Orijinalini görmek için tıklayınız : VTİ ların yol tutuşu nasıl??
vtiların yol tutuşu hakkında beni aydınlatırmısınız??
Vtec-SEDAN
22-08-2009, 00:03
yol tutuşu vasatdır..
stock amortisöerlerıylearacı yolda tutmak zor oluor ama bı kac oynamayla daha verımlı hale gelebılıorlar yay coılover felan
yay şart. agresif kullanım için yani biz gençler için ;)
yere yapıstırırsan sorun olmaz...orjınal yaylarla sawrulma olabılır cok az
stok vtecın yol tutusu kesınlıkle vasat degıl bellı yere kadar gayet tatmınkardır. yay ve konı amortsoerle sacma tutmaya baslar :)
Gözümle görmesem, bir başkası söylese inanmazdım.
Özgünde UN var iken aracında amortisör olarak koni mevcuttu. Yay olarak ne vardı orasını bilemiyorum. Ben şahit olduğum bir olayı anlatayım sen düşün biraz oynanmış vti'ın yol tutuşunun nasıl olduğunu.
Bir akşam beraberdik, basıyordu kereta...
S'ten çıktı, AZK'ya doğru ilerlemeye başladı. AZK'ya girmeden önce gözüm ibreye takıldı.
-ÖZGÜN 200 dedim
Ayağını hafif gazdan çekip 195-190'a kadar yavaşladı, dıştan girdi, içe yattı, dışa açılarak hafiften otobüs durağını da kullanarak gayet düzgün bir çizgi ile sağ salim çıktı.
Evren sen bunu yazdında herkes Özgün Değil ;) biri şimdi ben VTI var 190la viraj alıyormuş der patlar bir yere :)
overblack
22-08-2009, 01:05
vti'ın diil her aracın yol tutuşu aracın limitleri ölçüsünde fabrikada denenir hemde defalarca.hatta bu tofaş'ın kuş serisi için bile geçerlidir.(bursa fabrikada gördüm).stock halde kullanıyorsan araba kullanmayıda biliyorsan bir sıkıntı yaşamazsın.ancak araba üzerinde çeşitli modifikasyon ve tadilatlara girdiysen yol tutuşu içinde gerekli tadilatı yapman gerekir
Emir_b16a
22-08-2009, 01:07
vtı ın yol tutuşu gayet iidir standart amortisörle çok aşırı güwen hissi wermesede :)
geçen hatta bu gün başka bi konuda s 2000 için yüksek hızda wiraja girmeyin yazmışlar ki s 2000 o konuda gayet başarılı bi araç :D
vtı da başarılı bi araç elektronik sistemlerinin olmayışı yeni araçlara göre dez awantaj tabiki tek prblemi frenlerinin güçsüzlüğünden erken frenaja girmek zorunda oluşu buda bi çok kişiyi (geç frenleme sewdasından kaynaklanıo) hızlı wiraja girme spin atma sawrulma weya kaza gibi durumlara soktuğu için wasat denio yoksa vtı ii yol tutuyo kötü diil wasat hiç diil ama bi 106 gtı diil tabiki
Gözümle görmesem, bir başkası söylese inanmazdım.
Özgünde UN var iken aracında amortisör olarak koni mevcuttu. Yay olarak ne vardı orasını bilemiyorum. Ben şahit olduğum bir olayı anlatayım sen düşün biraz oynanmış vti'ın yol tutuşunun nasıl olduğunu.
Bir akşam beraberdik, basıyordu kereta...
S'ten çıktı, AZK'ya doğru ilerlemeye başladı. AZK'ya girmeden önce gözüm ibreye takıldı.
-ÖZGÜN 200 dedim
Ayağını hafif gazdan çekip 195-190'a kadar yavaşladı, dıştan girdi, içe yattı, dışa açılarak hafiften otobüs durağını da kullanarak gayet düzgün bir çizgi ile sağ salim çıktı.
yaysız,amortisörsüz kıçı kırık 1.4 206yla 160-165 hızım :eek: o zaman ya benim araba iyi tutuyodu yada özgün arkadaş içerdeyken seker diye çekindi
Arkadaşlar yere basmakla arabanın yol tutuşu artmaz her araçın kendine göre bi ayarı vardır o ayarı yakalamak gerekir. Teker gömülsün yola yapışırım diye düşünmeyin bence :)
vtı ın yol tutuşu gayet iidir standart amortisörle çok aşırı güwen hissi wermesede :)
geçen hatta bu gün başka bi konuda s 2000 için yüksek hızda wiraja girmeyin yazmışlar ki s 2000 o konuda gayet başarılı bi araç :D
vtı da başarılı bi araç elektronik sistemlerinin olmayışı yeni araçlara göre dez awantaj tabiki tek prblemi frenlerinin güçsüzlüğünden erken frenaja girmek zorunda oluşu buda bi çok kişiyi (geç frenleme sewdasından kaynaklanıo) hızlı wiraja girme spin atma sawrulma weya kaza gibi durumlara soktuğu için wasat denio yoksa vtı ii yol tutuyo kötü diil wasat hiç diil ama bi 106 gtı diil tabiki
yok cnm orjınal halınde 2 sag sag sol yaptıgında araba dagılmıyormu, ön bı tarafa arka bı tarafa gıdıyo:D orjınal halde sınıf ortalamasının altında bnce bıraz..
Emir_b16a
22-08-2009, 01:26
yok cnm orjınal halınde 2 sag sag sol yaptıgında araba dagılmıyormu, ön bı tarafa arka bı tarafa gıdıyo:D orjınal halde sınıf ortalamasının altında bnce bıraz..
yoldan kopmayan araba yokki :D koparmak istersen porsche bile kopuyo sorun diil o sınıfına göre ii yerlerde vtı çok üstlerde olmasada
Yol tutuşu küçük oynamalar ve yere yakınlığı artırılınca iyi olmaya başlar :)
yol tutuş orta kötü olan özellıkle direksıyon tepkısı ve turu
hepinize cok tesekkür ederim peki bu direksiyonla ilgili sorunu nasıl hallediyorsunuz?
vti'ın diil her aracın yol tutuşu aracın limitleri ölçüsünde fabrikada denenir hemde defalarca.hatta bu tofaş'ın kuş serisi için bile geçerlidir.(bursa fabrikada gördüm).stock halde kullanıyorsan araba kullanmayıda biliyorsan bir sıkıntı yaşamazsın.ancak araba üzerinde çeşitli modifikasyon ve tadilatlara girdiysen yol tutuşu içinde gerekli tadilatı yapman gerekir
birde dacia loganla dene ozaman :D ölmez kalırsan iyidir :D
Cimmeria
22-08-2009, 11:01
koni ve yay takınca stock haline göre daha iyi tutmaya başlıyor açıkçası
coolvtec
22-08-2009, 11:02
bir alman arabalarına kıyaslarsan gayet vasattır. koni yay şarttır. frenleri de 46 metre olaraktan son derece moktandır, ama seviyoruz kendilerini başka da bir eksisi yoktur zaten.
Bana sormayın yol tutuşunu. Koni 3,5 yay ile kullanıyorum halen tırstırıyor yeri gelince.
Mesela c terminali yolunun sonundaki virajı 200 le dönemiyorum. Kopacakmış hissi hat saffada oluyor. Ama audi ile deli girip çıkıyorum.
yol tutus soruluyor da neye gore??? kımın lastıgı cok ıyıdır amortısorlerı saglamdır her yere doner durur, kımın lastıgı ucuzdur kotudur..hıc bır yere donemez...bence soru su sekılde sorulmalıydı...vtec sıze vırajlarda guven verıyor mu? ben dırek cevap vereyım hayır...
itr lsd kullanıyorum virajlarda çok iyi tutuyor ön taraf, arkadan atma yaşamadım çok şükür onun dışında stock amortisörler ile sadece yay kullanıyorum, en kısa zamanda el atmayı düşüyorum.. direksiyon turu gerçekten sinir bozucu faktörlerden..
direksiyon turu dediğiniz nesi kötü_? bi virajı almak için çok mu çevirmeniz gerekiyor_?
ahmet3425
22-08-2009, 13:39
ornek veriyorum rakipleri Astra Gsi, Clio rs, 106 gti, Golf gti vs bu araclara gore kıyaslarsan biraz vasat kalır...
hondaların ztn genelinde yol tutus ve fren problemleri oldugu asikar ama iyilestirmek icinde en cok malzemeyi hondada bulursun;)
vtı çoğu kullanıcısına virajda güven vermez firenlerde aynı şekil...
stockta ortalamanın altında ama konı ve yayla ortalamanın ustune çıkılabılıor.çokta ucuza
yol tutuş orta kötü olan özellıkle direksıyon tepkısı ve turu
dıreksıyon turunun az olması anı tepkı vermeye ayarlanmıs olması. 1.6 ıeslerın turu daha fazladır ama okadar anı tepkı vermez
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.