Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : afr değerlerim ?



despe
30-10-2009, 08:32
dün aracıma aem wideband bağladım. değrleri yazıyorum sizce nasıl redline da çok zebgin geldi bana.

USDM ecu
öncelikle ilk marşta 16 falan görüp sonrasında 14,7-15 arası gidip geliyor.
gazlamaya başladığımda dip gazda 14,7 lerden düşmeye başlıor tam 7100 devirde redline a yakın tam 10 afr okuyorum. redline a yakın 10 afr normalmidir bana çok fazla zengin gibi geldi.

ORJİNAL ECU
orjinalinde de ilk marş ve diğer değerler aynı gibi. yine dip gazda devir yükseldikçe afr düşüşe geçiyor. ve orjinal ecuda 6700 çevirdiğimden afr 11,8-12 lerde falan kalıyor.

1. sorum değerler normal mi.
2. usdm ecuda safc2 ile müdahele edip düzeltilme yapılır mı ?

mmustu
30-10-2009, 08:40
atmosferik araba için kesin net konuşamam ama marşta ve rölantide fazla fakir değilmi araba ? yani bildiğim kadarıyla 13,5 lerde falan olması lazım gazladıkçada 11 lere düşmesi lazım..

despe
30-10-2009, 08:43
işte bende bilmiyorum o yüzden sordum :) akşama devir saati ve wideband ı birlikte gösteren bi video eklerim daha iyi anlaşılır.

coolvtec
30-10-2009, 08:49
ilk marj ve rölanti pek sorun değil, benim bildiğim önemli olan gazlarken ki değerler. 10 gibi zengin olması da çok sorun değil gazlarken, yeterki fakir olmasın. :icon_tup:

despe
30-10-2009, 08:50
ama işte araba çok isteksizleşiyor

Rstmania
30-10-2009, 09:13
USDM ecu ve standart ECUnun ikisinin de redline değerleri zengin gibi. Ortalama 13-13,5 larda olması gerekiyor diye düşünüyorum. Onun dışında rölanti ve cruise zamanı çok da önemli değil aracın isteksiz olmasın yeter.

Maxi
30-10-2009, 11:05
atmosferikte - turboda rölanti afr değerleri 14,5 - 15 arası gezer ,
en ideal olan değer 14,7 dir ama ip gibi orada durmaz ..


tam gazda işler değişir ,
turbo arabalarda 10 afr lere kadar inebilir afr ,
ama atmosferik için 10 çok fazla zengin bence ,
tabi yapılan modifiyeye göre değişir iş ama genede fazla zengin ,

fazla zengin olursa araç yürümez !
güç kaybı olur ....
haybeye benzin yakarsın ,cebine zarar ,
üstelik çok zenginden zarar gelmez diyemeyiz !!

fazla fakirde fazla zenginde cildi bozar :D

yanma odasına aşırı benzin giderse yağlama problemi baş gösterir silindir içinde buna dikkat !

VM5590
30-10-2009, 12:46
Atmosferik motorda en zengin 12 afr en fakir 13 afr olmalıdır.

ERkut 205
30-10-2009, 12:48
A.F.R. dip gaz değeri atmosferik araç için 10 oldukça zengin bi değer.Fakat tabi yapılan motordaki modifikasyon işlemlere görede bunlar değişkenlik göstertir.
Şöyle bir örnek veriyim. motorum peugeot mi16 motordur.Motornic ateşleme sistemine sahiptir.Sizinle Aynı marka ve model wideband kullanıyoruz.
Hava sensörüne potansiyometre bağladığımda ve bunu dipleyip yada kısıp içerden kontrol sağlıyabiliyorum.
Ama fakire ayarladığımda potansiyometreyi tabi bunu genelde uzun yol yapıcağım 4000 rpm ler üzeri çıkmıyacağım durumda yapıyorum.İlk marşta 15 ve üzeri rölanti değerleri çıkmakta.Ve biraz daha normale göre yüksek rölanti 1000/1100 rpm ler gibi.
Fakat normal aracın kendi çalışma dizaynına bağlı şekilde yaptığımda potansiyometre iptal ettiğimde.
Sabah ilk çalışmada 1/2 dakika 12,5 rölanti değerleri.Bu benim motor yapısıyla alakalı bir durum.Normal std mi16 makineler rölanti yükseltmez karışımı zengin yapar.1/2 dakika sonrasında ise rölanti değerlerim 13,8/14 civarlarına gelir.Sabit gazlar 3000 rpm ler mesela 16/ 16,1 gibi. Dip gazlamalarda ise 12,2 civarlarına gelmektedir.
Kullanılan ecu farklılığından ötürü bazı değişimler gözlemlemişsiniz.Bu çok normal.
Fakat ecu değişimlerinde aracınızın diğer hava karışım ayarlarına tekrar göz gezdirmekte yarar var ve dyno üstünde değişik afr değerlerinde dip gazlarda teker kw lerine göz gezdirilmeli ve normal dışı kayıp yaşanıyor ise bu giderilmelidir.
Yani kısacası sistemin ihtiyacı olan optimal emisyonun dışında fazla benzin yollanması teker gücünüzü düşürücek.Dip gazlarda fakirde kalması ise zenginkarışıma oranla teker gücünüzü negatif yönde daha da etkliyecek yüksek metrajlı devir çevirmelerde de motor kırma ihtimali var.

polo34
30-10-2009, 14:47
Atmosferik motorda en zengin 12 afr en fakir 13 afr olmalıdır.

13 biraz düşük değil mi? performans için mi 13 olsun dediniz? 14.7 ideal yanma oluyorsa bu değerin üstündekiler fakire doğru gitmez mi?

CLIORS
30-10-2009, 14:54
AFR degerinin optimumu tork ve hp ıcın farklıdır. Ayrıca optımum deger motor karakterine gore de degısıyor mesela f4r (clio rs) 12-13 arasını cok sevıyor. 13 ustu fakırde olsa guc de artıs cok degıl riske degmez.

edo typer
30-10-2009, 20:05
aracın karakterı cok onemlıdır bazı araclar zegın sever bazıları fakır. fakat genelde atmosferık araclarda tam gazda tercıh edılen afr oranı 13.5 dur. fabrıka cıkısı araclar bu afrlerde seyretmezler. devır sonlarına dogru gorulen afr degrlerı genelde 12 12.2 arası daha alt dewırlerde 12.5 cıvarı olur. bu dewırlerde cok daha zengındeysenız belkıde fıltre bakımını yapmak bıraz daha degerlerınızı duzeltebılır. ama dersenız safc alayım afr mı 13.5 yapayım buda bi tercıh ama cok fazla guc beklemenızı tawsıye etmem sadece 12.5 olan afryı 13.5 yapmak 2-5 hp arasında guc kazandırabılır.

CLIORS
30-10-2009, 20:52
erdemin de dedigi gibi

mesela benim RS in egrisi, ust devirlerde biraz kendini safe tutman yararina olur.

http://i33.tinypic.com/5wmuf8.jpg

Oz`
30-10-2009, 22:40
Safe tutmak hayırdır 13 sıkıştırmalı piskopat dereceli bir egzantirikli arabamı yapıyoruz Dosrum


rolantiyi o2 düzenler takılmaona çok 13.5 seyrettir arabanı VAFC ile 7000 ve üstünde ise 13,2 ilebitir sorunsuz kullanırsın hondanın klasik karakteri odur sonradan değiştirdilrbu yaklaşşımlarını suan çok daha iyi Ecuları ama VAFc ile sorunsuz kullanabilirsin

despe
30-10-2009, 23:09
Safe tutmak hayırdır 13 sıkıştırmalı piskopat dereceli bir egzantirikli arabamı yapıyoruz Dosrum


rolantiyi o2 düzenler takılmaona çok 13.5 seyrettir arabanı VAFC ile 7000 ve üstünde ise 13,2 ilebitir sorunsuz kullanırsın hondanın klasik karakteri odur sonradan değiştirdilrbu yaklaşşımlarını suan çok daha iyi Ecuları ama VAFc ile sorunsuz kullanabilirsin


aracın karakterı cok onemlıdır bazı araclar zegın sever bazıları fakır. fakat genelde atmosferık araclarda tam gazda tercıh edılen afr oranı 13.5 dur. fabrıka cıkısı araclar bu afrlerde seyretmezler. devır sonlarına dogru gorulen afr degrlerı genelde 12 12.2 arası daha alt dewırlerde 12.5 cıvarı olur. bu dewırlerde cok daha zengındeysenız belkıde fıltre bakımını yapmak bıraz daha degerlerınızı duzeltebılır. ama dersenız safc alayım afr mı 13.5 yapayım buda bi tercıh ama cok fazla guc beklemenızı tawsıye etmem sadece 12.5 olan afryı 13.5 yapmak 2-5 hp arasında guc kazandırabılır.

video çekicektim yağıştan çıkıpta çekemedim.
zaten orjinal ecu ile 6700 küsür çevirdiğimden afr 12-12,2 lerde kalıyor. rolanti 14,6-15,2 arası gidip geliyor. dip gaz yaptığım anda 13,2 ye geliyor redline a doğru 12-12,2 gibi bitiyor.

diğer ecuda ise rolanti ve dip gaz değerleri birbirine çok yakın, onda da 7100 çevirdiğim zaman tam 10-10,2 afr lere geliyor. yarın yağış olmazsa 2 ecu ile çekicem video.

safc2 var fakat bağlı değil bağlanıcak. 10-10,2 olan afr yi 12 lere falan alma imkanı varmı ?

Oz`
30-10-2009, 23:28
olantiyi ellemene gerek yok cruize giderkene 14 15 16 anlık olur sorun yok onlarda sorun olmaz


dip gazda Vafc gibi bişeyle 13.5 a getirirsen sorunsuz olurr

despe
30-10-2009, 23:54
olantiyi ellemene gerek yok cruize giderkene 14 15 16 anlık olur sorun yok onlarda sorun olmaz


dip gazda Vafc gibi bişeyle 13.5 a getirirsen sorunsuz olurr


bursaya hasana gelirsen eğer sen getircen zaten 13,5 a :D

Oz`
31-10-2009, 01:48
nope olur :)

DENON
08-11-2009, 15:28
nope olur :)
bı tanede afc var ayarlancak onuda sen yapıcan emrenınkıyle beraber, şu anda afc nin herşeyini bagladık sadece ayar yapılcak vtec zamanlaması bıde afr ayarı, seni bekliyoruz sabırsızlıkla :D

speed
23-11-2009, 14:20
bu konuda benim aklıma bir şey daha takıldı....şimdi eğer taktığınız ecude afr değerleriniz bu kadar farklı çıkıyorsa muhtemelen avans değerlerinizde farklıdır ve riskli bir bölgede olabilir gibi geliyor bana..... bence avans dinlemeden bu denemeleri yapmasanız dahamı iyi olur acaba.....yoksa atmosferikte avans turbolardaki kadar riskli ve tehlikeli değilmi ?

ARDA_E
23-11-2009, 16:53
bu konuda benim aklıma bir şey daha takıldı....şimdi eğer taktığınız ecude afr değerleriniz bu kadar farklı çıkıyorsa muhtemelen avans değerlerinizde farklıdır ve riskli bir bölgede olabilir gibi geliyor bana..... bence avans dinlemeden bu denemeleri yapmasanız dahamı iyi olur acaba.....yoksa atmosferikte avans turbolardaki kadar riskli ve tehlikeli değilmi ?

önemli bir nokta ama avans değerleri biliniyordur sanırım..

avans atmos, turbo farketmez ama turbo arabanın avans vurma riski daha fazladır haliyle.

H22Power
23-11-2009, 16:59
peki sizce turbo arabanın optimal afr değerleri nedir 14.7-15 rölenatide n/a turbo tamam mütabık kaldık da boost gelince ne olmalı?

speed
23-11-2009, 18:36
benim integramda 11.5 ayarlıydı...0.6 bar basıyordum....

speed
23-11-2009, 18:37
önemli bir nokta ama avans değerleri biliniyordur sanırım..

avans atmos, turbo farketmez ama turbo arabanın avans vurma riski daha fazladır haliyle.

oem bir ecu kullanmış arkadaşlar...bu yüzden avans değerlerinede çok hakim olduklarını sanmıyorum pek ama en doğru cevabı üstadlardan alırız yine...

ARDA_E
23-11-2009, 20:56
oem bir ecu kullanmış arkadaşlar...bu yüzden avans değerlerinede çok hakim olduklarını sanmıyorum pek ama en doğru cevabı üstadlardan alırız yine...

oem ecu oldğunu biliyorum, avans değerlerine müdale edemezler müdahale olsa benzini konrtol ederlerdi zaten...

Ama içindeki ateşlme tablosunu bulup bir şekilde incelemişlerdir diye düşünüyorum.

speed
24-11-2009, 07:02
anladım....haklı olabilirsin arda.....hiç bahsi geçmedi...bu yüzden atlanmış olabilir diye düşündüm........

despe
24-11-2009, 14:37
avansı falan hiçbişekilde kontrol etmedik. ecuyu bağladıktan sonra bilgisayara bağlattım aracı. bağlayan arkadaşın demesine göre sigorta panosu üzerinde yüksek voltaj görünüyormuş. önemli bişey olmadığını söyledi. bende zaten ozamandan beri kullanıyorum sorunsuz. ecudan sonra sanki daha iyi yükten kurtuluyormuş gibi yani sanki tork artmış gibi bi his uyandırdı (belkide psikolojiktir :) ) herzaman denediğim araçlarla deneme fırsatı bulamadım daha malesef. kullandığım ecuda yine benim aracımın yurt dışındaki modelinin ecusu. arada 2 derece egzantrik farkı var. çevirdiği devirde daha fazla benim kendi ecu mdan.

wideband ta gözlemlediğim olay değerler birbirine çok yakın. orjinal ecuda 6700-6800 arası kesiciye girerken 12 afr lerde oluyorum. diğer ecuda da 6700-6800 arası yine 12 lerde oluyorum fakat redline 7100-7200 arası tam 10 afr okuyorum.

arabada şu an safc2 var ayarını yaptırmadım henüz. ayarı yaptırırken tavsiyeler üzerine motoruda bi dinlettiririm.

SONE-R
24-11-2009, 15:05
emre gardaşım :) stage 1 crower egzantrik tak, afr değerin 10'dan daha yüksek bir değere çıksın :) :)

Dr.Ecu Özgün bişey soracağım bu vafc safc vs benzer bir aygıtla AFR değerlerini değiştirirken A veya F değerinden birisi sabit kalıp diğeriyle mi oynanıyor yoksa her ikisiyle de aynı anda oynanabiliyor mu?

VteC_MaNiaC
24-11-2009, 19:41
emre gardaşım :) stage 1 crower egzantrik tak, afr değerin 10'dan daha yüksek bir değere çıksın :) :)

Dr.Ecu Özgün bişey soracağım bu vafc safc vs benzer bir aygıtla AFR değerlerini değiştirirken A veya F değerinden birisi sabit kalıp diğeriyle mi oynanıyor yoksa her ikisiyle de aynı anda oynanabiliyor mu?


abi o değerlerde sadece F yle yani Fuel e müdahele ederek oranı değiştiriyorsun ... aynı ikisi oran olarak bir bütün..

SONE-R
24-11-2009, 19:44
abi o değerlerde sadece F yle yani Fuel e müdahele ederek oranı değiştiriyorsun ... aynı ikisi oran olarak bir bütün..

sonuçta havayı filtre ve egzantrik dışında arttıramayız ama silindire giren havayı kısabilme imkanımız var mı? vafc vb aygıtlarla?

VteC_MaNiaC
24-11-2009, 23:37
sonuçta havayı filtre ve egzantrik dışında arttıramayız ama silindire giren havayı kısabilme imkanımız var mı? vafc vb aygıtlarla?

hayır.. havaya müdahele edilemez .. benzine müdahele edilerek oran değiştirilmekte.

vkarayel
25-01-2010, 15:08
Turbon varsa A ya Tru boost yada evc ile müdahele ediyorsun ...

vtecci
26-01-2010, 12:37
normal n/a afr değeri 14,2~~14 olmalı die biliyorum.

merruse
26-01-2010, 13:01
hayır.. havaya müdahele edilemez .. benzine müdahele edilerek oran değiştirilmekte.

Opel Twinportlarda havanın yolunu değiştirmek sureti ile havanın miktarı değiştiriliyor. Keza değişken geometrili emme manifoltuna sahip 102 lik golflerde de benzer bir sistem olması lazım.

punto_multijet
26-01-2010, 13:20
Opel Twinportlarda havanın yolunu değiştirmek sureti ile havanın miktarı değiştiriliyor. Keza değişken geometrili emme manifoltuna sahip 102 lik golflerde de benzer bir sistem olması lazım.

bahsettiğiniz sanırım 2.0 20V 154hp fiat motorlarındaki VIS sistemi gibi demi?