PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ultrasonic Buji & İridyum Buji & Platinyum Buji ?



By_DoMiNo
29-09-2009, 19:04
Arkadaşlar bu 3 çeşit buji arasında araştırma yaptım. Sırasıyla bu 3 farkı bujiyi pazarlayan internet sitelerinin kendi ürünleri hakkında yaptığı genel özellik listesini eklicem. Bu konuda tecrübesi olan varmı. Sadece bujiden performans elde etme amacında değiliz. Fakat performansa en çok katkıda bulunan bujinin ne olduğunu merak ediyorum. Kimileride demiş. Bu bujilerin tamamını kullandım en iyisi orjinal buji olduğunu söyleyenlerde var.

Ultrasonic Bujinin Diğer Bujilerden Farkları ve Üstünlükleri :
1-) Ultrasonic buji roket prensibiyle çalışan yeni bir ateşleme tekniğini size sunuyor..!
Bu teknikde alev girdap türü dönerek hem çevresel hem de doğrusal ilerliyor..!
Kullanmakta olduğunuz hiç bir buji bu patentli ateşleme tekniğine henüz sahip değil..!
2-) Ultrasonic buji ultrasonic hızda, yani ses hızından daha hızlı bir ateşleme sağlar.!
Ses hızı 349 metre/saniye'dir. Standard bujinin ateşleme hızı ancak 30 metre/saniye..!
Ultrasonic bujinin ateşleme hızı ise1523 metre/saniye..! 50 kat fazla hız..!
Diğer bujiler bu yüzden Ultrasonic bujinin hızına asla erişemezler, kıyaslayın..!
3-) Ultrasonic bujinin ultrasonic ses dalgaları yakıt damlacıklarını daha küçük zerreciklere parçalar.
Bu sayede yanma yüzeyi alanı genişleyeceğinden yakıt tam yanar.
Diğer bujilerin bu tür bir özelliği bulunmuyor...
4-) Yanma reaksiyonuna giren yakıt zerrecik miktarı 50 kat Ultrasonic bujiyle fazla olur..
Bir başka ifadeyle yakıtınız Ultrasonic bujiyle 50 kat daha iyi yanar..!
Bu konuda daha teknik ve ayrıntılı bilgileri w/enginebrain.com veya w/supersonicspark.com dan inceleyebilirsiniz..

Ultrasonic Bujilerin Farkını Aracınızda HEMEN Göreceksiniz..!
* Daha fazla çekiş gücü ve performans..!
* Yokuşlar size düz gibi gelecek..!
* Aynı yokuşu +1 vitesle çıkabileceksiniz..!
* Araçları sollarken rahat geçiş yapacaksınız..!
* Klimanızın motordan çaldığı gücü bu bujiler geri verecek...!
* Aynı birim yakıtla daha fazla km gideceksiniz..!
* Aracınızın ivmelenmesi artacak..!
* Daha çabuk toparlayacak..!
* Daha sessiz çalışacak..!
* Emisyonları iyileşecek..!
* Motoru temiz, daha iyi bir aracınız olacak..!

Yanma Verimliliği Konusunda Bilgilerinizi Derinleştirin...!
- Aracınızdaki yakıtın nadiren tam olarak yandığını biliyor muydunuz ?
- En son teknolojiyle donatılmış araçların dahi bu sorunlarının var olduğunu..Çünkü;
- Bujinin dakikada 500 ila 3.500 kez çaktığını..
- Çeşitli olumsuzluklar yüzünden her defasında çakmayı başarıyla gerçekleştiremediğini..
- Bu yüzden sönme olumsuzluklarının her araçda kaçınılmaz olduğunu..
- Sönme yüzünden yanma olmayacağı için o an yakıtı yakmaksızın dışarı atttığınızı..!
- Sönme sayılarını azaltmanın buji ar-ge çalışmalarında günümüzde de sürmekte olan bir hedef olduğunu..!
- Ultrasonic tasarımın bunu başarmış olması sayesinde her tip buji tasarımından en üstün ve en öne geçtiğini..
- Çok tırnaklı; iki, üç, dört tırnak tasarımlı bujilerin performans ve tüketime çok da bir katkı yapmadıklarını..
- Tek tırnak tasarımlı bujilerin ise yan elektrodunun alevin doğrusal ilerlemesine engel olduğunu..
- Ultrasonic tasarım ve patentin Titan füzelerine bilgi sağlamış Eng.David Wofsey'e ait olduğunu..
- Bir buluşun patente konu olabilmesi ve hak kazanabilmesi için şu üç özelliğinin olması gerektiğini :
- 1-) Yenilik 2-) Tekniğin bilinen durumunun aşılması 3-) Sanayiye uygulanabilir olma.
- Ultrasonic teknolojinin bu özelliklerde patentli bir ürün olduğunu..
- Ultrasonic bujileri taktığınızda ise bahsi geçen konuların gerçekmiş olduğunu..
- Söz konusu problemleri Ultrasonic teknolojinin çözmüş olduğunu..
- %99 ihtimalle ürünü onaylayacağınızı ve ürüne iyi de bir yorum yazacağınızı..
- Böylece diğer Ultrasonic alıcılarına da iyi bir referans olacağınızı biliyor musunuz ?

Buji Konusunda Şunları da Bilmenizde Fayda Var...!
- Her buji her araca uymaz..!
- Buji tipini belirleyici faktörler aracınızın motor tipi ve aracınızın özellikleridir..!
- Ultrasonic bujiler benzinli ve lpg'li araçlar içindir..!
- Ultrasonic bujileri yeni, eski, son model, en son model vs.. her tip aracınıza takabilirsiniz..!

Garanti Kapsamındaki Araçlara Bu Bujiler Takılır mı ?
01.01.2007 den itibaren artık Evet..! Bu durum ileri ülkelerde zaten şuydu : ABD; 'Araç imalatcısı firma
aracının garanti şartlarını buji üreticisine bağlayamaz.' AB ülkelerinde de yine benzer yasalar mevcut..
AB süreci içinde ilerleyen ülkemiz ise AB uyum yasaları kapsamında bu konuya da noktayı koydu..
Rekabet Kurumunun 1 Ocak 2006 tarihinde yürürlüğe giren kamuoyunda bilinen adıyla
''Blok Muafiyet'' yasası 1 yıllık geçiş sürecinden sonra 1 Ocak 2007 den itibaren artık uygulamada..
Serbest rekabetin önünü açan bu yasa gereği sadece bujiyi değil aracınızın başka parçalarını da
farklı imalatcılardan muadillerini garanti kapsamındaki araçlarınıza pekala takabilirsiniz...

NGK İridyum Buji
Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.

Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!

Platinyum Buji
Platin bujiler ağır kullanım şartlarında daha uzun kullanım ömrü ve ateşleme güvenliği sunar. Şu avantajları vardır:

Asil bir metal olan platin malzemesi, orta elektrodun çok ince tasarımlanmasına izin verir. Bu sayede gerekli ateşleme gerilimi düşürülür ve daha yüksek oranda ateşleme güvenliği elde edilir.

Elektrotların biçimi nedeniyle karışıma çok iyi bir erişim ve istikrarlı bir yanma elde edilir.

Platin elektrotlar yüksek sıcaklık ve erozyon dayanıklılığı sunar, yani aşınma azdır. Böylelikle standart bujiye kıyasla en az iki kat kullanım ömrü beklenebilir.

Dur-kalk trafiğinde ve örneğin motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir. Bujilerin değişimi ya da temizlenmesi sadece sıkıntı verici değil, ayrıca zaman alır, zahmetli ve pahalıdır. Dahası bu işlemler daima yalnızca kısa süreli başarı sağlar, gerçek ve kalıcı bir problem çözümü değildirler.

Motorlardaki teşleme problemlerinin aşılması için geliştirilen yenilikçi VX bujisi, uzun yıllardır yürütülen çalışmaların mükemmel sonucudur.

Birde şöyle bir olaydan bahsediliyor. İridyum, Platinyum,Ultrasonic tarzı performans bujileri Ateşlemeyi arttırmak uğruna çok fazla akım çekerek sigorta ve bobine zarar veriyor deniliyor.

Alican
29-09-2009, 19:24
Güzel bir konu. Tecrübeli arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum. Aracımın orjinalinde bosh çift tırnak buji var ben önceki bakımda tek tırnak taktım sizce eskisi gibi çift tırnak takmalımıyım birde hangi bujiyi tavsiye edersiniz?

By_DoMiNo
29-09-2009, 20:07
Birde bu Ultrasonic bujileri Satarken, Aracınızın Marka modeline göre satıyorlar. Honda ise Hondaya göre, Fiat ise Fiat a göre Hyundai ise Hyundai ye göre Buji gönderiyorlarmış. Öyle bi bala şerbete yatırmışlarki bu Ultrasonic bujiyi Yani Cip tuning Filtre Egzost vs. Bunları biz boşuna yapıyormuşuz. 80 TL ye 1 takım Buji alarak Hem Ekonomi Hem performans Elde edebilirmişiz gibi anlatılmış. :D

egzomant
29-09-2009, 22:04
bujiyle fazla fark olcağını sanmıyorum olsada psikolojik fark oluyo bende bi ara ultra sonik aldım denizliden yolladı satıcı amerikan malı dedi uyduruk bişey cıktı bi işede yaramıyo hikaye para tuzağı

.::EmrE::.
01-10-2009, 00:23
Adından bile çakma birşey gibi geliyor bana..Ultrasonic..Kamasonic gibi :P

slowmotion
01-10-2009, 00:47
ultrasonic bujiden 4 takım kullandım, hiç birinden memnun kalmadım hatta 1 tanesi clio arabada kesiklik yaptı.iade almadı. bujileriniz eskiyince hayliyle arabanız yavaşlıyor, bu bujiler yeni olduğu için bir müddet iyi çalışıyor. siz performans arttı zannediyorsunuz. bence yanaşmayın, paranıza yazık olur. tr yapımı bu bujiler... bildiğiniz tek tırnaklı bujinin ortasınıda iğne büyüklüğü kadar delik var. güya ateşleme burdan aşağı gidiyor :D birde bana gelen bujilerin hepsinin tırnak aralığı farklı.... ben faydadan çok zarar gördüm

iridyum bujiyi ise performans buji kablosuyla desteklemezseniz az verim alırsınız.

By_DoMiNo
01-10-2009, 17:41
207Rc, Dedigin gibi ultrasonic buji amerikan malı gibi gösterilen, ama Alakası olmayan bir ürüne benziyor. Ultrasonic buji nin saydığı ektra özellikleri bayağı sport araba kullanıcısının tercihi olan iridyum buji bile garantilememiş :D Ultrasonic bujinin fiyatı sayılan özelliklerine karşın 78 YTL İridyum Bujiler ortalam 130, 160 YTl arasında değişiyor.İnternette gezinirken Denso Bujinin Normal Bujiye oranla performans ve ateşlemede oluşturduğu etkiyi gösteriyor.
http://www.merttuning.com/icerik_resimleri/3220071211181055.jpg
http://www.merttuning.com/icerik_resimleri/3220071211181244.jpg
http://www.merttuning.com/icerik_resimleri/3220071211183608.jpg

1. Resim Normal Buji, 2. Resim Denso İridyum Buji. 3. resimde Platinyum çift tırnaklı buji Bununda fiyatı oldukça pahalı. Bana Kalırsa En iyi Yol bildiğin yokdur. Genel olarak Kullanılan İridyum Buji Ve İridyuM Buji Kablosu var. Yinede olay tercih meselesi.Bujilerin özelliginde bakınca hepsi birbirinden maharetli :) Her satıcı İllaki elindeki malı satabilmek icin allandırıp pullandıracak. Ama Sanırım ben Performans İcin İridyum Bujiyi tercih ederdim..

vkarayel
02-10-2009, 00:06
iridium bujiyi turbo araçlara öneriyolar hatta soğuk buji felan diyorar ama neden soğuk diyorlar sebebini bilmiyorum. ben turbo aracımda şimdilik bosch platinium kullanıyorum iridium almayı düşünüyorum. ..

TYPERHAKAN
03-10-2009, 20:40
en iyisi orjinal bujisi,hepsini denedim hiçbir artısı yok hatta güç kaybı yaşadım benden tavsiye,ama karar sizin.

Boost Up
03-10-2009, 20:41
NGK da da mı güç kaybı yaşadınız?

yavuz364
03-10-2009, 21:30
iridyum bujilerin konuşmaya değer en büyük özelliği ömürdür :) diğer bujilere göre ömrü daha uzun olduğu için de daha uzun bi süre performanslı kullanabileceksiniz anlamı çıkıyor aslında..

iridium bujiyi turbo araçlara öneriyolar hatta soğuk buji felan diyorar ama neden soğuk diyorlar sebebini bilmiyorum. ben turbo aracımda şimdilik bosch platinium kullanıyorum iridium almayı düşünüyorum. ..

ultrasonic bujiler için; eğer anlatılan tepkileri veriyor ise doğrudur çünkü gerçekten ateşleme yapılırken noktasal kıvılcım yerine ultrasonik sinyal kullanılırsa aracınızda bariz bi yakıt ve performans farkı olur, ancak bu işin sadece buji değiştirmek ile olabileceğine inanmıyorum, sonuçta ultrasonik sinyal frekans isteyen ve buji ile verilemeyecek birşeydir, o yüzden tamamen yalan :) yada farklı bi teknolojisi var biz bilmiyoruz...

BrakeHorsePower
06-10-2009, 18:40
Bosch platin buji kullanmaktayım ve gayet memnunum.

Görkem
11-10-2009, 12:37
benim aracıma uygun denso iridyum bujiler mevcuttu bende düşünüyodum aslında ,,,,,,ama yazdıklarıza göre çok bi faydası olmıcak gibi,,,,

renault_f1
11-10-2009, 12:59
hakkaten benimde merak ettiğim 1 konu birisi tam 1 açıklık getirse harika olurdu...
yani neden perf. bujisi ve kabloları alınır ?

dixi
11-10-2009, 13:11
güzel bir bilgi saol

slowmotion
11-10-2009, 14:47
hakkaten benimde merak ettiğim 1 konu birisi tam 1 açıklık getirse harika olurdu...
yani neden perf. bujisi ve kabloları alınır ?

dostum daha iyi ateşleme yaparak daha verimli yakıtı yakmak için. ancak piyasada 1 takım işe yaramayan ürün mevcut.

AliGizda
12-02-2016, 10:57
Konuyu bir hortlatayım. Buji ile performans kazanılırmı? Ne kadar zamanda hangi bujiyi takmak gerekir? Aracım 97 Corsa GSİ.

slowmotion
12-02-2016, 21:40
Konuyu bir hortlatayım. Buji ile performans kazanılırmı? Ne kadar zamanda hangi bujiyi takmak gerekir? Aracım 97 Corsa GSİ.

Bende x16xel aracimiza arastirmistim zamaninda, orj cift tirnakli gm al geç...

ahmet3425
12-02-2016, 22:50
Bende benim 1.4 clio ya ingiltereden ngk platinium siparis verdim yolda geliyo. Bidaha buji falan almam heralde :)

powERS
25-01-2018, 13:16
Yeni bir hort ta benden gelsin,

Bu tüm soruların yanına birde LPG Bujisi diye birşey çıktı bunu kullanan varmı ? Kullandıysa faydası / zararını gördümü?

Mantıken ne fark var ?

Şimdi Normal bujiyle iridyum arasındaki farkı biliyoruz.

peki çift tırnaklar 3 tırnaklar 4 tırnak bujiler iridyum la bir olamazlarmı ? ya da hangısını kullanmak mantıklı ?

LPG için bujının tırnak aralıgını azaltıyorlar bılınen pekı bu durumda benzınde calısırken nasıl bır yol ızlenmelı ?