Orijinalini görmek için tıklayınız : Project01 Dyno Günü Resim ve Sonuçları
Yuregi-R
04-11-2006, 14:22
1 Kasım Çarşamba günü Project01 Garage olarak yaptığımız dyno gününün resimlerini ve sonuçları bu konu altında yayınlayacağız.
Dyno ölçümlerini konuda profesyonel olan İzmir Bestservis den Muzaffer Dogrular'ın yaptığı dyno gününde, Trtuning dergisi fotoğrafçılarından Emir'de bize eşlik etti, havanın ne yazıkki çok yağışlı olması nedeniyle amerikan araçlarının katılamadığı dyno gününde, keyifli anlar yaşandı, araçların ölçümlerinden sonra hep birlikte yemeğe gidilip günün kritiği yapıldı.
Bu dyno günümüze katılan Muzaffer Doğrular, Emir ve Dyno Hizmetini sağlayan T&B ye teşekkür ederiz.
Yüreğir Tekeli - 06 Tpr 70 - CTR-Turbo - BONE STOCK K20A2 11:1 CR @ 13psi
http://www.project01.net/dyno_/yuregir.JPG
http://www.project01.net/dyno_/typer1.jpg
http://www.project01.net/dyno_/typer2.jpg
Sami Ramazanoğlu - 01 SR 159 - 206 Gti - N/A
http://www.project01.net/dyno_/sami.JPG
http://www.project01.net/dyno_/sami1.bmp
http://www.project01.net/dyno_/sami2.bmp
Gökhan Avcılar - 06 AG 900 - Leon TS - 10psi stock boost
http://www.project01.net/dyno_/gokhan.JPG
http://www.project01.net/dyno_/gokan1.jpg
http://www.project01.net/dyno_/gokan2.jpg
Yuregi-R
04-11-2006, 14:27
Mustafa Taşar - 01 TM - Megane RS - Stock Boost
http://www.project01.net/dyno_/mustafa.JPG
http://www.project01.net/dyno_/mustafa1.jpg
http://www.project01.net/dyno_/mustafa2.jpg
Ruhi Çetin - 01 GM 402 -Corsa CDTI - 1,2 bar
http://www.project01.net/dyno_/ruhi.JPG
http://www.project01.net/dyno_/ruhi1.bmp
http://www.project01.net/dyno_/ruhi2.bmp
Sina - 01 SN - 106 Gti - Stock
http://www.project01.net/dyno_/salih.JPG
http://www.project01.net/dyno_/sina1.bmp
http://www.project01.net/dyno_/sina2.bmp
teyp-rnin performansı çok güzel
inşallah dahada güzel olur
paylaşımınız için teşekkür.
hilalseyhan
04-11-2006, 15:56
paylaşım için tesekkurler
m3 yokmuydu??
kazasız belasız güzel değerler..
Juggernaut
04-11-2006, 16:19
Elinize sağlık..Megane rs te ne var acaba??
Bir kaç soru sorabilir miyim?
1- Diagramlarda en çok Yüreğir'in arabası dışında tüm araçların kayıplarının fazla olması dikkatimi çekti. Dissipate Power, TypeR la 120-180 hp lik arabalarda yaklaşık aynı değerlerde. Bu kaybı yüzdeye vurduğumuzda ciddi farklar olduğu gözüme çarptı. Hem araçlar da karışık (atm. & turbo) ve farklı markalar.
Nedendir?
2- Çıkan sonuçların doğruluğu sizi tatmin etti mi? Sanki mütemadiyen beklenilenden düşük sonuçlar var gibi. 5 ay kadar önce mükerremin orda konuştuğumuzda, TB garage ın dynometer kurulum eksiklikleri ve yapısı ile ilgili, o zaman birkaç şeyden bahsetmiştik. Bana sebebleri yine bunlar gibi geliyor.
Sizce?
Saygılar
paylaşım için saol abi bi dahaki sefere toplanyıya gelebilirmiyim acaba
Muzaffer Doğrulara fazla güvenmeyin
Megane ve 206nın sonuçları beni $a$ırttı açıkçası . Yüreğir , arabanın gücü gerçekten çok ba$arılı :)
sami_z01
04-11-2006, 23:11
selam
grkm: megan surpriz yapti ...eksoz ve filitre sisteminde alisilagelmis in disinda 1 ugulama yaptik..sonuclari masallah hos cikti...206 : son olarak aliminyum manifolt ile hp band bayagi kullanisli hale geldi..honda masallah
ayca: m3 vardi fakat 6500 devirde motor korumaya aldi ..nedenini anliyamadik oyuzden sadece 6500rpm e kadar dynosu vardi..korumaya almadan olcebilirsek koyacaz onuda...
bu arada korumaya almasi nasil onlenir bilen varmi ????
saygilar
sami
selam
grkm: megan surpriz yapti ...eksoz ve filitre sisteminde alisilagelmis in disinda 1 ugulama yaptik..sonuclari masallah hos cikti...206 : son olarak aliminyum manifolt ile hp band bayagi kullanisli hale geldi..honda masallah
ayca: m3 vardi fakat 6500 devirde motor korumaya aldi ..nedenini anliyamadik oyuzden sadece 6500rpm e kadar dynosu vardi..korumaya almadan olcebilirsek koyacaz onuda...
bu arada korumaya almasi nasil onlenir bilen varmi ????
saygilar
sami
sanırım e46 m3 söz konuusu araç. bir kaç bimmer formundada aynı sorundan bahsediliyordu . Dyno ölçümü sırasında ABS ve DSC sigortalarını sökmeyi denediniz mi ? :)
Yuregi-R
05-11-2006, 03:08
Yok denemedik, Dsc yi kapatmamıza rağmen araç korumaya alıyor, bu arada SMG şanzuman, eğer bilen birisi varsa nasıl korumayı iptal edileceğini yazarsa sevinirim,
Saygılar
Muzaffer Doğrulara fazla güvenmeyin
+111111111
Yuregi-R
05-11-2006, 10:23
Elinize sağlık..Megane rs te ne var acaba??
3" Downpipe
3" borular
Borla 3" Son Susturucu
HKS Suction Kit
225 lik megane RS'in bu dediklerinle 270 çıkması mümkün mü? biraz fazla ölçmüş bu dyno, moral verici dynolardan demkk ki :) :)
Muzaffer bey zamanında dyno'lara düşman bir insandı (politekte dyno var onda yok iken). Ama sonra birden dyno-sever olmuş :D :D :D Dün dündür bugün bugündür diyenlerden sanırım...
izmir vay guzel guzel çalışma
Yuregi-R
05-11-2006, 11:30
225 lik megane RS'in bu dediklerinle 270 çıkması mümkün mü? biraz fazla ölçmüş bu dyno, moral verici dynolardan demkk ki :) :)
Muzaffer bey zamanında dyno'lara düşman bir insandı (politekte dyno var onda yok iken). Ama sonra birden dyno-sever olmuş :D :D :D Dün dündür bugün bugündür diyenlerden sanırım...
Megane RS turbo 2 litre bir araç üzerinde orjinalden 3 tane katalitik konvektör bulunuyor,yani bayağı kısık şekilde piyasaya cıkıyot, turbo araçlarda o güçleri egzoz ve filtre sistemiyle alabiliyorsun, fakat bizde okadar beklemiyorduk açıkçası benim tahminim 260 cıvarı bişeydi.
Dynoda orjinal arabalarıda ölçtük 106 gti gibi değerler gayet düzgün çıkıyordu,
Ayrıca dyno üzerinde oynama yapılacak bişey yok (lastik çapı yanlış girilmesi dışında), tum hava basıncı hava ısısı ve nem oranını kendi üzerindeki sensörleri otomatik olarak giriyor.
Saygılar
başarılarınızın devmını dilerim ama bende şaşırdım megane rs e sadece egzos sistemi ile 45 hp veriyorsa daha ilerisini düşünemiyorum yani
Yuregi-R
05-11-2006, 11:49
başarılarınızın devmını dilerim ama bende şaşırdım megane rs e sadece egzos sistemi ile 45 hp veriyorsa daha ilerisini düşünemiyorum yani
daha ilerisi yok zaten :) Ecu reflash yapılamıyormuş Megane lara yani daha yapacak bişi yok neyazıkki :(
sami_z01
05-11-2006, 12:37
selam
zaten basinc la fazla oynanmiyor ..motor korumaya aliyor AMA 1 kac sey var uzerinde calismaya devam :)
disardan yapilacak bunlar simdilik
zaten da-motorsport haric turkiyedeki tum dynolar ayni marka
eger bu yanlis olcuyorsa herkesinkinde ayni sorun vardir anlamina gelmezmi ???
cunku ..hava duzeltmeleri kendi hesapliyor ..elle girilen sadece lastik capi
dyno eyrilerine bakmak lazim oncelikle ... dyno egrisi bence onemli
olcum soyle yapildi
kalibrasyon 4000 rpm alindi
olculecek vitese gelip 4000 de sabit tutuldu ve cok itina edildi sabit durmasina...
start verildi... sonra burakildi durana kadar
daha sonra tekrar 50km hiza getirip ayni vitesde kesiciye
kadar basildi ve duran kadar beklendi
olcumler bu sekilde yapildi hata nerede olabilir ???????
saygilar
sami
Yuregi-R
05-11-2006, 12:45
selam
zaten basinc la fazla oynanmiyor ..motor korumaya aliyor AMA 1 kac sey var ustunde calisiyorum halaa :)
disardan yapilacak bunlar....
zaten da-motorsport haric turkiyedeki tum dynolar ayni marka
eger bu yanlis olcuyorsa herkesinki ayni sorun vardir
cunku hava duzeltmeleri kendi hesapliyor ..elle girilen sadece lastik capi
dyno eyrilerine bakmak lazim oncelikle ... dyno egrisi bence onemli
olcum soyle yapildi
kalibrasyon 4000 rpm baz alinarak yapildi
olculecek vitese gelip 4000 de sabit tutuldu ve itina edildi sabit durmasina
start verildi... sonra burakildi durana kadar
daha sonra tekrar 50km hiza getirip ayni vitesde kesiciye
kadar basildi ve duran kadar beklendi
olcumler bu sekilde yapildi hata nerede olabilir ???????
saygilar
sami
+++++1
vamag dyno kullanmıs arkadaslarda yorum yaparsa seviniriz, zaten dyno işlemlerini kendimiz değil muzaffer bey yaptı ve dyno esnasında motor kaputu açık değildi
Saygılar
ayrıca a$ırı besleme araçlara fanın yarattığı hava akımı çoğu kez yetmeyebiliyor bile :rolleyes:
Yuregi-R
05-11-2006, 12:54
ayrıca a$ırı besleme araçlara fanın yarattığı hava akımı çoğu kez yetmeyebiliyor bile :rolleyes:
hiç kaput açık ve kapalı denedinizmi nekadar fark oluyo ?
sami_z01
05-11-2006, 12:55
selam
grkm: kaputu actirmadi neden bilmiyorum..ortada duran fan zehir ilaclama holderinin faniydi...
arkadaslar yorumlar illaki olumlu olacak diye beklemiyoruz ...hatalari duzelmek icin olumsuz
yorumlara oncelikli olarak bakiyoruz...fakat yorumdan sonra su sebepden deyinki bizde
hatlarimiz duzeltelim boylece hep beraber yeni seyler ogrenelim ...
saygilar
sami
Yuregi-R
05-11-2006, 12:57
evet arkadaşlar olumsuz yorumlarınızı bekliyoruz :)
O benim dü$üncem sadece . Doğrudur yanlı$ mıdır diye bir yorum yapmadım yani :)
BEnce dyno fanları yeterli hava akımını sağlayamıyor. TEk söylemek istediğim bu
evet arkadaşlar olumsuz yorumlarınızı bekliyoruz :)
Çokfeci aman çokberbat yok yok iiğğrenç :) :hahaha: :hahaha:
Bence gayet eylenceli bi gün olmuştur :)
Dynoya çıkıp bunu açıklayabilen akadaşları tek tek tebrik ediyorum en azından bu şunu gösteriyorki ben arabama filtre taktım 3000 beygir aldım diye ortada gezmek yerine yada bazı ustalar gibi ben yaptım şukadar beygir oldu laflarına artıkkimse kanmıyo :)
Dyno doru yanlış konusuna hiç girmiycem gözlerim orda değildi nede olsa :)
Bizlerle palaştığınız için teşekkür ederim kendi adıma ...
sami_z01
05-11-2006, 13:08
selam
grkm:1 .satir ...ayni dusunceyi paylastigimiz soylemek icindi ...
gerisi genel :)
ef186: tesekurler ..hakikaten cok keyifli 1 gundu..insallah yeni dyno gunlerine
saygilar
sami
deathofacar
05-11-2006, 13:37
ben bu sizin 01 ekibinden kimseyi tanımıyorum ama sunumlarınız ve paylaşımınız için sizleri tebrik etmek istiyorum. bu camiada bu kadar şeffaf ve herekese açık olacak şekilde paylaşımda bulunan insanların sayısı oldukça az bence.
tekrar tebrikler
saygılar....
Yuregi-R
05-11-2006, 13:45
ben bu sizin 01 ekibinden kimseyi tanımıyorum ama sunumlarınız ve paylaşımınız için sizleri tebrik etmek istiyorum. bu camiada bu kadar şeffaf ve herekese açık olacak şekilde paylaşımda bulunan insanların sayısı oldukça az bence.
tekrar tebrikler
saygılar....
Teşekkürler elimizden geldiğince araçların videolarını, setup larını hrkezle paylaşıyoruz, bilgi paylaştıkça çoğalır, belki yaptığımız arabalar başka arkadaşlara yok gösterir. Biz herzaman şu güçte demekten kaçınıyoruz, videolarımız denemelerimiz hepsi sitemizde mevcuttur.
Saygılar
Juggernaut
05-11-2006, 13:58
3" Downpipe
3" borular
Borla 3" Son Susturucu
HKS Suction Kit
Teşekkürler.
Megane RS turbo 2 litre bir araç üzerinde orjinalden 3 tane katalitik konvektör bulunuyor,yani bayağı kısık şekilde piyasaya cıkıyot, turbo araçlarda o güçleri egzoz ve filtre sistemiyle alabiliyorsun, fakat bizde okadar beklemiyorduk açıkçası benim tahminim 260 cıvarı bişeydi.
Dynoda orjinal arabalarıda ölçtük 106 gti gibi değerler gayet düzgün çıkıyordu,
Ayrıca dyno üzerinde oynama yapılacak bişey yok (lastik çapı yanlış girilmesi dışında), tum hava basıncı hava ısısı ve nem oranını kendi üzerindeki sensörleri otomatik olarak giriyor.
Saygılar
bende onlara gizli begir diorum fabrikanın bizden sakladıgı :)
Istilldo
05-11-2006, 14:49
tebrikler arkadaşlar..
canadian
05-11-2006, 16:16
Teşekkürler elimizden geldiğince araçların videolarını, setup larını hrkezle paylaşıyoruz, bilgi paylaştıkça çoğalır, belki yaptığımız arabalar başka arkadaşlara yok gösterir. Biz herzaman şu güçte demekten kaçınıyoruz, videolarımız denemelerimiz hepsi sitemizde mevcuttur.
Saygılar
Bu sözlere tek kelime ile Helal Olsun denir.
kazasız belasız hepinizin araçları çok güzel
megane cok sasırtıcı ama son noktanın bu olması kotu....
kazasız belasız hepinizin araçları çok güzel
megane cok sasırtıcı ama son noktanın bu olması kotu....
aynen bencede.ama hiç yolu yokmudur başka ecuya hükmetmenin?
paylaşım için sonsuz teşekkürler bu arada.:icon_tup:
Paylaşım için teşekkürler, sizler gibi "bilgi paylaştıkça güzeldir" felsefesini benimseyen kişilerin de aramızda bulunması gurur verici.. Saygılar
^^ANIL^^
06-11-2006, 02:29
selam
grkm: megan surpriz yapti ...eksoz ve filitre sisteminde alisilagelmis in disinda 1 ugulama yaptik..sonuclari masallah hos cikti...206 : son olarak aliminyum manifolt ile hp band bayagi kullanisli hale geldi..honda masallah
ayca: m3 vardi fakat 6500 devirde motor korumaya aldi ..nedenini anliyamadik oyuzden sadece 6500rpm e kadar dynosu vardi..korumaya almadan olcebilirsek koyacaz onuda...
bu arada korumaya almasi nasil onlenir bilen varmi ????
saygilar
sami
sami abi abs nin elektrini kesiyosun fişini çekip beynin iptal oluyo o zaman dsc de komple gitmiş oluyo bi kesme söz konusu olmuyo tabi sen yine daha iyi bilirsin ama biz denemiştik olmuştu m5 te benim arabada iyi çalışmalar ANIL..
M_PROJECT
06-11-2006, 04:10
hey maşallah yıne konusturmussunuz samı abi maşallah herbırıne
Super Sonuclar super olcumler yakısır zaten procekt 01 e basarılarınızın devamını dılerım...
SubieGuy
06-11-2006, 11:31
Motorun korumaya almasini engellemek icin Subaru beyinlerinde CEL isigini iptal etme imkanin var, ozel bir map yazip standart beyine su hata kodunu ignore et, ama su konuda problem olursa beni uyar diyebiliyorsun. Bunun disinda vuruntu, knock gibi sebeplerden korumaya aliyorsa, zaten bu iyi birseydir, biliyorsunuz, motoru korur. Bazen mekanik gurultulerden knock sensoru vuruntu olarak algilayip motoru rotara cekip rpm limit koyabiliyor. BMW Ecu'lari bu konuda mudahalesi cok daha zor, onu biliyorum, cunku map'i cekip uzerinde herhangi bir oynama yaptiginiz an "Checksum" kontrolu bozuluyor, degistirdiginiz baytlar icin sadece fabrikanin ve birkac buyuk tuner firmanin bildigi yeni checksum hesaplayip onu da eklemek gerekiyor. Japo arabalarinda checksum olmasa bile calistirabiliyorsunuz,, BMW'ler kontak bile actirmiyor...
sami_z01
06-11-2006, 11:51
selam
arkadaslar cok tesekkurler. insallah ..daha ileriye hep birlikte yeni bilgiler ve tecrubelerle ,kazasiz belasiz,huzurla cumlemize arabalari kullanmak nasip olsun
saygilar
sami
selam
zaten basinc la fazla oynanmiyor ..motor korumaya aliyor AMA 1 kac sey var uzerinde calismaya devam :)
disardan yapilacak bunlar simdilik
zaten da-motorsport haric turkiyedeki tum dynolar ayni marka
eger bu yanlis olcuyorsa herkesinkinde ayni sorun vardir anlamina gelmezmi ???
cunku ..hava duzeltmeleri kendi hesapliyor ..elle girilen sadece lastik capi
dyno eyrilerine bakmak lazim oncelikle ... dyno egrisi bence onemli
olcum soyle yapildi
kalibrasyon 4000 rpm alindi
olculecek vitese gelip 4000 de sabit tutuldu ve cok itina edildi sabit durmasina...
start verildi... sonra burakildi durana kadar
daha sonra tekrar 50km hiza getirip ayni vitesde kesiciye
kadar basildi ve duran kadar beklendi
olcumler bu sekilde yapildi hata nerede olabilir ???????
saygilar
sami
sıze dynodakı hıleyı hemen soylıyım ısmı lazım degıl 2-3 yer daha bunu yapıyor :Deli: bu dynolar whp vermedıgı ıcın aktarma organlarındakı guc kayıplarını arac devır kesıcıye gırdıkten sonra yavaslayana kadar hesaplıyor ve bu kayıplar dahılınde bellı parametrelerle hesaplayıp cıkan whp gucun uzerıne ekleyerek sıze motor gucunu verıyor yanı decelerasyon sırasında arac ne kadar cabuk yavaslarsa , dıger bır anlamda aracta ne kadar aktarma kaybı olculurse o kadar fazla guc sonuca eklenıp verılıyor burda yapılabılecek en basıt hıle su ; dynoyu aracta cok fazla aktarma kaybı olduguna ınandırmak boylece ekstra hpyı sonuca eklemesını saglamak! Ok parametrelere dokunulamıyor ama ıste yapılan bu :Deli: Bunu denemek cok basıt dynoya cıkın bır run yapın ve kesıcıde arabayı bedrıyaja bastıktan sonra frenle yavaslatın :heyoo: ne ılgınıc dımı araba bırden 50 hp aldı yanı bosuna para verıyorsunuz o kadar parcaya :beuj: burası Turkıye arkadaslar hepınıze basarılar :icon_tup:
Ps: Ha ıcınızden adam frene basmadı gordum dıyenler olacaktır arkadan ıtıs ıcın cok basıt bı hıle el frenı kullanmaktır onden cekıs ıcın ıse onlarca hıle bulmak mumkun arkadaslar lutfen bunları acıkladım dıye bana bı ton soru sormayın ısteyen ınanır ısteyen ınanmaz ama aynı gun ıcın de adı lazım degıl 2 dyno arasında stock 106 gti 11 hp fark edıyorsa kı bız bunu sadece gercekten hıle varmı dıye yaptıysak ve sonuc tahmın ettıgımız gıbıyse soyledıklerıme saygı gostermenız yeterlı ınanıp ınanmamak sıze kalmıs :cool:
Rakkamlar çok güzel Megane benide şaşırdı açıkçası :) 206nın sonuçta çok iyi tebrik ederim.Yüreğire diyecek laf yok çok başarılı süper gerçekten. ;)
istanbul da bir abimizde megane rs var hatta aracına motec beyin taktırmaya cok çalışmıştı da yapılamamıştı
aracında şu anda filitre kiti aynen 3" egsozt sistemi var he bide bov var :)
kendisi yarışcı hatta bazılarınız tanır Autodromun ortaklarından Burak Tegül
kendisinin söledigi ne yaparsan yap bu arac 249 beygiri gecmiyor demişti ama torku yeteri derecede arrttı demişti bana bilemiyorum belki adananın havasından orda 20 beygir daha alınmıştır :)
böle bir gün düzenlemeniz gercekten cok güsel başarılı bir org olmuşa benziyor ben diger araclardan anlamadıgım için sadece renaulta yorum yapmayı uygun gördüm
sıze dynodakı hıleyı hemen soylıyım ısmı lazım degıl 2-3 yer daha bunu yapıyor :Deli: bu dynolar whp vermedıgı ıcın aktarma organlarındakı guc kayıplarını arac devır kesıcıye gırdıkten sonra yavaslayana kadar hesaplıyor ve bu kayıplar dahılınde bellı parametrelerle hesaplayıp cıkan whp gucun uzerıne ekleyerek sıze motor gucunu verıyor yanı decelerasyon sırasında arac ne kadar cabuk yavaslarsa , dıger bır anlamda aracta ne kadar aktarma kaybı olculurse o kadar fazla guc sonuca eklenıp verılıyor burda yapılabılecek en basıt hıle su ; dynoyu aracta cok fazla aktarma kaybı olduguna ınandırmak boylece ekstra hpyı sonuca eklemesını saglamak! Ok parametrelere dokunulamıyor ama ıste yapılan bu :Deli: Bunu denemek cok basıt dynoya cıkın bır run yapın ve kesıcıde arabayı bedrıyaja bastıktan sonra frenle yavaslatın :heyoo: ne ılgınıc dımı araba bırden 50 hp aldı yanı bosuna para verıyorsunuz o kadar parcaya :beuj: burası Turkıye arkadaslar hepınıze basarılar :icon_tup:
Ps: Ha ıcınızden adam frene basmadı gordum dıyenler olacaktır arkadan ıtıs ıcın cok basıt bı hıle el frenı kullanmaktır onden cekıs ıcın ıse onlarca hıle bulmak mumkun arkadaslar lutfen bunları acıkladım dıye bana bı ton soru sormayın ısteyen ınanır ısteyen ınanmaz ama aynı gun ıcın de adı lazım degıl 2 dyno arasında stock 106 gti 11 hp fark edıyorsa kı bız bunu sadece gercekten hıle varmı dıye yaptıysak ve sonuc tahmın ettıgımız gıbıyse soyledıklerıme saygı gostermenız yeterlı ınanıp ınanmamak sıze kalmıs :cool:
:icon_tup:
Soylediklerin doğru. Millet arabasının her parçasına itina gosterip binlerce dolar harcarken, bazı yerler dynometer tesisatını ve kurulmuna aynı hassasiyeti gostermiyorlar. (Konudaki ölçüm yapılan yeri kastetmiyorum, genel olarak)
Bunlar hassas bilgisayar programları sonucta, girdileri ne kadar dogru ayarlayabilirseniz (nem & hava sensoru, lastik ebat, motor eslestirme, hava fanları, dyno standi, vs.) çıktıları da o kadar gercekçi alırsınız.
Bırak ölçüm sırasında yapılan hileleri, bunların bile ciddi etkileri oluyor. Mesala bu ölçümlerde aktarma kayıplarının çok fazla olduğu gözüme takılmıştı. Hani aslında araba 150 hp ama 40 hp yi motor kendine saklıyor.:cool:
En mantıklısı birden fazla yerde ölçüm yaptırmak galiba.
bence en güzeli iki arabayı rollingte denemek...
bence en güzeli iki arabayı rollingte denemek...
rollıng 2 arac hakkında guc kıyaslaması ıle ılgılı bılgı vermez ...
SubieGuy
06-11-2006, 16:13
Yanilmiyorsam Mert iyi para harcayip guzel bir dyno getiriyordu DA-Motorsport'a. Su anda ne durumda bilen var mi? 4WD olcebiliyor mu? Bursa'da 4WD bir dyno vardi zamaninda, ama sorun cikti diyorlardi...Bilgisi olan?
vermez ama en azından arabanın durumunu görürsün. yoksa dynoda diğelim 130 ps ölçülmüş bir gti'ı 120 ps ölçülmüş bir gti aynı şanzıman, ağırlık ve aynı lastiklerle geçiyor ise sallayım ben öyle 130 beygire dersin en azından.. :) :)
vermez ama en azından arabanın durumunu görürsün. yoksa dynoda diğelim 130 ps ölçülmüş bir gti'ı 120 ps ölçülmüş bir gti aynı şanzıman, ağırlık ve aynı lastiklerle geçiyor ise sallayım ben öyle 130 beygire dersin en azından.. :) :)
peki sonuca nasıl karar verıcez 130lukmu normalden fazla yoksa 120lıkmı normalden az :beuj: :icon_wack :D
valla bilmiyom yol karar verdi :D :D .. dinolara güvenilmiyor sana katılıyorum. otomobil üreticileri motor gücünü nasıl ölçüyor onlarda mı dino kullanıyo yoksa direk motordan mı ölçüyolar?
Motor gücünü ölçüyorlar. Wheel Power da ztn 0 arabada fazla kayıp vermez.
Yanilmiyorsam Mert iyi para harcayip guzel bir dyno getiriyordu DA-Motorsport'a. Su anda ne durumda bilen var mi? 4WD olcebiliyor mu? Bursa'da 4WD bir dyno vardi zamaninda, ama sorun cikti diyorlardi...Bilgisi olan?
mertin dynosu 2 çeker 4wd ölçemiyor savaş ustada var 4wd .....
valla bilmiyom yol karar verdi :D :D .. dinolara güvenilmiyor sana katılıyorum. otomobil üreticileri motor gücünü nasıl ölçüyor onlarda mı dino kullanıyo yoksa direk motordan mı ölçüyolar?
direk motor dynosunda ölçülüp ayarlanıyo.
Yanilmiyorsam Mert iyi para harcayip guzel bir dyno getiriyordu DA-Motorsport'a. Su anda ne durumda bilen var mi? 4WD olcebiliyor mu? Bursa'da 4WD bir dyno vardi zamaninda, ama sorun cikti diyorlardi...Bilgisi olan?
bariscim ostimdeki yuk tipi dyno noldu, denedin mi hic orda??
SubieGuy
07-11-2006, 07:10
Onurcugum kirmayalim simdi adamlarin dynosunu, ne zaman gitsem onarimda dediler zaten...
Daha once Justy turbo'm eski sanayindeki dyno'da rollerlarda patinaj yapmisti, saga sola gitmesin diye tutmak zorunda kaldik. :p
Bir ara Istanbul'da Pasaogluna ugrariz artik...
yusufcan_1982
07-11-2006, 07:24
güzel çalışmalar ALLAH NAZARDAN KORUSUN bende bir ölçüm yaptıracam inşlllah ALLAH KAZA BELA VERMESİN
daha ilerisi yok zaten :) Ecu reflash yapılamıyormuş Megane lara yani daha yapacak bişi yok neyazıkki :(
ben megane rs e vuruldum.
yapılan uygulamanın maliyeti ne kadar oldu?
bir de... daha ilersi yk demişsiniz de... remap uygulaması özellikle ingilterede güzel güzel uygulanıyor... 40 45 hp ve 60 nm tork getirisi ile... esasında bu 2 işlem birleşti mi o zaman demekki çok sağlam güç elde ediliyor?
SELAMOGLU
14-12-2006, 09:23
PAYLAŞİM İÇİN TEŞŞEKÜRLER:heyoo:
yusufcan_1982
15-01-2007, 12:01
ben megane rs e vuruldum.
yapılan uygulamanın maliyeti ne kadar oldu?
bir de... daha ilersi yk demişsiniz de... remap uygulaması özellikle ingilterede güzel güzel uygulanıyor... 40 45 hp ve 60 nm tork getirisi ile... esasında bu 2 işlem birleşti mi o zaman demekki çok sağlam güç elde ediliyor?garantiden dolayı elleyemiyomusunuz yüregir ecu ayarlarını yoksa başka sebeblerimi var
Yuregi-R
15-01-2007, 22:11
garantiden dolayı elleyemiyomusunuz yüregir ecu ayarlarını yoksa başka sebeblerimi var
Yok reflash ettikten sonra ecu geri eski haritayı yukluyomus kntağı kapadıktan sonra.
Sanırım refalsh değilde epromu değiştiriyolar ingilterede yada piggyback bir ünitede takılabilir.Yapılamaz diye bişi yak tabikide, araç sahibi gücünden gidişinden gayet memnun o yuzden bizde daha bişey yapmayı düşünmüyoruz.
Saygılar
fotolar cıkmadı yaa:( bizim yaptıımız ölçumlerde bestte 3 4 hp ortalama olarak eksik çıkmıştı torklar ise baya bi dusuk cıktı genel olarak.. 206da baya guc verdı sanırsam...
akbaba78
16-01-2007, 09:52
maasallah maasallah:icon_tup:
ufukvtec
20-01-2007, 02:31
Maşallah gerçekden de,ölçümler yapılmadan tahminlerde bulunuyoduk bu kadar çıkar şu kadar çıkar die,Megan bizi biraz şaşırttı o da gayet memnun etti bizi,Allah esirgesinnn,sihirli eller değince yürüyo arabalar,Hayabusalar,Traktörler:)Yeter ki motoru olsun :) SR Çok sağlamm Çok sağlamm :) SR,Allah herkese güle güle araba kullanmak nasib etsin.
benim bildigim kadariyla dynolarda oyna ma yapma imkani cok mesela silindir bosa dönyorsa yüksek hpler cikabilyor cikartanlarda var mis bu bir duyum sadece ama aracini ölctürmek iyi bisey olsa gerek enazindan bir islem yapildimi artisi varmi yok mudiyee en net sekilde anlaya bilyon bu arada resimler ve veriler yok görünmüyorr
halilcakir
18-02-2007, 11:29
benim bildigim kadariyla dynolarda oyna ma yapma imkani cok mesela silindir bosa dönyorsa yüksek hpler cikabilyor cikartanlarda var mis bu bir duyum sadece ama aracini ölctürmek iyi bisey olsa gerek enazindan bir islem yapildimi artisi varmi yok mudiyee en net sekilde anlaya bilyon bu arada resimler ve veriler yok görünmüyorr
Siteden inceleyebilirsiniz,eğrilerden ve diğer bilgilerden hile varmı yokmu belli olur.www.project01.net
tolga900
18-02-2007, 12:08
sinirlenme çakır yanımızda polat var.:)
Future_King
18-02-2007, 15:11
masallah walla guzel bir gun olmus belli...
ayrica eklemek istedigim birsek...arac ile dyno arasinda devir kalibrasyonu yapildiiginda herzaman sonuc dogru cikmayabilir.sebebi ise aracin devrinin dogru olmamayisi olabilir..
kendi aracimdan biliyorum.aracim gercek olandan yaklasik 70rpm daha fazla gosterior gostergede.serviste sonradan takilarn gosterge yuzunden.
boyle olan ilk olcumde arac 118 hp cikarken daha snra bilgisayarla yapilan gercek devir ayarlamasindan snra 113.5 hp cikti.
o da bir etken olabilir demek istedigim...
tesekkurler...
killererkan
20-02-2007, 21:50
ayrica bosch dinanometrelerde bildigim kadarıyla bircok veriyi cihaz kendi yapıyo, vamag larda ise bircok veriyi manuel girmek gerekiyo diye biliyorum , en ufak bi hatada beygirlerde sapmalar olabilir..
3" Downpipe
3" borular
Borla 3" Son Susturucu
HKS Suction Kit
çok eski bir konu ama bende daha yeni gündeme gelen birşey...:)
bu son susuturucuyu nerden buldunuz kaça temin ederiz?
VeNoM_35
26-12-2007, 19:49
çok eski bir konu ama bende daha yeni gündeme gelen birşey...:)
bu son susuturucuyu nerden buldunuz kaça temin ederiz?
göktuğ borlanın kendi sitesinde şöyle bişey var..
AKAYLAR GROUP
Pamosa International Trade Inc.
Tekstilkent A 21 Blok No:19 Esenler/Istanbul
TURKEY
Contact: Atahan Akay
Phone: +90 212.438.0727
Fax: +90 212.438.0729
E-mail: atahan@akaylar.com.tr
sağol gökhan... 70 lik boru çektirdik de son susturucu sorunsalı var... ben bi iletişime geçiym en iyisi...
abi allahaşkına şu megane rs e dair dyno verisi var mı resmi?
bir de tam olarak nasıl bir uygulama yapıldı resım var mı hiç?
aklım ermiyo bi türlü:)
selamlar emeğinizi kutlarım elinise kolunuza sağlık sami abi sen zaten dahisin tpr mütiş olmuş gökanın makina nasıl oldu
sıze dynodakı hıleyı hemen soylıyım ısmı lazım degıl 2-3 yer daha bunu yapıyor :Deli: bu dynolar whp vermedıgı ıcın aktarma organlarındakı guc kayıplarını arac devır kesıcıye gırdıkten sonra yavaslayana kadar hesaplıyor ve bu kayıplar dahılınde bellı parametrelerle hesaplayıp cıkan whp gucun uzerıne ekleyerek sıze motor gucunu verıyor yanı decelerasyon sırasında arac ne kadar cabuk yavaslarsa , dıger bır anlamda aracta ne kadar aktarma kaybı olculurse o kadar fazla guc sonuca eklenıp verılıyor burda yapılabılecek en basıt hıle su ; dynoyu aracta cok fazla aktarma kaybı olduguna ınandırmak boylece ekstra hpyı sonuca eklemesını saglamak! Ok parametrelere dokunulamıyor ama ıste yapılan bu :Deli: Bunu denemek cok basıt dynoya cıkın bır run yapın ve kesıcıde arabayı bedrıyaja bastıktan sonra frenle yavaslatın :heyoo: ne ılgınıc dımı araba bırden 50 hp aldı yanı bosuna para verıyorsunuz o kadar parcaya :beuj: burası Turkıye arkadaslar hepınıze basarılar :icon_tup:
Ps: Ha ıcınızden adam frene basmadı gordum dıyenler olacaktır arkadan ıtıs ıcın cok basıt bı hıle el frenı kullanmaktır onden cekıs ıcın ıse onlarca hıle bulmak mumkun arkadaslar lutfen bunları acıkladım dıye bana bı ton soru sormayın ısteyen ınanır ısteyen ınanmaz ama aynı gun ıcın de adı lazım degıl 2 dyno arasında stock 106 gti 11 hp fark edıyorsa kı bız bunu sadece gercekten hıle varmı dıye yaptıysak ve sonuc tahmın ettıgımız gıbıyse soyledıklerıme saygı gostermenız yeterlı ınanıp ınanmamak sıze kalmıs :cool:
çok güzel bilgiler bunlar...
gtech ile güç ve 0-100 ölçümü yapanlarınız olmuştur, sonuçlar nasıl çıkıyor? güvenilir bir cihazmıdır?
sıze dynodakı hıleyı hemen soylıyım ısmı lazım degıl 2-3 yer daha bunu yapıyor :Deli: bu dynolar whp vermedıgı ıcın aktarma organlarındakı guc kayıplarını arac devır kesıcıye gırdıkten sonra yavaslayana kadar hesaplıyor ve bu kayıplar dahılınde bellı parametrelerle hesaplayıp cıkan whp gucun uzerıne ekleyerek sıze motor gucunu verıyor yanı decelerasyon sırasında arac ne kadar cabuk yavaslarsa , dıger bır anlamda aracta ne kadar aktarma kaybı olculurse o kadar fazla guc sonuca eklenıp verılıyor burda yapılabılecek en basıt hıle su ; dynoyu aracta cok fazla aktarma kaybı olduguna ınandırmak boylece ekstra hpyı sonuca eklemesını saglamak! Ok parametrelere dokunulamıyor ama ıste yapılan bu :Deli: Bunu denemek cok basıt dynoya cıkın bır run yapın ve kesıcıde arabayı bedrıyaja bastıktan sonra frenle yavaslatın :heyoo: ne ılgınıc dımı araba bırden 50 hp aldı yanı bosuna para verıyorsunuz o kadar parcaya :beuj: burası Turkıye arkadaslar hepınıze basarılar :icon_tup:
Ps: Ha ıcınızden adam frene basmadı gordum dıyenler olacaktır arkadan ıtıs ıcın cok basıt bı hıle el frenı kullanmaktır onden cekıs ıcın ıse onlarca hıle bulmak mumkun arkadaslar lutfen bunları acıkladım dıye bana bı ton soru sormayın ısteyen ınanır ısteyen ınanmaz ama aynı gun ıcın de adı lazım degıl 2 dyno arasında stock 106 gti 11 hp fark edıyorsa kı bız bunu sadece gercekten hıle varmı dıye yaptıysak ve sonuc tahmın ettıgımız gıbıyse soyledıklerıme saygı gostermenız yeterlı ınanıp ınanmamak sıze kalmıs :cool:
ilk defa duyuyorum çok hoşuma gitti peki frene bastırmayıp kendi haline bıraktırırsak ölçümler dogrumudur?
gtech ile güç ve 0-100 ölçümü yapanlarınız olmuştur, sonuçlar nasıl çıkıyor? güvenilir bir cihazmıdır?
güç için hiçbişey duymadım ama 0-100km veya 0-400m. için düz zemin vs. koşullar saglanırsa iyi çalışıyormuş. baran yeni aldı havalar iyileşsin yazar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.