PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kat iptali



Bulut Y.
03-09-2009, 13:03
Arkadaslar aracım honda jazz 1.4 83 hp myracing karbon son susturucum orta susturucu iptali ve dümdüz boru var kat.ı da iptal edersem sıkıştırmanın düşeceğini ve aracın yürümeyeceiğini söylüyorlar ne kadar dogru ne kadar yanlıs bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

R_Kaptan
03-09-2009, 13:14
hiç alakası yok araban daha iyi yürüyecek ;)

Bulut Y.
03-09-2009, 13:15
Egsozu yapan arkadas zaten motor hacmin küçük sıkıştırman çok düşer alt devirlerin biter araban yürümez dedi baya bi aklımı karıstırdı

nitrO_Oxide
03-09-2009, 13:18
Ara boruları 51 mm falan yaptır 60 lık yaparsan sıkıstırman duser

Spawn
03-09-2009, 13:19
kat ı iptal etmedikten sonra, 76 lık düz boru koysan ne fark edicek , sesten başka :)

Bulut Y.
03-09-2009, 13:22
üst devirler biraz canlandı ortayı söktükten sonra cokta olmasa elektrik vanalı egsoz yaptırdım ara borularım orjinal vanadan itibaren 51 lik http://img522.imageshack.us/gal.php?g=abcd0001d.jpg

Spawn
03-09-2009, 13:34
atmosferik otomobiller için egzoz sistemleri nasıl oluyor pek bilmiyorum fakat , egzozcunun söylemek istediği alt devirleri öldürür demek istemiş sanırım . bunu da mantıken boruları biraz daha dar tutup önüne geçebilrsin.

Bulut Y.
03-09-2009, 14:00
arıza ışığı probleminin önüne nasıl geçebilirim katımda çift müşür var yanıltıcı diye birşeyler okudum ama nedir nasıl calısır nerden bulabilirim bilemiyorum.. ?

Spawn
03-09-2009, 14:03
işi büyütüyosun anladığım kadarıyla :) bu akşamın sonuna kadar piggyback bağlarız sana artık :)

sensorler için elbet basit bir jumper yöntemi vardır , bir bir araştırayım yazarım buraya , daha önce jazz yapan arkadaşlarım vardı ulaşabilrsem kendilerine yazarım ..


ha birde eğer egzozu komple yaptırmaya karar verdiysen madem , headers da düşünebilrsin , mantıklı bir karar olur . üst devirler çok eğlenceli olur diye düşünüyorum

Selman
03-09-2009, 14:04
Eksoz altta gizlimi duruyor?

Bulut Y.
03-09-2009, 14:09
işi büyütüyosun anladığım kadarıyla :) bu akşamın sonuna kadar piggyback bağlarız sana artık :)

sensorler için elbet basit bir jumper yöntemi vardır , bir bir araştırayım yazarım buraya , daha önce jazz yapan arkadaşlarım vardı ulaşabilrsem kendilerine yazarım ..


ha birde eğer egzozu komple yaptırmaya karar verdiysen madem , headers da düşünebilrsin , mantıklı bir karar olur . üst devirler çok eğlenceli olur diye düşünüyorum

antalyada manifoldumu değiştirmek istemedim acıkcası yanı güvenipte bırakamadım aracımı istanbula getirme gibi bi durumumda yok 2 gun sonra nasipse gelicem istanbula maslakta bi kaç yer gezicem bakalım

Bulut Y.
03-09-2009, 14:10
Eksoz altta gizlimi duruyor?

evet gizli duruyor görüntüdende çakamıyor polis abilerimiz :)

Spawn
03-09-2009, 14:12
headers için mi ne içn gezeceksin?

Bulut Y.
03-09-2009, 14:17
headers için gezicem

kayaakin
03-09-2009, 16:15
merhabalar bende orta iptali ve düz boru çektiriym diyorm aracıma 1.2 75 hp güzel bi son susturucu ile tavsiye edermisin? + , - yanları nelerdir?

Serencebey
03-09-2009, 16:33
hiç alakası yok araban daha iyi yürüyecek ;)


Egsozu yapan arkadas zaten motor hacmin küçük sıkıştırman çok düşer alt devirlerin biter araban yürümez dedi baya bi aklımı karıstırdı

motoru kucuk arabanın ne yapacagına dıkkat etmen lazım

back pressure denen meretı bır kaybedersen guc kazanmak yerıne kaybedersın. Alakası yok falan demeyın bılıncsız egzozlu araba piyasada cok.

kayaakin
03-09-2009, 16:40
motoru kucuk arabanın ne yapacagına dıkkat etmen lazım

back pressure denen meretı bır kaybedersen guc kazanmak yerıne kaybedersın. Alakası yok falan demeyın bılıncsız egzozlu araba piyasada cok.

hangi noktaya dikkat edilmeli?
back pressure denen belanın düşmemesi için? düz boru+headers+kat.iptalinde?

ACTPK
03-09-2009, 17:45
hangi noktaya dikkat edilmeli?
back pressure denen belanın düşmemesi için? düz boru+headers+kat.iptalinde?

Dediğin şey zaten yani bütün bu iptaller ve borular back pressure'u olabildiğince ortadan kaldırmak demek. Headers'ı takıcam diyorsan 4-2-1 takmalısın en basitinden 4-1'in back pressure'u daha düşüktür. Kat iptali tamam ama arabanın motor hacmine uygun özellikle bulabilirsen araban için üretilmiş performans tipi bi son susturucu koyman daha iyi olur.

ACTPK
03-09-2009, 17:54
hiç alakası yok araban daha iyi yürüyecek ;)

Egzozcu doğru demiş geri basınç atmosferik arabaların daha verimli çalışabilmesi için gereken sıkıştırmadır. Daha iyi yürüyecek ama üst devirlerde iyi yürüyecek. Alt devirler bitecek. Egzoz gazı ne gereğinden fazla hızlı çıkmalıdır nede yavaş. Hızlı çıkarsa alt devirler ölür üst devirler canlanır, yavaş çıkarsa tork artar üst devirlerdeki çekiş azalır. Ortasını tutturabilmek lazım. Zaten sanırım arkadaşın taktığı myracing susturucuda free flow olarak tercih edilmiş.

Bulut Y.
03-09-2009, 18:34
free flow derken ?

ACTPK
03-09-2009, 19:21
Yani back pressure atmosferik bir araçta olması gerektiğinden daha düşük. Bir diğer değişle soba borusunun içinde elyaf sarılı gibi bişey. Gaz çıkışının aracında olması gerektiğinden çok daha fazla olmasını sağlayacak geri tepkimesiz bir son susturucu tercih edilmiş. Alt devirlerini iyice öldürücek bir son susturucu takılı aracında

Bulut Y.
03-09-2009, 19:30
vanamı kalkıştan sonra açayım ozaman :)

kayaakin
03-09-2009, 21:10
Dediğin şey zaten yani bütün bu iptaller ve borular back pressure'u olabildiğince ortadan kaldırmak demek. Headers'ı takıcam diyorsan 4-2-1 takmalısın en basitinden 4-1'in back pressure'u daha düşüktür. Kat iptali tamam ama arabanın motor hacmine uygun özellikle bulabilirsen araban için üretilmiş performans tipi bi son susturucu koyman daha iyi olur.

yani sonuç olarak ne olursa olsun 4+2+1 headers , yada kat. iptali , 51 lik borularda olsa düşük devirlerim ölecekmi? bumudur? cnkü chevrolet aveo-yada kalosa göre hazır headers parça yok,mecburen custom olacak. Gidersemde ankarada yücel ustama gidecegim...

Spawn
03-09-2009, 21:13
indirect orta susturucu koyarak back pressure arttırılamaz mı peki bilen arkadaşlara soruyorum ? yanlış anlaşılma olmasın kendim bilmediğimden

ACTPK
03-09-2009, 21:45
yani sonuç olarak ne olursa olsun 4+2+1 headers , yada kat. iptali , 51 lik borularda olsa düşük devirlerim ölecekmi? bumudur? cnkü chevrolet aveo-yada kalosa göre hazır headers parça yok,mecburen custom olacak. Gidersemde ankarada yücel ustama gidecegim...

Neden düz boru? Turbo araçlar yaygınlaşana kadar düz boruda yaygın değildi. Düz boru turbo beslemeli araçlarda güzel verim verir. Ne kadar hava o kadar güç mantığıyla işlediğinden. Atmosferik araban var takabileceğin universal orta susturucu son susturucular var. Bu yönde güç almayı dene derim.


indirect orta susturucu koyarak back pressure arttırılamaz mı peki bilen arkadaşlara soruyorum ? yanlış anlaşılma olmasın kendim bilmediğimden

Açıkçası indirect orta susturucu kullanan eden görmediğimden şimdiye kadar bu konuda herhangi bir fikrim yok ama tamamen mantık yürüterek konuşuyorum bu seferde üst devirler ölecektir. Alt devirler fazla canlanır üst devirlere tırmanırken eskisine göre sıkıntı yaşanır. Yoksa zaten araçların fabrikadan çıktığında hali hazırdaki mevcut geri basıncı gerektiğinden oldukça fazla. Fazla olan basıncı dahada arttırmanın bi faydası olmaz. Aksine düz borunun tersine bu seferde fazla sıkışır motor.

Spawn
03-09-2009, 21:47
benim söylemek istediğim yine borular genişletilir, katalizör iptal edilir, son susturucu konur yüksek flow yine sağlanır, fakat alt devirleri biraz ayakta tutmak için orta susturucuda genişletilmiş boru çapınca indirect kullanılır

ACTPK
03-09-2009, 21:51
benim söylemek istediğim yine borular genişletilir, katalizör iptal edilir, son susturucu konur yüksek flow yine sağlanır, fakat alt devirleri biraz ayakta tutmak için orta susturucuda genişletilmiş boru çapınca indirect kullanılır

Söylediğin mantıklı gözüküyor ama dediğim gibi hiç bu yönde güç almayı denemiş birini bilmiyorum. Bilen biri çıkar belki yanlış bilgilendirmek istemem. Ama indirect koymak yerine yine düz boru çekelim konuyu açan arkadaş gibi Kat'ı yerinde bırakalım, sanırım indirect susturucunun görevini katalitik konvektör başarıyla üstlenecektir.

Spawn
03-09-2009, 21:59
ha bir de şöyle bişey var tabi; spor tip kat. lar da var :)

katalitik konvertör ün flowu düşnüyorum ki indirect susturucu kullanıldığı zamankinden çok daha az olacaktır. kafama takıldı bu konu, zaman olsa da deneyebilsek. acaba alt devirleri canlı tutabilmek için katalizörün tuttuğu basınç fazla mı az mı , yoksa bir şekilde indirect susturucu , veya şu anda aklıma gelen egzozun bir kısmında boruyu daraltıp tekrar genişletmek ki bu pek de mantıklı değil :)

kayaakin
03-09-2009, 22:00
Söylediğin mantıklı gözüküyor ama dediğim gibi hiç bu yönde güç almayı denemiş birini bilmiyorum. Bilen biri çıkar belki yanlış bilgilendirmek istemem. Ama indirect koymak yerine yine düz boru çekelim konuyu açan arkadaş gibi Kat'ı yerinde bırakalım, sanırım indirect susturucunun görevini katalitik konvektör başarıyla üstlenecektir.

yani durum odur ki , kat.iptali yapılmadan orta susturucu iptal edilecek ve güzel bir sonsusturucu takılacak bumudur :D?

ACTPK
03-09-2009, 22:17
ha bir de şöyle bişey var tabi; spor tip kat. lar da var :)

katalitik konvertör ün flowu düşnüyorum ki indirect susturucu kullanıldığı zamankinden çok daha az olacaktır. kafama takıldı bu konu, zaman olsa da deneyebilsek. acaba alt devirleri canlı tutabilmek için katalizörün tuttuğu basınç fazla mı az mı , yoksa bir şekilde indirect susturucu , veya şu anda aklıma gelen egzozun bir kısmında boruyu daraltıp tekrar genişletmek ki bu pek de mantıklı değil :)

Orjinalden fabrika çıkışı egzoz boruları daralıp genişleyen bu şekilde rezonans yakalayan araçlar mevcut diye biliyorum ama marka olarak bilemeyeceğim bi kaç yerde hatta bi kaç kerede bu forumda okumuştum sanırım:) Örnek olarak veriyorum bi yerde 47mm oluyor boru genişliği sonrasında 51e çıkıyor. En güzeli araç için üretilmiş adı sanı belli dynoda grafikleri +ları -leri görülmüş susturucular tercih etmek. Eğer yoksade dediğim gibi motor hacmine uygun universaller. Sanırım en mantıklısı bu şekilde olur.

Kaya arkadaşım ben olsam kat'ı iptal ettirirdim yada araya başka susturucular koyucak olsam bu arada:) Şu an ettirmiyorsam arabam dizel olduğundan ve düz boru mevcut olduğundan sesin magirus kıvamına gelmesini istemediğimdendir:) Magnex slash cut'a param yetmedi alamadım yaşasın düz boru öğrenci spec.:cool: :D

kayaakin
03-09-2009, 23:00
Kaya arkadaşım ben olsam kat'ı iptal ettirirdim yada araya başka susturucular koyucak olsam bu arada:)



efendim anlayamadım can :D ? ciddiyim gercekten anlamadım

ACTPK
03-09-2009, 23:16
Kaya arkadaşım ben olsam kat'ı iptal ettirirdim yada araya başka susturucular koyucak olsam bu arada:)



efendim anlayamadım can :D ? ciddiyim gercekten anlamadım


Düz boru olmazsa kat'ı iptal etmiyoruz susturucuları değiştiriyoruz öylemi dedin ya bende dedimki bence kat'ı iptal et susturucuları performans tipiyle değiştir.

kayaakin
03-09-2009, 23:30
Düz boru olmazsa kat'ı iptal etmiyoruz susturucuları değiştiriyoruz öylemi dedin ya bende dedimki bence kat'ı iptal et susturucuları performans tipiyle değiştir.

son susturucu tamam ama orta susturucunun performans tipli olanı nerden temin edebilirim hemde universal?

ACTPK
03-09-2009, 23:43
Önce bi egzozcuna sor bulamazsan tekrar sorarsın

Bulut Y.
04-09-2009, 01:07
uff corba oldu valla postlardan hiç birşey anlamadım :D

şimdi ben katı iptal edersem manifolddan direk susturucusuz bi cıkıs alıyorum ( son susturucum hariç) buda alt devirlerimi öldürüyormu bumu? :D

Şöyle bişey denesek katı söküp araya ufak bi susturucu eklesek sağlıklı bi back pressure yakalayabilirmiyiz ?

ukku
04-09-2009, 02:03
uff corba oldu valla postlardan hiç birşey anlamadım :D

şimdi ben katı iptal edersem manifolddan direk susturucusuz bi cıkıs alıyorum ( son susturucum hariç) buda alt devirlerimi öldürüyormu bumu? :D

Şöyle bişey denesek katı söküp araya ufak bi susturucu eklesek sağlıklı bi back pressure yakalayabilirmiyiz ?

valla çok iyi anlamışsın. bravo :)

Bulut Y.
04-09-2009, 02:41
ty :) 10krktr

BlackEmperor
04-09-2009, 04:16
Orjinalden fabrika çıkışı egzoz boruları daralıp genişleyen bu şekilde rezonans yakalayan araçlar mevcut diye biliyorum ama marka olarak bilemeyeceğim bi kaç yerde hatta bi kaç kerede bu forumda okumuştum sanırım:) Örnek olarak veriyorum bi yerde 47mm oluyor boru genişliği sonrasında 51e çıkıyor. En güzeli araç için üretilmiş adı sanı belli dynoda grafikleri +ları -leri görülmüş susturucular tercih etmek. Eğer yoksade dediğim gibi motor hacmine uygun universaller. Sanırım en mantıklısı bu şekilde olur.

Kaya arkadaşım ben olsam kat'ı iptal ettirirdim yada araya başka susturucular koyucak olsam bu arada:) Şu an ettirmiyorsam arabam dizel olduğundan ve düz boru mevcut olduğundan sesin magirus kıvamına gelmesini istemediğimdendir:) Magnex slash cut'a param yetmedi alamadım yaşasın düz boru öğrenci spec.:cool: :D


sesi arttıran kat iptalimi orta susturucu mu ? bende ikilemde kaldım bu hususta :) catback düşünüyorudum ama orta sustucu ile ses çoşma eğilimde o yüzden orta susturucuyu bırakıp kat iptal edip arayada 51 lık boru ve slincerlı bi son susturucu kombine etsem çok mu fanteziye kaçmış olurum. Amaç min ses max perf.

kayaakin
04-09-2009, 10:49
sesi arttıran kat iptalimi orta susturucu mu ? bende ikilemde kaldım bu hususta :) catback düşünüyorudum ama orta sustucu ile ses çoşma eğilimde o yüzden orta susturucuyu bırakıp kat iptal edip arayada 51 lık boru ve slincerlı bi son susturucu kombine etsem çok mu fanteziye kaçmış olurum. Amaç min ses max perf.

evet mantıklı gözüküyor? bilgisi olan yardımcı olabilecek? orta sustrcu duracak + kat.iptali + 51 boru + güzel bi son susturucu ????

ACTPK
04-09-2009, 10:50
uff corba oldu valla postlardan hiç birşey anlamadım :D

şimdi ben katı iptal edersem manifolddan direk susturucusuz bi cıkıs alıyorum ( son susturucum hariç) buda alt devirlerimi öldürüyormu bumu? :D

Şöyle bişey denesek katı söküp araya ufak bi susturucu eklesek sağlıklı bi back pressure yakalayabilirmiyiz ?

Aynen öyle:)

İkinci konuda ise millet genelde arıza yakmasın diye araya orta susturucu koyuyor kat yerine. Ne kadar etkili olur bilemem. Ama alt devirlerin şimdikinden kötü, hiç olmamasından iyi olur diyebilirim.


sesi arttıran kat iptalimi orta susturucu mu ? bende ikilemde kaldım bu hususta :) catback düşünüyorudum ama orta sustucu ile ses çoşma eğilimde o yüzden orta susturucuyu bırakıp kat iptal edip arayada 51 lık boru ve slincerlı bi son susturucu kombine etsem çok mu fanteziye kaçmış olurum. Amaç min ses max perf.

Aracın Corolla 1.4 d4d olduğunu varsayarak yazıyorum. Dizelde araçta düz boru ardındann kat iptalini yapıldığında ses direk artıyor. Bende catback kullanıyorum şu an 1.3 corsa'da. Zaten bizim araçlarımızda en azından benim şu ana kullandığım 3 tane dizelde orta susturucu yoktu. Son susturucu takmak aracı azda olsa tıkıyor susturucu free-flow olsada. Hele silencerla kullanırsan iyice tıkanır. Turbo araç için en güzeli kesinlikle düz boru. Eğer aracında sadece son susturucu varsa benim öyleydi çünkü egzozcuya gidip son susturucuyu bi söktür. 2-3 tur atıp aracı dene derim. Sesi dinlemek açısından. Eğer hoşuna gitmezse geri taktırırsın. Amaç max performans almaksa düz boru+kat iptali:) Ses olmasın performanstan biraz ödün veririm dersen kat iptalini yaptırmazsın. 61lik bile kurtarır bu arada corollayı. Back pressurela işin yok çünkü.

erhann
04-09-2009, 11:13
ben sedece kat iptali yaptim motor rahatlasin die yakit artti gibi

BlackEmperor
04-09-2009, 11:57
Aynen öyle:)

İkinci konuda ise millet genelde arıza yakmasın diye araya orta susturucu koyuyor kat yerine. Ne kadar etkili olur bilemem. Ama alt devirlerin şimdikinden kötü, hiç olmamasından iyi olur diyebilirim.



Aracın Corolla 1.4 d4d olduğunu varsayarak yazıyorum. Dizelde araçta düz boru ardındann kat iptalini yapıldığında ses direk artıyor. Bende catback kullanıyorum şu an 1.3 corsa'da. Zaten bizim araçlarımızda en azından benim şu ana kullandığım 3 tane dizelde orta susturucu yoktu. Son susturucu takmak aracı azda olsa tıkıyor susturucu free-flow olsada. Hele silencerla kullanırsan iyice tıkanır. Turbo araç için en güzeli kesinlikle düz boru. Eğer aracında sadece son susturucu varsa benim öyleydi çünkü egzozcuya gidip son susturucuyu bi söktür. 2-3 tur atıp aracı dene derim. Sesi dinlemek açısından. Eğer hoşuna gitmezse geri taktırırsın. Amaç max performans almaksa düz boru+kat iptali:) Ses olmasın performanstan biraz ödün veririm dersen kat iptalini yaptırmazsın. 61lik bile kurtarır bu arada corollayı. Back pressurela işin yok çünkü.


her türlü ses artar diyorsun yani. slincer olayının bu kadar ne gatif yönde etki yapacağını düşünmemiştim. Orta susturucu olup olmadığını bende bilmiyorum açıkcası genel analamda konuştum ben eğer yoksa kat iptal edip duz borudan önce küçük bi susturucuyla ardından devam eden düz boru ve slincersız son sustucu herhalde daha iyi olur. Yani kat iptalinden sonra orta sustucu herhalde çok tıkmaz aracı. Dedim ya amaç ses çıkmasın. Bu arada yorum için çok teşekkürler aracımda Corolla d4d :)

levent
04-09-2009, 12:00
her türlü ses artar diyorsun yani. slincer olayının bu kadar ne gatif yönde etki yapacağını düşünmemiştim. Orta susturucu olup olmadığını bende bilmiyorum açıkcası genel analamda konuştum ben eğer yoksa kat iptal edip duz borudan önce küçük bi susturucuyla ardından devam eden düz boru ve slincersız son sustucu herhalde daha iyi olur. Yani kat iptalinden sonra orta sustucu herhalde çok tıkmaz aracı. Dedim ya amaç ses çıkmasın. Bu arada yorum için çok teşekkürler aracımda Corolla d4d :)

gürültü istemiyosan kanka, kat iptal- düz boru- iç çapı 60 lık bi orta sust- direk çıkış ;)

ACTPK
04-09-2009, 12:10
Şu an kat iptali yok ama içeride çok az bi fark oldu ses açısından bende. Çıkan seste güzel diyorlar ama daha adam akıllı dışarıdan dinleyebilmiş değilim:) Kat'ı boşaltırsam ses bununla beraber bi tanede dolmuş hattı alsam iyi olucak ondan eminim:) Ben ilk yaptıracağım sırada Yavuz abi magnex kullandığını ve o susturucuyu tercih etmemi söylemişti sesin adam akıllı çıkması için.

BlackEmperor
04-09-2009, 12:45
gürültü istemiyosan kanka, kat iptal- düz boru- iç çapı 60 lık bi orta sust- direk çıkış ;)

aynen bro böyle yapcam galiba

M3CSL
04-09-2009, 14:49
kat iptaliyle her devirde performans artisi yakalrsiniz hele ici dagildi ise.. tecrube ile sbt defalarca..
borular asiri genis sapmadiginiz yada orta iptal olmadigi surece alt devir gitmez..

Serencebey
04-09-2009, 15:20
kat iptaliyle her devirde performans artisi yakalrsiniz hele ici dagildi ise.. tecrube ile sbt defalarca..
borular asiri genis sapmadiginiz yada orta iptal olmadigi surece alt devir gitmez..

arac honda jazz 1.4 83 hp :) yedigi neki ettigi olsun :)

kayaakin
04-09-2009, 18:04
ben sedece kat iptali yaptim motor rahatlasin die yakit artti gibi

peki performans nasıl?

kayaakin
04-09-2009, 18:07
kat iptaliyle her devirde performans artisi yakalrsiniz hele ici dagildi ise.. tecrube ile sbt defalarca..
borular asiri genis sapmadiginiz yada orta iptal olmadigi surece alt devir gitmez..


kat.iptali iyidir diyeblrmyz :)? çevreye verdigimiz co2 ve ses kirliliğini saymazsak :( ?

BlackEmperor
04-09-2009, 19:40
kat.iptali iyidir diyeblrmyz :)? çevreye verdigimiz co2 ve ses kirliliğini saymazsak :( ?

iyidir. :) ama muayeneden geçermisin bilemem. herhalde gecersin gaz testi yapılmıyorsa...

Bulut Y.
04-09-2009, 21:01
en sonunda aracı sıkıştırmaktan katı parçaladım arıza ışığım yandı diyagnozla baktık katalizör hatası verdi :D

arıza ısıgını nası söndürebilirim yanıltıcı adı altında bi kaç post okudum ama ne oldugu muamma sanırım :soru:

ACTPK
04-09-2009, 21:08
iyidir. :) ama muayeneden geçermisin bilemem. herhalde gecersin gaz testi yapılmıyorsa...

Şu anda emisyon'a girmiyor Tüv'de ama yakında oda yapılacak(mış)

ACTPK
04-09-2009, 21:11
en sonunda aracı sıkıştırmaktan katı parçaladım arıza ışığım yandı diyagnozla baktık katalizör hatası verdi :D

arıza ısıgını nası söndürebilirim yanıltıcı adı altında bi kaç post okudum ama ne oldugu muamma sanırım :soru:

Aracın kaç bindeydiki parçaladın? Yerine orta susturucu falan koydur madem öyle oldu. Arızayı sildir. Ya da seninde dediğin gibi yanıltıcı sensör bağlıyorlar. Yanlız çıkma mıkma bi kat bul ileride lazım olabilir. Eski kat'ınıda sakın bırakma emin ol sandığından daha değerli egzozcu için :)

Bulut Y.
04-09-2009, 23:03
orjinal katların pahalı oldugunu biliyorum asla bırakmam :D

araç 101 binde nası parcaladım bende bilmiyorum şaşırdım açıkçası arızayı sildirdim ama silen usta bu tekrar yanar dedi ve tekrar yandı :)

BAHADIR24
05-09-2009, 13:50
en sonunda aracı sıkıştırmaktan katı parçaladım arıza ışığım yandı diyagnozla baktık katalizör hatası verdi :D

arıza ısıgını nası söndürebilirim yanıltıcı adı altında bi kaç post okudum ama ne oldugu muamma sanırım :soru:

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=46&highlight=ar%FDza+%FD%FE%FD%F0%FD+sens%F6r

kendinde yaptırabilirsin, hepsiburada da var;)

Bulut Y.
05-09-2009, 18:47
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=46&highlight=ar%FDza+%FD%FE%FD%F0%FD+sens%F6r

kendinde yaptırabilirsin, hepsiburada da var;)

harikasın kardeşim :D :D :D

R.I.P
05-09-2009, 22:57
kendin yapmak istemezsende hazır yapılmışı var :)
http://www.tuningpiyasa.com/?urun-detay_8267_Katalitik_Konvertor_Sensor_Isigi_Sondur me_Aparati.html

Bulut Y.
06-09-2009, 09:51
o paraya 10 tane yaparım heralde :D