Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : vtec sorunsalı



Talih.b16
09-10-2009, 12:56
arkadaslar 96 vtec 6 ve 14 nolu arıza kodlarını verıyor.arızalı sensorlerı yenısıyle deıstırmeme ragmen arıza devam edıyo sorun motor ısınınca sogukken yapmıyo 700 ıle 1500 arası devir hareketi ve sureklı.kacak kontrolu map maf hersey degısıp kontrol edıldı standart beyin var ustunde ama hala sorun cozulmadı yardımlarınızı beklıyorum sımdıden tesekkurler.

tarantino
09-10-2009, 13:07
arkadaslar 96 vtec 6 ve 14 nolu arıza kodlarını verıyor.arızalı sensorlerı yenısıyle deıstırmeme ragmen arıza devam edıyo sorun motor ısınınca sogukken yapmıyo 700 ıle 1500 arası devir hareketi ve sureklı.kacak kontrolu map maf hersey degısıp kontrol edıldı standart beyin var ustunde ama hala sorun cozulmadı yardımlarınızı beklıyorum sımdıden tesekkurler.
talihhh ardişimm getir o arabayı bana çözim işini aramazsan beni bozulur işte böle arabannn

Talih.b16
09-10-2009, 13:08
vayyy hızlı kardesım naber cozemedık reıs sorunu napalım bılırsın sen

tarantino
09-10-2009, 13:11
arkadaslar 96 vtec 6 ve 14 nolu arıza kodlarını verıyor.arızalı sensorlerı yenısıyle deıstırmeme ragmen arıza devam edıyo sorun motor ısınınca sogukken yapmıyo 700 ıle 1500 arası devir hareketi ve sureklı.kacak kontrolu map maf hersey degısıp kontrol edıldı standart beyin var ustunde ama hala sorun cozulmadı yardımlarınızı beklıyorum sımdıden tesekkurler.
kanka istanbula getir halledelim şeytanııı burdan böle olmuyo gül yüzünüde görmüş oluruz

Talih.b16
09-10-2009, 13:16
ben sana gul emreyı yonlendırıyım cıcek acarsınız ıkı dk da.ne sı var kuzen sole sen baktıralım burda

Spawn
09-10-2009, 13:20
B16A için arıza kodları . umarım yardımcı olur


Honda ECU Diagnostic Trouble Codes Diagnostic Trouble Code (DTC) System Indicated
0 Engine Control Module (ECM)
1 Heated Oxygen Sensor (HO2S)
3 Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor)
4 Crankshaft Position (CKP Sensor)
6 Engine Coolant Temperature (ECT Sensor)
7 Throttle Position (TP Sensor)
8 Top Dead Center Position (TDC Sensor)
9 No. 1 Cylinder Position (CYP Sensor)
10 Intake Air Temperature (IAT Sensor)
13 Barometric Pressure (BARO Sensor)
14 Idle Air Control (IAC Valve)
15 Ignition Output Signal
16 Fuel Injector
17 Vehicle Speed Sensor (VSS)
20 Electrical Load Detector (ELD)
21 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Solenoid Valve (VTEC Solenoid Valve)
22 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Pressure Switch (VTEC Pressure Switch)
23 Knock Sensor (KS)
30 A/T FI Signal A
31 A/T FI Signal B
41 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater
43 Fuel Supply System

KMR2-GT
09-10-2009, 13:27
rolanti dengeliyicise kötü yaw pahalı baya.

Talih.b16
09-10-2009, 13:27
evet ect ve ıac degıstı problem yıne devam edıyo

Spawn
09-10-2009, 13:29
parçaları değiştirdikten sonra akü başını söküp taktın mı ecudaki kodların silinmesi için?

KMR2-GT
09-10-2009, 13:30
evet ect ve ıac degıstı problem yıne devam edıyo

taktıkların arızalı olabılır?

Talih.b16
09-10-2009, 13:35
taktıklarım saglam yuruyen arbadan sokulup takıldı kutup bası tabıkı sokulup takılıyo

Talih.b16
09-10-2009, 13:36
ama ıslemlerı yapınca sokulup takılmadı aklımıza gelmedı dogrusu

Spawn
09-10-2009, 13:43
ecudaki kodların silinmesi için kutup başını bir süre sökük (kısa süre) bırakıp tekrar takarsanız ecudaki kodlar siliniyor

problemi gidermiş bile olsanız , ecudaki kodlar silinmiyor. aslında normal yoldan yapılması gerken cihaz bağlayıp silmek . fakat akü başını çıkartıp bir süre sonra geri takınca kodlar siliniyor.. arıza devam ediyorsa tabi yenide veriyor arıza kodu ecu

tarantino
09-10-2009, 13:43
kedidir kedi
sıkma kanka hallederiz

Talih.b16
09-10-2009, 13:46
tamam denyelım bakalım bıde ole.kedı mı bakıcaz kuzen araya ne sıkısmıs hallolur ısallah

tarantino
09-10-2009, 14:10
tamam denyelım bakalım bıde ole.kedı mı bakıcaz kuzen araya ne sıkısmıs hallolur ısallah
broo sölüyom yaaa kedidir kedii sen sıkma canınıı sıkışmışı çıkarırızz senin saolsun

pureal
09-10-2009, 14:20
http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98.jpg

buradaki durumun,yazılım konusunda deneyimli arkadaşlar tarafından yorumlanmasını rica ediyorum, İACV pinout(vtec only) ta bizim şu anda 1 kablomuz var(pin 12 de), ifade edilene göre 2 kabloya dönüşüm yapıldığında sorun kalmıyormuş ,

(aşağıdaki işlemin yapılması gerekiyormuş) 12 ile 14 pararel + 13 ise topraklama - deniyor

http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98_a-plug.jpg

görüş ve önerileri bekliyoruz,

NOT:Ecu ya zarar verecek bir durumun ortaya çıkmasını engellemek için çabalıyoruz.

tarantino
09-10-2009, 14:25
http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98.jpg

buradaki durumun,yazılım konusunda deneyimli arkadaşlar tarafından yorumlanmasını rica ediyorum, İACV pinout(vtec only) ta bizim şu anda 1 kablomuz var(pin 12 de), ifade edilene göre 2 kabloya dönüşüm yapıldığında sorun kalmıyormuş ,

(aşağıdaki işlemin yapılması gerekiyormuş) 12 ile 14 pararel + 13 ise topraklama - deniyor

http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98_a-plug.jpg

görüş ve önerileri bekliyoruz,

NOT:Ecu ya zarar verecek bir durumun ortaya çıkmasını engellemek için çabalıyoruz.
şunu sormak isteri neden tek kablodan iki kabloya çıkmak istiyorsunuz tesisatla veya taktığınız sensörler değişikmi orjinal parçalarla durumun düzelmesi lasım

pureal
09-10-2009, 14:30
şunu sormak isteri neden tek kablodan iki kabloya çıkmak istiyorsunuz tesisatla veya taktığınız sensörler değişikmi orjinal parçalarla durumun düzelmesi lasım

aslında sorunun düzelmesi gerekiyor fakat daha önce idle sorunu çözemeyen honda sahipleri bu yolla çözüme kavuşmuş,takılan parçanın birebir uyumlu olmaması,aynı parça dahi olsa core değerlerinin ve ısı değerlerinin tutmaması gibi peşi sıra gelen sorunlar nedeni ile :soru:

Talih.b16
09-10-2009, 14:32
kuzen arızalı parcaları sokup taktık zaten yıne duzelmedı makınayada bagladık yıne olmadı parca deıssede arıza verıyo yabancı sıtelerde bu arızanın cozumu bu dıyo ordan yola cıktık bızde.

tarantino
09-10-2009, 14:38
hımmm kanka anladımda şimdi bu sorunun çözümü burdan olamz başına gelen bir çok arkadaşımızda vardır ama görmeden problemi çözmek zor sizin verdiğiniz linklerri açamadım ama şu varki çok kolay bi kablo kopukluğumuz var anlattığınıza göre kablo çekilmesi türkçe adıyla şase veriliyo ve arıza söndürülüyo

Talih.b16
09-10-2009, 14:43
he ıste sekerim onu cozmemız lazım yarısta okadar alkısladık senı 50 kısıye alkıslattık coz artık su ısı

pureal
09-10-2009, 14:54
ben bi alkışa motor toplarım 50 diyon kuzen ya :D şimdi sorun şu konu ECU ya zarar vermeden işlemi gerçekleştirmek,karabalta işlemi gerçekleştirmek istemiyoruz :icon_tup:

tarantino
09-10-2009, 15:00
merak etme burdaki problemin ecuya zarar vericeğini düşünmüyorum ama gene de yan yana gelip bakmak lasım

Talih.b16
09-10-2009, 15:03
kuzen sıtelerde bıyerlere kopru yapmamız gerktıgı yazıyo daha once basına gelen yapan varsa dıye yazdık zaten ama bıtek bızde var galıba

Talih.b16
09-10-2009, 18:21
kelebektekı contada degıstı hava alma ıhtımlıne karsı yıne duzelme yok.

nakayama
09-10-2009, 18:24
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=37597&page=5

Talih.b16
09-10-2009, 18:28
onuda denedım kardesım olmadı saglamını taktım malesef yıne aynı

Talih.b16
10-10-2009, 13:00
emme manıfold contasıda deıstı hava alma ıhtımalıne karsı sıteden bı arkadas deneyın dedı hala aynı.varmı basna gelen dusuncesı olan

Juggernaut
10-10-2009, 13:04
Gaz kelebeğini kontrol etmişmiydiniz o bozulmuş olabilir?

Talih.b16
10-10-2009, 13:08
onuda ettık kardesım sokuldu temızlendı yıne yok.

nakayama
10-10-2009, 13:18
arabada yag kacırma vs varmı ?

Talih.b16
10-10-2009, 13:32
................

Talih.b16
10-10-2009, 15:49
arabanın butun contalar deıstı bıraz karterın ordan atıyo okadar keceler sıbop lastıklerıne kadar hersey deıstı degısmeyen kalmadı gazlamayınca hıc yag yakmıyo cok gazladıgım zaman bıraz eksıltme oluyo tabıkı gıdısıde guzel sıkıntı yok yanı

vtecturbo
10-10-2009, 20:32
tesısatı kontrol et.

Talih.b16
10-10-2009, 21:19
onuda kontrol ettık beyne kadar ındık

pureal
12-10-2009, 08:30
bi güncel de benden olsun,görüşleri alalım :)

Killah
12-10-2009, 09:55
bi arıza yüzünden arabayı yeniliyorsun ne güzel :) şaka bir yana geçmiş olsun umarım en kısa zamanda bulursun çaresini..

bladerk
12-10-2009, 10:25
tps i kontrol edin gerçi vti ın perçinli oynamış olamaz ama yine de bi bakın ayrıca rolanti valfinin su hortumlarından su geçiyo mu bakın orada hava olabilir hava olunca ısınıp genleşen su havayı iter hava da suyu geçirmez sonra o onu iter o onu içerden bakarsın ki rolanti gezinip duruyo gaz kelebeğinin altında jikle kısmının kapağa bağlanan borusunu çıkartın içerden su geçirin jikle yönünden geçecek su kapağa giren kısmı tıkayın hiçbişey yapamadınız gaz kelebğinin ağzında içeri giden 2 tane delik olur altdakini tıkayın düzeliyo mu bakın

tarantino
12-10-2009, 12:33
tps i kontrol edin gerçi vti ın perçinli oynamış olamaz ama yine de bi bakın ayrıca rolanti valfinin su hortumlarından su geçiyo mu bakın orada hava olabilir hava olunca ısınıp genleşen su havayı iter hava da suyu geçirmez sonra o onu iter o onu içerden bakarsın ki rolanti gezinip duruyo gaz kelebeğinin altında jikle kısmının kapağa bağlanan borusunu çıkartın içerden su geçirin jikle yönünden geçecek su kapağa giren kısmı tıkayın hiçbişey yapamadınız gaz kelebğinin ağzında içeri giden 2 tane delik olur altdakini tıkayın düzeliyo mu bakın
işte erkut farkı

Talih.b16
12-10-2009, 14:05
hemen deniyoruz kardesim suan sanayıde zaten komple bogaz kelebegı takılıyo bakalım ne olucak

E0041
12-10-2009, 14:32
bu sorun bizdede mevcut rolanti aragaz çekiyor kendi kendine artı olarak sıcak soğuk 8200 de kesiyo umarım sorun çözülür bizde faydalanırız

Talih.b16
29-09-2013, 19:34
eski konu ama güncelliyim arızayı cözdük başkasının başına gelirse problem yaşamasın diye,rolanti dalgalanması tamamen rolanti motoruyla alkalı yukarıda erkutun yazdığı gibi.tamire falan uğraşmayın direk yenisini alın