PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Del Sol 200+Hp modlamak için neler gerekli??



delsol07
26-09-2009, 15:40
Selamlar;
Arkadaşlar öncelikle tüm forum ailesine merhabalar demek isterim. Adım Serhat foruma Antalya'dan katılıyorum, yaşım 40 Garafik tasarım ve masa üstü yayıncılık üzerine bir reklam ajansı sahibiyim.
Çok uzun araştırmalar ve görüşmeler sonucu uzun zamandır sahibi olmak istediğim bu araca kısa bir süre önce nihayet kavuştum. Aracım 1994 mod. yeşil Del Sol vti. 34 UMF 34 plakası.
Bu araca nihayet, sahip olduğum içinde çok mutluyum.
Şu anda aracımda motorda uygulanmış sadece kısa açık hava filitresi var o da e-bay den satın aldığım kargosu ile 55$ civarına maal olmuş bir filtre. Buna rağmen filtreyi taktıktan sonra hem işitsel hemde performans anlamında oldukça tatmin edici bir artış oldu! Hiç beklemediğim şekilde? Üzerindeki orjinal lastik ve jantları değiştirdiğimde 205 45 16" takmıştım ve özellikle kalkışda biraz zorlanmaya başlamış hissi almıştım, fakat filitreden sonra hem bu olay pozitif olarak değişti hemde ilginç bir şekilde yakıtta tasarruf oluştu? Birde tüm del sol lar böylemi bilmiyorum ama benimki 8500ddk rahat çeviriyor.
Neyse sadete gelelim :) Haliyle, Dandik bir filtre ile bile, böyle bir rahatlama ve performans artışı görünce bu aracı biraz modlamaya karar verdim.

Şimdi öncelikle sizlere, üstadlarıma sormak istediğim bu aracı 200hp veya biraz üzeri modlamak için;
1 - Atmosferik modlamak yeterli olurmu? Headers ından catch back egzosuna, intake manifoltundan, skunk2 pro3 cam'ına, amortizör takımından,MSD ateşleme kitine, (tüm listeyi ayrıntılı olarak ileride vereceğim!! ki ufak bir hesapla ( e-bay'den alındığını var sayarak, 8000$-10000$ civarı tutuyor :) )

2 - Yoksa direkt turbolamak mı daha makul olabilir? ( stok motor ve pistona bazı ufak tefek ilaveler ile komple bir t3 -t4 kitin 100+ hp ye kadar verebildiğini okudum yabancı forumlardan ? ki bu çok daha az bir bütçe ile 4000$ -5000$ kurtuluyor ve yaklaşık aracın 240-260 hp olacağından bahsediyoruz ? yanlız bu durumda klimayı iptal etmek gerekebiliyorki, antalya şartlarında bu, en son isteyeceğeniz şeydir!!! :) )

Tabiki birde gücü artan aracın fren sistemi kanımca hayati önem taşımakta? Şu andaki fren sistemi önler delikli ve oluklu disklerden ve Hwk carbon papuçlardan oluşuyor.

Şimdiden verdiğiniz fikir ve tecrübelerinizden ötürü teşekkür etmek isterim..


Saygılar...

STP
26-09-2009, 15:44
8 10000 bın dolara atmosferık ? bıraz fazla yapmıssın bence hesabı :)

onursoytam
26-09-2009, 15:49
Selamlar;
Arkadaşlar öncelikle tüm forum ailesine merhabalar demek isterim. Adım Serhat foruma Antalya'dan katılıyorum, yaşım 40 Garafik tasarım ve masa üstü yayıncılık üzerine bir reklam ajansı sahibiyim.
Çok uzun araştırmalar ve görüşmeler sonucu uzun zamandır sahibi olmak istediğim bu araca kısa bir süre önce nihayet kavuştum. Aracım 1994 mod. yeşil Del Sol vti. 34 UMF 34 plakası.
Bu araca nihayet, sahip olduğum içinde çok mutluyum.
Şu anda aracımda motorda uygulanmış sadece kısa açık hava filitresi var o da e-bay den satın aldığım kargosu ile 55$ civarına maal olmuş bir filtre. Buna rağmen filtreyi taktıktan sonra hem işitsel hemde performans anlamında oldukça tatmin edici bir artış oldu! Hiç beklemediğim şekilde? Üzerindeki orjinal lastik ve jantları değiştirdiğimde 205 45 16" takmıştım ve özellikle kalkışda biraz zorlanmaya başlamış hissi almıştım, fakat filitreden sonra hem bu olay pozitif olarak değişti hemde ilginç bir şekilde yakıtta tasarruf oluştu? Birde tüm del sol lar böylemi bilmiyorum ama benimki 8500ddk rahat çeviriyor.
Neyse sadete gelelim :) Haliyle, Dandik bir filtre ile bile, böyle bir rahatlama ve performans artışı görünce bu aracı biraz modlamaya karar verdim.

Şimdi öncelikle sizlere, üstadlarıma sormak istediğim bu aracı 200hp veya biraz üzeri modlamak için;
1 - Atmosferik modlamak yeterli olurmu? Headers ından catch back egzosuna, intake manifoltundan, skunk2 pro3 cam'ına, amortizör takımından,MSD ateşleme kitine, (tüm listeyi ayrıntılı olarak ileride vereceğim!! ki ufak bir hesapla ( e-bay'den alındığını var sayarak, 8000$-10000$ civarı tutuyor :) )

2 - Yoksa direkt turbolamak mı daha makul olabilir? ( stok motor ve pistona bazı ufak tefek ilaveler ile komple bir t3 -t4 kitin 100+ hp ye kadar verebildiğini okudum yabancı forumlardan ? ki bu çok daha az bir bütçe ile 4000$ -5000$ kurtuluyor ve yaklaşık aracın 240-260 hp olacağından bahsediyoruz ? yanlız bu durumda klimayı iptal etmek gerekebiliyorki, antalya şartlarında bu, en son isteyeceğeniz şeydir!!! :) )

Tabiki birde gücü artan aracın fren sistemi kanımca hayati önem taşımakta? Şu andaki fren sistemi önler delikli ve oluklu disklerden ve Hwk carbon papuçlardan oluşuyor.

Şimdiden verdiğiniz fikir ve tecrübelerinizden ötürü teşekkür etmek isterim..


Saygılar...







selam abicim bizde antalya dayız dün buluşmamız vardı keşke gelseydin tanışmış oluduk...

delsol07
26-09-2009, 16:21
"STP"
8-10000$ sadece motor ile ilgili değil tabiki :) tüm modifikasyon için çok detaylı yazacağım listeyi.

"onursoytam" ;
Valla çok gelmek isterim ama işimin yoğunluğu nedeniyle vakit bulmak inanki çok zor.

onursoytam
26-09-2009, 16:24
arada gazlamaya çıkmak lazım her zaman iş olmaz sitres at birazda :)

mar1lyn
26-09-2009, 16:28
aracı atmosferik yuklemek
motorunuzun orj kompresyon oranlarında olduğunu varsayarsak
en iyi seri üretim headers dc sports 4-1
düz boru sonsusturucu
aem v2 filtre kiti bu da b16 da 1.6 lt hacimde en verimli kit olara geçer
bu parçalarla araç tan 175 hp civarında güç alınabilmekte okadar bile olamıyor bazen
bahsettiğim markalar olmazsa dahada aşağı
tabi aracın yurumesinide iyişeltirmek için jantlar yürüyen aksam helezonlar volan vs hafiflemesi iyi olacaktır
amtorferik yuklemeye gelince egzantrik yay şapka ayarlı kasnak ince conta yuksek sıkıştırma piston ecu ve yazılım da gerekecek bunlarlada 190 civarında olur
budediklerim ağızdançıktığı gibi kolay olmuyor parçaların montajından ayara kadar biçok kişiye rol düşüyor soğutma sistemi için düşük derece termostat ve fanmüşürü radyator araçtaki çürümeye yüztutmuş tum plastik sıvı aktarma boruları vs deişmesi gerekecek ole yada bole ve sıkıştırma yuksek olacağından güneyin sıcaklığı aracı ne yapsanız kotu yonde etkileyecektir

2. işlem hacim yukseltme std blok ile stroker kit yardımı ile 1.92 litrelere çıkabilrmek mumkun
yada direk b18 yada b20 blok ta kullanılabilir içine yine krank kol piston gerekecek bunlarında bu daha net guç getirecek daha maliyetli bi yontem 220 hp civarları yine güç alınabilmekte

turboda ise ebaydaki kitler 5-6 psi ile kullanılabilir stok motora 220 hp gibi güçler almak mümkün daha üstü sıkıntı çıkarabilir turbodada yağlama sistemi yağ pompası supompası kayışlar vsvs ecu biçok şey atmosferikteki gibi değişecek tabi
yazılacak çok daha parça war ama aşaı yukarı nedemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım
ilk saydığım parçalarla (170-175hp) sınırlı kalırsanız herzaman araç emrinize amade olr ve daha sıkıntısız sürüşler sizi bekler onunustune çıktıkça çok güzel ve çok kotu olabilecek belirsiz günler bekler :)
buarada aracın oem ateşlemesi yeterlidir yeterki çok iyi durumda olsn komple yenilemek gerekirse msd distributor alırsınız del sol kodu ile karşılaştırıp

bir hatırlatma daha del sollar 1140 kg ve neyaparsanız yapın vti (EK)kasalardan daha ağır kalacaklar aynı işlemlere sahip bir vti herzaman onde olacaktır biraz bunuda goz onunde bulundurun moraliniz bozulmasın sokecek stepne ve klimadanda başka bişi yok siz sokemiomuşunuz zadece bagaj ile taş çatlasa 15 kg atarsınız :) dönen parçaları hafifletmek daha iyi olr jant volan krank kasnağı mümkünse krank

fren sistemişinde fren merkezinin ebayda brake maser cylinder die geçer değişmesi gerekiyor artık bozuluyor ve tamir takımınında işe yaramadığını duydum
o deşirse fren hidroliği
4tane disk 4 tanede iyi balata tavsiyem ebc green stuff yeterli düzeyde artacaktır frenaj

birde başlamadan kararınızı net verirseniz greksiz şelere para harcıyıp sonradan satmak zorunda kalmazsınız
hayırlısı olsn şmdiden :)

delsol07
26-09-2009, 16:29
Aslına bakarsan haklısın, ben şimdi gidip biraz turlayayım en iyisi... gerçi Şirinyalı'da nerde turlayacaksam?:)

mar1lyn
26-09-2009, 16:50
once motora kompresyon testi yaptırın derim ben sonra yawaş yawaş radyator hotrumları içinden sı geçen tum hortum ve borular çok bi masraf açmayacaktır
dyno warsa birde dynoya sokun
minicik biyerden kaçacak su size milyarlara malolup ve aylarca geriye goturecektir modifiye aşamasında
del solların çok yatmış arabalar olduğunu unutmayalım

delsol07
26-09-2009, 19:52
once motora kompresyon testi yaptırın derim ben sonra yawaş yawaş radyator hotrumları içinden sı geçen tum hortum ve borular çok bi masraf açmayacaktır
dyno warsa birde dynoya sokun
minicik biyerden kaçacak su size milyarlara malolup ve aylarca geriye goturecektir modifiye aşamasında
del solların çok yatmış arabalar olduğunu unutmayalım

Hocam bu bahsi geçen testleri nerede yaptırabilirim? Antalya'da Dyno testi nerede yapılmakta? bilgisi olan varmı?

Onno
26-09-2009, 20:04
Aslına bakarsan haklısın, ben şimdi gidip biraz turlayayım en iyisi... gerçi Şirinyalı'da nerde turlayacaksam?:)

:) hehe merkeze dogru akIn

Emir_b16a
26-09-2009, 21:27
hayırlı olsun o kdr bütçeye sahipseniz bnce herhangi bi atölyeyle görüşüp detaylı bilgi alın görüşün gerçekten bunu kafaya koyduysanız yaptrmak için antalyada da bu işi yapıcak olanlar wardır istanbulda da bi çok atölye istediğiniz güçleri o motordan rahatlıkla çıkarabilir forumdaki arkadaşlarda sna yardımcı olurlar parça tawsiyesi we dikkat etmen gerekenler konusunda ama önce bi forumda arama butonunu kullanıp ne yapılabilir die bi araştırsan burda yazılanlardan fazlasını bulabilirsin :)

baya bi bilgi toplayabilirsin geçmiş konulardan yazılanları okursan bnm tawsiyemdir bu yapılmış örnekleri incele aşa yukarı kafanda bişiler oluşur daha bilgili görüşme yapabilirsin bu işi yaptırıcağın insalarla yoksa bnm elimde 10 000 $ war şu arabadan 200 250 arası güç alalım ii dursun ii gitsin dersen parana bile yazık olabilir kötü ustanın elinde

sitede de bu işi çok düzgün yapabilicek arkadaşlar mewcut onlarda görürlerse konuyu yazarlar sna

delsol07
27-09-2009, 01:57
İşin aslı o kadar bütçem yok! Ben sadece istediklerimi e-bay üzerinden artaştırıp fiyatlarını topladım, bu toplam fiyatın içinde body kit te var, ama benim asıl istediğim motor modu ile ilgili almak istediğim parçaları buradaki arkadaşlar ile paylaşmak doğrumu yanlışmı onu öğrenmek. Nasıl resim konulacağını henüz bilmediğim için parçaların resimlerini henüz koyamadım...

Ama bir kısmını yazayım;

Skunk2 68MM Throttle Body CRX Del Sol
AEM High Flow Fuel Rail Honda Del Sol VTEC
BCP Honda Del Sol Light Crank Pulley
Control Arm Tie Rod SUSPENSION KIT Civic Del Sol
DC-Sports Ceramic Header 4-1 Honda Del Sol VTEC
DEL SOL TRACTION BAR
JDM Del Sol VTEC Fuel Filter Red
EBC BRAKE PAD SET honda CIVIC DEL SOL
EXEDY CLUTCH KIT HF01 RACING FLYWHEEL 94-97 DEL SOL B16
HONDA DEL SOL MSD COIL WIRES PLUGS DISTRIBUTOR CAP KIT
JE Pistons Eagle Rods B16A1 B16A2
MISHIMOTO RADIATOR+HOSE+FAN 93-97 Honda Del Sol B16
RC FUEL INJECTORS 1000CC HONDA CIVIC B16 B16A B18C GSR
SKUNK2 92-00 Del Sol PRO-S Full Coilovers
SKUNK2 EXHAUST 92 93 94 95 96 97 HONDA DEL SOL
Skunk2 Pro Intake Manifold Del Sol VTEC B16
Skunk2 Pro Series Cam Gears DOHC VTEC 304-05-5202 NEW
Skunk2 Pro Series Cam Shaft B16A B17A B18C VTEC Pro 3+
SKUNK2 PRO VALVE SET CIVIC INTEGRA B16 B18 VTEC HI COMP
Skunk2 PRO Valve Springs Retainers Civic Del Sol B16A-B
WALBRO 255LPH FUEL PUMP Honda Civic Del

Motorla ilgili yukarıdaki parçaları düşünüyorum, bilmem siz ne dersiniz?

Tuner
27-09-2009, 02:09
bence listeni detaylı bir şekilde yaz ki yorumlar ona göre yapılsın

overblack
27-09-2009, 02:22
listede yazdığın parçalar bir bütünlük içermiyor? ne yapmak istedğini yazarsan daha kolay yardımcı olunur.1000 cc enjektörle ne yapmayı düşünüyorsun mesela :)

tool
27-09-2009, 10:00
neptune + toda stroker ve skunk2 pro1 ile 200hp hayirli olsun :)

vtecturbo
27-09-2009, 12:01
İşin aslı o kadar bütçem yok! Ben sadece istediklerimi e-bay üzerinden artaştırıp fiyatlarını topladım, bu toplam fiyatın içinde body kit te var, ama benim asıl istediğim motor modu ile ilgili almak istediğim parçaları buradaki arkadaşlar ile paylaşmak doğrumu yanlışmı onu öğrenmek. Nasıl resim konulacağını henüz bilmediğim için parçaların resimlerini henüz koyamadım...

Ama bir kısmını yazayım;

Skunk2 68MM Throttle Body CRX Del Sol
AEM High Flow Fuel Rail Honda Del Sol VTEC
BCP Honda Del Sol Light Crank Pulley
Control Arm Tie Rod SUSPENSION KIT Civic Del Sol
DC-Sports Ceramic Header 4-1 Honda Del Sol VTEC
DEL SOL TRACTION BAR
JDM Del Sol VTEC Fuel Filter Red
EBC BRAKE PAD SET honda CIVIC DEL SOL
EXEDY CLUTCH KIT HF01 RACING FLYWHEEL 94-97 DEL SOL B16
HONDA DEL SOL MSD COIL WIRES PLUGS DISTRIBUTOR CAP KIT
JE Pistons Eagle Rods B16A1 B16A2
MISHIMOTO RADIATOR+HOSE+FAN 93-97 Honda Del Sol B16
RC FUEL INJECTORS 1000CC HONDA CIVIC B16 B16A B18C GSR
SKUNK2 92-00 Del Sol PRO-S Full Coilovers
SKUNK2 EXHAUST 92 93 94 95 96 97 HONDA DEL SOL
Skunk2 Pro Intake Manifold Del Sol VTEC B16
Skunk2 Pro Series Cam Gears DOHC VTEC 304-05-5202 NEW
Skunk2 Pro Series Cam Shaft B16A B17A B18C VTEC Pro 3+
SKUNK2 PRO VALVE SET CIVIC INTEGRA B16 B18 VTEC HI COMP
Skunk2 PRO Valve Springs Retainers Civic Del Sol B16A-B
WALBRO 255LPH FUEL PUMP Honda Civic Del

Motorla ilgili yukarıdaki parçaları düşünüyorum, bilmem siz ne dersiniz?
bence herseyden once bu parcaların ne ıse yaradıgını ve nerde nasıl kullanıldıgını ogrenmeye calısırsan daha ıyı ollur senın ıcın.kulaktan dolma bılgılerle bu ise baslamasan ıyı edersın.

delsol07
27-09-2009, 12:23
"tool"
alıntı; -neptune + toda stroker ve skunk2 pro1 ile 200hp hayirli olsun
derken, biraz daha açar ve de detaylandırırsan sevinirim, çok hızlı geçmişsin be, dostum :)

"vtecturbo"
İnanırmısın kulakdan dolma hiç bir bilgiye sahip değilim. Tüm yarım yamalak bilgilerimi 2 aydır baktığım yabancı sitelerden edindim.

"overblack"
Listede yazanları buraya koydum ki, en başta belirttiğim gibi ,bilenler üstadlar, eksikleri düzeltsin fazlalıkları atsın, örneğin "1000cc enjektör sana uymaz 500 lük taktır" yada "hiç değiştirmesende olur" desinler diye. ;)

tool
27-09-2009, 12:37
ecu olarak neptune rtp sectim:
http://www.xenocron.com/neptunertp-demon-package-new-p-223.html

hacimi 1.8 yaptik toda stroker ile
http://twincamtech.stores.yahoo.net/todb16astrok.html

egzantrik olarakta skunk2 pro1 serisi ve yay+sapka
http://www.ctrparts.com/skb1b1pro1ca.html

header falan 2.5inch DC yeter, hayirli olsun...

not: ne alirsan al olay cam timing ve beyinde biter ;)

orcuns
27-09-2009, 12:39
İşin aslı o kadar bütçem yok! Ben sadece istediklerimi e-bay üzerinden artaştırıp fiyatlarını topladım, bu toplam fiyatın içinde body kit te var, ama benim asıl istediğim motor modu ile ilgili almak istediğim parçaları buradaki arkadaşlar ile paylaşmak doğrumu yanlışmı onu öğrenmek. Nasıl resim konulacağını henüz bilmediğim için parçaların resimlerini henüz koyamadım...

Ama bir kısmını yazayım;

Skunk2 68MM Throttle Body CRX Del Sol
AEM High Flow Fuel Rail Honda Del Sol VTEC
BCP Honda Del Sol Light Crank Pulley
Control Arm Tie Rod SUSPENSION KIT Civic Del Sol
DC-Sports Ceramic Header 4-1 Honda Del Sol VTEC
DEL SOL TRACTION BAR
JDM Del Sol VTEC Fuel Filter Red
EBC BRAKE PAD SET honda CIVIC DEL SOL
EXEDY CLUTCH KIT HF01 RACING FLYWHEEL 94-97 DEL SOL B16
HONDA DEL SOL MSD COIL WIRES PLUGS DISTRIBUTOR CAP KIT
JE Pistons Eagle Rods B16A1 B16A2
MISHIMOTO RADIATOR+HOSE+FAN 93-97 Honda Del Sol B16
RC FUEL INJECTORS 1000CC HONDA CIVIC B16 B16A B18C GSR
SKUNK2 92-00 Del Sol PRO-S Full Coilovers
SKUNK2 EXHAUST 92 93 94 95 96 97 HONDA DEL SOL
Skunk2 Pro Intake Manifold Del Sol VTEC B16
Skunk2 Pro Series Cam Gears DOHC VTEC 304-05-5202 NEW
Skunk2 Pro Series Cam Shaft B16A B17A B18C VTEC Pro 3+
SKUNK2 PRO VALVE SET CIVIC INTEGRA B16 B18 VTEC HI COMP
Skunk2 PRO Valve Springs Retainers Civic Del Sol B16A-B
WALBRO 255LPH FUEL PUMP Honda Civic Del

Motorla ilgili yukarıdaki parçaları düşünüyorum, bilmem siz ne dersiniz?

bu yazdıgınız parcalar ıle 200+ cıkmasını ımkanı yok sıkıstırma kac oldugu bellı degıl camlerın alıcagınız pıstona gore derecelerı uyumlu olucakmı olmıcakmı bu lıstede beyın yok bu paraları gozden cıkardıysanız bence prof bırı ıle oturup sıkı bır arastırma yapın derım aksı taktırde paranız bosa gıdebılır b16 makınada farklı seyler yapmanız gerekır 200+ olması ıcın.

delsol07
27-09-2009, 12:43
ecu olarak neptune rtp sectim:
http://www.xenocron.com/neptunertp-demon-package-new-p-223.html

hacimi 1.8 yaptik toda stroker ile
http://twincamtech.stores.yahoo.net/todb16astrok.html

egzantrik olarakta skunk2 pro1 serisi ve yay+sapka
http://www.ctrparts.com/skb1b1pro1ca.html

header falan 2.5inch DC yeter, hayirli olsun...

not: ne alirsan al olay cam timing ve beyinde biter ;)

Hımmm...
Peki neptune benim p28 ile çalışır , herhalde değilmi? yani uyum sorunu felan olmaz?
toda stroker yerine benim yukarıda yazdığım piston+kol takımını kaullansak olmazmı?
egzantrik olarakta ben pro3+ sını yazmıştım ve onun vave +yay şapka setini, bunlarda bir bakarmısın?

orcuns
27-09-2009, 12:46
toda strokerı yazmasının nedenı hacımı buyultmek senın aldıgın pıstonlarla hacım buyumez cunku olgulerı bellı degıl yazılan stroker ıyıdır jun fırmasınınkınede bakabılırsın sıtede satılık olanı bıle var yanı onun sana anlatma ıstedıgı 12 kalem parca yerıne 3 parca alıcaksın ıstedıgın rakama ulasabılırsın anlamında yazmıs.

delsol07
27-09-2009, 12:48
bu yazdıgınız parcalar ıle 200+ cıkmasını ımkanı yok sıkıstırma kac oldugu bellı degıl camlerın alıcagınız pıstona gore derecelerı uyumlu olucakmı olmıcakmı bu lıstede beyın yok bu paraları gozden cıkardıysanız bence prof bırı ıle oturup sıkı bır arastırma yapın derım aksı taktırde paranız bosa gıdebılır b16 makınada farklı seyler yapmanız gerekır 200+ olması ıcın.

Arkadaşım;

Bu alcağım parçalarla ( doğru ayar uyumluluk ve doğru programlama ile ) 200 den çok daha yukarı çıkılacağı teknik olarak ortada, benim bunları buraya yazmamdaki sebep ise herhangi bir ustaya esir olmadan önce sizlerin tecrübe ve bilgilerinden faydalanarak en az boşa harcamayı yapmak! Örneğin dediğiniz üzere, sıkıştırma oranları ne olmalı? hangi ölçüde pistonlarla hangi egzantrik kullanılmalı? gibi :)

delsol07
27-09-2009, 12:50
toda strokerı yazmasının nedenı hacımı buyultmek senın aldıgın pıstonlarla hacım buyumez cunku olgulerı bellı degıl yazılan stroker ıyıdır jun fırmasınınkınede bakabılırsın sıtede satılık olanı bıle var yanı onun sana anlatma ıstedıgı 12 kalem parca yerıne 3 parca alıcaksın ıstedıgın rakama ulasabılırsın anlamında yazmıs.

Anladım, benim yazdığım pistonların detayı burada; bir bakarsanız sevinirim http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JE-Pistons-Eagle-Rods-B16A1-B16A2-B16A3-B18C1-B18C5_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQ hashZitem5ad2989cc1QQitemZ390080273601QQptZMotorsQ 5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

tool
27-09-2009, 13:02
Hımmm...
Peki neptune benim p28 ile çalışır , herhalde değilmi? yani uyum sorunu felan olmaz?
toda stroker yerine benim yukarıda yazdığım piston+kol takımını kaullansak olmazmı?
egzantrik olarakta ben pro3+ sını yazmıştım ve onun vave +yay şapka setini, bunlarda bir bakarmısın?


pro3 cadde icin uygun degil, hacim en az 1.8 olmali 200 almak icin ;)

delsol07
27-09-2009, 13:39
pro3 cadde icin uygun degil, hacim en az 1.8 olmali 200 almak icin ;)

Tmm skunk2 egzantrik halloldu o zaman.
peki bu senin ismini andığın piston +kol takımını kaça ve nereden buluruz?

Birde diğer 2 sorumun cevabı varmı sende? :)

orcuns
27-09-2009, 13:39
Arkadaşım;

Bu alcağım parçalarla ( doğru ayar uyumluluk ve doğru programlama ile ) 200 den çok daha yukarı çıkılacağı teknik olarak ortada, benim bunları buraya yazmamdaki sebep ise herhangi bir ustaya esir olmadan önce sizlerin tecrübe ve bilgilerinden faydalanarak en az boşa harcamayı yapmak! Örneğin dediğiniz üzere, sıkıştırma oranları ne olmalı? hangi ölçüde pistonlarla hangi egzantrik kullanılmalı? gibi :)


bu parcalar ıle (200 den cok daha fazlası) o gucler cıkmaz orneklerı varsa gorelım.

tool
27-09-2009, 13:44
Tmm skunk2 egzantrik halloldu o zaman.
peki bu senin ismini andığın piston +kol takımını kaça ve nereden buluruz?

Birde diğer 2 sorumun cevabı varmı sende? :)

neptune rtp evet p28e uyar,
forumdan miniks yurt disindan parca getiriyor onlarla baglanti kurabilirsin stroker icin:

http://www.techturkey.com/forum/forumdisplay.php?f=34

öncel
27-09-2009, 13:51
Hocam bu bahsi geçen testleri nerede yaptırabilirim? Antalya'da Dyno testi nerede yapılmakta? bilgisi olan varmı?

akdeniz san.sitesinde baştaş performance'tan erkan beyle görüşebilirsin.bir çok atmosferik ve turbo araçlar hazırladığını biliyorum.parçaları edinme konusundada yardımcı olacaktır kendisi.:)

delsol07
28-09-2009, 20:29
Parçaları yurtdışından edinebiliyorum bu konuda sıkıntı yaşamam. Benim istediğim aracımı güvenli bir şekilde 200+beygirlerde yürütmek bunun içinde atmosferik yüklemeyi tercih ediyorum, klimayı iptal etmemek adına, yoksa turbolamak anladığım kadarı ile daha mantıklı?

Şimdi sizlerden ricam şu bana gerekli olan parçaları yazabilirmisiniz? Şu ana kadar sanırım sadece egzantrikte ve neptune rtp de hem fikir olma durumu var. Sanırım headers ta dc nin 4-1 olanı ve seramik? peki egzoz? ben onuda skunk2 nin komple bir seti var onu almak niyetindeyim, siz ne dersiniz? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SKUNK2-EXHAUST-92-93-94-95-96-97-HONDA-DEL-SOL_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQha shZitem2c5022f74aQQitemZ190323029834QQptZMotorsQ5f CarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories ?

sword
28-09-2009, 20:46
orj beynın obd 1 p30 deılmı öyle ıse onu kullanabılırsın chipleyıp

delsol07
28-09-2009, 20:49
orj beynın obd 1 p30 deılmı öyle ıse onu kullanabılırsın chipleyıp

Hayır, p28..

STP
28-09-2009, 20:50
orjınal del sol p30 beyınlıdır dırek chıplenebılır

delsol07
28-09-2009, 20:55
o zaman p30 dur? Direkt chiplenebilir dediğiniz, örneğin,neptune rtp eklemekmi yoksa herhangi bir hardware eklemeden direk olarak software il uptade mi etmek?

sword
28-09-2009, 20:55
önce hard sonra soft ıkısıde:)

STP
28-09-2009, 20:56
dırek chıplemek daha uygun yollu olur ama tam anlamıyla duzgun ayar anlamında rtp yada s300 daha saglıklı olur

sword
28-09-2009, 20:58
neptune ıcın önce chıplenıcek hard olarak sonra neptune takılacak tak çalıştır seklınde sonra soft lanacak

Antalyalogy
28-09-2009, 21:01
Abicim , aramıza hoşgeldin umaraım herşey gönlüne göre olur...

delsol07
28-09-2009, 21:13
Yani kısacası, mevcut Ecu'ya hardware anlamında önce bir chip ekleniyor? Daha sonra da neptune yada benzeri bir ek hardware daha ekleniyor ve son olarakta software atılıyor doğrumu anladım? hardware +hardware + software ???

delsol07
28-09-2009, 21:13
Abicim , aramıza hoşgeldin umaraım herşey gönlüne göre olur...

Çok teşekkür ederim, umarım hepimiz için öyle olur.:icon_tup:

delsol07
28-09-2009, 21:18
Arkadaşlar peki bu işlemler sinsilesinin maaliyeti ve getirisi ne olur?

STP
28-09-2009, 21:19
hardware ıslemındne sonra kendı uzerıne uygulancak chıpe yazılım yukleyebılırsın

delsol07
28-09-2009, 21:29
Kafam dumur moduna girdi girecek?
Şimdi; chip derken, bu Chip Module ise örneğin bumudur? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-89-90-91-92-93-94-95-Honda-Civic-Del-Sol-Chip-Module_W0QQitemZ300351005327QQcmdZViewItemQQptZMot ors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item45ee50a28 f&_trksid=p4506.c0.m245

Bu chip module ün iddiasına göre "potu yarım çevir 7-9bg tam çevir , 13-15bg. al " diyor???

Bu ne yaman çelişkidir arkadaşlar :)

Birde hazır yazılım atılmış chip ler var, onlar dahada uçuyor :) bunun gibi,http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERFORMANCE-CHIP-HONDA-DEL-SOL-1993-1997-1996-1995-1994_W0QQitemZ290352684464QQcmdZViewItemQQptZMotor s_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item439a5e5db0&_trksid=p4506.c0.m245 ben hangisinden alıcam peki?

STP
28-09-2009, 21:31
senın chıpleme ıslemını ebayden yapmana gerek yok burda yapan arkadasımız mevcut... herseyı beyaden bakmanada gerek yok ;)

delsol07
28-09-2009, 21:37
senın chıpleme ıslemını ebayden yapmana gerek yok burda yapan arkadasımız mevcut... herseyı beyaden bakmanada gerek yok ;)

Burada derken İstanbul'u kasdediyorsun herhalde? Peki bu işin toplam maaliyeti hakkında bir fikir verebilirmisin?

delsol07
02-10-2009, 15:04
"mar1lyn"

"turboda ise ebaydaki kitler 5-6 psi ile kullanılabilir stok motora 220 hp gibi güçler almak mümkün daha üstü sıkıntı çıkarabilir turbodada yağlama sistemi yağ pompası supompası kayışlar vsvs ecu biçok şey atmosferikteki gibi değişecek tabi
yazılacak çok daha parça war ama aşaı yukarı nedemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım

birde başlamadan kararınızı net verirseniz greksiz şelere para harcıyıp sonradan satmak zorunda kalmazsınız
hayırlısı olsn şmdiden :)[/QUOTE]

Önerilrinizin bu kısmından alıntı yaparak yola çıktığımı varsayalım;
E-bay den aldığımız kit ile stok motor bileşiminden 220bg civarı temiz güç alabileceğimizi varsaymışsınız. Bu durumda olmazssa olmaz olarak motora yada ateşlemeye yada herhangi bir bileşene ne gibi takviyeler yaparsak (örn: enjektörler vs.) tamamen sıkıntısız bir sürüş elde ederim? yürüyenden bahsetmiyorum; lastik jant, fren amortisör v.s. Anlattıklarınızı aşağı yukarı dediğiniz gibi anlamış durumdayım. Ama başarı detaylardadır! Bu yüzden daha derin bir anlatım ve yardım istiyorum sizden. Birde çok önemsediğim bir durum bir şekilde salyangozu klimayı iptal etmeden takmak mümkün olamazmı?
Yardımcı olur iseniz tabiki?

mar1lyn
02-10-2009, 18:55
motora girmeyecek olsanız bile motorunuzun sokulup kontrol edilmesi gerek illaki elden geçmesi gereken şeyler olacak silindrlerde ovalleşme yataklar krank silindir kapaında valfler
egzantrik yayı şapkası yağ pompası su pompası enjektörde deişmeniz gerekecek
motroru açmadan kontrol etmeden basınç altında çalıştırmak bence araba için binevi intihardır :)
herşey elden geçsin tertemiz kapatın motoru segmanda deişecekse 1500 km ortalama rodajınızı yapın ondan sonra turbo
+ p30 ecunuza chipping kit + yazılım gerekecek neptune s300 aem vs bence o basınçlar için gereksiz
beynimi elletmiyim diosanız bi p28 bulup harnes vs ihtiyacınız kalmadan direk bağlıyabiliosunuz del sola

Oldschool
02-10-2009, 20:08
Hocam önce araban hayırlı olsun mod işlemlerine başlamadan önce biraz standart gez dolaş aracın tadını cıkar zevkine bak sonra mod işlemine gecebilirsin çünkü mod işlemlerinde biliyosunki yapayım demekle bitmiyor bir sürü ugraş vermek gerekiyor daha sonradan cıkacak arızalarla aracından sakın sogumayasın...Mod listesini gözden geçirdim gayet başarılı bir liste randıman alacagından eminim kolay gelsin

delsol07
02-10-2009, 21:03
Hocam önce araban hayırlı olsun mod işlemlerine başlamadan önce biraz standart gez dolaş aracın tadını cıkar zevkine bak sonra mod işlemine gecebilirsin çünkü mod işlemlerinde biliyosunki yapayım demekle bitmiyor bir sürü ugraş vermek gerekiyor daha sonradan cıkacak arızalarla aracından sakın sogumayasın...Mod listesini gözden geçirdim gayet başarılı bir liste randıman alacagından eminim kolay gelsin

Eyvallah sağolasın.. Dediğin doğru ilk önce bu konular hakkında iyice araştırma yapıp sizlerdende bir şeyler öğreneceğim daha sonrada kolları sıvıyacağız, bakalım nasipse...

dgntygn
05-10-2009, 22:20
arkadaslar 1.6 bır arabanın 220 hp guc verebılmesı ıcın en az 11 ooo devır cevırıp bunada epeybı genıs bogaz ve bu bogazıda besleyebılmenız lazım nokta

delsol07
05-10-2009, 23:48
arkadaslar 1.6 bır arabanın 220 hp guc verebılmesı ıcın en az 11 ooo devır cevırıp bunada epeybı genıs bogaz ve bu bogazıda besleyebılmenız lazım nokta

Uyardığın için sagol. NOKTA!

STP
05-10-2009, 23:59
arkadaslar 1.6 bır arabanın 220 hp guc verebılmesı ıcın en az 11 ooo devır cevırıp bunada epeybı genıs bogaz ve bu bogazıda besleyebılmenız lazım nokta

noktacımısın abı sen

McS_R53
06-10-2009, 00:08
arkadaslar 1.6 bır arabanın 220 hp guc verebılmesı ıcın en az 11 ooo devır cevırıp bunada epeybı genıs bogaz ve bu bogazıda besleyebılmenız lazım nokta

Rotary 1.3 231 beygir nokta :)