)

Mr.K
22-08-2009, 22:44
çok kasıyorsa seni yazma :) sen coilover alırsn biz yay basarız herkez bildiğini yapsın yorumunu yap çek git gerisi biraz ağır kaçar yol almak lazım ;) hayatın coil lerle gelmiş gibi yazmıyor musun bide öldürüosun beni gülmekten :D

daahada guldururum istersen,cok eglenceli cok sensakrak bi kisiligimdir..tasak gectigimi anlamayip sinirinden guluyosan senin sorunun zaten ahahhaa al kahkaha at simdi bunu okuyup...kaldiki ben coiloverla dogmadim..ayirsuspensin sen simdi bunuda bilmessin,hemen anlatiyim sanayiye gidiosun 4 tane cikma airbag aliosun arabanin alt takimlarina takiosun bak dikkatini cekerim alt takimlarina bir sivich dugme yardimiyla bi basiyosun araaba havalanio yukariya dogru,airbagler sonuncede eski halini alio araban..siz cok biliosnuz alin size benim bildiigim muhahahahaha ulan gece gece beni guldurdunuz ya n diyim yaa allah sizi daha cok guldursun hic aglatmasin emi..:)

nie saldırı pozisyonuna geçtin şimdi anlat faydalarını bilelim ;)

neyini bilcenlan :D sacma sapan konusma . bizim mahallede bi cocuk vardi yaylarini firina atip isitmisti 1 tanesi fazla isinmis kararmisti sora gitti sanayide isisttirrdi sanayi tozuylada ustunu kaplatti simdi en kral yay amortisor kitinden daha cok fazla fazla yol tutuyo :eek::eek::eek::cool:


not:
küfür yok dikkat edin yazarken

depresif
22-08-2009, 22:46
nie saldırı pozisyonuna geçtin şimdi anlat faydalarını bilelim ;)
konuya 1 kere yorum yapılır üstüne "bebe" diyipte üstüne ingilizce espirilere başlayınca bi insan diğer insanlarında triger kayışı kopar tabi. burdan fayda da zarar da çıkarmak size kalmş ;)

ogunozcan
22-08-2009, 22:46
fırına folyo ıle atmassa tabı kararır a.q.oda hıc bılmnıyomus ısı ya:)

depresif
22-08-2009, 22:49
daahada guldururum istersen,cok eglenceli cok sensakrak bi kisiligimdir..tasak gectigimi anlamayip sinirinden guluyosan senin sorunun zaten ahahhaa al kahkaha at simdi bunu okuyup...kaldiki ben coiloverla dogmadim..ayirsuspensin sen simdi bunuda bilmessin,hemen anlatiyim sanayiye gidiosun 4 tane cikma airbag aliosun arabanin alt takimlarina takiosun bak dikkatini cekerim alt takimlarina bir sivich dugme yardimiyla bi basiyosun araaba havalanio yukariya dogru,airbagler sonuncede eski halini alio araban..siz cok biliosnuz alin size benim bildiigim muhahahahaha ulan a.q gece gece beni guldurdunuz ya n diyim yaa allah sizi daha cok guldursun hic aglatmasin emi..:)
yaş kaç senin ya :D büyüyememişsin galiba espirilerini kardeşime okuyorum o bile gülmüyor dışarda yapma bu espirileri rezil olursun :D sen al ne alıyosan tak coil mi takarsın airbag mı takarsın ;) :D

Mr.K
22-08-2009, 22:49
konuya 1 kere yorum yapılır üstüne "bebe" diyipte üstüne ingilizce espirilere başlayınca bi insan diğer insanlarında triger kayışı kopar tabi. burdan fayda da zarar da çıkarmak size kalmş ;)
ingilizce diilki uluslararasi tabir kullandim coiloverin turkcesini solesene ? yukseklikalcaklikayarliyayamortisorkiti al sana ahahahahah (bebe lafini ortaya attim ama ustune alinmissin ahahahah )

fırına folyo ıle atmassa tabı kararır a.q.oda hıc bılmnıyomus ısı ya:)

aslinda cift folyo kullanmis hani bu tavuk pisirirken kullandiklariimizdan ama,sorun nerdeydi anlamadim.heralde poset patlakti cocuk oldu :D ahahahhaa

Mr.K
22-08-2009, 22:50
yaş kaç senin ya :D büyüyememişsin galiba espirilerini kardeşime okuyorum o bile gülmüyor dışarda yapma bu espirileri rezil olursun :D sen al ne alıyosan tak coil mi takarsın airbag mı takarsın ;) :D

akil yasta degil basta a benim salakoglum burda biton insan neguzel seyler yazio onlardan bisey kapcagina benim gibi deli bi adamla ugrasiosun okuda konuyu birseyler ogren yasim seni ilgilendirmio ok..hadi bakimmm.

Emir_b16a
22-08-2009, 22:51
konuya 1 kere yorum yapılır üstüne "bebe" diyipte üstüne ingilizce espirilere başlayınca bi insan diğer insanlarında triger kayışı kopar tabi. burdan fayda da zarar da çıkarmak size kalmş ;)

fazyda we zarar kısmı yeterince anlatılmış konunun tamamını oku faydayı görürsün ztn ;)

bilgisiz yapılan yorumda bizim kayışları koparıyo o nasıl olucak ?

Mr.K
22-08-2009, 22:52
moda editoruum amaaan moderatoruum burda yayci cocuklar bize satasio konuyu kitle

amuahhaahahahhaha

ogunozcan
22-08-2009, 22:53
ingilizce diilki uluslararasi tabir kullandim coiloverin turkcesini solesene ? yukseklikalcaklikayarliyayamortisorkiti al sana ahahahahah (bebe lafini ortaya attim ama ustune alinmissin ahahahah )


aslinda cift folyo kullanmis hani bu tavuk pisirirken kullandiklariimizdan ama,sorun nerdeydi anlamadim.heralde poset patlakti cocuk oldu :D ahahahhaa

puahahahahadh

depresif
22-08-2009, 22:53
fazyda we zarar kısmı yeterince anlatılmış konunun tamamını oku faydayı görürsün ztn ;)

bilgisiz yapılan yorumda bizim kayışları koparıyo o nasıl olucak ?
bilginin boyutunu anlat. kaç tane coil kullandın kaç tane yay basılmış araç kullandın. burda birçok insan yay basmış amortistör sertleştirmiş yorum yapıyor tek bilgili siz misiniz?

Emir_b16a
22-08-2009, 22:53
neyini bilcenlan :D sacma sapan konusma . bizim mahallede bi cocuk vardi yaylarini firina atip isitmisti 1 tanesi fazla isinmis kararmisti sora gitti sanayide isisttirrdi sanayi tozuylada ustunu kaplatti simdi en kral yay amortisor kitinden daha cok fazla fazla yol tutuyo :eek::eek::eek::cool:


:allaalla: :hmmm: hadi yaa ciddimisin çok performans aldımı bnde yapıcam :confused: :D

ogunozcan
22-08-2009, 22:53
kötü msj larıda moda edıtore bıldırıyım mı?:)puhahahaha

Emir_b16a
22-08-2009, 22:54
bilginin boyutunu anlat. kaç tane coil kullandın kaç tane yay basılmış araç kullandın. burda birçok insan yay basmış amortistör sertleştirmiş yorum yapıyor tek bilgili siz misiniz?

:D bn hiç coil görmedim biliyormuusun :D şahinden iisineden binmedim :D

depresif
22-08-2009, 22:55
:D bn hiç coil görmedim biliyormuusun :D şahinden iisineden binmedim :D
allah en güzelini versin ;)

Mr.K
22-08-2009, 22:55
bilginin boyutunu anlat. kaç tane coil kullandın kaç tane yay basılmış araç kullandın. burda birçok insan yay basmış amortistör sertleştirmiş yorum yapıyor tek bilgili siz misiniz?

saysana onlari

kac kisiniz..birde buraya yazmayan sizi onemsemeyen,sallamayan,kale almayan.kisileri say bak bakalim sonuc ne olucak..


hakkaten konustukca batiosnuz susunda bari konu arka sayfalarda kalsin..konustukca batiyosunuz..

he bu arada denemesi bedava.. sen X marka aracinin yayini kestir amortisorunu kaynattir kestir bictir..piste cikin ,ayni X arabanin amortisor yay kitli olaniyla (bak coilover demiyorum) yay amortisor kiti,hani 4amortisor 4yaydan olusan genelde(istisnai durumlar haric) bakin bakalim kim hangi viraji daha hizli donebiliyo (takla atmadan :hehe:)

ogunozcan
22-08-2009, 22:57
benım araba at arabası ona coıl taksak nasıl olur at donerken ıı yanalrmı?

depresif
22-08-2009, 22:58
saysana onlari

kac kisiniz..birde buraya yazmayan sizi onemsemeyen,sallamayan,kale almayan.kisileri say bak bakalim sonuc ne olucak..


hakkaten konustukca batiosnuz susunda bari konu arka sayfalarda kalsin..konustukca batiyosunuz..

he bu arada denemesi bedava.. sen X marka aracinin yayini kestir amortisorunu kaynattir kestir bictir..piste cikin ,ayni X arabanin amortisor yay kitli olaniyla (bak coilover demiyorum) yay amortisor kiti,hani 4amortisor 4yaydan olusan genelde(istisnai durumlar haric) bakin bakalim kim hangi viraji daha hizli donebiliyo (takla atmadan :hehe:)
oku konuyu baştan sona yaptıranları ve yorumlarını okursun.

bu arada sen çok iddaalısın ya hayatın virajlarda geçmiş galiba yere basık arabalarla ben senin hızına yetişemem :D

Emir_b16a
22-08-2009, 22:59
benım araba at arabası ona coıl taksak nasıl olur at donerken ıı yanalrmı?

atın bacaklarını kestirelim daha ii yol tutar :D

Mr.K
22-08-2009, 23:00
oku konuyu baştan sona yaptıranları ve yorumlarını okursun.

bu arada sen çok iddaalısın ya hayatın virajlarda geçmiş galiba yere basık arabalarla ben senin hızına yetişemem :D

anca anlamsiz kelimelerle saklabanlik yapmaya calisirsin boyle..hadi konussana engin yay kesme bicme islemleriyle ilgili profosor kisilik..hadi soyle..


+ konuyu bastan sona okuyupta ders cikartmasi gereken sensin,ben bunun gibi konulari 10yildir 1302138123981 defa okudum merak etme,dersimide cikardim payimida aldim,gerektiginde sustum gotumun ustune oturdum anladin ..

ogunozcan
22-08-2009, 23:01
atın bacaklarını kestirelim daha ii yol tutar :D

off bak bunu dusunemedım yaw.bak ınsanlar neler yazılyolar nasıl yenı fıkırler cıkıyor.

Mr.K
22-08-2009, 23:02
bu arada kendin kasindin yere basik arabayi bilmemneyi bilmemde altindaki 307yle yetisemicegin kesin ;) kisiligimin disina cikartma beni tavsiye etmem.

depresif
22-08-2009, 23:02
anca anlamsiz kelimelerle saklabanlik yapmaya calisirsin boyle..hadi konussana engin yay kesme bicme islemleriyle ilgili profosor kisilik..hadi soyle..
öncelikle yayın kesilmediğini bile kafacığın almamış senin ne anlatayım ben sana çok bilgili beyefendi :D sen al coil tak işte takıl dahada uzatma sql şişirme boşuna.

bu arada kendin kasindin yere basik arabayi bilmemneyi bilmemde altindaki 307yle yetisemicegin kesin ;) kisiligimin disina cikartma beni tavsiye etmem.
benim gücüm buna yeter buna binerim. senin gücünde sana kalmış allah daha çok versin be kardeşim sana ;) twin turbo arabanla hayırlı yolculuklar :D:D

Mr.K
22-08-2009, 23:03
öncelikle yayın kesilmediğini bile kafacığın almamış senin ne anlatayım ben sana çok bilgili beyefendi :D sen al coil tak işte takıl dahada uzatma sql şişirme boşuna.

cok komiksin sen yaa valla burda suanda konuyu okuyanlar gotuyle guluyolar sana haberin yok..

depresif
22-08-2009, 23:04
cok komiksin sen yaa valla burda suanda konuyu okuyanlar gotuyle guluyolar sana haberin yok..
sen kendi yorumunu yap millet kime gülerse gülsün :D

Mr.K
22-08-2009, 23:05
arabam tt degil once neyin n oldugunu anla ondan sora yorum yap. kendine guldurmeyi millete hosgoruyosan senin bilicegin is sende haklisin dur bende biraz daha gulim :hehe:

sizin gibiler parayla bile satin alinamaz yaaw vallahi bak cok komiksiniz :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:

ogunozcan
22-08-2009, 23:07
boku cıktı kardesım olayların hahahaha

Emir_b16a
22-08-2009, 23:08
sen kendi yorumunu yap millet kime gülerse gülsün :D

ya arkadaşım bak bu bi arkadaş tawsiyesidir yazma walla kimse iplemez sni yanlış bildiğinle kalırsın sadece gülerler başka konuda denk geldinmi biri ne anlarsın git yay ısıttır sn derlerse üzülürsün kawga çıkar bildiklerini sawunmak yerine geliştirmeye bak kendini ;)

Mr.K
22-08-2009, 23:08
alp2 arkadasim aracinizda coilover vardi galiba..bilgilendirirseniz bizi sevinirz..pardon ingilizce tabir kullandim

yukseklikalcakliksertlikyumusaklikayarliindirgecka ldirgaclariniz hakkinda bilgi bekliyorum tesekkurler.

depresif
22-08-2009, 23:09
arabam tt degil once neyin n oldugunu anla ondan sora yorum yap. kendine guldurmeyi millete hosgoruyosan senin bilicegin is sende haklisin dur bende biraz daha gulim :hehe:

sizin gibiler parayla bile satin alinamaz yaaw vallahi bak cok komiksiniz :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:
ben aracın tt dedim mi :D sen coil takıyorsan en aşağı twin turbo project yaparsın ondan dedim ben :D büyüksün ya o bağlamda :D:D

komiğizdir evet senin kadar mizahi bir kişiliğe sahip olmasakta..

Mr.K
22-08-2009, 23:10
ben aracın tt dedim mi :D sen coil takıyorsan en aşağı twin turbo project yaparsın ondan dedim ben :D büyüksün ya o bağlamda :D:D

komiğizdir evet senin kadar mizahi bir kişiliğe sahip olmasakta..

bari dedigin seyin arkasinda dur,espriktuel cokbilmis yayci seni.. cevir kazi yanmasi modeli yapma bibok soyluyosan arkasinda dur.. bilmemne neymiste mismiste mismis hasiktirlan :hehe: haahahahahhaahah

@Lp2
22-08-2009, 23:10
alp2 arkadasim aracinizda coilover vardi galiba..bilgilendirirseniz bizi sevinirz..pardon ingilizce tabir kullandim

yukseklikalcakliksertlikyumusaklikayarliindirgecka ldirgaclariniz hakkinda bilgi bekliyorum tesekkurler.

neyını anlatıyım kank duz yolla yere surtuyorum ne ses var ne baska bı sey % 50 sert 3 kısı kedı gozune deyıyorum hıc bı sorun yok coıllerde

Mr.K
22-08-2009, 23:11
neyını anlatıyım kank duz yolla yere surtuyorum ne ses var ne baska bı sey % 50 sert 3 kısı kedı gozune deyıyorum hıc bı sorun yok coıllerde

benim tivindirbo sanilan arabam icinde varmi bu koyilovirlardan ?

Emir_b16a
22-08-2009, 23:12
neyını anlatıyım kank duz yolla yere surtuyorum ne ses var ne baska bı sey % 50 sert 3 kısı kedı gozune deyıyorum hıc bı sorun yok coıllerde


nie taktınki coili twin turbo arabadan başkasına takmaya gerek yokki :D :D

ogunozcan
22-08-2009, 23:12
oalyda son noktayı koydu bence.

Mr.K
22-08-2009, 23:12
nie taktınki coili twin turbo arabadan başkasına takmaya gerek yokki :D :D

arabam tivindirbo olsa yureyim gam yemicek 1.9tdidan cevirmes6 :(

depresif
22-08-2009, 23:13
bakın arkadaşlar son defa yazıyorum bu konuya başkada yorum yapmayacağım.

ne benim arabamın yayları ısıtılıp basıldı nede coilover takıldı. sadece 5lik yay mevcut aracımda. ancak bu yay bastırma işlemini araştırdım 2 tane farklı arkadaşımında yaptırdığına şahit oldum ve araçlarına bindim. şahsi görüşüm güzel bir elden yapılırsa bu işlemlerin araca bir zararının olmadığı ve bence yarar sağladığıdır. ayrıca ve ayrıca daha önce bu işlemi yaptıran arkadaşlarında yorumları ışığında bence bu işlem yaptırılabilir bir işlemdir. size göre farklıdır. bana göre böledir herkez yorumunu yazsın bıraksınki milletde ona göre bu işlemi yaptırmadan önce okusun karar versin coil mi alır yay mı bastırır. herkezin kendi bileceği iştir bu.

bu konuda benim için kapanmıştır :) iyi geceler..

Mr.K
22-08-2009, 23:14
heh soyleee..hadi selametle..gene bekleriz..

onursumer
22-08-2009, 23:14
yayları ısıtıp presle basıp gezenler yolda yay kırılınca ne yapıyorlar onu merak ettim ben :D

he bide konuyu komple okumadım ama arada bi arkadaş saxonun arka amortisorlerinden bahsetmiş kamyonetmi falan diye

106,saxo,206,306 ların arkalarının torsiyon oluğunu bilmeyen arkadaşlar intihar falan etsin okadar yani ahaha :D

B.Aktepe
22-08-2009, 23:16
yay ısıtırsanız yayın özelliği kaybolur sertleşir kırılır vs.. insanları yanlış bilgilendirmeyin. araç için üretilen kitler haricinde yürüyen aksam için sonradan yapılan işlemler uygulamayın. yay sertleştirmek amortisör kesmek biçmek vs vs..