PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ayarlı yay zıplaması



olcay_bora
16-09-2009, 14:47
coil yaylar neden zıplama yapıyor aşırı derecede ??

Djalican
16-09-2009, 14:53
Markası ne kanka ???

olcay_bora
16-09-2009, 14:59
http://www.sahibinden.com/coil_over_spring_ayarli_yay-51WQQaXQQ16904644WQQpXQQdisplayitem ürün bu

Djalican
16-09-2009, 15:12
ilk defa duydum ismini normalde coil springs takanların hepsi çok sert die şikayet eder sende zıplaması şaşırttı beni...


bende megan racing Coil Springs var...400 liraya aldım...kalitesi zaten tartısılmaz...çok keyifli oldu araba....

Josh
16-09-2009, 15:21
amortisor - coil uyumsuzlugu

nitrO_Oxide
16-09-2009, 15:29
Malesef bu yayların ozelliğinden kaynaklanıyor.Sonuna kadar düşürdüğünüzde yay cok kasılıyor ve akabinde sekme oluyor.3-4 ayrı marka coil yaylı araca bindim hepsinde aynı olay var

Djalican
16-09-2009, 15:32
Malesef bu yayların ozelliğinden kaynaklanıyor.Sonuna kadar düşürdüğünüzde yay cok kasılıyor ve akabinde sekme oluyor.3-4 ayrı marka coil yaylı araca bindim hepsinde aynı olay var



+100

Orginal amortisörün üzerinde çok basılırsa dediğin gibi çok zıplama yapabilir...

SOMEONESPECIAL
16-09-2009, 15:33
Tabi bu zıplamayı en dipte yapıyordur muhtemelen
Stock amortisörler yumuşak kalıyor
Sertleştirince bir nebze olsun iyileşir :icon_tup:

gökan
16-09-2009, 16:20
sertleştrme deılde coılın yayını cıkartıp eıcbah yayı koymak lazım yada teın:)

olcay_bora
16-09-2009, 16:25
eibach ın yayını koyunca ne gibi bir etki farkı olur ?

overblack
16-09-2009, 16:28
bu racing guys ebay'de satılan çakma malzemelerden.keşke hiç almasaydın

olcay_bora
16-09-2009, 16:29
daha dogrusu zıplama sorun değil de yol tutuşumu kontrolumu kötü eklemesi benim için sorun yaratır böyle birşey ile bagdastırabilir myiz

Selçuk
17-09-2009, 02:51
standart amortisörler üzerine taktığından,amortisörlerinde uzun oldugundan araç esnediğinde amortisörler kendini yukarı itmek istiyor.Başka markalı bi amortisör olsa standarttan kısa ve sert olacağından amortisör en esnemiş,basık (çukura veya asfaltaki dalgalanmaya düştüğümüz) anda kendini yukarı itmek istemicektir ;)

umarım anlatabilmişimdir...

Sierra Rs
17-09-2009, 07:05
standart amortisörler üzerine taktığından,amortisörlerinde uzun oldugundan araç esnediğinde amortisörler kendini yukarı itmek istiyor.Başka markalı bi amortisör olsa standarttan kısa ve sert olacağından amortisör en esnemiş,basık (çukura veya asfaltaki dalgalanmaya düştüğümüz) anda kendini yukarı itmek istemicektir ;)

umarım anlatabilmişimdir...

baska marka amortisör custom haric neden orjinalden kısa olsun ki?

bence yayda olması gereken prograsiflik bu coil yaylarda yok koni amortisörde taksan arabana o zıplama düzelmez.

fikir senin ama bana kalırsa bir an önce sök eibach,tein,h&r vs bir yay markası tercih et.
aynı yaylardan arkadasıma vti aldıgımızda üstündeydi kac kere kaza atlattık zorla söktürdüm :D

olcay_bora
17-09-2009, 14:05
sertleştrme deılde coılın yayını cıkartıp eıcbah yayı koymak lazım yada teın:)

iyi de bu yayların boyu farklı nasıl sıgdırcaz yapan var mı ne şekilde yapılıyor

Selçuk
17-09-2009, 15:12
baska marka amortisör custom haric neden orjinalden kısa olsun ki?

bence yayda olması gereken prograsiflik bu coil yaylarda yok koni amortisörde taksan arabana o zıplama düzelmez.

fikir senin ama bana kalırsa bir an önce sök eibach,tein,h&r vs bir yay markası tercih et.
aynı yaylardan arkadasıma vti aldıgımızda üstündeydi kac kere kaza atlattık zorla söktürdüm :D

Daha az esnesin yani daha az en yüksek ve en düşük seviyeye çıkıp insin diye...

Sierra Rs
17-09-2009, 18:57
Daha az esnesin yani daha az en yüksek ve en düşük seviyeye çıkıp insin diye...

onu nam yada vb amortisörcüler yapıyor daha az esneme için kaliteli bir spor amortisörün sertliği ile elde etmek mümkün.

olcay_bora
17-09-2009, 21:46
en iyisi 5lik eibach yada 6lık fk fln sanırım hiç böyle teferruata girmesem sanırım daha iyi olacak yoksa basım agrıcak gibi

sumunder
18-09-2009, 09:21
bencede en iyisini yaparsın ben kullandım coil yay çok berbat bişey

EEE
19-09-2009, 01:41
coiller amortşsor ve yay bırlıkte degılmı bıldıgım kadarıyla seklıde farklı nasıl orjınal amortısorle kullanılıyor kafam karıstı

nitrO_Oxide
19-09-2009, 02:11
coiller amortşsor ve yay bırlıkte degılmı bıldıgım kadarıyla seklıde farklı nasıl orjınal amortısorle kullanılıyor kafam karıstı

o dediğin komple coil over kit

bu ise sadece yay yani orginal amortisorunden org yayı cıkartıp bunu takıyorsun ayar kısmı yayın altına ve ustune takılıyor :icon_tup:

Onuralp
20-09-2009, 19:17
Amortisör stopper'larını yarıdan kesin çünkü aracı dibine kadar oturtunca onların üzerinde gitme ihtimaliniz çok daha fazlalaşır ve bizim yamru yumru yollarımızda kaçınılmaz son olur.

EEE
20-09-2009, 21:26
o dediğin komple coil over kit

bu ise sadece yay yani orginal amortisorunden org yayı cıkartıp bunu takıyorsun ayar kısmı yayın altına ve ustune takılıyor :icon_tup:

olesıdemı var...
nıye bukadar ucuz dıyordum bende pekı kıtte zıplama yaparmı alacam ama bu msjlar vazgecırecek nerdeyse

ramo si
20-09-2009, 23:36
o sorun bendede vardı askerden gelince sertleştirdim amortisörleri şimdi harika süper memnunum..eğer istersen seninkinide hallederiz:)

MiaMi
20-09-2009, 23:42
Sarı koni ile ayarlı yay kullanan varmı acaba.

BlackEmperor
20-09-2009, 23:46
konu dışı ama merak ettiğim bi husus var hızlı girilen uzun virajlarda sadece yay takılı( orj amortisöre) olduğunda arkadan kayma eğilimi artarmı azalır mı?

rahmi
21-09-2009, 02:36
Sarı koni ile ayarlı yay kullanan varmı acaba.


bende merak ediyorum kullananların görüşlerini...

bmwlove
21-09-2009, 03:14
konu dışı ama merak ettiğim bi husus var hızlı girilen uzun virajlarda sadece yay takılı( orj amortisöre) olduğunda arkadan kayma eğilimi artarmı azalır mı?

Merhaba ..
Önden çeker bir araçta uzun tek yönlü bir viraja doğru çizgi girildiğinde standart bir eğilme ve esneme limiti vardır.Bu aracın kendi amortisör ve yay imalatında yapılan bound ve rebound tabir edilen tepkimelere göre aracın kilosu dahilinde hesaplanır.

Orj. amortisöre daha düşük ve sert yay takılırsa araç viraj içindeki her esneme ve zıplamada sok'a karşılık tepki olarak sertleşir ve tüm yükü lastik tabanı ve yanaklarına bırakır . Durum bu şekilde gelişirse araç hızına direksiyon açısına ve amortisör tepkisine göre ya ön yada arka yada her iki yani tamamen 4 lastik kaymak isteyecektir . Hadi kaydı dedik bunun birde tutunması sözkonusu ki kaymasından beter saçmalamaktadır çünkü haddini aşmış sok sıkıştırması biter ve amortisör yükünü boşa bırakır yanı zıplayıp seker araç ..

Zaten iyi markalar kendi yaylarını satarken amortisörleri ile birlikte kullanılmaları gerektiklerini tavsiye ederler . Ama bizim ülkemiz esnafı doğru yanlış demeden çoğu para almak için gelen kısıtlı imkanlı gençleri kazıklayıp daha beter masraflara sürüklüyorlar .. Umarım açıklayıcı olabilmiştir.

gni_GTI
21-09-2009, 03:42
Konuyu okurken benimde anlam veremediğim nokta o olmuştu,bu coil yaylarını normal amortisörlerdemi kullanıyorsunuz :beuj: Bu şekilde kullanım pek mantıklı gelmiyor bana birbiri ile çakışan farklı amaç için üretilmiş iki ürünün birarada kullanılması zararlı sonuçlar doğurabilir...

BlackEmperor
21-09-2009, 22:05
Merhaba ..
Önden çeker bir araçta uzun tek yönlü bir viraja doğru çizgi girildiğinde standart bir eğilme ve esneme limiti vardır.Bu aracın kendi amortisör ve yay imalatında yapılan bound ve rebound tabir edilen tepkimelere göre aracın kilosu dahilinde hesaplanır.

Orj. amortisöre daha düşük ve sert yay takılırsa araç viraj içindeki her esneme ve zıplamada sok'a karşılık tepki olarak sertleşir ve tüm yükü lastik tabanı ve yanaklarına bırakır . Durum bu şekilde gelişirse araç hızına direksiyon açısına ve amortisör tepkisine göre ya ön yada arka yada her iki yani tamamen 4 lastik kaymak isteyecektir . Hadi kaydı dedik bunun birde tutunması sözkonusu ki kaymasından beter saçmalamaktadır çünkü haddini aşmış sok sıkıştırması biter ve amortisör yükünü boşa bırakır yanı zıplayıp seker araç ..

Zaten iyi markalar kendi yaylarını satarken amortisörleri ile birlikte kullanılmaları gerektiklerini tavsiye ederler . Ama bizim ülkemiz esnafı doğru yanlış demeden çoğu para almak için gelen kısıtlı imkanlı gençleri kazıklayıp daha beter masraflara sürüklüyorlar .. Umarım açıklayıcı olabilmiştir.

teşekkürler gayet açıklayıcı oldu. :icon_tup:

ledler
20-11-2009, 12:22
Sanırım Sorun Şu
EL yapımı Coil var düşürülünce araç Yaylar kısa Orj. amort. ise uzun kalıyor Ve Btün yük amort. biniyor buda sekmelere sebep oluyor. Amortisör milini arabanın En düşük haline göre kısalttırırsanız birazda sertleştirdinizmi sorun çözülür.

cem
20-11-2009, 12:25
Sarı koni ile ayarlı yay kullanan varmı acaba.

ben 3 senedir kullanıyorum ,

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?p=98909#post98909

levent
20-11-2009, 22:19
konu dışı ama merak ettiğim bi husus var hızlı girilen uzun virajlarda sadece yay takılı( orj amortisöre) olduğunda arkadan kayma eğilimi artarmı azalır mı?

bende aynı bahsettiğin şartlarda arkayı bırakma eğiliminde ciddi bi azalma oldu ama en çok çekindiğim şey, viraj içinde zemin kötü olduğu zaman kafanın sekip understeer e sebep olma olasılığının artması.

buraek4
20-11-2009, 23:52
bende aynı bahsettiğin şartlarda arkayı bırakma eğiliminde ciddi bi azalma oldu ama en çok çekindiğim şey, viraj içinde zemin kötü olduğu zaman kafanın sekip understeer e sebep olma olasılığının artması.

kanka viraj içinde bozuk zeminde bende oversteer oluyo araç arkayı zıplatıyo sağa sola yol durumuna göre artık benim yürüyen orj biliyosun..

levent
21-11-2009, 00:35
kanka viraj içinde bozuk zeminde bende oversteer oluyo araç arkayı zıplatıyo sağa sola yol durumuna göre artık benim yürüyen orj biliyosun..

brocum yay + yeni lastiklerle bi kez understeer yaşadım onun haricinde ne over ne under yaşamadım allah korusunda, sanırım birazda sürüş tarzıyla alakalı gerçi civic ler arkayı bırakmaya daha meyilli benim gördüğüm kadarıyla, bizde kafadan kayıyoruz utkununki hariç :D