Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyük Enjektör ile AFR neden fakirleşir?
beyler slm.
ufak bir sorm var.mantığını anlamak istiyorum.2.0 motor araca 2.2 enjektörleri takınca afr fakre kaydı.
Normalde zengine kayması gerekmezmiydi?önceden rolantide 14, gazda 12 lerde olan olan afr şimdi 17 rolnti, 15-14 gazda.
makine de gtmiyor zaten.bunun mantığını anlamak istiyorum?
enjektörlerin ohm değerleri aynı.
ohm degerlerı aynı ama remap yapıldımıkı araca?
Ohm değerleri aynı derken ohm metre ile ölçümmü yaptınız yoksa literatürden kontrol ediptemi omajı aynı diyorsunuz?
yapılmadı.
işte mantık nedir bu durumun? herşey normal enjektörler daha büyk.ama fakire kaydı.zengine kayması gerekmezmiydi.enjektöre gelen akım ile açılan enektörün kapasitesi daha büük olduğu için zengine kaçması gerekmezmyi?
ters bir mantık var sanırım ama anlamadım.
Ohm değerleri aynı derken ohm metre ile ölçümmü yaptınız yoksa literatürden kontrol ediptemi omajı aynı diyorsunuz?
hassas vmetre ile baktım.
İyide orada omaj ile ifade edilen şey statik direnç değeri değil. O sizin gördüğünüz değer koruma dirençlerinin değeri. Önemli olan empedansının ne olduğu. Enjektörlerin her ikisininde (eski ve yeni) tam parça numaralarını yazarsanız oradan araştırabiliriz. Çok yüksek olasılıkla empedansı farklı enjektör takmışsınız arabaya.
olabilir.ben sadece mantık nedr diye merak ettim.
enjektörlerin üzerindeki nolar:
2.0 ew10j4 enj: H003 01F003A 11301
2.2 ew12j4 enj: H004 01F004A 00311
bu işin mantığı düşündüğünüz gibidir, farklı bir durum yok, fakat birkaç ince nokta var.
multimetre ile yapılan ohm değerleri aynı ise tamamdır, omaj sorunuda yok .
normalde evet daha zengin çalışması gerekiyordu ,
bu durumda kontrol edilmesi gereken bazı noktalar var :
Gerçekten yeni takılan enjektörlerin kapasiteleri eskilerinden yüksekmi ?
cc/min değeri ?
2.2 makinadan sökülmüş olması daha büyük olacağı anlamına gelmez !
2.2 makinanın benzin basıncı yüksektir ?
o zaman daha büyük enjektörde yoktur.
bilmiyorum, belki 2.2 makina 6 silindir ? o zaman enjektörler daha ufaktır ?
utkuselamoglu
12-10-2009, 07:39
yeni enjectörler yenisinden büyük mü gerçekten...?
daha önce de dediğim gibi emme ve egzoz manifoldlarını değiştirdiğin için de farketti. bunu da belirtirsen daha sağlıklı cevap alırsın
bu 14-17 v.s nedir, neyin degeri, afr metre ne birim olarak veriyor?
utkuselamoglu
12-10-2009, 09:12
bu 14-17 v.s nedir, neyin degeri, afr metre ne birim olarak veriyor?
1 pound yakıta kaç pound hava var demek..
ne demek oldugunu ben biliyorum, ama gostergenin birimini sordum ben, sonucta voltajla olculen bir deger, genellikle oksijen sensoru vs. bagli, yakit orani yukselirse yuksek voltaj oda yuksek deger gosterir
utkuselamoglu
12-10-2009, 09:19
ne demek oldugunu ben biliyorum, ama gostergenin birimini sordum ben, sonucta voltajla olculen bir deger, genellikle oksijen sensoru vs. bagli, yakit orani yukselirse yuksek voltaj oda yuksek deger gosterir
eğer wideband okuyucunun benzin için ayar göstermesini istiyorsan yani benzine göre ayarlı ise. lambda ya göre orda yazanlar 1 pound yakıta 14 15 puound hava var demek eksozda...
ama başka yakıt tiplerine görede bakılabiliryor o zaman genelde lambdaya göre yapmak daha iyi tabi kullanılan yakıtın optimum ve maximum performans değere bilinmiyor ise...
o zaman arkadasin dediginin tam tersi veriler olmasi lazim
utkuselamoglu
12-10-2009, 09:38
o zaman arkadasin dediginin tam tersi veriler olmasi lazim
tersi derken ? zengin mi olması lazım?
rolantide zengin, yuksek devirlerde daha dusuk degerler
utkuselamoglu
12-10-2009, 09:46
arkadaşın dedigi tam tersi yalnız olmaz öle kısaca okudugun deger azaldıkca içerdeki havaya oranlan yakıt miktarın fazla demektir..
14.7:1 - 1 lambda yapiyorsa,
17-16 gibi degerler, fakir
12-13 gibi degerler zengin karisim
ama bunu lambdaya (λ) cevririseniz
zengin>1.00 λ >fakir
utkuselamoglu
12-10-2009, 10:21
14.7:1 - 1 lambda yapiyorsa,
17-16 gibi degerler, fakir
12-13 gibi degerler zengin karisim
ama bunu lambdaya (λ) cevririseniz
zengin>1.00 λ >fakir
anladım fakir oluyo o zaman.
utkuselamoglu
12-10-2009, 10:25
düşük lambda daha zengin okumuş olur ama
fakir > 1.00 λ > zengin
değerler afr. aem wideband dan.
cc değeri konusunda büyük olduğuna eminim.basınç her iki motorada da aynı.ayrıca gözle bakıldığında, püsrtme delkleri arasındaki fark da bariz.2.2 ler daha büyük delikli.
birşey daha sorucam.bu enjektörler kaç v ile açılır? evde ufak bir test sistemi oluşturup enjektörleri test etmeyi düşünüyorum. benim bildiğim enjektörler 5v.pc güç kaynağındaki 5v yeterli olur sanırım.
enjektörler için 12 volt yeterlidir .
ha yarım yamalak 5 voltta açıyor olabilir , birşey kanıtlamaz .
normalde enjektörleri sürmek için PWM sinyali kullanılır ,
pwm nedir? ne değildir? detaylar için google da arama yapabilirsiniz .
bir not:
çok uzun süre sabit 12 volt verip beklerseniz enjektör aşırı ısınır + içerisinden yakıt geçmediği içinde soğumayacağından bozulma şansı olabilir,
elinizle ara ara kontrol edin çok fazla ısınmasın .
enjektörler için 12 volt yeterlidir .
ha yarım yamalak 5 voltta açıyor olabilir , birşey kanıtlamaz .
normalde enjektörleri sürmek için PWM sinyali kullanılır ,
pwm nedir? ne değildir? detaylar için google da arama yapabilirsiniz .
bir not:
çok uzun süre sabit 12 volt verip beklerseniz enjektör aşırı ısınır + içerisinden yakıt geçmediği içinde soğumayacağından bozulma şansı olabilir,
elinizle ara ara kontrol edin çok fazla ısınmasın .
PC PSU ile 12v hattında bir pompayı besleyip ucunada 4 enjektörü bağlayıp gene bunları 12v ile sürerek enjektörleri ilkel bi şekilde test etme niyetindeyiz. 4üne birden aynı anda akımı verip aynı anda akımı kessek ve ölçülü kaplara enjektörleri yönlendirsek hepsinin aynı geçirgenliğe sahip olup olmadıklarını yada sorun olup olmadıklarını anlarız sanırım.
en güzeli bence test cihazı ile test edin belki kağıt üstünde büyük kapasiteli olabilr ama sorun olabilr hem bir bakılmış olur
regülatör pompa ne durumda? onlarda arıza yok dimi?
mlanifoldunu kontol ettinmi ? :) kaçak varmı diye 1 de enjektorlerin orringleri yırtılmış olabilirr
benzin basıncını kontrol etmelisin gazlarkende gözünlegörmlisin düşüyormu diğe max kaç bastığını görmek için geri dönüşü 1 saniye sıkıp bırakırsan anlık kaça fırladığını görebilirsin
hepsi ölçüldü 3 bar sabit.yırtık vs de yok.
ojinleri taktım sorun yok şu an zaten.
hani dedim belki başka br mevzu vardır bilediğim.
thx.
ilkel ölçüm deneyini yapim bakalım ne çıkacak.12 sorun çıkarmaz dime?
dragstar
13-10-2009, 21:27
12 volt demek istiyor
Ahmet_28
13-10-2009, 21:27
murat enjektörler sıfırmı takıldı?
araba çalışırken 12V deil 13,5 olmalı ama 12 dede zengin olmalı 1 de dead time ları değişik olabilir enjektorlerin ondan dolayı fakir kalıtyor olabilr :D
evt 12v demek istedim.evde bi test edim diyorum.temizlermi bakalım. :)
zaten ms2 krulumu yapıcam kısmetse.onunla 2.2 leri koyup o şekile map ypmayı düşünüyorum.o zaman sorun olmaz sanırım...
Rstmania
13-10-2009, 21:52
dead time ne?
Bir de bence kendi testinizden farklı olarak bosch servislerinde test ediyorlar. İsterseniz onları deneyin daha sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz ;)
dead time= Lag time = enjektor geçikme zamanı :)
Rstmania
13-10-2009, 22:07
MS deki opening timela belirtilen süre mi oluyor bu?
rolantide zengin, yuksek devirlerde daha dusuk degerler
benim araçta bu durumda, onno chip var, rölanti 12 desek normal sürüş gazlama 14-15
MS deki opening timela belirtilen süre mi oluyor bu?
Evet. Onu demeye çalışmış. Enjektöre PWM gittiğinde tam kapalı halden tam açık hale kadar geçen süre.. Genelde 1 ms ile 1.8 ms arasında oluyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.