Orijinalini görmek için tıklayınız : 2009 Civic vs 106 Gti
2009 1.6 125 hp civic ile 106 gti 1.6 120 hp stock olmak kaydıyla uzunda ne olur.Yay dahi olmayacak.Benim fikrim honda götürür çünkü 106 orjinal haliyle oturaklı gitmeyeceği düşüncesindeyim..
civic uzar gider cok deli arac feci uzuyor uzunda...:icon_wack
DoDo_hamann
22-08-2009, 12:34
civic uzar gider cok deli arac feci uzuyor uzunda...:icon_wack
+1
250'ye kadar 106 önde gider,sonrasında civic alır.
106 2009 Civic bence kıyaslanmaz.... Ama yılların yorgunluğuyla belki Civic farkı kapatır... 106lar 220ye kadar gidiyor die biliyodum...
2009 1.6 125 hp civic ile 106 gti 1.6 120 hp stock olmak kaydıyla uzunda ne olur.
Civic'in nur topu gibi bi oğlu olur
Civic'in nur topu gibi bi oğlu olur
O hafif 106 gti.Emin msin leylek gibi yaylarla uzunda gidebileceğini mi sanıyorsun?
O hafif 106 gti.Emin msin leylek gibi yaylarla uzunda gidebileceğini mi sanıyorsun?
yay uzunda cok etki ediyor ben yayla 2 boy actıgımı hatırlıyorum...
_muhaRRem
22-08-2009, 12:43
severek izliyoruz :eek:
2 boy az oldu Cem, 2 tır boyu farkeder en az... Neyi tartısıosak aslında :)
DoDo_hamann
22-08-2009, 12:44
O hafif 106 gti.Emin msin leylek gibi yaylarla uzunda gidebileceğini mi sanıyorsun?
kardesim ne saçma yorumlar yazıyorsun,nolucak orjinal yaylarıyla araba havalancakmı?
yay uzunda cok etki ediyor ben yayla 2 boy actıgımı hatırlıyorum...
yani..:cool:
http://www.youtube.com/watch?v=rtGpYYyGOkI
Bak ne güzel söylemiş cem karaca ümit fakirin ekmeği diyor :)
kardesim ne saçma yorumlar yazıyorsun,nolucak orjinal yaylarıyla araba havalancakmı?
işte senin bilginde bu kadar :confused: airodynamic denen birşey var..
yani..:cool:
eywallah kum var 2 kg oynarmısın???
geyik yeter bu kadar boyle sacma konuları nasıl akıl ediyorsunz anlamoyrum bi turlu:icon_wack
DoDo_hamann
22-08-2009, 12:46
vay beeee airodynamic demek hahahahaha
Adana yöresinden bir hayırsever GTI ya da VTS sahibi sevabına bi tur dolaştırsın arkadaşı :)
Serencebey
22-08-2009, 12:56
işte senin bilginde bu kadar :confused: airodynamic denen birşey var..
ben bunu bılmıordum neymıs cok merak ettım.
ayrodinamik diyip geçme 3.5 likyay 1.5 boy 5 lik yay 2.5 boy farkediyo;)
ulasstoprak
22-08-2009, 12:59
valla sna helal olsun hala banlanmadın ya ben dünü çıkarmazsın die bekliodum .. :D
DoDo_hamann
22-08-2009, 13:01
valla ramazan nedeniyle töleranslı davranılıyor heralde ama artık techturkey tatil hizmetlerinden yararlanmalı:D
Yazıyorsun bari doğru yaz aerodynamic airodynamic deil :)
Gti mı ne alaka civic le civic stock sti geçer..
yaw niye alaya alıyorsunuz anlamıyorum.Rüzgarın önemini bilmiyor musunuz ? Spoilerlar süs olsun diye mi takılıyor araçlara ? Buyrun sizlere ayrıntılı bilgi..
http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil)
Yazıyorsun bari doğru yaz aerodynamic airodynamic deil :)
ben okuduğum gibi yazdım kimisi ayro der kimisi airo der.
sadete gelelımm ee kımler denıyor sımdııı? :)
evet varsa yeni civic ve stock leylek gti denesinler..
DoDo_hamann
22-08-2009, 13:09
yaw niye alaya alıyorsunuz anlamıyorum.Rüzgarın önemini bilmiyor musunuz ? Spoilerlar süs olsun diye mi takılıyor araçlara ? Buyrun sizlere ayrıntılı bilgi..
http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil)
sende taksaydın bi spoiler 106'larla deneme videolar isteriz sonra.
http://img37.imageshack.us/img37/4897/spoilerwzz.jpg (http://img37.imageshack.us/i/spoilerwzz.jpg/)
Tayfun veya hortum gibi şiddetli rüzgarların tehlikeli olmalarının bir nedeni çok alçaktan eserek yukarıya doğru basınç oluşturup herhangi bir kütleyi havaya savurmasıdır. Benzer bir etki de hızlı kullanılan otomobillerde oluşmaktadır. Bu etki aracın üstünde oluşan emme, altında oluşan kaldırma kuvvetiyle daha çok artmaktadır.
Yüksek hızlı araçlarda aracın üst kaporta yüzeyinin kambur olması doğrusal akım karakteristiği taşıyan hava akımının ( V ) bu bölgede eğrilik sebebiyle hareket yönüne dik bir hız bileşeni kazanmasına ( V2 ) neden olur. Böylece yeni bileşen sayesinde daha büyük değere sahip bir bileşke hız vektörü ( Vb ) ortaya çıkar.
Hızdaki artışa paralel olarak aracın üstündeki basınç düşer. Aracın üstünde oluşan basınç düşmesi araca yukarıdan emme etkisi yapar. Bu etki oluşurken bir yandanda aracın altından giren hava aracı yukarıya kaldırmak için basınç uygulamaktadır. Bu kaldırma ve emme kuvvetleri aracın tekerleklerindeki ağırlık kuvveti etkisini azaltarak kumandanın zorlaşmasına bilhassa viraj halinde aracın kolaylıkla savrulmasına ve hatta yerden havalanıp takla atmasına neden olur.Bu sebeple yarış otomobillerinin alt yapısına eğrilik verilerek yere basma kuvvetini artırmaya çalışılmıştır. Buna rağmen tam bir başarı sağlanamamıştır. Şöyle ki : olanca hızıyla giden bir yarış arabasını rüzgar piste adeta yapıştırır, öte yandan arabanın karoseri rüzgar direncini asgariye indirecek şekilde biçimlendirilmiştir. Rüzgar bir yandan arabayı piste yapıştırırken, öte yandan arabanın altında oluşan hava cereyanı bir karşı güç oluşturur.
Öndeki otomobile fazla yanaşan bir yarış arabasının üzerindeki rüzgar baskısı azalır, çünkü rüzgarın esas baskısını öndeki otomobil karşılar. arkadaki otomobilin sürati artar ancak ön tekerlerin piste olan teması zayıflar.
Bu durumda saatte 300 km hızla giden araç birden bire açıkta kalıp esen rüzgarla karşı karşıya geldiğinde arabanın altından giren hava tekerlerin yerle olan temasını keser ve aracı havalandırır.
1999 yılında 24 saatlik Le Mans yarışında Mercedes ekibinin başına gelen bu olayla ekip yarışlardan çekilmek zorunda kalmıştır.Normal binek araçlarında tehlike bu boyutlarda olmamaktadır yine de savrulma riski vardır. Porsche 1966'dan 1969'a kadar ürettiği 911 marka araçlarda ağırlık artırımı yaparak soruna pratik bir çözüm bulmuştur. Saatte 225 km hızla giden araçlarının ön tarafına döküm demir sağ ile sol tarafa birer akü koyarak aracın yere yapışmasını sağlamıştır. Teknik açıdan daha akıllıca çözüm ise spoiler kullanımı ile gelmiştir.
Kelime anlamıyla spoiler bozucu veya dağıtıcıdır. Yapılan laboratuar araştırmalarında aracın üstünden akan hava akımının kaportayı terk ettiği arka bölüme konulan spoiler bu bölgenin arkasında oluşturduğu hız düşüşü ve buna bağlı olarak ortaya çıkan basınç artışının araca ilave itme kuvveti sağladığı veya diğer bir deyişle aracın hava direnç kaybını azalttığını ortaya koymuştur Aracın ön tarafına konulan spoilerin ise rüzgarı yönlendirerek yukarı doğru basınç yapmasını ve böylece otomobilin ön kısmının havalanmasını engellemektedir.
DoDo_hamann
22-08-2009, 13:14
ee takıyomusun şimdi spoiler?
Ne zaman görcez 106larla seni
ee takıyomusun şimdi spoiler?
Ne zaman görcez 106larla seni
önce konuyu doğru oku sonra yorum yap.2009 civiclerden bahsediyoruz.Benim arabam 2002.Konuyu saptırma.Bu konuyada bilgisi olan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim.
Biliyorsan konuş örnek alsınlar,bilmiyorsan susta adam sansınlar..
Bu güzel bilgilerini makaleler ve teknik bilgiler kısmında paylasırsan bizim gibi bu işten anlamayan insanları da aydınlatmış olursun.
Dogukan spoiler olayı son nokta oldu :)
Tayfun veya hortum gibi şiddetli rüzgarların tehlikeli olmalarının bir nedeni çok alçaktan eserek yukarıya doğru basınç oluşturup herhangi bir kütleyi havaya savurmasıdır. Benzer bir etki de hızlı kullanılan otomobillerde oluşmaktadır. Bu etki aracın üstünde oluşan emme, altında oluşan kaldırma kuvvetiyle daha çok artmaktadır.
Yüksek hızlı araçlarda aracın üst kaporta yüzeyinin kambur olması doğrusal akım karakteristiği taşıyan hava akımının ( V ) bu bölgede eğrilik sebebiyle hareket yönüne dik bir hız bileşeni kazanmasına ( V2 ) neden olur. Böylece yeni bileşen sayesinde daha büyük değere sahip bir bileşke hız vektörü ( Vb ) ortaya çıkar.
Hızdaki artışa paralel olarak aracın üstündeki basınç düşer. Aracın üstünde oluşan basınç düşmesi araca yukarıdan emme etkisi yapar. Bu etki oluşurken bir yandanda aracın altından giren hava aracı yukarıya kaldırmak için basınç uygulamaktadır. Bu kaldırma ve emme kuvvetleri aracın tekerleklerindeki ağırlık kuvveti etkisini azaltarak kumandanın zorlaşmasına bilhassa viraj halinde aracın kolaylıkla savrulmasına ve hatta yerden havalanıp takla atmasına neden olur.Bu sebeple yarış otomobillerinin alt yapısına eğrilik verilerek yere basma kuvvetini artırmaya çalışılmıştır. Buna rağmen tam bir başarı sağlanamamıştır. Şöyle ki : olanca hızıyla giden bir yarış arabasını rüzgar piste adeta yapıştırır, öte yandan arabanın karoseri rüzgar direncini asgariye indirecek şekilde biçimlendirilmiştir. Rüzgar bir yandan arabayı piste yapıştırırken, öte yandan arabanın altında oluşan hava cereyanı bir karşı güç oluşturur.
Öndeki otomobile fazla yanaşan bir yarış arabasının üzerindeki rüzgar baskısı azalır, çünkü rüzgarın esas baskısını öndeki otomobil karşılar. arkadaki otomobilin sürati artar ancak ön tekerlerin piste olan teması zayıflar.
Bu durumda saatte 300 km hızla giden araç birden bire açıkta kalıp esen rüzgarla karşı karşıya geldiğinde arabanın altından giren hava tekerlerin yerle olan temasını keser ve aracı havalandırır.
1999 yılında 24 saatlik Le Mans yarışında Mercedes ekibinin başına gelen bu olayla ekip yarışlardan çekilmek zorunda kalmıştır.Normal binek araçlarında tehlike bu boyutlarda olmamaktadır yine de savrulma riski vardır. Porsche 1966'dan 1969'a kadar ürettiği 911 marka araçlarda ağırlık artırımı yaparak soruna pratik bir çözüm bulmuştur. Saatte 225 km hızla giden araçlarının ön tarafına döküm demir sağ ile sol tarafa birer akü koyarak aracın yere yapışmasını sağlamıştır. Teknik açıdan daha akıllıca çözüm ise spoiler kullanımı ile gelmiştir.
Kelime anlamıyla spoiler bozucu veya dağıtıcıdır. Yapılan laboratuar araştırmalarında aracın üstünden akan hava akımının kaportayı terk ettiği arka bölüme konulan spoiler bu bölgenin arkasında oluşturduğu hız düşüşü ve buna bağlı olarak ortaya çıkan basınç artışının araca ilave itme kuvveti sağladığı veya diğer bir deyişle aracın hava direnç kaybını azalttığını ortaya koymuştur Aracın ön tarafına konulan spoilerin ise rüzgarı yönlendirerek yukarı doğru basınç yapmasını ve böylece otomobilin ön kısmının havalanmasını engellemektedir.
ulasstoprak
22-08-2009, 13:18
Söylemedi deme son 1 saatin ... :D
Sorun değil abicim girmesemde olur siteye büyük bir kaybım olmaz yani.
DogukanB
22-08-2009, 13:20
Honda seninse honda geçer. 106 seninse 106 geçer. Senin d16v1 hepsini geçer. Geri geri, yan yan, uzun, kısa, çapraz alayınaaaaa :heyoo:
ilginç konu olmuş 2009 civic ve 106 gti :)
Eğer daha akıllı olursan şirinleri bile görebilirsin.
DoDo_hamann
22-08-2009, 13:21
Forumda yeterince can sıkıyorsun saçma sapan 8. kalite mesajların var,ban yemeden ya sen kendini düzelt yada bu kafayla tatile gidersin.
bana ordan burdan copy paste yapmada kendi bilginle konuş sözlük çocugu.
Bu forumun yüzde 90'ı şu anda bu konuyu senle maytap geçerek okuyor,yazıyor.
106 civicle porno yapar,senin arabanlada hardcore yapar,bunuda kafana sok yolda cahillik etme.Son 106'mı 2005'te sattım,muhtemelen sen bisiklete binerken ben 106'ya biniyordum,rahat ol o yüzden:)
ulasstoprak
22-08-2009, 13:23
Eğer daha akıllı olursan şirinleri bile görebilirsin.
eheuheuu bence biraz daha zıplarsa göricek ... :D:D:D
yaw Allahın peynir tenekesini bana ne yaptınız yav :)
Rstmania
22-08-2009, 13:28
Yalnız foruma girmemek ile çok şey kaybetmem demişsin de eğer motorlu taşıtlara bir ilgin varsa bu bilgisizlikten kurtulmak için en büyük fırsatı kaybedersin.
2009 civicin 240 yapmasına bakıp da 106 gti yi tokatlar diye düşünme. 106 gti uzun bir süre son süratte gitmesi lazım ki civic 240a ulaşsın ona yetişsin. (Bence o 240 videosundaki aracıda uçurumdan atmışlar o sürate ulaşsın diye. Bu arada 106 gti uçar mantığıyla bakıyorsan olaya civic daha önce uçar. Sonuçta biri aile arabası biri sınıfında performans aracı olarak üretilmiş bir araç? Sence hangisi daha iyi yolu tutar.?
Yalnız foruma girmemek ile çok şey kaybetmem demişsin de eğer motorlu taşıtlara bir ilgin varsa bu bilgisizlikten kurtulmak için en büyük fırsatı kaybedersin.
2009 civicin 240 yapmasına bakıp da 106 gti yi tokatlar diye düşünme. 106 gti uzun bir süre son süratte gitmesi lazım ki civic 240a ulaşsın ona yetişsin. (Bence o 240 videosundaki aracıda uçurumdan atmışlar o sürate ulaşsın diye. Bu arada 106 gti uçar mantığıyla bakıyorsan olaya civic daha önce uçar. Sonuçta biri aile arabası biri sınıfında performans aracı olarak üretilmiş bir araç? Sence hangisi daha iyi yolu tutar.?
civic tabikide kalıplı araba yere iyi basar yüksek hızlarda çıt çıkarmaz.. Ama 106 hiç sanmıyorum benim 106 sı olan arkadaşım bunu söylüyor birdaha uzun yarışmam kimseyle canıma susamadım diyor :)
Bu forumun yüzde 90'ı şu anda bu konuyu senle maytap geçerek okuyor,yazıyor.
Aynen cok dogru!! Severek takip ediyorum!!! :) :)
Rstmania
22-08-2009, 13:35
civic tabikide kalıplı araba yere iyi basar yüksek hızlarda çıt çıkarmaz.. Ama 106 hiç sanmıyorum benim 106 sı olan arkadaşım bunu söylüyor birdaha uzun yarışmam kimseyle canıma susamadım diyor :)
ben sadece öğren diye yazdım bu forumda şansını kaybettin. Belki başka forumda böyle konular açmazsın da boşuna orada da dalga konusu olmazsın.
Bence kendiside inanmıyor sölediklerine.orucun insanlar üstündeki etkisi :)
tender06
22-08-2009, 13:40
şaka bu bence ilk kalktığında zaten 100 metre fark atar 106 uzun ne kadar uzun 5 km ise eğer mümkün değil hondanın yanına bile yanaşması 106 nın
aslında biliyor musunuz :D siz benle değil ben sizle alay geçiyorum ve sizleri izlerken gerçekten çok keyif alıyorum :)
aslında biliyor musunuz :D siz benle değil ben sizle alay geçiyorum ve sizleri izlerken gerçekten çok keyif alıyorum :)
hauahuah eheuheuehue auauhauhauahuahuahauha moahahaha pauahuahuh
oruc basına vurdu kesin...:D
hauahuah eheuheuehue auauhauhauahuahuahauha moahahaha pauahuahuh
oruc basına vurdu kesin...:D
he ya oda var tabi biraz :D
kemalaras
22-08-2009, 13:53
okuması eglencelı oluo :P
Serencebey
22-08-2009, 13:58
aslında biliyor musunuz :D siz benle değil ben sizle alay geçiyorum ve sizleri izlerken gerçekten çok keyif alıyorum :)
Sen kımsınde bızımle alay ediyorsun?
Adın ne sanın ne senın? Bu foruma gırmeyerek bısey kaybetmeyecegını dusunerek zaten acizligini kucuklugunu belli ediyorsun.
Heleki savundugun konuyla dahada bir belli ediyorsun. Sana son uyarım bir daha boyle sacma sapan konu acarsan ve sana yazılanları olgunlukla degıl alayka karsılarsan omur boyu tatıl seceneklerınden yararlanırsın.
Ayrıca dalga konusunu ayrı alıyorum sivilde görmiyim seni.
bu konuları sen ta.şanamı açıyorsun yoksa gerçekten merakmı ediyorsun bende bunu çok merak ediyorum.
edit. eğer civic le gti ı karşılaştırcak bi bilgiye sahipsen reset at tekrar bi araştırma yap bence
yaw bakın arkadaşlar ben insan gibi konu açıyorum.Adam akıllı topu topu 2 konu açtım.Ve istediğim cevapları alamadım herkes bir ayrı telden alay geçiyor milllet geliyor konumda gırgır yapıyor resmen buda benim zoruma gidiyor ve bende o yüzden sizle alay geçtiğimi söyledim insanlıkla konu açmaya çalışıyorum cevaplara bak böle cevaplara nasıl olgunlukla cevap vermemi bekliyorsunuz..
ulasstoprak
22-08-2009, 14:06
Düzgün konu açarsan neden millet seninle dalga geçsin ..
konunun yorumlara bakın ya 1 tane düzgün cevap yok
konunun yorumlara bakın ya 1 tane düzgün cevap yok
09 civic le 106 gti karşılaştırılacak en son 2 araba o yüzden olabilirmi açmış olmak için konu açma istersen
konunun yorumlara bakın ya 1 tane düzgün cevap yok
demekki sorun sende...:heyoo:
kardes sen şakamısın yaw :D:D
anladık merak edıomussunda merak eden adam bilmeyen adamdır konuyu acar yazılanları okur ona göre yorum yapar..madem bilmiyosun ne diye 106 yı peynir tenekesi yapıp civicle yarıstırıyosun sonrada bilmeden civic gecer diyosun?
gercekten cok merak ettim hayatında hic 106 ya bindinmi?
Düzgün konu açarsan neden millet seninle dalga geçsin ..
arkadaşım uyarın ozaman bu konu yanlış deyin yorumda yazmayın niye alay geçiyosunuz 20 yaşındayım diye niye küçük görüyosunuz sonuçta bende çocuk değilim,sizinde yaptığınız ayıptır böyle olmaz.106 gti ı seviyordum 106 danda soğuttunuz beni
kardes sen şakamısın yaw :D:D
anladık merak edıomussunda merak eden adam bilmeyen adamdır konuyu acar yazılanları okur ona göre yorum yapar..madem bilmiyosun ne diye 106 yı peynir tenekesi yapıp civicle yarıstırıyosun sonrada bilmeden civic gecer diyosun?
gercekten cok merak ettim hayatında hic 106 ya bindinmi?
böyle yorumlar gelirse 106 da peynir tenekesi olur tabi ben tartışma konusu açtım tartışalım diye açtım ama millet direk alay ediyor olur mu böyle yaw.
Serencebey
22-08-2009, 14:12
yaw bakın arkadaşlar ben insan gibi konu açıyorum.Adam akıllı topu topu 2 konu açtım.Ve istediğim cevapları alamadım herkes bir ayrı telden alay geçiyor milllet geliyor konumda gırgır yapıyor resmen buda benim zoruma gidiyor ve bende o yüzden sizle alay geçtiğimi söyledim insanlıkla konu açmaya çalışıyorum cevaplara bak böle cevaplara nasıl olgunlukla cevap vermemi bekliyorsunuz..
Koskoca site, nerdeyse Turkiye'deki en buyuk bilgi kaynagi burası.
Karsılastırmalara ac bak ne var ne yok. Goz var nizam var. O araba onu nasıl gecsın.
Demissin aerodynamic; bir sen mi haberdarsın o konudan? Olmaz demisız daha neyını ıdda edıorsun?
Biz bilmioruz hıc surtunme katsayıları akıskanlar mekanıgı sen hala kulaktan dolma yok arkadsım bunu dedı amcam bunu dedı dıe uzatıorsun
106 danda soğuttunuz beni
bu lafına çok sevindim işte :)
Koskoca site, nerdeyse Turkiye'deki en buyuk bilgi kaynagi burası.
Karsılastırmalara ac bak ne var ne yok. Goz var nizam var. O araba onu nasıl gecsın.
Demissin aerodynamic; bir sen mi haberdarsın o konudan? Olmaz demisız daha neyını ıdda edıorsun?
Biz bilmioruz hıc surtunme katsayıları akıskanlar mekanıgı sen hala kulaktan dolma yok arkadsım bunu dedı amcam bunu dedı dıe uzatıorsun
bir arkadaşa söyledim onu.Arabada yay olmazsa ne olur ki havalanır mı araba diye yorum yapmış onun cevabıydı Aerodynamic olayı kimseye bilmişlik yaptığım yok benim..
Serencebey
22-08-2009, 14:17
arkadaşım uyarın ozaman bu konu yanlış deyin yorumda yazmayın niye alay geçiyosunuz 20 yaşındayım diye niye küçük görüyosunuz sonuçta bende çocuk değilim,sizinde yaptığınız ayıptır böyle olmaz.
Senı kucuk goren yok sen kendını kucuk dusuruorsun. Bu sıtede senden kucuk ama daha bılgılı ınsanlar mevcut oncelıkle konusmasını ve saygıyı ogrenmelısın.
Bu site senın ıcın daha cok fazla. Sen biraz pişte oyle gel.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.