Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiesta ST vs Civic Vti
Bulut Y.
15-10-2009, 17:05
Ford Fiesta ST 2007 2.0 150 hp Honda Civic Vti 98/99 1.6 160 hp
Güvenlik ?
Konfor ?
Sağlamlık ?
Parça Temini ?
Modifikasyon verimi ?
vb bilgileriniz..
Edit: Yakıt Sarfiyatı :D :D
0-200 ?
60-top speed ? (rakamlar alelade seçilmiştir.. )
PS: ANket koyamadım help plzz :P
renault_f1
15-10-2009, 17:07
stock hal için konuşursak roll'de ST alabilir , top speed'de vti alır benim fikrim bu diğer konularda ST her şekilde ezecektir....
Ford Fiesta ST 2007 2.0 150 hp Honda Civic Vti 98/99 1.6 160 hp
Güvenlik ?
Konfor ?
Sağlamlık ?
Parça Temini ?
Modifikasyon verimi ?
vb bilgileriniz..
0-200 ?
60-top speed ? (rakamlar alelade seçilmiştir.. )
PS: ANket koyamadım help plzz :P
2007 oldugundan guvenlik,komfor,saglamlik bu 4lu icin st secerdim.
sakat konu:D:D
stock olarak butun kategorılerde st ustundur hemen hemen, e o kdr yıl farkı var olsunda o kdr..
Vti cok cok güzel ama , 1998 model araca +18 bin vermek yerine onurum sectigi sebepllerden oturu 2006-2007 St secerim.
25 - 30 arası :)
Bulut Y.
15-10-2009, 17:13
Hondacılar Fordcular haydii Konunun Kralı burdaaa :D şaka bi yana arabamı verip üste nakit le vti alacagım ST lerde aşağı yukarı aynı fiyata denk gelıor uste para werince sizinde fikirlerinizi alayım dedim.
07 model araba kanımca 99 vti dan daha konforlu olabilir zaten nerdeyse yaysız vti yok
ama modifiye motordan verim parça temini vs.. vti bi adım önde..
ST turbo muydu? saglamsa turboyla da oynayıp güzel beygirler alabilirsin :D
turbo olmaması lazım st nin
Omer lazım bu konuya hem fordcu hem Stsi mevcut :D
Bulut Y.
15-10-2009, 17:18
Atmo sanırım ST
saydığın bütün maddelerde st atmosferik olmayışı 2007 model oluşu yüzünden birkaç adım önde...
ahmetbaha-drs
15-10-2009, 17:18
Aracını verip+Para verip VTI alman bence manasız olur.ST en azından yeni ve tamamen stock bulma şansın çok yüksek..Donanım,Konfor,Güvenlik olarakta iyi bir araç.Performansı hakkında bir bilgim yok ama iyi olduğunu düşünüyorum..Bence tek dezavantajı 2.0lt vergisi.
not:ST atmosferik:D
Juggernaut
15-10-2009, 17:19
Bütçen ne kadar?
Bulut Y.
15-10-2009, 17:21
Bütçen ne kadar?
http://www.sahibinden.com/_hatasiz_-22WQQaXQQ16998606WQQpXQQdisplayitem +4bin TL civarı
fiesta st turbo değil. atmo 2,0cc 150hp
güvenlik,konfor,sağlamlık bunlar fiesta
modifiyeye verdiği cevapta kesinlikle vti derim
bu arada darg demişsiniz fiesta st 190nm tork var altdan güzel gelir dargda rollingde ST alır diyorum fakat top speed dede vti alır diyorum ben
ömer gecıorum demıstı vtı ları ama bılmıom. st her turlu daha ııdır heralde yenı sonucta
Bulut Y.
15-10-2009, 17:26
ilk başta düşüncem elimdeki parayla jazza turbo bolt-on turbo yapmaktı ilerleyen zamandada kol piston giricektim sonra allah gostermesin kırarım biyerleri diye turbodan vazgectim değiştirmeye karar verdim jazzı verip vti alırsam bi miktar para artıcak onada bi kaç parça alırım diye düşünüyodum ST ye 4 bini gömücem heralde :D
Juggernaut
15-10-2009, 17:28
Ozaman 206rc ile Clio 182'de bak derim..
Boost Up
15-10-2009, 17:37
ST al, modelli arabaya binmiş olursun:) VTI dan da çok daha fazla dikkat çekeceği kesin:)
Antalya ya ST yakisiiir :)
ST'nin tork dağılımı ve şanzuman oranları çok iyi ayarlanmış. Son sürati düşük yalnızca.
Parça olarak çeşitliliği bilemem ama 57i'ye bile 10hp gibi cevap veriyor dynoda.
ST al, modelli arabaya binmiş olursun:) VTI dan da çok daha fazla dikkat çekeceği kesin:)
+1
ST'nin tork dağılımı ve şanzuman oranları çok iyi ayarlanmış. Son sürati düşük yalnızca.
Parça olarak çeşitliliği bilemem ama 57i'ye bile 10hp gibi cevap veriyor dynoda.
Filtre kitine diyo yani:D
Bulut Y.
15-10-2009, 17:50
+1
Filtre kitine diyo yani:D
bende onu arıyorum 10 dakkadır :D :D
bende onu arıyorum 10 dakkadır :D :D
:) Tahmin etmistim anlamicagini:D aha
Kn 57i kite diyo ii sonuc veriyo diyo kisacasi 10hp gibigibi diyo...
renault_f1
15-10-2009, 17:51
örnek olsun mesela : (clio 182 , fiesta ST )
http://www.youtube.com/watch?v=ldzqWYVqZb8
http://www.youtube.com/watch?v=36xB86bOmQ8&feature=related
http://img117.imageshack.us/img117/7996/stdynoml8.jpg
http://img119.imageshack.us/img119/7081/tara0001qz1.jpg
maxpower
15-10-2009, 17:59
25bine 207gt alırım ben olsam
st yerinede clio rs tercihim olurdu
Bulut Y.
15-10-2009, 18:04
Nakit almayacagım.. Sorun orda :D Aracımı sattırmıyolar
Bende bundan önce S vardı o bile kullanımı , oturma pozisyonu direksiyon tepkisi olsun yol tutuşu olsun bence birçok araçtan çok çokkk iyiydi .. en çok koltuklarını seviyordum :D şimdiki arabama bile o koltuklardan takabilirim :D
bence ST derim ;)
Bulut Y.
15-10-2009, 18:27
http://img117.imageshack.us/img117/7996/stdynoml8.jpg
http://img119.imageshack.us/img119/7081/tara0001qz1.jpg
iyimiş valla..
Vallahı ben vti arac sahıbı olarak st derim....model yeni fakat aracın ıcı bıraz kucuk gıbıme geldı....Bende bakmıstım bı ara st lere guzel araclar...fakat hızlı bısı ıstıorsan clıo rs derım...benzın sarfıyatı daha azdır vtec lere gore...hem model yenı bu saatten sonra alınacak vti lar masraf cıkarabılır...Hoş her araba masraf cıkarır yenısı eskısı fkat benım dusuncem bu...Tercih sana kalmıs tabi..
kesınlıkle ford al yenı araba göruntusu cok hoş dier fiesta ve vb. den farklı hemen farkedılırsın trafıkte.
tek dez avanyatı 1.736tl vergı ödersın senelık alırken satarken zararda etmez yenı araba ya
Bulut Y.
15-10-2009, 18:51
Vergi kol gibiymiş valla
Hakkat kol gıbı :D ahuahuah 87 + 87 oduyorum :D keyfıme bakıorum :D arada bı gazlıyorum:D
Bulut Y.
15-10-2009, 19:01
ataşehirde denk geliorum sana ara bi güüürrrr die bişe gidio :D :D :D
ataşehirde denk geliorum sana ara bi güüürrrr die bişe gidio :D :D :D
Ahahaha artık basım şiştii sesten sessizz sessiiz gıdıorum :D hand made saylınsırıım var:D
focus musty35
15-10-2009, 19:24
modifiyeye cvb vermesı acısında honda tabıkı ama gerı kalanlar ıcın guvenlık konfor vs yanına bıle yaklasamaz :)
firat_07
15-10-2009, 19:25
çok yakın bi arkdaşımda 2007 st vardı kırmızı 4 ay bindi ve sattı şuanda vti kullanıyo biz st yi vti le çok denedik 106 ile çok dnedik ama ne rollde nede dragda hiç öne atlayamadı zaten üstündeki motorda bildigin 2.0 mondeo motoru
livelydog
15-10-2009, 19:36
fiesta st nin modifiyeye cevap vermediği nereden çıktı:)
bkz.mountune tuning
fiesta st için mountune performance 185 hp lik stage2 kiti mevcut.
http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=138&Itemid=91
flexamin
15-10-2009, 19:46
çok yakın bi arkdaşımda 2007 st vardı kırmızı 4 ay bindi ve sattı şuanda vti kullanıyo biz st yi vti le çok denedik 106 ile çok dnedik ama ne rollde nede dragda hiç öne atlayamadı zaten üstündeki motorda bildigin 2.0 mondeo motoru
st nin üzerinde mondeo motoru yok .. ;) mondeo motoru 130 hp lik ..
su106GTI
15-10-2009, 19:48
st nın ıcı dısı cok guzel modelı fıaatıda guzel sadece 2 .el satma ve performans ııııııı degıl bence vtı al
Bulut Y.
15-10-2009, 19:50
fiesta st nin modifiyeye cevap vermediği nereden çıktı:)
bkz.mountune tuning
fiesta st için mountune performance 185 hp lik stage2 kiti mevcut.
http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=138&Itemid=91
fiyatıda bol şekerli 1800 sterlin :D
vtı ın ıyı yanı mod parçası ucuz işte:) bazı seylerden fedakarlık etmek gerekıyor her turlu.
beklentılerını alt alta yaz hangısıının artısı daha coksa ona yonel derim:)
St 'nin üstüne biraz geliştirilmiş bir mondeo motoru var evet mondeoda 145 hp olan motor Fiestada 2.0 duratec olarak 150 hp ve 190 tork üretir.
Bence vti'la kıyaslanması heleki aynı fiyatlarda olması bakımından kıyaslanması imkansız..
Spor koltuk ve direksiyonu olsun,yol tutuşu olsun,frenleri olsun,pistteki dinamizmi olsun başka bir araç..Ayrıca konforlu falan değil kim çıkardı konforu yahu :) Oldukça sert taş gibi bir araç.En sportif fabrikasyon çıkışlı honda bu kadar sert olamaz yani..
Neyse kısacası civic vti gibi 10 senelik kimin nerde kaza yaptığı ve hangi turboyu taktığı belli olmayan bir aracı almaktansa hacimle yürüyen kız gibi fiesta st'lere yönelilirim.Ki daha filtre egzost takılmamış bir sürü st var..(ayrıca st türkiyede 2 elin parmakları kadar mevcut bu yüzden ve 2.0 olmasından dolayı 2.eli yok gibi bişey)
http://www.sahibinden.com/28_000_km_de_st_2_0_kirmizi-16WQQaXQQ17591302WQQpXQQdisplayitem?keyword=fiesta %20st
Mesela bu mavi olanda tek parça boya vardı ve sadece 18.500 e gitti
http://www.sahibinden.com/ruhsat_sahibinden_fiesta_st_tertemiz_-12WQQaXQQ16768205WQQpXQQdisplayitem
Bulut Y.
15-10-2009, 20:23
St 'nin üstüne biraz geliştirilmiş bir mondeo motoru var evet mondeoda 145 hp olan motor Fiestada 2.0 duratec olarak 150 hp ve 190 tork üretir.
Bence vti'la kıyaslanması heleki aynı fiyatlarda olması bakımından kıyaslanması imkansız..
Spor koltuk ve direksiyonu olsun,yol tutuşu olsun,frenleri olsun,pistteki dinamizmi olsun başka bir araç..Ayrıca konforlu falan değil kim çıkardı konforu yahu :) Oldukça sert taş gibi bir araç.En sportif fabrikasyon çıkışlı honda bu kadar sert olamaz yani..
Neyse kısacası civic vti gibi 10 senelik kimin nerde kaza yaptığı ve hangi turboyu taktığı belli olmayan bir aracı almaktansa hacimle yürüyen kız gibi fiesta st'lere yönelilirim.Ki daha filtre egzost takılmamış bir sürü st var..(ayrıca st türkiyede 2 elin parmakları kadar mevcut bu yüzden ve 2.0 olmasından dolayı 2.eli yok gibi bişey)
http://www.sahibinden.com/28_000_km_de_st_2_0_kirmizi-16WQQaXQQ17591302WQQpXQQdisplayitem?keyword=fiesta %20st
Mesela bu mavi olanda tek parça boya vardı ve sadece 18.500 e gitti
http://www.sahibinden.com/ruhsat_sahibinden_fiesta_st_tertemiz_-12WQQaXQQ16768205WQQpXQQdisplayitem
aklımda kırmızı var zaten ilk ilandaki
Yalnız birtane kırmızı boyasız st'miz vardı,pert olduktan sonrada boyasızdı geçen ocak ayında sigorta sattı.Ona denk gelmemek lazım :) 2007 ve 15 bindeydi..
Benimki marka fanatikliği olur belkide ama '99 HB VTI alın derim tabiki temizini bulursanız.
Nakit almayacagım.. Sorun orda :D Aracımı sattırmıyolar
benım fikrim ıyı durumda bı vtec sahıbı uste para almadan takaslamaz aracını bu durumda st nın ıkıncı elı ağır olduğu ıcın takas olayına daha sıcak bakabılırler.
Bulut Y.
15-10-2009, 20:41
üste para vericem zaten
st daha iyi gibi duruyor sanki :) model açısından falan ama vergisi düşündürücü :)
Bulut Y.
15-10-2009, 20:42
Yalnız birtane kırmızı boyasız st'miz vardı,pert olduktan sonrada boyasızdı geçen ocak ayında sigorta sattı.Ona denk gelmemek lazım :) 2007 ve 15 bindeydi..
hem boyasız hem pert nası oldu yaw :S:S:S:S:S:S
2 lt 150 beygir gti bana anlamsız geliyor.
23milyara clio 182 varken hele ikinci el dahada garip
vtec zevk işi sırf bu sebepten alınılabilir.
Bulut Y.
15-10-2009, 20:55
vtec kullanması daha zevkli dior butun vtec kullanan arkadaslarım abilerim
hem boyasız hem pert nası oldu yaw :S:S:S:S:S:S
öyle pert işte :) parçaları almanya menşeili direk.
Bulut Y.
15-10-2009, 20:59
alttan mı yiyik kaldırım falan mı ??
ST nin sürüşü gayet eğlenceli ve sportiftir. Koltukları fena değil ama oturma pozisyonu yeni nesil çoğu arabada olduğu gibi biraz yüksektir fakat sürüşte kesinlikle viraj içini çok rahatlıkla görebilmeni mümkün kılıyor. o yönden iyi.
direksiyonu, vites geçişleri ise biraz sert özellikle ısınmış lastiklerle direksiyon yorucu olabilir bazen ama çok direkt ve hızlı bi direksiyonu var. vites geçişleri biraz sıkıntılı çünkü kemikli baya o yüzden hızlı atmakta güçlük çekebilirsin ya da ben atamıyorum diyim:D ama keyifli oluyor haliyle.
yol tutuş ve denge bu arabanın bence en güzel yönü. ön taraf çok iyi tutunur ancak gaza fazla yüklenmemek lazım. araba biraz yüksektir yay takmanı tavsiye etmem ama sen bilirsin.
motoru çok keskin değil özellikle gaz tepkisi biraz yavaş ve üst devirlerde güç eksikliği var. alt ve orta devirleri gayet tatminkar. son sürat olarak 224 te kesiciye girer vites oranları gayet kısa.
modifiye etmek istersen seçeneklerin çok fazla ancak biraz maliyetli olabilir. sana tavsiyem çok ekonomik şekilde K&N 57i ve milltek flexi pipe takman. daha ilerisi için komple egzoz headers yazılım emme manifoldu egzantrikler kapak sc kitleri vs vs baya seçeneğin var.
müzik sistemi de oldukça güzel diyebilirim standart bir arabaya göre. ipod vs bağlayabilirsin bluetooth lu modeller de var. extradan istersen SONY mp3 çalarlı teypler de direk oturur. direksiyon kumandası falan çalışır.
parça bulunabilirliği mesele değil otosan hepsini getiriyor. 2. elde ise fiyatları oldukça düşük seyrediyor bu bir avantaj haliyle ancak satarken dezavataj:) vergi olarak ben 1.100 ödüyorum kasko bedelinden dolayı bir alt dilime geçiyor. tabi benim aracım 2008, 2006 ların durumunu bilemeyeceğim.
performans olarak da clio rs ya da civic type r gibi gitmesini asla bekleme:) civic vti lar da oldukça performanslı araçlar st ye oranla. ancak st nin asıl iddiası istediğin viteste istedğin süratte performans verebilmesi.
Serkan.S
15-10-2009, 21:01
07 model araba kanımca 99 vti dan daha konforlu olabilir zaten nerdeyse yaysız vti yok
ama modifiye motordan verim parça temini vs.. vti bi adım önde..
ST turbo muydu? saglamsa turboyla da oynayıp güzel beygirler alabilirsin :D
Motora parça temini vti önde ama daha ST'nin motorunun ne oldunu bile bilmiyorsun öyle mi ? İlginc...
Tercihim ST suyu çıktı artık vti'ın.
neden 206 RC veya Clio RS değil de ST?
Ahmet_28
15-10-2009, 21:19
yeni yenidir kesinlikle st derim.ayrıca st için süpercharger hazır kit görmüştük 400 + hp
yeni yenidir kesinlikle st derim.ayrıca st için süpercharger hazır kit görmüştük 400 + hp
Valla 400+ hp biraz iyimser. 2.0 hacimde 384 alan var şimdi daha da fazla aldı ancak araçta kol piston yatak vs var. standart motorda 280 300 hp mümkün. 2.5 hacimde 500 gören var sc ile.
turbo imkanı da var daha yuksek rakamlar mumkun ancak maliyet ve yer kısıtı var biraz.
atmosferikte 2.0 dan 300+ mümkün. 2.3 ve 2.5 motorların blokları farklı biraz daha yüksek.
Bulut Y.
15-10-2009, 21:24
gözüme güzel geldi ST ondan bide etrafımda çok fazla fransız arabalarının bana gelmiyeceğini söyleyen insan var kız arkadasımın 207 sini bi hafta kullandım sağından solundan ses gelmeye basladı benım jazz vala köpek gibi tık ses yok narin araba sanırım fransız..
Ahmet_28
15-10-2009, 21:26
atmosferik 2.0 dan 300 + çok iyi ve yeterli bence
Şimdi Ömer kızmasın ama ben az yakan bir Ford görmedim. Dizel Fordlarda güncel veriyonları Peugeot motorları kullanıyor onlar o yüzden az yakabilir. :) VTI gerçekten az yakan bir araç. Güvenlikte ve alırken düşük km olayında gözle görülür açık ara ST önde. Konfor olarak ise aracın direk darbe emişini ele alırsan başa başlar. Ama koltuk konforu oturma pozisyonu konsol tazeliği felan dersen ST gene önde. Performans olarak 2.0 hacimde 150 hp spor bir araç için az gelebilir ama gözümüz 180-200 hp lere alışık olduğu için öyle. Ufak bir araca 150 hp gayet hızlı yapıyor arabayı. Sonuçta spor araç yapan fabrikalar rakipleri ile rollingde ne olur diye düşünmüyor. Gelelim kullanışlılığa. Vtec açsın diye bekleceğin VTI ile alt devir can sıkabilir ve şehir içi kullanımda sürekli vites ile oynaman gerekirken ST de durum çok daha farklı. Araç nerdeyse marşa bastığın andan itibaren tork üretiyo. Honda gibi devirlendikçe güçlenmiyo ama şehir içinde virajlı yollarda araç sollamalarında vitesle oynamak yerine her devirde hızlanmaya başlıyo. Ama işin diğer bir kısmı varki oda ST yi adım adım öne alıyor. Direksiyon tepkisi, yol tutuş ve frenler. Bunu sanırım anlatmaya gerek yok yukarıdaki arkadaşlar açıklamışlardır. ST bu konuda gerçekten çok ama çok iyi. Ve VTI bu konularda mağlesef zayıf.
atmosferik 2.0 dan 300 + çok iyi ve yeterli bence
Ama sanırım bütçe yeterli değil. ST parası kadar para harcanız sanırım bunun için. :)
Sürekli bastığımda ( ki dolaşmak için diğer arabamı süratli kullanmak için de st yi alıyorum) hiç 9.1 ortalamanın üzerini görmedim ST de. karışık kullanımda 7 8 sakin kullanımda 6 litre yakıyor. ancak vites oranları kısa olduğundan durum böyle yoksa 120 ile seyrederken tüketim artıyor oldukça.
bu arada hdi ve tdci motorlar ortak üretim ford versiyonlarında da ford kendi geliştirmelerine sahip. birebir aynı motorlar değiller.
Sürekli bastığımda ( ki dolaşmak için diğer arabamı süratli kullanmak için de st yi alıyorum) hiç 9.1 ortalamanın üzerini görmedim ST de. karışık kullanımda 7 8 sakin kullanımda 6 litre yakıyor. ancak vites oranları kısa olduğundan durum böyle yoksa 120 ile seyrederken tüketim artıyor oldukça.
bu arada hdi ve tdci motorlar ortak üretim ford versiyonlarında da ford kendi geliştirmelerine sahip. birebir aynı motorlar değiller.
Ankara trafiğini bilemiyorum. Ama sakinde 6 lt sabit hız ile alınmış değer sanırım. Ben İstanbul trafiğinde yakıt tüketimini görmeyi çok isterim. Bu arada kendi aracım az yakıyormuş imajı vermiyim. Sanırım Type-R'dan biraz fazla yakıyor RC'ler.
HDI ve TDCI motorların elektronik yönetimleri sensörleri ve araçların fizikler kaput altı özelliklerine göre emme ve eksoz manifoldlarında fark var.
Low-Rider
15-10-2009, 21:48
ST nin sürüşü gayet eğlenceli ve sportiftir. Koltukları fena değil ama oturma pozisyonu yeni nesil çoğu arabada olduğu gibi biraz yüksektir fakat sürüşte kesinlikle viraj içini çok rahatlıkla görebilmeni mümkün kılıyor. o yönden iyi.
direksiyonu, vites geçişleri ise biraz sert özellikle ısınmış lastiklerle direksiyon yorucu olabilir bazen ama çok direkt ve hızlı bi direksiyonu var. vites geçişleri biraz sıkıntılı çünkü kemikli baya o yüzden hızlı atmakta güçlük çekebilirsin ya da ben atamıyorum diyim:D ama keyifli oluyor haliyle.
yol tutuş ve denge bu arabanın bence en güzel yönü. ön taraf çok iyi tutunur ancak gaza fazla yüklenmemek lazım. araba biraz yüksektir yay takmanı tavsiye etmem ama sen bilirsin.
motoru çok keskin değil özellikle gaz tepkisi biraz yavaş ve üst devirlerde güç eksikliği var. alt ve orta devirleri gayet tatminkar. son sürat olarak 224 te kesiciye girer vites oranları gayet kısa.
modifiye etmek istersen seçeneklerin çok fazla ancak biraz maliyetli olabilir. sana tavsiyem çok ekonomik şekilde K&N 57i ve milltek flexi pipe takman. daha ilerisi için komple egzoz headers yazılım emme manifoldu egzantrikler kapak sc kitleri vs vs baya seçeneğin var.
müzik sistemi de oldukça güzel diyebilirim standart bir arabaya göre. ipod vs bağlayabilirsin bluetooth lu modeller de var. extradan istersen SONY mp3 çalarlı teypler de direk oturur. direksiyon kumandası falan çalışır.
parça bulunabilirliği mesele değil otosan hepsini getiriyor. 2. elde ise fiyatları oldukça düşük seyrediyor bu bir avantaj haliyle ancak satarken dezavataj:) vergi olarak ben 1.100 ödüyorum kasko bedelinden dolayı bir alt dilime geçiyor. tabi benim aracım 2008, 2006 ların durumunu bilemeyeceğim.
performans olarak da clio rs ya da civic type r gibi gitmesini asla bekleme:) civic vti lar da oldukça performanslı araçlar st ye oranla. ancak st nin asıl iddiası istediğin viteste istedğin süratte performans verebilmesi.
Yay takılmasını neden tavsie etmiyorsun Ömer? Merak ettim.
Ankara trafiğini bilemiyorum. Ama sakinde 6 lt sabit hız ile alınmış değer sanırım. Ben İstanbul trafiğinde yakıt tüketimini görmeyi çok isterim. Bu arada kendi aracım az yakıyormuş imajı vermiyim. Sanırım Type-R'dan biraz fazla yakıyor RC'ler.
HDI ve TDCI motorların elektronik yönetimleri sensörleri ve araçların fizikler kaput altı özelliklerine göre emme ve eksoz manifoldlarında fark var.
Stock olarak R az yakıyor ozellikle 6. vites uzun yolda.
Tork olayına gelince yine stock araç gayet guzel sehir icinde 1-3-5 diye vites ataraktan cokta rahat yuruyor:D
Yay takılmasını neden tavsie etmiyorsun Ömer? Merak ettim.
Direksiyon rot kollarının açısı çok fazlalaşıyor o yüzden de sertleşiyor ve turu azalıyor. akslar da aynı şekilde açılı şekilde çalışmaya başlıyor. ayrıca sert oluyor ki st zaten sert biraz daha da sertleşince tutuş engebeli yollarda azalıyor. 3 cm alçaltma için geçerli bu söylediklerim. yaylar H&R markaydı bana uymadılar:) söktüm bende
Stock olarak R az yakıyor ozellikle 6. vites uzun yolda.
Tork olayına gelince yine stock araç gayet guzel sehir icinde 1-3-5 diye vites ataraktan cokta rahat yuruyor:D
6.vites uzun yolda kuvvetli araçlar zaten az yakar genelde..Ben otobanda çok rahat 6.5 litre yakalıyorum s ile.Ki herkes çok yaktığını söyler..
flexamin
15-10-2009, 21:55
benim bi arkadaşımda yanlış hatırlamıorsam vogland wardı ama kullanım falan rahattı. belki markadan markaya göre değişiyordur.
6.vites uzun yolda kuvvetli araçlar zaten az yakar genelde..Ben otobanda çok rahat 6.5 litre yakalıyorum s ile.Ki herkes çok yaktığını söyler..
r53? r56?
bizim sirktet otobandan 45 km kadar cogu zaman 6 ya alamıyorum sen ole dusun:D
yani az yakabilir ama irade gerek:D
Bulut Y.
15-10-2009, 22:11
son paranı benzinciye yatırıp cebinde yannızca sigara çakmak ve telefon kaldıgı zaman o irade acayip güzel şekilde oluşuyor :D :D
son paranı benzinciye yatırıp cebinde yannızca sigara çakmak ve telefon kaldıgı zaman o irade acayip güzel şekilde oluşuyor :D :D
haklısın gunluk kullanırsa bel buker haftada bir cıkarırsan yeni calmıs gibi kullanırsın:D
Bulut Y.
15-10-2009, 22:18
haftada bir çıkarsam gunde bi depo bitiririm ya kesin :D
6 ıncı vitesim yok ama günde 100-150 km yapınca araba çok sık 5inci vites görüyo. Şehir içinde vede otobana pek çıkmam. :)
Bulut Y.
15-10-2009, 22:37
aynen bende 100 km rahat yapıorum gunde 7 sayfanın sonucuna bakarsak sanırsam ST bana gore bi araba değil temiz bi vti bulup onunla ugrasmak daha mantıklı geldi bana
aynen bende 100 km rahat yapıorum gunde 7 sayfanın sonucuna bakarsak sanırsam ST bana gore bi araba değil temiz bi vti bulup onunla ugrasmak daha mantıklı geldi bana
Bence sen vti almak istiyosun suandada kendini kandiriyosun.:)
Bulut Y.
15-10-2009, 22:42
ya tabiki gönlümde vti var fakat 99da üretiminin bitmiş olması piyasada temiz ve düzgünün zor bulunması ve beni üzmicek bi araba istememde biraz farklı araçlara yonelmem gerektiğini düşündürüyo bu linkini gosterdiğim ST ilanda gayet temiz modelli ve hesaplı gorunuyor o yuzden sizin fikirlerinizi almak istedim.
aynen bende 100 km rahat yapıorum gunde 7 sayfanın sonucuna bakarsak sanırsam ST bana gore bi araba değil temiz bi vti bulup onunla ugrasmak daha mantıklı geldi bana
Bence yüksek model 2000 cc bi araç al. Kasko vergi olayını takip et az vergili bişi al derim.
ya tabiki gönlümde vti var fakat 99da üretiminin bitmiş olması piyasada temiz ve düzgünün zor bulunması ve beni üzmicek bi araba istememde biraz farklı araçlara yonelmem gerektiğini düşündürüyo bu linkini gosterdiğim ST ilanda gayet temiz modelli ve hesaplı gorunuyor o yuzden sizin fikirlerinizi almak istedim.
Clio rs neden bakmıorsun ? 23.000 -24.000 tl ye sarı renkte vardı sanrım bırde lacıvert olan vardı...nedır ne deıldır bılmıorum fakat guzel gıden araclar...Cliolarda guzel araclar fakat dıreksıyon harıc:D neredeyse butun renolarda aynı dıreksıyon:D
Vtida guzel bı arac vergı olayı dusuk.parca sıkıntısı yok...Yol tutuşu basarılı bana kalırsa direksıyon capı bıraz sorun fakat alısınca oda sorun olmuor:D Servis olayı ucuz fakat bıkac hastalıgı var kronık senkromec sorunu hos artık rahat bulunabılınıyor parcaları bırde körük :D Görsel olarak sadece yay takımıyla cok guzel bı hal alıor ama temızını bulman bıraz zor...
Silverbullet
16-10-2009, 00:15
vti cok güzel ama yeni yenidir herzaman bi araban daha varsa vti al oyna ugras senın eglence araban olsun yok tek araba olucak diyosan al 2007 model fordunu takıl guzelde gidiyomus hayatın rollinglerde gecmiyorsa eyer,gayet yeter bence sana,hayırlısı olsun.
Bence bakım masraflarını göz önünde bulundurursan (ki vti ne kadar az masraf çıkarırsa çıkarsın 150-200 bin km deki arabalardan herşeyi beklemelisin), st'nin 40-50 bin km ağır masraf çıkarmıcağını düşünürsek benzin maliyetinde aradaki ufak fark geçersiz kalacaktır.Birde 20-25 liralardan vti alıp satmak artık herkesin gördüğü kadar kolay değil,sonuçta o paralara clio rs,pejo 207 gt gibi arabalar düşmeye başladı bence elindeki paranı(tabi aracını satarsan) daha modern modelli if araçlara yatır.
nicomedia
16-10-2009, 00:52
Clio rs neden bakmıorsun ? 23.000 -24.000 tl ye sarı renkte vardı sanrım bırde lacıvert olan vardı...nedır ne deıldır bılmıorum fakat guzel gıden araclar...Cliolarda guzel araclar fakat dıreksıyon harıc:D neredeyse butun renolarda aynı dıreksıyon:D
Vtida guzel bı arac vergı olayı dusuk.parca sıkıntısı yok...Yol tutuşu basarılı bana kalırsa direksıyon capı bıraz sorun fakat alısınca oda sorun olmuor:D Servis olayı ucuz fakat bıkac hastalıgı var kronık senkromec sorunu hos artık rahat bulunabılınıyor parcaları bırde körük :D Görsel olarak sadece yay takımıyla cok guzel bı hal alıor ama temızını bulman bıraz zor...
ne zamandır vti kullanıyorsun? yanlış anlama kronik sekromenç sorunu demişsin de ben yıllardır öyle bişe görmedim kaçıncı vtı ım.. 96 model 167 binde aracımın orjinal akslerini daha 1 ay önce deiştirdim onuda önlem olsun diye deiştirdim hala sapasaglamlar.......... temizi de dolu piyasada ............
başından beri okuyorum vti için agza alınmayacak eleştiriler yapılmış.. herkeste bir iz bırakmış demek :D gurur duyuyorum küçücük yanlızca 1.6 hacimli aracımla:heyoo:
kronik senkromeci ilk defa duydum..
nicomedia
16-10-2009, 00:55
kronik senkromeci ilk defa duydum..
sinirden o cümlenin makarasını bile yapamadım :D
.::EmrE::.
16-10-2009, 00:56
Tabiki ST ... Arada kaç yıl fark var, güvenlik,donanım olarak çok üstündür..Tip olarak da daha şirin bence. Mod konusunda Civic daha önü açıktır gibime geliyor.
sinirden o cümlenin makarasını bile yapamadım :D
kafana gore takıl hocam makarasınıda yaapabılırsın :)
2 senedır kullanıyorum aracımı...yeterı kadar yol ve km yapıyorum...en azından cewremdekı arkadaslarım bılır...3.wıtes cortlar dıe soylemedım oncekı mesajım kusuruma bakmazsın umarım bıraz cahılım bu konuda..Yıne affına sıgınarak soyluyorum servıse bu vıtes cortlamasından dolayı gıttıgım zaman denen laf ıdı bu kronık hastalık ws ws...neyse bakalım bıze boylesı denk gelmıs demek kı...
Cimmeria
16-10-2009, 08:24
stock bi fieasta st ile vti geçebilmiş olan varsa görmek isterim...
benim aracımda hiç bir şey yokken hatta dandik bi filtre varken bile st yürüyememişti...
kusura bakmayında performans olarak st vtia rakip olamaz
CeM öZeR
16-10-2009, 08:45
Bana o yaşta üst kilometrelerde ki vtı'a yeni model bir araca göre o kadar para vermek işin açığı çok mantıklı gelmiyor.Ama aksine ST'yide savunmuyorum çünkü vergisi vesaire tüketimi ve 2.0 motor bir sport araca göre o güç biraz çağ gerisinde kalıyor.max 25.000 TL civarına bir araç almak istiyorsan ve performanstada önü açık bir araç istiyorsan golf 4 GTI (6 ileri versiyon 180 hp lik model)i tavsiye ederim.
ST bence ford-maniac olmadıkça alınması gereksiz bir araba.. rakiplerine göre hiçbir artısı yok..
forged
forge edilmis
forget unutmak
forged
forge edilmis
forget unutmak
:D :D bunu hep belirttik ama halkımızın kafasına yerleşmiş kalıpları yıkmak zordur.. bir örnek daha çelik jant :D :D
Kusura bakmayın ingilizce bilmediğimden dolayı olmuş.
Bulut Y.
16-10-2009, 10:31
bi türlü sevemedim şu golfleri valla tipi hiç hosuma gitmior
yeni model olanı al pek tabi, yaşlı araba almak çok mantıksız.
Rstmania
16-10-2009, 10:36
Bence sen vti al. Eğer 2006 model bir araçla 1998 model bir araç arasında gidip geliyorsan fiestayı aldıktan sonra çok üzülürsün. Ne de olsa forum buluşmalarına gittiğin zaman her tarafında vti olacak. Onları göreceksin ben niye almadım diyeceksin.
Ancak diğer ilanında da yazacaktım ama ayıp olmasın dedim. 20k a istiyorsun araca. Onun üstüne para koyup vti almak sadece saçmalık olur bence. Tabi bu vti 200+ hp değilse..
fsunnetci
16-10-2009, 11:05
Ford markası parça konusunda gereksiz aşırı fiyat politikası uygulayan bir firma..2 tane Aks körüğüne 500TL para isteyen bir firmanın arabası ne olursa olsun geç Fordu..1991 model Hondalar Civic,Integra,Prelude hala piyasada kök söktürüyor Allah aşkına kaçtane o modelde Alman arabası var piyasada.Var ama hepsi patates:) Komfora önem veriyorsan zaten tartışcak bir şey yok Japonlarda komfor pek arama yeni modeller hariç.Bence Honda hayat onda......
Rstmania
16-10-2009, 11:09
Ford markası parça konusunda gereksiz aşırı fiyat politikası uygulayan bir firma..2 tane Aks körüğüne 500TL para isteyen bir firmanın arabası ne olursa olsun geç Fordu..1991 model Hondalar Civic,Integra,Prelude hala piyasada kök söktürüyor Allah aşkına kaçtane o modelde Alman arabası var piyasada.Var ama hepsi patates:) Komfora önem veriyorsan zaten tartışcak bir şey yok Japonlarda komfor pek arama yeni modeller hariç.Bence Honda hayat onda......
Sanırsam sen ne e30 gördün ne 190e mercedes falan. Emin ol ki alman aracı kullanan insanlar eğer bahsettiğin arabayı kullanan arkadaşlar kadar emek verseler neler olurdu tahmin bile edemezsin. Parça konusuna gelince valla öyle aşırı pahalı bir durum söz konusu değil gidip servisten almadıkça. Her şekilde ucuzunu bulabiliyorsun.
Ford markası parça konusunda gereksiz aşırı fiyat politikası uygulayan bir firma..2 tane Aks körüğüne 500TL para isteyen bir firmanın arabası ne olursa olsun geç Fordu..1991 model Hondalar Civic,Integra,Prelude hala piyasada kök söktürüyor Allah aşkına kaçtane o modelde Alman arabası var piyasada.Var ama hepsi patates:) Komfora önem veriyorsan zaten tartışcak bir şey yok Japonlarda komfor pek arama yeni modeller hariç.Bence Honda hayat onda......
hayatımda böle talihsiz bi yazı daha okumam herhalde. Bilmiyorum farkındamısın ama 1991 model dediğin alman arabası bu E36 kasa dediğimiz bmw ler (e30 bile değil bak düşün). Mercedesin esas 1960lı modelleri taş gibi yürüyor etrafta. Vos vos un 1950 li arabaları yollarda. Fordun granadasını gör bak bakalım 1970 li modeller, taunuslar aynı. Opelin recordları, omegalarının ilk versyonları, ya saymakla bitmez. Sen bence fanatizmini biraz dizginle...
Fordun parçası pahalı demek ayrı bişey, yolda 1991 model honda yürüo ama hangi alman arbası var hepsi patates demek ayrı bişi.
CeM öZeR
16-10-2009, 11:43
bi türlü sevemedim şu golfleri valla tipi hiç hosuma gitmior
Sen hiç R32 body kitli golf 4 gördün mü dostum? :D Golf 4 GTI 180 lik yüklemede sınırı olmayan bir araç ;)
http://img.photobucket.com/albums/v210/SteG40/GolfR32011.jpg
http://www.dragtimes.com/images/13693-2004-Volkswagen-Golf-R32.jpg
http://image.eurotuner.com/f/11199561/eurp_0811_16_z+2003_vw_golf_gti+rear_view.jpg
3. kafasına göre kit yapmış :D
Bulut Y.
16-10-2009, 11:46
Sen hiç R32 body kitli golf 4 gördün mü dostum? :D
http://img.photobucket.com/albums/v210/SteG40/GolfR32011.jpg
çıplak golf ayrı r32 kitli abt kitli ne bilim dahlbach mıydı öle bişe wardı onlar ayrı kardeş :D
CeM öZeR
16-10-2009, 11:53
Bir önceki mesajda düzenleme yaptım.Tabii zevkler renkler tartışılmaz ama gerçekten motor anlamında sorunsuz yükleme yapmak istiyosan baştan turbo bir araç alıp bunun üzerinde geliştirmeler yapmak en mantıklısı bence. He yok her yaptığımla ben mutlu olurum her yaptığımdan 2-3 hpcik alıyım dersen atmosferik takılabilirsin.Ama golf 4 GTI'da atıyorum Passaturbo mustafa kardeşimizin hesabı fazla masraf yapmadan çok güzel güçler elde edebilirsin seni bu konuda çok iyi aydınlatır. ;)
golf 4 gti +1 o paraya alınabilecek en güzel ve performanslı arabaladan biri bencede...
ömür konusunda hiç bir honda mercedese yaklaşamaz bile;
portekizde 10 000 tane bir milyon km üstünde mercedes 'e bindim. (Taksi)
Sayaç dönmüş diyorum, hemen hemen her takside!!!
Avrupada bir çok yerde mevcut bu araçlar...
Birde fiesta st yerıne czt önerebilirim...Neredeyse aynı fiyatlarda ikiside...
Birde fiesta st yerıne czt önerebilirim...Neredeyse aynı fiyatlarda ikiside...
czt,st'yle başedemez..
http://www.youtube.com/watch?v=os371xC3Wzw
yol tutuş+donanım dışında her anda başeder bence. Tüketim, hızlanma, frenler, tüketim kısmında daha iyi güvenlik aynı..
czt,st'yle başedemez..
http://www.youtube.com/watch?v=os371xC3Wzw
yok zaten ben performans olarak öneride bulunmamıstım...fiyatlar bazında soyledım..
pistte en iyi fiesta, ama hızlanma frenler, tüketim konusunda değil.
Bulut Y.
16-10-2009, 14:10
pistlerde değil sokaklarda buyuduk adminim :P :D
8.000rpm
16-10-2009, 14:19
ford her ne kadar yol tutuş ustaları yaratsa da , bana 2 litreden çıkardığı beygir komik geliyor...
hatta 2,5 litre turbodan çıkardığı beygir de bence az..
sırf bu hacim/beygir verimliliği konusu yüzünden hiç ısınamadım ne focus st'ye ne de fiesta st'ye...
2 litre motorlu bir arabaya bineceksem bu kesinlikle fiesta olmaz...
vti eski sayılabilir kabul , en genci (ülkemiz için tabii) 99 model...
ama halen deli gibi mod.parçası üretilen bir araç...
bence ülkemiz şartlarını da gözönüne alırsak , yedek parça ve işten anlayan usta bulabilme kolaylığı çok büyük avantaj...
motorunun kabiliyetlerini burada yazmaya da hiç gerek yok bence , hepimiz biliyoruz..
sonuçta herşey motordan mı ibaret? orası tartışılır...
BMW 520 ler 160 hp Subaru Legacy'ler 150hp bunlarda 2.0 araçlar...Ford bu konuda yalnız değil...
Eşimin eski aracı sport trend idi, şimdi ise sfi calibra. Aralarında performans olarak calibra leyhine büyük fark var. Hatta sfi motorun modifiyesi vede parça bulunabilirliği çok daha fazla. Ama hem ben hemde eşim hala fordun tadını unutamadık. Çok tok süper yool tutan bir araçtı. Time atack ve şehir içi gazlamada düşünmeden ford derim, ancak olay drag yada roll veya top speed ise calibra. Diceksinizki sfi motor ne alaka, sadece şunun için örnek verdim; bazen sadece 1 burun yada 1 boy önde olmak herzaman avantaj değildir.
Low-Rider
16-10-2009, 16:06
BMW 520 ler 160 hp Subaru Legacy'ler 150hp bunlarda 2.0 araçlar...Ford bu konuda yalnız değil...
Fiesta ST ile diğerleri aynı sınıfta mı sence?
Hot hatch sınıfına üretilen bir araç için o motordan çıkan güç düşük rakiplerine bakıldığında..
BMW 520 ler 160 hp Subaru Legacy'ler 150hp bunlarda 2.0 araçlar...Ford bu konuda yalnız değil...
bmw 1987 senesinde başlamak üzere 2000cc vede 195hp araç yapıyordu(320si). Normal sedan aracın motorunla hothatch bir arabaya konulan motorumu kıyaslıyorsun sen??
Bulut Y.
16-10-2009, 16:12
bazen sadece 1 burun yada 1 boy önde olmak herzaman avantaj değildir.
bu kısmı anlamadım
Yani şunu demek istiorum. Rollingte 1 boy önde olmaktansa daha ii makas atan, yola daha ii tutunan ama rollingte 1 boy arkadan gelen arabayı tercih ederim. Herzaman dediğim gibi bir aracı alacakken öncelikle amaç belirlemek lazım.
Bulut Y.
16-10-2009, 16:24
Ben öyle makasa aralara trafiği tehlikeye atıcak durumlara girmiyorum abi ailemin benim ve kız arkadasımın basına bu makas mevzularından olaylar geldi ben 5 takla attım allah korudu kurtuldum sevgilimin arabası pert oldu yıldırım pejoda hala 1 aydır yapılamadı vsvs benim modum sleeper :P trafikte tın tın boş buldugunda top speed Roll
VeNoM_35
16-10-2009, 16:26
sınıfında yeterli gücü sağlamakta bence; corsa gsi 150hp, polo gti 150hp, czt 150hp, 207gt 150hp.
sınıfında yeterli gücü sağlamakta bence; corsa gsi 150hp, polo gti 150hp, czt 150hp, 207gt 150hp.
bu araçlar turbo olduğu için chıple 30hp civarı alır st 180hp yapmak ıcın daha fazla uraşı ve para gerekir.
VeNoM_35
16-10-2009, 16:38
bu araçlar turbo olduğu için chıple 30hp civarı alır st 180hp yapmak ıcın daha fazla uraşı ve para gerekir.
ben modifiye edilebilirlik ile ilgili birşey demedim yanlız, orjinal olarak sınıfında yeterli güce sahip olduğunu belirttim sadece. markalar da bu durumu düşünmüyordur sanırım. honda typerı turbo yapalım millet cupraya bi çip yapıyo bizi geçiyo diyormu sence:D
ben modifiye edilebilirlik ile ilgili birşey demedim yanlız, orjinal olarak sınıfında yeterli güce sahip olduğunu belirttim sadece. markalar da bu durumu düşünmüyordur sanırım. honda typerı turbo yapalım millet cupraya bi çip yapıyo bizi geçiyo diyormu sence:D
honda yeterlı guce getirmiş 150de bırakmamış 200 yapmış 2000CC:)
nese zaten rekor ferrariye gecti kızgınım hondaya:)
VeNoM_35
16-10-2009, 16:43
tabiki turbo aracın avantajlı olmadığını da savunmuyorum yanlış anlaşılmasın. ama zevkler ve tercihler olmasaydı dünyada bukadar typer da satılmazdı n/a cı kaç kişi kaldık:p
CeM öZeR
16-10-2009, 18:23
sınıfında yeterli gücü sağlamakta bence; corsa gsi 150hp, polo gti 150hp, czt 150hp, 207gt 150hp.
Baştan sona saydığın arabaları motor hacimleriyle sıralayacak olursak;
corsa gsi=1600 cc Turbo/ 150 hp , polo gti 1800 cc Turbo/ 150 hp , colt czt 1500 cc Turbo/ 150 hp, 207 gt 1600 cc Turbo/ 150 hp. Ama malesef ST de koyacak Bi turbo ibaresi bulunmuyor ve hepsinden büyük hacimli bir motora rağmen nihayetinde 150 hp olması biraz çağın gerisinde bırakıyor.Her koşulda rakiplerinin gerisinde doğruyu kabullenmek gerek...
kıyaslamam bile.tabiki de fiesta.hakkını veren bir pilotajla virajlı yolda, ST ye herhangi bir vti yaklaşamaz bile :)
VeNoM_35
16-10-2009, 20:13
Baştan sona saydığın arabaları motor hacimleriyle sıralayacak olursak;
corsa gsi=1600 cc Turbo/ 150 hp , polo gti 1800 cc Turbo/ 150 hp , colt czt 1500 cc Turbo/ 150 hp, 207 gt 1600 cc Turbo/ 150 hp. Ama malesef ST de koyacak Bi turbo ibaresi bulunmuyor ve hepsinden büyük hacimli bir motora rağmen nihayetinde 150 hp olması biraz çağın gerisinde bırakıyor.Her koşulda rakiplerinin gerisinde doğruyu kabullenmek gerek...
arkadaşım üreticiler bizim gibi hacim ile sınıflandırmıyorlar arabaları;) fordun amacı 150hp civarında ufak bir performans arabası yaratmak ve bunu 2.0 na bir motorla başarmış standart verilerine bakarsak. focus'ta da aynı şey söylendi niye 2.5 motor, ford anca 2.5tenmi çıkarabiliyor o gücü? amacı hp/lt oranını yükseltmek olsa emin ol çok daha fazlasını yapabilecek kapasitede teknolojileri.
e vergi HP bazında alınıyor, neden uraşsın adam hacimle..
Rstmania
16-10-2009, 23:05
Baştan sona saydığın arabaları motor hacimleriyle sıralayacak olursak;
corsa gsi=1600 cc Turbo/ 150 hp , polo gti 1800 cc Turbo/ 150 hp , colt czt 1500 cc Turbo/ 150 hp, 207 gt 1600 cc Turbo/ 150 hp. Ama malesef ST de koyacak Bi turbo ibaresi bulunmuyor ve hepsinden büyük hacimli bir motora rağmen nihayetinde 150 hp olması biraz çağın gerisinde bırakıyor.Her koşulda rakiplerinin gerisinde doğruyu kabullenmek gerek...
Yukarıda bir arkadaş Fiesta için sınıfından pek fark yok diyordu. Bu ibareye göre bence 1 farkı var. NA isteyen biri için bir seçenek olabilirmiş.
Fordun gidebilitesi dışında rakiplerinden çok geri olacağını düşünmüyorum. Ancak Ford bunu standart araçlarında hep yapıyor. Ama zaten bu tarz özel araçların üretiminde hep Ford kendisini destekleyen ülkelere göre hareket etmek istiyor. Gerçi onu da başaramıyor. İngilizler Focus RS i awd istiyorlardı. :D
Fiesta ST ile diğerleri aynı sınıfta mı sence?
Hot hatch sınıfına üretilen bir araç için o motordan çıkan güç düşük rakiplerine bakıldığında..
o açıdan yazmadım...ford gibi bir markanın 2.0 dan 150hp alması başarısızlık gibi bir yorumun üzerine yazdım yorumumu...yoksa o sınıfta bir araba için motor olarak zayıf...
bmw 1987 senesinde başlamak üzere 2000cc vede 195hp araç yapıyordu(320si). Normal sedan aracın motorunla hothatch bir arabaya konulan motorumu kıyaslıyorsun sen??
http://www.arabadergisi.com/ab/bmw/bmw5-serisi.htm
http://www.bmwteam.net/veribank/BMWBilgiArsivi/ModelTeknikBilgi/Modeller/E39.asp
ford 2.0 motordan 150hp almış başarısız yorumunun üstüne yazdım o yorumu...fordla bmw'yi kıyaslamak saçma...ayrıca si'dan bahsetmiyorum e39 520 lerden bahsediyorum...
Bulut Y.
17-10-2009, 08:21
sword fitenki satsana benaaaa :D
http://www.arabadergisi.com/ab/bmw/bmw5-serisi.htm
http://www.bmwteam.net/veribank/BMWBilgiArsivi/ModelTeknikBilgi/Modeller/E39.asp
ford 2.0 motordan 150hp almış başarısız yorumunun üstüne yazdım o yorumu...fordla bmw'yi kıyaslamak saçma...ayrıca si'dan bahsetmiyorum e39 520 lerden bahsediyorum...
Dostum Hondanın accordu bu gösterdiğin e39 kasasından sonra bile 2000cc 156 hp araç yaptı... Onu nie katmıyorsun o halde?? 2000cc den 241 alabildi diye kalkıp onuda accorda koymadı heralde demi?? bak vw bu e39 un üretildiği yıllarda beettle a 2000cc 115 hp motor koyuyordu. 2001 passata ise 2000cc 130 hp motor koyuyordu. Sen biraz daha araştırma yap bence.
CeM öZeR
17-10-2009, 11:40
Dostum Hondanın accordu bu gösterdiğin e39 kasasından sonra bile 2000cc 156 hp araç yaptı... Onu nie katmıyorsun o halde?? 2000cc den 241 alabildi diye kalkıp onuda accorda koymadı heralde demi?? bak vw bu e39 un üretildiği yıllarda beettle a 2000cc 115 hp motor koyuyordu. 2001 passata ise 2000cc 130 hp motor koyuyordu. Sen biraz daha araştırma yap bence.
97 yılında ki ABF motor golf 3 GTI 150 hp motorunu söylesen biraz daha mantıklı olurdu. Ama burda çoğu kişinin söylediği son bi kaç yıl içersinde üretilmiş ve 2000 cc den atmosferik 150 hp ve profesyonele girmedikce motor gücünü yükseltmenin fazlasıyla kısıtlı olması...
likedead
17-10-2009, 11:40
hadi bende marka fanatikliği yapayım vti diyim...:Dkonfor açısından fiesta daha iyidir büyük ihtimal fakat spor yay ve amortisörü takınca konfora pek bi yer kalmıyor...motor konusunda tartışmasız vti önde bu bi gerçek...yol tutuş açısından bence vti 'ın yol tutuşuda gayet iyi(bende 1.6 ies varken 5 lik yay orjinal amortisör ve 215/35/18 lastiklerle virajlarda hiç sorun yaşamadım ki o kadar çok kasmama rağmen aracı)sorunsuzluk açısından ise bence honda daha başaralı bu konuda...parça fiyatları ucuz ve her yerde bulunabiliyolar...en tartışılan konu 98 model bi araç için 20 k verilirmi orası soru işareti...
turkerrr
17-10-2009, 12:18
a3 1.8 t düşünebilirsin golf 4 gti piyasada pek yoktur sanıyorum a3 bulmak daha kolay olabilir ikiside güzel seçenekler bence...
ies'inin yol tutuşu güzel olabilir ama st ye aşık atacak düzeyde olamaz :)vti da aynı şekilde.şaşırdım yani.kaç sene öncesinin aracıyla,yeni bir araç kıyaslanıyor.ve hala vti ı üste çıkarabiliyorsunuz.küçümsemek için söylemiyorum şahinin de parçası her yerde bulunabiliyor.ben fiesta kullanıyorum diye bu yorumlar belki size öyle gelebilir fakat kesinlikle objektif yaklaşıyorum.umarım sizde böyle yaklaşırsınız.
yazdıklarım bir kişiye özel değildir.yalnızca ies konusunu üstteki arkadaş için yazdım o kadar.
ies'inin yol tutuşu güzel olabilir ama st ye aşık atacak düzeyde olamaz :)vti da aynı şekilde.şaşırdım yani.kaç sene öncesinin aracıyla,yeni bir araç kıyaslanıyor.ve hala vti ı üste çıkarabiliyorsunuz.küçümsemek için söylemiyorum şahinin de parçası her yerde bulunabiliyor.ben fiesta kullanıyorum diye bu yorumlar belki size öyle gelebilir fakat kesinlikle objektif yaklaşıyorum.umarım sizde böyle yaklaşırsınız.
yazdıklarım bir kişiye özel değildir.yalnızca ies konusunu üstteki arkadaş için yazdım o kadar.
vti in zebil gibi parcası var yukleyeceksen sahin ne alaka???
ne zamandan beri fullrace sahine manifold yapıyor???
vti in zebil gibi parcası var yukleyeceksen sahin ne alaka???
ne zamandan beri fullrace sahine manifold yapıyor???
hadi bende marka fanatikliği yapayım vti diyim...:Dkonfor açısından fiesta daha iyidir büyük ihtimal fakat spor yay ve amortisörü takınca konfora pek bi yer kalmıyor...motor konusunda tartışmasız vti önde bu bi gerçek...yol tutuş açısından bence vti 'ın yol tutuşuda gayet iyi(bende 1.6 ies varken 5 lik yay orjinal amortisör ve 215/35/18 lastiklerle virajlarda hiç sorun yaşamadım ki o kadar çok kasmama rağmen aracı)sorunsuzluk açısından ise bence honda daha başaralı bu konuda...parça fiyatları ucuz ve her yerde bulunabiliyolar...en tartışılan konu 98 model bi araç için 20 k verilirmi orası soru işareti...
..............
arz talep ıhtıyacları karşılama keyif alma zorla vtı satmıyor kımse kımseye satılıyorkı pıyasası hala 20 ye yakın tüfe üfe oranlarımı belırlıo devlet bu konuda kotamı koymuş sana göre edmez bana göre eder satılıyorkı fiyatlar böle herkes mutlu olduuu arabaya bınsın yorum da bulunmak ayrı bişe takıntı olmuş gibi süreklı model fiyat tekrarlaması yapmak ayrı bişi...
likedead
17-10-2009, 15:30
ies'inin yol tutuşu güzel olabilir ama st ye aşık atacak düzeyde olamaz :)vti da aynı şekilde.şaşırdım yani.kaç sene öncesinin aracıyla,yeni bir araç kıyaslanıyor.ve hala vti ı üste çıkarabiliyorsunuz.küçümsemek için söylemiyorum şahinin de parçası her yerde bulunabiliyor.ben fiesta kullanıyorum diye bu yorumlar belki size öyle gelebilir fakat kesinlikle objektif yaklaşıyorum.umarım sizde böyle yaklaşırsınız.
yazdıklarım bir kişiye özel değildir.yalnızca ies konusunu üstteki arkadaş için yazdım o kadar.
iyide yazımı tekrardan okursan hiç fiestanın yol tutuşuyla ilgili bir şey söyledim mi ben sadece civicide yabana atmamak lazım dedim ...parçaları ucuz ve sanayide bir tane japoncuya gittiğinde çok rahat istediğin parçayı bulabilirsin... sana fiestanla ve yol tutuşuyla güzel mutlu günler dilerim...
Yalnız fiestanın motorununda yıllardır mondeoda kullanılan motorla %98 aynı olduğunu unutuyorsunuz.Yani emin olun vti'dan çok daha fazla kullanılan bir motor Türkiye sınırlarında.
Birde dipnot fiesta st Tr'ye 2006 da girmiş olabilir fakat çok daha eski bir araç.2003-4 civarında satışa sunuldu..O yüzden karşılaştırma yapılırken 2009 model turbo araçlarla kıyaslama yapmak aynı 98 model vti la kıyaslama yaparkenki gibi haksızlık olur.
97 yılında ki ABF motor golf 3 GTI 150 hp motorunu söylesen biraz daha mantıklı olurdu. Ama burda çoğu kişinin söylediği son bi kaç yıl içersinde üretilmiş ve 2000 cc den atmosferik 150 hp ve profesyonele girmedikce motor gücünü yükseltmenin fazlasıyla kısıtlı olması...
saçma bir bakış açınız var bence. ford 70 yılında 1.6 120 hp motor yapıyodu şimdi de yapıyor. 2.5 turboyu 200 hp olarak da alabilirsin 305 hp de. kaldı ki ABF den önce ford 92 de 2.0 150 hp escort üretiyordu 2.0 115 golf varken escort 1.8 130 hp idi.
fiesta st çıkmadan önce ford un elinde 1.7 155 ve 2.0 173 hp lik iki atmosferik motor vardı halihazırda ama fiesta st ye çok daha ucuz olan 2.0 145 liği 150 hp olarak koydular. bunun da tek sebebi var MALİYET. ancak o sayede 2.0 bir arabayı 40 bine alabiliyoruz eğer daha üst seviye bir motor olsaydı fiyat yukarı çıkardı. ST de clio RS gibi pahalı bir araç değil o yüzden kimse karşılaştırmaz ikisini de 2.0 atmosferik diye. ST yi benden daha iyi bilmiyorsun o yüzden markanın stratejisi hakkındaki yorumların da çarpık duruyor.
ST150 yi modifiye özürlü olarak mı düşünüyorsunuz bilemiyorum çok abartmamak lazım.
http://i164.photobucket.com/albums/u34/byarfy/stdrift.jpg
"bence" çok tatminkar oturma pozisyonu , spor koltuğu ve ele iyice oturan direksiyonu ile bir kere viraj almak ST almak için yeterli bir sebep olucaktır ;)
bu benim düşüncemdi he tabi bnce sen kendi beklentilerini sıralamalısın ve ne istediğini iyice düşünüp ona uygun aracı almalısın
type-RRR
17-10-2009, 19:09
bende fiestayı tercih ederim
CeM öZeR
17-10-2009, 19:56
saçma bir bakış açınız var bence. ford 70 yılında 1.6 120 hp motor yapıyodu şimdi de yapıyor. 2.5 turboyu 200 hp olarak da alabilirsin 305 hp de. kaldı ki ABF den önce ford 92 de 2.0 150 hp escort üretiyordu 2.0 115 golf varken escort 1.8 130 hp idi.
fiesta st çıkmadan önce ford un elinde 1.7 155 ve 2.0 173 hp lik iki atmosferik motor vardı halihazırda ama fiesta st ye çok daha ucuz olan 2.0 145 liği 150 hp olarak koydular. bunun da tek sebebi var MALİYET. ancak o sayede 2.0 bir arabayı 40 bine alabiliyoruz eğer daha üst seviye bir motor olsaydı fiyat yukarı çıkardı. ST de clio RS gibi pahalı bir araç değil o yüzden kimse karşılaştırmaz ikisini de 2.0 atmosferik diye. ST yi benden daha iyi bilmiyorsun o yüzden markanın stratejisi hakkındaki yorumların da çarpık duruyor.
ST150 yi modifiye özürlü olarak mı düşünüyorsunuz bilemiyorum çok abartmamak lazım.
Arkadaşım konu başına dönüp detaylı olarak yazdığım mesajlarımı okursan ne demeye çalıştığımı anlarsın.Artistlik mesajlara gerek yok,açıklamayada... Ben vw yi övmedim arkadaşın 2001 senesi civarında bahsettiği 2.0 motordan vw nin çıkarttığı güçlere örneklerine örnek verdim.
iyide yazımı tekrardan okursan hiç fiestanın yol tutuşuyla ilgili bir şey söyledim mi ben sadece civicide yabana atmamak lazım dedim ...parçaları ucuz ve sanayide bir tane japoncuya gittiğinde çok rahat istediğin parçayı bulabilirsin... sana fiestanla ve yol tutuşuyla güzel mutlu günler dilerim...
allah razı olsun.
bu arada bende m5 mi alsam vti mı karar veremedim?e39 kasa m5.
Arkadaşım konu başına dönüp detaylı olarak yazdığım mesajlarımı okursan ne demeye çalıştığımı anlarsın.Artistlik mesajlara gerek yok,açıklamayada... Ben vw yi övmedim arkadaşın 2001 senesi civarında bahsettiği 2.0 motordan vw nin çıkarttığı güçlere örneklerine örnek verdim.
sen ozaman kendin mesajları okumamışsın. Biz demişizki "hothatch le normal sedan araç ps si karşılaştırılmaz" sen gene ABF 2.0 gti 150 hp di demişsin. eee ozaman neden bmw örneğini gösterirken e39 bir orta üst sedan motoru göstermiş o arkadaşın?? sende buna sonrasında çanak tutmuşsun. bmw 1990 senesinden beri 2000 cc için 150 hp barajı belirlemiş buna yakın bir motor çıkarıyor. Ama aynı zamanda 1987 de 2000cc 195 hp araçta üretmiş. Yani sen bmw den normal bir aracı alıp başka bir markadan hothatck bir motorla karşılaştırma yapamazsın...
fiesta st piyasada fazla olmadığından pek o kadar bilinmiyo bence,,,,ömerle tanışmadan önce bende bu kadar etkili bi araç olduğunu bilmiyodum açıkcası,,,binmiş,,, sürmüş 1000 kez roll yapmış bilmem kaç denemesini izlemiş biri olarak vti nin hiç gereği yok diyorum.......st nin özelikle yol tutuşu ve gaz tepkisi çok iyi,,,,şanzıman oranıda tam rollinglik :)
stok vs stock deneyen varmı ?
stok vs stock deneyen varmı ?
stock stock değilde,,,sadece filitreli st le ömer hafif yüklü vti lede biraz daha orta halli vti lede denedi net şekilde geçti,,,, stocktada st rahat önde olur .......
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.