Orijinalini görmek için tıklayınız : alfa katalizör iptali
Tuning055
26-10-2009, 20:47
arkadaşlar katalizatör iptalini öneriyormusunuz yani yapıpta mutlu olan varmı yada keşke yabmasaydım dıyen benı aydınlatırsanız sevinirim.. degermı degmezmi bunu merak edıorum.. sımdıden tesekkurler
BlackEmperor
26-10-2009, 20:48
:D yılın başlığı
bu arada faydasını görursun azda olsa
Kartalizor degilde
katalizator,katalizor iptali ustleri canlandirir altlari oldurur hafiften..baska bilmiyorum...
eksozt iptali yaptım bende :D
Tuning055
26-10-2009, 20:53
hatamı duzelttım uyardınız ıcın saolun..
yavuz364
26-10-2009, 20:53
üstleri canlandırır, arabanın arkasındakileri öldürür, egsoz çapınız uygun ise zararı olmaz :)
bagajda bişiler yaparken çok büyük tehlike oluyor, gözlerim flan yaşarıyor, gaz maskesi kullanmayı düşünüyorum :p
156da sıkıştırmayı iyi ayarlaman lazım. duz boru yada gereğinden büyük giriş/çıkışlı susturucu koyma. Alt devirlerin ölür, zaten ts motorlarn alt devirleri isteksizdir.
Bulabilirsen turbulans tüpü denen mağara tipi susturucu koy, arkasından normal bir sustrucu ile destekle.
ocean0636
27-10-2009, 13:35
Kanka Katalizör iptaliyle uğraşma direk headers duşun ;)
onursumer
27-10-2009, 13:38
1-2hp için atmosferik arabada çevreyi kirletmeye gerek yok diye düşünüyorum ben :D
turbo arabada biraz daha mantıklı :D
1-2hp için atmosferik arabada çevreyi kirletmeye gerek yok diye düşünüyorum ben :D
turbo arabada biraz daha mantıklı :D
156da özelilede 1.6'da katakizör tıkanınca ciddi sıkıntı oluyor. +hp zaten vermez ancak kaybettikerini geri alırsın.
ya sök düz boru yada uygun bir ara susturucu koy hissedersin farkı aracın gidişi değil de gaz yemesi biraz iyileşir..
Düz boru olmaz TS motora,tıklaı katalizör ile gez daha iyi.
en kötü yanı egzozdan pis koku vermesi
onursumer
27-10-2009, 17:41
eğer tıkanmışsa katın içini boşaltırsın olur biter :)
eğer tıkanmışsa katın içini boşaltırsın olur biter :)
Düz boru çekmekten farkı yok, üstelik inanılmaz zırıltı yapar, çünkü ortada başka susturucu yok. Ben 7 farklı kombinasyon denedim, o dediğin şeyin faydasından çok zararı var 156'da. TS egsozunda backpressure kaybetmemek gerekir.
onursumer
27-10-2009, 18:03
ona gore eksoz yapılabilir
duz boru çekilir ufak bi orta susturucu koyulur zaten son susturucu da orjinal olarak bırakılırsa sorun olmaz
ona gore eksoz yapılabilir
duz boru çekilir ufak bi orta susturucu koyulur zaten son susturucu da orjinal olarak bırakılırsa sorun olmaz
Ben ne diyorum peki ? :D En başından beri bunu söylüyorum.
Atmosferik araçlarda kat iptaliyle alt devirleri öldürürsün özellikle. Araya birşey koyman lazım orta susturucu gibi. Ya da bazı markaların araca özel kat'ları var. Spor kat'lar. onlardan bulman lazımki hiç sıkıntısız güç alabilesin. Ata bu konuda çok tecrübeli dediği gibi. Ne diyorsa onu yap derim. Kısaca anlatmak gerekirse Backpressure atmosferik araçlarda ne çok nede az olmalı sen bu geri basıncı kaybedersen alt devirlerin ölücek isteksiz gidecektir. Üst devirlerin canlanıcak ama her an gazladığını sanmıyorum bu yüzden sıkıntı yaşarsın. Kesinlikle orta susturucu koy iptal ediceksen yerine. Güç kazanıcam derken kaybetmeye değmez. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok;)
10a yakin aracta kat iptali yaptik hicbirinde alt devirde kayip olmadi..(duz boruluda kullandik, susturucuda) her devirde canlanma oldu//
saygilar..
10a yakin aracta kat iptali yaptik hicbirinde alt devirde kayip olmadi..(duz boruluda kullandik, susturucuda) her devirde canlanma oldu//
saygilar..
Siz ümitburnundan dolaşıp Hindistanı bulmuşsunuz
saygılar...
Ahmet_28
27-10-2009, 20:27
bende kat iptali ve düz boru yaptırmıştım.araç 125 hp fabrika verisi.filtre ve egsoz olmasına rağmen 118 hp çıktı.yani senin anlayacağın Backpressure problemi ;)
cumartesi günüde gittim orta susturucu taktırdım.anladın sanırım
bende kat iptali ve düz boru yaptırmıştım.araç 125 hp fabrika verisi.filtre ve egsoz olmasına rağmen 118 hp çıktı.yani senin anlayacağın Backpressure problemi ;)
cumartesi günüde gittim orta susturucu taktırdım.anladın sanırım
Kat iptalinden sonra alt devirler de sıkıntı olabilir ama dynoda gücün geldiği en üst devirde güç azalması pek olası bir durum değil. Ayrıca C2 den çevrilme yarış araçlarında direk düz boru ve çok ufak bir son susturucu kullanılıyor.
Ahmet_28
27-10-2009, 20:38
Kat iptalinden sonra alt devirler de sıkıntı olabilir ama dynoda gücün geldiği en üst devirde güç azalması pek olası bir durum değil. Ayrıca C2 den çevrilme yarış araçlarında direk düz boru ve çok ufak bir son susturucu kullanılıyor.
tabi aracın yıpranma payı ile bu düşüş normal.ancak geri basıncında ufakta olsa payı vardır diye düşünüyorum.c2 den çevrilme yarış otoları stock olmadığından düz boru tabiki kullanılır.gerçi bizde yanlış yaptık 48 lik ideali 51 çektirdik
Backpressure düşünce tork düşer. Sizinkinin beygir gücü farklı bi nedenden dolayı düşük çıkmıştır.
51 lik güzel aslında. Bende 206 quik varken senin motorun baz versiyonu varsı üstünde 110 hp lik. Düz boruda verim daha fazlaydı. Tabi üst devirler iyileşmişti ama alt devirlerin hissi azalmıştı. 51 lik ti boru.
Kat iptalinden sonra alt devirler de sıkıntı olabilir ama dynoda gücün geldiği en üst devirde güç azalması pek olası bir durum değil. Ayrıca C2 den çevrilme yarış araçlarında direk düz boru ve çok ufak bir son susturucu kullanılıyor.
Tabi ki yarış araçlarına ya düz boru yada sonra freeflow susturucu kullanılır.
Onurkk06
27-10-2009, 21:13
yapıpta mutlu olan var mı:D:D kardeşim cok duygusal yaklaşmışsın sensörlerde soruna yol açıyo die biliyorum
Tek lambdalı olsuğu için sorun çıkarmaz :cool:
Tabi ki yarış araçlarına ya düz boru yada sonra freeflow susturucu kullanılır.
Orada araçların alt devir derdi yok hep üst devirde sürüyorlar. Ama üst devirde güç kaybettiren bişi olsa onlarda koyarlar bi orta susturucu felan. Onu demek istiyorum. Aracın maks gücünde bir azalma yapmaz katalizör iptali.
Maksimum güç derken beygirden bahsediyorsak evet kat iptaliyle böyle bişey olmaz. Ama tork'u düşürür. Oda alt devirlerde daha çok etkili zaten. Bizim anlatmaya çalıştığımızla sizinki pek farklı değil anlayacağınız. Beygir gücünü düşürür diyen yok bahsettiğimiz olay torkla alakalı.
ben iptal ettim yerine susturucu koyarak koku haricinde sorun olmadi
peki kat dolmussa nasil temizlenir ???
Maksimum güç derken beygirden bahsediyorsak evet kat iptaliyle böyle bişey olmaz. Ama tork'u düşürür. Oda alt devirlerde daha çok etkili zaten. Bizim anlatmaya çalıştığımızla sizinki pek farklı değil anlayacağınız. Beygir gücünü düşürür diyen yok bahsettiğimiz olay torkla alakalı.
C2 VTS'li Ahmet arkadaşımız aracım 118 hp çıktı 125 çıkması gerekirken kat iptalinden sonra diyince ben bu konuya parmak bastım. Yoksa durduk yere söylediğim birşey değildi. :)
benim blokta aynı tu5 bloklar backpressure seviyor duz boru cektirince bariz gitmiyordu, araya buyuk bir kat iptal tupu koydum anca duzeldi...
dragstar
28-10-2009, 18:40
bnm 2 aracımdada kat iptlali var zararını görmedim faydaları saymakla bitmez:D
tek sensör varsa düz boru çektir gitsin
ben iptal ettim yerine susturucu koyarak koku haricinde sorun olmadi
peki kat dolmussa nasil temizlenir ???
Temizleyen yerler varmış, bir kimyasal ile yıkıyorlarmış içini ama hiç şahit olmadım böyle bir şeye. Kat yerine susturucu koyarak sonuç alamadıysan şunun gibi bir parça kaynatıp ardından küçük bir orta susturucu koymalısın.
Giriş kısmı, delikler bize bakıyor. Gaz dönerek ilerlediği için deliklere girerek geri döner. Tıpkı Kataliör gibi özellik gösterir, yanmamış benzini bile geri gönderir ama zehirli gazları filitreleyemez. Bu resimde ki sebring susturucunun replicasıdır.
http://img692.imageshack.us/img692/446/dsc01000.jpg
Buda çıkış kısmı, delikler geriyr bakıyor. Resimlerden de görüldüğü gibi yönlü bir orta susturucu.
http://img408.imageshack.us/img408/7284/dsc01001u.jpg
Bu susturucudan sonra, içi yıldız şeklinde olan bir susturucu iyi olabilir.
http://img145.imageshack.us/img145/2171/dsc01007f.jpg
Orada araçların alt devir derdi yok hep üst devirde sürüyorlar. Ama üst devirde güç kaybettiren bişi olsa onlarda koyarlar bi orta susturucu felan. Onu demek istiyorum. Aracın maks gücünde bir azalma yapmaz katalizör iptali.
Demek istediklerimiz aynı şeyler zaten :rolleyes:
egeturbo
29-10-2009, 00:27
ben ilk iptal ettidiğimde adam oraya e21 susturucusu taktı.Sonra kafam bozuldu supersprintinkini taktım.Araca coilover alırken satmak zorunda kaldım.Şimdi oraya opel vectra 2.0 otra susturucusu taktırdım.Ne problem ne lamba hiç bi sorun yok
C2 VTS'li Ahmet arkadaşımız aracım 118 hp çıktı 125 çıkması gerekirken kat iptalinden sonra diyince ben bu konuya parmak bastım. Yoksa durduk yere söylediğim birşey değildi. :)
Heh şimdi anladım:) Hatlar karışmış. O konuda katılıyorum tamamen.:)
Heh şimdi anladım:) Hatlar karışmış. O konuda katılıyorum tamamen.:)
Karışıklığın anlaşılmasına sevindim. :)
Tuning055
06-11-2009, 10:39
arkadaşlar bılgılerınız ıcın tesekkur ederım tecrubelı arkadaslarımız var ınş. sızlerın sayesınde amötörce bişe yapmıcam tesekkurler..
fsunnetci
06-11-2009, 13:00
Ben passata yaptırmıştım Cat iptali Ama benim için hüsrandan başka birşey olmadı .alt devirler gerçektende zayıflıyor bu bariz hissedilir ama arabanın gücünün arttışı pek hissedilir değil :) bana sorarsan yapma kardeşim ..eğer güç almak istiyorsan git headers yaptır o araca sonrada iridium buji taktır bide filtre kiti aldınmı yumuşak yumuşak takıl kafana göre her söylenene de kulak asma..Arabamda egsoz var diye gezemiyorum ve istediğim yere gidemiyorum.Eğer sen catalyste iptali yapıpta egsoz almazsan yaptığın işin hiç bir anlamı olmaz bunuda bil....
hemşerim hallettin mi kat ipt. olayını bnde bafralıyım.. samsun da modifiye işi yapan tayfun vardı sarı astrası vardı devam ediyor mu o işe. bütün araçların yaylarını kesiyordu :D
Ben passata yaptırmıştım Cat iptali Ama benim için hüsrandan başka birşey olmadı .alt devirler gerçektende zayıflıyor bu bariz hissedilir ama arabanın gücünün arttışı pek hissedilir değil :) bana sorarsan yapma kardeşim ..eğer güç almak istiyorsan git headers yaptır o araca sonrada iridium buji taktır bide filtre kiti aldınmı yumuşak yumuşak takıl kafana göre her söylenene de kulak asma..Arabamda egsoz var diye gezemiyorum ve istediğim yere gidemiyorum.Eğer sen catalyste iptali yapıpta egsoz almazsan yaptığın işin hiç bir anlamı olmaz bunuda bil....
Alfalarda fabriasyon 4-2-1 header ve iridium buji vardır zaten t spark çift ateşleme.
Kardeşim kat iptali yaptır çok faydası var zaten bizim işimiz üst devir. Varyatorlu bir makine 4500rpm den sonra acar. Zaten alfanın varyator sistemi emmeye egzozdan cıkan gazı geri basınç olarak kullanır. Zararını değil faydasını görürsün.
Tuning055
08-11-2009, 19:35
hemşerim hallettin mi kat ipt. olayını bnde bafralıyım.. samsun da modifiye işi yapan tayfun vardı sarı astrası vardı devam ediyor mu o işe. bütün araçların yaylarını kesiyordu :D
patapat osman var tunc otonun sahıbı cogu arac onun elınden cıkıor samsunun sıtesıne gırersen saten yabtıgı araclar orda var:)
ben ilk iptal ettidiğimde adam oraya e21 susturucusu taktı.Sonra kafam bozuldu supersprintinkini taktım.Araca coilover alırken satmak zorunda kaldım.Şimdi oraya opel vectra 2.0 otra susturucusu taktırdım.Ne problem ne lamba hiç bi sorun yok
Pide küreği kadar orta susturucuyu nasıl sığdırdın oraya ? :)
156 ve vectranın alt yapılarını bılıyorum,vectra eger b kasa ise senın arabana uyması ımkansız a kasanın orta susturucusu b kasanınkı kadar geniş ve uzun eminmisin
E21 susturucusuda hata zaten 156da. Herkes yapıyo işte bişiler...
Bence iptal ettirmeyin zaten zayıf bi motor yokuşlarda kalkmak isterken ,2ci viteste döndüğünüz sağa sola dönüşlerde alt devirler iyice zayıfladığı için araç zorlanıcak ama biraz üt devirlerde faydası olucak illa yaptırıcaksanız orjinal kat. konvertörünüzü hiçbir şekilde eksozucuya bırakmayın İki gün sonra bi sıkıntı yaşarsanız taktırabilmek için elinizde kalsın. Bu malzemeleri eksozcular alıp çok yüksek meblağlara satıyorlar hurdasını bile.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.