PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : weber carburetor



ErayCerit
24-09-2009, 16:23
orjinal solex karbüratörlü 1.5 78 hp olan samara weber 45 dcoe yada 40 dcoe takmanın (+) yada (-)'leri nedir ayrıca ne kadar bir bütce ayırmam lazım ? ayrıca eksantrik,timing ayarlı kasnak,benzin regülatörü,bleu print gibi işlemlerle ortalama alabileceğim değerler nelerdir bir fikri olan varmı ?

ErayCerit
25-09-2009, 22:27
yokmu bilen ?

16v
26-09-2009, 08:52
Karburatörler oyuncak gibidir.Tek başına 40lık bir karburatör alman işi çözmeyecektir önemli olan içerisinde bulunan kalibrasyon parçalarıdır. (Needle & Seat
Brass Float (early style),Nitrofil Float (late style),Main fuel Jet,Main Air corrector Jet,Idle Jet Idle jet,Accelerator pump Jet,Accelerator by-pass Jet)eskiden karburatör kalibrasyon işleri daha zorken artık her araca uygulanabilen Afr,Eft kitleri sayesinde bu iş daha profesyönel sekilde yapılabilmetedir.

16v
26-09-2009, 08:55
Unutmadan Alacagın karburator sokulen aracın motor karakterıslıgıne gore kalıbrelenmıstır buyuk ıhtımalle senın aracına takılınca ya araç zengin yada fakir problemi yaşıyacaktır.

M.Can Çimir
26-09-2009, 12:30
Unutmadan Alacagın karburator sokulen aracın motor karakterıslıgıne gore kalıbrelenmıstır buyuk ıhtımalle senın aracına takılınca ya araç zengin yada fakir problemi yaşıyacaktır.

Arkadaşımın söylediği problemi aşmak kolay sayılır. yeter karbüratörden iyi anlayan bir ustan olsun. DCOE weber kullandım, çift solex de kullandım. Solex Weber'in yanında çöp diyebilirim :)

40 DCOE işini fazlasıyla görür ancak motorun stock ise çok fazla gelir... En azından egzantrik ve siboblarınla oynaman gerekir... Tabi egzoz da stock ise 1 ay içinde 3-5 yerinden ek delik açılır ;) Sen önce kullanım tarzına uygun egzantrik ve ona uygun sibob ve ekipmanlarını yükle, elektrikli benzin pompasını tak, eğer elektronik ateşleme değilse ateşlemeyi elektronik yap. Daha sonra 40 DCOE'ye geç bence. Bunları yaptıktan sonra güzel bir egzoz sistemi ile 100 hp yi (+/- 5) görebilirsin sanırım

kop42
26-09-2009, 12:56
istersen var elimde 45 lik yatık weber karburatör 250 km anca kullanıldı proje değişikliğinden boşa çıktı

ErayCerit
26-09-2009, 17:19
bilgiler için sağolun arkadaşlar adana'da yada mersinde sağlam bir usta bir usta bulmak lazım bunlar için bide samaranın dereceli eksantriğini bulmak zor olur orjinali üzerinde tornada vs. oynama yapma şansımız nedir ? sağlıklı olurmu

ERkut 205
26-09-2009, 23:53
Klasik 205 lerde kullanılan sistemdir.
Eksi yönü performans için yapıyorsun ama benzini içicektir yani.
Artı yönüne uygulayacağın işlem ise güzel bi headers lı egzos sistemi.
Sonrasında dereceli egz ve kısa difransiyel takıp deparlı devir çeviriceksin (dolu dolu).
Yalnız abartıldığı kadar güçler alınamamakta onu söyleyim.

205 lerden örnek veriyim std 1,9 hacim motor 130 hp. Bu bahsettiğimiz yatık karbüratörler ile 145 hp civarları alınmakta dyno sonuçları...
Oda problemsiz karbüratör pompa + reg + ve güzel bi kalibrasyon ayarı ile.
Dereceli ilede derecesine göre 150 ++ diye çıkılıyor.

Ama senin bahsettiğin 1,5 75 hp lik alette ne getirir motora hp olarak bilinmez.Deniyen belki vardır.Yüksek sıkıştırma motorlarda daha fazla alıcaksındır karşılığını 8v kapağagöre (16 v) kapak gibi.

ErayCerit
26-09-2009, 23:59
16v yapmak için vega kapağı,gömlek vs.'de değişecek ve hepsiyle birlikde neredeyse 4000 tl gibi bir masraf çıkacak..15 hp için 4000 tl gereksiz gibi:soru: şimdi bile uzun yolda 90la giderken 25 kuruş yakıyor o şekliyle şehir içi ocağıma incir ağacı diker:(

slowmotion
27-09-2009, 01:43
bilgiler için sağolun arkadaşlar adana'da yada mersinde sağlam bir usta bir usta bulmak lazım bunlar için bide samaranın dereceli eksantriğini bulmak zor olur orjinali üzerinde tornada vs. oynama yapma şansımız nedir ? sağlıklı olurmu

arkadaşım best servise sor bir ara, orda ladanın egzantriğinde kampanya vardı ellerindede vardı. ustada var istersen adanada

ErayCerit
27-09-2009, 01:57
arkadaşım best servise sor bir ara, orda ladanın egzantriğinde kampanya vardı ellerindede vardı. ustada var istersen adanada

saolun :) adanadaki usta kim ? Kasımmı ?

M.Can Çimir
27-09-2009, 18:36
Klasik 205 lerde kullanılan sistemdir.

Sonrasında dereceli egz ve kısa difransiyel takıp deparlı devir çeviriceksin (dolu dolu).
Yalnız abartıldığı kadar güçler alınamamakta onu söyleyim.

Ama senin bahsettiğin 1,5 75 hp lik alette ne getirir motora hp olarak bilinmez.Deniyen belki vardır.Yüksek sıkıştırma motorlarda daha fazla alıcaksındır karşılığını 8v kapağagöre (16 v) kapak gibi.

- Kısa difransiyel yokturi kısa şanzımanı kastettiniz sanırım.

- 8v otomobile direkt olarak 16v kapak takılamaz, kapak içindeki kanallar birbirini tutmaz.

ERkut 205
27-09-2009, 19:13
- Kısa difransiyel yokturi kısa şanzımanı kastettiniz sanırım.

- 8v otomobile direkt olarak 16v kapak takılamaz, kapak içindeki kanallar birbirini tutmaz.

Ben 8v motora 16v kapak takılır gibi bir şey yazdığımı görmüyorum.16 v silindir kapağında yapılan işlem daha fazla hp getireceğini söyledim. :)

Difransiyel Ayna Mahruti Dişli Takımının Oranı
Vallahi biz 3.68 difransiyeli söküp yerine 4.45 takınca oranlar düşüyor.Siz nasıl yapıyorsunuz bu işlemi bilmiyorum...;)

xcel
27-09-2009, 21:24
Eray kardeşim bu konuyu ilgili forumada yazmış idim hatırlarsın belki. 2108'lerdeki 1.5 8V motora rusyada sık sık weber 40dcoe, dereceli, sübap, ayarlı kasnak, timing, yakıt pompası, komple egsoz, 1.3 lt modelin difransiyeli ve lada sport şanzıman uygulaması yapılıyor. ingilterede de azda olsa örneği var. dynoda yanlış hatırlamıyorsam 115 hp civarı alınıyor. ancak o motor böyle bir setupta 14-15 ltden aşağı yakmaz ki stock olarak 10 lt civarı yakıyor şehir içinde.

İlla ben 2108le uğraşacağım diyorsan swap işine odaklan. bu konuyuda yazmıştım orada. talep olmadığı için lada motorları çok komik paralara satılıyor. fotodaki motor lada vegadan çıkma 1.6 16V motor. gördüğün gibi katalizörü bile üzerinde. şanzıman hariç motor+motor tesisatı+iç elektrik tesisatı+sigorta kutusu+beyin ıvır zıvır vs. 1.600 TL ye alıyorum bunu. evrak bekliyorum sadece. şanzımanlarımız aynı oranlar farklı biliyorsun. bloğun aynı olduğunu söylememe gerek yok sanırım. lada yaklaşık 25 senedir 1.5 bloğu ile devam ediyor. bundan 1.6 ltyi geliştirdiler. araca orjinal motorundan farksız bir şekilde oturacak motor. sadece emme manifoldu için kalorifer motorunun olduğu kısımdan biraz alınacak. elektrik tesisatı için çokca uğraşılacak çünkü eski tesisatı komple sökülecek veganınki döşenecek. ayrıca bu motorların şehir içinde yaklaşık 7.5 lt yaktıklarınıda unutma.

daha sonra yapılacak şeyi anlatmaya gerek yok heralde. biliyorsun lada motorları çoğu kimsenin umduğundan çok çok daha dayanıklı. bu motorlar elektrik ve elektronik olarak nazlılar. mekanik olarak kaya gibiler. rusya ve bulgaristanda stock motorla dandik benzin kalitesiyle 0.8-1 barda binlerce km dir yürüyen 1.5 16V ve 1.6 16V ladalar varki incelesen işçilikleri çok zayıf. yinede yürüyor arabaları. hiç uğraşma aracındaki motorla.

http://img62.imageshack.us/img62/2829/dsc02475.jpg (http://img62.imageshack.us/i/dsc02475.jpg/)

http://img158.imageshack.us/img158/2053/asdasd6zt.jpg

xcel
27-09-2009, 21:25
Ben 8v motora 16v kapak takılır gibi bir şey yazdığımı görmüyorum.16 v silindir kapağında yapılan işlem daha fazla hp getireceğini söyledim. :)

Difransiyel Ayna Mahruti Dişli Takımının Oranı
Vallahi biz 3.68 difransiyeli söküp yerine 4.45 takınca oranlar düşüyor.Siz nasıl yapıyorsunuz bu işlemi bilmiyorum...;)

ladanın 1.3 lt dişlisi temin ediliyor.

ERkut 205
28-09-2009, 09:53
ladanın 1.3 lt dişlisi temin ediliyor.

Ediliyorsa ne güzel ben yukardaki değerleri sembolik vermiştim zaten.
Yani ladanın oranlarıda nedir bilmiyorum sağolasın dostum :icon_tup:

ERkut 205
28-09-2009, 10:01
daha sonra yapılacak şeyi anlatmaya gerek yok heralde. biliyorsun lada motorları çoğu kimsenin umduğundan çok çok daha dayanıklı. bu motorlar elektrik ve elektronik olarak nazlılar. mekanik olarak kaya gibiler. rusya ve bulgaristanda stock motorla dandik benzin kalitesiyle 0.8-1 barda binlerce km dir yürüyen 1.5 16V ve 1.6 16V ladalar varki incelesen işçilikleri çok zayıf. yinede yürüyor arabaları. hiç uğraşma aracındaki motorla.



Verdiğiniz bilgiler çok güzel.Bu rakamlara saydığınız herşey veriliyormuş bencede direkt olarak bu sisteme geçmelidir arkadaş.Yani ben olsam öyle yapar idim.
Zaten sırf uzun vade de yakıt tasarrufu ile bile kendini amorti edicektir.
Lada için güzel bilgiler paylaşım için sağolun.;)

ErayCerit
28-09-2009, 19:30
o kadar masraf edip 115 hp olacaksam e yakıt 2 katı artacaksa bence gereksiz ve vega yada kalina motoru düşünebilirim o zaman :) çok sağolun bilgiler için en yakın zamanda değerlendireceğim

M.Can Çimir
29-09-2009, 19:07
Ben 8v motora 16v kapak takılır gibi bir şey yazdığımı görmüyorum.16 v silindir kapağında yapılan işlem daha fazla hp getireceğini söyledim. :)

Difransiyel Ayna Mahruti Dişli Takımının Oranı
Vallahi biz 3.68 difransiyeli söküp yerine 4.45 takınca oranlar düşüyor.Siz nasıl yapıyorsunuz bu işlemi bilmiyorum...;)



Polemiğe gerek yok yanlış anladım sanırım. İkimiz de işi bilmeyen biri değiliz. Genelde kısa oranlı şanzımana kısa şanzıman denildiği için ben o şekilde anladım.



bu arada 18 yaşındayken ben de 205 GTI kullanıyordum, eski Fransız'cıyım ;)

ERkut 205
29-09-2009, 22:36
Polemiğe gerek yok yanlış anladım sanırım. İkimiz de işi bilmeyen biri değiliz. Genelde kısa oranlı şanzımana kısa şanzıman denildiği için ben o şekilde anladım.



bu arada 18 yaşındayken ben de 205 GTI kullanıyordum, eski Fransız'cıyım ;)


Evet seninde dediğin gibi genel tabir öyledir.Bizde ekip içinde genelde hep oran ve difransiyel olarak konuştuğumdan alışkanlık.Olur böyle şeyler problem değil ;)

Ne güzel 205 kullanıcısı olman:).Zevkli bir kullanımı vardır.İnşallah sorunsuz bir 205 sahibi olmuşsundur tam anlamıyla kullanımdan zevkini alabilmişsindir.:);)

AYBUG
15-08-2023, 21:13
Merhaba, 82 model fiat ritmo s85 aracım için weber karbüratör arıyorum.