PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yaylar hakkında..



.::EmrE::.
23-08-2009, 21:59
Selamlar :)

Araçlarımıza alıp taktığımız spor yayların yol tutuşu ve görsellik adına kattıgı artıları biliyoruz..Peki bu yayların araca her hangi bir zararı var mı? Yükseklik ölçüsü (2-3-4 mm vs..) falan arac tipinde , motor özelliklerine göre değişiklik gösterir mi? Orjinal süspansiyonlara herhangi bir zararı var mı? Kısacası yay seçerken bilmem gereken önemli bir nokta var mı? Bu hafta almayı düşünüyorum da :)

Örneğin kaç mm almam uygun olur? Corsa için 30mm de var 40mm de var , 5 de var...

SONE-R
23-08-2009, 22:04
sadece görsellik ve yol tutuşuna katkısı yok artı performans ve yakıt tüketimine de katkısı varmış.. eibach'ın web sayfasına bir göz atmanı öneririm:

http://eibach.com/cgi-bin/start.exe/eibach/index.html?entry=y&thid=122

Tayfun-E30
23-08-2009, 22:14
sertlektikçe absorbe etme oranı düşüyo en basidinden ki bu direk komple arabana yansıyo üstündeki amortisörler o yaylara göre tasarlanmamış vs vs...

YEY®
23-08-2009, 22:29
Stok amörtisörle en az düşüren yay en iyi yaydır bence yol tutuş açısından.

Emir_b16a
23-08-2009, 23:08
şimdi arkadaşlar yayların werdiği ölçü neyse o kdr düşürmesi gerekio eyer fazla düşüyosa weya az düşüyosa araç ya yanlış motor seçenei için olan yayları almışsınızdır yada aracın amortisörlerinde sorun wardır ki fren mesafesini % 50 ye kdr etkileyebilir

genelde tawsiye edilen 3 3.5 cm kdr orjinal amortisörlerin tolerans payı olmasıdır yani 3 3.5 luk yayları kullanmanız amortisörlerin sadece ömrünü kısaltır bu ölçülerin dışına çıktığında amortisörlere zarar werme gibi bi sorun teşkil eder

3 3.5 cm üstü düşürülücekse araç yani 4 5 6 7 8 :D araç için orjinal üretilmiş kitleri kullanmanız tawsiye edilir

ama spor amortisörlerde uzun wadede araca zarar werir kulelere fazla yüklenir genelde tawsiyem kule gergisi hatta warsa wiraj denge çubuklarıyla beraber kullanmaktır en uzun ömürlü we sağlıklı yol tutuş bu şekilde elde edilir


tabiki kullandığınız lastikte çok önemli :)

Emir_b16a
23-08-2009, 23:10
Stok amörtisörle en az düşüren yay en iyi yaydır bence yol tutuş açısından.

bu yanlış bi düşünce 1.4 ıs e vtı için üretilmiş yayları taktığın zmn hiç düşmüyo araç nerdeyse o zmn en iyisi dir diemezsin

en ii yay ölçü neyse o kdr düşüren yaydır

yayın karakteristiğine göre konfor deişir tabiki kimisi sert kimisi yumuşaktır :)

YEY®
23-08-2009, 23:19
bu yanlış bi düşünce 1.4 ıs e vtı için üretilmiş yayları taktığın zmn hiç düşmüyo araç nerdeyse o zmn en iyisi dir diemezsin

en ii yay ölçü neyse o kdr düşüren yaydır

yayın karakteristiğine göre konfor deişir tabiki kimisi sert kimisi yumuşaktır :)

ben spor yaylar arasında en az düşüren yay stok amörtisör ile en verimli çalışma aralığına sahiptir demek istedim senin söylediğin is'e vti yayı takınca düşmüyor hadisesiyle konunun ne ilgisi var anlamadım ?

Emir_b16a
23-08-2009, 23:21
ben spor yaylar arasında en az düşüren yay stok amörtisör ile en verimli çalışma aralığına sahiptir demek istedim senin söylediğin is'e vti yayı takınca düşmüyor hadisesiyle konunun ne ilgisi var anlamadım ?

ikiside civic yayı die satılıo :D

ayrıca 3 lük yay 2 cm düşürdüyse eyer bi sorun wardır ya aracın normalden hafiftir düşmez ya yanlış montaj wardır yada amortisörlerin problemlidir werdiği ölçüden az düşürüosa sorun wardır ya yay hatalıdır yada araçta normal olmayan bişey wardır

bnm demek istediğimde buydu yanlış anlama :)

YEY®
23-08-2009, 23:31
ikiside civic yayı die satılıo :D

ayrıca 3 lük yay 2 cm düşürdüyse eyer bi sorun wardır ya aracın normalden hafiftir düşmez ya yanlış montaj wardır yada amortisörlerin problemlidir werdiği ölçüden az düşürüosa sorun wardır ya yay hatalıdır yada araçta normal olmayan bişey wardır

bnm demek istediğimde buydu yanlış anlama :)

Eskiden dediğin gibi çok yanlış uygulamalar vardı ama artık herkes yavaş yavaş bilinçlenmeye başladı.Özellikle dizel kullancıları aynı kasanın benzinli yaylarını kullanmamaya başladılar vesaire..:)

Düşürme olayı çok tahmini.Aynı araçta aynı lastik ile 3 farklı yayı deneyen az kişi vardır sanırım.Denediğim markalar omp,eibach prokit,h&r..Hepside 3.5 luk yay olarak geçiyordu fakat hepside farklı aralıklarlda düşürdüler :) en çok omp düşürdü en az h&r.Ve amörtisörlerin görevini yaptığını en iyi H&r ile hissedebiliyordum.Omp sürüngen spec.ti fakat yol tutuş açısından kesinlikle en kötüsü ompydi..hee konileri alırsın üstüne omp yay takarsın pistte temiz asfallta çok farklı olur sonuç o ayrı :) ama ağırlıklı sokakta giden araba için çok düşüren yay çok zıplatan yay demektir,çok zıplayan araba ise yüksek süratte viraj dönerken en ufak bi zıplamada götü başı nereye gitceği belli olmayan arabadır :)

ACTPK
23-08-2009, 23:34
Piyasadaki hiçbir corsa yayının opc ile uyumluluğu yok. Bence iyice bi araştırmadan adım atma. Hatta ben kendi dizel corsama bile kendi yayını bulamayıp benzinli yayı taktım ön tarafı ön aksa binen ağırlığın daha fazla olması nedeniyle daha fazla düştü. Sende de vardı sanırım yaylı bi cdti. Irmscher'in bile opc için yayı yok. Hatta adamlar sitesinde araç kilolarının yakın olması sebebiyle baktığım dizel yayının yanında; "Nicht für OPC Modelle. Für Fzg. mit zulässiger Achslast vorne bis 1000 kg." demiş. Türkçe meali "Opc modelleri için değildir. Ön aksa binen ağırlığın 1000kg olduğu modeller içindir." Aynı ibarenin benzinli yayının yanındada olduğunu söylememe gerek yok heralde:)

Edit: www.ukcorsa-d.com buradaki adamlar ne taktıysa aynı markanın TR distribütörüyle görüşüp getirtmeye çalış ve onu tak derim.

elpadre
23-08-2009, 23:41
Piyasadaki hiçbir corsa yayının opc ile uyumluluğu yok. Bence iyice bi araştırmadan adım atma. Hatta ben kendi dizel corsama bile kendi yayını bulamayıp benzinli yayı taktım ön tarafı ön aksa binen ağırlığın daha fazla olması nedeniyle daha fazla düştü. Sende de vardı sanırım yaylı bi cdti. Irmscher'in bile opc için yayı yok. Hatta adamlar sitesinde araç kilolarının yakın olması sebebiyle baktığım dizel yayının yanında; "Nicht für OPC Modelle. Für Fzg. mit zulässiger Achslast vorne bis 1000 kg." demiş. Türkçe meali "Opc modelleri için değildir. Ön aksa binen ağırlığın 1000kg olduğu modeller içindir." Aynı ibarenin benzinli yayının yanındada olduğunu söylememe gerek yok heralde:)

Edit: www.ukcorsa-d.com buradaki adamlar ne taktıysa aynı markanın TR distribütörüyle görüşüp getirtmeye çalış ve onu tak derim.


10-65-015-02-22 corsa d dıesel yayı 3 cm kodlu eıbach yayıdır benzınlı olarak uretılemıstır :)

yavuz364
23-08-2009, 23:42
yayı sertleştirmenin amortisöre hiçbir zararı olamaz tam tersine yay için daha sağlıklıdır, çünkü amortisörün deformasyonunu sağlayan şey, hızlı ve uzun hareketlerdir (yağ akış deliklerinden daha basınçlı yağ geçişi olacağı için, ancak düşürülmüş amortisörlerde yağ basıncı devamlı yüksek kalacağı için bi yandan da amortisörün cinsine bağlı olarak sağlıklı olmayabilir, bazı amortisörlerde yağ basıncı emilsin die hava haznesi vardır, bazısında ise hava yağ ile karışıktır, karışık olanlarda sert yay daha iyi olur çünkü, yağın hava ile karışık olduğu durumlarda deliklerden geçisi sırasında kavitasyon olur ve çok zarar verir.), sert yay hızlı hareketleri azaltacağı için amortisör için sorun teşkil etmez..

R.I.P
23-08-2009, 23:42
şuan yanımda değil ama yayların kutusunda 40mm ye kadar orjinal amortisör vs ile kullanılabilir daha fazlası için özel parçalar kullanılması gerekir gibisinden bi ibare vardı.
arkadaşlarında dediği gibi yayın aracın modeli ile uyumluluğuda önemli bir konu.
opc için yay yoksa sport vs. yayınıda ben olsam opc gibi bir araca takmazdım.

ACTPK
23-08-2009, 23:49
Ben takıcağım zamanlarda yüklü bi telefon faturası ödedim bu muhabbet yüzünden. Aramadığım yer kalmadı. Kimlere sorsam ellerinde yoktu. Olan benzinli içindi. Bişey olmaz gibisinden laflar ettiler. Sonradan Vogtland'tın yayını bi internet sitesinde gördüm dizele göre. Tabi taktıkıtan sonra. Eibachta falan yoktu. Daha doğrusu var Tr'ye kimse dizel yayı getirmemişti. Neyse konuyu pert etmeyelim. Opc için varmı Eibach'ın Tr'de stokta biyerde burada takıcak olan ben değilim sonuçta...

cnzdmr
23-08-2009, 23:55
bu konuyu bende merak edıyorum aslında aracımda 3.5luk vogtland war ancak 2cm bıle ancak dusurudu aracımı!Eskı yaylara gorede baya sertlestı arac

sımdı vogtlandları cıkarıp 4cmlık H&R yay mı taksam acaba dıe dusunuyorum en azından bı 3cm dusmesını ıstıorm aracımın sızce ne olur?

Emir_b16a
24-08-2009, 00:19
ha bide unutmadan sölemem lazım bazı araçlar türkiyeye girerken 3 cm kdr yükseltilio takozlarla yani yaysız düşürebilme imkanı war

levent
24-08-2009, 00:21
sadece görsellik ve yol tutuşuna katkısı yok artı performans ve yakıt tüketimine de katkısı varmış.. eibach'ın web sayfasına bir göz atmanı öneririm:

http://eibach.com/cgi-bin/start.exe/eibach/index.html?entry=y&thid=122

aracın ağırlık dengesi yere yaklaştığı ve dolayısıyla sürtünme katsayısı azaldığı için abi o zaten illaki yakıta ve performansa etki ediyor :)

despe
24-08-2009, 10:37
vtec2 den örnek vereyim bende. neredeyse bütün yay markalarını arkadaşım ve ben kullandık. hiçbiri üzerinde yazan değer kadar düşürmedi aracı. 30-35 mm lik yay aracı 15-20 mm kadar düşürdü. en iyi ve dengeli düşüren ise fk 6-4 oldu. ben 3 lük wogtlandların önlerini 1 bakla kestim 6 ay o şekilde kullandım bi problem yaşamadım.

gkhunk
24-08-2009, 10:45
başımdaki dert,

aracımda omp nin 35mm lik yaylarını kullanıyorum, orjinallere göre önler daha sert, arkalar daha yumuşak, viraj kabiliyetim arttı ancak arka yumuşak olduğundan seri kalkışlarda v.s. araç arkaya ivmelendiğinden sürekli patiye kalıyor. önler sert olunca fren mesafeniz uzuyor v.s.

bir yerden kazanırken bir yerden kaybettiriyor yani.

erhann
24-08-2009, 10:58
bu konuyu bende merak edıyorum aslında aracımda 3.5luk vogtland war ancak 2cm bıle ancak dusurudu aracımı!Eskı yaylara gorede baya sertlestı arac

sımdı vogtlandları cıkarıp 4cmlık H&R yay mı taksam acaba dıe dusunuyorum en azından bı 3cm dusmesını ıstıorm aracımın sızce ne olur?
ayni yay bende dahada cok dusurdu
memnunum yani

yavuz364
24-08-2009, 11:01
önler sert olunca fren mesafesi nasıl uzuyor ben anlamadım.. arabanın öne yığılması engellenmiş olur ve fren mesafenin kısalması lazımdı.. değil mi ?

başımdaki dert,

aracımda omp nin 35mm lik yaylarını kullanıyorum, orjinallere göre önler daha sert, arkalar daha yumuşak, viraj kabiliyetim arttı ancak arka yumuşak olduğundan seri kalkışlarda v.s. araç arkaya ivmelendiğinden sürekli patiye kalıyor. önler sert olunca fren mesafeniz uzuyor v.s.

bir yerden kazanırken bir yerden kaybettiriyor yani.

gkhunk
24-08-2009, 11:04
yaylanma az olacağından gücü lastiklere bindiriyor, limitten sonra da kaymaya başlıyor, yaylar yumuşak olunca fren anında yığılma yaparak ivmelenmeyi emiyor diye biliyorum ben.

despe
24-08-2009, 11:26
önler sert olunca fren mesafesi nasıl uzuyor ben anlamadım.. arabanın öne yığılması engellenmiş olur ve fren mesafenin kısalması lazımdı.. değil mi ?

yaylar set olduğundna fren anında araba sekme yapmaya başlıyor ve eğer abs var ise daha çabuk abs ye giriyor eğer yok ise daha kolay kızaklıyor. bende kendi ve çevremdeki arabalarda bunu farkettim ama genelde bu olay hafif bozuk yollarda daha fazla oluyor

ukku
24-08-2009, 11:47
bahsettiğiniz olay tamamen kötü asfalt şartlarında gerçekleşecek ve orijinal amortisör + spor yay kombinasyonu ile yaşayacağınız şeyler.. amortisörünüz de sportif amaçlıysa böyle bir sorun kalmaz.. ya da temiz asfaltta fren yaparsanız yine bunu yaşamazsınız..

gkhunk
24-08-2009, 12:01
benim dediğim orjinal amortisör + spor yay kombinasyonu.

TarikS
24-08-2009, 13:16
yaylar set olduğundna fren anında araba sekme yapmaya başlıyor ve eğer abs var ise daha çabuk abs ye giriyor eğer yok ise daha kolay kızaklıyor. bende kendi ve çevremdeki arabalarda bunu farkettim ama genelde bu olay hafif bozuk yollarda daha fazla oluyor


bahsettiğiniz olay tamamen kötü asfalt şartlarında gerçekleşecek ve orijinal amortisör + spor yay kombinasyonu ile yaşayacağınız şeyler.. amortisörünüz de sportif amaçlıysa böyle bir sorun kalmaz.. ya da temiz asfaltta fren yaparsanız yine bunu yaşamazsınız..

aynen bende de bu orj amortisor + spor yaydan dolayi sanirim her turlu asfaltta frene sert bastigimda hemen catir cutur ABS devreye giriyor..

cnzdmr
24-08-2009, 19:45
ayni yay bende dahada cok dusurdu
memnunum yani

aynı yay aractan araca degısebılıyor ewet ancak bende fk2 civic var 08model baska bı arkadasımda vogtland kullanıyor onda da arac 2cm dustu,hayır benım anlamadıgım burda herkes soyluyor 3.5cm lık yay alıyorsun arac 2cm dusuyor e ozaman bu fırmalar neden 3.5 cm dıyo bu yaylara 2cm dusurur desınler

4cm lık H&R Alsam demek kı 3cm dusurucek anca doru muyum?

TarikS
24-08-2009, 20:04
aynı yay aractan araca degısebılıyor ewet ancak bende fk2 civic var 08model baska bı arkadasımda vogtland kullanıyor onda da arac 2cm dustu,hayır benım anlamadıgım burda herkes soyluyor 3.5cm lık yay alıyorsun arac 2cm dusuyor e ozaman bu fırmalar neden 3.5 cm dıyo bu yaylara 2cm dusurur desınler

4cm lık H&R Alsam demek kı 3cm dusurucek anca doru muyum?

Tam olarak dogru motor versiyonu icin aldiginizdan emin misiniz? Yoksa kitabinda yazan neyse o kadar dusurmesi gerek..

cnzdmr
24-08-2009, 20:21
tabıkı baska turlu yaylar uymazdı zaten kutusunda da benım aracım ıcın oldugu yazıyor=)

ACTPK
24-08-2009, 20:29
http://img21.imageshack.us/img21/3533/dsc02686w.jpg

Bu araçta sadece 3.5 H&R var yaylarda herhangi bi oynama yok araç dizel yaylar benzinli yayı. Araçtan araca değişiyor bu iş. Forumda yine H&R takan bi 207 RC vardı sürüngen olmuştu 3.5la geçenlerde konusunu görmüştüm.

cnzdmr
24-08-2009, 20:38
isin garıbı benımle aynı aracı olan baska bı arkadasım H&R 3.5 luk taktı aracına onunda aracı 2.5 cm fln dusmustu benım aracla hemen hemen aynı yanı bızım araclar mı dusmuyor nedır anlamadım kı ya?

gıdıcem alıcam 4cm lık oda dusurmesse yakıcam butun yayları=)

ACTPK
24-08-2009, 20:43
Araçtan aracada fark ediyor. Gözümün önünde FK 6-4 yay taktırdığımız nerdeyse hiç fark etmeyen palio sahibi bi arkadaşım var:)

levent
25-08-2009, 15:04
http://img21.imageshack.us/img21/3533/dsc02686w.jpg

Bu araçta sadece 3.5 H&R var yaylarda herhangi bi oynama yok araç dizel yaylar benzinli yayı. Araçtan araca değişiyor bu iş. Forumda yine H&R takan bi 207 RC vardı sürüngen olmuştu 3.5la geçenlerde konusunu görmüştüm.

2008 Focus'a 5lik H&R taktık biz, standartta 3-3,5 parmağın girdiği çamurluğun içine oturmuştu lastik, yani parmağımı yukarı kaldırtarak sokabiliyodum ancak çamurluğa bi 4 parmak kalınlığında alçaldı minimum :) 2,5 parmak = 4cm aşşa yukarı.

Benim Maxtrac'lar da 35mm sözde ama net 42mm düşürdü aracı kafadan, arkadan ölçmedim ama 35mm civarı arkadan düşüşte.Stock denk gelirse yanyana ölçerim.

levent
25-08-2009, 15:09
başımdaki dert,

aracımda omp nin 35mm lik yaylarını kullanıyorum, orjinallere göre önler daha sert, arkalar daha yumuşak, viraj kabiliyetim arttı ancak arka yumuşak olduğundan seri kalkışlarda v.s. araç arkaya ivmelendiğinden sürekli patiye kalıyor. önler sert olunca fren mesafeniz uzuyor v.s.

bir yerden kazanırken bir yerden kaybettiriyor yani.

foto atsana gökhun bana bi ara yaristen 1-2 name :)


yaylanma az olacağından gücü lastiklere bindiriyor, limitten sonra da kaymaya başlıyor, yaylar yumuşak olunca fren anında yığılma yaparak ivmelenmeyi emiyor diye biliyorum ben.
aynen doğru.


yaylar set olduğundna fren anında araba sekme yapmaya başlıyor ve eğer abs var ise daha çabuk abs ye giriyor eğer yok ise daha kolay kızaklıyor. bende kendi ve çevremdeki arabalarda bunu farkettim ama genelde bu olay hafif bozuk yollarda daha fazla oluyor

stocktada sınıfına göre sert sayılabilcek bi süspansiyon sistemim var ve yaylardan sonra konforum arttı fren mesafemde kısaldı :)

.::EmrE::.
26-08-2009, 00:11
Herkese teşekkürler cevapları için.


Piyasadaki hiçbir corsa yayının opc ile uyumluluğu yok. Bence iyice bi araştırmadan adım atma. Hatta ben kendi dizel corsama bile kendi yayını bulamayıp benzinli yayı taktım ön tarafı ön aksa binen ağırlığın daha fazla olması nedeniyle daha fazla düştü. Sende de vardı sanırım yaylı bi cdti. Irmscher'in bile opc için yayı yok. Hatta adamlar sitesinde araç kilolarının yakın olması sebebiyle baktığım dizel yayının yanında; "Nicht für OPC Modelle. Für Fzg. mit zulässiger Achslast vorne bis 1000 kg." demiş. Türkçe meali "Opc modelleri için değildir. Ön aksa binen ağırlığın 1000kg olduğu modeller içindir." Aynı ibarenin benzinli yayının yanındada olduğunu söylememe gerek yok heralde:)

Edit: www.ukcorsa-d.com buradaki adamlar ne taktıysa aynı markanın TR distribütörüyle görüşüp getirtmeye çalış ve onu tak derim.

Evet aslında dediğin çok mantıklı..Burda kime sorduysam hepsi uyar uyar dedi ancak durumu çok iyi anlatmışsın.Biraz daha araştıracağım.

elpadre
26-08-2009, 00:31
Herkese teşekkürler cevapları için.



Evet aslında dediğin çok mantıklı..Burda kime sorduysam hepsi uyar uyar dedi ancak durumu çok iyi anlatmışsın.Biraz daha araştıracağım.

sana ozel olarak getırttırıyımm ıstersen pm at bende arastırma ısıne gırıyım ok :)

Baran^
31-08-2009, 20:04
Orjınal amortisöre orjinalinden daha sert yay takmak amortisörü bozmaz cunku zaten amortisörün calışma alanı daraltılır.Bana bunu servis sölemişti.Hea ön takımların ömrü kısalır oda catır cutur gidersen her cukurda bozuk yolda.