Orijinalini görmek için tıklayınız : Octavia 1.8T
roadrunner
18-09-2009, 20:30
mrb arkadaşlar.octavia 1.8T arabama 18" jant (genişlik 7.5 ") aldım, motoruna güvenerek ama, iyi mi yaptım kötü mü bilemiyorum.abartmış da olabilirim.jant markası da Lenso.gerçekten de hafife benziyor.kalitesi hakkında da yardımcı olabilirseniz, sewinirim.
ayrıca; arabanın standart lastik ölçüsü 195.65.15...tabi, 18" alarak fazla mı büyüttüm ölçüyü, onu bilemiyorumun haricinde, takacağım lastiğin ölçüsü, 225.40.18 mi 215.40.18mi yapmalıyım?225.40.18de hız göstergesi %0.4 oranında daha yawaşken, 215.40.18de hız göstergesi %0.8 daha hızlı gösteriyormuş, werilere göre.
tabanın, 3 ölçü genişlemesinin; yakıt sarfiyatını arttıracağını, performansta(çekişte ya da virajda) az mı ya da çok mu kayıp yarattığını we konfordan muhakkak tawiz wereceğimi bilmemin yanı sıra, bu çaptaki bir jantın alt takıma ne boyutta bi hasar werip wermeyeceğini açıklayabilirmisiniz?aks kafaları, körükler, poryelerden rotillere, salıncaklara kadar başımı belaya sokacak bi sürü parça war daha.... :confused:
ogunozcan
18-09-2009, 20:48
sen 1.8 t ye takmıssın ben 1.4 e 18 taktım hıc kafana bıle takma benımkı gıdıyosa senın kı gıderr.
roadrunner
18-09-2009, 20:56
hmmm.peki, hasar masraf çıkarttımı.çıkartıyorsa da, ne kadar ayda bir oluyor sende?
ogunozcan
18-09-2009, 21:06
walla benım jant 18 lasık 215/35/18 1.5 yıl oldu daha bır hafta once tek jantı yamulttum.onuda tekrar duzelttrıdm ve polısaj yapıtrdım.rot balans polısaj 70 tl ye hallettım.
roadrunner
18-09-2009, 21:21
güzel fiyatmış gerçekten.ama we önümüz kış biliyorsun.türkiye yolları *****.insan bi düşünüyor başına gelebilecek aksilikleri.hmmm, lastiği ne kullanıyorsun.memnunmusun karda kışta yazda kuruda yaşta peki
yavuz364
19-09-2009, 00:40
bence 17 iyidir ya :) ama 1.8t için 205 ten aşağısına gerek yok zaten, bide seninki ön çeker öldüğü için bence en az 215
roadrunner
19-09-2009, 08:41
bana da öyle geliyor aslında ama stock motoru için.biz bunu biraz daha güçlendireceğimizden, 18mi olsa acaba diye düşündüm.peki o zmn, 215.40.18 mi olur dersin?yani 225 olsa kasarmı hafiften...
omercanilica
19-09-2009, 13:10
ben bır 1.6 225 kullanıyorum sende nasıl olur bellı degıl bırde en ıyı motor 1.8t yanı yabanı motor degıl ...
roadrunner
19-09-2009, 15:17
ben bır 1.6 225 kullanıyorum sende nasıl olur bellı degıl bırde en ıyı motor 1.8t yanı yabanı motor degıl ...
merakla sonucunu bekliyorum...
H22Power
19-09-2009, 15:44
225/40/18 doğru ölçüdür fakat sert dönüşlerde biraz sürtme yapabilir ayrıca ağırlık bir zaman sonra çok kafana takmaya başladığın birşey olucak rahatlıkla geçebileceğin bir arabayı jantların ağırlığından geçemezsen bu dediğimi hatırlarsın hızla işim yok tek isteğim görüntü diyorsan hoşuna giden jantı al yol tutuşunda inanılmaz olucaktır fakat benden sana tavsiye o.z superleggera ultraleggera veyahut enkei rp01 rp03 yada bbs alman bu jantlar hem kaliteli hem gösterişli hemde hafifler bilhassa bbs in yeni serileri hem german style olmasını sağlar hem hafif hemde yol tutuş fiyat biraz yüksek olucaktır ama inanki bankaya para koymaktan farkı yok ikinci eli kuvveti ewladiyelik jantlar bunlar...
ogunozcan
19-09-2009, 15:47
lastıgın markası roadstone yagmurda cok ıyı tutunması ama karda acıkcası hıc surmedıgım ıcın yorum yapamıcam.
roadrunner
20-09-2009, 09:17
225/40/18 doğru ölçüdür fakat sert dönüşlerde biraz sürtme yapabilir ayrıca ağırlık bir zaman sonra çok kafana takmaya başladığın birşey olucak rahatlıkla geçebileceğin bir arabayı jantların ağırlığından geçemezsen bu dediğimi hatırlarsın hızla işim yok tek isteğim görüntü diyorsan hoşuna giden jantı al yol tutuşunda inanılmaz olucaktır fakat benden sana tavsiye o.z superleggera ultraleggera veyahut enkei rp01 rp03 yada bbs alman bu jantlar hem kaliteli hem gösterişli hemde hafifler bilhassa bbs in yeni serileri hem german style olmasını sağlar hem hafif hemde yol tutuş fiyat biraz yüksek olucaktır ama inanki bankaya para koymaktan farkı yok ikinci eli kuvveti ewladiyelik jantlar bunlar...
tabi sürtme yapıp yapmayacağını taktıktan sonra anlayabilecez.
ağırlıkla ilgili bir problemim yok.jantlar zaten yeterince hafif.ancak tabi ki de ozun hafifliği bunun yanında tartışılmaz.
benim amacım performans.hem performans hem de görüntü olarak ultraleggera da gayet güzel gibi.we ozun dışında, 5*100 göbek ölçüsünde jant bulmak oldukça zor.
bunların haricinde; 17 mi 18 mi, gerçekten kararsız kaldım.225.45.17 uygunu oluyor.18de ise 225.40.18 ancak, standardı 15" olan bu araca, 3 ölçü büyüğü olan 18" takmak beni çok düşündürüyor.arabanın alt takımı, poryesi, aks kafası gibi parçaları 18i bozulmadan taşıyabileceklermi.yani süs olsun diye, hasar wereceğini bile bile, büyük jantlarla gezemem...:confused:
roadrunner
20-09-2009, 09:28
lastıgın markası roadstone yagmurda cok ıyı tutunması ama karda acıkcası hıc surmedıgım ıcın yorum yapamıcam.
continental conti sport contact 3 düşünüyorum lastik olarak.roadstone'u ben, pek başarılı bulmuyorum ama...tabi lastik seçimimde jant fiyatı da, rol oynayacak bir etken olacak.
gülle kıvamında jant almadıktan sonra bişey olmaz takımlara biraz da dikkatli olmak lazım tabi bunla beraber.
roadrunner
20-09-2009, 12:25
gülle kıvamında jant almadıktan sonra bişey olmaz takımlara biraz da dikkatli olmak lazım tabi bunla beraber.
ewet bence de ağır jant olmamalı.we çok dikkat etmek lazım aslında
H22Power
20-09-2009, 12:25
tabi sürtme yapıp yapmayacağını taktıktan sonra anlayabilecez.
ağırlıkla ilgili bir problemim yok.jantlar zaten yeterince hafif.ancak tabi ki de ozun hafifliği bunun yanında tartışılmaz.
benim amacım performans.hem performans hem de görüntü olarak ultraleggera da gayet güzel gibi.we ozun dışında, 5*100 göbek ölçüsünde jant bulmak oldukça zor.
bunların haricinde; 17 mi 18 mi, gerçekten kararsız kaldım.225.45.17 uygunu oluyor.18de ise 225.40.18 ancak, standardı 15" olan bu araca, 3 ölçü büyüğü olan 18" takmak beni çok düşündürüyor.arabanın alt takımı, poryesi, aks kafası gibi parçaları 18i bozulmadan taşıyabileceklermi.yani süs olsun diye, hasar wereceğini bile bile, büyük jantlarla gezemem...:confused:
o kadar çekinilecek bir durum yok eğer ki yayları kesmeyeceksen veyahut sert bir spor yay almayacaksan kolay kolay sorun olmaz 3.5cm lik yumuşak bir yay alırsan woghtlant ı tavsiye ederim ki kendi aracımda var gayet memnunum bozuk yollara girmedikçe ön takımında sıkıntı çıkartmayacaktır sadece 40 yanak lastikle gideceğinden balon riskin çok yüksek tr de ister istemez çukurlara düşüyorsun ayrıca yurt dışından tr ye kiralanarak gelen vag grubu araçların çoğunda 18" jant mevcut neden dersen hızlı gelmek için son süratte kalan çok ve yol tutuşu ve son süratlerdeki sanki 20km/s ile gidiyormuş hissi mükemmel otobanda 200km/s hızla tatlı virajları tren gibi döndüğümüz çok olmuştur...
roadrunner
20-09-2009, 12:36
o kadar çekinilecek bir durum yok eğer ki yayları kesmeyeceksen veyahut sert bir spor yay almayacaksan kolay kolay sorun olmaz 3.5cm lik yumuşak bir yay alırsan woghtlant ı tavsiye ederim ki kendi aracımda var gayet memnunum bozuk yollara girmedikçe ön takımında sıkıntı çıkartmayacaktır sadece 40 yanak lastikle gideceğinden balon riskin çok yüksek tr de ister istemez çukurlara düşüyorsun ayrıca yurt dışından tr ye kiralanarak gelen vag grubu araçların çoğunda 18" jant mevcut neden dersen hızlı gelmek için son süratte kalan çok ve yol tutuşu ve son süratlerdeki sanki 20km/s ile gidiyormuş hissi mükemmel otobanda 200km/s hızla tatlı virajları tren gibi döndüğümüz çok olmuştur...
yok yay kesmem.amortisör olarak koni, yay olarak da eibach düşünebilirim.ya da coilover takılabilir.ewet woghtlantı önermişlerdi.amacım çok sertleştirmek de değil süspansiyonu.
ewet balonlama gibi sorunlar, beni düşündürüyor 40 yanakta.
H22Power
20-09-2009, 12:42
yok yay kesmem.amortisör olarak koni, yay olarak da eibach düşünebilirim.ya da coilover takılabilir.ewet woghtlantı önermişlerdi.amacım çok sertleştirmek de değil süspansiyonu.
ewet balonlama gibi sorunlar, beni düşündürüyor 40 yanakta.
amortisörü koni koyarsan yaklaşık 1cm daha düşürüyor yani şöle izah edeyim yay 4cm+koni koyarsan 5cm oluyor öle bir uygulamada arabanın çamurlukları janta sürtecektir
konfordan ödün vermeden yol tutuş sağlamak ve sürtme riskini en aza indirgemek istiyorsan stock amortisörlerine woghtland yay takmanı tavsiye ederim ayrıca 40mm yaylar ın amortisör patlatma olayı çok riskli olduğundan illa başka marka alsan bile 3.5 dan şaşma coilover eğer marka alıcaksan tavsiye ederim çünkü yapma olanları oldum olsa sevmedim sevdiğim kişilere can güvenliği açısından tavsiye etmedim:D eibach yaylardan aracı düşürme konusunda hoşnut kalmayacağına dair garanti verebilirim fakat onunda konforu çok iyi bu araçlarda max yol tutuşu sağlayan sistem coilover olarak kw nun kiti yay amortisör olarak bilstein amortisör h&r yay almanyanın sayısız tuning forumlarını araştırmış tecrübelerini araç üzerinde uygulayarak sabit kılmış biri olarak bunları söylüyorum...
roadrunner
20-09-2009, 13:20
amortisörü koni koyarsan yaklaşık 1cm daha düşürüyor yani şöle izah edeyim yay 4cm+koni koyarsan 5cm oluyor öle bir uygulamada arabanın çamurlukları janta sürtecektir
konfordan ödün vermeden yol tutuş sağlamak ve sürtme riskini en aza indirgemek istiyorsan stock amortisörlerine woghtland yay takmanı tavsiye ederim ayrıca 40mm yaylar ın amortisör patlatma olayı çok riskli olduğundan illa başka marka alsan bile 3.5 dan şaşma coilover eğer marka alıcaksan tavsiye ederim çünkü yapma olanları oldum olsa sevmedim sevdiğim kişilere can güvenliği açısından tavsiye etmedim:D eibach yaylardan aracı düşürme konusunda hoşnut kalmayacağına dair garanti verebilirim fakat onunda konforu çok iyi bu araçlarda max yol tutuşu sağlayan sistem coilover olarak kw nun kiti yay amortisör olarak bilstein amortisör h&r yay almanyanın sayısız tuning forumlarını araştırmış tecrübelerini araç üzerinde uygulayarak sabit kılmış biri olarak bunları söylüyorum...
koniyle beraber 3.5luk yay da olabilir.sadece yay takmanın, arabanın alt takımını yoracağı kanısındayım.önceki araçlarımda polo fabia vtec bunu yaşamıştım.vtecte kullandığım koni amortisör we eibach yayın yarattığı süspansiyon çok çok iiydi.hem konfor, hem yol tutuş.honda dışında eibach yay pek tercih edilmişyor galiba.sağolasın.süspansiyondan önce, jant işini we lastik seçimimi yapmalıyım.başta 18 aldım demiştim yay ama, ayırtmıştım aslında.onu 17 yapmayı düşünüyorum aslında.lastiği de 225.45.17 en iisi...
06 ANIL 38
20-09-2009, 15:57
bendede octavia 1.8t war.aracımda 18 jant takılıydı.önler 225-35-18...arkalar255/35/18 ebatında.bi sorun çıkartmadı.elimde bi takımda enkei f1 wardı şimdi onları taktım onlarla dolaşıorum.ama açıkcası 18 ler kadar gösterişli durmadı...http://www.sahibinden.com/18_5x100-112_jant_we_toyo_proxes_tr1-24WQQaXQQ16724274WQQpXQQdisplayitem
roadrunner
20-09-2009, 16:02
bendede octavia 1.8t war.aracımda 18 jant takılıydı.önler 225-35-18...arkalar255/35/18 ebatında.bi sorun çıkartmadı.elimde bi takımda enkei f1 wardı şimdi onları taktım onlarla dolaşıorum.ama açıkcası 18 ler kadar gösterişli durmadı...http://www.sahibinden.com/18_5x100-112_jant_we_toyo_proxes_tr1-24WQQaXQQ16724274WQQpXQQdisplayitem
hmmm.benim ölçü olarak ne kullanmamı tawsiye edersin.gerçekten çok kararsızım.225.45.17 mi, 225.40.18 mi?
06 ANIL 38
20-09-2009, 16:05
yay takıcaksan 18ler 40 yanakla sürtebilir.17 deki enkei jantta 215/45/17 takılı bende.ama dediğim gibi 18 in havasını wermıo.project car bölümünde bakarsan arabamın resimlerini görebilirsin.18 li hali.
06 ANIL 38
20-09-2009, 16:06
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=18899
roadrunner
20-09-2009, 16:12
yay takıcaksan 18ler 40 yanakla sürtebilir.17 deki enkei jantta 215/45/17 takılı bende.ama dediğim gibi 18 in havasını wermıo.project car bölümünde bakarsan arabamın resimlerini görebilirsin.18 li hali.
18 takmak çok güzel gösterecek ewet arabayı tabi ama ofsetsiz haliyle bence daha da bi güzel gösterir gibi.18 hawasını wermez tabi ya.bizim araba biraz büyük kaldığı için diğerlerine göre, 17 küçük kalıyor gibi.msnden konuşsak olurmu?seni bulmuşken kaçırmayayım.***** octavia kullanan çok az insan war bizim gibi?
06 ANIL 38
20-09-2009, 16:14
lacoste553@hotmail.com
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.