PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : duz boru secımı



Talih.b16
24-10-2009, 19:50
aracımda dc 2.5 4 1 headers 60 lık duz boru sanayı tıpı orta susturucu hks hı power son susturucu aem shortram magnecor bujı kablosu stage 2 debrıyaj vs vb var duz boru yaptırıcam krom 60lık devammı yoksa 51 e mı donmelıyım sızce.arac yuklenıyo yavastan ama daha uzun surucek satılmassa sızce hangısı tesekkurler

pureal
26-10-2009, 10:37
backpressure u düşürme 51 le devam ;)

mar1lyn
26-10-2009, 10:53
dc 2.5 yerine 2" tercih edin
2.5 olanı 1.8 hacimliler kullanıyor
boruda aynı çapta dvam işte51 falan

mur_84
26-10-2009, 10:56
2" 4-1 headers 60'lık düz boru başarılı olur.. ;)

Ahmet_28
26-10-2009, 11:00
backpressure u düşürme 51 le devam ;)

katılıyorum.bende 51 var 48 yapmayı düşünüyorum

BATU RX
26-10-2009, 13:37
aracımda dc 2.5 4 1 headers 60 lık duz boru sanayı tıpı orta susturucu hks hı power son susturucu aem shortram magnecor bujı kablosu stage 2 debrıyaj vs vb var duz boru yaptırıcam krom 60lık devammı yoksa 51 e mı donmelıyım sızce.arac yuklenıyo yavastan ama daha uzun surucek satılmassa sızce hangısı tesekkurler

Talih ? Oo selamlar imzadaki araç ben değilmiyim ya :D bu arada bende o yarışta 4-1 headers düz 55'lik boru orta susturucu sanayi spec. Megan Racing Carbon Fiber 60'lık son susturucu vardı. Headers Megan Racing 4-1 chrome. :D

Bu arada fotoğrafın orjinalini yollayabilirsen sevinirim :D

Talih.b16
26-10-2009, 14:03
atarım tabı kardesım nedemek yaa.nasılsın ne var ne yok bu arada bı ara goruselım yıne bı gazlıyalım bakalım bısıyler degısmısmı.2.5 4 1 dc ye 51 komple saglıklı olur yanı mar1lyn kardesım 2 lık yap demıs onasıl olur

MoDVTeC
26-10-2009, 15:20
Cadı kazanı gibi oldu bu boru işi bende hala çözmüş değilim komple düz 51 lik yap diyen çok ama ses rahatsız ediyo bi sure sonra 60 lık oldumu ortada tüp susturucu kullanın denmişti bu şekilde ses gayet hoş perf. olarak geri basınç lazım vti alara 51 lik ii diyen de çok 60 lık bas gitsin hiç bişey olmaz diyende

Acaba ne kadar farkeder 51 lik duz ile 60 lık ara boru rollde yada top speed de yada gorunen bi fark olmaz mı ?

mur_84
26-10-2009, 15:45
valla roll ve top speed bence 60'lıkla daha başarılı olur alt devirler de düşüş olabilir çok az..

sinan-s
26-10-2009, 15:49
51 lik ideali bencee..

mur_84
26-10-2009, 15:54
bu araç VTI değil mi?

Sierra Rs
26-10-2009, 16:16
bende 100 hp arabaya headers dümdüz 55mm boru ve magnaflow free flow son kullandım acık filtre ile birlikte stock'dan 3 nm eksiğim cıktı yani 60 da yapabilirsin bence headerstan cıktıgı gibi devam etmek en mantıklısı ;) bu arada önceden dyno'ya cıkmamıstım belki de 5 nm eksiğim vardı borudan sonra 3 e düstü :D

Talih.b16
26-10-2009, 16:18
aynen vtı ...

XoR
26-10-2009, 16:19
Stroker ile hacim büyütmediğin sürece 60mm boru kullanmak seni eksiye götürecektir.

51mm şuan aracındakiler için en ideali. 304 çeliğinden üretilen boru kullanmanı tavsiye ederim.

Talih.b16
26-10-2009, 16:28
51 top speedımı dusurur yanı alt devır artar ust devır dusermı bumudur olayı

XoR
26-10-2009, 16:38
51 top speedımı dusurur yanı alt devır artar ust devır dusermı bumudur olayı

Ben hiç böyle bişey yaşamadım 2" Dc 51mm ss ara borular ve 51mm Replica Hks ile 240+ gördüm :) 51mm top speed düşürür tezi yanlış bence. Tecrübe sabittir.

BlackEmperor
26-10-2009, 16:47
304 çeliğinden üretilen boru kullanmanı tavsiye ederim.

xorum bu konuyu açarmısın biraz ? egsoz için ne kullanalım bende bişeler yapcam yakın zamanda aklımda olsun

Talih.b16
26-10-2009, 16:51
vallaha soylenenler bole dıye konu actım oyuzden yannıs bısı yapmama adına

XoR
26-10-2009, 17:02
xorum bu konuyu açarmısın biraz ? egsoz için ne kullanalım bende bişeler yapcam yakın zamanda aklımda olsun

Her ürün farklı malzemelerden yapılıyo demir çelik vs. Egsoz borusu konusunda en iyi olanı 304 Çeliğinden üretilmiş olanları diye biliyorum :) yani ben hep 304 kullandım şimdiye kadar tık demedi :D

mar1lyn
26-10-2009, 17:14
atarım tabı kardesım nedemek yaa.nasılsın ne var ne yok bu arada bı ara goruselım yıne bı gazlıyalım bakalım bısıyler degısmısmı.2.5 4 1 dc ye 51 komple saglıklı olur yanı mar1lyn kardesım 2 lık yap demıs onasıl olur

selamlar ben kendime 2.5" dc aldım integra typeR ın headers ı oluyo
long bloklar için takınca anlarsınız zaten 2 parmak boşluk kalır karterle
ben aldığımda burda biçok kişinin başını ağrıttım :)
ama onların bilgileri + bende biraz araştırdım all motorda 2 litre vteclerde direk 60 mm kullanıolar ve pistte kullanıp 10 000 donuolar demekki bi bildikleri war diyip o çapta boru seçtm arabamın hacmi 2 litre çunkü
buarada gelen headersın çıkışının iç çapını kumpasla ölçtüm 61mm :)
burdan yola çıkarsak 1.6 litre hacminde bir arabaya 2" kullanmak ve aynı çapta sonakadar gitmek mantıklı oluyor caponlar bişi biliodur elbet :)
ben arabamda ilk 2"lik sistem wardı sitede arkadaşlar bilirler
traktor gibi idi 2litre olmama rağmen 2.5 " e geçince alt devirlerde hissedilir düşüklük yaşadım yine iyi ama düşüş hissediliyor ve patlama sesleri çıkmaya başladı araba kendine geldi sonuçta ama gürültüyü solemiorum bile bunların hepsi 0.5" ile farketti :)

buyüzden b serisinde 1.6 51 lik 1.8/2 litre 60 mm tavsiyem 2 litre çok yüklenirse çap buyutmek yerine cutout daha mantıklı gozukuyor

_muhaRRem
26-10-2009, 17:46
bulabilirsen 54 mm free flow

dmg
26-10-2009, 19:44
vti 1600cc hacimli araclarda 2''headers ve 51mm ara borular kullanmak dogru olanıdır.bu sayede alt ve üst devırleri dengelemıs olursunuz.2.5'' headers ve 60mm ara boruların kullanım tercihleride hacim artırılan(vti 1.900cc stroker) v.b. araclarda daha faydalı ve performansa etkısı olacaktır.vti 1600cc olan bır aracta 60mm egsoz sistemıne gecmek alt devirleri sagırlastırıp ust devirleride cok da az olsa canlandırır.

STP
26-10-2009, 19:47
amac gazlamaksa performanssa altla ısı olmaz vteccınız. o yuzden 1.6 atmo yuklude benım gorusumde 60mm kullanmaktır.

BlackEmperor
26-10-2009, 20:59
Her ürün farklı malzemelerden yapılıyo demir çelik vs. Egsoz borusu konusunda en iyi olanı 304 Çeliğinden üretilmiş olanları diye biliyorum :) yani ben hep 304 kullandım şimdiye kadar tık demedi :D

tamamdır o zaman sürüden ayrılanı kurt kapar 304 den devam :p

Murat
26-10-2009, 21:10
araçlar aynı değil ama fikir olması açısından ben 2.0 gti da 4-1 headers ve 60 düz yaptım.304 palanmazdan.oldukça memnunum.ama ses konusu bazen can sıkıcı olabiliyor.

Sierra Rs
27-10-2009, 08:06
stp ye katılıyorum vti'da üst devir önemli ki,hemen hemen tüm vti sahipleri drag roll vs kovalıyor :)

Talih.b16
27-10-2009, 15:56
sımdı bırsuru yorum oldu kafam ıycene karıstı 51 mı 60 mı arada kaldım

YUSUF
27-10-2009, 17:17
bende şuanda 60mm düz boru var bir hafta önce 60lık yıldız orta susturucu koymuştum fark edilir derecede iyi olmuştu yine deneme amaçlı orta susturucuyu söktüm şuanda aracım geri düştü bunu hissediyorum bnce 54mm engüzeli hem alt devir hem üst devir

imparatoR
24-12-2009, 21:39
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=42001&highlight=d16+i%E7in

arkadaşlar konuyu yolladığım link teki teknik açıklamalarla harmanlamayı denesek...

dip not,

vti 1,6 -ek9 da 1,6;
headers ve sonrasında ;düz boru ,son susturucu aynı mantığı yürütmek saçma olur gibi görünüo fakat ikiside 1,6 ;

şöle sölesek biri vtec açıo orjinal halinde atarıo fenaaa oluyo :)160 + ve üstü her neise ..

benimde açıkçası konu hakkında yardıma ihtiyacım var açtığım konu ve devamında gerçekten profosyönel açıklamalar var.
göz atmanızı tavsiye ederim.


bu konuları artık herkesin anlıcağı dilden netleştirsekte yorulmasak gereksiz yere,

olmazmı..

şimdiden teşekkürler...