Orijinalini görmek için tıklayınız : Vacuum göstergesi kullanan..
atmosferik aracında vakum göstergesi kullanan çokmu aramızda ?
faydasını gören, olmayıpta ihtiyaç hisseden varmı ?
şekil olsun diye takanlar cevap vermesin pls :)
tarantino
28-10-2009, 08:20
atmosferik aracında vakum göstergesi kullanan çokmu aramızda ?
faydasını gören, olmayıpta ihtiyaç hisseden varmı ?
şekil olsun diye takanlar cevap vermesin pls :)
benim civicte kullanıyorum birkere faydasını gördüm emme manifolt contası yırtıldığında vakum kaçırıyordu yani ibre düşüyordu başkada yukarı aşağıya oynamaktan başka bişey yapmıyor
dragstar
28-10-2009, 10:30
e46 316da standartta vardır artık gaz basmana göre ne kdr benzin gidiyor bak haberin ola az bas diyordu sonlarda gösterge
gaz kelebeği ile orantılı hareket ediyor, tam gaz kelebek tam açık iken göstergede maksimum değere geliyor, distribütörün ayarına göre rölantide sabit bir değeri var, eğer distribütör bozulmuşsa rölantideki o değer de bozuluyor, parçanın kontrolünü de böylece yapmış oluyorsunuz, eğer rölantideki değer aklınızdaysa distiribütör montajını yapan ustayı yönlendirip yanlış ayar yapılmasını önleyebilirsiniz, en azından benim aracım da öyle :) bu arada makina ile distribütör ateşleme ayarı yapılıyormuş, benim ki ustanın motor sesini dinleyip kulağına göre oldu, her araca makina ile ayar oluyor mu merak ediyorum
e46 316da standartta vardır artık gaz basmana göre ne kdr benzin gidiyor bak haberin ola az bas diyordu sonlarda gösterge
karıştırıyor olmayasın?
ne kadar benzin yaktığını gösteren ibre farklı olmalı
dragstar
28-10-2009, 21:19
olabilir ama gaza basınca artıyordu
boosted_pug
28-10-2009, 22:21
aynı mantıkla çalışıyo bmw de onu benzin-saat olarak taksimatlandırmışlar vacuum saatinde in-hg olarak taksimatlandırmışlar bende bakıyorum sıfıra yakınsa çekiyorum ayağımı gazdan
dragstar
28-10-2009, 23:14
aynı mantıkla çalışıyo bmw de onu benzin-saat olarak taksimatlandırmışlar vacuum saatinde in-hg olarak taksimatlandırmışlar bende bakıyorum sıfıra yakınsa çekiyorum ayağımı gazdan
öyle tahmin ediyordumda emin olmadığımdan yazmadım
sonuçta benzin yakış oranı giren havayla doğru orantılı
DetailEF
17-12-2009, 06:34
öyle tahmin ediyordumda emin olmadığımdan yazmadım
sonuçta benzin yakış oranı giren havayla doğru orantılı
Nasıl yani; bir yere ortalama 14-15 hava kütlesi ile aynı anda 1 benzin kütlesi girmesi doğru orantılı mı:soru:
CallMeInsane
17-12-2009, 06:44
şimdi bu vacum göstergesi cekilen havanın miktarını mı gösteriyo basıncını mı gösteriyo neyi gösteriyo ?
şimdi bu vacum göstergesi cekilen havanın miktarını mı gösteriyo basıncını mı gösteriyo neyi gösteriyo ?
basıncını gösteriyor.
az yakmak ıcın yararlı bi gösterge.
İsminden belli vacumu ölcüyor :)
aslında vakumda bir basınç sayılır evet ,
sonuçta vakum göstergesi bir şekilde basıncı gösterir.
ayrıca :
araçlarımızda havanın miktarını-kütlesini gösteren sensöre MAF (mass air flow sensor)
motora giren havanın basıncını-vakumunu ölçen sensörlerede MAP (manifold absolute pressure sensor) denir.
eski Mercedeslerdede bulunuyor yenilerde var mı bilmem az yamak için ideal ama 1.5 ton luk mersoyu kaldırmakta sorun ondan hep sonlarda ibre kalkısta. bide lpg olunca :D
initial-D
20-12-2009, 13:09
kullanan varsa tam gazda gösterdiği değer ve birimini yazabilirmi acaba kullananlar?
atmosfer basıncını 1atm sayıp 1,1-1,3 atm arası bider mi yoksa 0 sayıp 0,1-0,3 gibi bişeymi gösteriyor yada ne gösteriyor?:)
yavuz364
20-12-2009, 13:19
bu konuyu ben de merak ediyordum :) vakum saatlerinde normalde "0" gösteriyor. çalışırken ve gaza basınca aşağı doğru hareket ediyor, birim olarakda vakumu inhg (inç civa) cinsinden belirtmişler ki basınçtaki 30psi a yakın bi değer çıksın da görüntüsü kötü olmasın die ;) yoksa ne anlamı olabilir ki inhg olmasının ? 30 inhg de zaten 0,5 bar mutlak basınç eder yani motorlar maksimum 0.5 bar vakum yapabiliyor ki, göstergelerde en fazla 30inhg oluyor..
kullanan varsa tam gazda gösterdiği değer ve birimini yazabilirmi acaba kullananlar?
http://tunertools.com/prodimages/autometer/**-4303_large.jpg
atmosfer basıncını 1atm sayıp 1,1-1,3 atm arası bider mi yoksa 0 sayıp 0,1-0,3 gibi bişeymi gösteriyor yada ne gösteriyor?:)
initial-D
20-12-2009, 14:14
bu konuyu ben de merak ediyordum :) vakum saatlerinde normalde "0" gösteriyor. çalışırken ve gaza basınca aşağı doğru hareket ediyor, birim olarakda vakumu inhg (inç civa) cinsinden belirtmişler ki basınçtaki 30psi a yakın bi değer çıksın da görüntüsü kötü olmasın die ;) yoksa ne anlamı olabilir ki inhg olmasının ? 30 inhg de zaten 0,5 bar mutlak basınç eder yani motorlar maksimum 0.5 bar vakum yapabiliyor ki, göstergelerde en fazla 30inhg oluyor..
sağol.düşündüğüm gibi olmuş.0,5 lik bi değer yazmaktansa inç cıva vermeleri hem değeri yüksek tutup göze hitap eder hemde amerikan malı autometer.onların kullandığı açık hava basıncı birimide inhg zaten:)
genclık herkez bıe seyler yazmısta gaza basarken nıye sıfıra dogru gıdıyor sızce? 0 atm gosterge basıncı 1 atm basınca esıttır....soyle anlatayım daha dogru olur mısal bır arabada boost saatı var (kı vacuum gostergesı ıle aynı mantık sadece aralıgı daha genıs) ve basıncı 0.5 bar okuyoruz..bu ne demek arabanın emme manıfoldunda yada basıncın olculdugu yerde 1 atm hava basıncı artı 0.5 bar ekstra basınc var demektır...pekı neden atmosferık arablar tam sıfırda yurumuyor?? o da verımden kaynaklanıyor....
yavuz364
20-12-2009, 14:35
atmosferik arabada gaza basınca basınç 0 a gelmez ki, düşer.. turbo arabada ise eksiden başlar + basınca (yukarı ) doğru artar.. ancak rölantide yani turbo etkin olmadığı zaman da turbo araçta daha çok vakum olur..
genclık herkez bıe seyler yazmısta gaza basarken nıye sıfıra dogru gıdıyor sızce? 0 atm gosterge basıncı 1 atm basınca esıttır....soyle anlatayım daha dogru olur mısal bır arabada boost saatı var (kı vacuum gostergesı ıle aynı mantık sadece aralıgı daha genıs) ve basıncı 0.5 bar okuyoruz..bu ne demek arabanın emme manıfoldunda yada basıncın olculdugu yerde 1 atm hava basıncı artı 0.5 bar ekstra basınc var demektır...pekı neden atmosferık arablar tam sıfırda yurumuyor?? o da verımden kaynaklanıyor....
initial-D
20-12-2009, 14:41
genclık herkez bıe seyler yazmısta gaza basarken nıye sıfıra dogru gıdıyor sızce? 0 atm gosterge basıncı 1 atm basınca esıttır....soyle anlatayım daha dogru olur mısal bır arabada boost saatı var (kı vacuum gostergesı ıle aynı mantık sadece aralıgı daha genıs) ve basıncı 0.5 bar okuyoruz..bu ne demek arabanın emme manıfoldunda yada basıncın olculdugu yerde 1 atm hava basıncı artı 0.5 bar ekstra basınc var demektır...pekı neden atmosferık arablar tam sıfırda yurumuyor?? o da verımden kaynaklanıyor....
açık hava basıncını 0 kabul etmiş gösterge.aslında 1 den başlayıp 0a doğru gitmeli bence vakum göstergesi
kullanan varsa tam gazda gösterdiği değer ve birimini yazabilirmi acaba kullananlar?
atmosfer basıncını 1atm sayıp 1,1-1,3 atm arası bider mi yoksa 0 sayıp 0,1-0,3 gibi bişeymi gösteriyor yada ne gösteriyor?:)
Arkadaşımın adıyla yazıyorumda size şöyle anlatayım;
Aracım Alfa 75 2.0 TS. Rolantide 5-7 gibi değerlerde kalıyor eğer alt devirlerde dip gaz yapıldığı zaman 0 da kalıyor hatta daha doğrusu olması gereken devirden daha fazla gaza basıldığı zaman vakum kayboluyor hep 0'ı gösteriyor yani diyelimki düz yolda gidiyorum 3k'da sabit hızda ilerliyorum eğer yükte değilsem yaklaşık 3-4 gibi değerlerde oluyor. Pedala biraz fazla dokunduğum anda 0 yapıyor ama pedalı biraz fazla basılı tuttuğum o pozisyonda tutarsam diyelimki istenilen devir "4k-4.5k" gibi, 3k devirden(bu arada 0'a düşüyor tabi) 4.5k devire geldiği anda vakum bu sefer 6-7 civarlarına çıkıyor(tabi düz yolda). yani araç yükteyken her zaman "0" da kalıyor, bu tırmanışta olabiliyor yada o devirde olması gerekenden fazla basılan pedalda'da. Tabi kompresör'de devir bandına göre 20-30 gibi değerlere çıkıyor:)..
genclık herkez bıe seyler yazmısta gaza basarken nıye sıfıra dogru gıdıyor sızce? 0 atm gosterge basıncı 1 atm basınca esıttır....soyle anlatayım daha dogru olur mısal bır arabada boost saatı var (kı vacuum gostergesı ıle aynı mantık sadece aralıgı daha genıs) ve basıncı 0.5 bar okuyoruz..bu ne demek arabanın emme manıfoldunda yada basıncın olculdugu yerde 1 atm hava basıncı artı 0.5 bar ekstra basınc var demektır...pekı neden atmosferık arablar tam sıfırda yurumuyor?? o da verımden kaynaklanıyor....
teorik olarak, deniz seviyesinden aşşağıda çukur bi coğrafyada bulunsa araba, havanın basıncı 1 atm den fazla olacağından, göstergede sıfırı yakalayabiliriz :)
aslında vakumda bir basınç sayılır evet ,
sonuçta vakum göstergesi bir şekilde basıncı gösterir.
ayrıca :
araçlarımızda havanın miktarını-kütlesini gösteren sensöre MAF (mass air flow sensor)
motora giren havanın basıncını-vakumunu ölçen sensörlerede MAP (manifold absolute pressure sensor) denir.
Vakum zaten basınç. Atmosfer basıncı referans alındığında oluşan negatif basınca vakum denir. Boost nasıl pozitif basınç ise vakumda negatif basıncı ifade eder.
MAP ile vakumda ölçüyorsun boostta..
kullanan varsa tam gazda gösterdiği değer ve birimini yazabilirmi acaba kullananlar?
atmosfer basıncını 1atm sayıp 1,1-1,3 atm arası bider mi yoksa 0 sayıp 0,1-0,3 gibi bişeymi gösteriyor yada ne gösteriyor?
Atmosferik arabada kelebek tam açıkken deniz seviyesi ve yakın irtifaya sahip olan yörelerde 103 KPa civarı gösterir. (103 Kpa = 14.6 psi = 1 Atm ~ 1 Bar falan)
Eğer aşağıdaki resimdeki gibi boost saati alırsanız o zaman referans 0 olur. aksi halde referans 1 Bardır.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.