Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : poloya throttle body uygulaması için yardım



polo34
25-10-2009, 15:36
arkadaşlar bizim aracın hava giriş kelebeği çok küçük, daha büyükleriyle değiştirsem, rölanti sapıtır mı acaba? apexi neo derdime derman olur mu? bu kelebeklerden 3-5 hp alınır mı? aşağıdakiler için üniversal yazmışlar ...

65 mm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIVERSAL-65MM-THROTTLE-BODY-HONDA-TOYOTA-NISSAN-CIVIC_W0QQitemZ270474302608QQcmdZViewItemQQptZMoto rs_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3ef9865490

80 mm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Universal-80mm-80-mm-CNC-Billet-Aluminum-Throttle-Body_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad3caad15QQitemZ3 90100331797QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcc essories

90 mm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/godspeed-universal-cnc-machined-90mm-throttle-body_W0QQitemZ270466089830QQcmdZViewItemQQptZMotor s_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3ef9090366

Safak
25-10-2009, 15:52
Aaraç 1.4 16v mi 1.6 8v m?
Uygun gaz kelebeği bulabildin mi? Universal olanlar ne kadar uyum gösterir bilemiyorum. Kendi aracına uygun kelebek bulman daha iyi olur.

Orj gaz kelebeğin kaç mm?

Bunlarla pek uğraşmadan, orjininal gaz kelebeğini polish yapabilirsin... Yani içini işleyip daha pürüssüz hale getirip, hava akışını az daha verimli kılabilirsin.

metinalan
25-10-2009, 15:56
araç 1.6 8valf

polo34
25-10-2009, 16:19
orjinal parçası çok pahalı olduğu için onunla oynamak istemiyorum, kaç mm olduğunu da ölçmem lazım ama gören herkes çok dar olduğunu söylüyordu ...rölanti sapıtır diye birşeyler okumuştum ama uygulayan varsa bir de gerçek tecrübe verisini öğrenmek isterdim, hiç değilse 65mm taksam diyorum :) acaba sorun çıkarır mı ?

bladerk
25-10-2009, 16:39
orginal parçasıyla oynama ama git hurdacıya elinde kumpas ölç senin aracının daha büyük hacimli ya da 16valf versiyonunun kelebeğini ölç eğer 2 3 mm daha büyükse onu uygula 65 mm falan o araca falza gelecektir ve e sensorler iacv jikle falan uymazsa paranla rezil olursun

boosted_pug
25-10-2009, 17:05
arkadaşlarında dediği gibi orjinalini oturtman daha kolay olur iacv tps iat bunların soketleri yerleri hep sıkıntı çıkartıcaktır onun haricinde vacuum u kaybediyosun çok büyük gaz kelebeği kullandığında yani az gazla gidiyim gibi bi seçeneğin kalmıyo direk full throttle a geçiyo neo ile rölanntiyi tutturman zor olur rölanti tamamen içeri giren hava ile ilgili

polo34
25-10-2009, 22:00
o zaman çıkma birşey alıp üzerinde oynamak lazım tornacıda falan diyorsunuz, sizce % kaç genişletsem rölantide sorun çıkmaz, mesela 40 mm ise kaç olacak? ya da 1.4 16v 100hp polo nun kaçsa ona yakın bir değere mi işlem yapılsa sorun çıkmaması için?

bu arada apexi neo ile oynamaya başladım, pro modda hava-yakıt eğrisini aracın dyno eğrisine benzer karakterde (max gücün alındığı yerde peak yapacak şekilde) pürüzsüz artacak şekilde ayarladım, güzel hızlanıyor:) biraz daha oynayacağım:) afr de 15.5 dan ötesini görmedim, 16 dan sonra araca zarar verirmiyim acaba? tekrardan montaj için teşekkürler, şu benim fanı da yapabilseydik, kasım sonunda ankarada olucam, inşallah müsait olursan yanındayım ustam :)

bu arada bir arkadaş bir forumda bana neo rölantideki afr yi değiştiremez diyordu, dediği doğruymuş galiba...

CLIORS
26-10-2009, 06:48
o zaman çıkma birşey alıp üzerinde oynamak lazım tornacıda falan diyorsunuz, sizce % kaç genişletsem rölantide sorun çıkmaz, mesela 40 mm ise kaç olacak? ya da 1.4 16v 100hp polo nun kaçsa ona yakın bir değere mi işlem yapılsa sorun çıkmaması için?

bu arada apexi neo ile oynamaya başladım, pro modda hava-yakıt eğrisini aracın dyno eğrisine benzer karakterde (max gücün alındığı yerde peak yapacak şekilde) pürüzsüz artacak şekilde ayarladım, güzel hızlanıyor:) biraz daha oynayacağım:) afr de 15.5 dan ötesini görmedim, 16 dan sonra araca zarar verirmiyim acaba? tekrardan montaj için teşekkürler, şu benim fanı da yapabilseydik, kasım sonunda ankarada olucam, inşallah müsait olursan yanındayım ustam :)

bu arada bir arkadaş bir forumda bana neo rölantideki afr yi değiştiremez diyordu, dediği doğruymuş galiba...

selam tam yukte 13 ustunu gorme, arac guzel gıdıyor gıbı gelir motoru bitirince huzun coker.

jetlag
26-10-2009, 06:53
neye gore cok kucuk oldugunu dusunuyorsun, 8v dimi zaten?

Sportline
26-10-2009, 07:30
Hatırladığım kadarıyla 8v 50mm, 16v 60mm , yine yanılmıyorsam yabancı bir forumda uygulayan gömüştüm bir tane bozuk bulup kurcalayabilirsin.

mar1lyn
26-10-2009, 10:17
b16 a2 de 160 hp 60 mm kelebek ölçüsü
elbet motor yapıları çok farklı ama 65 mm fazla olmasın?
diğerlerini saymıorum bile :)
integra typeR 1.8 200+hp 62mm :)
70 mm amerikanlarda kullanıyor

tool
26-10-2009, 17:24
tam gazda 13-13.5 civarina cekin ayari 15falan fakirde..

akın
27-10-2009, 20:52
b16 a2 de 160 hp 60 mm kelebek ölçüsü
elbet motor yapıları çok farklı ama 65 mm fazla olmasın?
diğerlerini saymıorum bile :)
integra typeR 1.8 200+hp 62mm :)
70 mm amerikanlarda kullanıyor

Arkadaşımın alfa romeo 75'inde sanırım orjinal 80'likti:D

bladerk
27-10-2009, 21:12
b16 a2 de 160 hp 60 mm kelebek ölçüsü
elbet motor yapıları çok farklı ama 65 mm fazla olmasın?
diğerlerini saymıorum bile :)
integra typeR 1.8 200+hp 62mm :)
70 mm amerikanlarda kullanıyor
b18c5 65 mm yani 65 in 63 out b16a2 62 in 60 out

bu arada pug 206 rc 81 mm

mesele biraz dahafazla hava sokmak mesela 54 ken 60 a çıkartmak 40 ı 80 e çıkartıp sadece güç kaybedilir

CeM öZeR
29-10-2009, 00:18
Eğer uyabilme şansı varsa biraz belki piyasaya bakman lazım tuzlu olabilir fiyatıda ama golf 3 gtı 16 Valflerin boğaz kelebeği baya büyük.Gerçi bana küçük geliyor artık ama başımı ağrıtırım diye oynamak istemiyorum.Bi şansını dene istersen inşallah uyar. :)

polo34
29-10-2009, 08:35
multi throttle body benim araç için olsa sizce kaça mal olur? % kaç güç verir, benzin sarfiyatı coşar mı? apexi neo remap işini halleder mi? (bizim araçta avansı elle distribütörden vermek mümkün)