Orijinalini görmek için tıklayınız : 306 gti yardım !!!
arkadaşlar 306gtı aracımız ıcın ne yapabılırız 1 vıtes yanı kalkış cok zayıf kalıyor buna nasıl bı care buluruz. bu arada arac stok sadece motorda hava fıltre kıtı var onerılerınızı ne gıbı artıları olur beklıyorum şimdıden teşekkurler...
chip+headers+artık şu katalizör iptalini yapıp düz boru cekin yaa :) ondan sonrasını 306yı bilen arkadaşlar yazacaktır misal erel ;)
umu_vtec
29-09-2009, 18:12
headers işi zor bulursanız banada haber verin :) ayrıca düz boru ve güzel bi chiple araç tadından yenmez ancak filtre sisteminin çok düzgün olması şartıyla :)
el yapımı bi headers iş görmezmi ? aracın filtre sistemi baya iyi bu arada bide uzun oldugu için soguk hava emme konusunda sıkıntı yok ;)
onursumer
29-09-2009, 18:44
erel bayağı uğraştı arabasıyla konuyu gorunce yazıcaktır tam olarak yapabiliceklerini ;)
Arkadaşlar cahil cahil konuşmayın 306 Gti ların üstünde zaten headers mevcut :D
Şanzumanı elleme bence ben 5 ileriye geçtim.Geçtim ve geçtiğimi pişman oldum.
Ayriyetten 6 ileri şanzımana ayna mahruti yok ya ama icat edebilirsiniz.
5 ileri şanzımana ama ayna mahruti bulabilirsiniz , gereksiz arayışlar oluyo :)
Düz boru egsoz yapmaya planlıyorsanız gidip kaliteli bir sistem yaptırın.
orta susturucunu spor kullanın sonada tüp kazanlı egsoz kullanın.
Orjinal egsoz sistemini kestirip biçtirmeyin egsoz yaptıracaksanız ben alabilirim ;)
Gidip baştan egsoz sistemi yaptırın :)
el yapımı bi headers iş görmezmi ? aracın filtre sistemi baya iyi bu arada bide uzun oldugu için soguk hava emme konusunda sıkıntı yok ;)
Filtrenin boruları uzun olması daha çok verim alması anlamına gelmiyor.
motorun dar oluşundan dolayı emme zaten dierk radyatörün orada duruyo filtre borusunu dolandırıp emdiği havayı ısıtmaktan başka bir işlem olmuyor.
Çok filtre değiştirdim tecrübe ettim :)
_cAgdAsH_
29-09-2009, 19:43
aynen ya aracta ztn headers var
filitrenin yeri önemli soguk hava aldırın mutlaka
komple egsoz ve chiple yetinin bence fazla kurcalamadan
Arkadaşlar cahil cahil konuşmayın 306 Gti ların üstünde zaten headers mevcut :D
Şanzumanı elleme bence ben 5 ileriye geçtim.Geçtim ve geçtiğimi pişman oldum.
Ayriyetten 6 ileri şanzımana ayna mahruti yok ya ama icat edebilirsiniz.
Düz boru egsoz yapmaya planlıyorsanız gidip kaliteli bir sistem yaptırın.
orta susturucunu spor kullanın sonada tüp kazanlı egsoz kullanın.
söylencekleri söylemişsin zaten artı olarakta düzenli bakım yapıldınmı dahada iyi olur.
düzgün yazılım düzgün filtre ve egsoz sitemi ve peryodik bakım ve araçın genel bi sıkıntısı yoksa iyi gitmesinde bir sıkıntı olmaz.
ERkut 205
29-09-2009, 22:53
Şanzumanı elleme bence ben 5 ileriye geçtim.Geçtim ve geçtiğimi pişman oldum.
5 ileri şanzımana ama ayna mahruti bulabilirsiniz , gereksiz arayışlar oluyo :)
Öncelikle konuyla az buçuk alakalı geçenlerde pm yoluyla siteden bir arkadaşta 1/2 soru sormuştu genel bir bilgi olması açısından bahsetmek istedim.
306 gti-6 ilerinin şanzuman en muazzam oranlar.
Takılan 5 ileri şanzuman muhtemel s16 şanzumanı attınız diye tahmin ediyorum :rolleyes:
Eyer öyle ise bizim direk konuştuğumuz mi16 şanzumanı.4,42 kısa difransiyel oranına sahip.
Fakat mi16 nın 3 az uzun 4 uzun 5 daha da uzun bi dişliye sahip.Difransiyel oranı kısada olsa 3/4/5 dişliler çok uzun olduğundan GTİ-6 şanzumanına oranla ivmelenmede süre kaybına yol açıyor...
Eyerki şanzuman değişicek iseniz 5 ileri gibi.
205 1.9 GTI şanzumanıın dişlileri üzerine 4.42 difransiyel takmanızdır.Ama Son hızlarınız max. 220 lere geriler bunuda belirtmek isterim.
306 GTI sahipleri için bir seçenek diyim buna.
Kolay Gelsin.
Filtrenin boruları uzun olması daha çok verim alması anlamına gelmiyor.
motorun dar oluşundan dolayı emme zaten dierk radyatörün orada duruyo filtre borusunu dolandırıp emdiği havayı ısıtmaktan başka bir işlem olmuyor.
Çok filtre değiştirdim tecrübe ettim :)
yok kast ettigim boru uzunlugu deildi boru biraz uzatıldı aşagıya dogru biraz ilginç bi yerde yani soguk hava alması bakımından cok rahat duruo demek istedim ;)
Öncelikle konuyla az buçuk alakalı geçenlerde pm yoluyla siteden bir arkadaşta 1/2 soru sormuştu genel bir bilgi olması açısından bahsetmek istedim.
306 gti-6 ilerinin şanzuman en muazzam oranlar.
Takılan 5 ileri şanzuman muhtemel s16 şanzumanı attınız diye tahmin ediyorum :rolleyes:
Eyer öyle ise bizim direk konuştuğumuz mi16 şanzumanı.4,42 kısa difransiyel oranına sahip.
Fakat mi16 nın 3 az uzun 4 uzun 5 daha da uzun bi dişliye sahip.Difransiyel oranı kısada olsa 3/4/5 dişliler çok uzun olduğundan GTİ-6 şanzumanına oranla ivmelenmede süre kaybına yol açıyor...
Eyerki şanzuman değişicek iseniz 5 ileri gibi.
205 1.9 GTI şanzumanıın dişlileri üzerine 4.42 difransiyel takmanızdır.Ama Son hızlarınız max. 220 lere geriler bunuda belirtmek isterim.
306 GTI sahipleri için bir seçenek diyim buna.
Kolay Gelsin.
aynı araç zten :)
Teşekkürler bilgi için.
Öncelikle konuyla az buçuk alakalı geçenlerde pm yoluyla siteden bir arkadaşta 1/2 soru sormuştu genel bir bilgi olması açısından bahsetmek istedim.
306 gti-6 ilerinin şanzuman en muazzam oranlar.
Takılan 5 ileri şanzuman muhtemel s16 şanzumanı attınız diye tahmin ediyorum :rolleyes:
Eyer öyle ise bizim direk konuştuğumuz mi16 şanzumanı.4,42 kısa difransiyel oranına sahip.
Fakat mi16 nın 3 az uzun 4 uzun 5 daha da uzun bi dişliye sahip.Difransiyel oranı kısada olsa 3/4/5 dişliler çok uzun olduğundan GTİ-6 şanzumanına oranla ivmelenmede süre kaybına yol açıyor...
Eyerki şanzuman değişicek iseniz 5 ileri gibi.
205 1.9 GTI şanzumanıın dişlileri üzerine 4.42 difransiyel takmanızdır.Ama Son hızlarınız max. 220 lere geriler bunuda belirtmek isterim.
306 GTI sahipleri için bir seçenek diyim buna.
Kolay Gelsin.
Bende teşekkür ediyorum ayriyetten direk 6 ilerimi geri takıyorum :D
ERkut 205
30-09-2009, 08:26
aynı araç zten :)
Teşekkürler bilgi için.
Hımm anladım:)
Bende üstüne bu konu açılınca tüm forumda paylaşmış olalım diye yazıyım dedim:):D
ERkut 205
30-09-2009, 08:28
Bende teşekkür ediyorum ayriyetten direk 6 ilerimi geri takıyorum :D
Evet daha iyi olucaktır.;):)
dou arkadaşımızın da soyledıgı gıbı zaten fıltre sıstemı guzel yanı verım aldık arabadakı farktan bellı oluyor sıcak hava gelme gıbı bı sorunu yok yanı. aslında bızım şıkayetımız 1. vıtes cok garıp yanı aracda yıgılma oluyor vıtes uzunlugu yuzunden 1. vıtesde 75 goruyor ve bu arayı tamamlarken aracdakı esneme yıgılma ınsanı cıldırtıyor ama gerek hacımden gerek gucden olsa gerek dıger vıteslerde cekış gayet ıyı tek sorun 1. vıtesı halletmek :S
306 GTI-6'nın normal beyinle 1. viteste yapacağı azami hız 67 km/h'tir. Yığılma olmaması için biraz daha yüksek devirde kaldırmayı deneyin.
306 GTI-6'nın normal beyinle 1. viteste yapacağı azami hız 67 km/h'tir. Yığılma olmaması için biraz daha yüksek devirde kaldırmayı deneyin.
teşekkürler önerin için:)
306 GTI-6'nın normal beyinle 1. viteste yapacağı azami hız 67 km/h'tir. Yığılma olmaması için biraz daha yüksek devirde kaldırmayı deneyin.
mesela hangı yuksek devırde 8000 ıyımı ?
turbo manifoldu gibi boynuz mevcut 306 da :)
eksoz filitre güzel yazılım ekzantirik ve koni kafi gelir sanırım ama daha fazlası zor :(
4500den sonrası iyidir bence ...
Up306Gti
30-09-2009, 22:28
306ağır makinadır kalkış haliyle zor olacaktır 1.vites uzunluğuyla meşhurdur. Eğer arabanın pistonlarında sıkıntı yoksa 6000dd de vites atmayı dene 7200dd indirmen şart değil zaten max gücü 6500~6800 dd veriyo.
mesela hangı yuksek devırde 8000 ıyımı ?
Hondamı lan bu ahahahah Skunk10 çıkmış pejo için
turbo manifoldu gibi boynuz mevcut 306 da :)
eksoz filitre güzel yazılım ekzantirik ve koni kafi gelir sanırım ama daha fazlası zor :(
4500den sonrası iyidir bence ...
farklı headers seçenekleri mevcut diye biliyorum 1-2 kere karşılaşmıştım ama TR'de takan oldumu acaba?
kısa mevcutmu 306lara ?
Kısa yok BE 3-6 şanzımana ancak icat yapılır uydurma torna işçiliği oursa anca o olur
306nın ztn 345 ı son derece guzel oranlanmıstır keske herkesın öle guzel sanz olsa:D
Kısa yok BE 3-6 şanzımana ancak icat yapılır uydurma torna işçiliği oursa anca o olur
erel kardeş peki bu arkadaşımız arabasının katalizörünü iptal etmeden düz boru fln cekmeden sadece son susturucu kullandıgı için arabası gitmiyo olabilirmi :D:D
Araçta sadece son susturucumu takılı ?
Sadece gidip son susturucu alındıysa pek bi verim alamazsınız :)
Sadece bi vuu yapar o kadar bide sesten gidiyormuş tribine sokar :)
En temizi ben artık buna kanaat getirdim
katalitik iptal edip hatta direk yeni boru yapılarak bakla bukla olmadan kıvrımları güzelce yapılmış bir boru
ardından orta susturucu yerine SS yada sebring yada remus artık markası size kalmış bir orta susturucu alıp sonada bi tüp tipi egsozla alt devirleride canlı tutarak güzel bir çalışma yapabilirsiniz.
araçta sadece son susturucu sebring var başka bütün egzoz sistemi orjinal bu araba ondan gitmiyo diom hala dinlemiyolar beni :D
306 GTI-6'nın normal beyinle 1. viteste yapacağı azami hız 67 km/h'tir. Yığılma olmaması için biraz daha yüksek devirde kaldırmayı deneyin.
:) valla cok sagolda o zamanda aşırı sarıyor :) yanı bı aracın ivmelenmesı gerekırken ya yıgılıyor yada aşırı sarıyor denemedıgımız devır kalmad zaten bı debrıyajı bu şekılde yedık :) ama sonuc hala aynı aracı tam gucunde kaldıramıyoruz bu arada aman slıck takın demeyın sarmasın dıye bu seferde :)
araçta sadece son susturucu sebring var başka bütün egzoz sistemi orjinal bu araba ondan gitmiyo diom hala dinlemiyolar beni :D
herşeye burnunu sokmasan olmaz zaten :) araca gırılecek zaten egzos komple bakalım eger iş gormezse sızın başınızın etını yerım burda :)
Hondamı lan bu ahahahah Skunk10 çıkmış pejo için
farklı headers seçenekleri mevcut diye biliyorum 1-2 kere karşılaşmıştım ama TR'de takan oldumu acaba?
406 copenin headersı takılıyo diye duymuştum ama nederece doğru veya hangisi bilmiyorum.
en iyisi 2. vitesde gazlamak 1 zaten bitmek bilmiyo :(
6500de değiştirince güzel oluyor 7200 diye kafamıza sokmuşlardı öğrenmiş olduk.
bu arada orjinali böyle tanışmıştım kendisiyle :(
http://img132.imageshack.us/img132/3307/03072008899.jpg (http://img132.imageshack.us/i/03072008899.jpg/)
sen o egzozu cek ondan sonra kimin neresini yiyosan ye :D
:) valla cok sagolda o zamanda aşırı sarıyor :) yanı bı aracın ivmelenmesı gerekırken ya yıgılıyor yada aşırı sarıyor denemedıgımız devır kalmad zaten bı debrıyajı bu şekılde yedık :) ama sonuc hala aynı aracı tam gucunde kaldıramıyoruz bu arada aman slıck takın demeyın sarmasın dıye bu seferde :)
Ben zemin durumuna göre 4500-5000 arası kalkışı tavsiye ederim. Bu durumda aşırı sarıyorsa kalkıştan sonra gaza biraz fazla basıldığını düşünüyorum.
mesela hangı yuksek devırde 8000 ıyımı ?
Bence 9000 d/d daha iyidir.
ilk önce aracınızı bi ölçtürüp gerçek gücündemi sağlıklımı diilmi diye bakıp işe ordan başlasanız ?
arnawood omer
06-10-2009, 19:59
Araç ağır ve birinci vites uzun. Yığılma normal 205GTI'daki gibi vırt diye 1'i bitirmesini beklemeyin. 1.vites diğer viteslere oranla hep daha hantal kalacaktır dişli oranı ve araç ağırlığı aynı olduğu sürece. Bunun güç ile egsoz ile alakası yok. Aracınızı güçlendirmek istiyorsanızda işten anlayanlar en güzel önerilerde bulunmuş zaten.
sağlıklı bir gti6 1 in uzunluğunun kaybını 2 ve devamında gelen 3 de her zaman kapatır...1'i kısaltmadan daha kısa sürede çevirme gücüne sahip olması için diğer malzemelerle güç artışı yakalamaya çalışmanız daha mantıklı..en önemlisi ara boruların ve son susturucunun kaliteli ve 306 için 1'e 1 üretilmiş olanlardan seçilmesi gerektiğidir..filtre için yapabilecek pek fazla bişey yok radyötörün arkasında kalmasından dolayı..ben gti6'ımda kutu içi kullanıyordum ve çok memnundum..tavsiye ederim..
406 coupe headers diye bahsedilen ve fotosu olan 2.2 EW12 motor headers ıdır hiç verimli değildir. Ayrıca EW kapak XU kapaktan farklı olduğundan o header takılamaz. Ayrıca gti6 dan header geliyor demek üzerindeki iyi demek değil. TypeR üzerindede header geliyor ama bir sürü header markası çıktı hepside güzel güç veriyor. Sadece güzel bir tane yaptırmak yada yapmak gerekiyor. Kısaya gelince 6 ileri araca sırf kısa var diye 5 ileri takmak biraz tuhaf.
Evet o tuhaflığı ben yaptım ve en kısa zamanda düzelteceğim isterseneniz ilgilenen birisi olursa satabilirim.
Şanzumanım BE3R 5ileri :)
Kaliteli bi flitre + düz boru güzel bi egsoz + chip
306 GTİ sahiplarine önerim..Yağ soğutucu intercooler taktırmaları...
Asıldığınız zaman yağ sıcaklığı hemen uçusa geçiyor...Faydasını mutlaka görürsünüz...
EW12J4 ün EW10J4 yani 206 gti 2.0 motorundan hacim olarak tek farkı krank değildir. Blokta daha uzundur. 206 gti üzerine 2.2 ew12 takılınca kaputu yukarı almak gerekiyor. Ayrıyetten EW blokların kranklarını XU bloklara takmak istenirse krank yataklarında tadilat gerekiyor. Ve araçta önlenemeyen bir vuruntu oluşuyor. Hacimle oynamak isteniyorsa nette bi ara gördüğüm XU için stroker kit uygulamak daha mantıklı. Ama bence hacimle oynamak yerine sıkıştırmayı yükseltmek daha mantıklı rektefiye sırasında.
86 krank çıkıp 96 stroklu bir krank takıldığında 306 nın 34 mm comp. yukseklikli pistonları yerine 29 mm comp. yukseklikli pistonlar takılırsa sorun kalmaz diye düşünüyorum. tam 5 mm farkı kurtarıyor.
86 krank çıkıp 96 stroklu bir krank takıldığında 306 nın 34 mm comp. yukseklikli pistonları yerine 29 mm comp. yukseklikli pistonlar takılırsa sorun kalmaz diye düşünüyorum. tam 5 mm farkı kurtarıyor.
Bu tür hesaplarda ben iyi değilim. Ama zaten bu uygulamayı Türkiye'de değil İngiltere ve Fransa'da yaptılar. Takan kişi bunu düşünmüş olabilir.
306 GTİ sahiplarine önerim..Yağ soğutucu intercooler taktırmaları...
Asıldığınız zaman yağ sıcaklığı hemen uçusa geçiyor...Faydasını mutlaka görürsünüz...
Aynen tam gaz gidildiğinde 140 a doğru yaklaşıyor yağ ısısı güzel bir el işi yapmak lazım :)
Aynen tam gaz gidildiğinde 140 a doğru yaklaşıyor yağ ısısı güzel bir el işi yapmak lazım :)
140 mı :S çokmuş.
Ahmet_28
13-10-2009, 21:34
herşeye burnunu sokmasan olmaz zaten :) araca gırılecek zaten egzos komple bakalım eger iş gormezse sızın başınızın etını yerım burda :)
bir araç var orta susturucu üzerinde.son susturucu ve filtre ile 176 hp gayette güzel yürüyor
140 mı :S çokmuş.
140 normal aslında ama fazla redline sonucu çıkıyor.kullanılan yağada bağlı
206gtıda bıle 1-2 gazlamada 100 un hemen ustune cıkıverıyodu tamda rakamlar kaca denk gelıodu bılmıorum ama yukarlarda gezınıodu yani,
Up306Gti
15-10-2009, 18:50
140 ın neresi normal:s 10-60 edge kullanıyorum yağ sıcaklıığı 90larda sorunsuz
umu_vtec
15-10-2009, 19:41
deli gibi sıksan bile 100 e çıkması lazımen fazla 140 ı görsem ben korkudan istop ederim arabayı :D
140 ın neresi normal:s 10-60 edge kullanıyorum yağ sıcaklıığı 90larda sorunsuz
redline kullanımlarda çkıyor yani fazla yüklenirsen.Aynı yağ bendede var.Normal tabikide 90
Up306Gti
15-10-2009, 20:29
bn redline yapmıyorum;) yağ sıcaklığım 240 top spedlerde max100
206gtıda bıle 1-2 gazlamada 100 un hemen ustune cıkıverıyodu tamda rakamlar kaca denk gelıodu bılmıorum ama yukarlarda gezınıodu yani,
140 ın neresi normal:s 10-60 edge kullanıyorum yağ sıcaklıığı 90larda sorunsuz
Hiç 206 GTI sahibi olmadım ama diğer 206ım ve bunda 100 üstünü bilmem. Belki bi kere 110 felan olmuştur. He gerçi bu aracımda fabrikasyon ufak bir yağ soğutucu var ama 140 normal felan değil. Bu arada kesici dediğin boşta kesici herhalde. Çünkü gazlarkan araç hız görüyorken yani vitesteyken girilen ufak kesici öyle aman aman yağ sıcaklığı yükseltmez.
istop
Ne demek ya ahahaha istop ahahaha olm bi deli kuyuya taş atmış STOP etmek yani durmak :D ingilizceyi bile bozdunuz bee ahahah
Makara bi yana uzun zamandır dip gaz basmıyorum ama 140 dereceyi gördüğü zamanlar
10-40 yağ kullanıyordum şuan
Castrol EDGE Sport 10-60 yağ kulanıyorum tavsiye ederim yağ ısısında büyük bir değişim göstyeriyor.
Oil Cath ve cooler güzel olabilir aslında 306 gereksiz olmaz bence
umu_vtec
15-10-2009, 22:40
Ne demek ya ahahaha istop ahahaha olm bi deli kuyuya taş atmış STOP etmek yani durmak :D ingilizceyi bile bozdunuz bee ahahah
Makara bi yana uzun zamandır dip gaz basmıyorum ama 140 dereceyi gördüğü zamanlar
10-40 yağ kullanıyordum şuan
Castrol EDGE Sport 10-60 yağ kulanıyorum tavsiye ederim yağ ısısında büyük bir değişim göstyeriyor.
Oil Cath ve cooler güzel olabilir aslında 306 gereksiz olmaz bence
sus huleeyn gundi :D
bende saçma sapan yağ vardı ondan cıkıodu ıtıraf edıorum:D:D
Ne demek ya ahahaha istop ahahaha olm bi deli kuyuya taş atmış STOP etmek yani durmak :D ingilizceyi bile bozdunuz bee ahahah
Makara bi yana uzun zamandır dip gaz basmıyorum ama 140 dereceyi gördüğü zamanlar
10-40 yağ kullanıyordum şuan
Castrol EDGE Sport 10-60 yağ kulanıyorum tavsiye ederim yağ ısısında büyük bir değişim göstyeriyor.
Oil Cath ve cooler güzel olabilir aslında 306 gereksiz olmaz bence
2 sene bindim 306 ya hiç 140ları görmedim..yağ soğutucuna bi baktır istersen..zamanla işlevleri azalıyor..
2 sene bindim 306 ya hiç 140ları görmedim..yağ soğutucuna bi baktır istersen..zamanla işlevleri azalıyor..
Şuan yok öyle yağ sıcaklığı eskiden oluyordu belki o dönemde belki yağım falan mı azdı :S
şuan ama yine dip gaz gittiğimde 90 ı rahat geçiyo
Şuan yok öyle yağ sıcaklığı eskiden oluyordu belki o dönemde belki yağım falan mı azdı :S
şuan ama yine dip gaz gittiğimde 90 ı rahat geçiyo
90'ı geçer ama 140lara gelmemesi lazım..şu an olmuyosa o dönemki yağın az yada daha ince olabilir..
90'ı geçer ama 140lara gelmemesi lazım..şu an olmuyosa o dönemki yağın az yada daha ince olabilir..
O zaman 10-40 vardı total ve zaten yağ kokusu yapıyordu yağ kapağıda fena terleme yapıyordu eskiden tam tur kapatıyordum şimdi hafif yarım gibi terletmiyo :D
ERkut 205
20-10-2009, 14:37
Yağ soğutucusu tıkalı ise değiştirin.Çünkü zaman içinde tıkanma yapıyor.
Tıkalı şekilde kullanmaktansa tabi değiştirmiyor iseniz, iptal edilmiş hali daha faydalı.Hemde yağ basıncının yükseldiğini görüceksiniz.
Yağ olarakta biraz pahalı ama mobil1 10/60 güzel yeni değiştirmeyi düşünenler için. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.