Orijinalini görmek için tıklayınız : Japon'ların rekoru kimde.
2JZ-GTE. yoksa RB26 DETT mi.
ikiside stok olursa.
hengisi daha canlı,verımli,dayanıklı.
team_k20
17-09-2009, 21:18
2 side birbirinden daha dayanıklı motorlar seçim yapmak zor
Boost Up
17-09-2009, 22:01
Bu iş bence biraz zevke kaçar ve, RB26DETT derim:rolleyes:
2jz de stok makıne 1000whp ustu alındı
aynen stock makine 1017whpdir rekor 2 yıl gazlandı bu setupla
built motor avustralyada 2100 hp alan var dyno üzerinde dragda yarışan 2jzler 1800whplere yakın ve daha fazladır 80 psi methanol vs vs
BU motorun bu güçlere çıkabilmelerindeki olay nedir? malzeme kalitesi? tasarım? Şundan şundan dolayı diyebilirmiyiz yani? Yoksa genel mühendislik mi?
Maxiboost
17-09-2009, 22:53
aynen stock makine 1017whpdir rekor 2 yıl gazlandı bu setupla
built motor avustralyada 2100 hp alan var dyno üzerinde dragda yarışan 2jzler 1800whplere yakın ve daha fazladır 80 psi methanol vs vs
kapakta mı stock yoksa işleme var mı?
full stock bılıyorum makıneyı. kapagın flowu essız 2jzde ondan ılerı geln bı hayvanılık mevcut:D
M_PROJECT
17-09-2009, 22:56
kapakta mı stock yoksa işleme var mı?
sti kapagi takmislar avcs li
Eray Yümsel
17-09-2009, 22:57
full stock bılıyorum makıneyı. kapagın flowu essız 2jzde ondan ılerı geln bı hayvanılık mevcut:D
2jz le s50m3 kapağı aynı diyolar varmı bilgin selçuk
BlackEmperor
17-09-2009, 23:40
sykline bana biraz daha iyi bir makine gibi geliyor teknik detay bilmiyorum ama içimde öyle bir his var :)
Maxiboost
18-09-2009, 00:13
sti kapagi takmislar avcs li
sen bi çık aradan :D bişiler sorduk ki daha çok bilgi elde edelim, görelim bakalım neymiş şu 2jz :D
Boost Up
18-09-2009, 00:23
2jz le s50m3 kapağı aynı diyolar varmı bilgin selçuk
Nee, doğru mu bu:eek:
Eray Yümsel
18-09-2009, 00:26
ben öyle duydum prof japoncu arkadaslar daha iyi bilir.
mechanıcer
18-09-2009, 00:35
2jz :icon_tup:
BlackEmperor
18-09-2009, 00:38
saçma gelebilir ama sidik yarışına yapılan araçlarda her zaman dönemimden bi kaç gömlek iyi iş çıkarmıştır. örnekler çoğaltılabilir :) supra vs gtr 34, gtr 35 vs porsche 911, zr1 vs viper
gibi...
initial-D
18-09-2009, 01:09
supranın kapağının daha iyi,rb26dett nin yağlama sisteminin daha iyi olduğu gibi bişey var.kapağı iyi motor daha iyidir abi:D sonuçta atmosferik,turbo,sc nolursa olsun motor havayı alışıyla kalitesini belli eder bence
f20c bloğa k20 kapak takma eğilimi var japonlarda şimdi.hibrid KF20AC oluyor:Dbu konu hakkında bilgisi olan varmı?cuk diye oturuyormu acaba?yoksa adamın saçlarını ağırtacak cinstenmi??:D
2jz rb26'dan daha tepkili yapılan modifikasyonlar youtube vb sitelerdeki dyno verileri skyline'ye oranlara daha yüksek.ama rb26'da yabana atılmaz bir motor bu bir gerçek.
http://www.youtube.com/watch?v=R_83Yaekt2w
SAE @40psi + 225 shot!
1621.57rwhp & 1053 torque (dyno graph over speed)
Supranin kapak BMW den para ile alinmistir ...
Sirali 6 dedinmi toyotanin gidicegi yer belli hakli adamlar :)
Day Walker
18-09-2009, 08:15
supra derim bence
Nee, doğru mu bu:eek:
olmaz oyle şey.
1jz-gte kapağı yanında YAMAHA diyen yaz var onu biliyorum.
rekor 2jz de.
Supranin kapak BMW den para ile alinmistir ...
para ile alınmadı alman bir firma iki firma içinde bir motor geliştirdi bmw m3te kullandı atmosferik olarak supra turbo olarak kullandı ikisininde çıkardığı sonuçlar ortada ki öyle birebir aynı değildir aynı olması gibi birşey sözkonusu değil sadece tasarım benzerliği var
Sirali 6 dedinmi toyotanin gidicegi yer belli hakli adamlar :)
bırak fanatikliği araştırda öyle yaz
utanmasanız m3 surayı geçer felan diceksiniz uyandırım en son dynemicste 1600 teker çıkardılar
http://www.youtube.com/watch?v=0Ta6hXZkKIw
para ile alınmadı alman bir firma iki firma içinde bir motor geliştirdi bmw m3te kullandı atmosferik olarak supra turbo olarak kullandı ikisininde çıkardığı sonuçlar ortada
hangi firma bu ismini biliyo musun?
motorları en baştan değil de bmw ve toyotanın elindeki yapı üzerine geliştirmişlerdir diye düşünüyorum özellikle kapak ağırlıklıdır heralde.
hangi firma bu ismini biliyo musun?
motorları en baştan değil de bmw ve toyotanın elindeki yapı üzerine geliştirmişlerdir diye düşünüyorum özellikle kapak ağırlıklıdır heralde.
ismini bilyordum ama inan unuttum alman bir firma olduğunu hatırlıyorum en son baktığımda
kapak ile beraber blok tasarımında da danışmanlık yaptı o firma ikisinede tabiiki direk o firma yapmadı ama bmwdende birşey alınmadı
edit:Johann A. Krause Maschinefabrik GmbH bu firma toyotanın jgtc serilerinde kullandığı motorlarda fikir alışverişi vardı asıl 3s serisi iiçin çalıştılar ama 2jz üzerinde de çalıştıklarını biliyorum fakat kapak üretimi vs yamaha ilede ilişikisi vardır diğer performans motorlarında olduğu gibi
wikipedia kaynak değildir
Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH olabilir mi?
"A German engineering firm, Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH, originally designed the 2JZ-GTE for the Toyota Aristo. Toyota’s goal was to meet production car homogolation requirements for the former All-Japan Grand Touring Car Championship. "
http://driftjapan.com/blog/toyota/toyota-jz-engine
hatta konu açılmışken amerikadan toyotanın japonyadaki soarer ve supra ürettiği fabrikaya gezi düzenliyorlar mühendisler için,içeride japon mühendisler 2jz üzerinde çalışıyor vs usali mühendis ile japon mühendis konuşmaya başlamışlar japon mühendisin en son dediği şey kötü ingilizcesiyle bu motorun 1000hp çıkarabileceği :) bu olay 92 yılında olan bir olay
hatta konu açılmışken amerikadan toyotanın japonyadaki soarer ve supra ürettiği fabrikaya gezi düzenliyorlar mühendisler için,içeride japon mühendisler 2jz üzerinde çalışıyor vs usali mühendis ile japon mühendis konuşmaya başlamışlar japon mühendisin en son dediği şey kötü ingilizcesiyle bu motorun 1000hp çıkarabileceği :) bu olay 92 yılında olan bir olay
hehe. grup a yılları valla normal karşılamak lazım. homologasyon ayağına gelmiş geçmiş en uysal görünümlü ama en potansiyelli araçların çıktığı yıllar. rb26 ve yb de aynı mantaliteye sahip.
firma ismi için sağol:)
sen sağol:)
o yıllar iyimiş şimdikiler plastik motor
initial-D
07-10-2009, 00:28
peki bu m3 motoru ile 2jz kulakları vs cuk oturuyormu m3 ile supraya birbirlerine swaplandığında?
oturmaz bence. m3 motoru biraz eğimli durur çünkü supra ise dik.
s50 m3:
http://www.altechcorp.com/users/mario/m3/ipbuild/block2.jpg
2jz supra:
http://www.rezlo.com/Pages/Cars/Misc%20pics/Block%202%20(Small).JPG
m3 bloğu daha çok eski bmw motorları ve m50 lere benziyor hatta m50 nin ölçülerini kullanıyordu yanlış hatırlamıyosam.
initial-D
07-10-2009, 01:53
o pistonlar ne öyle yaaa altın sarısı gibi:)teflon değildir büyük ihtimallede başka çeşit bi kaplama falanmı acaba?
farklı bir kaplama teflon değil teflonu tepesine kaplamazsın zaten eteğine kaplarsın
seramik bazlı bir kaplama olması lazım özelliğine göre çeşitli renklerde olabiliyor
benim blokla aynııı dermişim ama tıpa tıp :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine
para ile alınmadı alman bir firma iki firma içinde bir motor geliştirdi bmw m3te kullandı atmosferik olarak supra turbo olarak kullandı ikisininde çıkardığı sonuçlar ortada ki öyle birebir aynı değildir aynı olması gibi birşey sözkonusu değil sadece tasarım benzerliği var
yanlis! Supraforums.com'da öyle bir masal geciyordu ThyssenKrupp'un eli var 2jzgte Motorunda diye... yanlis bir bilgi! ThyssenKrupp'a mkiv.de tarafindan yapilan mürecatda ThyssenKrupp'un 2jzgte/ge Motorunda herhangi bir baglantisi olmadigi resmi olarak belirtildi.(wiki'de her yazilanada inanmayin, heleki bir Amerikali yazdiysa:D)
Sadece V160 Getrag 6Fites alman yapimi ve Bmw'dede kullanilmistir, 2jz'de Alman eli yok;) enazindan resmi bir kaynak yok! BMW'li arkadaslara duyrulur :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.