PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : dsm araçlarda voltmetre ile arıza öğrenme mitsubishi eclipse,galant,eagle talon vs



Ddrome
29-10-2009, 02:44
ayrıntılı olması için daha sonra resim ekleyecem :

dsm platformlu yada 4g63 kodlu motoru taşıyan araçlarda ( mitsubishi eclipse, galant, eski model evolar, plymouth laser, eagle talon,hyundai sonata(sonatalarda g4cp kodlu blok olanlarda) vs...) aracınızın arızasını anlayabilmek için multimetre kullanabilirsiniz.

Bunun için yapmanız gerekenler şunlar.

Aracınızın diognastic soketini bulun (aracın bilgisayara bağlanması için gerekli olan soket) 1. pin (üst sağ) ve 12. pini (alt sol) analog multimetrenizin artı eksi kutuplarına bağlayın ve direnç ölçme moduna alın. sonra aracınızın kontağını çevirin.

ibrenin kısa veya uzun aralıklarla en yüksek seviyeye çıkıp indiğini göreceksiniz. eğer ibre kısa aralıklarla sürekli inip kalkıyorsa o an için bir arıza yok demektir. Diğer tanımlamalarda şu şekilde olur.


1 uzun 2 kısa : hava akışmetresi
1 uzun 3 kısa : giren hava ısı sensörü (genelde akışmetreyle birlikte olur)
1 uzun 4 kısa : boğaz kelebeği pozisyon sensörü
2 uzun 1 kısa : motor soğutma suyu ısı sensörü.(genelde iptal edilip yerine basit bir müşür takılabiliyor.)
2 uzun 2 kısa : Crank mili sensörü
2 uzun 4 kısa : hız sensörü (95 den önceki modellerde takometrenin içinde)
2 uzun 5 kısa : barometric basınç sensörü
3 uzun 1 kısa : vuruntu sensörü (turbo araçlarda)
4 uzun 1 kısa : enjektörler
4 uzun 2 kısa : yakıt pompası
4 uzun 4 kısa : ateşleme kömürü

Saygılar

Maxi
29-10-2009, 05:53
Yazılan ölçü alet isimleri ve kullanım yöntemleri hatalı,
ampermetre ile ohm kademesinde voltaj ölçümü ??


2 tip ölçü aleti kullanırız ,

Bu, digital multimetre;
http://img3.imageshack.us/img3/3536/multimeter.jpg


Bu, analog multimetre,
artık pek kullanan kalmadı
http://img3.imageshack.us/img3/8710/analogx.jpg


her iki alet ile bahsi geçen kontrol yapılabilir, doğrudur,
ama hata kodunu görmek için aslında bu tip ölçü aletlerine gerek yoktur.

Zaten adamlar diagnostic çıkışını ışık ile kontrol edilsin diye yapmışlar,
üstelik sanayide 30 senelik ustalar bile multimetreden anlamıyorken ,
normal bir kullanıcıdan bunu beklemek haksızlık olur.





peki ne yapıcaz ??
led kullanıcaz.

Normal ledler hepimizin bildiği üzere 2.5 - 3 volt gibi değerlerde kullanılır,
12 volt verirsek led bozulur, 5 volt verirsek gene bozulur .
onun için led`e seri bir direnç takıp kullanmamız gerekiyor.
1kohm değerinde bir direnç işimizi fazlasıyla görecektir.



1kohm direncin yakından görüntüsü:
sırayla: kahverengi-siyah-kırmızı-altın rengi direnç 1kohm dur.
http://img682.imageshack.us/img682/1463/1kresistor.jpg



Ledin hangi ucu + dır??
genelde yakından bakınca ledin içinde kalan ufak taraf + dır ,
ama tam terside olabilir, o yüzden en güzeli deneyerek bulmaktır .
Led ters takılırsa yanmayacaktır, o yüzden artı eksi hangi uç bilmemiz gerekiyor.

http://img202.imageshack.us/img202/9639/closeupofled.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/6149/mainled.jpg





Direnci bu şekilde takıyoruz ,

http://img682.imageshack.us/img682/8135/singleled.gif

direnç illa + tarafına takılacak diye bir kural yok ,
o yüzden istediğiniz uca takabilirsiniz,
ölçüm yapılacak yere şekildeki + ve - uçlarını deyiyoruz ve led yanıyor .

Önce akü üzerinde deneme yaparsak, hangi uç + hangi uç - test edip anlamış oluruz ..



evet, enson
ecu nun ilgili soketinde bulunan diagnostic çıkış uçlarına ,
ledimizi takıyoruz ve hataları görüyoruz .


bu tip kontrol birçok ecu da bulunmaktadır.
hata kod numaraları farklı olabilir.

.

Ddrome
29-10-2009, 10:52
maxiq4 düzeltmeler için teşekkür ederim :) şu aletin adını sonunda öğrendim :) aslında bahsettiğim kısa yükselmeler aşırı kısa olduğu için digital multimetrede sıkıntı oluyordu led'i denemedim açıkcası ama direnç ölçme modunda (ohm dediğim zıkkım) multimetrenin üzerindeki kaynaktan enerji alarak ölçüm yapan bir mod olduğu için led'in çalışacağı konusunda şüphelerim var. analog multimetreleri 3-4 tl gibi fiyatlara elektronikçilerde bulabilmeniz mümkün, zira ben 3,5 tl ye aldım ve bu iş için aldığınız multimetrenin kalite olmasıda gerekmiyor.

dragstar
29-10-2009, 11:34
obd 1 soketli ae101 corollalardada böylemi acaba

Ddrome
29-10-2009, 12:09
muhtemelen benzer bir düzenekle sizde kontrol yapabilirsiniz. ama doğru pinleri ve kodları bilmeniz gerekiyor benm şimdi bilgisayar başından kalkmam gerekiyor ama isterseniz gece nette araştırabiliriz

Maxi
29-10-2009, 12:15
bu tip diagnostik olayları 90 lı yıllardaki araçlarda vardır ,
kabaca 86-87 yıllar ile 95 li yıllara kadar diyebiliriz .

dragstar
29-10-2009, 19:18
muhtemelen benzer bir düzenekle sizde kontrol yapabilirsiniz. ama doğru pinleri ve kodları bilmeniz gerekiyor benm şimdi bilgisayar başından kalkmam gerekiyor ama isterseniz gece nette araştırabiliriz

valla çok iyi olur araç okuldan arkadaşımın bulucam dedim nasıl bakılacağıı bulamadım çünkü


bu tip diagnostik olayları 90 lı yıllardaki araçlarda vardır ,
kabaca 86-87 yıllar ile 95 li yıllara kadar diyebiliriz .

kısaca obd 1 diyebilirmiyiz

Maxi
29-10-2009, 20:34
valla çok iyi olur araç okuldan arkadaşımın bulucam dedim nasıl bakılacağıı bulamadım çünkü



kısaca obd 1 diyebilirmiyiz

yok diyemeyiz ,
her araçta obd1 kullanılmadı

Maxi
29-10-2009, 20:39
maxiq4 düzeltmeler için teşekkür ederim :) şu aletin adını sonunda öğrendim :) aslında bahsettiğim kısa yükselmeler aşırı kısa olduğu için digital multimetrede sıkıntı oluyordu led'i denemedim açıkcası ama direnç ölçme modunda (ohm dediğim zıkkım) multimetrenin üzerindeki kaynaktan enerji alarak ölçüm yapan bir mod olduğu için led'in çalışacağı konusunda şüphelerim var. analog multimetreleri 3-4 tl gibi fiyatlara elektronikçilerde bulabilmeniz mümkün, zira ben 3,5 tl ye aldım ve bu iş için aldığınız multimetrenin kalite olmasıda gerekmiyor.

evet dijital ölçü aleti ile anlamak hızlı geçişler olduğu için zordur ,
analog ölçü aletinde volt kademesinde ölçüm sorunsuz yapılabilir ,
tabi led çözümüde var ,artık hangisi kolay geliyorsa

birde yukarıda yazanı anlayamadım ?

Ddrome
29-10-2009, 22:37
evet üstadım anlamamakta çok haklısınız. bende okuyunca anlamadım . sabah tam evden çıkarken yazıyordum saçmalamışım. Özür dilerim . Kafam başka bir konudaydı :)